Regisztráció Blogot indítok
Adatok
RPT

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sajnos a Barum után Kassára nem tudtam elmenni, ezért a szokásosnál is többet nézelődtem a neten, keresgéltem a jobbnál-jobb képeket, videókat. Nem tudta elkerülni a figyelmem Maticsék bukásának híre, mely sajnos személyi sérüléssel végződött: Zejda Vikit (a navigátort)…..
RPT 2013.09.19 14:08:44
@Autó-motor doktor:
Nem ültél még versenyautóban, vagy legalábbis nem versenykörülmények között.
Tréningen a lehetséges felhordásokat mindenki igyekszik felírni az itinerbe és bizony időnként még így is sok. Persze aki okos, az ilyenkor nem esik el, csak kalandos lesz a befordulás.
De ha olyan kanyar van tele kaviccsal amire nem készültél, azt általában nem lehet időben észre venni.
Ráadásul, aki ilyen aljas, az direkt olyan kanyart fog teleszórni, amit tuti nem látsz be időben. :(
Folytatódik a szereplők bemutatása - a poszt megírásához köszi nyjozsi2 sztorijait, és ötleteit!Régebben nagyon csalódott voltam, amikor egy beszélgetésben a raliversenyzés csak addig volt érdekes, amíg ki nem derült, hogy nem én vezetek. Sokan ismerjük azt a lekicsinylő…..
RPT 2011.04.26 13:58:05
Engem mint navigátort abszolút nem zavart, hogy a sofőr van a középpontban és én "csak" a navigátor vagyok. Viszont mindig mindenkinek elmondtam: "Ő csak 1 sofőr, azt csinálja amit én mondok."
Ebből az írásból talán a hozzá nem értőknek is kiderül, ez így is van.

Az időellenőrző és a gyors rajtja közötti 3 perc beöltözésre már régen nem elegendő. Főleg nem a navigátornak, akinek van tenni valója bőven. Elpakolni az útvonalitinert, de úgy, hogy a gyors végén azonnal elő tudja venni, mert a sofőr már kérdezi: "merre???" Szerencsés akinek olyan sofőrje van aki tudja a választ is... Aztán előkészíteni a gyorsasági itinert és képbe helyezni a sofőrt, egyáltalán melyik gyors következik... közben bekapcsolni a kamerát, - mert az is a navigátor dolga - kiadni a menetlevelet és visszavenni (bizony erre is figyelni kell!) és úgy eltenni, hogy a gyors végén is meglegyen, amikor majd ki kell adni. Na eközben kéne beöltözni, nem csak a navigátornak magának, hanem még a sofőrnek is a kezébe adni kámzsát, sisakot, kesztyűt... mert, ha ekkora marad az öltözés elvárja ám.
Majd el felejtettem a hangosítót is be kell kapcsolni, de csak akkor ha már a sisakkal biztosan össze van dugva, mert olyan hanghatást nyom a füledbe... a sofőr aki káromkodik, hogy belesípoltál az Ő fülébe. (Nem mintha a sajátodba nem sípoltál volna, ha előbb kapcsoltál aztán dugtál.)

A versenyautók felkészítése, felszerelése általában a sofőr asztala. Tapasztalatom szerint, legkevésbé sem foglalkoztatja őket, hogy a navigátornak van-e elég tárolóhelye mindent elrakni, egyáltalán elfér-e a navigátor táska a lábánál.

"Amikor a navigátor nyomná a gázt"
A navigátor pszichológus is az autóban. Nem csak jól kell visszaadni azt amit lejegyzetelt a tréningen, de érezni kell, mikor kell önbizalmat adni a sofőrnek, mikor kell gyorsítani és mikor kell visszafogni őt. Ez a navigálás szerintem maga a csőd. Inkább eredményez stresszt, mint gyorsabb menést...

Nekem mint navigátornak a gyors rajtjától a kockás tábláig tart a verseny nyugodt része. A többi az munka. Hogy a munkámat mennyire szeretem, hogy az stresszes vagy azt is tudom élvezni, az már sofőr függő.
Ma új műfajt próbálunk ki: itt az első vitaposztunk.Vasárnap Robert Kubica irgalmatlan nagyot esett. Minden médium megírta, feltettek videókat, fotókat. Van belső más autóból, a mentés megrázó felvételei, a szétvágott Fabia képei. Vitatkoztunk azon zrc-vel, hogy kellene-e,…..
RPT 2011.02.08 10:24:58
Lehet, hogy pont olyan dologba fogok belekötni, amibe talán nem kellene vagy amit sokan feleslegesnek fogtok érezni.
De azért elmondom.
Én a fényképek és a Kubica után érkező autó belső felvételéből azt gondolom, Kubica nem is esett "irgalmatlan nagyot".
Irgalmatlan szerencsétlenül esett.
Én azt látom, hogy sajnos lehet irgalmatlan nagyot esni és egész jól megúszni, lásd Turán Frici. És sajnos itt van a másik véglet, hogy nem is olyan veszélyes helyen nem is túl nagy eséssel is lehet súlyos sérülést szerezni.
Én osztom Kubica navigátorának azon véleményét, hogy: "Egyszerűen nonszensz, hogy helyet hagytak a védőkorlát két része között"- utalt rá Gerber, hogy ha az egész ominózus kanyarban egyetlen egybefüggő védőkorlát szegélyezte volna a pályát, akkor vélhetően soha nem fordulhatott volna elő hasonlóan súlyos baleset."
Azaz szerintem a pályabiztonsági szabályokat kellene szigorítani a hasonló esetek megelőzésére.

A másik, hogy szerintem igenis szükség van arra, hogy a balesetekről is beszéljünk. Csak nem mindegy hol. Pl. itt lehet, ez nem a bulvár sajtó.
Beszélni kell, hogy a versenyzők és a nézők is tisztában legyenek vele, hogy ez sport igenis veszélyes. Sajnos versenyeket nézve meggyőződésem, hogy a nézők nagy része ezzel nincs tisztában. Szerintem sok nézőt csak egyszer kéne beültetni, egy viszonylag gyors pilóta mellé és a következő versenyen máris jobban választaná meg hová álljon.
A versenyzők általában azért tisztában vannak a veszéllyel. Az Ő nagyobb biztonságuk érdekében éppen a hasonló esetekből kell tanulni, mint Kubica esése. Hogy mi a megoldás: a védőkorlátokra hozott szabályok szigorítása, vagy versenyautó kabinrészét még biztonságosabbá tenni, ezt már a szakembereknek kell eldönteni. Szerintem is-is.