Adatok
Fékszárny Blog
101 bejegyzést írt és 292 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1968-ban látott napvilágot Arthur Hailey Airport című regénye, amely stílusteremtőnek bizonyult, bár igazán ismertté csak akkor vált, amikor a megfilmesítették Burt Lancaster főszereplésével: az Airport 1975, Airport '77 és a Concorde... Airport '79 Magyarországon is bemutatásra…..
A polgári repülés uniformizált, sokszor unalmasan színtelen, rutinszerű világában mindig hálás tud lenni az ember (utas,és gondolom, személyzet egyaránt),amikor valaki megpróbál életet, színt, netalán humort csempészni a menetrend hajszolásába. Kedvenc példám erről a…..
Fékszárny Blog
2012.04.14 16:54:14
@Doktor Gonzo: @Bélabáttya: :-)
Fékszárny Blog
2012.04.14 21:08:34
@diktatorikus kleptokrácia: :-) Bocsi, nem hírportál vagyunk, nem kell frissnek lenni... Írtam már 1920-as eseményekről is...:-)
Halló! Hallóóó! Van itt még valaki, vagy már mindenki átpártolt valami szaftos politikai blogra? Remélem azért nem. Az elmúlt időszakban rengeteg munka szakadt rám, ami most sem lett kevesebb, de azért nem szeretném, ha eltűnne ez a blog. Tehát igyekszem a továbbiakban talán…..
Attila Sinsheimben készítette ezeket a képeket:
Zsolt ezt írta a 737-es fotójához: "Nekem ez az utolsó MALÉV élményem. Valahol Thesszaloniki felett jártunk. Azért így, mert egy kép többet mond 1000 szónál."
Dénes így emlékszik a Malév-re: "Mivel külföldön élek, és…..
Mások is írtak a közös Malév-emlékkönyvünkbe:
1.
Nekem két élményem is van a MALÉV-val, és sajnálom, hogy nem több. Kicsi korom óta imádom a gépeket, és a nagybátyám kint dolgozott a földi kiszolgálószemélyzetben. Az ő révén sikerült 16 évesen elmennem az 50 éves…..
Folytatás...
1.
Én egy milánói utam során tapasztalhattam meg, milyen a Malévvel utazni. Kifelé, ha jól emlékszem, egy Fokker típusú géppel repültünk. Az ott elfogyasztott sörök hatására nagyon jó hangulatúra sikeredett a nem túl hosszú repülés, ráadásul mivel csak mi…..
Ti írtátok a Malévről:
1.
Ami ma (vagy inkább már tegnap) történt a Malévval az egy rémséges folyamat vége. Növendékként láttam, ahogyan a pénztelenség fojtogatja kis repülőklubunkat, és ahogyan fogynak a sporttársak, mert már nem tudják megengedni maguknak a repülést.…..
Nincs többé Malév. Nekem, aki kicsi gyerekkorom óta rajongok a repülésért, felfoghatatlan az, hogy már nem fogjuk többé a szép, fehér-kék festésű gépeket látni a nemzeti trikolór színeivel a függőleges vezérsíkokon. Aki ismer, tudja, hogy semmi sem állhatna messzebb tőlem,…..
Az elmúlt hetekben nem nagyon volt időm a bloggal foglalkozni (na jó, egyáltalán nem): remek időzítéssel sikerült hazaköltözni Magyarországra, most pedig csak kapkodom a fejemet. Na, de hátha segít egy új poszt, ki tudja?
Eddig szinte kizárólag az utasokkal és a gépek…..
Boldog új évet mindenkinek! Kicsit hosszabb kihagyás után folytassuk néhány látványos videóval. A repülőgépek technikai adatait böngészve olvashatjuk, mekkora is a mai modern gépek hajtóműveinek tolóereje. Mégis, nehéz elképzelni, hogy a puszta számok mögött mekkora erő is…..
Miután túlestünk a politikai elmebajon, megtárgyaltuk mi vicces és mi nem, illetve elveszítettünk néhány olvasót és láthatóan nyertünk párat, ideje visszatérni a blog profiljához. Majdnem. A mai posztban ugyanis nem lesz repülőgép, csak egy ember furcsa ruhába öltözve, de…..
Sikerült megszereznünk a kormányzat terveit az új nemzeti légitársaságot illetően, amit most büszkén osztunk meg veletek. Az új gépek festésénél a nemzeti jellegnek megfelelően a piros-fehér-zöld színek dominálnak majd, illetve a cég jelképe is a magasban szárnyaló…..
Fékszárny Blog
2011.12.06 20:32:25
@Afterburner: És itt a pont:-) Pontosan ez motiválta ezt a posztot. Köszi.
Számos hajmeresztő dologgal találkoztunk már itt a blogon, nem egy banális pilótahibával is. Na de ez? Itt még fejjel felfelé Az All Nippon Airways Boeing 737-700-asa szeptember 6-án Nahából Tokióba tartott, éppen 41 ezer lábas utazómagasságon, a gépet a…..
Kaptunk mostanában eleget a ködből: az irodám ablakából nem lehet látni a szemben lévő múzeum épületét, pedig tényleg csak az utca másik oldalán van. Ez persze nekem nem jelent nagy gondot, de mi van akkor, ha ilyen tejfölszerű ködben az ember éppen egy több tucat tonnás…..
Fékszárny Blog
2011.11.27 22:16:12
@Grafithuszar: Ja, remélem nem pilóta vagy?!:-D
Fékszárny Blog
2011.11.27 23:09:35
@interpreter: A landolással nincs is gond, de az auto-taxi hogy is működik pontosan a gyakorlatban? És hol?
Fékszárny Blog
2011.11.27 23:11:00
@Budapesti Szexipari Vállalat: Humorérzék? Nincs? Marad a beszólás...
Szomorúan olvastam a hétvégén a magyar TV-s meteorológia egyik legkedvesebb személyiségének a halálhírét: Vissy Károly évtizedekig hozzátartozott a mindennapjainkhoz. Mivel egyébként is készültem már írni egy posztot a repülésmeteorológiáról, búcsúzzunk el ezzel…..
Fékszárny Blog
2011.11.06 19:52:41
@Trog_Air: Igaz, köszi szépen:-)
Fékszárny Blog
2011.11.06 19:53:25
@Sam. Joe: Csakis ezért, nem igaz?;-)
Ijesztő perceket éltek át a lengyel LOT légitársaság 16-os járatát teljesítő, Newarkból Varsóba érkező Boeing 767-300-asának utasai. A pilóták a leszálláshoz készülődve vették észre, hogy a futóművet nem lehet kiengedni. Körözni kezdtek, ám a hibát nem sikerült…..
Fékszárny Blog
2011.11.01 21:54:55
@Sam. Joe: Az oldalkormánnyal tartották a pályán a gépet. Szó sincs itt mázliról, nagyon profi munka volt...
Bár divat manapság hazánkban mindent lefitymálni, ami nyugatról jön, mivel az szükségszerűen rossz, értéktelen, erkölcstelen, kommersz, különösen, ha amerikai, mégis emlékezzünk meg Halloweenről ma, amit nagyon szeretek. A rémisztően feldíszített házak, a rengeteg ötletes (a…..
Fékszárny Blog
2011.11.01 21:53:15
@chipanddale74: Nekem a második: kicsit George Michaeles:-)
Előfordult már, hogy nehezen sikerült az autóddal beparkolni egy szűkebb helyre? Nem mindig jön össze elsőre az ipszilonozás? Netalán gondot okoz a garázsba való beállás? S mi lenne akkor, ha több méter magasban ülnél, a kormánymozdulataidra reagáló kerekek jóval mögötted…..
Fékszárny Blog
2011.10.30 21:06:43
@csizkek: Köszi:-)
Fékszárny Blog
2011.10.30 21:22:59
@Ibigoo: Köszi. Igen, elképzelni is rossz, mi lehet mondjuk az USA Keleti Part nagy repülőterein...
Néhány cég foglalkozik pilótafülkében készült videók forgalmazásával. Itt nem a youtube-on is látható remegős, kézben tartott kamerával készült felvételekre kell gondolni, hanem teljesen bekamerázott pilótafülkével, külső felvételekkel, úgy, hogy a teljes repülést…..
Fékszárny Blog
2011.09.27 19:47:16
@Macibb: Igen, 2000-ben forgatták.
Fékszárny Blog
2011.09.27 19:49:32
@ubu1: Plusz az egekben jár a kerozin ára. Éppen ezért lett most már az elsődleges tényező egy új típusnál a takarékos hajtómű, sőt az Airbus is és a Boeing is inkább már bevált géptípusokat párosítanak korszerű, keveset fogyasztó hajtóművekkel.
Számos érdekes repülőtérrel foglalkoztunk már (itt, itt és itt), s olyan is volt közöttük, amely tényleg a tengerparti homokon működik (itt), de elérkeztünk ahhoz a repülőtérhez, amelyet látva minden repülés iránt rajongó olyanná válik, mint csapzott-visító tinilány az…..
Fékszárny Blog
2011.09.25 11:30:18
@redsea: Köszi, beleírtam:-)
Fékszárny Blog
2011.09.25 12:44:46
@Rocko-: A Szu-27-esen az nem fékszárny, hanem egy nagy méretű törzsféklap - ilyen van például az F-15-ösökön is. A fékszárny funkciója a felhajtóerő-termelés, míg a féklap pedig tényleg fékez. A másik kérdést meglátjuk majd, hiszen elsősorban polgári repüléssel foglalkozunk. De azért lehet, hogy majd sor kerül egy ilyen témájú cikkre is.
Itt, Berlinben most hatalmas a felbolydulás: ma érkezett a városba XVI. Benedek Pápa, s százezrek zarándokolnak ide, hogy lássák. 10.17-kor landolt a gépe, s ekkor a város összes katolikus templomában harangozni kezdtek: ilyet nem gyakran hall az ember. A látogatás éppen megfelelő…..
Úgy tűnik, az emberek humorérzéke nem ismer határokat. Egy "mókamester" tavaly az üllői vasútállomásról rendszeresen a ferihegyi 31-es pályákra leszállni készülő gépekre irányított lézeres tollal világított bele a pilóták szemébe, egészen addig, amíg tetten nem…..
Fékszárny Blog
2011.09.20 11:52:09
@sho_run: Köszi, ez beteszem én is.
Fékszárny Blog
2011.09.21 09:36:38
@Trog_Air: Nagyon sokat koptattad feleslegesen a billentyűzetet, de azért sokra tartjuk az erőfeszítésedet:-) Sajnos a trollok mindenhol ott vannak. Remélhetőleg itt nem lesznek: Barbie83-at kitiltottam örökre innen, ha jól működik a blog szűrője, akkor nem jön vissza. Legfeljebb Barbie84-ként... Persze gondolkodtam, hogy meghagyom egy kommentjét, mert a "kabd be" és a "repülőgépsofőr" nekem epic ostobaságról árulkodik...:-)
Fékszárny Blog
2011.09.21 09:39:18
@Barakkah: Teljesen egyetértünk. Mondjuk, aki az általad vázolt szituációban a felsorolt minden tényező dacára a leszállás mellett dönt, az ne repüljön utasszállítóval, ha kérhetem...;-)
Szörnyű baleset képei járják be a sajtót ma: a Reno Air Races versenyén a nevadai Reno Stead repülőtéren, a nézők közé zuhant az egyik résztvevő, a veterán Jimmy Leeward P-51D Mustang repülőgépe, s sajnos rajta kívül nyolcan meghaltak, 75-en pedig megsebesültek, köztük…..
Fékszárny Blog
2011.09.18 09:49:15
@Donor: Mint írtam, a kritikával nincs bajom, javítottam is a dugóhúzót. A stílussal van. Én is sajnálnám, ha ide is betörtének, de akkor menni fognak egy külön "trolltartóba":-)
Fékszárny Blog
2011.09.18 16:42:33
@Viviparus: Nem értettem első az kommentedet. Sajnálom természetesen a pilótát is, a 'sajnos' magára a baleset tényére vonatkozott, a mondat megfogalmazása meg azért nehézkes, mert azt kellett közölöm, hogy a pilótán kívül hányan haltak meg. Így sikerült, legközelebb lesz jobb:-)
Fékszárny Blog
2011.09.18 16:43:56
@romesz: Nem tudom, ez még enyhe volt:-) De persze a gyalázkodást nem fogom tolerálni.
Bár alapvetően tényleg az egyik legbiztonságosabb közlekedési mód, a repülésben valóban minden megtörténhet. Nem hiszitek? Néhány érdekes fotó igazolásként, rendhagyó képaláírásokkal. Jó szórakozást! - Indítás előtti checklist: Gép külső ellenőrzése? Őőőő,…..
Fékszárny Blog
2011.09.16 07:10:07
@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: @Skulo: @flugi_: @soproni1: @mrbloodbunny: A kék halálos kép természetesen kamu, csak viccből tettem ide.
Fékszárny Blog
2011.09.16 09:58:55
@csokiájsz: Nem töröltem kommentet. Megvan az valahol, vagy ha elveszett, küldd el újra. Sorry
Fékszárny Blog
2011.09.16 16:05:34
@csokiájsz: Köszi a tippet, írok majd róla hamarosan, ha akarjátok.
A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet 2008. január 1. óta minden nemzetközi járatra előírja, hogy a gépek személyzetének és a légi irányítóknak megfelelő angol nyelvtudással kell rendelkezniük, s nem elegendő - a korábbi gyakorlattól eltérően - ha az ICAO által…..
Fékszárny Blog
2011.09.11 16:51:14
@Androsz: Az átlagosnál talán jobban ismerem az USA-t, sőt angol szakos hallgatókkal is volt szerencsém együtt ülni egyetemi órákon. Dehogy tudja egy átlag magyar, hogy Maine vagy Idaho amerikai állam és hogy hol van! Az USA-ról is csak közhelyeket tudnak, amelyek szépen elő is jönnek minden fórumon. Abba viszont nem gondoltok bele, hogy az átlagos magyarról is milyen képet lehetne festeni: jobban szerepelne, mint az amerikaiak? Kétlem. A legokosabb, legtájékozottabb, ráadásul legönzetlenebb emberek, akikkel eddig találkoztam, történetesen amerikaiak voltak, s van olyan közöttük, aki ezerszer annyit tud Magyarországról, a magyar kultúráról, történelemről, mint egy átlagos magyar. Szóval ne dőljünk be a sztereotípiáknak...
Fékszárny Blog
2011.09.11 16:52:00
@Sam. Joe: :-) Ő csak segített ellazulni...
Fékszárny Blog
2011.09.11 16:55:42
@Androsz: Ne írják oda kínaiul, tanuljanak meg angolul! Pontosan az a lényege a rendszernek, hogy a világ bármelyik pontjáról érkező, ugyanarra a típusra engedéllyel rendelkező két pilótát összerakhatsz egy pilótafülkébe és ugyanazokat a procedúrákat követik, ugyanazokat a mondatokat mondják - angolul. Ez a hatékony és hibátlan együttműködés kulcsa.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz