Adatok
CsernokLaci
0 bejegyzést írt és 129 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A hírrel kapcsolatos legfontosabb információk az alábbi hivatkozásokon érhetőek el:
http://index.hu/nagykep/2016/04/22/azt_hittuk_orokke_elni_fog/
http://jtinfo.blog.hu/2016/04/21/elhunyt_prince
Korábbi cikkünk a blogon…..
Annácska és kis Peti nagyon szeret játszani. boldogok, ha kint vannak, egész nap csak ugrálnak. De a királyságteremben nem játszanak, csendesek Mert ha ugrabugrálnának Végül még bajt okoznának. "mindennek rendelt ideje van, és ideje van az ég alatt minden akaratnak" Prédikátor 3:1 A fenti…..
CsernokLaci
2016.03.05 16:45:29
@Catharine: Csak provokál, ezekben az őrtorony droidokban már nincsennek emberi érzések, normális gyulekezetekben kulon helységben vannak az anyukák a kiskorú gyermekeikkel. Csak egy idióta hiszi, hogy egy egészséges gyerek képes egy helyben 20 percnél tobbet ulni, persze ha otthon, meg vécében agyonverik, akkor persze csendben marad, csak lelke sérul meg egy kicsit, sajnos nagyon sok ilyen megfélemlített kisgyereket láttam a tanúknál.
Sziasztok!
Két héttel ezelőtt történt valami (november elején - a szerk.), ami engem rettenetesen felkavart. Nagyon sokat vívódtam rajta, hogy kinek is mondjam el, de végül úgy döntöttem az lesz a legjobb, ha ide írom meg...
A közösségmegvonásról rendelkezésre álló vizsgálati eredmények
F69 Jehova Tanúi szervezetének azon tagjainak, akik nem kívánnak a továbbiakban a szervezet szabályainak és fegyelmi követelményeinek alávetve lenni, nincs más választásuk, mint hogy elhagyják a szervezetet, ami…..
CsernokLaci
2015.12.05 19:49:04
@dead wind: Aki 10-20 évet tolt a tanúk kozt és az egész életét arra rendezi be, annak nem egyszeru kijonnie. Bizonyos kor után, már nehéz új barátok szerezni. Persze ha valaki érzéketlen, sajnos a szekta ezt váltja ki, annak minden egyszeru.
CsernokLaci
2015.12.06 17:17:08
@dead wind: Ez a probléma a tanúknál is, csak egy adott séma szerint képesek gondolkozni, komolyan azt gondolod, hogy minden kikozosített esetét ismered, és általánosíthatsz ? Mert a személyes éltedben kudarc ért, akkor már mindenkit gyulolnod kell, aki nem osztja a nézeteidet ? Azon még nem gondolkoztál el, hogy mi válthatta ki az ellenszenvet irántad a családodban ? Biztos vagy benne, hogy csak ők a hibásak ? Nem bántani akarlak, segíteni, tőlem maradhatsz tanú, nem akarlak lebeszélni róla, viszont, az a hit ami nem hoz lelki békét, sőt inkább mások gyuloletére visz, az a hit valahol az ISIS harcosainak szintjén van.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Hozzászólási javaslat az 150823-ai őrtorony-tanulmányozásra
2015.08.08 20:00:00
w150615 4.cikk ÉLJ ÖSSZHANGBAN A MINTAIMÁVAL! – 1. rész
„JÖJJÖN EL A KIRÁLYSÁGOD” alcím alatt a 11,12. bekezdés kérdése: Mit ismertek fel az igaz keresztények a
XIX. század vége felé?
A válasz nem az Őrtoronyban, hanem az Isten Királysága uralkodik c. könyvben található. (50.o. 5.fej. 5.bek.)
Ha…..
CsernokLaci
2015.08.12 17:56:05
@Vitatkozo: Szerintem csak nagyon szeretnéd, hogy vége legyen ennek az egésznek. Viszont azt is számításba kell venni, hogy Isten akkor jon el, amikor akar, az is lehet, hogy nem akar, ezért benne van pakliban, hogy szépen elérjuk a nyugdíjas kort és nem fog torténni semmi sem. Amúgy meg ha kitorne a 3. világháború, utána már folosleges volna kijelenteni a "béke és biztonságot"(ami mellesleg nem egy prófécia), mert már nem volna kinek kijelenteni.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Egy vén beszámol arról, miért marad tevékeny a gyülekezetben
2015.03.08 19:00:00
„Bármi legyen az, ami a családom megsegítéséhez szükséges, meg fogom tenni akkor is, ha ezzel nem tisztességes játékot játszom, mert az Őrtorony Társaság sem tisztességesen cselekszik.“
Egy 2015. 02. 17.-ei Facebook bejegyzés fordítása – Rob St. a 6.000 fölötti tagot…..
CsernokLaci
2015.03.10 18:16:35
@sefatias: Ezzel nem teljesen értek egyet, főleg az agymosott résszel, mert ezek szerint akkor Jób sem volt teljesen normális
"Öregen halt meg Jób, az élettel betelve",
meg Pál sem
"Mert nekem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség!"
A hívő, Istennek köszönhetően, mert talán nem kellene Őt teljesen kihagyni a dologból, nyugalmat tud találni a haldoklás pillanataiban is, nem kell feltétlenül dilinyósnak lenni hozzá, persze ha csak az testi mivoltunkat nézzük, akkor ellenség a halál, lelki szeszögből viszont a meghalás átmenet a halálból az életbe.
"Öregen halt meg Jób, az élettel betelve",
meg Pál sem
"Mert nekem az élet Krisztus, és a meghalás nyereség!"
A hívő, Istennek köszönhetően, mert talán nem kellene Őt teljesen kihagyni a dologból, nyugalmat tud találni a haldoklás pillanataiban is, nem kell feltétlenül dilinyósnak lenni hozzá, persze ha csak az testi mivoltunkat nézzük, akkor ellenség a halál, lelki szeszögből viszont a meghalás átmenet a halálból az életbe.
CsernokLaci
2015.03.11 08:43:56
@sefatias: Az utóbbi időkben jobban lefoglal a munka, család ..., meg aztán az élet nem tanúk körul forog. Tavaly ismerőseim korében és családban is több halál eset történt. A kolléganőm édesanyja halt, hívő reformátusokról van szó, kedves idős néni volt. A lánya mesélte, hogy egy nappal a halála előtt még a néni vigasztalta őt, mondván ne félj minden rendben lesz, 92 éves volt a néni. A másik eset a sógorom (neki a szulei haltak meg egy hónap leforgása alatt) édasanyja, ebben esetben egy hívő katolikus asszonyról van szó, miután hazahozták kórházból, mert az orvosok már lemondtak róla, még ő viccelődött veluk, hogy nagy lehet a baj, ha gyerekei Mo-ról Kárpátaljára jottek, hogy őt hazahozhassák a kórházból. Még aznap este meghalt.
Az ember osztonosen ragaszkodik ehhez az élethez, természetes reakció a halálfélelem, de a hívőnek Isten olyasvalmit tud adni, ami ezt a félelemet le udja győzni. Talán ha az emberek otthon halnának meg a szeretteik korében, mint Kárpátalján, lehet, hogy tobbet megértene a mai modern beképzelt ember a halálról, és Istenről is. Persze tanús háttérrel, ahol Isten misztikumát démonizálták, ezt nehéz felfogni.
Az ember osztonosen ragaszkodik ehhez az élethez, természetes reakció a halálfélelem, de a hívőnek Isten olyasvalmit tud adni, ami ezt a félelemet le udja győzni. Talán ha az emberek otthon halnának meg a szeretteik korében, mint Kárpátalján, lehet, hogy tobbet megértene a mai modern beképzelt ember a halálról, és Istenről is. Persze tanús háttérrel, ahol Isten misztikumát démonizálták, ezt nehéz felfogni.
A magyar feliratot fordította: rea23.
..
CsernokLaci
2015.03.09 17:48:44
@egy_nick: Ha Mo-t vagy Szlovákiát nézzuk, akkor vértranszfúzió elutasítása látszólag nem jár kockázattal, hisz az orvos praktikusan, ha kell, minden eszkozt, akár a vért is fel fog használni a paciens életének a megmentésére, mert ez a kotelessége, ez alól nem menti fel az ú.n. felmentő kártya.
Viszont vannak olyan esetek is, ahol JT paciens pont azért nem megy el a mutétre, mert az orvos az esetek tobbségében felszereltség híján, nem tudja vállalni az ilyen tipusú mutéteket, két ilyen esetről tudok az exgyulekeztemből. A gyerek az más, még a legelvetemultebb tanú sem tudja igazából visszautasítani a vért, ha gyereke életéről van szó.
Természetesen, egy hívő JT számára ez hasonló, mint egy első századi kereszténynek a császár előtti hódolat. Kérdés pesze az, hogy valóban ugyanabba a kategóriába tartozik?
Lehet pesze hivatkozni a "tartózkodni" kifejezésre, de te magad mondod, hogy a szavakat tobbféleképpen lehet értelmezni, így hát a szó értelmezése szemszogéből biztosat nem tudunk. Viszont az Írást nem elég csak értelemmel olvasni, mert a betu megol, de Lélek megelevenít. Ahol a Lélek megszólal, ott megszólal a konyorulet is, valahogy nem fér bele, egy anyai szívbe se, hogy egy gyerek értelmetlenul haljon meg, vagy egy gyerek értelmetelnul anya nélkul nojjon fel. Persze csak SZVSZ.
Viszont vannak olyan esetek is, ahol JT paciens pont azért nem megy el a mutétre, mert az orvos az esetek tobbségében felszereltség híján, nem tudja vállalni az ilyen tipusú mutéteket, két ilyen esetről tudok az exgyulekeztemből. A gyerek az más, még a legelvetemultebb tanú sem tudja igazából visszautasítani a vért, ha gyereke életéről van szó.
Természetesen, egy hívő JT számára ez hasonló, mint egy első századi kereszténynek a császár előtti hódolat. Kérdés pesze az, hogy valóban ugyanabba a kategóriába tartozik?
Lehet pesze hivatkozni a "tartózkodni" kifejezésre, de te magad mondod, hogy a szavakat tobbféleképpen lehet értelmezni, így hát a szó értelmezése szemszogéből biztosat nem tudunk. Viszont az Írást nem elég csak értelemmel olvasni, mert a betu megol, de Lélek megelevenít. Ahol a Lélek megszólal, ott megszólal a konyorulet is, valahogy nem fér bele, egy anyai szívbe se, hogy egy gyerek értelmetlenul haljon meg, vagy egy gyerek értelmetelnul anya nélkul nojjon fel. Persze csak SZVSZ.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Jézus Krisztus Királyságát az emberek a jw.org honlapon keresztül ismerhetik meg! Durva?
2014.07.17 22:53:00
Russell forog a piramisában, Rutherford még a whiskeyt is kiprüszkölné: Jehova Tanúi legfontosabb üzenete pedig a weboldaluk címe lett! Ne feledd: Bár csak közvetetten, a hű de értelmes szolgáján keresztül, de MAGA JÉZUS KRISZTUS SZERKESZTI A JW.ORG-OT!!!
Az interweben egyedül a…..
CsernokLaci
2014.07.22 16:46:50
CsernokLaci
2014.07.22 17:56:58
@river flows: A teljes Írás Istentől ihletett .. idézted Pál apostolt, szerinted mi volt a teljes Írás Pál idejében ? Próbálj először erre a kérdésre válaszolni.
Sok éve már, hogy nem tartozom közéjük. Megkeresztelkedésem előtt már udvarolt egy kisegítőszolga, de csak azután vett el feleségül, hogy bemerítkeztem. Beköltözött a lakásomba, s azt hittem minden rendben lesz. Szép lassan adagolva elkezdte elszedni a saját jövedelmemet,…..
CsernokLaci
2013.05.27 07:12:22
@Egy_nick: Szerintem nem ismered jól a női lelket, nagyon sok ilyen nő van, hihetetlen, ahogy ragaszkodnak a kegyetlen házastársukhoz, eloszor is onmagukban keresik a hibát, és végig abban reménykednek, hogy majd meg fogják tudni változtatni a társukat, mert a kegyetlenség ellenére szeretik a másik felet. Hogy miért ? Azt nem lehet ép ésszel felfogni. Ott van még az ilyen esetben a félelem és a szégyenérzet, félelem a jovotol, hogy mi lesz, akkor, ha elhagyom, kellek-e még ezután valakinek és hogy mit fognak szólni az emberek. Sokkal bonyolultabb ez mint gondolnád. Itt sajnos a matematika, logika nem segít.
Próbálj meg egy kicsit egy kiszolgáltatott nő fejével gondolkozni, nem mindenki van ugyanolyan szellemi szinten, és nem mindenkinek van nyugodt családi háttere.
Próbálj meg egy kicsit egy kiszolgáltatott nő fejével gondolkozni, nem mindenki van ugyanolyan szellemi szinten, és nem mindenkinek van nyugodt családi háttere.
Itt egy kis szórakoztató összeállítás Jehova Tanúinak Őrtorony és Ébredjetek! Című lapjainak anyagából:
1877 – A VILÁG VÉGE... közelebb van, mint azt gondolnánk* - részlet a „Három világ és ezen világ learatása” (Jehova Tanúinak profetikus spekulációja,…..
CsernokLaci
2012.09.14 07:55:42
@Thyatira: Szerintem pedig neked nem kellene védened a hazugságokat. Tudom szereted a Bibliát másoknak idézgetni. Tessék pár vers kizárólag számodra:
A zsoltárok könyve 40:5
Boldog ember az, aki az ÚRba veti bizodalmát, nem igazodik a kevélyekhez és az elvetemült hazugokhoz.
A példabeszédek könyve 19:9
Nem marad büntetlen a hamis tanú, és elpusztul, aki hazugságot beszél.
János első levele 2:21
Nem azért írtam nektek, mintha nem tudnátok az
igazságot, hanem azért, mert tudjátok az igazságot, és azt, hogy semmiféle hazugság sem származhat az igazságból.
Figyelj ! Semmiféle hazugság nem származhat az igazságból. Hogy is van ez a tanúk "igazságával" ?
A zsoltárok könyve 40:5
Boldog ember az, aki az ÚRba veti bizodalmát, nem igazodik a kevélyekhez és az elvetemült hazugokhoz.
A példabeszédek könyve 19:9
Nem marad büntetlen a hamis tanú, és elpusztul, aki hazugságot beszél.
János első levele 2:21
Nem azért írtam nektek, mintha nem tudnátok az
igazságot, hanem azért, mert tudjátok az igazságot, és azt, hogy semmiféle hazugság sem származhat az igazságból.
Figyelj ! Semmiféle hazugság nem származhat az igazságból. Hogy is van ez a tanúk "igazságával" ?
Mindenkinek Jehova Tanúiról
A lány, aki kiállt az Őrtorony ellen - Candace Conti kitálal
2012.09.08 12:45:44
Az Őrtorony Társulatot elmarasztaló ítélet sokkoló lökéshullámot indított el szerte a világon
Az alamedai bíróságon aratott lenyűgöző győzelme óta először történt, hogy Candace Conti, ügyvédjével Rick Simonsszal együtt, megjelent támogatói egy…..
CsernokLaci
2012.09.09 16:41:14
@sefatias: Pontosan. Az akkori korulményeket figyelembe véve nagyon is jó módszer volt a vádnál a két tanús szabály . Amugy szerintem nem kell, hogy a tanú valóságos ember legyen, hisz Abel vére is tanúskodott az Istennél, így mai modern technológiák alkalmázása a buneseteknél megfelelo bizonyítékul szolgálhatnak a vádlott ellen.
Autóvásárlás-vallásvásárlás
írta: Lee Marsh
Tegyük fel, autót szeretnék vásárolni. Körülnézek, de nem igazán tudok dönteni, ekkor valaki megszólal, hogy nekik van egy jó autójuk. Ez a legjobb a piacon. Jobb, mint bármelyik másik. Kiemelkedően gyors,…..
CsernokLaci
2012.08.11 20:14:01
@eyoda: Már megint Kórah és a tobbiek (ez hihetetlen, minden JT ezzel jon, tényleg be vagytok programozva), csak az kulonbség, hogy Mózest tényleg az Isten hívta el (10 csapás, Voros tenger ....), míg a Társulat onmagát nevezte ki Isten egyeduli csatornájának. Eloszor is azt kellene bizonyítanod, hogy Isten 1919-ben pont Russelékat választotta ki. Viszont míg ezt nem bizonyítod, olyan szinten, mint ahogy azt Isten bizonyította Mózesnél, addig a Társulat semmivel sem tobb egy félresikerult emberi kezdeményzéstol.
CsernokLaci
2012.08.12 14:04:09
@eyoda:
Nem tudom, hogy mennyire néztél utána Russel életének, viszont az Ige mérlegén Russel nem felel meg a presbiteri de még a diakónusi posztra sem, ugyanis elvált a feleségétől.
"Szükséges tehát, hogy a püspök legyen feddhetetlen, egyfeleségű férfi; megfontolt, józan, tisztességes, vendégszerető, tanításra alkalmas;
nem részeges, nem kötekedő, hanem megértő, a viszálykodást kerülő, nem pénzsóvár;
olyan, aki a maga háza népét jól vezeti, gyermekeit engedelmességben és teljes tisztességben neveli."
A tobbi tisztességtelen dolgait már meg sem említem.
Gondolod, hogy Isten egy ilyen embert választ ki képviselőnek, aki a saját háza népét nem tudja igazgatni ? Nem inkább a tévelygés szellemét bocsátotta ki rá ?
"És azért bocsátja reájok Isten a tévelygés erejét, hogy higyjenek a hazugságnak" 2Thess. 2:11
Ami meg az igazságot illeti, a Társulat melyik igazságára gondolsz, a folyton változó igazságra ?
Másoknál rossz az alaptanítás, amit már majdnem 2000 éve tanítanak, biztos vagy benne ?
Mert ha igaz az állításod, akkor 1900 évig nem volt Istennek egyháza, ez viszont ellentmond Jézus szavainak.
"Én pedig ezt mondom neked: Te Péter vagy, és én ezen a kősziklán építem fel egyházamat, és a pokol kapui sem fognak diadalmaskodni rajta."
Szerinted akkor az elsoszázadi keresztények elmúlása után Sátán diadalmat aratott ?
Nem tudom, hogy mennyire néztél utána Russel életének, viszont az Ige mérlegén Russel nem felel meg a presbiteri de még a diakónusi posztra sem, ugyanis elvált a feleségétől.
"Szükséges tehát, hogy a püspök legyen feddhetetlen, egyfeleségű férfi; megfontolt, józan, tisztességes, vendégszerető, tanításra alkalmas;
nem részeges, nem kötekedő, hanem megértő, a viszálykodást kerülő, nem pénzsóvár;
olyan, aki a maga háza népét jól vezeti, gyermekeit engedelmességben és teljes tisztességben neveli."
A tobbi tisztességtelen dolgait már meg sem említem.
Gondolod, hogy Isten egy ilyen embert választ ki képviselőnek, aki a saját háza népét nem tudja igazgatni ? Nem inkább a tévelygés szellemét bocsátotta ki rá ?
"És azért bocsátja reájok Isten a tévelygés erejét, hogy higyjenek a hazugságnak" 2Thess. 2:11
Ami meg az igazságot illeti, a Társulat melyik igazságára gondolsz, a folyton változó igazságra ?
Másoknál rossz az alaptanítás, amit már majdnem 2000 éve tanítanak, biztos vagy benne ?
Mert ha igaz az állításod, akkor 1900 évig nem volt Istennek egyháza, ez viszont ellentmond Jézus szavainak.
"Én pedig ezt mondom neked: Te Péter vagy, és én ezen a kősziklán építem fel egyházamat, és a pokol kapui sem fognak diadalmaskodni rajta."
Szerinted akkor az elsoszázadi keresztények elmúlása után Sátán diadalmat aratott ?
CsernokLaci
2012.08.31 09:28:51
@The expendable: Folytasd csak, de csak jehova tanúit szerepeltedet el ezzel a stílussal. Hogy árulók lennénk ? Ez nézet kérdése. Mi szemunkben viszont a a Társulat árulta el az Istent, és ebben a ugyanolyan eros a meggyozodésunk, mint neked velunk szemben. Még valami, azt mondod, a Társulatnak legyunk hálásak, nem barátom, amit kaptunk kizárólag, még JT-ként is az Istentol kaptuk, ahogy Isten a JT-hez vezetett minket , úgy ki is vezetett minket onnan. Sokunknak, akik itt vagyunk sokkal fontosabb volt az Isten, mint valamilyen emberi vezetoség. Gondolj bele, inkább vállatuk azt, hogy rokonainkat, gyulekezetet ellenunk uszítsák, mint hogy megalkudjunk. Egy dologot ajánlok, ha becsuletes vagy (foleg onmagadhoz) és szereted az Istent, tedd félre az ortorony tanításokat, felejtsd el egy kis idore, és fordulj az Istenhez tanácsért.
A vének régebbi ill. újabb titkos könyve megtekinthető, ill. letölthető ha a legnagyobb keresőbe beírjuk a következőt:
"exJT_777"
FIGYELMEZTETÉS: EZ A POST a hatályos jogszabályok értelmében NEM JOGSÉRTŐ!!!..
CsernokLaci
2012.08.30 16:19:37
@royroyroy: Amikor kijott a Királyság-Hirdetők könyve, benne, ahogy a tagságra akaraták kenne 75-ös fiaskót., rákérdeztem az idosebb tanúknál az esetre, bizony azt mondták, hogy ami konyvben van, az hazugság, hogy akkor nagyon is kivolt hansúlyozva a 75-os dátum. Amugy ha egy kicsit gondolkozol, hogy gondolhatták egyesek másképp, mint a VT, illene tudnod, hogy hivatalos tanítástól eltérő véleményeket, melyeknek esteleg hangot is adnak, azt a Társulat kikozosítéssel jutalmazza.
A felmérést egy olyan személy végezte, aki nagyon jó kapcsolatot ápolt a gyülekezet legtöbb tagjával annyira, hogy legalább ezt a 13 kérdést feltehesse vagy azokra beszélgetések közben választ kaphasson. A felmérés végzője kisegítőszolga és könyvtanulmányozás-vezető volt…..
CsernokLaci
2012.08.22 15:02:15
@glezmen: Ez egy 2000-es évek táján készult felmérés, akkoriban tobb volt a HBT, ugyhogy nem volt gond lejelenteni havi 60 órát (az csak heti 15 óra ) , csupán HBT-kbol és az ismerosokkel toltott beszelgetésekbol, nem kellett hozzá házalni.
Serena és Venus Williams testvérpár világhírű olimpiai bajnok teniszezők, akiknek az édesanyja is Jehova Tanúja. Gyermekkoruktól fogva Tanúként nevelkedtek.
A Williams lányok ott voltak a 2012-es Londonban megtartott olimpián is:
Részlet egy vallásos hírességeket…..
CsernokLaci
2012.08.21 20:57:11
@sefatias: én is szeretem a mákos tésztát, akkor alapíthatunk egy gyulekezetet, és jól kikozosíthetunk mindenkit, aki nem szereti a mákos tésztát :o)
CsernokLaci
2012.08.21 21:35:48
@royroyroy: erre a két szerzore csak az ortorony társulat hivatkozik
A JHVH-t próbálta leírni Raymundus Martini Yohoua -ként, majd késobb Porchetus de Salvations Iohouah-ként,- viszont e két próbálkozás kiejtése jehovaként nem bizonyított, ezt csak a társulat próbálja eroltetni.
De mégha jehovaként is ejtették volna ki, ami nagyon kétséges, legfejebb a jehova olvasatot 1278 -ra tolná vissza, de továbbra csak egy minden tudományos alapott nélkulozo kitalált olvasatról lenne szó, nem beszélve arról, hogy még mindig maradna Jézustól 1200 év, ami alatt híre nyoma sincs a jehova olvasatnak
A JHVH-t próbálta leírni Raymundus Martini Yohoua -ként, majd késobb Porchetus de Salvations Iohouah-ként,- viszont e két próbálkozás kiejtése jehovaként nem bizonyított, ezt csak a társulat próbálja eroltetni.
De mégha jehovaként is ejtették volna ki, ami nagyon kétséges, legfejebb a jehova olvasatot 1278 -ra tolná vissza, de továbbra csak egy minden tudományos alapott nélkulozo kitalált olvasatról lenne szó, nem beszélve arról, hogy még mindig maradna Jézustól 1200 év, ami alatt híre nyoma sincs a jehova olvasatnak
CsernokLaci
2012.08.22 09:54:48
@royroyroy:
Írod:
"Javasolnám továbbá a Zsidó Enciklopédia XII. kötetének 119. oldalát is a név elterjedésével kapcsolatban. valamint a Leningrádi (Szentpétervári) kódex B19A-t. Az a helyzet a kiejtést illetően, hogy az egyik változat nem tudományosabb a másik változatnál."
Már mondtam hogy nem a JHVH a vita tárgya kozottunk, természetes, hogy héber másolatokban szerepel a tetragrammaton. Viszont ha már említed a Szentpétervári kódexet, készítői hogy ejtették ki a Nevet, biztos vagy benne, hogy jehovaként ?
Ha meg azt mondod, hogy egyik kiejtés sem tudományosabb, akkor miért baj, ha mások a tetragrammatont adonájnak vagy ÚR-nak ejtik ki ?
Írod:
"Javasolnám továbbá a Zsidó Enciklopédia XII. kötetének 119. oldalát is a név elterjedésével kapcsolatban. valamint a Leningrádi (Szentpétervári) kódex B19A-t. Az a helyzet a kiejtést illetően, hogy az egyik változat nem tudományosabb a másik változatnál."
Már mondtam hogy nem a JHVH a vita tárgya kozottunk, természetes, hogy héber másolatokban szerepel a tetragrammaton. Viszont ha már említed a Szentpétervári kódexet, készítői hogy ejtették ki a Nevet, biztos vagy benne, hogy jehovaként ?
Ha meg azt mondod, hogy egyik kiejtés sem tudományosabb, akkor miért baj, ha mások a tetragrammatont adonájnak vagy ÚR-nak ejtik ki ?
Jehova Tanúinak többsége becsületes ember, akik szeretnének örömet szerezni Istennek, és követni az igazságot, áldozatokat hozva az idejük, életük, kapcsolataik és még a gondolkodásuk tekintetében is. A kérdés viszont az: valóban ez az „Igazság”? E cikk végére érve…..
CsernokLaci
2012.08.20 17:03:45
@Almási: Bizony a betu megol, de a lélek megelevenít 2Kor 3:6
no meg ezt is mondja az Írás :
"Kicsoda közületek az az ember, a kinek van egy juha, s ha az szombatnapon a verembe esik, meg nem ragadja s ki nem vonja azt?" Máté 12:11
Aki akarja megérti, mert "A kinek van füle, hallja, mit mond a Lélek ..." Jel 2:7
no meg ezt is mondja az Írás :
"Kicsoda közületek az az ember, a kinek van egy juha, s ha az szombatnapon a verembe esik, meg nem ragadja s ki nem vonja azt?" Máté 12:11
Aki akarja megérti, mert "A kinek van füle, hallja, mit mond a Lélek ..." Jel 2:7
CsernokLaci
2012.08.20 17:08:17
@Almási: Még valami : Irgalmasságot akarok, nem pedig áldozatot .... , - ezt vajon ki mondta ?
CsernokLaci
2012.08.21 15:29:42
@Almási: Igen, és azzal tartom be az Isten parancsolatát, ha engedelmeskedem az általa belém helyezett lelkiismeretemnek. Az én lelkiismeretem meg nem engedi meg, hogy ha valaki akinek szugsége van vérátomlesztésre ahhoz, hogy életben maradjon, ne kapja meg.
Persze, ha valaki áldozatot akar hozni, hozzon, de az emberáldozat legfeljebb a molochnak jó, de Isten nem áldozotot akar, hanem konyoruletet.
Persze, ha valaki áldozatot akar hozni, hozzon, de az emberáldozat legfeljebb a molochnak jó, de Isten nem áldozotot akar, hanem konyoruletet.
Itt a Búza…Hol a Búza?
avagy
>tudjuk; vagy nem tudjuk?<
Elmélkedések a Máté 13:24-30-ig terjedő igeszakaszokról.
2. rész
Az előző részben, nagyító alá tettük Jézus példázatának különösen fontos kiemelkedő részleteit.
Kettő tényt…..
CsernokLaci
2012.08.16 20:20:03
@bumbumöcsi: De attól még simán levisznek a pincébe (nálunk a kisterem a pincében volt), ha a kételkedésednek hangot mersz adni.
.
.
Egy embernek volt egy fia. A fiú felnőtt korában elköltözött egy messzi vidékre. Az embert Kovács Jánosnak hívták, mert ő volt a városban a kovács. Mindenki tudta mit jelent kovácsnak lenni. A kovácsságra pedig a nyelvükben több szó is volt: pl a ráverő, a vasmunkás, a…..
CsernokLaci
2012.08.07 14:55:14
@sefatias: Nem kell, ha kellene, akkor miért nem szerepel a "miatyánkban" ? Amúgy ebben a kérdésben a zsidóknak adok igazat, SZVSZ a zsidónyelvhez a zsidók, a magyar nyelvhez meg a magyarok értenek a legjobban.
Íme egy pár válaszra váró kérdés Jehova Tanúihoz:
1. Ha a szervezet valójában nem prófétált világ végét 1925-re és 1975-re, akkor hogy lehet, hogy olyan sok Tanú távozott el közvetlenül 1925 és 1975 után? ("A mozgalom nagyjából háromnegyed része veszett el 1925 és 1928…..
CsernokLaci
2012.08.05 10:06:24
@Catilina.: A torténet utal rá, hogy nem a Sátán kuldte oket.
Miért hazudott Heródes a mágusoknak, ha szerinted Sátán kuldottei voltak ?
" Aztán elküldte őket Betlehembe." Menjetek - mondotta - és tartsatok
pontos kutatást a gyermek felől. Ha megtalálnátok, adjatok nekem hírt róla. Hadd
menjek el én is, hadd boruljak le előtte én is."
Miért orultek a mágusok/bolcsek, amikor megpillantották a csillagot ?
"Mikor a mágusok a csillagot meglátták, igen nagy örömre gyulladtak."
Miért imádták Jézust ?
"Miután bementek a házba, megpillantották a gyermeket anyjával,
Máriával, leborultak a földre és imádták őt.
Miért adtak ajándékot ?
Azután felnyitották kincstartóikat
és ajándékokat vittek neki: aranyat, tömjént és mirhát."
Mert végul is azt állítod, Sátán szolgái imádták Jézus, megajándékozták, majd még Isten álomba is komunikált veluk, amit általában csak Isten szolgáinál szokott.
Miért hazudott Heródes a mágusoknak, ha szerinted Sátán kuldottei voltak ?
" Aztán elküldte őket Betlehembe." Menjetek - mondotta - és tartsatok
pontos kutatást a gyermek felől. Ha megtalálnátok, adjatok nekem hírt róla. Hadd
menjek el én is, hadd boruljak le előtte én is."
Miért orultek a mágusok/bolcsek, amikor megpillantották a csillagot ?
"Mikor a mágusok a csillagot meglátták, igen nagy örömre gyulladtak."
Miért imádták Jézust ?
"Miután bementek a házba, megpillantották a gyermeket anyjával,
Máriával, leborultak a földre és imádták őt.
Miért adtak ajándékot ?
Azután felnyitották kincstartóikat
és ajándékokat vittek neki: aranyat, tömjént és mirhát."
Mert végul is azt állítod, Sátán szolgái imádták Jézus, megajándékozták, majd még Isten álomba is komunikált veluk, amit általában csak Isten szolgáinál szokott.
CsernokLaci
2012.08.06 11:57:30
@Catilina.: Nem Isten vezette a mágosokat/bolcseket Herodeshez, hanem ahogy azt már tobben írták Herodes hívatta oket magához. Lehet ugy is fogalmazni, Isten megengedte, hogy találkozzanak Heródessel ( ezzel választási lehetoséget adott Heródesnek) hogy utána be tudjanak teljesedjeni a próféciák. Mert ha nem találkoznak Heródessel, akkor Heródes nem olet meg minden 2 év alatti gyereket , akkor nem kell József családjának Egyiptomba menekulnie, akkor a Messiást nem tudják Egyiptomból kihívni.
@Karecsi : A gyerekgyilkosság elrendelése egyedul Herodes dontése volt, nem kellene ebbe belekeverni, mint bunrészeseket a mágusokat is.
Ezzel azt állítod, hogyha valaki keres valakit, és elotte beszél annak gyilkosával, akkor már az bunrészessé válik vele a gyilkosságban.
@Karecsi : A gyerekgyilkosság elrendelése egyedul Herodes dontése volt, nem kellene ebbe belekeverni, mint bunrészeseket a mágusokat is.
Ezzel azt állítod, hogyha valaki keres valakit, és elotte beszél annak gyilkosával, akkor már az bunrészessé válik vele a gyilkosságban.
Jehova Tanúi és az udvarlásA legtöbb ember házasságban él, de társas kapcsolatra az egészséges emberi szervezet működéséhez szükséges a társ valamilyen formában. Ezért a legtöbbünk, vagy még keresi az Igazit, vagy már megtalálta . Vajon Jehova Tanúi hogyan vélekednek e…..
CsernokLaci
2012.07.28 09:27:24
@sefatias: Vannak még helyek ahol megbotránkoznak, azon, ha valaki keresztényként veri a mellét és vadházasságban él. Hogy mi számít házasságnak az nem csak Isten elott fontos, hanem társadalmi szeszomszogbol is. Igy volt ez az ókorban is. Nem akarom én Neked magyarázni, vén voltál tudod Te ezt nagyon jól, engedelmeskedjunk a felso hatalmasságoknak, márpedig, ha torvényileg van szabályozva, hogy mi számít házasságnak, akkor keresztényként talán jobb engedelmeskedni a torvénynek. Vagy akkor képmutatók vagyunk, mert ha pedofil esetekben hivatkozunk erre a torvényre akkor házasság intézménye miért kivétel alóla. Tessék kovetkezetesnek lenni.
CsernokLaci
2012.07.28 09:44:43
@pöttyös kocka: Hogy mit gondol 2000 évvel Pál, a fene tudja, persze vannak olyanok, akik tudni vélik. Persze minden verset ki lehet forgatni. Meg ha már a társadalmi hátteret említed, nem valószínu, hogy Pál, exfarizeusként a korinthusi laza erkolcsiséget támogatta volna. Muszaki ember lévén számomra csak két lehetoség van 0 vagy 1.
Logikailag : a vers alapján a paráznaság végett mindenkinek felesége legyen, tehát, aki házas, és nemi életet él a feleségével, az nem parázna. Ebbol kovetkezik, aki nem házas és nemi életet él, az parázna. Pont.
Logikailag : a vers alapján a paráznaság végett mindenkinek felesége legyen, tehát, aki házas, és nemi életet él a feleségével, az nem parázna. Ebbol kovetkezik, aki nem házas és nemi életet él, az parázna. Pont.
CsernokLaci
2012.07.28 09:53:04
@sefatias: Kulonbség van. Az is igaz, hogy biblialilag a mózesi torvény nem buntette a szerelmes fiatalok szeretkezését, annyi volt, hogy lányt el kellet jegyezni, ha nem jártak jegyességben.
Azt, azért leírom, hogy ami mellett kardoskodom, az az ideális eset, ami manapság, csak nagyon kevés embernek sikerul, szóval csak szeretném, ha a fiaim ezt az értékrendet vinnék tovább, de ha nem sikerul nekik, és megbotlanak, hát nem fogom üket elitélni, sem kikozosíteni, nem fogok kétségbe esni, mert hát van, aki megindul a gyarlóságainkon, nem féletlenul áldozta fel magát a kereszten.
Azt, azért leírom, hogy ami mellett kardoskodom, az az ideális eset, ami manapság, csak nagyon kevés embernek sikerul, szóval csak szeretném, ha a fiaim ezt az értékrendet vinnék tovább, de ha nem sikerul nekik, és megbotlanak, hát nem fogom üket elitélni, sem kikozosíteni, nem fogok kétségbe esni, mert hát van, aki megindul a gyarlóságainkon, nem féletlenul áldozta fel magát a kereszten.
Gyermekeink a gyülekezetben
Nekem két kisgyermekem van, 2 és 5 éves, kislányok. Édesek, cserfesek, állandó figyelmet kívánnak, és ez így természetes. Amikor elkezdtünk gyülekezetbe járni, még csak egy kislányunk volt, akkor 2 éves. Mindig magunkkal vittük az…..
CsernokLaci
2012.07.03 11:47:03
@Maja210: Nálunk a keményvonalas vének gyerekei közül egyik sem lett tanú, sőt olyan életet folytattak, amire még a világi körökben is megvetően néztek, meg amúgy általában gyerekek 90 százaléka lemorzsolódott, mindenestre a Társulat nagyon sikeres az Isten megutáltatásában.
CsernokLaci
2012.07.03 11:50:23
@karalabe4: Nálunk az volt a válasz a kirándulásokkal kapcsolatban, hogy azért nem szerveznek, mert nem tudnának a tagokra eléggé ugyelni, így esetleg az erdőben a testvérek és testvérnők a bokor mogé rejtőzve paráználkodnának.
Sefatias: Ma reggelre üzenetet kaptam. Egész pontosan fenyegetést. Megtörtént blogger életem első fenyegetése. Mivel az író számára semmilyen személyes információt nem tartalmaz az üzenet, úgy érzem nem éri semmilyen sérelem, ha szó szerint idézem, amit írt:
Szia…..
CsernokLaci
2012.06.27 08:34:08
CsernokLaci
2012.06.29 07:36:49
@Scagnetti:
Írod : "Én meg nem vagyok ebben biztos. Mert akkor rögtön fel is merül a kérdés, hogy azt a bonyolult elmét mi hozta létre? Akkor az sem születhetett csak úgy a semmiből."
Azt a bonyolult elmét a hitem szerint senki nem hozta létre, egyszerűen csak van, volt és lesz. Az idő az anyagi világhoz kötött, bár a relativitás elmélete szerint még az sem konstans. Amúgy meg igazad van, szerintem sem lehet Isten létezését bizonyítani. Annyit lehet tenni, hogy meg lehet határozni hozzávetőlegesen a valószínűségét a világ létrejöttének. Azután mindenki eldöntheti hogy melyik százalékarányra teszi le a voksát. Persze nem szabad figyelmen kívül Istent sem a képletből, aki néha megszokott nyilvánulni az egyén életében, viszont azt már tudományosan nem lehet bizonyítani. Mindesetre, ha valakit ily módon megérint az Isten, akkor az már nem hiszi, hanem tudja, hogy létezik Isten.
Írod : "Én meg nem vagyok ebben biztos. Mert akkor rögtön fel is merül a kérdés, hogy azt a bonyolult elmét mi hozta létre? Akkor az sem születhetett csak úgy a semmiből."
Azt a bonyolult elmét a hitem szerint senki nem hozta létre, egyszerűen csak van, volt és lesz. Az idő az anyagi világhoz kötött, bár a relativitás elmélete szerint még az sem konstans. Amúgy meg igazad van, szerintem sem lehet Isten létezését bizonyítani. Annyit lehet tenni, hogy meg lehet határozni hozzávetőlegesen a valószínűségét a világ létrejöttének. Azután mindenki eldöntheti hogy melyik százalékarányra teszi le a voksát. Persze nem szabad figyelmen kívül Istent sem a képletből, aki néha megszokott nyilvánulni az egyén életében, viszont azt már tudományosan nem lehet bizonyítani. Mindesetre, ha valakit ily módon megérint az Isten, akkor az már nem hiszi, hanem tudja, hogy létezik Isten.
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Jehova Tanúinak kártérítést kell fizetniük gyermekmolesztálási ügyben
2012.06.24 23:26:00
The New York Times: Jehova Tanúinak kártérítést kell fizetniük gyermekmolesztálási ügyben
By THE ASSOCIATED PRESS
Megjelent: 2012. június 17.
OAKLAND, Kalifornia (AP) — Egy észak-kaliforniai esküdtszék 28 millió dolláros kártérítést ítélt meg egy nőnek, akinek az…..
CsernokLaci
2012.06.26 12:19:13
@küzdős: Ezzel áltattam magam sokáig, mondván nyilván csak helyi jelenségről van szó. Viszont nem lehet mindent a tökéletlenségre fogni. Addig nincs baj, ha csak az emberi természetünk nyilvánul meg a gyülekezetben, de ha maga rendszer, tanítás generálja a szeretetlenséget, kegyetlenséget amivel emberek ezreit tesznek tönkre, akkor már ott nagy baj van. Nyilván most még máshogy látod, viszont mindennek meg van a maga ideje, annak is, hogy Isten ott tartson vagy kivezessen egy adott felekezetből.
A Jehova Tanúi által használt, A Szentírás új világ fordítása névre hallgató bibliafordítás a következőképpen adja vissza a Lukács 23:43-at:
Ő pedig ezt mondta neki: „Bizony mondom neked ma, velem leszel a Paradicsomban.”
Vagyis Jézus biztosította a mellette megfeszített…..
CsernokLaci
2012.06.19 17:26:46
@Catilina.: Csak egy kérdés ? Hogy telik az idő a mennyben ? Egyáltalán van értelme időről, térről beszélni, hisz csak elég arra gondolni, hogy a mi fizikai világukban sem egyformán telik az idö, hanem a rendszerek egymáshoz való viszonyának a fuggvényében (sebesség, gravitáció ...), másik dolog amit illene figyelembe venni Jézus kettős természete. Az ember Jézus halt, az Isten Jézus viszont isteni mivolta végett nem tud meghalni. Persze mindez csak szerény véleményem szerint, mert nem szeretnék valamiféle dogmát alkotni ebben a témában, úgyhogy nehogy kövessetek :-)
Metanoia összefoglalója a kérdésről: Károli (KSZE) Mát. 5,3 Áldottak a szellemben szegények: mert övék a mennyeknek országa. Mát. 5,5 Áldottak a szelídek: mert ők örökségül bírják a földet. Vida Mt 5,3 Boldogok a szellemi nincstelenek (a szellem koldusai), mert övék az…..
CsernokLaci
2012.05.21 10:30:58
@küzdő: Fogalmam sincs, hogy az idő tengelyén mikor fogunk választ kapni egyes kérdésekre, egy biztos, ahogy Béreabeli írta, idézve János evengélistát, a Szent Szellem/Lélek elevezet minket minden igazságra.
"De mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek. "
Legrosszabb esetben majd akkor leszunk birtokában a teljes tudásnak, ha majd eljon a teljesség, legalábbis Pál szerint :
"Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a töredékes." - tehát eltoroltetik a toredékes ismeretunk, mert már ismerni fogjuk az egészet. Tudom a tanúk ezt nem fogadják el, úgy gondolják, hogy teljesség a Biblia megírásával eljott. Viszont ezt bibliailag nem lehet bizonyítani, sőt Pál egyenesen mást ír :
"Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az Isten."
1Kor 13.2
"De mikor eljő amaz, az igazságnak Lelke, elvezérel majd titeket minden igazságra. Mert nem ő magától szól, hanem azokat szólja, a miket hall, és a bekövetkezendőket megjelenti néktek. "
Legrosszabb esetben majd akkor leszunk birtokában a teljes tudásnak, ha majd eljon a teljesség, legalábbis Pál szerint :
"Amikor pedig eljön a tökéletes, eltöröltetik a töredékes." - tehát eltoroltetik a toredékes ismeretunk, mert már ismerni fogjuk az egészet. Tudom a tanúk ezt nem fogadják el, úgy gondolják, hogy teljesség a Biblia megírásával eljott. Viszont ezt bibliailag nem lehet bizonyítani, sőt Pál egyenesen mást ír :
"Mert most tükör által homályosan látunk, akkor pedig színről színre; most töredékes az ismeretem, akkor pedig úgy fogok ismerni, ahogyan engem is megismert az Isten."
1Kor 13.2
CsernokLaci
2012.05.21 21:33:20
@sefatias: No és sokan vissza is éltek már ezekkel a versekkel onmaguk igazolására.
CsernokLaci
2012.05.22 10:02:10
@sefatias: Érdemes megnézni tobb fordítást is :
pl. Károli hasonlóan adja vissza, mint az UVF, azzal kulonbséggel, az ismeretet csak szimplán tudásnak fordította. (a héberben nincs ott az igaz szó, utána lehet nézni)
"Te pedig, Dániel, zárd be * e beszédeket, és pecsételd be a könyvet a végső időig: tudakozzák majd sokan, és nagyobbá lesz a tudás."
Viszont kicsit más értelmet ad a református fordítás :
"Te pedig, Dániel, zárd be ezeket az igéket, és pecsételd le ezt a könyvet a végső időkig. Sokan tévelyegnek majd, de az ismeret gyarapodik"
református
A katolikus fordítás viszont pont az "igaz ismeret" ellenkezojét adja vissza :
"Te meg, Dániel, zárd el ezeket a szavakat, pecsételd le a könyvet a végső időkig. Sokan eltévelyednek, és a gonoszság növekedni fog"
Édemes szerintem még több fordítást is megnézni.
Nekem nagyon úgy tunik, hogy a Társulat egy kicsit csúsztat ezzel a fordítással, azt az érzetet akarja kelteni, hogy analízis, kutatás által meg lehet fejteni mindent a Bibliából, elhitetve azt a tagsággal, hogy az Istennel való kapcsolatra ezekben a kérdéskben már nincs is szugség.
pl. Károli hasonlóan adja vissza, mint az UVF, azzal kulonbséggel, az ismeretet csak szimplán tudásnak fordította. (a héberben nincs ott az igaz szó, utána lehet nézni)
"Te pedig, Dániel, zárd be * e beszédeket, és pecsételd be a könyvet a végső időig: tudakozzák majd sokan, és nagyobbá lesz a tudás."
Viszont kicsit más értelmet ad a református fordítás :
"Te pedig, Dániel, zárd be ezeket az igéket, és pecsételd le ezt a könyvet a végső időkig. Sokan tévelyegnek majd, de az ismeret gyarapodik"
református
A katolikus fordítás viszont pont az "igaz ismeret" ellenkezojét adja vissza :
"Te meg, Dániel, zárd el ezeket a szavakat, pecsételd le a könyvet a végső időkig. Sokan eltévelyednek, és a gonoszság növekedni fog"
Édemes szerintem még több fordítást is megnézni.
Nekem nagyon úgy tunik, hogy a Társulat egy kicsit csúsztat ezzel a fordítással, azt az érzetet akarja kelteni, hogy analízis, kutatás által meg lehet fejteni mindent a Bibliából, elhitetve azt a tagsággal, hogy az Istennel való kapcsolatra ezekben a kérdéskben már nincs is szugség.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mellesleg tényleg zseniális zenész volt, annak ellenére mondom ezt, hogy nem kedvelem azt a stílust, amit képviselt.