Adatok
fülöpke
0 bejegyzést írt és 1044 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

......, de még a nagy hatalmú varázslónak is, - akit neveznek Természetnek vagy ha úgy tetszik Istennek - tizenegy hónapra van szüksége, hogy egy ilyen csodát létrehozzon. A méncsikók esetében még egy kis többletidővel is lehet számolni, hiszen - ahogyan a pusztán mondanák - a…..
fülöpke
2014.03.28 23:13:29
Isten hozta az ifiurat. Szép kissrác. Csak nem jegytelen? És még tán sötétpej is? Nálunk szamárcsikókat hoz a tavasz nemsoká. Üdvözlet a svájci lankákon szolgálatot teljesítőknek.

.........egy hét hónapos méncsikó, akivel szoros barátságban vagyunk, annak ellenére, hogy sok dologban nem egyezik a véleményünk. Itt van mindjárt a szerelmi élete, amit leplezetlenül oszt meg velem, tekintet nélkül arra, hogy kíváncsi vagyok rá avagy sem.…..

Az átlagosnál erősebb életösztönömnek köszönhetően Gerrynél csakhamar kulcsember lettem, jóllehet ezt én inkább úgy definiálnám, hogy kulcshülye, hiszen ki az a hülye aki olyan lovakat vágyik lovagolni, akiknél mindig spekulálni kell azon, hogy egyáltalán hogyan is kéne megfogni,…..

......ha már nagyon szenvedtek a népek a melegtől, humánus mivoltunkat nem megtagadva, gyorsan szerveztünk egy vizespóló versenyt. A főszervezői posztot hosszas vonakodás után általában az Iby Feri vállalta magára. Csak úgy közbevetem, hogy…..
fülöpke
2014.01.20 09:12:39
fülöpke
2014.01.21 21:27:25
@Panyi György: Csak most nézem, hogy ez a Pirulós is Nortje-csikó volt. Vicces, hisz nem is ezért kotyogtam itt a minap közbe, hanem mert emlékeztem, hogy akkoriban ez az elképzelés volt a C-ménesben az izgalom egyik tárgya. Jó dolog a nosztalgia. Remélem, van még történet bőven a tarsolyodban. :-)

Ott kezdődött a nyolcvanas évek második felében, hogy 35 szimfónia. Dohányzás persze, mondhatni a felnőtté érés kapuja. Cseh Tamás már ott várt a bejáratnál. Aztán bejött közénk, Polimer magnókazetta-testet öltve, s úgy tudtuk róla, hogy jobb ő, mint mi vagyunk.…..
fülöpke
2013.01.22 21:19:52

fülöpke
2012.12.26 22:44:13
fülöpke
2012.12.26 22:54:42

..
fülöpke
2012.12.04 16:06:46
@S=klogW: Elképesztő, nem? (Mintha más is bedőlt volna, nem oly rég? Mondja, véletlenül, nem maga volt az? Persze a nyomokat gondosan kitöröltette.) Most meg itt műelképed...

fülöpke
2012.11.08 14:13:56
@Tehetetlen Dodó: Nahát, a huncutnak ezt a huncut jelentését nem is sejtettem. Régen hajfürtöcske jelentéssel bírt – állítólag... De hogy azt hogyan?
fülöpke
2012.11.12 20:48:28
@elGabor: :-)
De mit várunk egy olyan felkent "elemző"-től, aki többször leírja, így:
...%-ka :D :D :D (Ez azért nem olyan bonyolult képlet, és még ezek után merészel sz-ámítgatni.)
Nála a felmértek _40%-ka_ angolul beszél, _95%-ka_ szándékozik elmenni szavazni. Ráadásként "a legtöbben (45%) magukat liberálisként definiálták".
Különben bájos eredmények. :-)
De mit várunk egy olyan felkent "elemző"-től, aki többször leírja, így:
...%-ka :D :D :D (Ez azért nem olyan bonyolult képlet, és még ezek után merészel sz-ámítgatni.)
Nála a felmértek _40%-ka_ angolul beszél, _95%-ka_ szándékozik elmenni szavazni. Ráadásként "a legtöbben (45%) magukat liberálisként definiálták".
Különben bájos eredmények. :-)
fülöpke
2012.11.12 21:02:12
@Persécuté Persécuteur: Egy kommentelő már összegezte is:
"Ez a tákolmány csupán egyetlen valós adatot tartalmaz: kik azok, akik olvassák ezt a blogot, és közülük kik azok, akik hajlandóak részt venni egy ilyen »felmérésben«." :-)
"Ez a tákolmány csupán egyetlen valós adatot tartalmaz: kik azok, akik olvassák ezt a blogot, és közülük kik azok, akik hajlandóak részt venni egy ilyen »felmérésben«." :-)

fülöpke
2012.10.21 21:21:52
@fülöpke: Erről van szó: @Alfőmérnök.
Vegye fontolóra Dodó ajánlatát. Magukkal tartanék, ha volna mivel. :-(
Vegye fontolóra Dodó ajánlatát. Magukkal tartanék, ha volna mivel. :-(
fülöpke
2012.10.21 21:34:18
@Tehetetlen Dodó: Milyen igaza van, ez egy rendes lak, úgyhogy találtam is egy üveg hűs rozét. Majd' elfeledtem. Egészségünkre! :-)
fülöpke
2012.10.24 19:40:50
@Tehetetlen Dodó: :-))) "ó-ó-ó, a milarepaverzió"

..
fülöpke
2012.09.26 22:44:00
@Alfőmérnök: Nem véletlen az ismert mondás a két dologról, amelyért a nők bármire képesek.
fülöpke
2012.09.29 11:03:17
@Arma Gedeon2: Legyen kíméletes. Ő egy agg jós. :-)

fülöpke
2012.09.13 22:45:53
@Alfőmérnök: Köszönöm a tegnap mellékelt kávé x cigi textet. Tényleg nem egy akadémiai székfoglaló. :-)
De 5 perce éppen kérdezni akartam Grandpierre Attiláról az ittlévőket. Élő világegyetem (remélem, jól emlékszem) című könyve nekem nagyon tetszett. Nem egy bulvártermék.
De 5 perce éppen kérdezni akartam Grandpierre Attiláról az ittlévőket. Élő világegyetem (remélem, jól emlékszem) című könyve nekem nagyon tetszett. Nem egy bulvártermék.
fülöpke
2012.09.14 15:52:59
@tewton: Nem tudom, hogy az ide vonatkozó vicc járt-e már erre?
A pénztárnál egy férfi cigarettát vásárol. Megkapja, nézi a paklit, rajta vastag fekete keretben: "A dohányzás impotenciát okoz."
Mire azt mondja a pénztárosnőnek:
- Adna nekem, kérem, ehelyett inkább egy tüdőrákosat?
A pénztárnál egy férfi cigarettát vásárol. Megkapja, nézi a paklit, rajta vastag fekete keretben: "A dohányzás impotenciát okoz."
Mire azt mondja a pénztárosnőnek:
- Adna nekem, kérem, ehelyett inkább egy tüdőrákosat?
fülöpke
2012.09.14 16:33:39
@osborne: Pontos. :-)

fülöpke
2012.08.25 20:30:50
@tevevanegypupu: Erre van egy kedves történetem. Kocsinkat ellopták, aztán egyszer csak értesít a Rendőrség, hogy menjünk be, fejleménye van az ügynek. A történet elég hosszú, megpróbálom röviden, a lényeget.
Egy férfi (civil, mint mink) a folyosón elmeséli, hogy az ő, szintén ellopott, tökéletesen a miénkkel egyező márkájú és típusú, első/hátsó lámpákkal már nem rendelkező, egy szántóföldön ismeretlenek által rommá tört, Terminátor-kinézetű autójában találták meg a padlón heverve a nekem címzett, üres borítékot. Mármint ő találta meg, az autó tulaja. Mégpedig egy rendőr kezében, aki éppen a szemeteskosár felé igyekezett a kocsijában talált "kacatok"-kal. (Mondjuk ez esetben bűnjelekkel, bizonyítékokkal)... Erre szólt a komának, hogy – halló, talán még hasznos lehet –, mert ez nem hozzá tartozik. A borítékon nevem és címem, hamar "kiderítik", hogy tartozik hozzám feljelentés is, nekünk is van ellopott autónk, ugyanilyen.
A miénk sosem került elő, sovány vigasz, hogy legalább mindebből tudható, hogy egy erre szakosodott szarka banda vitte el, és vélhetően szétszedve értékesítették.
A nyomozó, búcsúként utánunk szólt: - Ugye, milyen ügyesen felgöngyölítettük az ügyet? :-))) (...és ő ezt teljesen komolyan gondolta.)
Egy férfi (civil, mint mink) a folyosón elmeséli, hogy az ő, szintén ellopott, tökéletesen a miénkkel egyező márkájú és típusú, első/hátsó lámpákkal már nem rendelkező, egy szántóföldön ismeretlenek által rommá tört, Terminátor-kinézetű autójában találták meg a padlón heverve a nekem címzett, üres borítékot. Mármint ő találta meg, az autó tulaja. Mégpedig egy rendőr kezében, aki éppen a szemeteskosár felé igyekezett a kocsijában talált "kacatok"-kal. (Mondjuk ez esetben bűnjelekkel, bizonyítékokkal)... Erre szólt a komának, hogy – halló, talán még hasznos lehet –, mert ez nem hozzá tartozik. A borítékon nevem és címem, hamar "kiderítik", hogy tartozik hozzám feljelentés is, nekünk is van ellopott autónk, ugyanilyen.
A miénk sosem került elő, sovány vigasz, hogy legalább mindebből tudható, hogy egy erre szakosodott szarka banda vitte el, és vélhetően szétszedve értékesítették.
A nyomozó, búcsúként utánunk szólt: - Ugye, milyen ügyesen felgöngyölítettük az ügyet? :-))) (...és ő ezt teljesen komolyan gondolta.)
fülöpke
2012.08.28 13:19:35
@tevevanegypupu: Én is megpróbáltam! :D

fülöpke
2012.07.30 10:50:01
@jose maria padilla: Jó, hogy említi a "fülük tövit". Az én fiam sokáig úgy aludt el (féléves korától 3 éves koráig), hogy miközben a bal hüvelykujját szopta, a jobb mutatóujjával ütemesen nyomkodta a jobb fülcimpája alja és a füle töve határolta területet. :-) A mutatvány folyományaképpen hihetetlenül gyorsan elaludt. Ott biztosan lennie kell az emberen valamilyen nyugtatópontnak.
fülöpke
2012.07.30 13:06:48
@tevevanegypupu: Aranyos történet. Milyen igaz, és még rímel is, ezt tehát mindenki érti, kicsi és nagy egyformán. Csak semmi mellébeszélés. :D
fülöpke
2012.07.30 13:12:45
@tevevanegypupu: Ismerik az ide vonatkozó, klasszikus viccet? A városi apuka sétál a négyéves Pistikéjével hazafelé menet egy falu utcáján, hát az árokparton ott van két összeragadt kutya, egymás hegyén-hátán. Mire a kissrác kérdi apukát:
– Mit csinálnak azok a kutyák?
Apuka zavarba jön, azt találja válaszolni:
– Tudod, Pistike, az egyik kutya nagyon beteg és a másik a hátára vette, így viszi.
Mire Pistike:
– Jé, de praktikus, és közben basznak is.
– Mit csinálnak azok a kutyák?
Apuka zavarba jön, azt találja válaszolni:
– Tudod, Pistike, az egyik kutya nagyon beteg és a másik a hátára vette, így viszi.
Mire Pistike:
– Jé, de praktikus, és közben basznak is.

Δελφικός ύμνος στον Απόλλωνα
..
fülöpke
2012.07.01 10:49:42
@Arma Gedeon2: A filmet nem láttam, s mint Teve, nem szeretem különösebben Deppet mint színészt. Polákszki munkáit sem. Mark Twain-nel kapcsolatban azonban elfogult vagyok. Most olvasom e könyvét. Az igaz, hogy ebben az ifjú Sátán (a Főgonosz unokaöccse) rokonszenves fiatalember, kifogástalan család sarja, de szó sincs benne arról, hogy a "Teremtő a Gonosz". Ne essék át a ló másik oldalára. Az író az álszentség ellen emel szót, amit "emberi"-nek csúfol és valljuk be, nem nehéz vele egyetérteni. A fordítás nem kifogástalan, de végig fogom rágni magamat rajta.
fülöpke
2012.07.01 10:55:50
@Arma Gedeon2: A másik célpontja az "emberi" kegyetlenség. Vicces, mert kicsit olyan a szerepe a regényben a három fiú életében, mint magának itt. Minden, amiről a fiúk azt tanulták és tudták, hogy dicsőség és büszkeség forrása, általa a legelvetemültebb gonoszságnak van levezetve. :-)
fülöpke
2012.07.01 11:01:14
@jose maria padilla: Éppen az álszentek miatt.

fülöpke
2012.06.07 19:19:14
@Bell & Sebastian: :-) ...meg a négy sarokban is robbantós a sorminta.
@tewton: Még jó, hogy nem Szegeden.
@tewton: Még jó, hogy nem Szegeden.
fülöpke
2012.06.07 20:01:48
@tewton: Jé, nálunk is volt a módszerváltásig egy "dr. Doktor Sándor" utca. :-)
fülöpke
2012.06.07 20:14:32
@Holger Hartland: Nekem egy 12 perces változatot sikerült megtekintenem, egy rajzfilmbetéttel. Egyről beszélünk?
A hangminőség közel élvezhetetlen, (hol hangos, hol halk, hol a zörej hangosabb, mint a szöveg) de az a mondat Fekete Pál elítélt szájából, hogy:
"de még borzasztóbb az, ha egy életen keresztül egy élni akaró, jót akaró, alkotni akaró, tanulni vágyó embertől elvesznek minden lehetőséget." Valahogy az ilyen természetű tönkretételekről indokolatlanul kevés szó esik.
A hangminőség közel élvezhetetlen, (hol hangos, hol halk, hol a zörej hangosabb, mint a szöveg) de az a mondat Fekete Pál elítélt szájából, hogy:
"de még borzasztóbb az, ha egy életen keresztül egy élni akaró, jót akaró, alkotni akaró, tanulni vágyó embertől elvesznek minden lehetőséget." Valahogy az ilyen természetű tönkretételekről indokolatlanul kevés szó esik.

fülöpke
2012.05.24 12:26:42
@jose maria padilla: Azt hiszem, értem. Nekem úgy rémlik, hogy az általános iskolai magyartanárnőnk nekünk ezt az avítt változatot tanította, mint egyedül üdvözítőt. Értsd: aki Vácott helyett mást mond, az tahó). :-) Pedig nem Kazinczyék előtt jártam elemibe. Annyi viszont igaz, hogy a hölgy lelki rezdülései előttem ismeretlenek. Továbbá kifejezetten kedvelem az idegennyelvű regényirodalmat háború előtti fordításokban olvasni, szóval könnyen elképzelhető e kelemenes vonatkozás, így a maga féligaza is. Azért a belesüppedés veszélye nem forogván fenn, aggódalomra semmi ok. :-)
@tölgy: Ungár nyelven. Ühüm. Mi ez a maszatolás? Az értekezés első és második fele stílusilag elég eltérő. Eklektikusságában is.
@tölgy: Ungár nyelven. Ühüm. Mi ez a maszatolás? Az értekezés első és második fele stílusilag elég eltérő. Eklektikusságában is.
fülöpke
2012.05.24 14:36:06
@Ramón y Cajal: Nem oly rég hupikék korszakuk is volt, vagy csak káprázott a szemem?
@tölgy: Kifut a bableves! :-)
@tölgy: Kifut a bableves! :-)
fülöpke
2012.05.24 14:47:02
@osborne: Csoda e, ha ott felcseperedő, zenész hajlamú ifjak mindenféle szerekkel élnek a fennkölt környezet elviselésének jegyében?

..
fülöpke
2012.05.06 16:34:26
@tevevanegypupu: Persze, teljesen igaza van, esélytelen a szimpatikussá kozmetikázás, csak meglehetősen szánalmas, hogy megpróbálták még a fizimiskáját is befogadhatóbbá tenni a nézőközönség számára. Eszerint ők is kristálytisztán látják, hogy a maga valójában (=úgy ahogy van) vállalhatatlan. :-)
fülöpke
2012.05.06 18:58:46
@Tehetetlen Dodó: Jogos. :-)
fülöpke
2012.05.07 16:20:11
@jose maria padilla: Boldog új(abb) éve(ke)t!

fülöpke
2012.04.13 13:11:22
@Ramón y Cajal: Nem, persze. Az ignorálás a mártíromság felvállalását jelenti. ;-) Lelkünk rajta.
fülöpke
2012.04.13 15:25:15
fülöpke
2012.04.13 15:52:12
@Ramón y Cajal: ...ne tépelődjön, a nézetbéli különbség lehet, hogy maligánfokban pontosabban kifejezhető.

fülöpke
2012.03.14 15:26:12
@Loxon: Nem szabad elfeledni, hogy az emberek (mint "halmaz") alapjában véve semmit nem változnak/tak. Mindig lesznek olyanok, akik másokat alaposan kihasználnak, és értelemszerűen lesznek, akiket jól ki lehet használni. Legfeljebb ennek a folyamatnak az intézményesülése a "haladás" mutatója. Meglepődnivaló rajta az égegyadta világon semmi nincs.
fülöpke
2012.03.14 19:17:44
@Loxon: Mondtam én ilyet, hogy igeneljük? :-) Az egyenlőségpártiság, annak a balgaságnak az éltetése, hogy két tökfilkó több, mint egy lángész, éppen erre (is) jó. Milyen sokan elhitték azt, hogy pénz nélkül is lehetnek urak (tulajdonosok.) Hát nem. Ha értenék a folyamat lényegét, csak feltűnt volna többeknek, hogy ki van zárva, hogy ők jól járhatnak. Főként ennyire.
fülöpke
2012.03.14 19:20:05
@Tündér_Lala: A hangulatkeltéshez nincs szükségük plakátra. :-)

Az idei, leginkább Tarr Béla-fesztiválként aposztrofálható, batyuslakodalom szerű, 43. Filmszemlének csúfolt filmszakmai összejövetelen szembejöttek velünk az ügynökügyek: az idei nagyjátékfilm szekcióban két figyelemreméltó ügynökfilmet is megnézhettünk. Az egyik…..
fülöpke
2012.02.17 12:09:19
@marko11: Én, kérem, itteni ajánlásra (köszi) megnéztem "Az ügynökök a paradicsomba mennek" című opuszt, és nem sajnálom a másfél órát, amit rászántam. Lehet persze kifogásokat találni napestig a mikéntről, de összességében le az összes kalpaggal a készítők előtt, hogy egyáltalán elő mertek állni egy ilyen történettel. Ez is megérne egy misét, hogy 2010(-12)-ben miért számít ez bátor vállalkozásnak. Biztosan trendibb lett volna, ha mondjuk visszarévedő nézőpontból szemléltük volna a főhős ellentmondásokkal teli életútját. Tehát nem hibátlan, de jó a film.

A Magyar Filmművészek Szövetsége és a Krétakör felkérték a hazai kulturális élet meghatározó alakítóit állami és független oldalról egyaránt, hogy álljanak ki közösen a magyar kultúráért; észrevételezzenek, kritizáljanak, adjanak perspektívát, de ami a…..
fülöpke
2012.02.11 12:37:12
@Gasper: "hogy a szovjet kulturális fejesek elképesztő valutabizniszeket bonyolítottak a szovjet filmek forgalmazása kapcsán..."
A magyar filmes jogdíjakkal való biznisz módszertanát én nem tudom, hogy honnan vették át az itteni elvtársak, de az úgy nézett ki, hogy a kapott dollár honorárium egy bizonyos, igen csekély százalékát gálánsan felajánlották megvételre(!) az alkotónak. Forintért – napi árfolyamon. How bizarre... Ezen összegek azonban még így is elég magasak voltak ahhoz, hogy sokan ezzel a nagyszerű lehetőséggel ne tudjanak élni. Azután ezek a rendszeresen beérkező dollárfolyamok ki tudja, kinél landoltak. A Filmfőig. prominensei viszont mindeközben gyanúsan arisztokratikusan éldegéltek.
@mavo: Jaj, bocsánat. Analógia, vagy párhuzam tehát az, amit te annak nézel. Értettem.
A magyar filmes jogdíjakkal való biznisz módszertanát én nem tudom, hogy honnan vették át az itteni elvtársak, de az úgy nézett ki, hogy a kapott dollár honorárium egy bizonyos, igen csekély százalékát gálánsan felajánlották megvételre(!) az alkotónak. Forintért – napi árfolyamon. How bizarre... Ezen összegek azonban még így is elég magasak voltak ahhoz, hogy sokan ezzel a nagyszerű lehetőséggel ne tudjanak élni. Azután ezek a rendszeresen beérkező dollárfolyamok ki tudja, kinél landoltak. A Filmfőig. prominensei viszont mindeközben gyanúsan arisztokratikusan éldegéltek.
@mavo: Jaj, bocsánat. Analógia, vagy párhuzam tehát az, amit te annak nézel. Értettem.
fülöpke
2012.02.11 16:50:17
@mavo: "az is egy finom vitatéma, hogy pl. egy bacsó udvari rendező-e volt,..."
Így kezdődött. Én megpróbáltam megsimogatni azt a morgós kutyabuciját. Nem sikerült. Miközben egy olyan ló is felrúgott, akinek meg több kockacukrot is adtam.
(Tudniilik: "érdekes egy állat maga. itten emberek beszélgetnek, maga meg egy közelben kikötött kutya, aki ínyét mutogatva őrjöng feléjük.")
Szép hasonlat. :-) Tudom, ne is mondd, ez vicsor, nem vigyor.
Így kezdődött. Én megpróbáltam megsimogatni azt a morgós kutyabuciját. Nem sikerült. Miközben egy olyan ló is felrúgott, akinek meg több kockacukrot is adtam.
(Tudniilik: "érdekes egy állat maga. itten emberek beszélgetnek, maga meg egy közelben kikötött kutya, aki ínyét mutogatva őrjöng feléjük.")
Szép hasonlat. :-) Tudom, ne is mondd, ez vicsor, nem vigyor.
fülöpke
2012.02.11 17:13:41
@mavo: as usual (hogy ki ne maradjon a vicces rész)

Mohácsi Viktória elhagyta az országot és politikai menedékjogot kér Kanadában, olvastam 3 napja. Egyből az Ilyen ország pedig nincs sorozatunk következő része jutott eszembe, de kiment a fejemből, nem lett belőle poszt. Aztán a hétvégi Népszabadságban találkoztam Tóth…..
fülöpke
2012.02.07 18:58:59
@PirosLivi: Hogy az általam említett Péter azonos-e az általad írott "Kedves-ház"-as Lázár Péterrel (Nyírtelek), az számomra erősen kérdéses. Én sajnos nem emlékszem a vezeték nevére. A "Csak ülök és mesélek" részei 1975-1978, majd 1983-1984 között futottak (a net szerint). Hogy létezik-e ez a kétrészes dokufilm az nem kérdés tárgya, én ugyanis még annak idején láttam mindkettőt, amikor levetítették a TV-ben. Döbbenetes volt! Úgy rémlik, mintha legalább 6-7 év telt volna el a két epizód közt. Az első a nagy és tényleg őszinte lelkesedésről szólt, amikor magához vette az intézetis gyerekeket és a folytatásban pedig a totális kudarc. Nem tudom, hogy említettem-e, de ez a Péter egy huszonéves intézetis, árva romafiú volt, aki a saját döntése nyomán lett elhivatott tanító és hasonszőrű gyerekeken szeretett volna segíteni. Neki SEM sikerült... Azt azonban nem tudom, hogy tényleg öngyilkos lett-e szegény, még akkoriban (a 2. rész tájékán), ahogy legutóbb valaki állította. Viszont több, mint érdekes, hogy semmi nyoma az interneten... Pedig ALAPMŰ lenne minden referensnek és hőzöngőnek.
fülöpke
2012.02.07 19:41:05
@mavo: Persze, csak ebből az oldalból meg nem derül ki, hogy róla beszélek-e. (Azért köszi.) De találtam egy másik forrást, ami után majdnem biztos vagyok abban, hogy mégis ő az. Annak nagyon örülök, hogy eszerint él, és dolgozik, sőt. Nem adta fel. Azóta is ez a hivatása. Mondjuk valószínűleg az interjú második része az nem kifejezetten illeszkedett bele a minden-dal-móka-kacagás történetvezetésbe. Abban egyértelműen az volt a következtetés(e), hogy hiábavaló volt a jó példa, hiába volt ő a sorstársuk, a gyerekek mégis teljesen megvadultak 16 éves korukra és nem tiszteltek senkit és semmit. Őt sem. Nem részletezem, de elhangzott, hogy a végén a szó szoros értelmében a (nemroma) feleségének és a közös, kicsi lányuknak a testi épségét is féltenie kellett már tőlük...
fülöpke
2012.02.07 19:59:42
@PirosLivi: www.ofi.hu/tudastar/kedves-haz-pedagogiaja
"1990-ben költöztem ide népes családommal. Előtte hosszú éveken át egy nevelőotthonban dolgoztunk - a feleségem és én - nevelőtanárként (én egyébként ott is nőttem fel mint állami gondozott), s mikor költözésre került a sor, saját három gyerekünkkel együtt magunkkal vittünk még tíz, akkor végzett nyolcadikos, kamaszodó cigányfiút, mert azt akartuk, hogy ők is családban nőjenek fel. 1994-ben a "nagyfiúk" többsége elvégezte a szakmunkásképzőt, nagykorúakká váltak s "k-i-r-e-p-ü-l-t-e-k" az atyai "alapítványi" házból a Nagy Életbe. Én pedig - aki addig hivatásos apuka, nevelő és zenekarvezető voltam - egyszeriben állás nélkül maradtam."
Tényleg ő az. Köszi, Lívia– minden jót névnapodra :-). Mondjuk ebből a kivonatból hiányzik a riportban részletesen taglalt kudarc (tényleg k-i-r-e-p-ü-l-t-e-k, de azért, mert végül kidobta őket). Én abszolút megértem, hogy ez egy olyan emlék, amit az ember szeretne minél hamarabb elfeledni. Ettől függetlenül azt gondolom, ilyen elhivatott romatanítókra lenne nagy-nagy szükség, nagyon-nagyon sokra, akikre hallgatnak a romagyerekek. Ez talán megoldás lenne a felemelkedésre.
"1990-ben költöztem ide népes családommal. Előtte hosszú éveken át egy nevelőotthonban dolgoztunk - a feleségem és én - nevelőtanárként (én egyébként ott is nőttem fel mint állami gondozott), s mikor költözésre került a sor, saját három gyerekünkkel együtt magunkkal vittünk még tíz, akkor végzett nyolcadikos, kamaszodó cigányfiút, mert azt akartuk, hogy ők is családban nőjenek fel. 1994-ben a "nagyfiúk" többsége elvégezte a szakmunkásképzőt, nagykorúakká váltak s "k-i-r-e-p-ü-l-t-e-k" az atyai "alapítványi" házból a Nagy Életbe. Én pedig - aki addig hivatásos apuka, nevelő és zenekarvezető voltam - egyszeriben állás nélkül maradtam."
Tényleg ő az. Köszi, Lívia– minden jót névnapodra :-). Mondjuk ebből a kivonatból hiányzik a riportban részletesen taglalt kudarc (tényleg k-i-r-e-p-ü-l-t-e-k, de azért, mert végül kidobta őket). Én abszolút megértem, hogy ez egy olyan emlék, amit az ember szeretne minél hamarabb elfeledni. Ettől függetlenül azt gondolom, ilyen elhivatott romatanítókra lenne nagy-nagy szükség, nagyon-nagyon sokra, akikre hallgatnak a romagyerekek. Ez talán megoldás lenne a felemelkedésre.

A 2011 Magyarország 11 rendező személyes vallomása hazájáról 11 stílusban. 11 világ, 11 antológia egy évről, melyet nulla forintból készítettek barátok, kollégák – konferálta fel a szárnyai alatt leforgatott filmet Tarr Béla. A pályája csúcsán…..
fülöpke
2012.02.05 16:17:24
@Di622: Szívesen végigküzdeném magamat én is az opusz-füzéren. Azért beleférhetett volna egy "Magyarország, én így is szeretlek" koncepciójú etüdöcske is. Vagy mégsem? Vajh', miért van az, hogy minannyiójuknak ugyanazok a klisék jutnak eszébe akár filmtémát keresnek, akár protestálni akarnak? Ez lenne olyan modern?
fülöpke
2012.02.05 18:41:26
@Di622: Senki nem recenziót írt a filmről, csak a benyomásairól a létrejött összmű kapcsán, no meg egy (le)írásról, amelynek elkövetője pedig látta az opust. Mi a probléma?
Ja, és nem "tökre olyan". :-)
Ja, és nem "tökre olyan". :-)
fülöpke
2012.02.06 15:13:20
@sisszi: :D Kicsit áthallásos a ComInter(n)-re. Ki mire büszke, ugye. Mindenesetre kinek mi nem ciki.

„Visszakerült a képbe a kolléga, aki fiatalabb ugyan a nejemnél, de soha nincs senkije, és elkaptam már néhány rajongó pillantását, amit a nejem felé vetett” – a féltékenység tárgya a feleség gyanúsan figyelmes főnöke, aki egyik alkalommal hazakíséri az…..
fülöpke
2012.02.02 20:21:33
@Father Justice: "Vagy az asszony és a főnöke is tudják, hogy a posztíró annyira naiv és békés természetű, hogy nyugodtan el lehet vele játszani ezt is. (Mint ahogy el is lehetett.)"
Bizony, ez az olvasat is eléggé sanszos. De. Szerintem, amikor az ember hősszerelmes, akkor egyszerűen nem is fáradt, tehát az asszonka már a főnökbe SEM szerelmes. Vagy sosem volt, vagy már azon a fázison is túl van a kapcsolatuk. Az is esélyes még, hogy a triumvirátus hölgytagja lebegteti esetleg a főnöknél az apasága lehetőségét. "– Csak még nem tudta rászánta magát a tesztre." – és ezt a játékot évekig lehet az arra alkalmas felekkel játszani. A feleség szerintem üzembiztosan boldogtalan (a fáradtság hátterében simán állhat ez), a férj szintén (fontos dolgokról szót nem váltva, struccpolitikával operálva nehéz lenne), és valószínűleg a főnök is (csak vágyakozik valamire, ami kicsit sem irigylésreméltó). Jó vége, szerintem, nem nagyon lesz a dolognak. A kicsi még bölcsis, legkésőbb, mire iskolás lesz, garantáltan elválnak. Ne legyen így, de legyen már mindenki egy kicsit vidámabb, mert ez így olyan szomorú...
Bizony, ez az olvasat is eléggé sanszos. De. Szerintem, amikor az ember hősszerelmes, akkor egyszerűen nem is fáradt, tehát az asszonka már a főnökbe SEM szerelmes. Vagy sosem volt, vagy már azon a fázison is túl van a kapcsolatuk. Az is esélyes még, hogy a triumvirátus hölgytagja lebegteti esetleg a főnöknél az apasága lehetőségét. "– Csak még nem tudta rászánta magát a tesztre." – és ezt a játékot évekig lehet az arra alkalmas felekkel játszani. A feleség szerintem üzembiztosan boldogtalan (a fáradtság hátterében simán állhat ez), a férj szintén (fontos dolgokról szót nem váltva, struccpolitikával operálva nehéz lenne), és valószínűleg a főnök is (csak vágyakozik valamire, ami kicsit sem irigylésreméltó). Jó vége, szerintem, nem nagyon lesz a dolognak. A kicsi még bölcsis, legkésőbb, mire iskolás lesz, garantáltan elválnak. Ne legyen így, de legyen már mindenki egy kicsit vidámabb, mert ez így olyan szomorú...

Avasi vendégeskedése közben a volt miniszterelnök arról beszélt: újra kell gondolni azt a liberálisnak tekintett felfogást, hogy a magántulajdon szent és sérthetetlen – jelentette kedden az ATV Gyurcsány miskolci népi-plebejus roadshowjáról. Egy. Lehet, hogy…..
fülöpke
2012.01.30 13:24:13
@tevevanegypupu: "Je, a Debreczeni. O hol aludt? Hajlektalan szallon?" :D :D :D
Nagyon úgy "fest", vagy neki már csak a lakótelep felsőbb emeletein szorítottak helyet. Amint a felirat is mutatja. Zsánerkép a Szentgyörgyi úton. Édi-bédi kiskutyákat hol hagyták? :-)
Nagyon úgy "fest", vagy neki már csak a lakótelep felsőbb emeletein szorítottak helyet. Amint a felirat is mutatja. Zsánerkép a Szentgyörgyi úton. Édi-bédi kiskutyákat hol hagyták? :-)
fülöpke
2012.01.30 13:28:06
@Hepci: Méltán elnyerhetné a magyar politikai élet örökös rúdtáncbajnoka megtisztelő címet.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz