Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vgeza

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sírunk a krómozott lökhárító és a kézifékkar után, majd beülünk a klímába és bekapcsoljuk a navit. Ki van nyalva a fenekünk, csak nem ismerjük be. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
vgeza 2014.09.11 21:25:59
Nos, elolvastam a cikket és a hozzászólásokat is. Gondolkodtam, hogy írjak-e. De nem bírtam ki reagálás nélkül.
1. 100-as Skodánk volt. Nem kellett hétvégente szerelni. De amit megkívánt, azt meg kellett neki adni. Régen és ma sem születik senki sem szerszámos ládával a kezében, ahogy nem mindenki egy Bill Gates. Régen is volt aki, nem tudott autót szerelni és volt aki igen. Különbség csak annyi, hogy régen elég volt pár szerszám az apróbb javításokhoz, ma meg az új autóknál ...
Benzinkút meg ma sincs minden sarkon, sőt van ahol este bezár. Tapasztalat, kamionozok. Tény, ma jobb, mert van már mobil, csak legyen térerő is. :D
2.Régebben kevesebb autó volt és kevesebben autóztak. Viszont többen használták a tömegközlekedést.
3.Nem tudom, ki hogy van vele, én nem várom el a klímát. Jó dolog, de csak hosszabb utakon. Megjegyzem, egy faros Skoda motorját 20 ezer alatt is ki lehetett nyírni, de ha odafigyeltek rá és nem hajtották, többet is kibírt, mint 60 ezer km. Találkoztam egy Formannal, ami majd 500 ezret ment generálozás nélkül. De ennek is megvan a titka, hogy miért.
4.Igen, régen könnyebbek voltak, pl. kevesebb volt bennük az elektromos vezeték. Ma már viszont kezdenek újra könnyebb autókat gyártani.
5.Az ilyen autók nem érdekelnek, nincs velük tapasztalatom.
6.Közúton nem is kell kézifékkel kanyarodni, arra ott a kormány :D Viszont egy kézit könnyebb szerelni.
7.Főnököm szerint csak a hülye megy a navigáció után. És van benne valami. Szerintem a navigáció jó szolga, de rossz úr. Ma is első a térkép, táblák és aztán valahol jön a navigáció. Ugyanis bármikor lehet egy útlezárás, baleset, stb. Navigáció előtt is volt közlekedés. Kamionosoknál sem volt az összes európai városról térkép (hova is rakta volna). Ellenben a benzinkutaknál volt egy várostérkép, amit lehetett böngészni és jegyzetelni(már akkor is volt just in time). Hozzáteszem, aki nem tudott térképet olvasni, az bajban volt.
8.Gombos indítás nem újdonság. Gondoljunk pl. egy öregebb Zetorra, elég egy szög és már lehet is indítózni :D 100-as Skodához 3 db kulcs volt, mindegyik más-más méret. Favorithoz már csak 1 db kulcs járt, könnyebben lopták is őket :D Úgyhogy erről ennyit.
9.Farmotoros Skodát nem a tartós 130-as tempóra tervezték. Annak idején az ötös váltóval is csak 100-110-et írtak, hogy így már kellemesebb az autópályázás(akkor még nem volt 130 megengedve). Amúgy a motorhang a kipufogó állapotától is függ. Egy lyukas, leszakadt kipufogótól ne várjunk csodát.
+
Igen, azelőtt nem volt gond, ha netán egy nyúl tévedt az ember elé az úton. Ma meg már itt van a gyalogosvédelem, ami szuper dolog, de akinek már szétrúgta egy nyúl az autó elejét, azt ez nem vigasztalja. Én is csaptam el már őzet Favorittal, de enyhén megúsztam. Csak a lámpaüveget kellett cserélnem (jéé, itt még erre is gondoltak, hogy ha ne muszáj az egészet, akkor elég ez is).
Ami viszont egy értelműen hátrány, az az elektronika. Akinek már volt vele élménye, az tudja, hogy miről beszélek. A többi meg majd átéli egyszer, amire a mai autók láttán egyre nagyobb esély van.