Adatok
prosperitas
0 bejegyzést írt és 99 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ilyen könnyen még nem lehetett leleplezni a regnáló magyar kormány egyetlen hazugságát sem. Nem kell adatszolgáltatást vásárolni giga pénzért, nem kell oknyomozni, de még kellemetlen…..
prosperitas
2015.08.12 06:38:35
@pamut: "te azt hiszed, hogy az állmháztartási hiány miatti adósságnövekedést nem kell beleszámítani az államadósságba" pont Te vagy annyira kretén agyalágyult hülye hogy nem számolod bele. 5 éve van a Fidesz hatalmon, ha minden évben 3% alatti ktgvetési hiányt csinál - azaz felelősen kormányoz - és nem számítja be a mnypot akkor 90% felett állna most az adósság. Ehelyett áll 76-78% on. azaz pontosan adósságtörlesztésre lett fordítva a mnyp vagyon 3 milliárdja. Alapvető gazdasági folyamatokat nem értesz, hazudsz hogy nincs meg a lóvé, hazudsz mindenben. nyomod a propafanda szöveged a fidesz maffiáról meg lopásról... a föld magyar kézben marad, szemben Romániával, ahol már 40-50% a külföldi földtulajdonosok aránya, szemben ukrajnával ahol a válság miatt Kína vásárolta meg az ukrán földterületeker, szemben Görögországgal , ahol görög szigeteket adnak el. A támogatások szabályozásában éppen teggnapi hír, hogy a kis családi gazdaságok fognak több támogatást kapni a nagyok kárára. A trafikokjog magyar kézbe került aminek hasznát eddig a külföldi láncok fölözték le. Tudod pamutkám, az a Te bajod hogy befejeződött az az időszak amikor ballib módra mindent külföldi kézre adnátok. még a mnypot is. Nyomjad a ppropaganda szöveget a lopásról, de kérdezd meg azokat akik mnypban maradtak, és járna már a járadék hogy láttak-e egy büdös vasat is már a megtakarításukból. Megsúgom hogy nem. Nézegethetik a darab papírjukat amire rá van írva, hogy van 3 millió követelése ami annyit ér amennyit a papír amire nyomták. Mert egy kanyi fillért nem fizetnek ki a pénztárak. Úgyhogy szépen lépeget vissza az állami rendszerbe akinél már elkezdődött a járadékfizetés, hogy pénzükhöz jussanak. Tudod mert 3 millió forintot nem tudják hogyan járadékosítsanak, mikor biztosítási matematikával foglalkoznának elvileg....
prosperitas
2015.08.20 11:10:13
@pamut: na mi van. Eszedbe jutott valami?
prosperitas
2015.08.25 13:24:26
@pamut: szerencsére nekem nem kell minősíteni Téged meg a hozzászólásaid tartalmát. önmagukért beszélnek. Ebből következően kontraproduktívak, így nem fog jól működni az ellenzéki propagandád...
Minden rosszban van valami hasznosítható. Az, hogy öt éve a Fidesz-KDNP fedőnevű, jobboldalinak mondott kormány intézi Magyarország dolgait, nagyon sok tanulsággal jár azok számára, akik nem vették a nyúlcipőt, és nem futottak egészen Bécsig, Münchenig, Párizsig vagy Londonig.…..
prosperitas
2015.08.25 13:17:24
@nu pagagyí: igazad van. 2009-ben minden régiós országot megelőztünk. Nekünk kellett először imf hitelért kuncsorogni, - beleértve a görögöket, ukránokat-mert a piac olyan jónak értékelte a magyar gazdpolt, hogy még 13%os kamat mellett sem volt hajlandó egy petákot sem adni a bérek és nyugdíjak kifizetésére. Nem voltunk mi egy szinten a görögökkel 2010-ben, már sokkal korábban bedőltünk, mert rosszabb helyzetben voltunk, mint ők.
A 444.hu tegnapi írásában sajnos nem sikerült a lényeget megfognia, nem akarták észrevenni az egyértelműt és felültek a mainstream vonatra. Egyértelmű, hogy a Kálmán Olga Egyenes Beszéd című műsorában sakk-mattot adott Ibolya Tibor fővárosi főügyésznek. De nem azért, amire…..
A szegénység egy igen nehéz dolog, már ami a dolog statisztikáját illeti. Egyfelől azért, mert definíciószerűen nagyon nehéz meghatározni azt a pontot, azt a jövedelemforintot, illetve annak hiányát, amelytől kezdve valaki már szegénynek számít, vagy még éppen nem számít…..
prosperitas
2015.01.23 06:52:46
@Tyson925:
"Az, hogy a minmalberhez kotik a tanarok keresetet, biztositja valamilyen szinten azok ertekallosagat. Ez volt az atalakitas egyik legfontosabb igerete, amit az elso alkalommal rugtak fel. Itt hosszutavon az igeretet, az allamban valo hitet kell, kene nezni."
Negatív infláció esetén biztosítva van a tanári fizetés értékállósága, tehát nem rúgott fel a kormány semmit.
A költségvetésben be van tervezve a szeptemberi béremelésre a fedezet, ami kizárólag akkor maradhat el, ha a tervezés során kalkulált tényezők nem teljesülnek pl. nem jön be a tervezett gazdasági növekedés stb. De a kormány eddig még minden évben konzervatívan, reálisan tervezett.
"Az, hogy a minmalberhez kotik a tanarok keresetet, biztositja valamilyen szinten azok ertekallosagat. Ez volt az atalakitas egyik legfontosabb igerete, amit az elso alkalommal rugtak fel. Itt hosszutavon az igeretet, az allamban valo hitet kell, kene nezni."
Negatív infláció esetén biztosítva van a tanári fizetés értékállósága, tehát nem rúgott fel a kormány semmit.
A költségvetésben be van tervezve a szeptemberi béremelésre a fedezet, ami kizárólag akkor maradhat el, ha a tervezés során kalkulált tényezők nem teljesülnek pl. nem jön be a tervezett gazdasági növekedés stb. De a kormány eddig még minden évben konzervatívan, reálisan tervezett.
prosperitas
2015.01.26 20:26:42
@Tyson925:"...mi ez ahhoz képest, hogy behazudjuk, hogy az állam 300 milliárdot költ a felsőoktatásra, miközben csak 140-et, igaz?"
Érdekelne, hogy ezt hol olvastad?
Ugyanis amit a google kereső ebben a témában kidobott az a következő: 2014-ben valamivel kevesebb mint 140 milliárd 2015-ben pár milliárddal több, mint 140 milliárdot tervezett be az állam a költségvetésbe felsőoktatásra.
Ezen kívül parlamenti felszólalásban Orbán elmondta, hogy 300 milliárdos fejlesztés valósult meg a felsőoktatásban, ami történetesen igaz, a fejlesztés Szegeden valósul(t) meg.
Ezen kívül: Az állami támogatás 140 milliárdján kívül a felsőoktatási intézmények bevétele további 270-280 milliárd. Ezek gondolom egyéb állami, uniós pályázati/fejlesztési pénzek.
Nem látom a hazugságot....
Érdekelne, hogy ezt hol olvastad?
Ugyanis amit a google kereső ebben a témában kidobott az a következő: 2014-ben valamivel kevesebb mint 140 milliárd 2015-ben pár milliárddal több, mint 140 milliárdot tervezett be az állam a költségvetésbe felsőoktatásra.
Ezen kívül parlamenti felszólalásban Orbán elmondta, hogy 300 milliárdos fejlesztés valósult meg a felsőoktatásban, ami történetesen igaz, a fejlesztés Szegeden valósul(t) meg.
Ezen kívül: Az állami támogatás 140 milliárdján kívül a felsőoktatási intézmények bevétele további 270-280 milliárd. Ezek gondolom egyéb állami, uniós pályázati/fejlesztési pénzek.
Nem látom a hazugságot....
prosperitas
2015.01.28 20:28:37
@Tyson925: 1. A hajléktalan sztori. Tökéletesen leképezi a magyar lelkivilágot, nevezetesen azt, hogyha jobb helyzetbe kerülök is, mint korábban voltam, akkor is megtaláljam azt a nüansznyi dolgot, ami miatt sajnálni/sajnáltatni kell magunkat. Kitartóan kell ragaszkodni ahhoz, hogy nyomorultul érezhessük magunkat. Itt van ez a történet erről a hajléktalanról, akinek foglalkoztatása révén adódik egy lehetősége arra, hogy kitörjön ebből a helyzetből. Tysontól pedig megtudjuk, hogy ezzel egy olyan probléma köszöntött a hajléktalan életébe, hogy bankktget kell fizetnie. Az, hogy korábban nem volt megoldva a lakhatása, vagy nem volt jövedelme az bakfitty, a gond az lett, hogy lett jövedelme és a bankolásért bankktget kell fizetni...amiért természetesen a kormány a hibás, ki más. Az nem számít, hogy a tranzakciós illeték előtt is kellett bankktget fizetni, és a bankrendszer korábban is büntette a kp használatot, magasabb banki díjakkal...
de nem ez a lényeg, hanem az, hogy képtelenek örülni az itt kommentelők egy másik ember jobb helyzetbe kerülésének, ehelyett megmondják neki, hogy hát Te hülye, érezd magad szarul, mert bankktget kell fizetned. Nyomtok le mindenkit a víz alá, legalábbis próbáltok.
2. Egyetlen segítő segítő szándékú kezdeményezèsként, ccactus ideírta, hogy dobjunk be ötleteket hol csökkenthetők a banki ktgek, hiszen ezek az információk mindenki számára hasznosak lehetnek, az erre történt reakciók is beszédesek. Amit így tudnék összefoglalni: az nem igaz, az nem úgy van stb., ráadásul ccactus van megvádolva érzéketlenséggel...
Az ilyen kommentelőknek van egy rossz hírem: soha a büdös életben nem lesz olyan kormányotok, aki számotokra megfelel, vagy elég jó intézkedéseket hoz. A jó hír ebben az, hogy továbbra is lehet majd szidni a mindenkori kormányt, és vígan lehet a különböző nyomorokhoz ragaszkodni....
2.
de nem ez a lényeg, hanem az, hogy képtelenek örülni az itt kommentelők egy másik ember jobb helyzetbe kerülésének, ehelyett megmondják neki, hogy hát Te hülye, érezd magad szarul, mert bankktget kell fizetned. Nyomtok le mindenkit a víz alá, legalábbis próbáltok.
2. Egyetlen segítő segítő szándékú kezdeményezèsként, ccactus ideírta, hogy dobjunk be ötleteket hol csökkenthetők a banki ktgek, hiszen ezek az információk mindenki számára hasznosak lehetnek, az erre történt reakciók is beszédesek. Amit így tudnék összefoglalni: az nem igaz, az nem úgy van stb., ráadásul ccactus van megvádolva érzéketlenséggel...
Az ilyen kommentelőknek van egy rossz hírem: soha a büdös életben nem lesz olyan kormányotok, aki számotokra megfelel, vagy elég jó intézkedéseket hoz. A jó hír ebben az, hogy továbbra is lehet majd szidni a mindenkori kormányt, és vígan lehet a különböző nyomorokhoz ragaszkodni....
2.
Ezt az írást kezdhetném akár egy vicces találós kérdéssel is. Mi a közös az azeri baltás gyilkosban és a Wizzair légitársaság legújabb járatában? Még frappáns választ is tudnék rá adni. Mind a kettő Budapestről indult, Bakuba érkezett és Szijjártó Péter magyarázta el,…..
prosperitas
2013.04.17 13:22:47
A Fidesz majdnem mindent beleír az alaptörvénybe, amit az Ab kivett belőle. Ezzel együtt beleírja többek között a hallgatói szerződést, vagyis közkeletű nevén „röghöz kötést” is. Ez csak a szokásos fülkeforradalmár tempó, a „ne legyen semmi fölösleges jogászkodás”…..
Elképesztő, és nehezen túlbecsülhető horderejű adatot mondott a minap Matolcsy: félmillió magyar dolgozik külföldön. A keddi Véleményvezér már foglalkozott ezzel az adattal, okaival és következményeivel. Véleményünk szerint a mégoly drámai képet festő poszt még mindig…..
prosperitas
2013.01.29 22:29:08
@Zuckerbrot: "Ez a félmillió nem most jött össze"
Így van. 2009-ben hivatalosan már kb. 150 ezren dolgoztak a legvonzóbb célországokban. (Németország, Ausztria, Anglia), a hivatalos statisztikák szerint jelenleg kb. 250 ezren ugyanebben az országokban.
Matolcsy megduplázta a számot a feketén dolgozókkal. De akkor 2009-ben is már dupla annyian dolgoztak kint, azaz kb. 250 ezren. 2010-2011-2012-ben ugyanannyian mentek ki kb., mint 2006-2009 között.
És a fele visszajön, mert alkalmatlan: nincs nyelvtudása, nincs szakmája.
Így van. 2009-ben hivatalosan már kb. 150 ezren dolgoztak a legvonzóbb célországokban. (Németország, Ausztria, Anglia), a hivatalos statisztikák szerint jelenleg kb. 250 ezren ugyanebben az országokban.
Matolcsy megduplázta a számot a feketén dolgozókkal. De akkor 2009-ben is már dupla annyian dolgoztak kint, azaz kb. 250 ezren. 2010-2011-2012-ben ugyanannyian mentek ki kb., mint 2006-2009 között.
És a fele visszajön, mert alkalmatlan: nincs nyelvtudása, nincs szakmája.
Népellenség sompolyog a kertek alatt. Vizsgál, szimatol, adatokat néz és véleményt alkot vereteset, ami lesújtotta kormányunkat, mint Orrfürkész Dávidot a hóesés. Nincs se tündérmesézés se győzelmi örömünnep farpofacsattogós ihajcsárdást ropva, csak a csöndes konstatálás…..
prosperitas
2013.01.29 15:43:39
@mamitirtok sír derék (kommensevik):
Bőven van rá pénz abból, amit a Közgép megspórolt az M43-as megépítésével. Ugyanis a Közgép 1 milliárdért épített egy km autópályát. 2002-2006 között meg 2 milliárdért építettek 1 km-t, dupla áron, mint Németországban. Mindössze 600 kilométernyit. Ami 1200 milliárdnyi közpénzt jelent, aminek a fele feltehetőleg - az árak alapján - eltünt. A bolondnak is megérte, nemhogy a baloldali-liberális kormányoknak! Az emberek meg most fizethetik vissza adók formájában az erre felvett hiteleket!
Bőven van rá pénz abból, amit a Közgép megspórolt az M43-as megépítésével. Ugyanis a Közgép 1 milliárdért épített egy km autópályát. 2002-2006 között meg 2 milliárdért építettek 1 km-t, dupla áron, mint Németországban. Mindössze 600 kilométernyit. Ami 1200 milliárdnyi közpénzt jelent, aminek a fele feltehetőleg - az árak alapján - eltünt. A bolondnak is megérte, nemhogy a baloldali-liberális kormányoknak! Az emberek meg most fizethetik vissza adók formájában az erre felvett hiteleket!
prosperitas
2013.01.29 15:46:31
@prosperitas:
"Bőven van rá pénz abból, amit a Közgép megspórolt az M43-as megépítésével. Ugyanis a Közgép 1 milliárdért épített egy km autópályát. 2002-2006 között meg 2 milliárdért építettek 1 km-t, dupla áron, mint Németországban." Szóval a baloldali liberális kormányok alatt éppen dupla annyiért épült 1 km autópálya, mint 2012-ben. Közben eltelt 10 év és közel 80%-os infláció volt. Összességében a Közgép negyedannyi pénzért épít most az Orbán kormány idején, mint amennyiért építettek Gyurcsány-Bajnai idején.
"Bőven van rá pénz abból, amit a Közgép megspórolt az M43-as megépítésével. Ugyanis a Közgép 1 milliárdért épített egy km autópályát. 2002-2006 között meg 2 milliárdért építettek 1 km-t, dupla áron, mint Németországban." Szóval a baloldali liberális kormányok alatt éppen dupla annyiért épült 1 km autópálya, mint 2012-ben. Közben eltelt 10 év és közel 80%-os infláció volt. Összességében a Közgép negyedannyi pénzért épít most az Orbán kormány idején, mint amennyiért építettek Gyurcsány-Bajnai idején.
prosperitas
2013.01.29 15:47:17
@prosperitas:
"Összességében a Közgép negyedannyi pénzért épít most az Orbán kormány idején, mint amennyiért építettek Gyurcsány-Bajnai idején mások."
"Összességében a Közgép negyedannyi pénzért épít most az Orbán kormány idején, mint amennyiért építettek Gyurcsány-Bajnai idején mások."
A gazdasági növekedés rendszeres "várása" az elmúlt évek során fokozatosan a magyar folklór részévé vált, a néplélek testébe ivódott. Egyes kormánytisztviselők esetében komoly hitéleti feltöltődéssel jár a folyamatos reménykedés, míg az ellenzék végletekig fetisizálva,…..
prosperitas
2013.01.29 13:54:58
@manhattan (c):
Bajnai vezette be a közmunka intézményét és kormányzása idején is 100-150 ezren dolgoztak. Orbán csak nem szakította meg a jó hagyományt. Jobb, mint a segély és van haszna: azok a települések ahol nem tudják megfizetni a hivatásos kertészt, közmunkásokkal rendbe rakták a tereket buszmegállókat, mezőgazdasági földutakat. Nőtt a falusi iskolákban az étkeztetés színvonalat, több zöldség és gyümölcs kerül a gyerekek asztalára. Csökkent a bűnözés. Nőtt a segélyes család jövedelme. Ezek nem számszerűsíthetők a GDP-ben, de a falusiak mindennapi életkörülményeiben igen.
Bajnai vezette be a közmunka intézményét és kormányzása idején is 100-150 ezren dolgoztak. Orbán csak nem szakította meg a jó hagyományt. Jobb, mint a segély és van haszna: azok a települések ahol nem tudják megfizetni a hivatásos kertészt, közmunkásokkal rendbe rakták a tereket buszmegállókat, mezőgazdasági földutakat. Nőtt a falusi iskolákban az étkeztetés színvonalat, több zöldség és gyümölcs kerül a gyerekek asztalára. Csökkent a bűnözés. Nőtt a segélyes család jövedelme. Ezek nem számszerűsíthetők a GDP-ben, de a falusiak mindennapi életkörülményeiben igen.
prosperitas
2013.01.29 14:19:51
@manhattan (c):
"Orbán eftárs tehát 4 év alatt se tudta stabilizálni az országot, söt, sokkal szarabbá tette a fundamentumokat a 2010-es évinél is."
Már miért lennének rosszabbak a fundamentumok? 2010-ben volt egy Bajnai által 7%-os hiányra tervezett választási költségvetés, amiből egy tétel az SZJA 32%-ról 17%-ra csökkentése miatt 180 milliárdot dobott ki az ablakon fedezet nélkül, volt egy AB által központilag elmeszelt ingatlanadó. Tehát Bajnai 7%-os várható éves hiánnyal adta át az országot, ami növekvő államadóssági pályát jelent. 2012-ben a hiány 3% alatt van. Innen lehet növekedni.
Évente 1000 milliárd forinttal növelte az ország finanszírozási igényét a 2011-2013 időszakra az IMF megállapodásnak "köszönhetően" 5000 milliárdról 6000 milliárd forintra.
Államadósságot csökkentette Orbán 80%-ról 77%-ra az EUR árfolyamtól függően, még úgy is, hogy az államadósság fele devizában áll fenn azaz 10 ezer milliárd forint, amire egy 10%-os árfolyamgyengülés 1000 milliárdot pakol rá.
A végtörlesztéssel lehetővé tette, hogy a lakosság devizaeladósodottságát 6000-7000 milliárdról 2000 milliárd forinttal csökkenthesse. Ezáltal csökkentve az ország kockázatát.
Növelte a foglalkoztatottságot, mintegy 200 ezer fővel.
"S egyre nyilvánvalóbb mindenki számára, hogy ha maradt volna Libás még 1-2 évig, akkor ez a hatalmas csúszás a gazdaság teljesítö képességében, az emberek pénzügyi helyzetében nem fordult volna elö. A stabilizációs veszteségeken már rég túl lenne az ország."
Bizony hasonlóan Lettországhoz, ahol a stabilizációs veszteség a GDP 25%-át vitte el. Most egy 0,75nyi GDP növekszik évente 5%-kal, de már a növekedés csökkenő pályán van. Az emberek elvesztették jövedelmük 25%-át, milliós nagyságrendben vándoroltak ki az országból, a társadalmi egyenlőtlenségek nőttek.
A Bajnai által bevezetni kívánt ingatlanadó lehetővé tette volna, hogy az emberek utolsó megtakarításaikat veszítsék el: mert nem elég, hogy törlesztőrészleteik 30%-kal megugrottak - az EUR gyengélkedése miatt, még fizetniük kellett volna az ingatlanadót is. Garantált kifosztása a lakosságnak.
Még mindig közel 400-500 milliárd folyik be bankadóból, ezt Bajnai a lakosságra terhelte volna, ami a munkabérek illetve nyugdíjjövedelmeknél egy 20-30%-os csökkenést eredményezett volna, hasonlóan a román IMF programhoz. Az államadósság pedig a gazdasági visszaesés miatt 90% fölé került volna, ismét csődbe juttatva az országot.
Az igazság az, hogy az ellenzék azt akarja elhitetni, hogy a lakossági megszorításoknak nincs növekedési áldozata: ne higgyetek nekik - ott van Görögország és Spanyolország esete, ahol évente 5%-kal esik vissza a gazdaság és a munkanélküliség duplázódik!
És azt akarják elhitetni, hogy a bankadó miatt nincs hitelezés és gazdasági növekedés Magyarországon!
Hazugság ez is! Túl van hitelezve a magyar piac, nem tudnak már hitelt kihelyezni, mindenkinek törleszteni kell.
A baloldali liberálisok - Bajnai, Gyurcsány - a jövőnket semmisítették meg, ami most éppen a jelenünk, és Orbán fegyelmezett gazdálkodással éppen most teremti meg az ország pozitív jövőjét újra.
"Orbán eftárs tehát 4 év alatt se tudta stabilizálni az országot, söt, sokkal szarabbá tette a fundamentumokat a 2010-es évinél is."
Már miért lennének rosszabbak a fundamentumok? 2010-ben volt egy Bajnai által 7%-os hiányra tervezett választási költségvetés, amiből egy tétel az SZJA 32%-ról 17%-ra csökkentése miatt 180 milliárdot dobott ki az ablakon fedezet nélkül, volt egy AB által központilag elmeszelt ingatlanadó. Tehát Bajnai 7%-os várható éves hiánnyal adta át az országot, ami növekvő államadóssági pályát jelent. 2012-ben a hiány 3% alatt van. Innen lehet növekedni.
Évente 1000 milliárd forinttal növelte az ország finanszírozási igényét a 2011-2013 időszakra az IMF megállapodásnak "köszönhetően" 5000 milliárdról 6000 milliárd forintra.
Államadósságot csökkentette Orbán 80%-ról 77%-ra az EUR árfolyamtól függően, még úgy is, hogy az államadósság fele devizában áll fenn azaz 10 ezer milliárd forint, amire egy 10%-os árfolyamgyengülés 1000 milliárdot pakol rá.
A végtörlesztéssel lehetővé tette, hogy a lakosság devizaeladósodottságát 6000-7000 milliárdról 2000 milliárd forinttal csökkenthesse. Ezáltal csökkentve az ország kockázatát.
Növelte a foglalkoztatottságot, mintegy 200 ezer fővel.
"S egyre nyilvánvalóbb mindenki számára, hogy ha maradt volna Libás még 1-2 évig, akkor ez a hatalmas csúszás a gazdaság teljesítö képességében, az emberek pénzügyi helyzetében nem fordult volna elö. A stabilizációs veszteségeken már rég túl lenne az ország."
Bizony hasonlóan Lettországhoz, ahol a stabilizációs veszteség a GDP 25%-át vitte el. Most egy 0,75nyi GDP növekszik évente 5%-kal, de már a növekedés csökkenő pályán van. Az emberek elvesztették jövedelmük 25%-át, milliós nagyságrendben vándoroltak ki az országból, a társadalmi egyenlőtlenségek nőttek.
A Bajnai által bevezetni kívánt ingatlanadó lehetővé tette volna, hogy az emberek utolsó megtakarításaikat veszítsék el: mert nem elég, hogy törlesztőrészleteik 30%-kal megugrottak - az EUR gyengélkedése miatt, még fizetniük kellett volna az ingatlanadót is. Garantált kifosztása a lakosságnak.
Még mindig közel 400-500 milliárd folyik be bankadóból, ezt Bajnai a lakosságra terhelte volna, ami a munkabérek illetve nyugdíjjövedelmeknél egy 20-30%-os csökkenést eredményezett volna, hasonlóan a román IMF programhoz. Az államadósság pedig a gazdasági visszaesés miatt 90% fölé került volna, ismét csődbe juttatva az országot.
Az igazság az, hogy az ellenzék azt akarja elhitetni, hogy a lakossági megszorításoknak nincs növekedési áldozata: ne higgyetek nekik - ott van Görögország és Spanyolország esete, ahol évente 5%-kal esik vissza a gazdaság és a munkanélküliség duplázódik!
És azt akarják elhitetni, hogy a bankadó miatt nincs hitelezés és gazdasági növekedés Magyarországon!
Hazugság ez is! Túl van hitelezve a magyar piac, nem tudnak már hitelt kihelyezni, mindenkinek törleszteni kell.
A baloldali liberálisok - Bajnai, Gyurcsány - a jövőnket semmisítették meg, ami most éppen a jelenünk, és Orbán fegyelmezett gazdálkodással éppen most teremti meg az ország pozitív jövőjét újra.
Két rövid megjegyzés az elején. Mikor népszavazást kezdeményezett a Más Politika a Munka Törvénykönyvének egyes elemiről, akkor bizony szinte kérés nélkül állt mögé az ellenzék segíteni. Szolidaritás, MSZP, DK aktivistái is gyűjtötték az aláírásokat négy különböző…..
prosperitas
2013.01.27 23:13:38
@Pop40: tökéletesen modellezte a balliberális oldal által követett gyakorlatot. Csak ne akarja ezt az Orbán kormány nyakába varrni. Autópálya építések költségeiről elég szép historikus adatok állnak rendelkezésre, és a Közgép dolgozik a legolcsóbban!
prosperitas
2013.01.28 11:33:51
@Pop40: legyen egy kicsit kisebb az arca, mert nagy pofára esés lesz a vége! A közgép 1 milliárd forint körüli összegből építette meg az M43ast kilométerenként, a ballib kormányok alatt pedig a legtöbb 1,5 és 2 milliárd között épült kilométerenként. De a csúcs 3,2 milliárd volt az mszp kormányok idején. Akárhogy is nézem, minden kilométeren 1 milliárdot takarított meg a Közgép és Simicska Lajos az adófizetőknek.
prosperitas
2013.01.28 11:43:17
@dr yetee 69: az ország éppen most teremtette meg az alapját annak, hogy növekedési pályára álljon, köszönhetően a 3% alatti államháztartási hiánynak - ami jelzem, hogy a ballib kormányok idején csak vágyálom maradt ideértve Bajnai és Oszkó Péter "szakértői" kormányzását az IMF hiteléből az Imf/eu által előírt feladatok mentén!
A Bullshit Rajongók Ünnepét (BRÜ) rendezték tegnap a nagy büdösben. Szószátyár metafóra gyártó kisiparosaink igazán kitettek magukért, szavunk nem lehet. Tagadhatatlanul belefordultunk a kampányba, egymás után kapkodhattuk fejünket Vona Gábor "cigány testvéreim" és…..
Kettős Mérce
Budai Gyula magyarázkodik: attól lesz valaki a rokonom, hogy a PTK szerint az
2012.10.01 11:06:34
A Népszabadság szerint Gerzsánszki Lajos lett az abszolút győztes a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei földbérletpályázaton, összesen 732 hektár földterületet nyert el. A hír azért érdekes, mert Lajos Budai Gyula volt elszámoltatási kormánybiztos, jelenleg a vidékfejlesztési…..
prosperitas
2012.10.02 12:14:19
@P.Freddy:
Én az unokaöcséim, unokahugaim apósával a lakodalmon kívül soha az életben nem találkoztam. :-)
Én az unokaöcséim, unokahugaim apósával a lakodalmon kívül soha az életben nem találkoztam. :-)
Hiba volt az országot bóvli kategóriába sorolni, teljesen egyértelmű, hogy sohasem voltunk azok. Az utóbbi egy hét nagy ralit hozott a magyar eszközök számára. Erősödött a forint, zuhantak az államkötvény hozamok. A magyar államkötvények hozamai forintban 7-7,5% körül,…..
prosperitas
2012.07.22 02:15:00
@Balint Gyuri bacsi:
Mert ha nem lenne hiány, akkor akár a kiadási oldalt, akár a bevételi oldalt még minimálisan a GDP 3%-kal módosítani kellene: ami további 840 milliárd forint elvonást jelentene a gazdaságtól, azaz potenciálisan egy gazdasági összeomlást is eredményezhetne jelenleg. Lsd. Görögország, ahol a gazdaság összeomlott a megszorítások miatt.
Mert ha nem lenne hiány, akkor akár a kiadási oldalt, akár a bevételi oldalt még minimálisan a GDP 3%-kal módosítani kellene: ami további 840 milliárd forint elvonást jelentene a gazdaságtól, azaz potenciálisan egy gazdasági összeomlást is eredményezhetne jelenleg. Lsd. Görögország, ahol a gazdaság összeomlott a megszorítások miatt.
Egy forradalmár a szabadságban sem pihen. Vagy klónozták, mert tegnap megint ő folyt minden csapból. Esetleg még az lehet, hogy a nyugágyban pihegve az egyik kezével tartja a telefont, konzultál és interjút ad egyszerre, a másikkal meg leveri az Alkotmánybíróság lázadását, mert…..
prosperitas
2012.07.17 14:39:03
@GeoCracker: Továbbra is nehéz felfognom, hogy a bíráknak miért rossz az, ha az általános 62 éves nyugdíjkorhatár elérésekor nyugdíjba mehetnek és nem kell 70 éves korukig dolgozni.
Ha ennyire támogatják itt egyesek, hogy 70 évig dolgozni kelljen, akkor miért nem emeljük fel az általános nyugdíjkorhatárt 70 évre, hogy mindenki örüljön, hogy tovább dolgozhat?
A nyugdíjkassza is jól jár, az állam is jól jár meg az állampolgár is.
Ha ennyire támogatják itt egyesek, hogy 70 évig dolgozni kelljen, akkor miért nem emeljük fel az általános nyugdíjkorhatárt 70 évre, hogy mindenki örüljön, hogy tovább dolgozhat?
A nyugdíjkassza is jól jár, az állam is jól jár meg az állampolgár is.
Orbán Viktor méltó módon válaszolt az amerikai Kongresszus 50 képviselője által június végén írott levélre. Mármint hozzá méltó módon. A képviselők alapvetően a Jobbik mindennapi antiszemita és cigányellenes kirohanásait sérelmezték, illetve hiányolták, hogy a magyar…..
Droli tegnap remek posztot írt Hisztiország címmel. Remélem nem követek el nagy hibát, ha úgy foglalom össze az írását, hogy a magyar választópolgároknak mindig az aktuális kormány politikájával van bajuk, és emellett a mindenkori ellenzék politikáját mindig jobbnak tartják.…..
prosperitas
2012.05.26 07:50:44
@dimitrij: "gondolom nem véletlen nem választ írtál, hanem csak hozzászólást... izgulsz? :))
"
Nem egészen. A Firefox generált egy technikai problémát, ami miatt nem lehetett használni a válasz a hozzászólásra gombot, csak a válasz a cikkre gombot.
prosperitas: "Az ország eladósodottsága a GDP 140%-án áll állami és lakossági szektort is figyelembe véve, amiből, ha kivonod az állami 80%-ot, a lakossági szektorra praktikusan 60%-nyi GDP-ben kifejezett adósság marad. De nem lep meg, hogy még ezt is el kell magyarázni Neked."
dimitrij: "nem lep meg? a korábbi hozzászólásaid fényében indokolt lenne a nagyobb szerénység."
Igen. Én is így gondolom, hogy Önnek szerényebbnek kellene lennie.
dimitrij: "az ok, hogy 80 meg 60%, de illene odatenni, hogy minek a 60 illetve 80%-, mert nem mindegym hogy a 80% 60%-a, vagy a 140% 60%-a, vagy GDP arányosan 60%."
Valóban nem szerepelt, hogy GDP arányos 80% meg GDP arányos 60%, de egy tájékozott ember, mint Ön, nyilván tisztában van ezekkel az értékekekkel.
"Elfelejted, hogy a családi kedvezmény kompenzálja az adójóváírás kivezetését ami kb. 800 ezer - 1 millió családot érint, emlékeztetőül: 2 gyerek után már 20 ezer forint adókedvezményt lehet igénybe venni"
dimitrij: "kegyed meg azt felejti el, hogy adókedvezményt at tud igénybe venni, akinek van legális jövedelme, na most 1,2 millió minimálbéres országában, ahol a foglalkoztatás 53%, ott a családi adókedvezmény nem éri el a kivánt hatást, ráadásul csökkeni fogyasztás mellett, megugró infláció és emelkedő törlesztőrészletek mellett, illetve úgy, hogy az áfa, meg nagyjából teljes adóprés nő, ott ennek hatása elenyésző. keres releváns érvet... ez picsafüst. :)"
"kegyed meg azt felejti el, hogy adókedvezményt at tud igénybe venni, akinek van legális jövedelme,"
Nem felejtem el, persze, hogy erről vitatkozunk, hogy az adójóváírás kivezetését, ami nyilván csak azokat érintheti akik legális jövedelemmel rendelkeznek, mennyiben kompenzálja a családi kedvezmény.
"A családi kedvezmény nem éri el kívánt hatást:" attól függ, hogy mi a kívánt hatás. Ön szerint ezek szerint az teljesen rendben van, sőt nem kell figyelembe venni, hogy egy legálisan kereső, hány embert tart el a családjában. Sőt. Tudjuk, hogy azok akik több gyermeket vállalnak, jövedelmük jelentős részét nem saját magukra költik, hanem gyermekeik felnevelésére. 2 átlagkeresettel rendelkező család mondjuk 2 gyermek esetén összes aktív jövedelmüknek kb. felét erre áldozzák, ami azt jelenti, hogyha valaki humántőkét állít elő a társadalom számára, azaz gyermeket vállal - nem tud úgy megtakarítani, saját személyes igényeket kielégíteni, mint azok akiknek már nincs, vagy még nincs gyermeke. A gyermeket vállalók és nevelők, tehát annak ellenére hátrányba kerülnek, hogy a társadalom számára fontos humántőkét előállítják. Ebből a szempontból igenis van létjogosultsága, hogy ezt a hátrányt a társadalom a teherbíró képességének megfelelően csökkentse. Aminek lehet egy olyan hatása, hogy több gyermeket vállalnak az emberek,de nem feltétlenül következik be tömegesen ez a másik hatás, főleg, ha az emberek nem bíznak a modell fennmaradásában. pl. az ellenzék elképzelései miatt. Az alacsony születésszám azt bizonyítja, hogy a társadalom nem ismeri el kellő mértékben ezen erőfeszítéseket, a gyermekvállalás kérdését eddig magánügynek tekintette, holott magánszempontból a gyermekvállalás, a társadalom szempontjából pedig humántőke képzés a társadalmi szolidaritás fennmaradását szolgálná. Pl. akkor amikor a gyerekek járulékfizetőkké válnak és a jelenlegi aktívak nyugdíját fizetik ki.
dimitrij: "1,2 millió minimálbéres országában, ahol a foglalkoztatás 53%"
Na most ezek az adatok is érdekesek, ugyanis az 1,2 millió minimálbéres közül mennyi a valójában minimálbéres, és mennyi azoknak az aránya, akik az adójóváírás érvényesítése miatt - azaz, hogy minimális adót se fizessenek, ebbe a kategóriába jelentették be magukat. (A teljesség igénye nélkül és tisztelet azon kivételeknek akik szeretnek nyugodtan aludni: Orvosok, ügyvédek, programozók, könyvelők, adótanácsadók, fodrászok, kozmetikusok, festők, burkolók, kőművesek, víz-gáz-fűtésszerelők stb.) Állítólag a minimálbéresek tényleges száma nem éri el az 500 ezer főt, ráadásul ők azok, akik biztosan nem kerültek rosszabb helyzetbe a minimálbér emelése miatt. Azok pedig akik csak az adójóváírást akarták kihasználni, igenis járuljanak hozzá a KÖZTEHERVISELÉSHEZ, mert adójukért cserébe szolgáltatásokat vesznek igénybe: oktatás, bölcsőde, óvoda, rendőrség, honvédelem, egészségügy, nyugdíj.
dimitrij: A közmunkaprogrammal kapcsolatban, "ezen túl nincs pozitív hatás, csak negatív, logikus, hogy egy kormánypárti egyed ezzel jön elő, és szépen megpróbálja megideologizlni az adatokat, meg a közmunkaprogramot, de tény, hogy ebben a kérdésben rosszabb a helyzet, mint volt korábban. a közmunkaprogramnak meg nincsenek hosszabb távú hatásai, szakképesítést nem szereznek, megalázóan alacsony jövedelmet kapnak az érintettek, nem tudni milyen visszaélések történnek majd, illetve, hogy milyen kriminalisztikai hatásai lesznek... persze fontos a kincstári optimizmus. :)"
Na most ez a kritika főleg annak fényében érdekes, hogy idolja - Bajnai Gordon is aktívan alkalmazta ezt az eszközt, és gondolom akkor nem merültek fel Önben ezek a kérdések, hogy vannak-e hosszabb távú hatásai, mennyire megalázó a jelenlegi 47500 Ft helyett pont a feléért dolgozni, illetve, hogy milyen kriminalisztikai hatásai lesznek, hanem gondolom örült, hogy a munkanélküliség "csak" duplázódott.
prosperitas"Ezt nem tudom pontosan, de szerintem ez a 8% a 80%-on felül van, a 140%-os ország adósságba számít bele."
dimitrij: "ez az államadósság önkormányzaokra eső része, és mind a posztot jegyző kolléga, mind kegyed diszkréten hallgat róla... micsoda véletlen."
Szerintem az államadósságban a tisztán állami szektorhoz kapcsolható adósság van benne, az önkormányzati szektor adóssága ezen felül van. De nem vagyok ebben biztos. De ettől függetlenül megvitathatjuk ezt is, hiszen tudvalevő, hogy különösen Gyurcsány Ferenc volt igen aktív abban, hogy állami feladatokat az önkormányzatokhoz delegáljon, viszont forrást elfelejtette biztosítani hozzá - tehát az önkormányzatok eladósodása törvényszerűvé vált.
prosperitas"- tényleg nem mert az az európai adósságválság következménye ami a hitelezési válságból indult ki. Ráadásul megkérdezhetnénk erről a görögöket, vagy a spanyolokat, hogy vajon CDS feláruk alakulásában mennyire játszik szerepet adósságuk nagysága. Véleményed szerint nyilván semennyire. Hát érdekes nézőpont."
dimitrij: "sehol nem állítottam, hogy nem játszik szerepet, azt hangsúlyoztam, hogy nagy szerepe van abban a kormány botrányos külpolitikai lépéseinek,"
Melyik botrányos külpolitikai lépésre tetszik gondolni? Talán arra, hogy a kormány igyekezett megvédeni magát olyan itthoni ellenzékiek által az egész világon elterjesztett alaptalan vádak és hazugságok ellen, mint, hogy fasiszta diktatúra van, vagy annak kiépítése folyik Magyarországon, vagy hogy a konzervatívabb alkotmányunk sérti az Európai jogokat. Ezen vádakat az Európai Unió fogalmazta meg Magyarország ellen az ellenzékiek véleményére alapozva - tehát ha cáfolni akarja a kormány ezen véleményeket, nyilván, hogy szembe kell kerüljön az Európai Unió álláspontjával. Nem Magyarország támadta meg az EU-t , hanem fordítva történt, Magyarország végig védte magát az alaptalan kritikák ellen.
dimitrij: "a hiteltelen gazdaságpolitikának, a tőkeellenes hangulatkeltésnek, a szektoriális különadóknak is, illetve még néhány tényezőnek."
Ezzel szemben érdekes, hogy elemzők ezeket a tényezőket szinte soha nem említik Magyarország sérülékenysége kapcsán, hanem többnyire úgy fogalmaznak: a görögországi, spanyolországi események kapcsán gyengélkedő forintárfolyam ráirányította a figyelmet a Magyarország sérülékenységére, aminek oka, hogy adósságának jelentős része külföldi devizában áll fenn."
"ezzel szembe azt állítani, hogy csak a hitelválság hatása a CDS megugrása az ocsmány hazugság."
"Nem. A CDS felárunk akkor ugrik meg, amikor a PIIGS országokban baj van, mert pánikreakciók alakulnak ki a piacon."
dimitrij: "meg amikor valami félkegyelmű kieburadlja az IMF-et és államcsődről zagyvál, meg amikor újabb és újabb szektoriális különadókkal terhelik a jövedelmező szektorokat és nem strukturális reformokat jelentenek be. újabb vaskos csúsztatás... nem áll jól senkinek, neked se. :)
Az IMF kiebrudalása szükségszerű volt, ugyanis a hitelprogram további folytatásaként olyan intézkedéseket kellett volna vállalnia az Orbán kormánynak, ami más országokban sem válltotta be a hozzá fűzött reményeket: pl. nyugdíjak azonnali 20%-os csökkentése és közszféra dolgozói bérének 20%-os csökkentése, amit pl. Romániában kértek a hitelprogram folytatásaként. Na most, ha most szar a helyzet, mert a kormány ehelyett szektoradókat vetett ki, amiket az IMF nyilván nem támogatott, emiatt kellett megszakítani a kapcsolatot, akkor hogy érezné magát a társadalom, ha a hasonló IMF nyomásra bevezetett intézkedések következtében elindul az a negatív recessziós spirál, - csökkenő fogyasztás miatt, csökkenő termelés, emiatt munkahelyek tömegesebb megszűnése, ami tovább csökkenő fogyasztáshoz vezet - mint mondjuk Görögországban, ahol a munkanélküliség duplázódott és 20% körül van, a fiatalok esetében pedig 50% körül.
Nem vitatkozom azzal, hogy a szektoradóknak van növekedés visszafogó hatása ami akár még jelentős is lehet, de az IMF által kínált alternatíva sokkal keményebb következményekkel jár. Akár teljes gazdasági összeomlással, mint pl. Görögország esetében."
A félkegyelmű államcsődről hablatyol: Ne hablatyolt államcsődről, hanem azt mondta, hogy olyan helyzetben vagyunk, mint Görögország. Na most a piaci reakciókat tekintve ennek a kijelentésnek volt alapja. Mert ha most állna ki Kósa Lajos pl. és azt mondaná, hogy olyan helyzetben vagyunk, mint Görögország, gyanítom, hogy semmilyen árfolyamreakciót nem váltana ki, mivel a befektetők tudják, hogy mi a helyzet Magyarországon és most már nem vagyunk olyan helyzetben, mint Görögország. Akkor ellenben volt egy idolja által összállított hitelesnek kikiáltott költségvetés, amiről mindenki tudta, hogy nem valós adatokat tartalmaz.
prosperitas: "Ezt a véleményed nem is minősítem, mert a Megyó-Gyurcsány-Bajnai kormányzás teljesítményét képtelenség alulmúlni..."
dimitrij: "dehogy képtelenség. nyisd ki a szemed, vedd észre a valóságot: két év alatt sikerült alulmúlni 8 év elfuserált, konepciótlan politizálását. lehet parfümözni a szart, de attól még szar marad... de neked erre van gusztusod akkor egyed. :)"
Válaszom: egyrészt: A mutatóink nem romlottak, GDP arányos államadósság tekintetében javultak vagy szinten maradtak, amire 2002 óta nem volt példa. Javultak a GDP adataink is 2009-hez képest.
Ha GDP 2008-at 100%-nak veszed, akkor
2009-es GDP a 2008-as GDP-nek 93,2% (6,8% volt a visszaesés)
2010-es GDP a 2008-as GDP 94,4%-a (1,3%-os növekedés miatt), 2011-es GDP a 2008-as 96%-a (1,7%-os növekedés miatt) a 2012 évit pedig még nem tudjuk, bár volt egy visszaesés az első negyedévben, éves alapon ha jól emlékszem 0,7%.
Államháztartási hiány is javul, pl. idén minden jós azt mondja, hogy 3% alatt marad, amit kötelező is tartani az országnak a túlzott deficit eljárás miatt.
Munkanélküliség stagnál, foglalkoztatottság nő, születésszám enyhén emelkedik és a kormánynak nincs szándékában mégegyszer a hitelből finanszírozott jólét hamis illúziójába kergetni az embereket, ami már önmagában egy pozitívum, bár kétségtelen, hogy fájdalmas megélni."
prosperitas: adónemek"de kevesebb, mint 2009-ben,"
dimitrij"az lehet, hogy darabra kevesebb, de a vlomene nem kevesebb, hiszen adónöveléssel próbálták az államháztartást egyensúlybe hozni, amit egyébként az szja változások is okoztak, crika 600 milliárdnyi adókiesés."
Na most egyik mondattal cáfolja a másikat, ami pontosan mutatja, hogy mi történik: Egyrészt volt 600 milliárd forint adókiesés, amit szektoradókkal pótoltak, tehát volumenben nem változott. Ráadásul éppen most jelent meg az OECD tanulmánya, amelyben éppen azt fejtegetik, hogy az adóbevételek nagysága Magyarországon csökkent a legjobban GDP arányosan, ami azt jelenti, hogy az átlagos adóztatás mértéke Magyarországon csökkent a legjobban GDP arányosan. Annak ellenére, hogy a fogyasztási adók száma és szerepe emelkedőben van a munkát terhelő tipusú adókkal szemben. Tehát semmi más nem történik, mint az adózásban egy átrendeződés megy végbe, ami remélhetőleg folytatódni fog.
"Ezzel szemben a költségvetés tervezése jobban megalapozható, hiszen a fogyasztási tipusú adók jobban tervezhetőek, pl. az ÁFA az egyik legjobban tervezhető adónem. "
dimitrij: "csökkenő fogyasztás, megugró infláció mellett nehezebben tervezhető az áfa bevétel"
A fogyasztás nem csökken hanem stagnál, az infláció azt jelenti, hogy ugyanannyi jövedelemből kevesebb terméket lehet megvásárolni, de az elkölthető jövedelem nagysága akár vállalati szektorban (Pl. TAO kulcs 19%-ról 10%-ra csökkentése miatt), akár lakossági szektor bizonyos szegmenseiben növekszik (családi kedvezmény, egykulcsos adó, végtörlesztés, árfolyamgát hatása miatt), tehát az infláció éppenhogy több ÁFA bevételt generál.
dimitrij: "ráadásul nem készülnek hatástanulmányok annak kapcsán, hogy az adónem bevezetése miatt hogyan változik a bázis, illetve a két hetente változó adórendszer sem éppen a könnnyen tervezhető költségvetés érdekében munkál... :) újabb lózung. :PPP"
De készülnek hatástanulmányok. Egyik másik el is érhető a minisztériumok honlapján, sőt társadalmi egyeztetések is vannak - bár kétségtelen, hogy néha a piacok megnyugtatása érdekében gyorsan kell cselekedni.
prosperitas: "ami összehasonlítva egyes hasonló problémákkal küszkődő országok kilátásaival, ahol évenete 5-10%-kal csökken a GDP, szemben a magyar stagnálással, az inflációt pedig nem tudják bevetni fegyverként, mert az eurohoz vannak kötve - egy nagyon jó szcenárió."
dimitrij: "és még sokkal jobb, mintha termonukleáris katasztrófához hasonlítanánk... ilyen 5-10%-os GDP csökkenésről minek tetszik hadoválni? :)) nézzük meg inkább a régi országainak adatait."
Kérem: 2002-ben a magyar államadósság a 51-52%-on állt, tehát a régió országaihoz képest nem volt kiugró az eltérés, a régióban hasonlóan alacsonyak volt a GDP arányos államadósság, mint most. A régió országaiban tehát jelenleg is hasonlóan alacsony az államadósság, sőt annak köszönhetően, hogy ki tudták használni a 2002-2008 közötti időszakot szerintem csökkenő adósságpályát futottak be a magas növekedési adataiknak köszönhetően. Szemben Magyarországgal, ahol 2010-re az államadósság 80%-ra nőtt. Ráadásul a régió országai hellyel közzel tartották a 3% alatti hiányt, aminek következtében nem folyik 2004- óta túlzottdeficit eljárás ellenük, tehát a 3%-os hiánycélt most is meghaladhatják, mert ráadásul államadósságuk is alacsony, azaz tudnak élénkíteni állami adósságnövekedés terhére, szemben Magyarországgal, ahol a 2004 óta tartó túlzottdeficit eljárás miatt erre semmilyen mozgástér nincs. Meg kell nézni, hogy a régió országaiban pl. a szomszédos országok államháztartási hiánya hogyan alakul szemben a magyarral és ebből mekkora gazdasági növekedést tudnak gerjeszteni. A lényeg: a szomszédos országokban magasabb az áht, mint nálunk és ezért segítséget tudnak nyujtani saját gazdaságuknak, szemben Magyarországgal. De gondolom ez Önnek sem újdonság, hogy ahol az államháztartás egyenlegének kiigazítása zajlik, azaz a bevételek és kiadások egyensúlyának megteremtése, akkor az állam nem fog költekezésbe, sőt visszafogja a jövedelemkiáramlást az egyensúly megteremtése érdekében.
prosperitas: "Ez teljes torzítás: Sokan vannak akik úgy tudtak végtörleszteni, hogy már nem volt sok hátra a futamidőből ezért egy viszonylag alacsony összeget kellett törleszteniük"
dimitrij: torzítás? ugyan már... az átlag futamidő 20 év, az átlag hitelösszeg 8 millió forintnyi chf folyósításkor... a a hitelesek egy részének több a tőketartozása és alacsonyabb az LTV-je, mint volt folyósításkor, miről hablatyolsz? :))) komoly, egy kis tárgyszerűséget próbálj már magadra erőltetni. :)"
Na most én nem állítottam semmit az átlag futamidőről és az átlag hitelösszegről, de valószínűnek tartom, hogy azok könnyebben tudtak törleszteni, akik átlag alatti hitelösszeggel rendelkeztek, vagy kevesebb futamidő volt még hátra a hitelből. Ez egy szimpla logikai következtetés. Hiszen nem tettek közzé adatot arról, hogy a hiteltörlesztések aránya milyen volt.
prosperitas: "Akik nem tudtak törleszteni, azok nagy része továbbra is törleszteni képes adós."
aham, ezért 14-25% az NPL állomány a legtöbb banknál, ugye? NPL = nem teljesítő hitel...
Tehát nagy részük több, mint 80% törleszteni képes adós.
Ha 10%-nyi "jó" adós kiesik a bázisból, az NPL arány természetesen nőhet, de a számuk változatlan marad.
"Teljesen egyetértek Veled, mert szinte minden kijelentésed cáfolható tényekkel, számokkal, adatokkal. :-) "
dimitrij: hát barátom, semmit sem sikerült cáfolnod, ahogy fentebb írtam indokolt lenne a nagyobb szerénység, mert így saját magad alázod meg. :PPPP
Én úgy érzem a kettőnk közötti vitás pontok száma csökkent, hozzászólásod csak töredékét kritizálta észrevételeimnek. :-)
dimitrij: legközelebb legyen vér a pucádban és válaszban reagálj, ne kellejen keresni a válaszod. :)
Első bekezdésben válaszoltam, hogy technikai problémáról volt szó, de örülök, hogy megtalálta a hozzászólásomat és válaszként értékelte.
A szerénységről annyit, hogy az Önre ráférne, különösen annak fényében, hogy egyébként észrevételei megfontolásra és vitára alkalmasak.
"
Nem egészen. A Firefox generált egy technikai problémát, ami miatt nem lehetett használni a válasz a hozzászólásra gombot, csak a válasz a cikkre gombot.
prosperitas: "Az ország eladósodottsága a GDP 140%-án áll állami és lakossági szektort is figyelembe véve, amiből, ha kivonod az állami 80%-ot, a lakossági szektorra praktikusan 60%-nyi GDP-ben kifejezett adósság marad. De nem lep meg, hogy még ezt is el kell magyarázni Neked."
dimitrij: "nem lep meg? a korábbi hozzászólásaid fényében indokolt lenne a nagyobb szerénység."
Igen. Én is így gondolom, hogy Önnek szerényebbnek kellene lennie.
dimitrij: "az ok, hogy 80 meg 60%, de illene odatenni, hogy minek a 60 illetve 80%-, mert nem mindegym hogy a 80% 60%-a, vagy a 140% 60%-a, vagy GDP arányosan 60%."
Valóban nem szerepelt, hogy GDP arányos 80% meg GDP arányos 60%, de egy tájékozott ember, mint Ön, nyilván tisztában van ezekkel az értékekekkel.
"Elfelejted, hogy a családi kedvezmény kompenzálja az adójóváírás kivezetését ami kb. 800 ezer - 1 millió családot érint, emlékeztetőül: 2 gyerek után már 20 ezer forint adókedvezményt lehet igénybe venni"
dimitrij: "kegyed meg azt felejti el, hogy adókedvezményt at tud igénybe venni, akinek van legális jövedelme, na most 1,2 millió minimálbéres országában, ahol a foglalkoztatás 53%, ott a családi adókedvezmény nem éri el a kivánt hatást, ráadásul csökkeni fogyasztás mellett, megugró infláció és emelkedő törlesztőrészletek mellett, illetve úgy, hogy az áfa, meg nagyjából teljes adóprés nő, ott ennek hatása elenyésző. keres releváns érvet... ez picsafüst. :)"
"kegyed meg azt felejti el, hogy adókedvezményt at tud igénybe venni, akinek van legális jövedelme,"
Nem felejtem el, persze, hogy erről vitatkozunk, hogy az adójóváírás kivezetését, ami nyilván csak azokat érintheti akik legális jövedelemmel rendelkeznek, mennyiben kompenzálja a családi kedvezmény.
"A családi kedvezmény nem éri el kívánt hatást:" attól függ, hogy mi a kívánt hatás. Ön szerint ezek szerint az teljesen rendben van, sőt nem kell figyelembe venni, hogy egy legálisan kereső, hány embert tart el a családjában. Sőt. Tudjuk, hogy azok akik több gyermeket vállalnak, jövedelmük jelentős részét nem saját magukra költik, hanem gyermekeik felnevelésére. 2 átlagkeresettel rendelkező család mondjuk 2 gyermek esetén összes aktív jövedelmüknek kb. felét erre áldozzák, ami azt jelenti, hogyha valaki humántőkét állít elő a társadalom számára, azaz gyermeket vállal - nem tud úgy megtakarítani, saját személyes igényeket kielégíteni, mint azok akiknek már nincs, vagy még nincs gyermeke. A gyermeket vállalók és nevelők, tehát annak ellenére hátrányba kerülnek, hogy a társadalom számára fontos humántőkét előállítják. Ebből a szempontból igenis van létjogosultsága, hogy ezt a hátrányt a társadalom a teherbíró képességének megfelelően csökkentse. Aminek lehet egy olyan hatása, hogy több gyermeket vállalnak az emberek,de nem feltétlenül következik be tömegesen ez a másik hatás, főleg, ha az emberek nem bíznak a modell fennmaradásában. pl. az ellenzék elképzelései miatt. Az alacsony születésszám azt bizonyítja, hogy a társadalom nem ismeri el kellő mértékben ezen erőfeszítéseket, a gyermekvállalás kérdését eddig magánügynek tekintette, holott magánszempontból a gyermekvállalás, a társadalom szempontjából pedig humántőke képzés a társadalmi szolidaritás fennmaradását szolgálná. Pl. akkor amikor a gyerekek járulékfizetőkké válnak és a jelenlegi aktívak nyugdíját fizetik ki.
dimitrij: "1,2 millió minimálbéres országában, ahol a foglalkoztatás 53%"
Na most ezek az adatok is érdekesek, ugyanis az 1,2 millió minimálbéres közül mennyi a valójában minimálbéres, és mennyi azoknak az aránya, akik az adójóváírás érvényesítése miatt - azaz, hogy minimális adót se fizessenek, ebbe a kategóriába jelentették be magukat. (A teljesség igénye nélkül és tisztelet azon kivételeknek akik szeretnek nyugodtan aludni: Orvosok, ügyvédek, programozók, könyvelők, adótanácsadók, fodrászok, kozmetikusok, festők, burkolók, kőművesek, víz-gáz-fűtésszerelők stb.) Állítólag a minimálbéresek tényleges száma nem éri el az 500 ezer főt, ráadásul ők azok, akik biztosan nem kerültek rosszabb helyzetbe a minimálbér emelése miatt. Azok pedig akik csak az adójóváírást akarták kihasználni, igenis járuljanak hozzá a KÖZTEHERVISELÉSHEZ, mert adójukért cserébe szolgáltatásokat vesznek igénybe: oktatás, bölcsőde, óvoda, rendőrség, honvédelem, egészségügy, nyugdíj.
dimitrij: A közmunkaprogrammal kapcsolatban, "ezen túl nincs pozitív hatás, csak negatív, logikus, hogy egy kormánypárti egyed ezzel jön elő, és szépen megpróbálja megideologizlni az adatokat, meg a közmunkaprogramot, de tény, hogy ebben a kérdésben rosszabb a helyzet, mint volt korábban. a közmunkaprogramnak meg nincsenek hosszabb távú hatásai, szakképesítést nem szereznek, megalázóan alacsony jövedelmet kapnak az érintettek, nem tudni milyen visszaélések történnek majd, illetve, hogy milyen kriminalisztikai hatásai lesznek... persze fontos a kincstári optimizmus. :)"
Na most ez a kritika főleg annak fényében érdekes, hogy idolja - Bajnai Gordon is aktívan alkalmazta ezt az eszközt, és gondolom akkor nem merültek fel Önben ezek a kérdések, hogy vannak-e hosszabb távú hatásai, mennyire megalázó a jelenlegi 47500 Ft helyett pont a feléért dolgozni, illetve, hogy milyen kriminalisztikai hatásai lesznek, hanem gondolom örült, hogy a munkanélküliség "csak" duplázódott.
prosperitas"Ezt nem tudom pontosan, de szerintem ez a 8% a 80%-on felül van, a 140%-os ország adósságba számít bele."
dimitrij: "ez az államadósság önkormányzaokra eső része, és mind a posztot jegyző kolléga, mind kegyed diszkréten hallgat róla... micsoda véletlen."
Szerintem az államadósságban a tisztán állami szektorhoz kapcsolható adósság van benne, az önkormányzati szektor adóssága ezen felül van. De nem vagyok ebben biztos. De ettől függetlenül megvitathatjuk ezt is, hiszen tudvalevő, hogy különösen Gyurcsány Ferenc volt igen aktív abban, hogy állami feladatokat az önkormányzatokhoz delegáljon, viszont forrást elfelejtette biztosítani hozzá - tehát az önkormányzatok eladósodása törvényszerűvé vált.
prosperitas"- tényleg nem mert az az európai adósságválság következménye ami a hitelezési válságból indult ki. Ráadásul megkérdezhetnénk erről a görögöket, vagy a spanyolokat, hogy vajon CDS feláruk alakulásában mennyire játszik szerepet adósságuk nagysága. Véleményed szerint nyilván semennyire. Hát érdekes nézőpont."
dimitrij: "sehol nem állítottam, hogy nem játszik szerepet, azt hangsúlyoztam, hogy nagy szerepe van abban a kormány botrányos külpolitikai lépéseinek,"
Melyik botrányos külpolitikai lépésre tetszik gondolni? Talán arra, hogy a kormány igyekezett megvédeni magát olyan itthoni ellenzékiek által az egész világon elterjesztett alaptalan vádak és hazugságok ellen, mint, hogy fasiszta diktatúra van, vagy annak kiépítése folyik Magyarországon, vagy hogy a konzervatívabb alkotmányunk sérti az Európai jogokat. Ezen vádakat az Európai Unió fogalmazta meg Magyarország ellen az ellenzékiek véleményére alapozva - tehát ha cáfolni akarja a kormány ezen véleményeket, nyilván, hogy szembe kell kerüljön az Európai Unió álláspontjával. Nem Magyarország támadta meg az EU-t , hanem fordítva történt, Magyarország végig védte magát az alaptalan kritikák ellen.
dimitrij: "a hiteltelen gazdaságpolitikának, a tőkeellenes hangulatkeltésnek, a szektoriális különadóknak is, illetve még néhány tényezőnek."
Ezzel szemben érdekes, hogy elemzők ezeket a tényezőket szinte soha nem említik Magyarország sérülékenysége kapcsán, hanem többnyire úgy fogalmaznak: a görögországi, spanyolországi események kapcsán gyengélkedő forintárfolyam ráirányította a figyelmet a Magyarország sérülékenységére, aminek oka, hogy adósságának jelentős része külföldi devizában áll fenn."
"ezzel szembe azt állítani, hogy csak a hitelválság hatása a CDS megugrása az ocsmány hazugság."
"Nem. A CDS felárunk akkor ugrik meg, amikor a PIIGS országokban baj van, mert pánikreakciók alakulnak ki a piacon."
dimitrij: "meg amikor valami félkegyelmű kieburadlja az IMF-et és államcsődről zagyvál, meg amikor újabb és újabb szektoriális különadókkal terhelik a jövedelmező szektorokat és nem strukturális reformokat jelentenek be. újabb vaskos csúsztatás... nem áll jól senkinek, neked se. :)
Az IMF kiebrudalása szükségszerű volt, ugyanis a hitelprogram további folytatásaként olyan intézkedéseket kellett volna vállalnia az Orbán kormánynak, ami más országokban sem válltotta be a hozzá fűzött reményeket: pl. nyugdíjak azonnali 20%-os csökkentése és közszféra dolgozói bérének 20%-os csökkentése, amit pl. Romániában kértek a hitelprogram folytatásaként. Na most, ha most szar a helyzet, mert a kormány ehelyett szektoradókat vetett ki, amiket az IMF nyilván nem támogatott, emiatt kellett megszakítani a kapcsolatot, akkor hogy érezné magát a társadalom, ha a hasonló IMF nyomásra bevezetett intézkedések következtében elindul az a negatív recessziós spirál, - csökkenő fogyasztás miatt, csökkenő termelés, emiatt munkahelyek tömegesebb megszűnése, ami tovább csökkenő fogyasztáshoz vezet - mint mondjuk Görögországban, ahol a munkanélküliség duplázódott és 20% körül van, a fiatalok esetében pedig 50% körül.
Nem vitatkozom azzal, hogy a szektoradóknak van növekedés visszafogó hatása ami akár még jelentős is lehet, de az IMF által kínált alternatíva sokkal keményebb következményekkel jár. Akár teljes gazdasági összeomlással, mint pl. Görögország esetében."
A félkegyelmű államcsődről hablatyol: Ne hablatyolt államcsődről, hanem azt mondta, hogy olyan helyzetben vagyunk, mint Görögország. Na most a piaci reakciókat tekintve ennek a kijelentésnek volt alapja. Mert ha most állna ki Kósa Lajos pl. és azt mondaná, hogy olyan helyzetben vagyunk, mint Görögország, gyanítom, hogy semmilyen árfolyamreakciót nem váltana ki, mivel a befektetők tudják, hogy mi a helyzet Magyarországon és most már nem vagyunk olyan helyzetben, mint Görögország. Akkor ellenben volt egy idolja által összállított hitelesnek kikiáltott költségvetés, amiről mindenki tudta, hogy nem valós adatokat tartalmaz.
prosperitas: "Ezt a véleményed nem is minősítem, mert a Megyó-Gyurcsány-Bajnai kormányzás teljesítményét képtelenség alulmúlni..."
dimitrij: "dehogy képtelenség. nyisd ki a szemed, vedd észre a valóságot: két év alatt sikerült alulmúlni 8 év elfuserált, konepciótlan politizálását. lehet parfümözni a szart, de attól még szar marad... de neked erre van gusztusod akkor egyed. :)"
Válaszom: egyrészt: A mutatóink nem romlottak, GDP arányos államadósság tekintetében javultak vagy szinten maradtak, amire 2002 óta nem volt példa. Javultak a GDP adataink is 2009-hez képest.
Ha GDP 2008-at 100%-nak veszed, akkor
2009-es GDP a 2008-as GDP-nek 93,2% (6,8% volt a visszaesés)
2010-es GDP a 2008-as GDP 94,4%-a (1,3%-os növekedés miatt), 2011-es GDP a 2008-as 96%-a (1,7%-os növekedés miatt) a 2012 évit pedig még nem tudjuk, bár volt egy visszaesés az első negyedévben, éves alapon ha jól emlékszem 0,7%.
Államháztartási hiány is javul, pl. idén minden jós azt mondja, hogy 3% alatt marad, amit kötelező is tartani az országnak a túlzott deficit eljárás miatt.
Munkanélküliség stagnál, foglalkoztatottság nő, születésszám enyhén emelkedik és a kormánynak nincs szándékában mégegyszer a hitelből finanszírozott jólét hamis illúziójába kergetni az embereket, ami már önmagában egy pozitívum, bár kétségtelen, hogy fájdalmas megélni."
prosperitas: adónemek"de kevesebb, mint 2009-ben,"
dimitrij"az lehet, hogy darabra kevesebb, de a vlomene nem kevesebb, hiszen adónöveléssel próbálták az államháztartást egyensúlybe hozni, amit egyébként az szja változások is okoztak, crika 600 milliárdnyi adókiesés."
Na most egyik mondattal cáfolja a másikat, ami pontosan mutatja, hogy mi történik: Egyrészt volt 600 milliárd forint adókiesés, amit szektoradókkal pótoltak, tehát volumenben nem változott. Ráadásul éppen most jelent meg az OECD tanulmánya, amelyben éppen azt fejtegetik, hogy az adóbevételek nagysága Magyarországon csökkent a legjobban GDP arányosan, ami azt jelenti, hogy az átlagos adóztatás mértéke Magyarországon csökkent a legjobban GDP arányosan. Annak ellenére, hogy a fogyasztási adók száma és szerepe emelkedőben van a munkát terhelő tipusú adókkal szemben. Tehát semmi más nem történik, mint az adózásban egy átrendeződés megy végbe, ami remélhetőleg folytatódni fog.
"Ezzel szemben a költségvetés tervezése jobban megalapozható, hiszen a fogyasztási tipusú adók jobban tervezhetőek, pl. az ÁFA az egyik legjobban tervezhető adónem. "
dimitrij: "csökkenő fogyasztás, megugró infláció mellett nehezebben tervezhető az áfa bevétel"
A fogyasztás nem csökken hanem stagnál, az infláció azt jelenti, hogy ugyanannyi jövedelemből kevesebb terméket lehet megvásárolni, de az elkölthető jövedelem nagysága akár vállalati szektorban (Pl. TAO kulcs 19%-ról 10%-ra csökkentése miatt), akár lakossági szektor bizonyos szegmenseiben növekszik (családi kedvezmény, egykulcsos adó, végtörlesztés, árfolyamgát hatása miatt), tehát az infláció éppenhogy több ÁFA bevételt generál.
dimitrij: "ráadásul nem készülnek hatástanulmányok annak kapcsán, hogy az adónem bevezetése miatt hogyan változik a bázis, illetve a két hetente változó adórendszer sem éppen a könnnyen tervezhető költségvetés érdekében munkál... :) újabb lózung. :PPP"
De készülnek hatástanulmányok. Egyik másik el is érhető a minisztériumok honlapján, sőt társadalmi egyeztetések is vannak - bár kétségtelen, hogy néha a piacok megnyugtatása érdekében gyorsan kell cselekedni.
prosperitas: "ami összehasonlítva egyes hasonló problémákkal küszkődő országok kilátásaival, ahol évenete 5-10%-kal csökken a GDP, szemben a magyar stagnálással, az inflációt pedig nem tudják bevetni fegyverként, mert az eurohoz vannak kötve - egy nagyon jó szcenárió."
dimitrij: "és még sokkal jobb, mintha termonukleáris katasztrófához hasonlítanánk... ilyen 5-10%-os GDP csökkenésről minek tetszik hadoválni? :)) nézzük meg inkább a régi országainak adatait."
Kérem: 2002-ben a magyar államadósság a 51-52%-on állt, tehát a régió országaihoz képest nem volt kiugró az eltérés, a régióban hasonlóan alacsonyak volt a GDP arányos államadósság, mint most. A régió országaiban tehát jelenleg is hasonlóan alacsony az államadósság, sőt annak köszönhetően, hogy ki tudták használni a 2002-2008 közötti időszakot szerintem csökkenő adósságpályát futottak be a magas növekedési adataiknak köszönhetően. Szemben Magyarországgal, ahol 2010-re az államadósság 80%-ra nőtt. Ráadásul a régió országai hellyel közzel tartották a 3% alatti hiányt, aminek következtében nem folyik 2004- óta túlzottdeficit eljárás ellenük, tehát a 3%-os hiánycélt most is meghaladhatják, mert ráadásul államadósságuk is alacsony, azaz tudnak élénkíteni állami adósságnövekedés terhére, szemben Magyarországgal, ahol a 2004 óta tartó túlzottdeficit eljárás miatt erre semmilyen mozgástér nincs. Meg kell nézni, hogy a régió országaiban pl. a szomszédos országok államháztartási hiánya hogyan alakul szemben a magyarral és ebből mekkora gazdasági növekedést tudnak gerjeszteni. A lényeg: a szomszédos országokban magasabb az áht, mint nálunk és ezért segítséget tudnak nyujtani saját gazdaságuknak, szemben Magyarországgal. De gondolom ez Önnek sem újdonság, hogy ahol az államháztartás egyenlegének kiigazítása zajlik, azaz a bevételek és kiadások egyensúlyának megteremtése, akkor az állam nem fog költekezésbe, sőt visszafogja a jövedelemkiáramlást az egyensúly megteremtése érdekében.
prosperitas: "Ez teljes torzítás: Sokan vannak akik úgy tudtak végtörleszteni, hogy már nem volt sok hátra a futamidőből ezért egy viszonylag alacsony összeget kellett törleszteniük"
dimitrij: torzítás? ugyan már... az átlag futamidő 20 év, az átlag hitelösszeg 8 millió forintnyi chf folyósításkor... a a hitelesek egy részének több a tőketartozása és alacsonyabb az LTV-je, mint volt folyósításkor, miről hablatyolsz? :))) komoly, egy kis tárgyszerűséget próbálj már magadra erőltetni. :)"
Na most én nem állítottam semmit az átlag futamidőről és az átlag hitelösszegről, de valószínűnek tartom, hogy azok könnyebben tudtak törleszteni, akik átlag alatti hitelösszeggel rendelkeztek, vagy kevesebb futamidő volt még hátra a hitelből. Ez egy szimpla logikai következtetés. Hiszen nem tettek közzé adatot arról, hogy a hiteltörlesztések aránya milyen volt.
prosperitas: "Akik nem tudtak törleszteni, azok nagy része továbbra is törleszteni képes adós."
aham, ezért 14-25% az NPL állomány a legtöbb banknál, ugye? NPL = nem teljesítő hitel...
Tehát nagy részük több, mint 80% törleszteni képes adós.
Ha 10%-nyi "jó" adós kiesik a bázisból, az NPL arány természetesen nőhet, de a számuk változatlan marad.
"Teljesen egyetértek Veled, mert szinte minden kijelentésed cáfolható tényekkel, számokkal, adatokkal. :-) "
dimitrij: hát barátom, semmit sem sikerült cáfolnod, ahogy fentebb írtam indokolt lenne a nagyobb szerénység, mert így saját magad alázod meg. :PPPP
Én úgy érzem a kettőnk közötti vitás pontok száma csökkent, hozzászólásod csak töredékét kritizálta észrevételeimnek. :-)
dimitrij: legközelebb legyen vér a pucádban és válaszban reagálj, ne kellejen keresni a válaszod. :)
Első bekezdésben válaszoltam, hogy technikai problémáról volt szó, de örülök, hogy megtalálta a hozzászólásomat és válaszként értékelte.
A szerénységről annyit, hogy az Önre ráférne, különösen annak fényében, hogy egyébként észrevételei megfontolásra és vitára alkalmasak.
prosperitas
2012.05.30 20:46:07
@dimitrij: Elnézést. Ez most tényleg nem rendszerhiba volt, már rájöttem, hogy explorerben kell megnyitni a blogot, nem firefoxban.
Hozzászólását olvasva szimplán elkapott a válaszadási kényszer....:-)
Hozzászólását olvasva szimplán elkapott a válaszadási kényszer....:-)
Jó ideje fogy a magyar. 1981 volt az utolsó év, amikor pozitív volt a természetes szaporodás-fogyás egyenlege. A demográfiai helyzet rosszabb is lehetne, ha az eltelt idő alatt a határon túli külhoni magyarok migrációja az anyaországba nem fékezte volna a csökkenést.…..
prosperitas
2012.05.25 11:45:50
@jenőke: Szabad a logikai bukfenceket kijavítani. Hajrá!
Tegnap az Európai Parlament meghallgatta a magyar miniszterelnököt. Mint az unió soros elnöke, Orbán mintegy 22 percben számot adott a magyar elnökség következő féléves terveiről. A szokásos logika azt diktálta volna, hogy az EP frakciói az elhangzottakra reagálnak,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz