Regisztráció Blogot indítok
Adatok
marinajo

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Ténytárnál az elmúlt szűk négy évet azzal töltöttük, hogy  politikusok ígéreteit, hazugságait és szélkakaskodásait rögzítettük. Mostanra kevesebb mint egy hónap van az országgyűlési választásokig, így eljött az idő, hogy ezeket összesítsük. Két karakteres…..
marinajo 2014.03.16 13:38:57
@onmagam: A 110 m2-es lakásom rezsije 2013-ban kb. 40.000,- Ft-tal csökkent. ezzel szemben a 2%-os ÁFA emelés és a benzinár növekedés (amely hajszál pontosan megegyezik az EURO-Forint árfolyam változásnak, a gyengébbek kedvéért: a Forint romlásának) kb. 400 ezer forintot húzott ki a zsebemből az II. Orbán regnálás alatt. Szerencse, hogy nincs svájci frank hitelem, mert a veszteségem még nagyobb lenne. Olyan apróságokkal nem számolok, mint a banki költségek és az import cikkek áremelkedéséből fakadó és egy az egyben rám hárított költségek emelkedése. Ha valakit érdekel, megmagyarázom, hogy az ÁFA és a benzinár növekedéséből származó veszteségemet hogyan számoltam ki. Roppant egyszerű.
Tisztelt Olvasók, engem is meglepett, hogy előző írásommal így felkavartam az állóvizet. Örvendetes a sok hozzászólás, mert a legnagyobb veszélynek éppen a hallgatást éreztem, azt, hogy jó ideje már nem is beszélünk a Duna folyó problémáiról.Mint írtam, a valódi szakemberek…..
marinajo 2011.01.21 19:16:11
Valamikor ugyan tengerész voltam, állítólag hajózási üzemmérnök vagyok, de a "bátor és nagyhangú méregzöldek"-től eltérően nem állítom, hogy értek a Dunához és a vízgazdálkodáshoz. Viszont volt szerencsém végigkövetni a Bős-Nagymarosi Vízlépcső körüli, szerintem szakmailag egyértelműen dilettáns és politikailag motivált hecckampányt, amelynek eredményeként minden magyar állampolgár zsebéből százezreket, ha nem milliókat sikerült kihúzni, és a szlovákoknak megadni azt az örömöt, hogy egy jót röhögjenek rajtunk. Nincs még egy ilyen barom nép, amelyik önként és dalolva elbont egy félig kész, jól megtervezett létesítményt, kiszolgáltatott helyzetbe hozva magát a vízellátás tekintetében, és még büszke is erre. Viszont volt szerencsém beszélni nemzetközileg is elismert, nagy hírű szakemberrel, aki megjósolta, hogy a Duna magyarországi szakaszának "rendbetételéhez", -és itt a témát a maga komplexitásában tárgyalva- a magyar szakaszon minimum két vízlépcső megépítése lesz rövid időn belül szükséges. Valószínűleg ez az európai Duna projekt keretén belül meg is fog valósulni. Valaki azt írta, hogy a "vörösök" tették tönkre a magyar hajózást (gondolom itt mind a folyami, balatoni, illetve tengerhajózásra gondol). A stílus maga az ember, amit s ahogy írta az Őt jellemzi. Nos ami a rendszerváltás előtt a magyar folyókon közlekedő hajók számát és hordképességét vagy tonnázsát illeti, nincsenek ismereteim, de ha jól tudom, akkor a tengerjáró hajóink száma a 80-as években meghaladta a 20-t. Köztük olyan, aránylag modernek számító darabárus hajók is voltak, mint az Ady és a Petőfi. Amikor jómagam 1967-ben az "Akadémiára" mentem (FGT Hajózási Szak), akkor a néhány "hazajárón" kívül csak az exportból itt maradt és a Detert által kényszerűségből átvett "norvégok" számítottak aránylag modern hajóknak. Tehát kedves sajátos stílusú barátom, megnyugtatlak, hogy a magyar tengerhajózást ugyan a két világháború között, Horthy kormányzó szorgalmazására, hozták ismét létre, de a viszonylagos felfuttatását a 60-as, 70-es és a 80-as években a "vörösök"-nek köszönhetjük. Így lettem, sok más szerencsés kollegámhoz hasonlóan, tengerész, és járhattam be a fél világot. A tények ismerete néha nem árt, az elvakultság pedig vakít. Sera