Adatok
errRHá
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A Totalcar gépügyi melléklete ezúttal egy ferihegyi hangárból jelentkezik. Hajtóműindító tanfolyam kezdőknek! Vélemények az azonos című írásunkról...
errRHá
2011.02.06 22:02:02
Remélem nem ingyen reklám: az érdeklődőknek javaslom az index Fórumon a Közlekedés / Pilóta rovatot, sok lelkes szakember jár arra. És nem csak pilóták.
errRHá
2011.02.07 20:56:48
@lwcolors: "Az oroszok durvább megoldást használnak"
Ilyen kütyü itthon is volt: valamelyik katonai reptéren a kifutópálya hóeltakarítására használták (talán a 60as években Mig-15-ös hajtóművéből faragva), de állítólag kifújta a bitument a beton réseiből.
Egy másik (magyar) alkalmazásnál egy tank "tornya" helyére építettek egy hajtóművet, amivel sikeresen el is fújták a gázkitörés lángját.
Ilyen kütyü itthon is volt: valamelyik katonai reptéren a kifutópálya hóeltakarítására használták (talán a 60as években Mig-15-ös hajtóművéből faragva), de állítólag kifújta a bitument a beton réseiből.
Egy másik (magyar) alkalmazásnál egy tank "tornya" helyére építettek egy hajtóművet, amivel sikeresen el is fújták a gázkitörés lángját.
errRHá
2011.02.07 21:25:14
@fecefece: "mennyit forog egy ilyen motor?"
Milyen motor?
Percenként, max teljesítményen, kb:
dugattyús repgépmotorok: 2500;
B737 hajtóművében:
kisnyomású forgórész: 5000;
nagynyomású: 14-15000;
Q400 hajtómű nagynyomású része: 30000;
a légcsavart hajtó turbina 17000, ez egy bolygókerekes áttétellel 1020-ra csökken a légcsavar tengelynél (közben 5000 LE is kijön ugyanitt).
Milyen motor?
Percenként, max teljesítményen, kb:
dugattyús repgépmotorok: 2500;
B737 hajtóművében:
kisnyomású forgórész: 5000;
nagynyomású: 14-15000;
Q400 hajtómű nagynyomású része: 30000;
a légcsavart hajtó turbina 17000, ez egy bolygókerekes áttétellel 1020-ra csökken a légcsavar tengelynél (közben 5000 LE is kijön ugyanitt).
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz