Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Családapa+géptervező mérnök

0 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Azt reméltem, hogy az Avensisünk szerelős posztjai nem fogják a Belsőségről kiszorítani Csikós szarjait, mert hát egy Toyota nem romlik el. Ami persze nem igaz, hiszen kopik, és ami kopik, az egyszer elfogy. Ennek ellenére nem panaszkodnék túlzottan. Tán emlékeznek még páran a…..
Családapa+géptervező mérnök 2012.06.15 13:48:11
Sziasztok,

hasonló tapasztalataim vannak, mint a cikk írójának.
Az első autóm egy benzines 98-as avensis, melyben szintén csak a gyújtáskapcsolót kellett javítani 60 ezer km alatt.
Ez nem került 5000 forintba sem. A mostani autóm is Avensis, 98-as dízel. Vásárláskor a termosztátot kicseréltük és más semmi!Fékbetétet és kuplungszettet sem kellett cserélni, csk olajat és olajszűrőt! Teljesen igénytelen, sokszázezer kilométert futott már és minden működik rajta!
Kopással fog tökremenni, elkoptak az ülések, a belső teret a gyerekek csokifoltjai díszítik. Nem adjuk el. Egy mai autónál csak az olajcserénél egy tucat szabványt kell áttanulmányozni, nehogy valamit tönkretegyen a nem megfelelő olaj. Az üzemanyagról nem is beszélve. Ezt az autót arra tervezték a 90-es években, ha majd elfogynak a fosszilis üzemanyagok, elmegy tiszta étolajjal vagy elvileg fagázzal és néhány százalék beporlasztott üzemanyaggal is. A t. szerkesztőknek üzenem hogy vegyék figyelembe a következőket, amikor egy új modell tesztvezetése után írják -gondolom, nem kevés márkakereskedői nyomásgyakorlás hatására- hogy "a fogyasztása fantasztikus, 7 liter alá is lement, vegyesben"
1, a benzines 1,6 Literes 4A-FE motorral felszerelt öreg leharcolt Avensissel 5,6-6,5 liter között közlekedtem vegyesben,
a dízellel 4,2-5,6 Liter között, nagyrészt városban!
A teljes futásteljesítményre vetített átlag az utóbbi autónál 5,4 l/100 km.
Ha ez végleg nyugdíjba vonul, nagy gondban leszünk.
Újabb Avensis modellt már nem vennék, a hallott és látott negatív tapasztalatok alapján.
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
Családapa+géptervező mérnök 2011.05.10 11:46:35
@négykarika:
Köszönöm hozzászólásodat, aminek azért örülök, mert Te értesz is a autókhoz, nemcsak használod.

Az EGR szelep kikötésével könnyebb lett az indítás (mely egyedi problémám volt), valamint a füstölés mértéke a magasabb égési hőmérséklet miatt csökkent.
Ennek ellenére senki ne kösse ki az EGR szelepét...
Cserébe az NOx kibocsátás nőtt, az elméleti 7 g/kWh-ról 8,84 g/kWh-ra, ami még mindig kevesebb, mint az EPA-TIER-2 által meghatározott 17.85 g/kWh érték.
Cserébe az üzemagyagfogyasztás 6.7-ről 5.4 L/100 km-re csökkent, ezzel együtt a CO2 kibocsátás 20%-kal alacsonyabb lett, valamint a kormozási szám a műszaki vizsgán megfelelő határérték negyede.

Az NOx a motorból a fenti koncentrációban a katalitikus konverterig jut, ahol üzemmeleg állapotban 90 %-a redukálódik.
Tehát igazad van, elképzelhető, hogy nőtt az NOx kibocsátás, de ennek mértéke minimális.

Az NOx kibocsátás, mint láthatod nem kizárólag az EGR szeleptől függ.
Ennek feladata a motorban az égési hőmérséklet csökkentése.
Azonban mivel régi, kis teljesítményű diesel motorról van szó, és az NOx emissziót g/kWh-ban mérik, előfordulhat, hogy g/km mértékegységben számolva kisebb lesz az emisszió, mint egy mai nagy teljesítményű társánál.
Az NOx emisszió és a koromkibocsátás alapvetően a gázpedál állásától függ.
A legkisebb elméleti NOx emissziót és gyakorlatilag nulla koromkibocsátást 1/4 gázpedálállásnál, 2000/min körüli fordulatszámon kaptam, ezért így próbálok közlekedni.
Jobb hiányában így próbálok figyelni másokra+a környezetre.

+Üdvözlöm azokat, akik új minden előírásnak megfelelő (+diesel+agyontuningolt) erőgépükkel elégedetten a gázpedálba tövig taposnak és átláthatatlan koromfelhőt köpnek az arcomba.
Tartsanak velünk az egyik legextrémebb sportfajtába – az újautó-fenntartás izgalmas, bugyogó, zűrös poklába! Kommentelje az azonos című írásunkat!..
Családapa+géptervező mérnök 2011.03.23 07:42:05
Sziasztok,

egyetértek a cikk írójával.
Annyit tennék hozzá, hogy a használt Avensisre számolt költségeket ráadásul elég bőven mérte, amin lehet csökkenteni.
Nekem 5 éve Avensisom van, 3 évig volt 1998-as, 1.6-os (4A-FE) és 2 éve pedig 2.0 TD (2C-TE).

A költségek következőképpen alakultak:
1.6 benzines:
Vételár: 1.210.000
km vételkor: 136.000
km eladáskor: 179.000 3 év múlva
Kombinált átlagfogyasztás: 6,8L
Hibalista:
-első fétárcsa 2 db. 36.000 Ft
-első fékbetét: 8.000 Ft/db
-kb. 2 izzó, 1 biztosíték 500Ft
más semmi.
Eladási ár: 890.000 Ft (a válság kellős közepén)

Ezt becseréltem azonos évjáratú turbódízelre:

2.0 TD:
Vételár: 1.010.000
km vételkor: 195.600
km most: 229.000
Kombinált átlagfogyasztás: 5,56L
Hibalista:
-termosztát. 3.600 Ft
-kb. 3 izzó, 700Ft

Ezeken spóroltam több százezer forintot:

-Vízhőfok jeladó érintkezési hiba: kalibrálás és hibakeresés otthon 0 Ft
-ECU érintkezési és bekötési hiba: hibakeresés otthon 0 Ft
-EGR szelep hibakeresése és kikötése otthon 0 Ft
más semmi.

A dízeleknél viszont észnél kell lenni, mert ha a szervízben szereltem volna már a vételárat ráköltöttem volna.
Ugyanis az autót olcsón, NEPPERTŐL vettem, így ahogy vártuk elő is jött egy komoly motorhiba, ami a motor előző tulajdonos által történő megfőzésének, EGR szelep beragadásának, illetve az ECU hibás működésének volt köszönhető.
Váratlan időpontokban nem indult, melyre a szervíz nem találta a megoldást, de lassan mindent kicserélt volna.
A netről letöltött elektromos kapcsolási vázlattal és némi kísérletezéssel fillérekből javítható volt!
Ezért nem fogom eladni, mert egy mai űrdízelhez hozzá sem tudnék szagolni, csak állnék mellette és ingem-gatyám rámenne.
Egy kavicsfelverődés vagy fólia miatt nem kell rögtön a korrupcióhoz nyúlni, mindkettő lehet legális. De miért kell halálra kínozni a dízeleket? Vélemények az azonos című írásunkról...