Adatok
Sturmmann
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Londonban nemcsak a turisták, hanem az ingázók is használják a vízitaxi nyújtotta szolgáltatásokat, hiszen utazás közben sokkal kényelmesebb a Temze szépségein merengeni, mint idegeskedni a reggeli dugóban. A kiváló közlekedési hálózatot naponta több ezer ingázó veszi…..
Sturmmann
2011.05.18 13:10:03
A Bíbicek (Polesje)merülése 1,1m illetve 0,4m! A pontonok jelenleg a meglévő hajóparkhoz vannak igazítva, ezek a hajók pedig a célnak nem felelnek meg sem sebességük sem kialakításuk miatt. Amstredamban katamaránok közlekednek jóval nagyobb sebességgel, mint a mai budapesti hajók, illetve a katamarán kivitelezésnek köszönhetően szélesebbek, emiatt nagyobb az utasbefogadó képességük is. Ezek a hajók természetesen valamivel nagyobb hullámot keltenek, mint a hagyományos hajók, de korántsem olyan bosszantó a jelenlétük, mint egy felelőtlenül száguldozó jachtnak... A tervek közt az olyan felesleges megoldásokat nem értem, mint a fedélzeti monitorok vagy a biztonsági övvel felszerelt ülések!? Vicc! Az ember nem azért utazik egy ilyen járműben, hogy monitorokat nézegessen, mivel a menetidő nem túl hosszú és valljuk be, a dugóban ácsorgó 7-es buszon sem sokat segítene egy monitor a hangulatunkon! Biztonsági öv? Minek? Az útvonalat meg lehetne úgy tervezni, hogy ne keresztezze sokszor a hajózóutat, bár a budapesti hajóforgalom nem olyan nagy (sajnos), hogy ne lehetne megoldani a dolgot. A legnagyobb gond azonban a Duna ingadozó vízállása. Ez befolyásolja a menetidőt, illetve a kikötőhelyek nem lehetnek statikusak, maradnak tehát a vízen úszó ingatag pontonok. A jegyáraknak pedig elfogadhatóknak kell lenniük. Integrálni kellene a rendszert a közösségi közlekedésbe és megnézni mik a tapasztalatok, mely megállókra lenne szükség, melyek az elhanyagolhatóak. A vízen nincs piros lámpa és kátyú!
Tisztelt Olvasók! Megismétlem, az előző rész befejező gondolatát: a vízi áruszállítást nem önmagáért érdemes és szükséges fejleszteni, hanem elsődlegesen a társadalmi hasznossága miatt. De lássuk, valójában mit…..
Sturmmann
2011.01.27 10:21:02
@aeidennis:
Az a jópofa benned, hogy saját bevallásod szerint a témában írsz doktorit. Ha nem tévedek, akkor maximum 25 éves lehetsz, persze elismerésem, ha sokévnyi lehajózott idő után döntöttél úgy, hogy ledoktorálsz. Ha tényleg a húszas éveidben jársz, akkor meg kell jegyeznem, hogy valószínűleg a Duna felső szakaszán, a Majnán, a Rajnán, a Moselen létesített duzzasztókat és zsilipeket csak hírből ismered és nem nagyon volt alkalmad tapasztalni azt a harmóniát, amelyben ott az emberek, a természet és a folyó léteznek!
Persze tudom, a Franciák, a Belgák, a Hollandok, a Svájciak!, az Osztrákok és a Németek mind hülyék és hozzá nemértők! Vicces!
Szép dolog ledoktorálni, de megmaradni elméleti "szakembernek" nem a legjobb választás. Szállj hajóra, nézz körül s, ha megtapasztaltad saját magad azt, amiről itt sokan beszélünk, akkor gondolkodj el, hogy mi nem szerepelt a tankönyvekben.
Elnézést a személyeskedésért, de a hangnem, amit használsz a Kapitány úrral szemben az kritikán aluli! Ha másért nem, csak a szakmai múltja miatt tanúsíthatnál egy csöppnyi tiszteletet, ha már a Duna blogon kommentelsz!
Olvasgattam a hozzászólásaidat az előző írásoknál is és már megbocsájts, egy autópályát nem statisztikai adatnak építenek! Azt jó esetben használják is! Kamionok is! Ugye nem azt akarod mondani, hogy 100 kamion kevesebb káros anyagot bocsát a levegőbe, mint egy önjáró. Persze ez egy nagyon leegyszerűsített példa, de hidd el, nálunk sokkal fejlettebb környezetvédelmi tudatossággal rendelkező országokban nem kardoskodnak a vízi árufuvarozás ellen.
A Duna pedig, ha tetszik, ha nem, nem csak a mienk. Ha egy emeletes házban a 6-8. emeleten lakóknak nem tetszik a lift, mert zajos, akkor arra a részre nem építenek liftet? Ostobaság! Megint a jogokkal vagdalkoznak egyesek, a kötelezettségeket meg elfelejtik. Ez annyira jellemző az elmúlt évekre! Ébredjenek már fel!
Az a jópofa benned, hogy saját bevallásod szerint a témában írsz doktorit. Ha nem tévedek, akkor maximum 25 éves lehetsz, persze elismerésem, ha sokévnyi lehajózott idő után döntöttél úgy, hogy ledoktorálsz. Ha tényleg a húszas éveidben jársz, akkor meg kell jegyeznem, hogy valószínűleg a Duna felső szakaszán, a Majnán, a Rajnán, a Moselen létesített duzzasztókat és zsilipeket csak hírből ismered és nem nagyon volt alkalmad tapasztalni azt a harmóniát, amelyben ott az emberek, a természet és a folyó léteznek!
Persze tudom, a Franciák, a Belgák, a Hollandok, a Svájciak!, az Osztrákok és a Németek mind hülyék és hozzá nemértők! Vicces!
Szép dolog ledoktorálni, de megmaradni elméleti "szakembernek" nem a legjobb választás. Szállj hajóra, nézz körül s, ha megtapasztaltad saját magad azt, amiről itt sokan beszélünk, akkor gondolkodj el, hogy mi nem szerepelt a tankönyvekben.
Elnézést a személyeskedésért, de a hangnem, amit használsz a Kapitány úrral szemben az kritikán aluli! Ha másért nem, csak a szakmai múltja miatt tanúsíthatnál egy csöppnyi tiszteletet, ha már a Duna blogon kommentelsz!
Olvasgattam a hozzászólásaidat az előző írásoknál is és már megbocsájts, egy autópályát nem statisztikai adatnak építenek! Azt jó esetben használják is! Kamionok is! Ugye nem azt akarod mondani, hogy 100 kamion kevesebb káros anyagot bocsát a levegőbe, mint egy önjáró. Persze ez egy nagyon leegyszerűsített példa, de hidd el, nálunk sokkal fejlettebb környezetvédelmi tudatossággal rendelkező országokban nem kardoskodnak a vízi árufuvarozás ellen.
A Duna pedig, ha tetszik, ha nem, nem csak a mienk. Ha egy emeletes házban a 6-8. emeleten lakóknak nem tetszik a lift, mert zajos, akkor arra a részre nem építenek liftet? Ostobaság! Megint a jogokkal vagdalkoznak egyesek, a kötelezettségeket meg elfelejtik. Ez annyira jellemző az elmúlt évekre! Ébredjenek már fel!
Sturmmann
2011.01.27 13:51:08
@aeidennis:
Nem kell megvédeni és nem vagyok a szárnysegédje sem. Hidd el, nem szabad őt beskatulyázni, nézz csak utána!
Nem kell megvédeni és nem vagyok a szárnysegédje sem. Hidd el, nem szabad őt beskatulyázni, nézz csak utána!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz