Regisztráció Blogot indítok
Adatok
on1onsoup

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szükséges és arányos intézkedés-e a jogtalan tizenegyest megadó futballbíróra vagy feltételezett, focista bűntársaira gépfegyveres kommandósokkal rárontani? Milyen következménnyel járhat, ha a sajtót is bejárják a felvételek, amint a maszkos kommandós a csupán alsónadrágot…..
  A médiatörvényről szóló legerősebb kontentet vitán felül az MTV reggeli műsora és Betlen János szolgáltatja mostanában; Stumpf András is jelezte a Heti Válaszban nemrég, hogy BJ elég csúnyán porig alázta Fölkel Róbertet, az első Kossuth téri tünti szervezőjét, hogy…..
on1onsoup 2011.02.02 13:59:28
@Zoli 29:

Azért azt ne felejtsük már el, hogy közig. perben van biztosítva az a híres jogorvoslat a Médiatanács határozata ellen, azaz csak jogszabálysértő határozat esetén van sansz a bíróság előtt. Pont ezért probléma a sok gumiszabály, végtelenül széles mérlegelésre ad lehetőséget, míg a közigazgatási perben (ami felülvizsgálat csak hogy szakszerűek legyünk), NINCS felülmérlegelés, mint egy rendes polgári perben. Azért ez jelentős különbség.
 Az utóbbi hetekben vita alakult ki a magyar sajtóban azzal kapcsolatban, hogy az új törvényi szabályozás milyen mértékben védi az oknyomozó újságírók forrásait. Többen – tévesen értelmezve a törvényt – azt állítják: a korábbi szabályozáshoz képest…..
on1onsoup 2011.01.20 22:20:15
Na álljunk meg egy szóra! A médiaalkotmány 6. § (2) alapján az újságíró csak eleve csak akkor jogosult az informátor kilétét hatósági/bírósági eljárás során titokban tartani, ha a megszerzett info nyilvánosságra hozatalához közérdek fűződik:

(2) A médiatartalom-szolgáltató, valamint a vele munkaviszonyban vagy más, munkavégzésre irányuló jogviszonyban álló személy jogosult információforrásai titokban tartására a bírósági és hatósági eljárások során is, feltéve, hogy
a számára átadott információ közzétételéhez közérdek fûzõdött.

Itt még szó sincs büntetőeljárásról, így az az érv sem áll meg, hogy nyilván csak büntetőeljárásban eljáró hatóságról lehet szó! Erről miért nem esik szó itt, de a hardcore jogi véleményben sem?
Az én értelmezésem szerint tehát eleve kell a közérdek (amit megint csak hatóság is értelmezhet, nyilván a saját érdekében), és ha ez a feltétel meg is van, még mindig kötelezhetik az újságírót, ha a kivételesen indokolt eset a büncs. elköv, megelőzése, közrend, nemzetbiztonsági okból fennáll.
Nagyon érdekes az érvelés a hatáskörök stb. vonatkozásában is, meg az az ígéret, hogy a cikk/médiatartalom keletkezését nem fogják vizsgálni, csakhogy ez a Médiatörvény szövegéből nem következik. Éppen szinte példátlan nagyságú adatmegismerési/ tényfeltárási jogot kapott a Médiatanács, amúgy a cikk keletkezésének körülményei sajtó-helyreigazítási perekben, személyiségi jogi perekben, sajtó útján elkövetett rágalmazási ügyekben szinte mindig terítékre kerülnek, miért lenne a Médiatanács eljárása kivétel? Én nem lettem meggyőzve, tessék módosítani a törvényt: beleírni az ilyen hülyék kedvéért, mint én: büntetőeljárás, nyomozóhatóság. Akkor nem lenne a hatóság kvázi jogalkotásra kényszerítve a blogon, védendő a védhetetlent.
  Nem látszanak csillapodni a kedélyek az új médiaszabályozásról szóló vita kapcsán - még a szakmaiak sem. Bár a kormány azt állítja, hogy a vita most már kezd normális - professzionális? - mederbe terelődni, érdekes módon a több éves szakmai tapasztalattal rendelkezők…..