Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KissGecihuszár

0 bejegyzést írt és 1621 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy családi beszélgetés során került szóba minap, hogy a nyolcvanas években állandóan a jelenleg épp kiszáradni készülő Velencei-tóra jártunk strandolni, mert közelebb volt, mint a Balaton: reggel nem kellett rettentő korán elindulni, délután meg még a nagy dugó előtt haza lehetett slisszolni.…..
KissGecihuszár 2022.08.12 22:00:21
@Fradista Utazó: szerénységem az elmúlt hónapban járta be up and down a Ruhr , illetve Köln és Bonn fentebb említett autópályáit(A40-A59-A57-A1-A3-A4-A555-A61) és a mai napon tettem meg a Herdecken-B.almádi 1140Km-s utat -többek közt- az A1-A44 pályákon és csak annyit mondhatok, hogy az Isten sávjai sem lennének elegek az NEW-ben és azt is gondolom, hogy az M1-es gyakorlatilag járhatatlan már a 86-os úti cs.p-től Győrig biztosan. Épp ezért kellenének alternatív autópályák ( jó lenne, a Hamster barátunk levenné a vízfej a világ közepe, ahonnét minden kiindul és ahová mindenki igyekszik szemellenzőt és akkor láthatná, hogy az ország igen jelentős részén nettó balkáni állapotok vannak, pl. a 82-es úton, a 81-esről már nem is beszélve és a sort még hosszan folytathatnók, pl. a 61-essel, stb-stb...) nem véletlen, hogy az a gyorsforgalmi úthálózat már 20 évvel ezelőtt pontosan mutatta azon közlekedési folyósokat, ahol mindenképp fejleszteni kell!
KissGecihuszár 2022.08.13 10:13:37
@KissGecihuszár: sorry, de tegnap este már megerőszakoltam magam, amikor ezt megírtam, úgyhogy nem NEW, hanem NRW!
KissGecihuszár 2022.08.14 13:43:37
@Fradista Utazó: Csakúgy, mint a máig nem összefüggő A8 (Karlsruhe előtt végződik az A5-A8 dreieckben, majd folytatódik a B10-A62 dreiecknél), A44 (az A1-B1 kreutztól lesz, majd halad Kasselig, ahol az A7-nél végződik és a B7-ből lesz ismét Hessisch Lichtenautól Waldkappelig, hogy majd egyszer elérjen az A4-ig, ugyanis jelentős erőkkel építik, ahogy én pénteken arrafelé járva és kissé el is tévedve, megtapasztaltam) és az A1 is "csak" a B51-ig, majd "lejjebb", azaz Dél felé a B410-től folytatódik, majd Saarbrücken előtt kb. 30Km-vel a B268-ban végződjön és persze az A4 sem folyamatos, hiszen az ex NDK felöl érkezve, Kirchheimnél egy dreieck formájában becsatlakozik az A7-be, majd Krombach (jóféle Krombacher sör onnét származik!) térségében a B54-ből lesz ismét és tart AACHEN felé, ahol a D-NL határ után már A76 lesz...
Korábban már írtam az Ikarus első tolócsuklós sorozatáról, a 284-esről, úgyhogy nem szeretnék túl sok szöveget keríteni a most következő két kép köré. Maximum annyit, hogy végre sikerült a nosztalgia állományba került példányt elkapnom: Idén a villamosok mellett néha vannak retró buszjáratok is,…..
HamPLÓ Forintos emlékeim 2022.07.11 07:00:00
Nemrég elgondolkoztam azon, hogy vajon jól emlékszem-e, hogy gyerekkoromban a nyári időszámítás újításnak számított, és kiderült, hogy igen: bár a wikipedia szerint 1958-ig használták, utána valamiért kivezették, és csak 1980-ban vették elő újra. Erre emlékezhetek? Ugyaneből az időből rémlik, hogy a…..
Az előző két résszel (lásd itt és itt) még mindig nem lőttem el az összes kedvencemet Domonkos Endre fortepanos fotói közül. Az akkor látott felvételekhez képest a most következők helyszínének beazonosítása nem nehéz, úgyhogy régi légifotók nélkül is megleszünk - több lesz viszont a saját emlék…..
KissGecihuszár 2022.05.28 19:52:45
@Hamster: van az NSZK-ban parizer, de Lyonernek hívják, aztán nem dkg van, hanem gr, azaz 150 gramm-ot kell mondani, semmiféle pfund nincs! Sorry, de 7 év de facto kint lét után kötelességemnek érzem, hogy kijavítsalak. a 47-49 es tuják emlékeim szerint 1980-ig végállomásoztak és fordultak vissza a Bihariból. Nagyon cool a Leányka is, milyen másvilág volt egész Budafok és Albertfalva még a '70-es évek elején is, mert a közúti felüljárót 65-ben átadták ugyan, de ez a falusias miliő '72-ig állt fenn, amikor elkezdték építeni a Leányka LTP-t és ugye ledózerolták a kis földszintes, ill a villamosvágány melletti 1 emeletes , bizonyos részben csinos épületeket.
KissGecihuszár 2022.05.29 19:12:58
@Hamster: nézd, azt már nem tudom, nem emléxem rá, hogy Stuttgartban ,dettó '89-ben hogyan volt kiírva a Metzgereiben, vagy a Kauflandben a Lyoner, Salami, Wurst , Leberkäse súlya, de azt pontosan tudom, hogy az utóbbi 7 évben, mióta van szerencsém de facto kint melózni, tehát élni is és mert ich spreche kontinuierlich auf Deutsch, ezért képben vagyok, miként kell kérnem a pultnál ezt meg amazt a felvágottat. A '80-al nem voltam ezek szerint képben, de hogy '76-ban még a Biharin fordultak vissza a 47-49-esek ,az hótbiztos, mert kisgyerekként én még szálltam itt le ezekről. Sajnos, a fentrőlön én nem tudtam kivenni a '72-es állapotot...
KissGecihuszár 2022.05.31 13:18:10
@toto92: ez valóban már "fel van hagyva", de akkor '72-'76 közt már semelyik oldalról nem haladtak be a Bihari Jani utcába a 47-49-es villingerek, mert nekem még úgy rémlik, hogy a körút felől/felé ezen , a Bajcsy felől elvágott vágányok járhatóak voltak és mintha lett volna a Biharin egy végállomás, mindenféle irányító és fedező lámpákkal...
Annak idején írtam bejegyzést a Hódmezővásárhelyen először végigmenő szegedi munkavillamosról, az első Stadler tram-train jármű Szentesre érkezéséről, az első városi próbamenetről, és az utasforgalmi próbaüzem elindulásáról, de mindig másoktól elkért képek felhasználásával. Most viszont végre én is…..
KissGecihuszár 2022.05.21 21:17:57
@Fradista Utazó: nem-nem, nem vagyunk képben (már megint), én a HMV városi, helyi , viszonylatszámozott buszközlekedésről beszéltem, de úgy látszik, az értelmező olvasás nem az erősséged. A TramTrain pont azért épült, hogy megszűnjön a HMV-Szeged közti helyközi buszközlekedés, mert ilyen utasszámot buszokkal nem lehet európai módon megmozgatni a dugókkal terhelt 47-esen.
Valamiért úgy alakult, hogy - bár alapvetően széles látókörű közlekedésbarátnak tartom magam - a buszok nem igazán foglalkoztatnak. Kivéve, ha sokan vannak, nem újak, és Mátyásföldön vagy Székesfehérváron készültek :) A szakmai tudás persze így is hiányzik a Ferihegyen felsorakozott Ikarusok…..
KissGecihuszár 2022.05.07 20:20:16
@Hamster: jelentem, voltam, fotóztam, fb oldalamon feltalálhatóak a fotók. Szép volt, jó volt, de fájó volt, hogy sem a BKV, sem az MVK nem tette tiszteletét, pedig előbbi biztos nagy sikert arathatott volna a 284-es tolócsuklóssal. De mert ugye a tömköz cégek nem "rezsiszilárdi" 480.- ft-os áron kapják a dieselt, hanem a leszerződött piaci áron, ezért nyilván az a döntés született, hogy ez az idén nem fér bele, sajnos...
PS: ha nem Almádiban élnék, én sem biztos , hogy elmentem volna, de ugye nekem ez van a legközelebb...
Múlt vasárnap óta ismét felpörgött a „na jó, akkor menjünk innen!” lassan már négyévenkénti hagyománnyá váló szokása, így aztán aligha lehetne aktuálisabb Bolyongó posztja, melyben több évtizednyi tapasztalatát foglalta össze a németországi álláskereséssel és beilleszkedéssel kapcsolatban...
KissGecihuszár 2022.04.10 15:16:15
@sírjatok: AHHA, ja, persze, biztosan... Épp 1 órával ezelőtt hívott egy régi kollégám, hogy januárban hazajött, mert egy "mindent vivő jolly joker" darus meló ajánalttal keresték, havi nettó félmillás fizuval + cafeteria, melyre a fele sem igaz szófordulattal lehet élni, mert kezdőnek egy erős 250 nettóval kecsegtették és a SCI-FI távolságban volt felvillantva a félmilla, úgyhogy 3 hete már ismét kint van. Ami engem illet; én is voltam 2 héttel ezelőtt egy itthoni interjún, egy dél-koreai cég keresett Angolul (is) folyékonyan beszélő kollégát egy új projekthez, aki a kapocs a koreaiak és a Magyar kivitelezők közt. Nettó 600-at kértem, a végére ebből nettó 530 lett és saját autó használatának elvárása, ütős 9 .- FT / Km díjazással, ja és jövő márc végéig kötendő határozott idejű szerződéssel. Szerinted megegyeztünk??
KissGecihuszár 2022.04.10 19:26:29
@Buchhalter: akkor nekem miért konkrétan 9 Ft/ Km-t mondtak és csak egy sovánka talán, majd esetleg ígéretet tettek a 15 Ft-ra?? Mivel nem mondtam fel odakint, ezért ha letelik a betegszabim, ami egy baleset következtében lett és lesz kint baustellém, én nem fogok hezitálni...
KissGecihuszár 2022.04.11 18:35:49
@Arthamyr: okostojás, hogyan közlekedtem volna Balatonalmádi és Dunaújváros között, he?? Hallgatom az alternatíváidat...
Többnyire ártalmatlan bosszantásokkal indul, de a vége súlyos agresszió vagy szív- és érrendszeri betegség is lehet...
KissGecihuszár 2022.04.05 11:45:00
@rdos: mondjuk nem hajnali 3h-kor kellene mosni, pláne nem egy panel LTP-n, ez a minimális tisztelet hiányát jeleníti meg!
Vissza az előző részhez Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével! Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
KissGecihuszár 2022.03.02 21:26:38
@Hamster: Azt azért tedd hozzá, hogy azért volt ilyen apró a forgalom a Könyvesen '72-ben (és még '82-ben is), mert nem volt még kész a Hungária-Könyves körút, tehát még a Soroksáriig sem ment el, Rákóczi híd pedig csak az álmaikban szerepelt a fővárosi, ill központi elvtársaknak. De ha megnézel egy '72-es Rákóczi, Kossuth, Nagykörút, Mártírok útja, Bajcsy, Népköztársaság útja valamelyikén készült fotót, ott bizony bőven látsz akár dugókat is, bár ezen dugók akkoriban csak a hétköznap reggel 6-8h, valamint késő délután 16-18h közti 2-2 órában voltak.
Vendégszerzőnk, dr. Rigó Mihály újabb alapos cikke ezúttal az M0 körgyűrű problémáját, illetve különböző tervezők megoldási javaslatait járja körül. Előrebocsátjuk, hogy egyesületünk nem ért mindenben egyet az itt bemutatottakkal, például mi alapvetően nem közúti megoldásban gondolkozunk: szerintünk…..
KissGecihuszár 2022.02.04 23:48:25
@totii: az M6 addig lesz csak üres, ameddig el nem készül a Boly-Istvándárda közti 20 Km (potom 89 milliárdért), mert a Horvát oldali további 22 Km-s szakasz már építés alatt áll, s ha végre Barcsig lesz M60 az egyik, illetve Mohácson át Baját délről megközelítve, majd a majdani M9-be olvadva a másik irányban is, akkor más már nem kell , lesz bőven forgalom az M6-on is.
KissGecihuszár 2022.02.05 18:09:03
@gigabursch: a határátkelővel megfogtál, de mert ugye Kroácia is EU tag, ezért nem gondolnám, hogy nagyon túl fogják hypeolni, mert minek is? A lényeg, hogy legyen kész, mert az M7 -nél sokkal jobb alternatíva lesz a tengerpart felé nyaranta ömlő turista cunami számára és igen, tovább kell építeni az M60-at első körben legalább Szigetvárig, majd Barcsig, ahol össze kell kapcsolni a dettó fájóan hiányzó, nem mellesleg E, azaz Európai út M68-al, ami úgy hiányzik Nyugat-Somogynak, mint egy falat kenyér, arról nem is beszélve, ha ezek így megépülnének, majd az M60 mohácsnál átérne a Dunán, aztán Baja felé folytatná az irányt, az már akkora pezségst adna a Dél-Dunántúlnak, Baranyának, s benne az Ormánságnak, nem beszélve a Dél-bács térségről, Bajáról, hogy az fel nem fogható. S ha ez a szcenárió valósulna meg, akkor az M9 megmaradhatna a classic, azaz Kaposvár-Dombóvár-Szekszárd- M9 kibővített Dunahíd- majd az 51-es úti csatlakozás után én inkább az M9-et is Bajához közelebb ,tehát a jelenlegi tervhez képest délebbre vinném, majd Baja után 10-15 Km-vel egyesülhetne az M60-al, azaz onnantól az M5-ig akár egy 2x3 sávos jóféle autobahn mehetne Szegedig, ahonnét már az M43-ban folytatódna. gondolom, nem kell senkinek elmagyarázni, ez mekkora lökést adhatott volna, adhatna a jelenleg az Eu 7 legcsóróbb régiójából 4 közt tartózkodó Dél-Dunántúl, Dél-Magyarország régiók számára?! Értem én, hogy 1-1 régió, megye, járás, város életminősége szempontjából nem kizárólag az ott futó gyorsforgalmi úthálózat léte a legfontosabb, de a TOP 3-ban bizony benne van!
KissGecihuszár 2022.02.06 22:25:59
@totii: na, akkor még 1x; az M9 a mi érdekünk, nekünk, azaz Gy-M-S, Vas, Zala, Somogy, Tolna, Bács-kiskun és Csongrád megyék lakói számára fontos, ezért tök irreleváns, hogy meddig megy, épp ezért csatlakozik be az M43-ba, miután keresztezte az M5-öt.
Meglehetősen irracionális társadalmi rendszer épül ki nálunk. A kormány élelmiszerár stopja az önkény nyilvánvaló jeleit mutatja, és sok sebből vérzik. 1.Nem olyanok hozták a rendeletet, akik járnak bevásárolni Én pedig szoktam járni, minthogy más családtagokkal szemben jelenleg nincsenek…..
KissGecihuszár 2022.01.16 11:52:37
@a nagy hohohorgász: úgy ám, én megfelelő terjedelemben, egzakt számokkal, TÉNYEKKEL, adatokkal megspékelve leírtam, miért vagytok ti, fidesz droid-barmok nettó demagógok, amire részedről ismét nem érkezett semmi ellenadat, TÉNY, egzakt szám, úgyhogy itt tényleg ennyi volt...
KissGecihuszár 2022.01.16 14:40:30
@Tamáspatrik: természetesen, én sem szeretem, ha bárki a kurvaanyázásig vetemedik, de elnézést, az Anyám szidását valahogy már én sem vagyok hajlandó a "szólás és véleményszabadság" jegyében szó nélkül hagyni és azt gondolom, ez így van jól... a @nagy hohohóóó hozza a tőle elvárható szintet; suttyó , oszt jónapot!
KissGecihuszár 2022.01.16 17:17:06
@cvsvrs: 100%-ban egyetértek veled a tekintetben, hogy bőven elég lenne ennek a 93 ezer Km2-es, kevesebb, mint 9.5 milliós Magyarországnak egy erős izgalmi állapotban 700 ezres budapest vízfej és egy max. 500 ezres közvetlen agglomeráció, azaz a Bp-agglo 1000Km2-nyi területre elég lenne max-max 1.5 millió ember és még az is annyit jelentene, hogy a 9.5 millió Magyar kb. 15%-a lakna az ország területének alig több mint 1%-án! Viszont lehetett volna az elmúlt 32 "demokratikus" évünk alatt egy ekkorára zsugorodó és épp ezért a mainál élhetőbb bp vízfej mellett egy 300-350 ezres Pécs és Miskolc, mint két ellensúly Északon , illetve Délen, egy 250 ezres Szeged, Debi pont jó ezzel a kb. 215 ezerrel, aztán lehetett volna egy kb. 120 ezres Kaposvár, 80-100 ezres Nagykanizsa, 100-120 ezres Szombathely, Veszprém, 80-100 ezer közötti Békéscsaba, 70-80ezres HMVásárhely, 100 ezres Eger, 60-70 ezres Salgótarján és akkor már mindjárt sokkal prosperálóbb, gazdagabb, jobblétűbb ország lenne ez , mert az NSZK-t is az tette a 2. vh után a világ 4. legerősebb, Európa 1. számú jóléti országává, hogy nemcsak Münchenben, Kölnben, Hamburgban, Stuttgartban, Ny-Berlinben, hanem gyakorlatilag a nagyrészt mindig is vállalhatatlanul csóró Ruhr-Gebieten túl bárhol élhettél az országban, nagyjából mindenütt hasonló esélyeid voltak egy jó melóra, vagy egy menő GmbH gründolására!
Rosenstein Tibor nem ijed meg a nagy nevektől...
KissGecihuszár 2021.12.18 21:13:27
@Vakcinás Huncut: nyugi van, 3x oltakozott vagyok, de én már úgy szeretnék ide , vagy bárhová bemenni, hogy nem kell az arcba töltés előtt, majd utána is felvenni a maszkot!
HamPLÓ Elindult a tram-train! 2021.11.29 19:20:52
Bár személyesen nem tudtam ott lenni, NZA küldött képeket a Hódmezővásárhely - Szeged tram-train első napjáról: Ez itt a 005-ös Stadler CityLink Vásárhely központjában, az Andrássy úton, ahol a kitérő is található - a városi szakasz ugyanis egyvágányos. Három helyen tudják kikerülni egymást a…..
... már hogy a nevezett villamosvonalak közti összekötőszakaszon, ami a 42-es végállomásától kanyarog át az Üllői úton futó 50-esig. Ezen a vágányon manapság normál esetben nem jár semmi, bár régen létezett egy 41-es villamos (a mai 41-es akkor még HÉV volt), ami itt ingázott. A közelmúltban…..
KissGecihuszár 2021.10.25 19:44:28
@Hamster: milyen jó, amikor -nyilván mind 1-2 autóval rendelkező, így tehát soha nem BKV-zó- helyi belepofázik abba, hogy hol és hol ne közlekedjen villamos, busz, troli, stb. Néha nagyon káros tud lenni a demokrácia, pláne ha suttyó emberek is hallathatják hangjaikat! Ami az átkötő szakaszt illeti; nem ártana majd ismét életet lehelni az egykori 41-es által használt szakaszba, ha megújul a Lajosmizsei vonal. A 42-es minden gond nélkül közlekedhetne itt, persze az egy vágány miatt nyilván kompromisszumokkal és 1-2 új kitérővel.
KissGecihuszár 2021.10.26 14:26:29
@toto92: abban az esetben lesz , lenne értelme, ha rendbe teszik a Lajosmizseit, mert ez esetben sokan szállnának ott át a 42-esre.,illetve ha egyszer átmegy a vasút alatt a 42, akkor esetleg egy 42A betétjáratnak, nem beszélve arról, hogy számos kisebb, nagyobb vállalat van a tán egykori traktorgyár telepén és gondolom, nem mindenkinek megy oly jól, hogy autókázzon... Csendben jegyzem meg, hogy a vízfejben autókázók alsó hangon 25-30%-a tutira nettó 250 alatt keres, ergo ennyiből ne játsszuk már az ászkirálycsászárt, aki "akkor sem" BKV-zik!
KissGecihuszár 2021.10.28 21:37:35
@Hamster: persze, értek én mindent, DE... De elébb legyen fullos módon rendbe téve a Lajosmizse, tokkal-vonóval, legyen ez a állomás is ott ahol van, de európai szinten felújítva, tehát alacsony padlóssal egyvonalban lévő fedett peron, utastájékoztatás, jegyautomata és akkor lehet ez egyfajta "intermodális" átszálló pont a 42A villingerekre, melyek nemcsak a minden bizonnyal megnövekedő vonatra/ról átszállni vágyó utasforgalom, hanem az ott lévő cégek dolgozói számára is vonzó alternatíva lehet.
Mostanában újra elkezdtem villamosokat fotózni, főleg akkor, amikor van valami szokatlan téma. Például amikor a hűvösvölgyi vonalon pályát karbantartottak, és emiatt a 61-es és az 56(A) a Széllká téren fordult: Hűvösvölgybe ugye nem mehet fel CAF (rövid a végállomás, és talán a Nagyhíd megálló…..
KissGecihuszár 2021.10.12 21:15:16
@Hamster: ha már odáig eljutnánk, hogy a még az opciót képező ,asszem 40 db -ot le tudná hívni a BKV, már sokat tettünk volna azért, hogy a 14-es, 42-es, 69-es full time, azaz hétköznap is kapjon legalább 1 db (42-es), legalább 4 db (69-es), legalább 12 db (14-es) CAF kocsit. Sajnos az 56, 56A esetében erre momentán semmi esély, azonban az 59-es esetében érdemes lenne megnézni, van-e objektív akadálya annak, hogy erre az igen fontos viszonylatra is jusson legalább 4-5 db CAF kocsi?!
Magyarország lakosságának nagy része lakásszegény. Én is. Sosem volt és valószínűleg már nem is lesz saját lakásom, hacsak nem történik valami olyan csoda, amihez képest Lázár feltámasztása kezdő kis ujjgyakorlat. Nem bánom. De tényleg. Valahol tök természetesnek tartom, hogy egy átlagos, vagy annál…..
KissGecihuszár 2021.10.09 16:35:23
"mert a Magyar néplélekhez hozzátartozik a (lakás) birtoklás "ősi" vágya", ja persze, ekkora faszságot is rég hallottam már , főként egy olyan országban egy ordas nagy faszság ez, ahol a MEDIÁN nettó átlagbér erős izgalmi állapotban havi 222 ezer Ft, ott mégis hogy álmodozhatnak azon milliók saját kecóról , mondjuk átlag 25-30 millás áron, akik ennyit, vagy ennél kevesebbet keresnek? Ne vicceljünk már! A bolsevik fidesz maffia egyet tett ezekkel a "családbarát" hitelekkel (hiszen ezek is hitelek, melyeket bizony valahogy vissza kell(ene) csengetni); jól felverette a lakásárakat , ezzel zsíros extraprofithoz juttatva a zömében fidesz vazallusi ingatlanfejlesztő társulatokat , de a lakhatás és a kiszámítható családi lét továbbra is SCI-FI maradt! Igenis, az elmúlt 10 évben volt akkora gazdasági növekedés, illetve pénzbőség ,hogy minden exponált nagy és kisebb városban támogatni kellett volna az önkormányzatokat -főként ahol bőven vannak munkahelyek, ergo van helyi IPA bevétel is-, hogy a város lélekszámának X %-ában építsenek bérlakásokat , tehát mondjuk egy Egerben lett volna 2-3000, egy Miskolcon már 8-10 ezer, Budapest nem agyonhypeolt és drága kerületeiben összesen 40-50 ezer bérlakás , tehát országosan mondjuk 200-250 ezer bérlakást minden különösebb gond nélkül létre lehetett volna hozni az elmúlt 10-12 évben , melyek ha nem is lettek volna minden rászoruló számára elegek, de igen jótékonyan hozzájárulhattak volna a lakhatási szegénység érdemi csökkentéséhez, illetve a mostani eszement ingatlan árrobbanás elkerüléséhez, mert akik nem keresnek havi 350-400 nettót, azok szépen beérték volna a bérlakással, akik pedig jól menő cosmoyuppie-k, közép vagy felsővezik, Kft tulajok, nos azok pedig CSOK-ozhattak, babavárózhattak volna, hiszen aki havi nettó 7-800 ezret, 1 millát is zsebretesz, nos annak nyilván megvan a kezdő 20-30-40% önereje, a fennmaradót pedig felrántja hitelből és lazán, farzsebből csengeti a havi mondjuk 168.340.- Ft törlesztőt és még akkor is megmarad 657 rugó a "kis" fizukájából és mindenki elégedetten dőlhet hátra. Na, ez híják felelős szociálpolitikának...
Múlt hétvégén a síneket javították a Szabadság hídon, emiatt nem jártak villamosok a Kiskörúton. De nem maradtak üresen a vágányok, mert a vágányzár előtt átvittek pár régi és új villamost a Károly körútra, elvileg az Európai Mobilitási Hét tiszteletére, de szerintem inkább azért, hogy végre lássuk…..
KissGecihuszár 2021.09.24 18:45:17
@NAR: az a "nemrég" tudtommal qrva rég volt, mert én nem emlékszem arra, hogy az elmúlt 20 évben felújították volna, mármint tetőtől talpig , pl. mint a Margit hidat 2010-ben, vagy ahogy most a Lánc hidat éppen. Emlékeim szerint tetőtől talpig ,tehát a fenéklemezekig visszabontva legutoljára olyan '84 körül lehetett, amikor a régi jellegtelen szürkéről átfestették zöldre. Igen, az kérdés, hogy az alacsonyak közül melyiket bírná el utasokkal együtt, nyilván egy teljes alsó felújítás , vágánycsere és szétpakolás után? Combinot biztos, hogy nem, mert az a legnehezebb, mind a komplett jármű, mind pedig a tengelyterhelés tekintetében, de a rövid CAF tudomásom szerint közlekedhetne rajta, HA rendbe tennék a fenék , illetve a pályalemezeket és megszűnne a gépjármű forgalom a hídon, mert együtt az már sok lenne, de lehet hogy nem tudom pontosan. Nem véletlen, hogy anno, az MFAV '96-os rekonstrukciója után az 1-es busz is megszűnt...
KissGecihuszár 2021.09.26 15:05:27
@Hamster: nem-nem, a hidaknak is van, bár általában vasbetonból készül, tehát a Szabi hídnál classic fenéklemez nincs, hogy pontosak és korrektek legyünk, a fotót köszönöm, mert segített pár kételyt eloszlatni...
epitesimegoldasok.hu/20100705ferdekabeles_vasbeton-acel_oszverhid_epul_a_tiszan.html
Már többször terveztem, hogy indítok egy sorozatot, amiben segítek a használt (főleg panel) lakásvásárlóknak, hogy hogyan tudják laikusként megállapítani, hogy az elektromos hálózat még a régi, és felújításra lehet szükség.Sajnos nincs rá 100%-os módszer, csak ha benéznek 1-2 konnektor és kapcsoló…..
HamPLÓ Új ABBA dal(ok) 2021.09.04 15:31:53
Aki régebb óta követi ezt a blogot, az tudhatja, hogy közismert rockzenei érdeklődésem ellenére nem kicsit kedvelem az ABBA-t, és most végre nem valami régi dalt linkelhetek be tőlük, hanem egy újat. Igen: 2021-ben, 40 évvel az utolsó lemezük után. Végre egy kellemes meglepetés ettől a borzasztó…..
KissGecihuszár 2021.09.05 12:24:52
@Hamster: félreértettél (sajnos, nem először), mert én nem azt mondtam, hogy az ABBA aranykorát jelentő számokról, hangzásról, hanem a BRAND-ről húznak le ismét -40 év elteltével- 1-2-3 bőrt, hasonlóan , mint a Stones, vagy az AC/DC, vagy épp az Omega tette, teszi és remélhetőleg a jövőben még tenni fogja. Ha egyszer adott egy , már befutott, különösebb hírverést nem igénylő brand, miért ne tegyék, ha képesek ennyi idő után is megújulni, tök újat, ámde hozzájuk , azaz a brandhez köthetőt produkálni és ezt még el is tudják adni.
Beszerezhetetlen iskolai és kisdobos kellékek, menő diplomata táska. Így kezdtük az iskolát az előző rendszerben.  Iskolatáska és tartalma a 70-es években - Forrás: Fortepan/Bauer Sándor..
No, megint egy Fortepanon talált random kép - a régi villamosmegálló a Gárdonyi térnél, vagy ahogy akkoriban hívták, a Bertalan Lajos utcánál: Ez a fotó ugyan '68-as, tehát még bőven a születésem előtti időkből származik, de gyerekkoromban is ugyanezeken a "hatalmas" járdaszigeteken…..
KissGecihuszár 2021.08.23 18:08:35
@Hamster: Azért a 7 az mégiscsak jóval több, mint az 5, arról nem is beszélve, hogy anno nem volt még Futár, sőt még központi forgalomirányítás sem, csak ment mindenki, ahogy látott. Csakhát régen örültek az emberek, hogy volt egyáltalán villamos, nemhogy azért cirkuszoltak volna, hogy mondjuk a sorban 6.-ik, 7.-ik villamos mondjuk 6-7 percet áll a Gárdonyinál, majd -mert ott már akkor is volt lámpa- 10 percet, mire átmegy a Gellért téren. Ami a manapságot illeti; sajnos, azt tapasztaltam, hogy -elsősorban a Fehérvárin- sem képes az ott közlekedő 17,41,47,56 viszonylatok legalább 1-2 perces közös követéssel végig menni a Fehérvárin a Budafok remíztől a Móricz Zsigáig, ami elsősorban az egyes kereszteződéseknél lévő jelzőlámpák "fogyatékossága" ,azaz hogy nincs olyan A -betűs jelzőlámpa, mint idekint a Németeknél, mely ugye arról szól, hogy a megállóba beérkező villamos Anmelden ,azaz bejelentkezik és ezzel úgymond, "műsoron kívül" kap szabad jelzést, tehát nem kell várnia a következő "zöldre", pl. a Fonyód, az Építész, az Andor, vagy épp a Hauszmann Alajos u-nál, melyek esetében ha mindenütt épp pirosat kap, akkor begyűjt alsó hangon 7 perc késést csak a Fonyód és az FMH közti szakaszon, ami nonsence! nomármost, ha ugye a Fehérvárin a Bocskai-ig a fentebb említettek miatt feltorlódik 1-1-1 db 17-es, 41-es, 56-os, majd ezek egymás seggében érnek a Móricz-ra, ott csatlakozik hozzájuk egy 49-es, akkor garantált a totális elesés a sorban utolsó, mondjuk 56-osnak, illetve a 17-es 61-es közös szakaszán, azaz a Villányin sem lesz meg az egyenletes közös követés. elképesztő, hogy 2021-ban még nem jutott odáig a BKK, hogy az ilyen neuralgikus szakaszokon legyen bejelentkezős rendszer, tehát hogy ne torlódjanak fel az egyes villamosok egymás mögött, ezzel borítva egyrészt az egyenletes (Fehérvári út esetében csúcsidőben 1-2 perces) közös, illetve az egyes viszonylatok fordatagjai közti követéseket.
Előző rész: a korszak BASF-jei A múltkori bejegyzés kommentjei közt említette valaki a BASF melletti talán másik legkomolyabb európai gyártót, az AGFA-t. Természetesen ez a márka is felbukkant nálunk a panelban. Sőt, talán már korábban is, amikor még öntött betonos (szerintem alagútzsalus) házban…..
Nem valószínű, hogy véletlenül szól mostanában minden második poszt a BKK Facebook-oldalán az elsőajtózás népszerűsítéséről. Ez nyilván annak a jele, hogy radikálisan növelnék az ilyen vonalak számát, s e növelési szándék pedig alighanem egy lázas bevételmorzsa-keresős játék darabkája. A nem…..
KissGecihuszár 2021.08.14 13:46:49
@fkv.117: "fkv.117
2021.08.09. 19:17:34
@KissGecihuszár: "te egy virtigli kretén vagy,"

Összekeversz a kurva anyáddal, te cigány faszszopó!

"ótvaros szub kohószökevény 15, netán 20 +-os éves kocsija körül forog a világ"

Hát nem is az 50+ éves Ikarusz buszaid, és villamosszéknek is használható sztálini trolijaid körül...

"és akinek ezek szerint nem valamilyen komoly melója lehet, mert aki ráér ennyi, Háború és Béke terjedelmű kommenttel lefárasztani a többi kommenttársát, nos az nyilván nem dolgozik oly nagy vehemenciával."

Te is ráérsz itt trollkodni, akkor te mi vagy, közmunkás? A mocskos pofád és szarszínű bőröd alapján más nem nagyon lehetsz. Max kosárfonó vagy hivatásos lincselő." na, ezzel kezdted TE, suttyókám!! Legább ismerd be, hogy nálad gurult el először a gyógyszer, amikor elfogytak az ész érvek és mentél le sutyerák parasztba! Igazmondás sem az erősséged, mint sok minden más, fontos emberi tulajdonság sem!
KissGecihuszár 2021.08.14 21:49:00
@bozon: szerintem eljött a te időd, mert ez már rád nézve kínos! És kérlek, ne takarózz a "megengedő liberalizmusoddal", ha lehet...
KissGecihuszár 2021.08.15 09:41:50
@bozon: szerintem itt az ideje -ha szükséged van rá- technikai segítséget kérni erre a nyilvánvalóan ELMEBETEG idióta VÉGLEGES kitiltására, tehát hogy semmilyen más nichname-on ne tudjon itt szennyezni, vagy inkább jobb lenne, ha te is , illetve ez a blog is átállna a más blogoknál már jól bevált és remekül működő előzetes moderáció utáni kommentfolyamra engedésre, mert akkor ennek a senkiházinak nem maradna semmi lehetősége! @bozon; nem szégyen , ha technikai segítséget kérsz egy, nálad esetleg okosabb bloggertől, vagy a blog.hu stábjától, mert ha ez így folytatódik tovább, eljutsz odáig, hogy minden ÉRTELMES kommentelő itthagy téged, oszt jónapot! Sok sikert!
Tudom, azt mondtam a blog nyári szünetet tart, de az Arcanum havi bejegyzéséről megfeledkeztem. A magyar gyártörténet hetedik, következő darabja a Taurusról szól! Remélem kellemes meglepetésként hat egy kis nyári olvasnivaló. Sőt a jövő héten is jön egy bejegyzés a Hihetetlen Történelem csapatától!…..
KissGecihuszár 2021.08.12 22:38:43
@bioLarzen: jó, tehát NINCS olyan szó, mondat az általam írt szövegben, ami "(SIC!) Szerintem senki nem kíváncsi itt a csörtétekre - pláne ilyen útszéli stílusban. Légyszi, kíméljétek már meg ettől az olvasókat." íródott. Köszönöm, részemről akkor eme diskurzust lezártam veled, ami csupán egy vihar volt egy kanál vízben.
KissGecihuszár 2021.08.13 11:37:12
@bioLarzen: köszi, de a hülyeségekre sosem voltam vevő, mert a te kommented onnantól egy komolytalan, lényegtelen hülyeség, hogy nem tudtál ide copy +pastelni semmi olyan, tőlem elhangzott mondatot, mely miatt nekem elnézést kellene bárkitől is kérnem, úgyhogy csóközön (ahogy az isteni Bajor Imi mondotta vót a Szomszédok című "teleregényben", ami szappanopera volt...
KissGecihuszár 2021.08.14 14:24:42
@Club Sandwich: @gigabursch: tudjátok, nekem van egy "rendkívül rossz" szokásom, mégpedig az, hogy quasi számon kérem, ha valaki velem kapcs nagy malíciával állít valamit, azaz megkérem, hogy legyen kedves copy + pastelje be, amiről ő úgy hitte, aszgondolta, hogy. Aztán rendszerint kiderül, hogy nincs mit be copy + pastelni, merthát el sem hangzott tőlem az a "vállalhatatlanul goromba, sértő" szó vagy mondat. Ilyenkor van , aki elismeri, hogy tévedett, de vannak, akik még ezután is 1000-el nyomják a kretént. Sorry, de 50 évesen (sem) én már nem hagyom, hogy bárki igaztalanul megvádoljon, meghurcoljon olyan gondolatokért, melyeket ki sem mondtam, le sem írtam!