Regisztráció Blogot indítok
Adatok
F 131

0 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Wartburgot láttunk South Parkban.Nem viccelünk, tényleg.Na jó, mégis viccelünk.Először is tisztázzuk, hogy South Park nevű hely tényleg létezik Colorado államban. Igaz, csupán Fairplay egy sarkában, egy 1880-as állapotában helyreállított bányászvárosként. Nos, ettől…..
F 131 2014.03.15 20:30:40
@milliliteratura: Üdv! Jól gondolom, hogy nem egy gyári állapotban lévőt sikerült próbálnod? A borulékonysághoz annyit, hogy két esetben borult a kocsi: vagy a megcsúszó autó kereke megakadt valamiben, és átdobta, vagy a sofőr ijedt meg a gyors kanyarban és visszarántotta a kormányt. Ilyenkor a gyors súlypontváltozás fel tudta borítani. Ha valaki gyorsan bement vele a kanyarba (természetesen a fizika határain belül) és volt mersze nem fékezni, kormányt rángatni, akkor rátámaszkodott a külső első kerekére, felemelte a belső hátsó kerekét és megdőlve befordult. Mondjuk akkoriban még úgy tanították, hogy kanyar előtt fogjuk meg az autót, és a kanyarból kifele gyorsítsunk, nem pedig úgy, hogy essünk bele gyorsan és ha gáz van, az ESP (ami egyébként szerintem kifejezetten jó találmány) megoldja. Egyébként a 353W-nek kifejezetten jó fékjei voltak, leszámítva a szervó hiányát. Mutass nekem a mai családi autók közül olyat, amelyikben elöl négy dugattyús tárcsafék van szériában. Ezen felül a kétkörös Wartburg fékkel akkor is meg lehetett állni, ha egyik kör kiesett, ugyanis az egyik kör a két első féket fogta, a másik pedig mind a négy kereket. Üdv: Sanyi
A mai nap találata nálunk, még akkor is, ha minden bizonnyal évtizedek óta a neten kering. Könnyes, múltba révedő szemmel néztük meg és le kellett vonnunk a következtetéseket: - a marketing-bullshit ugyanúgy működött 1990-ben, mint manapság- de némileg talán kevesebb…..
TComment Ügyfél vagy majom? 2013.03.28 06:55:08
Varázsoltunk magunknak nyolcmillió forintot és megnéztük, kinek mennyit ér a vásárló. Próbavásárlás mindenkinél, felemás eredménnyel. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
F 131 2013.03.30 19:09:25
@AIR: igazad van szerintem is kilóg a lóláb, de az értékesítő ezt a levelet látva nem arra gondol, hogy ez újságírói megkeresés, hanem arra, hogy valamilyen olyan érdeklődő akire nem kell sok energiát "pazarolni", valaki "szórakozik". Értékesítőként dolgozom én is, de természetesen egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy minden ügyféllel kell foglalkozni, illetve furcsállom, ha bárki el tud jönni egy szalonból úgy, hogy észre sem veszik. A levéllel az a baj szerintem, hogy túl sok információt ad, saját tapasztalatom szerint senki nem ír le magáról olyat, hogy ki ő, hány unokája van, mire használja az autóját. Nagyon sokan még egy telefonszámot sem adnak meg, nehogy bárki zaklassa Őket. Olyan meg pláne nem szerepel egy levélben, hogy 8 millióért szeretnék autót venni. Aki ennyi pénzt szeretne elkölteni az vagy az adott márka honlapján lévő konfigurátorral összerakja a saját autóját és arra kér ajánlatot, és utána megnézi, hogy az ár belefér-e az elképzelésébe, vagy személyesen bemegy egy szalonba és az értékesítővel együtt állítja össze.
A megoldás erre az áldatlan helyzetre az lenne, ha mind a vevő is az értékesítőre és az értékesítő is saját magára úgy tekintene, mint ahogy sokunk névjegykártyáján van: "értékesítési tanácsadó".
F 131 2013.03.31 04:32:27
@AIR: Bocsánat, nem voltam egyértelmű. Természetesen mindenkinek kellett volna válaszolni erre a levélre, ha én kaptam volna meg, én is küldtem volna rá ajánlatot. Csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy miért kerülhet valaki hátrányba egy ilyen levél miatt. Egyébként valaki feljebb azt írta, hogy egy ilyen ajánlat 15 perc. Ez igaz, ennyi idő alatt le lehet gépelni. Csak erre a levélre például Opel fronton megoldás lehet a Meriva, a Zafira Tourer, a Mokka, sőt, bár nem számoltam utána, szerintem még az Antara is. Más márkáknál is hasonló a helyzet. Melyiket, milyen felszereltségi szinten, milyen kedvezménnyel ajánlja az értékesítő? Ha mindegyikre küld ajánlatot, azt mondhatja a kedves ügyfél teljesen jogosan, hogy csomó olyan autóra kapott, ami nem érdekli, ha pedig csak egyikre küld, nagy eséllyel mellélő. Ha pedig egy pontosítást kérő e-mail megy első körben, nem ajánlat, arra gyakran nem is jön válasz. Ezért fontos, hogy az értékesítő végezze tisztességesen a munkáját, az ügyfél pedig legalább annyira bízzon benne, hogy megadja a telefonszámát, hiszen a fenti kérdéshalmazt egy maximum 5 perces telefonbeszélgetéssel lehet tisztázni, és utána mehet az ügyfél igényeinek legjobban megfelelő ajánlat.
Válság? Hol itt a válság? Tíz hozzánk érkezett levél közül háromban ez a kérdés szerepel: első autómat venném, milyet szabad? Nos, nekihasaltunk a témának, árkategóriánként összeállítottunk egy-egy csokrot. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
F 131 2012.01.25 21:41:55
@KorneyBerkson: tényleg nem bántásként, de ha jól értem szavaidat, akkor aki nem tud, vagy nem akar 5-6 milliót kiadni egy autóért, az dögöljön meg nyugodtan? Nekem most ősszel kellett rövid időn belül gondoskodnom közlekedési eszközről, relatív szűk költségvetésből és a választás egy 1.2-es Ladára esett, kopott fényezéssel, de jó kasznival. Apránként alakítgatom a saját szám íze szerint (szövet ülések, automata övek elöl-hátul), de a biztonságra is odafigyelek, nemrég újítottam fel az első futóművet (Lemförder gömbfejek, orosz szilentek). Az egész autó pillanatnyilag vizsgával, átírással kb 160.000.-Ft-ban áll, és teljesen üzembiztos. Őrült vagyok? Lehet, hogy igazad van.
TComment Így vesz autót a nepper 2012.01.24 06:33:35
Elméletben mindenki tud autót venni, de gyakorlatban pár apróság miatt képesek otthagyni egy ilyen remek vételt. Szerencsére nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
F 131 2012.01.25 02:07:24
@Krisi: Ebben teljesen igazad van, de feltételezem az Alfát nem a párodnak, hanem magadnak vetted. Szerintem maximális tisztelet a cikkírónak abból az okból, hogy elsőre ő is inkább magának nézett autót, hiába a párjának keresett, de időben váltott akkor, amikor látta, hogy a célszemély nem kombit, hanem "ékszerdobozt" szeretne. Mi, akik valamennyit konyítunk az autóhoz hajlamosak vagyunk beleesni abba a hibába, hogy másokra is a saját elképzelésünket eröltetnénk. Amikor a kicsi feleségemnek kerestünk autót, én is bedobtam kombit, mikrobuszt, nagyobb autót, aztán nélküle vettem neki egy B corsát, amit imád, ki sem tudnám rángatni alóla.
Wolfgang Ziegler neve jó eséllyel nem mond sokat nekünk, ellenben ha megnézik az alábbi kis videót, akkor sok sört nyerhetnek, hiszen ki fogadna egy kéthengeres, hatszáz köbcentis Trabantra egy E30 M3 ellenében a széles, hosszú Hockenheimringen? Senki.   Kivéve, aki tudja, hogy…..
F 131 2011.09.17 23:29:58
@gőzhenger: édesapád itéletét nincs jogom megkérdőjelezni, talán annyiban árnyalnám a dolgot, hogy az almát az almához, a körtét a körtéhez hasonlítsuk. Egy Volga (örök kedvenc, a seregben egy kombit hajtottam) árából kb. 2-2,5 Trabant jött ki, ami a Trabival egy kategória volt, az a kis Polski volt. A kettőt összehasonlítva azért jócskán a Trabi felé billen a mérleg. Kényelmesebb, erősebb, jóval nagyobb volt, mindezek mellett sokkal jobban is ment, és szerintem egy nagyon jó, gyorsan kapcsolható váltója, és stabil futóműve volt, lehetett bátran kergetni (már amennyire a 26 ló engedte).
Kétüteműnél a motorfék egyébként nem egyenletes, inkább rángatásszerű, ez a szabadonfutó beépítésének másik oka. Amit a kétütemű motorok még nagyon utáltak, az a stabil gázpedál nyomás volt, mindig játszani illett a gázzal, emlékeim szerint benne is volt a Wartburg (a kormányváltós örök szerelem) kezelési utasításban.
Belsőség Ez nagyon fájhat 2011.09.06 12:11:00
Előre szólok, hogy ez egy tipikus trollok kíméljenek-poszt lesz. Elsősorban azért, mert segítséget kérünk, másodsorban azért, mert mi magunk is teljes mértékben át tudjuk érezni a helyzet szomorúságát. Eltűnt egy autó, ráadásul egy féltve őrzött, dédelgetett darab, ami…..
F 131 2011.09.07 18:22:34
@Richie21061: Ebben teljesen igazad van. Boldogult fiatalságom idején is a főkábelt kaptuk ki megvédendő az autót. Természetesen a tolvajoknál meg volt másik.
Többre mész azzal (bár ez sem csodaszer), ha egy rejtett kapcsolót építtetsz bele (nagyon remélem ebbe, bízom benne, hogy megkerül), ami megszakítja a gyújtást, az alapjárati szelepet és az önindítót, úgy, hogy a motorháztetőt felnyitva minden a helyén van.
Belsőség Az autó megköszöni 2011.09.02 07:00:00
Elmegy az autó úgy is, ha nem nézünk be soha a gépházba. Egy darabig. Csak sajnos nem tudhatjuk, mikor van vége ennek a darabkának. Ha már fel-felvillan az olajlámpa, pirosban jár a hőmérő, lehet, hogy késő benézni a motorháztető alá, akkor tényleg át kell adni a helyet…..
Mi magyarok nem vagyunk a legjobb karbantartók, és különösen igaz ez az autóinkra. Az átkosban a csehek, endékások, de még a szlovákok öreg Skodái, Trabantjai is milliószor jobb állapotban voltak, mint a mi hasonló korú, vagy még fiatalabb Zsigulijaink. Nálunk össznépi sport…..
Amint szóba elegyedünk az értékesítővel, meghökkentő ténnyel kell szembesülnünk: a használtautó-beszámítási diszkonthoz nem is kell használt autó. Mai cikkünk blogposztja...
F 131 2011.07.23 03:33:25
@McZozo: ha az Insignia árazását te csináltad, akkor köszönjük, az rendben van.:) Amit a demo autókról írtál, az viszont nem az igazi, mert ha ezeken akkorát lehetne szakítani, akkor mindenki törné magát, hogy forgalomba helyezzen minél többet. Ezzel szemben szinte mindenhol a minimális darab van. Ha bármilyen flottát tudsz adni, az a demo ára körül van. Te mit vennél inkább, újat pl. 4,3-ért, vagy 4 hónapos 5-7 ezret futottat 4,25-ért?
F 131 2011.07.23 04:16:52
@McZozo: félreértettél, szerintem a mai Opel palettán az Insignia toronymagasan az aminek rendben van az ára. Ezt jelzi az is, hogy nálunk volt olyan időszak, amikor a legtöbb megrendelt, ügyfeles autó nem Corsa és Astra volt, hanem Insignia.
Egyelőre örüljünk annak, amink van, vagyis amink nincs. Mai cikkünk blogposztja...
F 131 2011.06.09 04:09:50
@SvenH.: Ez azért elég barátságtalan volt. Ha hasonló gondolatmenet mentén mennénk, akkor érdi parasztként javasolnom kellene a városvezetésnek, hogy a nyáron a Balatonra, illetve onnan vissza a 7-es és M7-es úton közlekedő budapesti urakat be- és kilépti díjjal jutalmazzuk, hiszen áthaladnak a városunkon, és nem itt laknak, és nem ide adóznak. Természetesen a kerékpárosok és a BKV-val közlekedők mentességet élveznének.
F 131 2011.06.09 04:15:06
Az alsó-középkategória a tolvajok kedvenceHazánk piacvezető flotta- és gépjárműkezelője, a LeasePlan Hungária Zrt. saját adatbázisából végzett kutatása szerint az idei év első három hónapjában kétharmad annyi autót tulajdonítottak el időarányosan a közel tízezres…..
Több olvasónk megosztotta velünk egy-egy régi opeles élményét. Én is tartozom eggyel. Kölyökkoromban lakott egy család az utcánkban. Nagypapa, anyuka, unoka. Hármukra jutott két Opel Admiral, két Monza és egy gömbölyű Senator. Teszem hozzá, akkoriban még ritka volt a nyugati…..
F 131 2011.05.16 05:12:32
@Z o z ó: ez valószínüleg azért lehetett, mert pillanatnyilag az Opel nem forgalmaz Astra H TwinTop-ot.
F 131 2011.05.16 05:16:57
@Fox888: igazad van, én is szívesebben ülnék egy Loganban, vagy egy Tata Nanoban, mint egy Insigniában. :)
Belsőség Van-e opeles élményed? 2011.05.04 15:34:00
Ez a poszt egyben felhívás is. Amint az autógyűjtő posztunkból már sokan tudják, május 14-én az Opel gigantikus családi rendezvényt tart a Hungaroringen. Lesz ott tesztvezetés, elképesztő veteránautó-bemutató, Tankcsapda-koncert, ezer más, mi szem-szájnak ingere. A happeningen…..
F 131 2011.05.05 18:28:14
@ferikefleto: sajnos rosszul emlékszel. Engedd meg, hogy Opel értékesítőként megnyugtassalak, eddig a gyártást nem nagyon érintette a sajnálatos tragédia.
  - a mikrofonnál Fekete Kálmán, igen az a Fekete Kálmán, és a poszt végén vargagixxxer új, egy órás videója -… hogy miről beszélek?Nos, a 40 éves Zsiguli-érzésről…Megfigyeltétek-e már magatokon, hogy a rali szó hallatán általában az első…..
F 131 2011.04.15 17:44:22
@Ranalt: Szerintem senki nem vitatja, hogy ezek az autók a mai világban már nem állnák meg a helyüket, de azért kezeljük a helyén a dolgokat, a 70-es évek elején a Zsiguli nem lógott ki az átlagból se le, sem felfele. A VW javában gyártotta a bogarat 44 le-s motorral, a Kadett és az Escort alap is 50-60 le körüli hátsókerék hajtású volt. Az hogy a fejlesztések vagy elmaradtak vagy felemásra sikerültek, az más kérdés. Amúgy a cikk szerintem is jó, öröm olvasni, ha valaki olyanról ír, amit szeret.
Tartsanak velünk az egyik legextrémebb sportfajtába – az újautó-fenntartás izgalmas, bugyogó, zűrös poklába! Kommentelje az azonos című írásunkat!..
F 131 2011.03.27 11:30:55
@APT: Teljesen igazad van, az idézőjelet elfelejtettem kitenni. Csak azt akartam mondani ezzel, hogy az autóválasztást csak pénzügyi kérdéssé tenni nagyon leegyszerűsíti a dolgokat. Rengeteg olyan momentum van, ami ezen felül a döntést ide-oda billenti. Ezért lehet az is, hogy a példában említett Suzukis családhoz hasonló, de magát nem túl vállaló család boldog az új autójával, közben rengeteget bukik az autón.
Huszonöt éve még maga volt a csoda. Az idősebbek szeme még most is elfelhősödik, ha szóba kerül az Ezerötszázas. A fiatalok viszont nem értik, és a saját racionális énem sem. Csak az illata, az varázsol el még mindig. A mi nemzedékünk jórészt Ladában nevelkedett, és ez…..