Regisztráció Blogot indítok
Adatok
grjak

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnap este a Tanuszodánál tartották hivatalosan a Bicskei Napok keretében a "retro diszkót". Az elnevezés egy szabadtéri diszkót takart, és sajnos megfeledkeztek a szervezők, hogy ezt egy város közepére sikerült megálmodniuk. Teljes hangerővel dübörgött a zene hajnali 3-ig, és…..
Magyarországi villamoserőművi parkjának megújításának időszerűsége szinte a rendszerváltás óta állandó polémiák tárgya, az atomerőmű megújításán és bővítésén kívül mégis kevés konkrétumot hallunk róla. Mennyit nyernénk ezzel? Vajon ténylegesen megérné-e…..
grjak 2010.10.11 14:45:08
talán nem ártana egy hosszú távú stratégia elsőként, még lenne idő ennek elkészítésére, és ennek megfelelően átalakítani a villamosenergia-hálóztatot.
az ország egyik legfontosabb kérdését, a paksi erőmű élettartam hosszabbítását fú alatt elintézte az előző kormány, mindenféle társadalmi vita nélkül, anélkül h lenne nukleáris szemétlerakó....

érdekelt mostanság, hogy milyenek a tapasztalatok a nukleáris energiával világszerte, és a tanulmányok szerint a lehető legdrágább áramforrások egyike... figyelmeztető jel, hogy a nálunk mindenben fejlettebb kultúrájú finnországban is éveket húzódik az új erőmű építése, nem beszélve a költségek elszállásáról...

végre lehetne úgy egy stratégiát készíteni, ami az externális költségeket is figyelembe venné, és hosszú távú gazdasági számításokon alapulna.

sokkoló az is, milyen kőkorszaki módszerekkel történik az országos villamosenergia elosztása, a termelés szabályozása - a szélerőművek termelésének átvételét nem a fogyasztás és a szélerősség, hanem a szerződések határozzák meg. - intelligens szabályozással és korszerű távvezetékrendszerrel - összekötve a k-európai mini-országok rendszereit, és egységesen kezelve őket rengeteg felesleges termelői kapacitás lenne megtakarítható.

a biogáz, mint nagy mennyiségben elérhető mezőgazdasági melléktermék kiaknázása is prioritást élvezhetne - itt a jelentősebb foglalkoztatási hatás is szempont lehet. ha néhány éven belül nem lépünk a zöld energiák felé, esélytelen, hogy ebbe a fontos ipari ágazatban bármi keresnivalója legyen a világpiacon (vagy a hazain) magyar cégnek (pesztimisábban szemlélve pedig ez a vonat már elment).

ezekkel az intézkedésekkel meg sok mással együtt már jobban megérheti egy modernebb erőművi hálózat - ehhez persze elengedhetetlen lenne, hogy ne európa legdrágább hiteleiből kelljen ezeket finanszírozni, mert így biztosan nem mehet.

ahhoz képest, hogy ezek a döntések évtizedekre jelentősen befolyásolják egy ország versenyképességét, nagyon hiányzik a társadalmi vita és az is, hogy a hazai politikai elit felfogja a 21. századi kihívásokat.
Szekszárdi gyorsbuszokkal temetjük a vasútreformot Új, a vasútnál gyorsabb és kényelmesebb buszjáratok indulnak mától a fővárosból Szekszárdra, kihasználva az M6-os sztráda új szakaszát. A tolnai megyeszékhelyig meg sem álló, majd Pécs, Harkány, Mohács, Villány, Siklós,…..
Új MÁV blog Bringázzunk 2008.05.05 07:39:30
Istenhozott a diszkrimináció országában. Valahogy kint magasabb az ingerküszöb. Igen az is érthető, hogy itthon miért nem, de azért ami sok az sok. Jegye volt? Gondolom igen, hiszen IC-n utazott. Akkor meg mi a baj? Biztos arra palyazott a kedves kaller néne, hogy majd a roma úriember…..
Rengeteg baleset, megtévesztő táblák, értetlenkedő sofőrök gyűjtőhelye lett a Győrben található két körgeometriás csomópont. A balesetek nagy százalékban szabálytalan sávváltások miatt következnek be, ezért a megelőzésre a szakemberek azt javasolják, hogy aki tévesztett…..
Órákig lehetne azon vitatkozni, hogy Budapest közlekedésén hogyan, miként kellene változtatni, hogy jobb legyen. Ha már lehetne, akkor tegyétek is meg, hiszen lelkes olvasónk és egyben aktív kommentálónk, Győző63 kezdésnek rögtön három aktuális problémát is felvetett…..
grjak 2008.01.15 13:42:42
amit most korhol a bejegyzés írója, szerintem nagyon is jó!
Szöntessük meg a belvárosi parkolási lehetőségeket, és lehetetlenítsük el a parkolást - mint ahogy ezt minden normális nyugati nagyvárosban teszik.
ha ugyanis nem lehet parkolni, nehézkes a behajtás, v drága (behajtási díj) egyre kevesebben ülnek kocsiba, és muszály a tömegközlekedést igénybe venniük. Persze ehhez a város szélén lévő p+r parkolók növelés is kéne.
aki kocsival jár, az a társadalmi költségeket növeli (károsanyagkibocsájtás, utak használatának költsége, magasabb baleseti károk, dugóban ücsörgés költsége...) és ezt nem fizeti meg. tehát ha én bkv-n utazom, akkor is meg kell fizetnem ezeket az externáliás költségeket. fizesse meg az, aki autózik!
szerintem ez azért fontos, mivel a magyar menatalitás igen csak elmaradott, közérthezőben bunó. akinek van kocsija, nem hajlandó kiszállni belőle, mert ez státuszszimbólum (felmérések szerint az autósok 60 százaléka SEMMILYEN körülmények között nem hajlandó tömegközlekedni). tehát aki nem veszi figyelembe a közjó érdekeit, ragaszkodik a környezetszennyező vasához, fizessen, szívjon.
persze a tömegközlekedést ennek megfelelően fejleszteni kellene, város széléig metró/gyorsvasút p+r parkók.
a ny-európai példák elég jól bizonyítják, h nem éri meg a közúthálózatra a városban költeni, az új út pár hét alatt bedugul, a tömegközlekedés az egyetlen járható út... persze amíg kicsiny hazánk polgárai és még inkább döntéshozói ezt felfogják...
grjak 2008.01.15 15:03:31
KopaszMercis:
a robgó nem igazán jó alternatíva, józsefvárosban van erre egy program, amit az önkormányzaton kívül mindenki hülyeségnek tart. a robogók károsanyagkibocsájtása magasabb is lehet, mint egy modern autóé.

más: hiába modern egy autó, és szakadt a busz, arányaiban így is nagyságreneddekkel környezetbarátabb a busz. egy buszon legyen csak 40 ember, ha azok negyven 1.5-ös verdára váltanának, mondjuk 7 literes fogyasztással, az 280 liter/ 100 km, míg egy öreg busz se nyel be 30 litert, nem is beszélve, ha villamossal vagy vasúttal v metróval hasonlítjuk
a buszokra meg a bécsi megoldás szimpatikus: csak lpg (gáz) meghajtású buszok vannak, amiből szinte csak víz és co2 távozik, szóval nincs por meg SOx NOx... meg van részecskeszűrő dízelhez, csak hát ez mind nagyon sok befektetés, és hát kicsiny hazánk nem épp a leggazdagabb országok egyike, és ha ehhez hozzávesszük a mindenben megnyilvánuló butuska mentalitást, nem túl rózsás jövőkép bontakozik ki...
a pesti (tömeg)közlekedés legnagyobb problémája a sok lógás, ahol rengeteg pénz vesz el, nem a leghozzáértőbbnek mondható város- és bkv vezetés, nagyon buta jegyrendszer (ami autózásra és lógásra ösztönöz) és a folyamatosan elmaradó beruházások.
autozz.blog.hu/2008/01/15/budapest_kozlekedes_vissza_fejlesztese
autózz! - Budapest közlekedés(vissza)fejlesztése
az egyik legegyszerűbb és pénzbe nem nagyon kerülő megoldás a jegyrendszer átalakítása lehetne, zónás vagy időarányos jegyek bevezetése. mert a bérlet ára korrektnek mondható, de az, h ha már 2-szer át kell szállni,akkor oda-vissza egy út 6-szor 270 ft (1620) az nagyon durva, és hát nem ösztönöz a kocsi lerakására...
bónusz: a napijegy berlinben olcsóbb (6,1 eur cca. 1525 ft), bkv 1550 ft, ja, és bécsben 5,7 eur (1425 ft).
és bécsben és berlinben ez érvényes a vasút városi szakaszaira is, ezen kívül 24 órára szól, ami mondani se kell, budapestre nem igaz...
No comment:) Szia! Újabb rövid történetek az 1-es vonal aktájához. 1.) MÁV-mutyi mindenfelé: a) 10:25-ös vonattal jöttem (Déli pu. 10:25 - Oroszlány) haza, és több rendellenes dologgal is találkoztam. Kezdjük szép sorban. A motorvonat második szerelvényében (kettő volt…..