Regisztráció Blogot indítok
Adatok
velocista (törölt)

0 bejegyzést írt és 202 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Éppen begördültem az ózdi autóbusz-állomás melletti salakos parkolóba, és bezártam a kocsimat, amikor a szemem sarkából arra lettem figyelmes, hogy a mellettem parkoló Wagon R+ ajtajában ott fityeg a kulcs. Vártam egy kicsit, közben szétnéztem, hátha a tulaj csak a közelben…..
Mindenkinek van tuti receptje a válságautóra, de valójában kevés jó megoldás létezik, a Lodgy az. És már nem is büdös. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
velocista (törölt) 2012.10.19 10:09:41
@RC_storm: marokkói? nehéz eldönteni, hogy ez rosszabb-e, mint a román:) Egy hetet voltunk ott, nem győzött meg a technikai fölény és az igényességre való törekvés, pontosság és megbízhatóság:) Mondjuk a románoknál sem...

Egyébként aki hosszú távra veszi az autót és/vagy sokat megy, sok cuccal, az teljesen jó vásárt csinálhat vele. Ha évi 50-70.000km-t megy valaki és inkább ilyet vesz, mint egy 4 éves Golfot, ami szűkebb, ismeretlen előélet (tiporták-e hidegen)és feltehetően drágább szervizelni...
Ennek ellenére én a tizenéves használtautók pártján vagyok, de nem is autózok évi 10-15.000km-nél többet. Ha többet mennék, fiatalabbat vennék:)
velocista (törölt) 2012.10.19 11:22:33
@RC_storm: A Romániához képest írtam, hogy Marokkó sem Japán azért... Mindenesetre én nem vennék ilyet, de megértem azt, akit nem érdekel csak a közlekedési része az autózásnak, és helyre van szüksége, és megbízhatóságra, az ezt választja és nem egy bizonytalan cégautót... (mivel magánemberek itthon nem sok új autót vesznek, és nem ők cserélik 3-4 évente ebben a kategóriában. Így a kínálat nagy része cégautó vagy import...)
Kilakatolva pöpecre, lefényezve vakítóra, futóművek felújítva, motor, váltó, diffi csekkolva – innentől már csak egy nagyra méretezett legó az egész, egy-két napnyi munkával már készen is lesz, gondolhatta volna bárki a Ponton-projektről a legutóbbi, júliusi poszt…..
velocista (törölt) 2012.09.30 09:01:36
@deak.atti: Majdnem mindig a legdrágább öreg autó a legolcsóbb. Ezt nem értették a cápás körökben sem, és készültek a 40.000-es roncsokból milliós roncsok, vagy maradt megmentendő projekt. Aki meg figyelt a zsebére, az vett jó autót, drágábban, és a végén volt egy viszonylag olcsó, használható, szép autója (lásd nem kéne kolléga 520-asa, de az én 518-asom sem volt kuka (csak fapados:)))

Most Trabit vennék, ahhoz nem fájna az alkatrészvásárlás. De sajnálom a legjobbakra a 2-300.000 ft-ot, 100.000-ért meg nincs szép :)
Nyilván szép lenne egy ilyen Ponton is, de én nem tudnék a fizetésemből ekkora részt jó szívvel beleönteni, smucig vagyok. És ha sajnálnám használni, akkor utálnám is (a rettegés is rossz, amikor a törésmentes cápába belegurult egy kisteherautó... szerencsére neki tört a lámpa, az volt a krómos lökös magasságában...)
Az Égéstér 35. adásának kommentposztja. Itt letöltheti...
velocista (törölt) 2012.09.27 22:44:48
@Knorbi: Kibírja a régi BMW-ben is, de jobb cserélni, 2-300.000 km után, mert csörög, nyúlik. Mondjuk az előző autómban elvileg még az eredeti lánc volt, kb 270-280.000km-nél (S52 blokk), a mostaniban a lánc kopottsága alapján 170-180.000-et tippeltek, lassan cserélni is fogom. Nem kell, csak ne legyen zajos (ez S50, szintén láncos) Ha jól tudom, valami rugós láncfeszítő van benne, így különösebb problémát nem okoz a nyúlás egyébként...
velocista (törölt) 2012.09.28 11:03:20
@Begami: De igaz tag csak akkor leszel, ha veszel még két hengert:)))(a konás :))
velocista (törölt) 2012.09.28 12:34:59
@SZPTRSZB: Felkerül az a mobiléba, csak nem 1500 eurót kell megadni felső keresési limitnek, amit szoktak:) Egy jó E36 3-4000 euró is lehet, egy átlagos M3 6-9000, egy jó M3 10-15.000 között van. Mondjuk az utóbbinak itthon nincs ára, itthon 3 milliót senki nem adna egy 150.000-et futott kupéért:)
TComment A mindenes, ami mégse az 2012.09.27 05:45:00
Ami jó családnak, dolgozni, terepre, vadászni, vontatni, bármire. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
velocista (törölt) 2012.09.27 12:35:07
@spinat: A Trabantnál nekünk az volt a titok pl. a tokaji sípályához menet télen, amikor az akkori autók már elakadtak, hogy ketten kiültünk az első kerék felé, nagymintás (és nagyon kesekny...)gumi előre, és nagy gáz:) Egy modern személyautó annyira áramvonalas, h nem lehet kényelemesen a kerekek felé ülni. Ja, és nyomaték sincs, így elpörögni sem tud, főleg, ha 2x75 kg extra súly van a kerekek felett:)
velocista (törölt) 2012.09.27 12:40:58
@spinat: Meg G Klasse-val a másik oldalt. Nem kérdés, hogy melyik megoldás tetszik jobban:) (bár saját pénzből Trampot vennék, ha lenne:))
velocista (törölt) 2012.09.27 13:19:40
@raverqq: Amikor a JATO-nál dolgoztam, pont ez volt a görög főnök kérdése is. Náluk a pick-up általában szimpla vagy másfeles fülkés, és vidéken, mezőgazdasági munkára használják őket. Nálunk meg abban az időszakban a duplafülkés, metálfényezésű Navara és tsai voltak az eladási statisztika elején, budapesti és Pest megyei eladással. Lehet, h a válság óta változott a helyzet, azóta nem követem, de előtte az eladások nem a munkásautókról szóltak... Arányaiban (20% Bp, 80% vidéki lakosság) több új Pick-up volt Budapesten, mint illett volna míg több megyében szinte egyáltalán nem volt eladás... És ez nem csak a flották miatt...
TComment Ön rosszul tudja 2012.09.25 05:47:44
Alig megy jobban, mint egy dízel Passat mégis vigyázzba állhat tőle mindenki. Kilencmillió alatt ajándék. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
velocista (törölt) 2012.09.26 18:16:24
@lokids: Először 3000 eurónak olvastam, és csóváltam a fejem, hogy kevés lesz az...
Csak nagyon gyorsan, mert látom, h elméleti matematikus vagy:
Tételezzük fel, hogy kaptál egy lakást, vagy 15 év alatt kifizetted.
A rezsi (beleértve az internet, telefonszámlát is) valószínűleg nem lesz kevesebb 40e ft-nál Tehát eleve nem 100e-ből, hanem 60e-ből, ami elég szűkös, de spórolsz havi 200-at, gyalog jársz addig is, mert a BKV bérlet is egy 10-es havonta. Két évet nélkülözöl, minden bulit, nyaralást kihagysz, és van 5 millió forintod, felveszel 4-et hitelre, és havi 100.000 ft-tal törlesztgeted, 5-6 évig. Tehát 8 évet az életedből erre az autóra szánsz. Nincs buli meg nyaralás. Miután meg van az autó, 40 a rezsi, 100 a törlesztő, fizetsz biztosítást, súlyadót és cascót is, mivel hitelre anélkül nemigen fogsz egy közel 10 milliós autót elhozni. Marad mondjuk 100 nettód tisztán. 60-ból meg tudsz élni, a kocsira marad 40.000 ft. Ha nem töröd, akkor a szervízre egy 5000-est félretehetsz havonta (csak olajcsere), bérelsz garázst 10e-ért, mert utcán nem tartod, és marad 25.000-ed benzinre. Ebbe nem fér bele, hogy élményautózz, és ráadásul a legkisebb probléma miatt hónapokig csak nézed, hogy mire megy el a fizetésed nagy része, de bele sem tudsz ülni. Majd 8 év után lesz egy 6 éves, nagyon keveset futott autód, ami jó esetben ér hármat. Remélem érthető a gondolatmenet. Szerintem egy ezer eurós/300es nettó fizetésből egy egymillió forintos, kb 2.0-ás benzines focus a realitás...
velocista (törölt) 2012.09.26 18:18:22
@ps3peter: A cégautós keret megoldás, mert úgy aránytalanul jó autókat lehet beszerezni a fizetéshez képest:) Bár akinek már ekkor a keret, az nagyjából meg is tudja venni.... Az igazi nagy szórás az alacsonyabb szinteken van, a 200e-s területi képviselői kereset mellé 4 milliós Astra és társai.. Ott nyilvánvaló, hogy munkaeszköz, és nem luxuskiegészítő...
velocista (törölt) 2012.09.26 20:45:35
@w a s d: Ha nagyon sokáig megtartod, és meg tudod készpénzre venni, és ezzel nem nullázod le magad, akkor egy 3 milliós kisautó már luxus, de nem irreális. Persze ez szubjektív, ki mire és mennyit akar költeni... Én mondjuk a mostani viszonyok között inkább vennék egy 2007-2008-as kisautót, amiben van 50.000km és kicsivel egymilló felett árulják. Gyakorlatilag ugyanannyi ideig, ugyanazt fogja tudni, mint egy új, feleannyiért. 3 millióig újonnan is csak benzines kisautók vannak, azok gond nélkül elmennek 250-300e-t..

@ps3peter: Szerintem kb. egyetértünk :)
Újonnan méregdrága és ügyetlen, használtan megbízhatatlan. Szerencsére a Smartnak is van guruja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.07.30 20:27:37
A guru nekem 4 éve még Mazda6-ban cserélt kuplungot:) Normális áron, korrektül dolgozott. Volt Smartom is, Angliában vettem karácsony előtt pár nappal, lábon jött haza. Mondjuk volt izgalom a németeknél, amikor elkezdett szemerkélni a hó, mert az angoloknál a téligumi az nemrég a biztosítóknál is negatívum volt (nemrég adtak ki egy nyilatkozatot, hogy megfelelő, nem kötelező, csak megfelelő!, így kopott nyárigumik voltak az autón.
Pár hetes tapasztalatok: aludni két embernek kényelmetlen (hazafelé éjszaka volt egy karambol, pár órát álltunk a minuszokban az autópálya közepén...), normális utakon jó, itthon pattog, mint a fene, a váltó megszokható (kézi és automata is volt egyben, nem mindegyik ilyen), autópályán inkább az a gáz, h instabil, különben 135-nél hatodikban nem forog többet, mint egy kisautó, a hatodik nagyon hosszú. Fogyasztása télen 6 liter körül volt (középső motor, talán 55le), autópályán, városban és ingázáskor is, mondjuk kihasználtam az "erőt". A motorhang szenzációs, egy Triumph blokk, turbóval, messze sokkal élvezetesebb, mint az átlag sor4 kisautó. Egy monti befért a lehajtott anyósülésre, és nagybevásárláskor sem volt gond. két felnőtt rendesen elfér, bár az anyósülésen az akksik miatt kisebb a lábtér. Ma is kéne.. Bár a bringaszállításhoz külső tartót kéne venni, hogy legalább kétszemélyes maradjon. Viszont a fenntartása használtan Mercedes árfekvés, és nem a w124 dízel bontott alkatrészes fenntartására gondolok...
velocista (törölt) 2012.07.30 22:05:25
@Pingui: Neked sem volt még ilyen. Nekem egy E36 M3 mellett volt. És a maga módján legalább annyira szórakoztató :)
Hőzöngünk vagy siránkozunk a rali romjai felett, de sokat nem teszünk. Közben bűnözőkkel kapcsolatba hozható versenycsapat edz az ORFK-tanpályán. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Miközben Tibby Kirgizisztán egyhavi GDP-jét költi el épp az E28-ra, folyamatosan azzal oltogat, számoljam már ki, mennyit költöttem az E32-re az elmúlt két évben, és ebből hány kilométert sikerült megtenni. Szívemen viselem lelki békéjét, és ha az nyugtatja meg, hogy van nála…..
velocista (törölt) 2012.06.25 17:14:23
@altimus: A számolás nagyjából igaz, nekem az M3 kb. taxiárban fut kilométerköltségét tekintve (5-15e között megy évente). Csak éppen egy viszonylag korrekt állapotú, megbízható, 286le-s RWD autót vezetek és nem egy izzadt/okoskodó/náci/komcsi/drogdíler/paraszt mellett ülök a fostaligájában... Persze vannak korrekt taxisok is, de akkor is inkább a sajátban... (és amúgy is van egy saját fostaligám a városi haladásra, ha a bringa nem elég valamiért.)
Mindamellett 7-est/S-Klassét nem merek venni, tartok a fenntartási költségektől, még az M3-hoz képest is, ami a kortárs luxusautókhoz képest egyszerű szerkezet összességében, a javítások nagyobb része is a kornak köszönhető, és nem M specifikus (szilentek, gumi-műanyag alkatrészek, ABS, klíma, etc.)
Végre kipróbálhattuk, mit is tud a Toyota GT86, de ami még ennél is érdekesebb, megtudtuk kiknek szánják. Ki nem találnák. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.05.23 10:17:24
@Shadowbull: A Focus RS nem sportkocsi. Menj vele egy kört a szerpentinen, meg egy M3-assal, és megérted miért nem az (az M3-as sem sportkocsi, hanem kerékpárszállító :)). Mondjuk van ismerősöm, aki baromira gyorsan megy elsőkerekes autóval, élvezi is, az RWD-ben meg nem látja mi a jó. Mivel enyém lett az Eibach futóműves focusa, értem, h miért szereti azt, a maga módján gokart volt, de az M3 teljesen más élményt ad, és nem az ereje miatt. Egy szerpentinen, közúton még azt a soványka 300 körüli lóerőt sem lehet kiautózni sok helyen, simán lecserélném a Toyotára. Már ha be lehet tuszkolni egy bringát, ami az esetek 80%-ban benne van :)
TComment Ha kocsival megy a bicikli 2012.05.10 06:10:00
Bringaszállítási kiskáté, főleg kezdőknek. Mennyivel szabad menni, mennyi bicajt bír el a kocsi és hasonló kérdések. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.05.10 08:48:39
@klarky: Nagyon kevés helyen lehet normális kerékpárt bérelni (főleg megfelelő méretben). Belvárosi fagyizásra biztos jó a 2000ft-os bérelt kerékpár, de azzal túrázni.... :)
velocista (törölt) 2012.05.10 09:34:12
@Pintyöke: Tényleg fasza gép, bár kicsi, zajos, kényelmetlen de legalább drága fenntartani:)) Ugyanakkor a bringákkal kapcsolatban egyetértünk: ha választhatok, h elviszem valamelyik saját karbon bringám és élvezem a tekerést, vagy a helyszínen bérlek valami fost, ami nem jó méretben, és kb 1 km után gyűlölöm, akkor inkább a saját, amivel nem gond bárhová eljutni. Azért a tavalyi Zoncolán, GrossGlockner mászást pl. nem szívesen csináltam volna egy helyi kontrás gépen :) De itt is igények és lehetőségek kérdése: 2-3 gyerekkel, kicsi autóval, belvárosi tekeréshez lehet, h jobb a bérelt bringa, ebben nincs tapasztalatom.
Az utastéri szállítás mellett szól az is, hogy egy ismerősnek százezres kárt okoztak a nem túl drága autóján, amikor egy 20.000ft-os bringát letéptek róla tetőcsomagtartóval együtt... A Rózsadombon...
velocista (törölt) 2012.05.10 09:51:36
@klarky: Igen, ugyanarról beszélünk. Ezek messze jobbak, mint az átlagos kölcsönzőben találhatóak, ugyanakkor ezekkel a bringákkal nemigen mernék terepre menni, és még ha mernék is, nem szeretnék. 8 sebességes, taposópedálos, sárnehéz dögök, aszfalton családot kísérni kb. megfelelnek... Gondolom arra is szánják őket...
Mi sem mutatja jobban a másodlagos autópiacon vadászók bizalmatlanságát, mint a tény, hogy azért nem vitte el az autót, mert nem volt semmi baja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.05.03 14:18:11
@Ca@AUTÓNEPPER: Vidéki plébánostól van a városi autóm. 259.000 első gazdás kemény kilométer. Addig nem ültem bele, amíg az autókozmetika el nem végzett egy komolyabb fertőtlenítést:) Ugyanakkor 2004-es, nem rohad, a leghidegebb napokban egy hét állás után kérdés nélkül elsőre beröffent.
Szinte biztos vagyok benne, hogy magánszemély nem fogja tőlem megvenni, sok a km, ütött-kopott, csak műszakilag rakattam rendbe, mert nekem eszköz. Majd megveszi egy neppertől a következő tulaj, aki meg sem nézné 270.000 km-rel egy 2004-es alapmotoros Fiestát, csak majd 120e-rel:)
Az előző fordom egy focus volt, ismerőstől, 230e felett adtam el, egy jelölt nézte meg - ő is csak a kerekek miatt, de meg volt lepve, h mennyire rendben van a 120-at futottakhoz képest.
A legszebb azonban a teherautó volt: 9 évesen 170-180 volt benne, lakóautónak használtuk főleg, mégis sokallták a km-t (vezetett menetlevelek megvoltak...). Mit gondolnak, amit tényleg teherautónak használtak hétköznap az kevesebbet ment?:)
TComment Ezt még simán kipofozzuk 2012.05.01 06:50:00
Tabu a törött autó? Mit lehet megjavítani és mit nem? Mi gyűjtjük be Európa roncsait? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Hát ezt is megértük. Családunk mindenkori biztos tartóoszlopa, a feleségem 190-es Mercije, máshogyan mondva - az „újautónk” is megérte a félmillió kilométert. 432 ezerrel vettük 2006 márciusában, tehát mi tettük bele a gyűjtemény közel egyhatodát. Így nézett ki…..
Zokogó politikusok, könnyeikkel küszködő, rohanó vállalkozók: végre rendet vág a trükközők sorában az új jogszabály? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.04.12 15:20:54
@abaka: Statisztikailag helyes a 130km/h sebességhatár, sőt néhány szakaszon sok is (pl hétvégén nyáron M7-esen Siófokig) vagy bármikor esőben.

Csak ez nem egy abszolút biztonsági határ, mint azt az elején állították. Hogy mindig-minden körülmény között. Én meg ezt gondolom hogy semmi köze ahhoz. Függetlenül attól, hogy betartom-e? (legtöbbször egyébként igen, ezért sem kaptam még csekket, pontot, de nem érzem ön vagy közveszélyesnek magam, ha időnként gyorsabban megyek. Szabálytalannak igen.)
velocista (törölt) 2012.04.12 15:25:21
@Shadowbull: Tehát igazoltuk, hogy mehetünk 200-al nyugodtan ?:))))) Juhéj!:)
velocista (törölt) 2012.04.12 15:27:48
@Shadowbull: Egyébként ha jól értem, kevesebb, mint 1%-ban oka a gyorshajtás a személyi sérüléssel járó baleseteknek? Már csak azt kellene tudni, hogy ebből mennyi a magyar autópályán, magyar személyautós által okozott baleset (tehát nem az alvó románok, kamionosok, kisteherautósok). De itt már tized, század százalékokról beszélünk, érdemes erre ráhajtani több trafival...
TComment Merci akarok lenni 2012.04.02 06:05:00
Veszített sportosságából a Hármas BMW? Elég lehet 8,5 liter városban egy 245 lóerős, benzines turbómotornak? És vajon hány kamera kell az ideális autóba? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.04.02 22:03:58
@dr. Szabványok: Az olajhőmérőt én is szeretem nézni, de 130 fokot még sosem láttam a 3.0-nál jóval 200 feletti tempónál is (amikor tartósan 5000 felett forog) olyan 110 fok körül megállt, még akkor is, amikor a német autópályán szaladt végsebesség közelébe többször egymás után, vagy a Stelvión kora reggel 1-2 padlógázzal, 35 feletti átlagfogyit produkálva mentem fel 2000 méter környékére... Persze biztos van ennél keményebb terhelés is, mondjuk ugyanez, de 30+ fokban...
velocista (törölt) 2012.04.02 22:30:42
@dr. Szabványok: Na ez lehet, gyorsulgatni nem szoktam városban, nagy ritkán, max egyet-egyet... De a Stelvio hasonló volt, 1-2 tiltásig, majd satu, hajtűkanyar és ez szorozva kb 60-al :))) két helyen lehetett talán hármast rakni... De állás az nem volt benne, csak hajtűkanyar egyesben...
Az új autó driftereknek példára az a subaru/toyota jó teszt lesz. Az ugyanis sokkal olcsóbbnak készül, mint egy BMW 328i, talán 25000gbp körülre (ami itthon 10m+ lesz :(, és 200le-vel nem éppen a mai trendeknek megfelelő sportkocsi, amikor ennyit egy Clio is tud. Persze az nem megy keresztbe gázra :)
Bambi blog Yoda műtét után 2012.02.24 07:00:00
Yodácska túlvan a szemműtéten. Kapott ő is egy szép gallért, és most felváltva gyógyulgat nálunk és a szüleimnél. A kezelését továbbra is folytatni kell az ötféle szemcseppel, szerencsére a szemei szépen gyógyulnak, és a műtét is jól sikerült.A…..
velocista (törölt) 2012.02.25 06:58:07
Ahogy korábban írtam, karácsonykor döntés született, hogy Athos a családunkban marad. Az egész családom beleszeretett, és már ő is nagyon kötődik hozzánk. Főként ezért, meg a szembetegségéből adódó komoly felelősség miatt sem lettünk volna képesek senkinek odaadni…..
velocista (törölt) 2012.02.02 17:52:54
Ha elvesszük a gázt, semmit nem fogyaszt az autó. Van ennél takarékosabb? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.01.26 16:32:50
@Hugh Hefner: Remélem én is, nem jó olyanokkal egy úton közlekedni, akik minden infó nélkül, látatlanban ítélnek és elítélnek...
Eddig sok mindent mondtak már a vezetésemre, az indokolatlan lassúhajtás nincs közte:) Ahogy írtam, lehet gyári alá vinni, de nem életszerű, extrém figyelmet igényel. Nem tetű tempót jelent, az nagyon kevés lenne ehhez...
Sokkal többet számít, hogy hogyan gyorsítasz, mennyire lassítasz, és a szituációkat hogyan kezeled. Az, hogy 40-el, vagy 60-al gurulsz az "akciók" között, az mindegy... Országúti fogyasztás meg leginkább a többi közlekedőn múlik, azt nem tartom tesztnek, ha beállok a sorba 70-el. Tehát kell haladni, 90 körül, és okosan előzni, kerülve a nagy gázt és féket...
De ez csak elméleti kérdés, gyakorlatban a gyári fogyasztás +/- 10% fogyi már gyorshajtás a hazai utakon. Különösen az M3-assal :)
velocista (törölt) 2012.01.26 17:20:54
@lr: és mérted is már hosszabban is a 130-as átlagot, vagy a pillanatnyi fogyasztásmérőre hagyatkozol?
Mert az minden, csak nem mérés.
Már az is többet ér, ha nullázod a korábbi mérések alapján pontosnak bizonyult BC-t, és megpróbálsz 100km-t 130-al menni, sík autópályán.
Kiváncsi lennék, hogy más Suzuki II-k is 6 litert esznek-e 130-nál. Valaki?
Nálunk egy SX-4 volt 1.3-as motorral, de az határozottan többet evett 80-nál, mint 100-nál, 100 felett meg nagyon meglódult. Persze nagyobb kasztni, de a légellenállása a Swiftnek sem több nagyságrenddel jobb, ami indokolná, hogy abban a kasztniban nincs különbség a tempó függvényében. Mondjuk azt figyelembe veszem, hogy a swift csak akkor nem fogyaszt hatot, ha éppen 5-öt eszik:)
Érdekesség talán, hogy az összes autóm, 600cc-től 3200-ig a sebesség drasztikus növelésére (itt ugye 30-50km/h-ról van szó) érezhető fogyasztásnövekedéssel válaszolt. Amiket vezettem dízeleket, kb 10 félét, azok is. A régi autókatalógusokban, ahol még 90/120/város van, nemigen találtam olyan autót, ahol a 90 és 120 azonos érték lett volna, pedig többezer típus van, mindenféle motorral. Csak a fórumokon. Ez is egy érdekesség
velocista (törölt) 2012.01.26 17:21:52
@velocista: Szóval 100-nál evett többet, mint 80-nál, értelemszerűen :)
Válság? Hol itt a válság? Tíz hozzánk érkezett levél közül háromban ez a kérdés szerepel: első autómat venném, milyet szabad? Nos, nekihasaltunk a témának, árkategóriánként összeállítottunk egy-egy csokrot. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
velocista (törölt) 2012.01.25 11:21:15
@deak.atti: Én is 120-ast vennék, de nem első autónak, hanem hobbiból. Volt már faros skodám, az annyira rosszindulatú, hogy utána egy 300+le-s, sperres BMW kimondottan kezesbárány. Hiányzik a Skoda feeling:)))
Egyébként városi 2. autónak, 2x10km-re kerestem 200-ig autót, de úgy számoltam, hogyha már 2 évre veszem, akkor sem éri meg ennyire olcsó autót venni, csak a nagyon mini kategóriából: Maruti, vagy hasonló. Az autó fenntartása amúgy is olyan költség, hogy jobban megéri hosszabb távon egy 3-400.000-es rozsdamentes autó, amit el is lehet majd adni, nem csak a roncstelepre betolni. Biztos van kivétel, de nagy általánosságban 200 alatt nem sok autó van, ami anyagilag nem nagyobb ráfizetés, mint egy rozsdamentes dupla annyiba kerülő...
velocista (törölt) 2012.01.25 11:37:37
@deak.atti: Na, haza én sem viszem, mivel bőven elég a mostani két autót is szervízbe hordani, egy Skodához kéne megint egy megbízható, korrekt szerelőt találni, ráadásul menne kb. évi 1000km-t, nagyon maximum. Arra meg luxus:) Mert mondjuk 120 az autó, 40 átírni, kis szervíz, olajcsere, ez az másik 40, 4 téligumi megint 40, biztosítás, súlyadó, műszaki kétévente, megint évi 40... ÉS akkor még nem használtam igazán, nincs alkalma tovább romlani. ÉS persze rozsdamentes, mert ha a lakatos/fényező is bevonásra kerül, akkor még nagyobbak a számok. Nem is olyan olcsó egy 120-as, hobbinak :)
Belsőség Hazahoztam a Mercit 2012.01.22 08:00:00
Tudják, az elmúlt négy hónapban – hogy is mondjam, hogy ne tűnjek teljesen őrültnek – afféle küldetéstudatom lett. Lehetetlen dolgot készülök megvalósítani: oldtimerrel szeretnék járni. Persze nem minden nap, hiszen hűséges és szintén öreg Honda Spacy robogóm az…..