Adatok
V u, de ja vu
0 bejegyzést írt és 221 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A zombi-adós kifejezéssel tegnap ismerkedtem meg a Big Picture jóvoltából. A viszonylag újkeletű kifejezés olyan személyt jelöl aki az adósságát, belátható időn belül képtelen visszafizetni, a törlesztőrészletek szinte csak a kamatterheket fedezik. Az adósság jelentős…..
V u, de ja vu
2012.02.01 13:07:23
@Dr. NA YA!: De a lényeg éppen az, hogy sokan még annyit sem tudnak a gazdasági folyamatokról mint én (pedig az se sok), mégis tőlük várják a felelős döntést, miközben ŐK a szakemberek!!!
Éppen az a morbid, hogy a hozzáértők a döntést lepasszolják a laikusoknak, annak minden felelősségével együtt:-(
Mindamellett, hogy olyan előre nem látható kockázati tényezőket kellene(kellett volna) figyelembe venni, amit ha egy listában eleve ott lett volna, akkor is kihúzom mint kockázati tényezőt:-(
Ha most kellene nagyobb hitelt felvennem, biztos ami biztos alapon kötnék egyfajta "vis major" biztosítást:-(
Éppen az a morbid, hogy a hozzáértők a döntést lepasszolják a laikusoknak, annak minden felelősségével együtt:-(
Mindamellett, hogy olyan előre nem látható kockázati tényezőket kellene(kellett volna) figyelembe venni, amit ha egy listában eleve ott lett volna, akkor is kihúzom mint kockázati tényezőt:-(
Ha most kellene nagyobb hitelt felvennem, biztos ami biztos alapon kötnék egyfajta "vis major" biztosítást:-(
V u, de ja vu
2012.02.01 15:13:16
@Dr. NA YA!: Valószínűleg kevesebbet beszélnének a "felelőtlen eladósodásról" akkor, ha:
- nem ilyen óriási ütemben romlana a keresetek reálértéke (érdekes, hogy ez is CSAK az adós kockázata, sosem a banké)
- munkahelyeket teremtenének (lehetőleg olyat, ami növeli a GDP-t), nem pedig megszüntetnének
- az adós és a bank KÖZÖSEN viselnék azon kockázatokat, amelyek nem kizárólag egyik vagy másik fél magatartására vezethetők vissza (mi közöm nekem ahhoz, hogy esik vagy nő a forint-árfolyam: nem én nyilatkozok manipulatíve, nem is én shortolom a nemzeti fizetőeszközt, hát ne is az én zsebem rovására tegye, aki teszi).
Nem csak az őszinteség a baj, hanem a gátlástalanság is: bár sokkal különbek a tőlünk nyugatabbra lévő államok tőkései sem lehetnek, de szerintem egy életre elássa magát az a svájci, német vagy amerikai pénzember vagy politikus, akit azon kapnak hogy adót csal, netán saját nemzeti valutájának romlására tőzsdézik, sőt: ennek érdekében tesz, nem tesz és/vagy nyilatkozik!!!
Nálunk ez nemzeti erény:-(((
Az hogy saját országunk, hazánk rovására teszik, sem őket, sem a szimpatizánsaikat nem zavarja!!! Sem jobb oldalon, sem balon, sem máshol???
"Nagyon megharagszik - Virág elvtárs - ha azt mondom, hogy ez egy mocskos fasiszta briganti???!!!"
- nem ilyen óriási ütemben romlana a keresetek reálértéke (érdekes, hogy ez is CSAK az adós kockázata, sosem a banké)
- munkahelyeket teremtenének (lehetőleg olyat, ami növeli a GDP-t), nem pedig megszüntetnének
- az adós és a bank KÖZÖSEN viselnék azon kockázatokat, amelyek nem kizárólag egyik vagy másik fél magatartására vezethetők vissza (mi közöm nekem ahhoz, hogy esik vagy nő a forint-árfolyam: nem én nyilatkozok manipulatíve, nem is én shortolom a nemzeti fizetőeszközt, hát ne is az én zsebem rovására tegye, aki teszi).
Nem csak az őszinteség a baj, hanem a gátlástalanság is: bár sokkal különbek a tőlünk nyugatabbra lévő államok tőkései sem lehetnek, de szerintem egy életre elássa magát az a svájci, német vagy amerikai pénzember vagy politikus, akit azon kapnak hogy adót csal, netán saját nemzeti valutájának romlására tőzsdézik, sőt: ennek érdekében tesz, nem tesz és/vagy nyilatkozik!!!
Nálunk ez nemzeti erény:-(((
Az hogy saját országunk, hazánk rovására teszik, sem őket, sem a szimpatizánsaikat nem zavarja!!! Sem jobb oldalon, sem balon, sem máshol???
"Nagyon megharagszik - Virág elvtárs - ha azt mondom, hogy ez egy mocskos fasiszta briganti???!!!"

Újabb pipa, Gyurcsány és a TASZ "nemkívánatos" elemek lettek Gyöngyöspatán. Ferencnek ez nem újdonság, nagyjából évente kap egy hasonló baromságot. 2009-ben például Bajnai kollégával (és még 25 társával együtt) Ivádról lettek kitiltva. Ott mondjuk mókásabb volt a dolog,…..

Tegnap, január 15-én volt a harmadik évfordulója annak a bravúrnak, amit Chesley Sullenberger amerikai pilóta vitt véghez New York felett 2009-ben. 155 ember életét mentette meg, amikor hajtóművek nélkül, vitorlázva tette le Airbus A320-as repülőgépét a Hundsonra.
A US Airways…..
V u, de ja vu
2012.01.24 15:12:05
@Közbiztonság Szilárd: Elolvastam másik blogban a hsz-ed...
Ohhh! Ember! Maradtál volna csöndben:-(((
Nem ítélkezem, de valaki vagy repül, vagy aktuál-politizál... Ha mindkettőt, akkor zseni vagy idióta...
Ohhh! Ember! Maradtál volna csöndben:-(((
Nem ítélkezem, de valaki vagy repül, vagy aktuál-politizál... Ha mindkettőt, akkor zseni vagy idióta...

Százezer ember nagyon sok ám. (A kétmillió ennél alig kevesebb.) Százezer embert kivinni az utcára - ehhez vagy nagyon erős szervezettség kell, vagy olyan tömeges, elemi erejű felháborodás, amelynél az elkötelezettség határozott aktivitásara sarkall még akkor is, ha szombat…..
V u, de ja vu
2012.01.21 20:56:13
@Kalmár: "Tudod tanultunk, gyereket nevelünk, végtörlesztünk és pont belefér a +2% áfa. Sokkal jobb, mint a görény szoci kormány cigánysegély, családipótlék, szocpol világa."
hu.wikipedia.org/wiki/Els%C5%91_Orb%C3%A1n-korm%C3%A1ny
"...Szociálpolitika
Családtámogatások
A polgári kormány egyik első intézkedéseként állította vissza a családi pótlék alanyi jogosultságát. A tanköteles korú gyermekek után a családi pótlékot az iskoláztatási támogatás váltotta fel, melynek összege az előbbivel volt azonos. A polgári jövő programjának végrehajtásában fontos állomás volt az is, hogy 1998-tól a gyermeknevelési támogatás (gyet) és a gyermekgondozási segély (gyes) igénybevételének – a szocialisták által bevezetett – jövedelemhez kötöttsége megszűnt, így szintén alanyi jogon illette meg a szülőket.
A családi kötelékek erősítését, a generációk együttélését és együttműködését segítette az a rendelkezés, mely szerint 2001 márciusától az aktív korú nagyszülők is igénybe vehették a GYES-t unokájuk egyéves kora után.
A polgári kormány újra bevezette az előző kormány által megszüntetett gyermekgondozási díjat (gyed), melynek maximális értéke 2001-ben 80 ezer forintra emelkedett, majd kiterjesztették 3 évre.
A legrászorultabb családok gondjait az addigi rendszeres gyermekvédelmi támogatás helyett a megemelt összegű, 2001. január 1-jétől bevezetett kiegészítő családi pótlék intézménye enyhítette. Összege megegyezett a két gyermek után igénybe vehető adókedvezménnyel, azaz 4000 forinttal. Ezt azok vehették igénybe, akik munkanélküliek lévén nem részesülhettek a családi adókedvezményben. Az iskolás korú gyermeket nevelő, segítségre szoruló családok iskolakezdéskor jelentkező gondjain pedig a beiskolázási támogatás volt hivatott enyhíteni..."
Akinek ebből még mindig az jön le, hogy a szocik jobban nyalták a tudjukkik seggét a szociálpolitikai támogatásokkal, azok menthetetlenek.
Természetesen könnyebb a közmédiából meg Hírtévéből mantrázott hazugsághalmazt véres szemmel ordítozni, mint valaminek utána olvasni:-(((
Üdv: egy volt Jobbik-szavazó
hu.wikipedia.org/wiki/Els%C5%91_Orb%C3%A1n-korm%C3%A1ny
"...Szociálpolitika
Családtámogatások
A polgári kormány egyik első intézkedéseként állította vissza a családi pótlék alanyi jogosultságát. A tanköteles korú gyermekek után a családi pótlékot az iskoláztatási támogatás váltotta fel, melynek összege az előbbivel volt azonos. A polgári jövő programjának végrehajtásában fontos állomás volt az is, hogy 1998-tól a gyermeknevelési támogatás (gyet) és a gyermekgondozási segély (gyes) igénybevételének – a szocialisták által bevezetett – jövedelemhez kötöttsége megszűnt, így szintén alanyi jogon illette meg a szülőket.
A családi kötelékek erősítését, a generációk együttélését és együttműködését segítette az a rendelkezés, mely szerint 2001 márciusától az aktív korú nagyszülők is igénybe vehették a GYES-t unokájuk egyéves kora után.
A polgári kormány újra bevezette az előző kormány által megszüntetett gyermekgondozási díjat (gyed), melynek maximális értéke 2001-ben 80 ezer forintra emelkedett, majd kiterjesztették 3 évre.
A legrászorultabb családok gondjait az addigi rendszeres gyermekvédelmi támogatás helyett a megemelt összegű, 2001. január 1-jétől bevezetett kiegészítő családi pótlék intézménye enyhítette. Összege megegyezett a két gyermek után igénybe vehető adókedvezménnyel, azaz 4000 forinttal. Ezt azok vehették igénybe, akik munkanélküliek lévén nem részesülhettek a családi adókedvezményben. Az iskolás korú gyermeket nevelő, segítségre szoruló családok iskolakezdéskor jelentkező gondjain pedig a beiskolázási támogatás volt hivatott enyhíteni..."
Akinek ebből még mindig az jön le, hogy a szocik jobban nyalták a tudjukkik seggét a szociálpolitikai támogatásokkal, azok menthetetlenek.
Természetesen könnyebb a közmédiából meg Hírtévéből mantrázott hazugsághalmazt véres szemmel ordítozni, mint valaminek utána olvasni:-(((
Üdv: egy volt Jobbik-szavazó

Sosem hittem volna, hogy valaha is Bayer Zsolttal egy véleményen leszek valamiben. És most mégis úgy tűnik, hogy szombaton együtt fogunk menetelni. Nem mintha ettől megváltozna a mélyen elítélő véleményem róla, a stílusáról és az egész elrugaszkodott politikai…..
V u, de ja vu
2012.01.21 16:03:14
@amor2000: "Mártának üzenem: Úgy látom, nem vagy tisztában azzal, hogy az ország miért tart itt. Pedig egyszerű, és erre hivatkoztak a leminősítéskor is a hitelminősítők: Az ország súlyos eladósodottságával. De ehhez hozzátenném a devizahitelesek súlyos helyzetét is. Mindkettőt a szocialista-liberális kormányok okozták."
Egyeseknek igen szelektív a memóriája, nem tisztem védeni a (nem)tisztelt baloldalt, de az eladósodást ilyen pofátlan módon a nyakukba varrni szemérmetlen hazugság:
hu.wikipedia.org/wiki/Els%C5%91_Orb%C3%A1n-korm%C3%A1ny
"...Otthonteremtési program [szerkesztés]
Az otthonteremtési program a lakásállomány bővítése, illetve korszerűsítése mellett stratégiai célként jelölte meg a lakáshitelezés szerepének növelését, a lakásmobilitás elősegítését a bérlakásszektor részarányának növelését.
A Fidesz-kormány otthonteremtési programja jelzálog alapú, 10%-os kamattámogatású, 6,5%-os kamatozású, 10 millió forintig igényelhető hitelt biztosított a fiatalok számára új lakás építésére, majd ezt kiterjesztette a használt lakások vételére is, továbbá garanciát vállalt arra nézve, hogy a kamat + kezelési költség együttes értéke 20 évig nem haladhatja meg a 6%-ot. Nőtt a felvehető lakáshitel összege, és 10-ről 20 évre nőtt a futamidő.[20][21]
Az új lakások építésének csökkenése az 1975-ös csúcs után kezdődött el, és 1999-ben érte el mélypontját, amikor mindössze 19 300 épült Magyarországon. 2000-ben az előző évinél 12%-kal, 2001-ben pedig 30%-kal több lakásra adtak használatbavételi engedélyt az építésügyi hatóságok, ami 2001-ben 28 000 új befejezett lakást jelentett. A kiadott lakásépítési engedélyek száma 1999-ben emelkedni kezdett, ezt pedig a lakásépítés élénkülése követte. 2001-ben 48 000 új engedélyt adtak ki, 7%-kal többet, mint előző évben. (KSH, 2001/12)[22]
A kormány a Széchenyi Terv keretében elindította az Állami Támogatású Bérlakás Programot, melynek köszönhetően 2000. július 1-jétől 2002. februárig összesen mintegy 35,1 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást nyertek el pályázat útján az önkormányzatok, illetve egyházak. A teljes összeg felhasználásával összesen több mint 7 550 bérlakással gyarapodott az önkormányzatok, illetve egyházak kezelésében lévő bérlakásállomány...."
A lakáshitelezés meg a szoclib kormány...MUHAHA!!!
Egyeseknek igen szelektív a memóriája, nem tisztem védeni a (nem)tisztelt baloldalt, de az eladósodást ilyen pofátlan módon a nyakukba varrni szemérmetlen hazugság:
hu.wikipedia.org/wiki/Els%C5%91_Orb%C3%A1n-korm%C3%A1ny
"...Otthonteremtési program [szerkesztés]
Az otthonteremtési program a lakásállomány bővítése, illetve korszerűsítése mellett stratégiai célként jelölte meg a lakáshitelezés szerepének növelését, a lakásmobilitás elősegítését a bérlakásszektor részarányának növelését.
A Fidesz-kormány otthonteremtési programja jelzálog alapú, 10%-os kamattámogatású, 6,5%-os kamatozású, 10 millió forintig igényelhető hitelt biztosított a fiatalok számára új lakás építésére, majd ezt kiterjesztette a használt lakások vételére is, továbbá garanciát vállalt arra nézve, hogy a kamat + kezelési költség együttes értéke 20 évig nem haladhatja meg a 6%-ot. Nőtt a felvehető lakáshitel összege, és 10-ről 20 évre nőtt a futamidő.[20][21]
Az új lakások építésének csökkenése az 1975-ös csúcs után kezdődött el, és 1999-ben érte el mélypontját, amikor mindössze 19 300 épült Magyarországon. 2000-ben az előző évinél 12%-kal, 2001-ben pedig 30%-kal több lakásra adtak használatbavételi engedélyt az építésügyi hatóságok, ami 2001-ben 28 000 új befejezett lakást jelentett. A kiadott lakásépítési engedélyek száma 1999-ben emelkedni kezdett, ezt pedig a lakásépítés élénkülése követte. 2001-ben 48 000 új engedélyt adtak ki, 7%-kal többet, mint előző évben. (KSH, 2001/12)[22]
A kormány a Széchenyi Terv keretében elindította az Állami Támogatású Bérlakás Programot, melynek köszönhetően 2000. július 1-jétől 2002. februárig összesen mintegy 35,1 milliárd forint vissza nem térítendő állami támogatást nyertek el pályázat útján az önkormányzatok, illetve egyházak. A teljes összeg felhasználásával összesen több mint 7 550 bérlakással gyarapodott az önkormányzatok, illetve egyházak kezelésében lévő bérlakásállomány...."
A lakáshitelezés meg a szoclib kormány...MUHAHA!!!

Remek elképzeléssel rukkolt elő a NER-birodalom Nemzeti Jövőkutató és Népességszívató Hatósága.Az elgondolás lényege a hetet egy csapásra doktrínán alapul:- toldozzuk vele valahogy, valamennyire a büdzsét,- tüntessünk el minél több, az előző, demokratikus köztársaságra…..

A fényhidas Focus kombi már a felüljárón bekapcsolta a villogókat, aztán egyre türelmetlenebbül villogtatta a reflektort is. Semmi baj, drágám... Mai cikkünk blogposztja...
V u, de ja vu
2012.01.19 08:39:44

orbán viktor ma ismét tervet jelentett be (Jajjj!!!): ezúttal a magyar mezőgazdaságot fogja megmenteni, a Darányi Ignác tervvel. (A terv névadójáról később még lesz szó…)És csak úgy mellesleg azt is tudatta ma velünk a Vezér, hogy ha nem vettük volna észre a vaksi…..

Autópályán jön a külföldi tőke, majd az országutak kátyúiban elfolyik a pénz. Ön hol bukdácsol? Mai cikkünk blogposztja...
V u, de ja vu
2012.01.16 12:56:15
@klondike: "Hát nem lennék tarnabodi polgármester asszem.."
Te biztosan nem, de nem véletlenül hívják "befogadó falunak"...:-(((
Anno amikor egy(több) rajnak mennie kellett és sehol nem engedték letelepedni őket, a T.bodi PM ÖNKÉNT jelentkezett, hogy befogadja őket!!! Most a híreket látva-hallva, nem tudom, hogy előnyös-e volt...
Párszor jártam arra... olyankor eszembe jutottak a rendszerváltás előtti szabolcsi Rókalyuk és ...lyuk társai elnevezések, ahol 10-15 fős enyhén gyanús társaság stoppolt, ott még a legkeményebb ateista is hívővé vált volna, hogy a 412-es Moszkvics nehogy ott adja meg magát:-(((
Persze, mivel utakról van szó, ez mellékszál, lényeg hogy '87-ben Döge-Tornyospálca-Kisvárda-Jéke és környéke úthálózatára nem volt panasz:-)))
Jó a rosszban, hogy ottani b.nőm dobott, így sohasem tudtam meg, hogy mit élhetett át egy orosz értelmiségi az orosz-afgán háborúban:-P
Te biztosan nem, de nem véletlenül hívják "befogadó falunak"...:-(((
Anno amikor egy(több) rajnak mennie kellett és sehol nem engedték letelepedni őket, a T.bodi PM ÖNKÉNT jelentkezett, hogy befogadja őket!!! Most a híreket látva-hallva, nem tudom, hogy előnyös-e volt...
Párszor jártam arra... olyankor eszembe jutottak a rendszerváltás előtti szabolcsi Rókalyuk és ...lyuk társai elnevezések, ahol 10-15 fős enyhén gyanús társaság stoppolt, ott még a legkeményebb ateista is hívővé vált volna, hogy a 412-es Moszkvics nehogy ott adja meg magát:-(((
Persze, mivel utakról van szó, ez mellékszál, lényeg hogy '87-ben Döge-Tornyospálca-Kisvárda-Jéke és környéke úthálózatára nem volt panasz:-)))
Jó a rosszban, hogy ottani b.nőm dobott, így sohasem tudtam meg, hogy mit élhetett át egy orosz értelmiségi az orosz-afgán háborúban:-P
V u, de ja vu
2012.01.16 14:06:38
@Hurrá Torpedó: "nem tudom, nekem nem tűnt fel hogy katasztrofális lenne. ha rossz az út akkor le akar szakadni a futómű, és közben káromkodok magamban mint az állat. ilyen nem volt pénteken. kátyúra egyáltalán nem emlékszem."
Apafej! Ha a 240-es Volvóval járnék, valószínűleg értetlenül nézném, hogy kinek mi baja... ugyanez lenne, ha a BX-em járóképes lenne.
De mivel egy "korszerű" gépkocsim van (19 éves Volvo 850), 205/50-16 gumimérettel, sajnos kénytelen vagyok peremvédős nyérigumival járni, valamint ÉVENTE stab-pálcát cserélni, meg alsó talpasokat, MERT EZEK A KIBA... UTAK MINDENT SZÉTRÁZNAK!!!
Emlékszel még a BKV Volvo-buszos tenderjére, ahol kifogásolták, hogy széthullottak a Volvo-buszok??? A gyártó állítólag azzal mentegetőzött, hogy ők a buszaikat KÖZÚTRA tervezték, nem szántóföldre:-PPP
Apafej! Ha a 240-es Volvóval járnék, valószínűleg értetlenül nézném, hogy kinek mi baja... ugyanez lenne, ha a BX-em járóképes lenne.
De mivel egy "korszerű" gépkocsim van (19 éves Volvo 850), 205/50-16 gumimérettel, sajnos kénytelen vagyok peremvédős nyérigumival járni, valamint ÉVENTE stab-pálcát cserélni, meg alsó talpasokat, MERT EZEK A KIBA... UTAK MINDENT SZÉTRÁZNAK!!!
Emlékszel még a BKV Volvo-buszos tenderjére, ahol kifogásolták, hogy széthullottak a Volvo-buszok??? A gyártó állítólag azzal mentegetőzött, hogy ők a buszaikat KÖZÚTRA tervezték, nem szántóföldre:-PPP

Hát nem úgy, hogy a csinos HR-es időpontot egyeztet Pali bácsival, a cég (valamiben) megőszült szenior alkalmazottjával, átnyújtja a felmondást, kitöltik a humános papírokat, illetőleg Pali bácsi kap egy szép színes magazint, arról, hogyan is folytassuk életünket, ha kirúgtak…..
V u, de ja vu
2012.01.12 20:52:54
@pom pom: Azért megy Egerbe, mert ott akol-meleg várja (Fidesz városvezetés, fideszes megyei közgyűlés, Majtényi-talanított tanárképző, Szépasszonyvölgy, sok bor, anno volt ott egy tárogatós is, talán koncertet adnak, vagy megtanítja az öreget, hogy hogyan kell írni a hangszer nevét: tárógato...
És csak a komcsi korszakban fújták előlről, mostanában inkább a vége felől szívják:-D
És csak a komcsi korszakban fújták előlről, mostanában inkább a vége felől szívják:-D

2006.December 30-al nyugállományba vonultam a BM. kötelékéből mivel annak AZ évnek szeptemberében betöltöttem AZ 50.életévemet.
Akkor azt mondták rosszul járok, ha nem megyek el, most azt mondják rosszul jártál, mert elmentél. Ez most egy másik kérdés.
Jelenleg tiszteletdíjas…..
V u, de ja vu
2011.12.31 18:09:40
@eccerüvagyok: Mindenhol emberek dolgoznak, mindenhol lehet találni jó és rossz példát, de nem hiszem hogy jogosan osztályozhat egy kívülálló, legalábbis ami azt illeti, hogy ki milyen mértékben van leterhelve - mellesleg ez mellékes is a mi esetünkben. A lényeg az, hogy legyen bárki és bármi "romlott", a történtekre törvényi felhatalmazás alapján került sor, amit utólag nem européer magatartás egyoldalúan megszüntetni.
Hogy konkrét kérdésedre is válaszoljak: amikor felszereltem (a civil szférából), akkor éppen lasszóval fogták a diplomásokat a testületbe, őszintén megmondom hogy sem a felszereléskor, sem a korábbi munkahelyemen nem foglalkoztatott sem a Mtv., se a Hszt., máig vallom, hogy a "tininyuggerek" 90 %-a ma is dolgozna, ha nem önös, egyoldalú érdekek érvényesülhetnek, illetve ha a működés, az eredményes munka feltételei biztosítva lettek volna. Konkrétan ez azt jelenti, hogy míg a rendszerváltás után még legalább 6-8 évig az elvégzett munka minősége volt a mérvadó, ez később fokozatosan statisztikai adattá degradálódott, az eredményességre fordítható költségek folyamatos csökkentése mellett. Ilyen környezetben egyrészt hiányozni fog az önbecsüléssel rendelkezőknek a sikerélmény, másik oldalról kiszolgáltatottá válik a munkaadóval szemben - mondanom sem kell, hogy ha nem sikerült valami mindenkinek kielégítő módon elvégezni, az sosem lehetett elfogadható mentség, hogy nem volt idő/autó/ember stb-stb...
Az hogy a korai nyugdíj lehetősége csak menet közben - az 1996-os Hszt-vel - vált lehetővé, csak akkor lett nyilvánvaló, amikor valamikor 2000 után egyre több embernek elkezdték felemlegetni, hogy "no, igazán, elgondolkodhatna rajta"... Azt a szolgálati törvényt, ami a felszerelésemkor volt érvényben, csak akkoriban vettem a kezembe, amikor már kifelé tereltek a rendszerből: innen tudom, hogy anno az 55 év előtti nyugdíj elvileg kizárt volt, max. rokkant-nyugdíj formájában. De nem a fegyveres testületek voltak ilyen privilegizált ágazatok, hanem ide tartozott a vasút minden alkalmazottja, aki "szolgált" és nem dolgozott, vagy a bánya és a többi... ahol megkockáztatom, hogy szintén voltak valamiféle rangok, rendokozatok (a vasútnál pl. a diplomások automatikusan főtiszti rangot kaptak, az ehhez tartozó 1. osztályú szabadjeggyel).
Még egy pár szó a kiterelésről: aki nem akart a korai nyugdíjban gondolkodni, számos lehetőség nyílt az eltávolítására - átszervezés, munkakör megszüntetése és alacsonyabb (kevesebb pénz, távolabbi szolg. hely, más munkarend stb) beosztás felajánlása... engem konkrétan azzal sikerült meggyőzni, hogy konkrétan két hetet kaptam másik meló keresésére... a munkámmal nem lehetett baj, mert a közvetlen főnököm az ultimátumról nem tudott, illetve miután én felálltam, nem tudhatták hogy egy hét múlva velük teszik ugyanezt... és a búcsúbulin a "főnök" elnézést kért - ha ez nem indokolatlan lépés lett volna, tudták volna hogy ki legyen az utódom, illetve nem csak homályos utalásokat kapok magyarázatként a rosszul végzett munkámra.
Aki a tartásra meg önbecsülésre apellálna, annak rossz hírt kell mondanom: számtalan módja van annak, hogy a munkavállalót adminisztratív intézkedésekkel jogosan is felelősségre vonhassanak, tévedés azt hinni hogy mindenki erős és kőszikla-tipus, sajnos láttam ember összeroppanni egyetlen óra alatt a rátukmált felelősségre vonás lehetősége miatt... mindezek kívülről nem láthatóak, sosem kommunikálják le, hogy ki, miért fordította maga ellen a fegyverét, csak a közeliek sejthetik, hogy mi lehetett az ok, vélelmezhetik, hogy az infarktusnak és a folyamatos b.szogatásnak köze lehet egymáshoz.
Az értékrend kapcsán: ha a neten rákeresel, találnod kell olyan hírt, mely szerint "trafis" rendőrök - akik valójában nem külön kaszt, hanem az adott napon a gépjárműre beosztott közrendvédelmi vagy közlekedési járőr - feljelentették parancsnokukat, mert fegyelmivel torolta meg a kvóta esetenkénti nem-teljesítését. Vajon mi lett a vége??? Van aki azt gondolja, hogy követte ezt bármi változás???
No, ki gondolja úgy, hogy mindezek mellett vállalható tovább a szolgálat, miközben érezhetően egymás ellen hangolják a korengedményeseket a civilekkel... a nyári demonstrációknál ez jól lejött: kevés civilnek esett le, hogy ez nem csak rajtunk fog csapódni... de sikerült megtörni az egységbe tömörülést, Hszt-n belül is egymás ellen fordult a dédelgetett tűzoltó, az alkesz katona és a szemkilövő rendőr - merthogy immár csak ezek a kategóriák léteznek... sajnos.
Én annyit látok az egészből, hogy véres kardként mutatják fel a mi korengedményes nyugdíjunkat, mintha mi lennék az akadályai annak, hogy mások, a civilek nem tudnak érvényesülni saját pályájukon. Az ellenség-kép keresése permanens, szükségszerű, nehogy öntudatra ébredjenek a becsapottak, látni kezdjenek a meglopott vakok...
De én nem folytatnám itt tovább a mundér védelmét, a blogíró témáját elvittük teljesen másfelé, ráadásul parttalan vitát folytatunk, mert mindenki ragaszkodik saját "helyes" megítéléséhez, ezen változtatni egymagunk nem tudunk.
Boldog új évet mindenkinek, találja meg mindenki a számítását úgy az életben, hogy ne mások kára legyen az egyedüli vigasza, öröme!
Hogy konkrét kérdésedre is válaszoljak: amikor felszereltem (a civil szférából), akkor éppen lasszóval fogták a diplomásokat a testületbe, őszintén megmondom hogy sem a felszereléskor, sem a korábbi munkahelyemen nem foglalkoztatott sem a Mtv., se a Hszt., máig vallom, hogy a "tininyuggerek" 90 %-a ma is dolgozna, ha nem önös, egyoldalú érdekek érvényesülhetnek, illetve ha a működés, az eredményes munka feltételei biztosítva lettek volna. Konkrétan ez azt jelenti, hogy míg a rendszerváltás után még legalább 6-8 évig az elvégzett munka minősége volt a mérvadó, ez később fokozatosan statisztikai adattá degradálódott, az eredményességre fordítható költségek folyamatos csökkentése mellett. Ilyen környezetben egyrészt hiányozni fog az önbecsüléssel rendelkezőknek a sikerélmény, másik oldalról kiszolgáltatottá válik a munkaadóval szemben - mondanom sem kell, hogy ha nem sikerült valami mindenkinek kielégítő módon elvégezni, az sosem lehetett elfogadható mentség, hogy nem volt idő/autó/ember stb-stb...
Az hogy a korai nyugdíj lehetősége csak menet közben - az 1996-os Hszt-vel - vált lehetővé, csak akkor lett nyilvánvaló, amikor valamikor 2000 után egyre több embernek elkezdték felemlegetni, hogy "no, igazán, elgondolkodhatna rajta"... Azt a szolgálati törvényt, ami a felszerelésemkor volt érvényben, csak akkoriban vettem a kezembe, amikor már kifelé tereltek a rendszerből: innen tudom, hogy anno az 55 év előtti nyugdíj elvileg kizárt volt, max. rokkant-nyugdíj formájában. De nem a fegyveres testületek voltak ilyen privilegizált ágazatok, hanem ide tartozott a vasút minden alkalmazottja, aki "szolgált" és nem dolgozott, vagy a bánya és a többi... ahol megkockáztatom, hogy szintén voltak valamiféle rangok, rendokozatok (a vasútnál pl. a diplomások automatikusan főtiszti rangot kaptak, az ehhez tartozó 1. osztályú szabadjeggyel).
Még egy pár szó a kiterelésről: aki nem akart a korai nyugdíjban gondolkodni, számos lehetőség nyílt az eltávolítására - átszervezés, munkakör megszüntetése és alacsonyabb (kevesebb pénz, távolabbi szolg. hely, más munkarend stb) beosztás felajánlása... engem konkrétan azzal sikerült meggyőzni, hogy konkrétan két hetet kaptam másik meló keresésére... a munkámmal nem lehetett baj, mert a közvetlen főnököm az ultimátumról nem tudott, illetve miután én felálltam, nem tudhatták hogy egy hét múlva velük teszik ugyanezt... és a búcsúbulin a "főnök" elnézést kért - ha ez nem indokolatlan lépés lett volna, tudták volna hogy ki legyen az utódom, illetve nem csak homályos utalásokat kapok magyarázatként a rosszul végzett munkámra.
Aki a tartásra meg önbecsülésre apellálna, annak rossz hírt kell mondanom: számtalan módja van annak, hogy a munkavállalót adminisztratív intézkedésekkel jogosan is felelősségre vonhassanak, tévedés azt hinni hogy mindenki erős és kőszikla-tipus, sajnos láttam ember összeroppanni egyetlen óra alatt a rátukmált felelősségre vonás lehetősége miatt... mindezek kívülről nem láthatóak, sosem kommunikálják le, hogy ki, miért fordította maga ellen a fegyverét, csak a közeliek sejthetik, hogy mi lehetett az ok, vélelmezhetik, hogy az infarktusnak és a folyamatos b.szogatásnak köze lehet egymáshoz.
Az értékrend kapcsán: ha a neten rákeresel, találnod kell olyan hírt, mely szerint "trafis" rendőrök - akik valójában nem külön kaszt, hanem az adott napon a gépjárműre beosztott közrendvédelmi vagy közlekedési járőr - feljelentették parancsnokukat, mert fegyelmivel torolta meg a kvóta esetenkénti nem-teljesítését. Vajon mi lett a vége??? Van aki azt gondolja, hogy követte ezt bármi változás???
No, ki gondolja úgy, hogy mindezek mellett vállalható tovább a szolgálat, miközben érezhetően egymás ellen hangolják a korengedményeseket a civilekkel... a nyári demonstrációknál ez jól lejött: kevés civilnek esett le, hogy ez nem csak rajtunk fog csapódni... de sikerült megtörni az egységbe tömörülést, Hszt-n belül is egymás ellen fordult a dédelgetett tűzoltó, az alkesz katona és a szemkilövő rendőr - merthogy immár csak ezek a kategóriák léteznek... sajnos.
Én annyit látok az egészből, hogy véres kardként mutatják fel a mi korengedményes nyugdíjunkat, mintha mi lennék az akadályai annak, hogy mások, a civilek nem tudnak érvényesülni saját pályájukon. Az ellenség-kép keresése permanens, szükségszerű, nehogy öntudatra ébredjenek a becsapottak, látni kezdjenek a meglopott vakok...
De én nem folytatnám itt tovább a mundér védelmét, a blogíró témáját elvittük teljesen másfelé, ráadásul parttalan vitát folytatunk, mert mindenki ragaszkodik saját "helyes" megítéléséhez, ezen változtatni egymagunk nem tudunk.
Boldog új évet mindenkinek, találja meg mindenki a számítását úgy az életben, hogy ne mások kára legyen az egyedüli vigasza, öröme!
V u, de ja vu
2011.12.31 20:27:53
@eccerüvagyok: "Még egy szó a mundér becsületéről.
Te megnevezted volna a bíróság előtt azokat a rendőröket, akikről biztosan tudod, hogy érintettek voltak a 2006-os atrocitásokban?"
Khmmmm... A "mundér becsületének megvédése" nem azonos a törvények maradéktalan betartásával - pontosabban éppen a civilek által elfogadhatatlan "összetartás" jelképe, eszköze.
Egy csoportosulás, amelyet kívülről ér sorozatos támadás, az "összetartás" révén határolja el magát a külső támadásoktól. Ez közel sem azt jelenti, hogy eltűr mindent, hanem azt hogy testületen belül rendezi ezeket a kérdéseket... legalábbis ez volt a rendszerváltásig, illetve még egypár évig...
Sorry, de ha közvetlen munkatársam lett volna érintett 2006-ban, akkor - mivel túlélésünk záloga, hogy hátat merünk fordítani egymásnak - valószínűleg "házon belül" rendezzük... ez nem jelenti azt, hogy a döntés nem lehetett volna akár kényszerű búcsú is!
Tény, hogy ezzel sokszor, sokan éltek, visszaéltek... de ezek mindig is kivételek voltak.
Egyébként pedig van (volt) erre külön megfizetett munkakör: RSZVSZ, Kat. Ügyészség, NBH stb...
És az "összetartás" egy olyan dolog, amit átlagember soha nem ért meg, mert ritka az, hogy ilyen körülmények között kell dolgoznia... nem számíthat senki másra, csak a társaira... Ez szentimentális dumának tűnik, de a Rendőrség hanyatlása és határtalan züllése éppen ennek felszámolásával arányban zajlott le:-(
A mostani körülmények, feltételek alapján már nem hagynám ott a korábbi munkahelyemet, és ha így marad, gyermekeimet ELTANÁCSOLOM, minden erőmmel ELTÉRÍTEM ezektől a pályáktól és ismerőseimnek is ezt tanácsolom... nem kevés évnek kell eltelnie, hogy az állam visszanyerje a bizalmat és olyan embereket állítson a szolgálatába, akik őszintén kiállnak mellette...
...bár mindig volt annyi és olyan ember, aki a tetszőleges rendszer kiszolgálására hajlandó volt felesküdni - igaz ezeknek is mindig mindent megígértek, már ami a kivételeket illeti...:-(
Te megnevezted volna a bíróság előtt azokat a rendőröket, akikről biztosan tudod, hogy érintettek voltak a 2006-os atrocitásokban?"
Khmmmm... A "mundér becsületének megvédése" nem azonos a törvények maradéktalan betartásával - pontosabban éppen a civilek által elfogadhatatlan "összetartás" jelképe, eszköze.
Egy csoportosulás, amelyet kívülről ér sorozatos támadás, az "összetartás" révén határolja el magát a külső támadásoktól. Ez közel sem azt jelenti, hogy eltűr mindent, hanem azt hogy testületen belül rendezi ezeket a kérdéseket... legalábbis ez volt a rendszerváltásig, illetve még egypár évig...
Sorry, de ha közvetlen munkatársam lett volna érintett 2006-ban, akkor - mivel túlélésünk záloga, hogy hátat merünk fordítani egymásnak - valószínűleg "házon belül" rendezzük... ez nem jelenti azt, hogy a döntés nem lehetett volna akár kényszerű búcsú is!
Tény, hogy ezzel sokszor, sokan éltek, visszaéltek... de ezek mindig is kivételek voltak.
Egyébként pedig van (volt) erre külön megfizetett munkakör: RSZVSZ, Kat. Ügyészség, NBH stb...
És az "összetartás" egy olyan dolog, amit átlagember soha nem ért meg, mert ritka az, hogy ilyen körülmények között kell dolgoznia... nem számíthat senki másra, csak a társaira... Ez szentimentális dumának tűnik, de a Rendőrség hanyatlása és határtalan züllése éppen ennek felszámolásával arányban zajlott le:-(
A mostani körülmények, feltételek alapján már nem hagynám ott a korábbi munkahelyemet, és ha így marad, gyermekeimet ELTANÁCSOLOM, minden erőmmel ELTÉRÍTEM ezektől a pályáktól és ismerőseimnek is ezt tanácsolom... nem kevés évnek kell eltelnie, hogy az állam visszanyerje a bizalmat és olyan embereket állítson a szolgálatába, akik őszintén kiállnak mellette...
...bár mindig volt annyi és olyan ember, aki a tetszőleges rendszer kiszolgálására hajlandó volt felesküdni - igaz ezeknek is mindig mindent megígértek, már ami a kivételeket illeti...:-(

Valahogy nem sikerül karácsonyi hangulatba keverednem, pedig csütörtökön este még a fát is feldíszítettem, kicsit csak persze, de mégis, csak hogy legyen, ha a kisfiam itt lesz velem a két ünnep között. A fenyő illata is csak egy félmosolyra volt elég. Azt hiszem, most van az,…..
V u, de ja vu
2011.12.23 14:35:08
@lavór: Gondolom, a ködben bóklászók között Te vagy az autós, autódban a 'nagyképű tévével'...
Mi meg néhányan vagyunk, akik hasonlóan érezzük, mint Michael:-(((
RockJano-val hasonlót érzek... sokan vártunk 'valamit' a '89-es rendszerváltáskor, amit érzésem szerint azóta sem kaptunk meg... sőt, mintha becsapott is lennék abban, hogy csak én hiszem-e hogy valami jobbnak kellett volna történnie a lózungok alapján, netán csak én képzeltem ezt bele?!
A felnőttek már évek óta nem vesznek egymásnak semmit... ez az első karácsony, hogy a gyerekeim sem kapnak semmit:-(((
Nem ezért tanultam... nem ezért dolgoztam... nem ezért fogok dolgozni az ünnepek alatt is...
Ha nem tudod, milyen érzés... ha nem tudod miről beszélek... akkor légy szíves ne sajnáld le azt, akinek minden igyekezete ellenére sem megy. Köszönöm...
Mi meg néhányan vagyunk, akik hasonlóan érezzük, mint Michael:-(((
RockJano-val hasonlót érzek... sokan vártunk 'valamit' a '89-es rendszerváltáskor, amit érzésem szerint azóta sem kaptunk meg... sőt, mintha becsapott is lennék abban, hogy csak én hiszem-e hogy valami jobbnak kellett volna történnie a lózungok alapján, netán csak én képzeltem ezt bele?!
A felnőttek már évek óta nem vesznek egymásnak semmit... ez az első karácsony, hogy a gyerekeim sem kapnak semmit:-(((
Nem ezért tanultam... nem ezért dolgoztam... nem ezért fogok dolgozni az ünnepek alatt is...
Ha nem tudod, milyen érzés... ha nem tudod miről beszélek... akkor légy szíves ne sajnáld le azt, akinek minden igyekezete ellenére sem megy. Köszönöm...
V u, de ja vu
2011.12.23 16:22:36
@lavór: Cinizmus és arrogancia lenne a siker titka???
Igen, futja netre, mobilra, sőt 'öregecskedő' autóra is... eddig...
...mert a nagy álszenteskedés közepén azért érezhető, hogy ezek nélkül az ember örökre elveszítheti kapcsolatát a külvilággal, márpedig ha meló kell, ahhoz itt kell élni elérhető közelségben! Ehhez ezeknek a dolgoknak prioritást kell élveznie a PSP-vel vagy akár az esti pohár borocskával szemben is... és a nem-álszent körülmény az, hogy az ajándékozás gyermeki örömével szemben is:-(((
Az álszenteskedés az, ha a magadfajta még el is hiszi, sőt ki is oktatja azt akinek már ezekre a dolgokra sem futja, hogy tanulni, dolgozni, képezni magunkat csak akarat és/vagy elszántság kérdése.
Tanulj nyelvet pénz nélkül, járj munkába - akár tömegközlekedéssel is - pénz nélkül, ha váltanod kell, akkor negyven-ötven évesen is szerezz másik diplomát - persze pénz nélkül... és ha lehet, már holnapra...
Áldott Karácsonyt Neked is... a mai események tükrében a békesség már nem garantált:-(
Tényleg ennyi 'álszent' ember élne errefelé??? Merthogy a Rendszerben 110 % hogy nincs semmi hiba, ugye???... SŐT!!!
Maximum a blogmotor...
Igen, futja netre, mobilra, sőt 'öregecskedő' autóra is... eddig...
...mert a nagy álszenteskedés közepén azért érezhető, hogy ezek nélkül az ember örökre elveszítheti kapcsolatát a külvilággal, márpedig ha meló kell, ahhoz itt kell élni elérhető közelségben! Ehhez ezeknek a dolgoknak prioritást kell élveznie a PSP-vel vagy akár az esti pohár borocskával szemben is... és a nem-álszent körülmény az, hogy az ajándékozás gyermeki örömével szemben is:-(((
Az álszenteskedés az, ha a magadfajta még el is hiszi, sőt ki is oktatja azt akinek már ezekre a dolgokra sem futja, hogy tanulni, dolgozni, képezni magunkat csak akarat és/vagy elszántság kérdése.
Tanulj nyelvet pénz nélkül, járj munkába - akár tömegközlekedéssel is - pénz nélkül, ha váltanod kell, akkor negyven-ötven évesen is szerezz másik diplomát - persze pénz nélkül... és ha lehet, már holnapra...
Áldott Karácsonyt Neked is... a mai események tükrében a békesség már nem garantált:-(
Tényleg ennyi 'álszent' ember élne errefelé??? Merthogy a Rendszerben 110 % hogy nincs semmi hiba, ugye???... SŐT!!!
Maximum a blogmotor...

A múltkori, kissé provokatív stílusú posztban sokaktól megkaptam, hogy mit osztom én az észt, hogy kell minimálbérből megélni. Próbáljam csak ki egy hónapig, hogy milyen az. Ilyen típusú felszólítások sokszor elhangoznak egyébként politikusok irányába is.
Szóval kapva az…..

Tamás bélszint rendelt az oktogoni Friday's-ben, de a második kísérletet is visszaküldette, annyira ehetetlen állaga volt. Ennek ellenére egy rövid veszekedés és rendőrséggel fenyegetőzés után kifizettették vele, amit nem fogyasztott el:Körülbelül két héttel ezelőtt, egy…..
V u, de ja vu
2011.12.08 20:48:15
@V u, de ja vu: Ja, volt úgy hogy egy perc után felálltunk és eljöttünk, kellemes traccsolást kívánva a pultosnak és a pincérnek... nem azért mert bunkók voltunk, hanem mert láttuk, hogy jöttünkre SEMMI nem mozdult meg bennük, lehettünk volna strandpapucsos bankjegy-nyomdászok, vagy frakkos svindlerek is:-(((
Ha meh valahol fizetőpincérre kellett várni, simán kiballagtunk:-D
Sosem jött utánunk senki, mindig mi mentünk vissza (ÉN)...
Ugyanezt kipóbáltam a BKV-nál is, a sok rosszindulatú bejegyzés miatt... marhaság!!!
Kétlem, hogy egy kopasz 130 kilós ember bárhol, bármit megtehet, nem kell hozzá Gucciban feszíteni vagy ápoltnak lenni: egy Wostok automata karóra meg egy B*sch szevizes póló doszt elég:-)))
(Gyáva népnek nincs hazája... persze csak analógia...)
Ha meh valahol fizetőpincérre kellett várni, simán kiballagtunk:-D
Sosem jött utánunk senki, mindig mi mentünk vissza (ÉN)...
Ugyanezt kipóbáltam a BKV-nál is, a sok rosszindulatú bejegyzés miatt... marhaság!!!
Kétlem, hogy egy kopasz 130 kilós ember bárhol, bármit megtehet, nem kell hozzá Gucciban feszíteni vagy ápoltnak lenni: egy Wostok automata karóra meg egy B*sch szevizes póló doszt elég:-)))
(Gyáva népnek nincs hazája... persze csak analógia...)

ahogy a Blikk is megírta!..
V u, de ja vu
2011.12.08 12:38:45
kultura.hu/main.php?folderID=960&articleID=284508&ctag=articlelist&iid=1
Valami 'hasonló' nem kellene mér ebbe' a 'zországba is???
Szerintem az egyértelmű "NEM" válasz már alapos gyanú... rajtuk kezdenénk:-V
A létrehozását vállalom:-o
Valami 'hasonló' nem kellene mér ebbe' a 'zországba is???
Szerintem az egyértelmű "NEM" válasz már alapos gyanú... rajtuk kezdenénk:-V
A létrehozását vállalom:-o

A múltkor elég hamar felvetődött, hogy van-e értelme a téli abroncsoknak, vagy csak parasztvakítás az egész. Ezt a kérdést járja körül a második téli poszt. Ezt is olvassátok el, ha ti is úgy gondoljátok, hogy nem hülyeség a téli gumi és nyerni szeretnétek belőle egy…..

Imádtam Dörner Györgyöt, mint Eddie Murphy vagy saját magam (Bruce Willis) magyar hangját. Óriási volt a Mami blúban, de őszintén... Mitől lett ilyen erőteljesen jobboldali a Csurkával együtt? Mindketten vadul kaszáltak már a szocializmusban is. Ahhoz pedig jó…..

Hírösszefoglaló A Svéd Királyi Tudományos Akadémia döntése értelmében idén Szijjártó Péter, a Magyar Tudományos Akadémia és a Budapesti Honvéd FC tiszteletbeli elnöke, a matematikatudományok akadémiai doktora nyerte el a matematikai Nobel-díjat. A ma délelőtti stockholmi…..
V u, de ja vu
2011.09.23 13:18:10
@Vahakomb: Megboldogult Munkácsi docens a győri - akkor még főiskolán - sajnos csak a gyök2=2 bizonyításáig jutott, igaz az csak olyan könnyítéssel, hogy "lim gyök (1+1)=2...
No de ha az öreg jutott is valamire, SzP kenterbe verte, mert a 2-őt sokkal kevesebből is ki tudta hozni:-)))
SP pedig remélem, hogy legalább az "L" betűket kettesével ette... ez egy 'álamfőtől' a minimum:-)
:-((((((((((((
No de ha az öreg jutott is valamire, SzP kenterbe verte, mert a 2-őt sokkal kevesebből is ki tudta hozni:-)))
SP pedig remélem, hogy legalább az "L" betűket kettesével ette... ez egy 'álamfőtől' a minimum:-)
:-((((((((((((
V u, de ja vu
2011.09.23 15:30:31
@holex: Hö... felrémlik valami... de nem zavaró a hiányos levezetésben, hogy mindkét oldalon szerepel egy nemkívánatos tényező (a-a)=Nagy Nulla???
Van a matekban néhány necces kérdése, így pl. az hogy 1:0 az értelmetlen, vagy végtelen... A végtelenre szavazók pedig válaszolhatnak a második kérdésre, hogy a párhuzamosok a végtelenben találkozva továbbra is "párhuzamosok-e"???
No ennyit a (MAGYAR) gazdasági politikáról:-(((
Kérem a Galaktikus Köztársaság Kormányát, hogy feltételen hívja össze a Jedi-tanácsot!!!!
Van a matekban néhány necces kérdése, így pl. az hogy 1:0 az értelmetlen, vagy végtelen... A végtelenre szavazók pedig válaszolhatnak a második kérdésre, hogy a párhuzamosok a végtelenben találkozva továbbra is "párhuzamosok-e"???
No ennyit a (MAGYAR) gazdasági politikáról:-(((
Kérem a Galaktikus Köztársaság Kormányát, hogy feltételen hívja össze a Jedi-tanácsot!!!!
V u, de ja vu
2011.09.23 15:55:25
@holex: Minap beszéltem egy kamionos ismerősömmel, aki elmondta, hogy a skandináv államok - akik télen sem sózzák az utakat - eltöprengtek azon, hogy a szétszórt zúzalék nem lesz-e elég, nem kell a szöges gumi, ami az utakat erősen amortizálja. Állítja: vannak matematikusaik, akik lemodellezték a balesetek alakulását és a biztosítók, stb, EMBERI ÉLET figyelembe vételével marad a szöges gumi, majd gyakrabban aszfaltoznak...
Na itt röhögtem, ki, hiszen az emberi élet pénzben nem kifejezhető, magyar viszonylatban értéke=1, tehát akár osztja, akár szorozza vele a költségeit, nem oszt, nem szoroz...:-(((
Hát... mennyi hülye ember szaladgál a világban...:-(((
Még jó, hogy nekünk képzett szakembereink vannak...
Na itt röhögtem, ki, hiszen az emberi élet pénzben nem kifejezhető, magyar viszonylatban értéke=1, tehát akár osztja, akár szorozza vele a költségeit, nem oszt, nem szoroz...:-(((
Hát... mennyi hülye ember szaladgál a világban...:-(((
Még jó, hogy nekünk képzett szakembereink vannak...

Lényegében megállt a gazdaság. Ugyan a szakértők 1-1,5%-ra teszik az idei és a jövő évi növekedést, de ha a Gyurcsány-éra idején ilyen számok mellett pangó gazdaságról beszéltünk, akkor úgy helyes, ha most sem köntörfalazunk túl sokat. A közgazdászok egy része úgy…..
V u, de ja vu
2011.09.23 08:11:35
@fzoli77: "...Lehet hogy nem is sok a csaló, hanem ennyire rossz az egészségügyi helyzet ebben az országban?..."
Ha több mint egy embert ismersz, aki lábon hordott ki tüdőgyuszit meg más komolyabb betegséget... ha több olyan embert ismersz, akinek több füle van mint foga, mert nincs 2-300 eFt-ja külön erre a célra, az új protkóra... ha sok olyan embert ismersz, aki azért nem megy orvoshoz a bajával, mert a táppénz ideje alatt munkanélkülivé válik... nos akkor szerint igenis sok a csaló és hazug ember az országban, csak nem a megfelelő embercsoportban keresik őket:-(((
Azt meg hogy megvezettek-e a százalékokkal: ha-ha, tudod mikor fogod megtudni az igazságot!? Ébredj, királyfi...:-(
Leállíthatjuk a diplomás-képzést, úgysincs már olyan ember az országban, aki meg tudja mondani hogy mire lesz itt szükség 1-2-5-10-20 év múlva:-(((
Egy viszont biztos: minél alacsonyabb az iskolázottság, annál ratyibb műsorok adhatók le a ker.tévékben, fullos nézettséggel.
Egy ország lakosságának intelligencia-hányadosát egy harang alakú görbén lehet ábrázolni. A harang csúcsa az IQ=100, és minél tudatlanabb népről van szó, ez a csúcs más országok hasonló görbéihez képest annál inkább balra helyezkedik el (magyarán: a többi országhoz mérten hülyébb).
Hogy jön ez ide??? Elmagyarázom: legyen szó akár a VV6.0-ról, akár a legnívótlanabb de legvéresebb semmitmondó esti Híradóról, sőt bármilyen politikai célzatú eseményről, a nézettséget/népszerűséget az a terület fogja adni, amelyik a harang-görbe bal oldala alatti rész, jelenleg a példa kedvéért legyen az IQ=130-tól balra eső rész. Nem nehéz kitalálni, hogy a baloldali terület kisebb, mint a jobboldali... Mi a teendő, ha növelni akarjuk a baloldali területet? El kell butítani az országot, nyomorba és tudatlanságba dönteni, így a választóvonalat az adott országnál akár IQ=180-ig is feltornászhatjuk, vagyis itteni mércével egy 180-as IQ-jú ember már fel tudja majd fogni, hogy miért nem neki kell népszavazás útján dönteni a vizitdíjról, NATO- és EU-csatlakozásról, ő már képes lesz felfogni azt, hogy ezekhez bizony olyan speciális ismeretek kellenek, amivel netán nem is rendelkezik, így NEM FOG SZAVAZNI(!!!), mivel nem rá tartozik a kérdés eldöntése.
És itt kap jelentőséget a haranggörbe baloldala, amelyik tökéletesen megfelel a manipulálható tömegnek, zabálja a szánalmas délutáni sókat és sorozatokat... és bizony úgy dönt kicsi és nagy dolgokról (mondjuk egy ország sorsáról), hogy a Böszmének van-e karakteresebb arca vagy Ovi-nak jobb-e a retorikája (dumája), melyik meri AZT kimondani, amit a TÖMEG hallani akar, hogy aztán nagy ívben tegyen ezekre az ígéretekre, miközben a jobb oldali kicsiny területen lévő értelmesebb embereket szívós munkával elüldözi, ellehetetleníti, minden eszköztárával harcol ellenük, mint egyetlen valós veszéllyel... hiszen ezek között néhányan még talán a hátsó szándékaikon is átlátnak stb:-(((
Szóval ezek után a kifejezetten matematikai témájú ismertető után ki hogyan gondolja, a Gauss-görbe melyik térfelén helyezkedik el ő vagy valamely ismerőse...:-o
PS: elnézést, hogy linket nem tettem be, de IQ-sat nem találtam, patkányosat meg nem akartam:-)
Ha több mint egy embert ismersz, aki lábon hordott ki tüdőgyuszit meg más komolyabb betegséget... ha több olyan embert ismersz, akinek több füle van mint foga, mert nincs 2-300 eFt-ja külön erre a célra, az új protkóra... ha sok olyan embert ismersz, aki azért nem megy orvoshoz a bajával, mert a táppénz ideje alatt munkanélkülivé válik... nos akkor szerint igenis sok a csaló és hazug ember az országban, csak nem a megfelelő embercsoportban keresik őket:-(((
Azt meg hogy megvezettek-e a százalékokkal: ha-ha, tudod mikor fogod megtudni az igazságot!? Ébredj, királyfi...:-(
Leállíthatjuk a diplomás-képzést, úgysincs már olyan ember az országban, aki meg tudja mondani hogy mire lesz itt szükség 1-2-5-10-20 év múlva:-(((
Egy viszont biztos: minél alacsonyabb az iskolázottság, annál ratyibb műsorok adhatók le a ker.tévékben, fullos nézettséggel.
Egy ország lakosságának intelligencia-hányadosát egy harang alakú görbén lehet ábrázolni. A harang csúcsa az IQ=100, és minél tudatlanabb népről van szó, ez a csúcs más országok hasonló görbéihez képest annál inkább balra helyezkedik el (magyarán: a többi országhoz mérten hülyébb).
Hogy jön ez ide??? Elmagyarázom: legyen szó akár a VV6.0-ról, akár a legnívótlanabb de legvéresebb semmitmondó esti Híradóról, sőt bármilyen politikai célzatú eseményről, a nézettséget/népszerűséget az a terület fogja adni, amelyik a harang-görbe bal oldala alatti rész, jelenleg a példa kedvéért legyen az IQ=130-tól balra eső rész. Nem nehéz kitalálni, hogy a baloldali terület kisebb, mint a jobboldali... Mi a teendő, ha növelni akarjuk a baloldali területet? El kell butítani az országot, nyomorba és tudatlanságba dönteni, így a választóvonalat az adott országnál akár IQ=180-ig is feltornászhatjuk, vagyis itteni mércével egy 180-as IQ-jú ember már fel tudja majd fogni, hogy miért nem neki kell népszavazás útján dönteni a vizitdíjról, NATO- és EU-csatlakozásról, ő már képes lesz felfogni azt, hogy ezekhez bizony olyan speciális ismeretek kellenek, amivel netán nem is rendelkezik, így NEM FOG SZAVAZNI(!!!), mivel nem rá tartozik a kérdés eldöntése.
És itt kap jelentőséget a haranggörbe baloldala, amelyik tökéletesen megfelel a manipulálható tömegnek, zabálja a szánalmas délutáni sókat és sorozatokat... és bizony úgy dönt kicsi és nagy dolgokról (mondjuk egy ország sorsáról), hogy a Böszmének van-e karakteresebb arca vagy Ovi-nak jobb-e a retorikája (dumája), melyik meri AZT kimondani, amit a TÖMEG hallani akar, hogy aztán nagy ívben tegyen ezekre az ígéretekre, miközben a jobb oldali kicsiny területen lévő értelmesebb embereket szívós munkával elüldözi, ellehetetleníti, minden eszköztárával harcol ellenük, mint egyetlen valós veszéllyel... hiszen ezek között néhányan még talán a hátsó szándékaikon is átlátnak stb:-(((
Szóval ezek után a kifejezetten matematikai témájú ismertető után ki hogyan gondolja, a Gauss-görbe melyik térfelén helyezkedik el ő vagy valamely ismerőse...:-o
PS: elnézést, hogy linket nem tettem be, de IQ-sat nem találtam, patkányosat meg nem akartam:-)
V u, de ja vu
2011.09.23 09:13:21
@látjátok feleim szümtükkel: Előbbi kis matek-kirohanásom azt akarta prezentálni, hogy igen csekély lehet az országban azoknak a száma, akik a szemüknek hisznek, nem pedig a propagandának... különben egy program nélküli párt nem kapott volna ún. "kétharmadot"... mint ahogy reményeim szerint akkor sem kapott volna, ha a sok f.szt és "egyik sem" firkálást érvényes szavazatként számolják, de senki javára nem tudják be...
ezek tükrében remélem a költői kérdéseidet nem nekem szántad, hanem pl. a népszerűtlen intézkedéseket a választások előtt meglépő Bokros- és Bajnai-fikázóknak... mintha ők nem tudtak volna fűt-fát ígérni, Kánaáni-statisztikát hazudni...:-(
ezek tükrében remélem a költői kérdéseidet nem nekem szántad, hanem pl. a népszerűtlen intézkedéseket a választások előtt meglépő Bokros- és Bajnai-fikázóknak... mintha ők nem tudtak volna fűt-fát ígérni, Kánaáni-statisztikát hazudni...:-(

Nem szenteltem még posztot a virtuális repülésnek, bár nagyon sokan hódolnak ennek az időtöltésnek. Bevezetőként egy kis nosztalgiarepülésre invitálok mindenkit: vissza abba az időbe, amikor a menő számítógép 64kbyte memóriával bírt, amikor a kék képernyő nem a lefagyást…..

Minden szülő szívesen viszi el a gyerekeit a munkahelyére, megmutatni, mi a munkája, mit is csinál egész nap, amíg csemetéje az óvodában vagy iskolában van. Ha apa vagy anya egy irodában dolgozik, néhány filctollal és a vízautomatával hosszú(?) ideig ártatlanul leköthető a…..

Bizonyos esetekben egy büntetőügy vádlottjának az a jó, ha a közvélemény minél kevesebbet tud a bűncselekmény pontos körülményeiről - más esetben azonban (és kecskeméti gyermekotthon volt igazgatójának ügye is ilyen) a vádlott elemi érdeke, hogy részletes, differenciált…..
V u, de ja vu
2011.08.31 20:28:28
@kolbászoszsömle: Igaz, a hazudozás nem fér bele semmilyen vezetési-nevelési modellbe...
Azt viszont szerintem helytelen elhinni, hogy MINDEN problémára létezik olyan megoldás, amelyik nem sért valamilyen alapvető jogot.
Nem ismerem a hazudozás okát, de én könnyebben tudom átugrani ezt az "akadályt", mivel ismerve az álságos liberális gondolkodásmódot, elképzelhetőnek tartom, hogy zsigerből először tagad valaki, mivel az álláspontja-módszerei liberális eszmerendszerben nem védhetőek... és ez sajnálatos, hogy létezhet ebben az országban olyan megfeleléso kényszer, amihez időnként hazudni KELL...
Persze ismétlem: ez csak fikció részemről, hiszen azt sem ismerem pontosan, hogy milyen retorziókat alkalmaztak az intézetben, de alapvetően azzal van gondom, hogy alapvető jogok prioritásáról megy a vita olyan esetben is, amikor nyilvánvaló, hogy ezen jogok csorbítása nélkül nem lehetséges eredmény elérése.
Azt viszont szerintem helytelen elhinni, hogy MINDEN problémára létezik olyan megoldás, amelyik nem sért valamilyen alapvető jogot.
Nem ismerem a hazudozás okát, de én könnyebben tudom átugrani ezt az "akadályt", mivel ismerve az álságos liberális gondolkodásmódot, elképzelhetőnek tartom, hogy zsigerből először tagad valaki, mivel az álláspontja-módszerei liberális eszmerendszerben nem védhetőek... és ez sajnálatos, hogy létezhet ebben az országban olyan megfeleléso kényszer, amihez időnként hazudni KELL...
Persze ismétlem: ez csak fikció részemről, hiszen azt sem ismerem pontosan, hogy milyen retorziókat alkalmaztak az intézetben, de alapvetően azzal van gondom, hogy alapvető jogok prioritásáról megy a vita olyan esetben is, amikor nyilvánvaló, hogy ezen jogok csorbítása nélkül nem lehetséges eredmény elérése.
V u, de ja vu
2011.08.31 22:34:01
@kolbászoszsömle: Sajnos törvényi felhatalmazásra hiába várunk, túl lassú az ezirányú reagálási ideje a döntéshozóknak és még abban sem vagyok meggyőzve, hogy olyanok döntenek törvényi felhatalmazásról vagy megvonásáról, akiknek nincs a döntéshez szükséges ismeret a birtokában.
Gyk: óriási káosz van, amiből egyesek feltétlen törvénytisztelő, mások improvizatív rögtönző megoldásokat látnak jogképesnek... visszaolvasva egyik hsz-edben félig-meddig elismered, hogy létjogosultsága lehet alapjogokat sértő módszereknek... szerintem is így van, egy kitétel tartanék szem előtt: értelme, eredménye legyen, szemben a törvénytisztelő módszerekkel, amik nem feltétlen hatásosak, de legalább nem támadhatóak.
Lényegében: egy szokatlan de eredményes eljárás alkalmazásának nem pont a törvényi felhatalmazás legyen már a hiánya, egy olyan rendszerben, amelynek hónapos-éves reakcióideje van... ezt már nem a konkrét esetre értve mondom, hanem arra, hogy szerintem adódhat olyan, amikor a vízfejet meg kell kerülni...
És innentől azt hiszem kettőnk annyi lehet vita tárgya, hogy "de igen - de nem"...
Gyk: óriási káosz van, amiből egyesek feltétlen törvénytisztelő, mások improvizatív rögtönző megoldásokat látnak jogképesnek... visszaolvasva egyik hsz-edben félig-meddig elismered, hogy létjogosultsága lehet alapjogokat sértő módszereknek... szerintem is így van, egy kitétel tartanék szem előtt: értelme, eredménye legyen, szemben a törvénytisztelő módszerekkel, amik nem feltétlen hatásosak, de legalább nem támadhatóak.
Lényegében: egy szokatlan de eredményes eljárás alkalmazásának nem pont a törvényi felhatalmazás legyen már a hiánya, egy olyan rendszerben, amelynek hónapos-éves reakcióideje van... ezt már nem a konkrét esetre értve mondom, hanem arra, hogy szerintem adódhat olyan, amikor a vízfejet meg kell kerülni...
És innentől azt hiszem kettőnk annyi lehet vita tárgya, hogy "de igen - de nem"...

Az ügyfél fogalmatlan lúzer, tele van zsével, és még le is néz – miért ne venném le? Meg különben is: mindenki ezt csinálja. Mai cikkünk blogposztja...
V u, de ja vu
2011.08.23 12:24:56
@AutodoktorSiofok: Egy bizonyos szint fölött egy (szak)szervíz megengedhet(né) magának, hogy a kuncsaftjait potenciális vevőként kezelje, ne pedig a "lézeres pénztárca-vastagságmérő" szerint...
Ha ez ott működik, akkor gratulálok és ha arra vet a szerencse (400 km távlatából) talán ki is próbálom...
Sajnos aki hasonló szlogennel hirdette magát (igaz, nem ingyen csak olcsón) leiratkozott a listáról, azt ugyanis hogy nem egyszínű az autó, lyukas a kipu, szakadt bőrülés, stb...azt már akkor is tudtam... REJTETT! HIBA!
Mondjuk az ABS-ről lopott sebességjel, bontóból származó (festett) váltó, légzsákhiba.... no ezek nem voltak a listán, pedig ezért viszi szakszervízbe átvizsgáltatni az ember a gépet... vagy ez már túl nagy elvárás???
Mert az én szememben ez a valami...
Ha ez ott működik, akkor gratulálok és ha arra vet a szerencse (400 km távlatából) talán ki is próbálom...
Sajnos aki hasonló szlogennel hirdette magát (igaz, nem ingyen csak olcsón) leiratkozott a listáról, azt ugyanis hogy nem egyszínű az autó, lyukas a kipu, szakadt bőrülés, stb...azt már akkor is tudtam... REJTETT! HIBA!
Mondjuk az ABS-ről lopott sebességjel, bontóból származó (festett) váltó, légzsákhiba.... no ezek nem voltak a listán, pedig ezért viszi szakszervízbe átvizsgáltatni az ember a gépet... vagy ez már túl nagy elvárás???
Mert az én szememben ez a valami...
V u, de ja vu
2011.08.23 14:01:09
@autokatalog: A sors közbeszólt: elkezdtem a rakatot írni, de elszállt. Nem azért mert nincs igazam és nem is azért mert full igazad van...
Komolyabb ütközéseknél az első csapódás a döntő, illetve a további G-erők... Kurtítva a korábbit:
www.langlovagok.hu/html/galeria/4006.shtml
Azonos sebességgel, telibe, ezt tudta az ötcsillag...
Ha érdekel, elmondom hogy a Pug-ban melyik kettő nem élte túl (hátsó közepső -röppálya -, bal első (agyonnyomta a mögötte levő))...
A legsúlyosabb sérült az ötcsillagos utasa volt:-(((
Biztos hogy mindent el kell hinni, ami le van írva???
Komolyabb ütközéseknél az első csapódás a döntő, illetve a további G-erők... Kurtítva a korábbit:
www.langlovagok.hu/html/galeria/4006.shtml
Azonos sebességgel, telibe, ezt tudta az ötcsillag...
Ha érdekel, elmondom hogy a Pug-ban melyik kettő nem élte túl (hátsó közepső -röppálya -, bal első (agyonnyomta a mögötte levő))...
A legsúlyosabb sérült az ötcsillagos utasa volt:-(((
Biztos hogy mindent el kell hinni, ami le van írva???
V u, de ja vu
2011.08.23 14:13:38
@autokatalog: "Pusztan csak annyi,hogy egy komolyabb utkozes eseten a korszerubbek kozul(marpedig az utakon ezek vannak tobbsegben) meg egy kisauto is gyakorlatilag a folddel tesz egyenlove egy regi Jettat,de meg egy 760-as Volvoban is nyomorekkent vegzed egy hasonlo karambolban."
Nem egy Volvóst ismerek, aki elsétált a halálos helyszínről...
Tudom: erre jön a TG Modus vs 9xx ütközés... az ellenérveket azért nem írom ide, mert személyesen nem jártam utána... bár kíváncsi lennék, hogy a 9-esnek tényleg csak a kasztnija volt-e ott... a video szerint atomjaira kellett hullania, vagy előtte/közben kiesni...
Ha van ilyen weboldal, szívesen fogadok linket, ahol régi vs új autót törnek GYÁRTÓK vagy MINŐSÍTŐK, merthogy pl. érintettség okán érdekelne egy 850-BX-240 törésteszt, ezekből van ugyanis itthon, de ha az XM-é is jó, akkor tényleg begyűjtenék egyet... nem azért mert sok pénzem van, sőt... hanem mert 'valódi' autóbolond vagyok, inkább nem eszek csak kétnaponta:-)
Csikós Mergát gyűjt (meg a hulladékot)... én meg fhansziát (meg a hulladékot):-PPP
Nem egy Volvóst ismerek, aki elsétált a halálos helyszínről...
Tudom: erre jön a TG Modus vs 9xx ütközés... az ellenérveket azért nem írom ide, mert személyesen nem jártam utána... bár kíváncsi lennék, hogy a 9-esnek tényleg csak a kasztnija volt-e ott... a video szerint atomjaira kellett hullania, vagy előtte/közben kiesni...
Ha van ilyen weboldal, szívesen fogadok linket, ahol régi vs új autót törnek GYÁRTÓK vagy MINŐSÍTŐK, merthogy pl. érintettség okán érdekelne egy 850-BX-240 törésteszt, ezekből van ugyanis itthon, de ha az XM-é is jó, akkor tényleg begyűjtenék egyet... nem azért mert sok pénzem van, sőt... hanem mert 'valódi' autóbolond vagyok, inkább nem eszek csak kétnaponta:-)
Csikós Mergát gyűjt (meg a hulladékot)... én meg fhansziát (meg a hulladékot):-PPP
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Sajnos ehelyett megelégednek azzal, hogy ha a hitelvizsgálaton meg is bukik valaki, de van 'valamije', akkor elfogadják biztosítékként és le van tojva onnantól, hogy tud törleszteni vagy sem, a bank pénzénél legyen, más nem számít:-(
Ahol a lakáshitelemet felvettem, ott mondtam azt, hogy ugyan elértük a teljesítőképességünk határát, de biztos vagyok abban, hogy ún. "személyre szóló ajánlatot" most is ki tudnék csikarni, 1-2 mFt személyi hitelt szvsz bármikor kezes és fedezet nélkül megkapnék, feltéve ha még nem vagyok BAR-listán... és ez baj!!!