Regisztráció Blogot indítok
Adatok
E.ON Hungária

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ha már most tízmilliárdos nagyságrendű az áramlopásból eredő éves kárösszeg, amikor "csak" világítunk, fűtünk, háztartási gépeket működtetünk (valamint kütyüket, esetleg elektromos biciklit töltünk árammal), mi lesz még itt a villanyautózás beindulásával? A…..
E.ON Hungária 2011.02.15 09:45:47
@akos1:
De igen, teszünk ellene, pont azért, mert a mi zsebünkre megy: 220 ellenőrünk dolgozik folyamatosan és fokozatosan térünk át a jobb (és így drágább) mérőórák használatára. Ha egy adott területen X igényre és szerződött ügyfélre van tervezve a hálózat, de X+20% a fogyasztás, azt a jelenlegi rendszerünk is érzékeli, és bizony ki is megyünk ellenőrizni.

@nagyfeszültség:
Az igaz, hogy a nagyobb áramlopások mögött profi szerelők állnak, de szerencsére elég ritkán fordul elő, hogy a kollégáink is ilyen ügybe keverednek. Ezekben az esetekben, ha van jogalapunk, természetesen feljelentést is teszünk, de nem mindig egyszerű és egyértelmű a bizonyítás (ez a magyar jogrend hibája).
Azért nem ülünk tétlenül és várjuk a bejelentéseket: 220 ellenőrünk és számos külső segítő dolgozik azon, hogy lekapcsoljuk a nagybani áramtolvajokat. Ha egy profi lebukik, tucatnyi áramtolvajhoz jutunk el a segítségével: tavaly több balatoni wellness szálloda, több fűtött utas és medencés magánház, és rengeteg pékség, étterem stb. akadt így horogra. Tudjuk, hogy az esetek számát tekintve a mélyszegénységben élők között van a legtöbb áramtolvaj, de a lopott áram mennyisége tekintetében sokkal jelentősebb az ipari szektor ...
Egyébként a honlapunkon több elérhetőségen is lehet jelezni az áramlopást és kollégáink/szerződött partnereink érintettségét. Szerintem ez célravezetőbb, mint általánosítani, hiszen az általánosítás csak a kb. 2000 szerelőnkre nézve sértő, de az ügyet nem mozdítja előre.

@Dövan:
Igen, a beszerzett áram mennyiségéből kivonjuk az értékesített mennyiséget és a műszaki veszteséget, így tudunk következtetni a lopott energia nagyságrendjére. Ehhez az összeghez és az esetszámhoz méreteztük az ellenőrcsapat létszámát és felszereltségét, és vannak külsős munkatársaink is, akik segítenek a hálózatok felderítésében.
E.ON Hungária 2011.02.14 21:36:40
Bizony hatalmas logikai bukfenc az áramlopások ügyét összehozni az elektromos autók kérdésével, és ráadásul mindezt egy környezetvédelmi blogon, szánalmas módon, névtelenül személyeskedve.

De hagyjuk ezt, és inkább nézzük a tényeket:

1. Magyarországon évente 14 milliárd forint kárt okoznak nekünk az áramtolvajok. Ez olyan hálózati veszteség, amit a Magyar Energiahivatal nem ismer el költségként, tehát nem épül be az áramárba, így nem a fogyasztóknak kell ezt megfizetniük.
2. A fogyasztók számára „csupán” az jelenthet veszélyt, hogy minden áramlopási megoldás életveszélyes (a szomszéd háza és lakása is leéghet miatta) és feszültségingadozásokat okozhat a tolvaj környezetében.
3. Egyre jobb és hatékonyabb mérőórákat alkalmazunk, azonban kétévente nem lehet hárommillió mérőórát lecserélni és naivitás azt hinni, hogy a tolvajok nem fogják kidolgozni azokat a módszereket, melyekkel a legjobb és legújabb mérőórákat is machinálni lehet.
4. Ha valakinek konkrét bejelentenivalója van azzal kapcsolatban, hogy társaságunk bármelyik munkatársa bármilyen áramlopási ügyben érintett, ezt a cég több elérhetőségén is megteheti. Minden ügyet kivizsgálunk és az utóbbi időben több példa is volt arra, hogy emiatt küldtünk el kollégákat.
És még egyszer: mi köze az egésznek a környezetvédelemhez és az elektromos autózáshoz?

Kutas István
PR vezető
E.ON Hungária
Zoli már biztos szénné idegeskedte magát, hiszen ahogy nézem, ma jár le a befizetési határideje ennek a vicces számlának. Nem kellett volna égive hagyni a régi 100wattos izzókat, muhaha: Mellékletként csatoltam egy képet, mely a blog profiljába illik. Az E-ontól érkezett egy…..
E.ON Hungária 2011.02.07 10:49:54
@CommentR: Az adott esetben az ügyintéző az adatvédelmi törvényre épülő belső szabályzat szerint járt el. Sajnos sok hasonló eset van, ezért már jeleztük a hatóságok felé, hogy ezen a téren lehetne egy kicsit lazítani az adatvédelmi előírásokon. Ezúton is elnézést kérünk a kellemetlenségért.
E.ON Hungária 2011.02.07 11:02:41
@tövismadár: Amint írtam, a gép észrevette a hibát (minden nagyobb összegű számlánál automatikusan hibát jelez) és továbbította az ügyintézőnek ellenőrzésre. Sajnos - feltehetőleg az ügyintéző hibájából - ennek ellenére kiküldtük a számlát. Nálunk is emberek dolgoznak, akik hibázhatnak (és akiket ezért felelősségre vonnak). Havonta több millió számlát állítunk ki, ehhez képest szerencsére nagyon ritkán csúszik be egy-egy ilyen eset.