Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Papuska54

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Nem akarok Lázár János II. lenni, ezért nem zaklatom Schiffer Andrást a családjával. Pedig viszket. És elismerem (igen, András, ez most dicséret!), hogy Schiffer nagyon igazakat mond. A Fidesz tyúkszemén ugrál, mert a Fidesz nem akar szembenézni a múlttal. Mondjuk ki!  …..
Papuska54 2012.03.21 21:35:51
Végül is egyszer már nyilvánosságra kellene hozni ezeket a dolgokat, az a kérdés, hogy hogyan. Ha csak a nevek kerülnek nyilvánosságra, akkor állítólag számos ártatlan is átmenetileg a bűnösök közé kerülhet, hiszen állítólag az MSZMP havi jelentést írói, valamint a III/3-al egyéb kapcsolatba kerülők, sőt megfigyeltek is be kerülhetnek egy ilyen névsorba. A túlbuzgó beszervezők ezek adataival teljesítették a tervet. Ha az összes anyagot hozzák nyilvánosságra, egy csomó ártatlan ember magánéleti titka, szexuális beállítódottsága, hűtlensége stb. derülhet ki. Az sem mindegy, hogy például mi lesz azokkal a ma is működő bírókkal, akik részt vettek a beszervezésben, illetve közreműködtek az aláírók enyhébb, vagy jogtalanul enyhe ítéleteiben, felmentéseiben. Mi lesz azokkal a bűnökkel, amik a beszervezés következtében nem kerültek büntetésre? Érvényes lesz az elévülés, vagy újra tárgyalják ezeket. Jogos-e hogy ezután a beszervezettek továbbra is büntetlenek maradnak? Nyilvánosságra kerülnek a beszervezők nevei is? Az ügynök tevékenységére derüljön fény, vagy csak a nevére, azután magyarázkodjon? Mi lesz azokkal, akik már nem élnek? Hogyan és ki fog helyettük, ha indokolt, védekezni? Mi lesz az érintettek ártatlan családtagjainak a sorsa? Komoly beosztásban lévő emberek papája, mamája lehet érintett. Vélhetően nem is kevés, mert pont ezeket keresték, és szervezték be. Lehet, hogy pont a gyerek tevékenységének elnézése fejében. Vannak ebben az ügyben még izgalmas kérdések. Azok az MSZMP tag elvtársak, akik havonta írták a jelentéseiket a munkahelyükről, munkatársaikról azok ügynökök, vagy nem. Őket állítólag nem így tartotta nyilván a "Szolgálat". A "havi hangulatjelentések" is nyilvánosak lesznek? És a szerzőik? Azért ezeket pontosan szabályozni kell, hiszen az nem lehet cél, hogy egy spicli egy csomó ember életét teszi tönkre most ismét. Bonyolultabb ez, mint elsőre látszik. Mégis végre a végére kellene járni. De hogy?
Egy részlet az évértékelőből: Magyarország új alapokon áll, akinek ebben kétsége lenne, az idézze fel a Békemenetben részt vevők derűs elszántságát. Az új alapok lényege, hogy munkájáért rendes fizetést kapjon és ne adósságokat kelljen törleszteni. "Ezért…..
Papuska54 2012.02.07 19:38:48
@Tallono: A Miniszterelnök hozott adatokból dolgozik. A 160 ezer közkézen forgó adat. Ha hamis, más hamisította! Végül is jó volna tudni, mennyi az annyi, hiszen ilyen nagyságrendi különbség esetén a bankok jajgatása irreális.
A hazai közigazgatási rendszer átalakítása, reformja a rendszerváltás óta változó intenzitással, de állandóan napirenden van. Az átalakulás a szerveződés számos szintjét érintette, de az új feltételek közepette igazán jól működő rendszer mindmáig nem jött létre.…..
Papuska54 2011.01.29 12:22:59
A blog írójának néhány alapgondolatával egyetértek, ugyanakkor az elmúlt évszázad változásai nagyon különleges helyzetet teremtett, amit főként a vidéken élő emberek tapasztalhatnak, és ezáltal élhetnek meg. Ezt a Fővárosból, illetve nagyvárosban zárkózottabban élők képtelenek megérteni.
A dolog lényege az, hogy a megye nem csak közigazgatási egység. Például a helyi tömegközlekedés minden logikai elemet nélkülözve, szinte teljesen megye központú. Hiába van egy település néhány kilométerre a szomszéd megye székhelyéhez, nagyvárosához, oda tömegközlekedéssel általában lehetetlen eljutni. Köszönhető ez az ötvenes években kialakított megyei VOLÁN vállalatoknak. Ma ez már nem jelentene akkora problémát, hiszen a legtöbb családnak autója van, sőt bár korlátozottan, de összekötő utak is vannak, de a kialakult szokások rögzültek. Az emberek többsége a 30-40 kilométerre lévő megyén belüli központi város, vagy megyeszékhelyhez szervezte az életét, és alig valaki korrigálta azt a néhány kilométerre lévő más megyei központ felé. De hasonlóan alakultak a kapcsolatrendszerek, a különféle szervezetek működése, és szinte minden, ami az életünkhöz tartozik.
A szerzőhöz hasonlóan teljesen elutasítom a megyék mesterséges összekapcsolásával "gyártott" régiókat, életképtelenek. A történelmi régiók, hiába telt el annyi idő még valamit megőriztek magukból. Ugyanakkor pont a Nyugat-Dunántúli példa sántít. Sopronnak valóban van némi Burgenlandi (nem Bécsi) kötődése, de ez nem igaz Győrről. Győr inkább Komáromhoz, Veszprémhez kötődik, míg Sopron határon belül a Szombathely, Zalaegerszeg, Nagykanizsa tengelyhez.
Élő valóság a "Balaton régió" és hagyománya van a Fejér, Veszprém, Somogy alkotta Pannon régiónak, amihez Győr város és környéke is tartozik. Ugyanakkor "régióidegen" város itt Dunaújváros, ami jobban kötődik a Tolna - Baranya és meglepően a Baja központú Bácskai terület alkotta közösséghez. Sorolhatnám...
Az utóbbi mondataimmal saját hozzászólásom elejének mondok látszólag ellent, bár ott nem a megyeszékhelyekről, hanem a helyi központot jelentő városokról beszéltem. Szóval nagyon bonyolultnak tartom a régió kialakításának (kialakulásának) kérdését, de azt bizton állítom, hogy a helyi viszonyok ismerete nélkül, mesterségesen ezt a kérdést nem lehet megoldani.