Adatok
KissGecihuszár
0 bejegyzést írt és 1639 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az előző bejegyzésben azt írtam, hogy kicsit ráuntam a budapesti villamosokra, aztán másnap beestek ezek a képek a postafiókomba, és rájöttem, hogy mégis itt az ideje budapesti villamosokról írni :) A fotókat Karl Holzinger készítette 1977. augusztus 29-én, ami a jelek szerint egy enyhén felhős…..
KissGecihuszár
2024.09.03 19:46:43
Mester, könnyeket csaltak szemeimbe eme 77-es képek, főként az Újpestiek, hiszen 77 augusztusában én épp drága néhai nagyanyám Mikszáth Kálmán u. 29 alatti isteni kertes házában lazultam és épp kihevertem sokadmagammal Elvis épp 2 héttel azelőtti halálát, bár még sokan, ok helyen róla beszélgettek, Komjáthy Gyuri (bá) a Vasárnapi coctailban számos Elvis számot játszott, szóval még a gyász hetei voltak azok és asszem még előtte voltunk a Király temetésének?! A 8-as, 10-es, 12-es, 14-es, 55-ös villamosokkal volt szerencsém dögivel utazni, piros 32-essel is, de az inkább már a 80-as évek, de nem zárom ki, hogy akár 77-ben is utazhattam vele, akár nagyanyámmal, akár anyámmal. Ami érdekesség, hogy 77-ben eme piros 32-es már a kis, folyóírásos Ikarus feliratos, már nagy , elhúzható ablakos és ugye ezen évben lett minden gyorsjárat 100-al kezdődőből csak "sima" piros, illetve E, azaz expressz, mert aztán már jöttek a 100-al kezdődő gyorsjáratok is, mint pl. az Újpali, Nyírpalota u- Kőbánya, Zalka Máté közt közlekedő piros 132-es is, amit azóta is visszasírnak az öreg Újpali lakosok, nyilván azok, akik Kőbányán melóztak...
Gyerek- és ifjúkoromban sokszor megtettem családdal/ismerősökkel/iskolatársakkal (mikor épp kivel) a Köln - Budapest távot. Nem rögtön a legelső alkalommal, de valamikor feltűnt Bajorország közepén az A3-as autópályán robogva, hogy "jé, ott van a Parthenón a hegyoldalban!". A sokadik alkalommal…..
KissGecihuszár
2024.07.25 14:40:41
2024-ben a szokásos kettő helyett valamiért csak egyetlen hétvége erejéig foglalták el retró mozdonyok az északi partot Füred és Keszthely közt, úgyhogy mindenképpen be akartam illeszteni a programjaim közé július első szombatját. Aztán mivel a szombat egész jól sikerült, vasárnapját is :)
A…..
KissGecihuszár
2024.07.16 22:11:30
@Hamster: hát igen, ilyen amikor egy projekten, nevezetesen a 29-es Lepsény-B.füred szakasz villamosításán és pályakorrekcióján, részben felújításán annyit lopnak el lölőék, hogy a tervezett további villamosítás még a 4 vágányos Badacsonytomajig sem realizálódott, pedig ezt 2022-es átadással tervezték, így lehetne Flirt B.tomajig és csak onnét menne tovább hol Bz, hol M41-el vontatott 1-2 kocsis, illetve a gyorsvonatok mozdonycseréje is ott valósulhatna meg, mert a Tapolcáig villamosítás már tényleg a SCI-FI maga...
A 30a (a balatoni vasútvonal) budapesti bevezető szakaszának kétvágányúsítása közben Budafok-Belvárosnál az addigi 2 + 1, illetve a mai 2 + 2 vágány átadása közt egy időre csak két vágány maradt, amit ilyen látványos módon kanyarítottak át a pécsi vonal oldalára. A videó első felében két vonatot…..
KissGecihuszár
2024.06.01 22:50:45
@NAR: ne izgulj, a XXII. kerület "szíve", azaz Budafok (city) mit sem változott az elmúlt 10-11 évben (sem), sajnos, pedig volt ám számtalan színes, szélesvásznú terv, álom, SCI-FI műfajba hajló "Grinzing" projekt, sétálósított Kossuth Lali u-val, 2 irányúsított ex Rózsa Richard u-val, etc, usw. Érdemes lenne ma készíteni egy jutyúb anyagot pl. a Városház térről, ahol majdan a Pesti fonódóból talán a 12-es villinger fog V.Á-zni, úgy hogy a 47-es, 56-os is ott V.Á-zik.
Hat év után megint lejutottam a tapolcai Ikarus-találkozóra. Nem maradtam sokáig, de azért a fő "műsorszámot", a felvonulást megnéztem. A nap sütött, a Rába hátsó hidak pedig perceken át huhogtak, ahogy elhaladt a konvoj, mi kell még? :) A fő kedvencem egyébként nem busz volt, hanem a bulldog arcú…..
KissGecihuszár
2024.05.15 17:14:06
@Hamster: értem, ez van, így alakult, de engedd meg, hogy vízfejezzek, mert az elmúlt elkúrt 34 demokratikus évbeli történések túlnyomó része azért alakult így, mert a K und K-s időszakban kialakult fővárost trianon után , de leginkább a szocializmusban és sajnos 1990 után is ölbe tett kézzel tétlenül hagytuk, hogy immár teljesen indokolatlanul tovább hízzon, elrángatva mindent a vidéki nagyvárosoktól, megyeszékhelyektől, amitől azok ugyanolyan életminőséget, kereseti vizonyokat nyújtó , gazdagodó települések lehettek volna, ez megint TÉNY, még akkor is, ha neked és más Bp fixáltaknak ez nem tetszik! Bocs, de unom már a süketelést, mellébeszélést, a szar szőnyeg alá söprögetését! Miért? Mert 2024 van és Hazánk az EU Bulgáriával versenyez, hogy épp ki a legcsóróbb az Unióban, ugyanis ez olyan ország nem lesz, nem lehet élhető, jólét, ahol 2x -es a medián nettó bérkülönbség a főváros és Szabolcs, Békés, Somogy, de még a leggazdagabb Fejér, komárom, GY-M-S megye közt is 20-30%-os eme mutató!
KissGecihuszár
2024.05.16 19:33:12
@cradbox: sajnos, az van, hogy én egyrészt rendelkezem közgáz végzettséggel IS, ergo pontosan tudom, mi is a lényeg! Szólok, a GDP-t pont leszarjuk mind, legábbis akik tényleg értenek a SZAKMÁHOZ, mivel a GDP minden, csak épp nem a lényeg, többek közt annak mérésére, mennyi SZABADON elkölthető pénzeszköze van az egyes dolgozó embereknek, de ami még fontosabb; a háztartásoknak és eme tekintetben Románia már 2 éve beelőzött és tartunk tőle, hogy az évente 3-4%-al növekvő ezen mérőszámával már Bulgária is, ami azért több, mint vérlázító 20 évvel az EU csatlakozásunk után, főként hogy Románia, Bulgária 2007-ben csatlakoztak. Ami a hosszú 7végéken metelő vidéki wellness szállodákat illeti; azokat túlnyomó részben az országos MEDIÁN nettó átlagnál 30%-al többet kereső , vízfejbeli dolgozók töltik meg, akik úgy bájdövéj Széchenyi pihenőkártyával csengetnek, melyekre a dellát a nyilván jó állapotban lévő munkáltatóik töltik fel! Aki Szabolcsban, Nógrádban, Békésben, Somogyban, BAZ-ban, Baranyában, Zalában havi nettó 240-260 ezerből él, nos az örül, hogy lyuk van a seggén, ami szelel, nemhogy wellnessezni megy!
KissGecihuszár
2024.05.16 19:39:58
@nyelv-ész: mint azt már @cradbox mesternek említettem; akik közgázban SZAKEMBEREK, azok toronymagasan leszarják a GDP-t, ez az egyik. Aztán én őszintén kíváncsi lennék, Hazánkban hány % a komfort nélküli, ill a félkomfortos ingatlanok aránya, mivel még a nyóckerben is vannak olyan lepukkant bérkaszárnyák, ahol a budi a gang végén van és csak szoba-konyha van! Az van, hogy a bányászbéka segge alá kerültünk 20 év EU tagság és több, mint 40.000 milliárd Ft EU-s támogatás, valamint 2010-2020 közt 15.000 milliárdnyi , a GDP növekedés miatt többletként befolyt adóbevétel, valamint a fidesz maffia által, nyugati bankoktól felrántott 5-6.000 milliárdnyi hitel eltapsolása után, miközben pl. a Lengyelek 27 milliárd € eltapsolásával XXI. századi PKP-t, azaz vasútat csináltak, csakúgy mint a Csehek és akkor ez csak 1, ámde egy ország jóléte szempontjából igen fontos szféra állapota. De az egyik igen fontos jelző , a lakosságnál lévő személygépkocsi átlagéletkor, ami nálunk már 15.6 év és ahogy látok pl. Honda csoportbeli posztokat, 10-ből 9 esetében a kerek 4-500.000 Ft, aki már 1 milliós kerettel keres Hondát, azt már körbe nyalogatják!
2024 áprilisában öt éjszakán át méréseket végeztek a Szabadság hídon: a hídszerkezet villamosok általi terhelhetőségét vizsgálták. Ismert erdei körökben az az általános nézet, hogy csak a vágányok egymástól való távolsága problémás a hídon (amivel tényleg van némi gond, főleg a többi budapesti…..
Ha a berlini U5-ös hosszabbításához, pláne a kölni földalatti stadtbahn észak-déli vonalához hasonlítjuk, nem épült sokáig a budapesti négyes metró, mégis soknak tűnt átélni. De most nem ezen akarok lamentálni, inkább csak megmutatnám, milyen volt a megnyitó napja. Azóta eltelt tíz év - ki mit lát,…..
HamPLÓ
Amikor még keskenyebbek voltak a budapesti főútvonalak: az Oszt(y)apenkótól a Döbrentei térig
2024.02.21 06:00:00
Leggyakrabban villamosok kapcsán szoktam visszatekinteni itt a blogban, hogy hogyan nézett ki egy-egy környék régen, de most inkább szűkebben vett - és villamosokban meglehetősen szegény - hazámban sétálnék egyet a hatvanas években:
A régi balatoni műút felől érkezünk az Osztyapenkóhoz, melyről…..
KissGecihuszár
2024.02.27 19:05:48
@Hamster: ezért IS kéne ismét visszaállítani a lépcsőzetes munkakezdést, ami kiválóan működött az "átkosban", mint ahogy működne ma is, azaz lenne sok olyan vállalat, akár csiribiri irodaház, ahol szépen 6h-kor, de jónehány, ahol 6:30-kor, szintúgy számos, ahol 7h-kor, 7:30-kor és persze 8h, éssatöbbi kezdenének , mint ahogy a munkavégzés indulhatna 14h-tól és befejeződne 19, de akár 19:30-kor is. A sulikban pedig 9h-kor kezdődhetne az oktatás, ami tartana 15-16h köztig és ettől mindenki jól érezné magát a bőrében, mert minden megyeszékhelyen, csak úgy mint a túlhízott vízfejben is lehetne normálisan közlekedni, akár autóval - nyilván hasznos lenne, ha ismét a főv. modal split legalább 70%-át (a 80-as évek közepén ez 82-83%! volt!!) a közösségi közlekedés vinné - akár tömköz járművekkel, hiszen jól látható, hogy kb. 6:30-ig mindenütt nyugi van, onnantól egész 8:30-9h-ig bolondok háza, cskúgy mint 16-19h közt.
KissGecihuszár
2024.02.28 21:42:34
@nyelv-ész: persze-persze, az "all in" hómofisz, ami nyilván okés, de nem minden vállalatnál és nem minden pozícióban és nem minden áldott munkanapon, de a többvel egyetértek!
Múltkor (megint) rábukkantam egy régi Danubius Rádiós, sőt: "Radio Danubius"-os szignálgyűjteményre a youtube-on, és elkezdtem gondolkodni, hogy mennyire tudom összerakni a fejemben az időbeli sorrendet, hogyan alakult ki "a" kereskedelmi rádió, mely azóta már el is tűnt. Nos, nem tudtam összerakni,…..
KissGecihuszár
2024.02.26 21:35:26
@Hamster: kis pontosítás; 1986-ban a fővárosban, Pest, Heves, Fejér, Somogy, Veszprém megyékben a 100,5 és a 103,3MHz-n ment a "hier ist Radio Danubius am Mikrofon begrüsst Sie Gábor Bochkor oder László Fikár" , ugyanis ők ketten voltak A Németet anyanyelvi szinten beszélő RÁDIÓSOK, így nagy betűvel! Akkoriban én odáig voltam ezért a Német nyelvű adásért, ugyanis kedves szüleim azév áprilisában döntötték el, hogy -hát ne maszatoljunk, beszéljünk mellé- disszidálni fogunk ebből a már AKKOR IS egy rakás szar, szürke, fingszagú Magyar ugarból, amit aztán 1989-ben meg is tettünk és akkorra én már kontinuierlich nyomtam auf Deutsch, mely tudás megszerzésében óriási, elévülhetetlen érdemei voltak ennek a 2 embernek (is). Amúgy egy ilyen cuccon hallgattam a Radio Danubiust (is), mely 1985 óta a mai napig megvan, csak már kehes szegény; www.youtube.com/watch?v=QJfbTXBRHUw
KissGecihuszár
2024.02.27 09:22:09
@Hamster: én nem tudom, csak azt, hogy én ezzel a D-8734 es Philips cuccal tudtam hallgatni Nagytétény Bartók LTP-n, igaz arra már nem emléxem, hogy egész nap volt-e , vagy csak a nap egy bizonyos részében, illetve az tuti, hogy asszem júniusban indultak, mert a júliusi Queen koncertről már beszéltek, illetve reklámozták a koncertet, bár a jegyek igen rapid tempóban elkeltek...
Legutóbb mutattam egy sor '79/80 körüli fotót Balt Korthals Altestől, most pedig folytatnám a témát, egyszerűen azért, mert tetszik a fekete-fehér képek hangulata.
A címben írt "változások" szó nem konkrét dátumokra utal, hanem egy kb. nyolc éven át tartó folyamat eredményére: elkezdték átadni a…..
KissGecihuszár
2024.01.21 22:15:07
Megint nem nagyon figyeltem a villamosos történéseket, főleg, mert általában nem is túl érdekfeszítőek. Az viszont talán megér egy rövid említést, hogy a hűvösvölgyi vonalon megjelentek a rövid CAF-ok:
Nem volt épp egyszerű ügy, a hűvösvölgyi végállomáson ugyanis túl kevés hely volt a váltók és a…..
Néhány új kép jutott el hozzám Karl Holzingertől, egy osztrák közlekedésbaráttól, aki 1976 áprilisában járt Budapesten. Meg később is, nagy szerencsénkre :)
A hármas metró északi szakaszának építése előtt járunk; a Visegrádi utcában végállomásozó újpesti és rákospalotai villamosok ekkor még…..
KissGecihuszár
2023.09.27 19:50:48
@toto92: fedezőlámpa volt a Kádár utcánál (is)...
Relatíve gyakran szerepelnek kedvenc svéd mozdonyaim a blogban, de bevallom, nem mindegyiket szeretem egyformán, egy ideje ugyanis ő a kedvencem:
Amit itt fentebb Tapolca előtt látunk, az ugyan nem teljesen a 2000-ig használt festési séma, de nekem akkor is ez a szín tartozik a típushoz.…..
KissGecihuszár
2023.08.11 22:22:10
@gigabursch: persze, nem lehet vitás egy balatoni -szerénységem is- ember számára, hogy minél előbb be kell fejezni a 29-es villamosítását Tapolcáig , illetve Tapolca-Keszthely közt és igenis KELL az edericsi átkötés, csakúgy mint a z Aliga-Akarattya közti átkötés is, mert onnantól kitágul a horizont, lehet egy " classic BKV 12-es Karolina út-Karolina út körforgalom stílusú körjárat, mondjuk óránként, mely vagy Keszthelyen, vagy Siófokon "végállomásozna", azaz ott kéne átszállni a tovahaladó Flirtre, tehát aki mondjuk Fonyódról b.füredre menne, a siófoki V.Á-n szállna át, ill aki Révfülöpről közlekedne Boglárra, az is. DE most arra kéne koncentrálni, hogy legalább B.tomajig meglegyen a villamosítás, mert ott -mint írtam- kellő vágánymennyiség áll rendelkezésre a Flirt végállomásoztatására, a Tapolca felől, felé tovább közlekedő "normál" vonatok mozdonycseréjére, stb-stb. Aztán ha már meglesz a pénz végre, akkor nyilván a következő etap a B.tomaj-Tapolca villamosítás, illetve a Keszthely-Ederics villamosítás és végül az átkötő pálya megépítése, nyilván egyidejű villamosítása mellett...
KissGecihuszár
2023.08.14 22:02:15
@gigabursch: tudod, sok minden kéne, sőt már tegnapelőtt KELLETT volna, legelébb egy koherens, rövid és hosszútávú vasút fejlesztési koncepció, melynek szerves eleme kellett volna már 2014-ben legyen a V0, mert ha azt akkor elkezdték volna építeni, mára rég kész lenne és annak multiplikátor hatásához semmi kétség nem férhet! Aztán nem kellett volna a fidesz vakarékainak lenyúlni 17-20 ezer milliárdnyi EU, hazaii köz és nyugati hitelpénzt, meg kellett volna elégedniük 5-6 ezer milliárddal, azaz nem 100-150-200%-os mértékben kellett volna mindent túlárazni, "csak 20-30, max 50%-al, mert akkor a megmaradó 13-15 ezer milliárdból pl. a MÁV-nak is juthatott volna 1500-2000 milliárd és mára abból olyan vasútunk lenne, mint a Cseheknek, Lengyeleknek!
Az 56-os az egyetlen vonal, ahonnét konkrét emlékem van arról, hogy acélvázas villamossal utazunk, úgyhogy ha a (szintén acélvázas) 2624-es arrafele jár, nekem ott kell lennem. A 2624-esnek ugyan eggyel kevesebb oldalablaka van, mint az annak idején a vonalra jellemző 1000-eseknek, de mivel…..
Az új Mercedesek és a Solaris trolik érkezésével és a metrópótlás végeztével lezárul egy korszak a BKV történetében: elbúcsúznak a főváros útjaitól az utcakép részét több mint 50 éve képező Ikarus 200-asok, és a magaspadlós 400-asok is. A „nagy”, de már 20 éve halott Ikarus által tervezett és…..
Nem állítanám, hogy közlekedésbarátként rossz időket élek mostanában. Nem csak az október végéig minden hétvégén járó N19-es miatt, mert ezen felül is mindig van valami: hol HÉV, hol troli, hol busz, és persze állandóan villamos. Szeptember 17-18-án például az Európai Mobilitási Hét alkalmából…..
KissGecihuszár
2022.09.24 20:35:37
@Fradista Utazó: BINGÓ! Végre valaki leírta a LÉNYEGET; azaz nyista sáfjör, ergo lehet itt szép színes szélesvásznú álmokat szőni a 3-4-5-6 percenként közlekedő 5-ös, 7-es,8E-es, 9-es, 30-as, 133E, stb viszonylatokról, de ha nincs, akiket eme viszonylatokon közlekedő BKV, Arriva, kisqkim Kft, Zrt által üzemeltetett buszok kormányai mögé ültethetnénk, akkor biza nincs más választás, lesz 10-12 percenként közlekedő duplacsuklós és pont! Pláne, amilyen anyagi helyzetben a főváros, ill annak BKK-ja , mint zene huzató és a BKV , mint bazseváló momentán van. De ugyanez hatványozottan igaz az MVK-ra és bármennyire sunyul, mellébeszél Debi fideszes vezetése, sztem a DKV-ra, a Tüke Buszra és a V-Buszra is vastagon áll. Igenis meg KELL tanulni ennek a szervilis- jobbágy&birka ugari Magyar népnek is közösségi közlekedni (IS), ha tetszik, ha nem, mert már bocsi, de én nem vagyok hajlandó elfogadni, hogy azért nem lehet duplacsuklós sem a vízfejben, sem egyik nagyvárosunkban sem, mert "hájajjj, de az átlagmagyarja nem tudja használni..."
KissGecihuszár
2022.09.25 22:40:56
@Hamster: "örülök", hogy a mondanivalómból csupán ennyi tudott megragadni ott, ahol meg kellett volna ragadni a LÉNYEGNEK is... no comment!
Egy családi beszélgetés során került szóba minap, hogy a nyolcvanas években állandóan a jelenleg épp kiszáradni készülő Velencei-tóra jártunk strandolni, mert közelebb volt, mint a Balaton: reggel nem kellett rettentő korán elindulni, délután meg még a nagy dugó előtt haza lehetett slisszolni.…..
KissGecihuszár
2022.08.12 22:00:21
@Fradista Utazó: szerénységem az elmúlt hónapban járta be up and down a Ruhr , illetve Köln és Bonn fentebb említett autópályáit(A40-A59-A57-A1-A3-A4-A555-A61) és a mai napon tettem meg a Herdecken-B.almádi 1140Km-s utat -többek közt- az A1-A44 pályákon és csak annyit mondhatok, hogy az Isten sávjai sem lennének elegek az NEW-ben és azt is gondolom, hogy az M1-es gyakorlatilag járhatatlan már a 86-os úti cs.p-től Győrig biztosan. Épp ezért kellenének alternatív autópályák ( jó lenne, a Hamster barátunk levenné a vízfej a világ közepe, ahonnét minden kiindul és ahová mindenki igyekszik szemellenzőt és akkor láthatná, hogy az ország igen jelentős részén nettó balkáni állapotok vannak, pl. a 82-es úton, a 81-esről már nem is beszélve és a sort még hosszan folytathatnók, pl. a 61-essel, stb-stb...) nem véletlen, hogy az a gyorsforgalmi úthálózat már 20 évvel ezelőtt pontosan mutatta azon közlekedési folyósokat, ahol mindenképp fejleszteni kell!
KissGecihuszár
2022.08.13 10:13:37
@KissGecihuszár: sorry, de tegnap este már megerőszakoltam magam, amikor ezt megírtam, úgyhogy nem NEW, hanem NRW!
KissGecihuszár
2022.08.14 13:43:37
@Fradista Utazó: Csakúgy, mint a máig nem összefüggő A8 (Karlsruhe előtt végződik az A5-A8 dreieckben, majd folytatódik a B10-A62 dreiecknél), A44 (az A1-B1 kreutztól lesz, majd halad Kasselig, ahol az A7-nél végződik és a B7-ből lesz ismét Hessisch Lichtenautól Waldkappelig, hogy majd egyszer elérjen az A4-ig, ugyanis jelentős erőkkel építik, ahogy én pénteken arrafelé járva és kissé el is tévedve, megtapasztaltam) és az A1 is "csak" a B51-ig, majd "lejjebb", azaz Dél felé a B410-től folytatódik, majd Saarbrücken előtt kb. 30Km-vel a B268-ban végződjön és persze az A4 sem folyamatos, hiszen az ex NDK felöl érkezve, Kirchheimnél egy dreieck formájában becsatlakozik az A7-be, majd Krombach (jóféle Krombacher sör onnét származik!) térségében a B54-ből lesz ismét és tart AACHEN felé, ahol a D-NL határ után már A76 lesz...
Korábban már írtam az Ikarus első tolócsuklós sorozatáról, a 284-esről, úgyhogy nem szeretnék túl sok szöveget keríteni a most következő két kép köré. Maximum annyit, hogy végre sikerült a nosztalgia állományba került példányt elkapnom:
Idén a villamosok mellett néha vannak retró buszjáratok is,…..
Nemrég elgondolkoztam azon, hogy vajon jól emlékszem-e, hogy gyerekkoromban a nyári időszámítás újításnak számított, és kiderült, hogy igen: bár a wikipedia szerint 1958-ig használták, utána valamiért kivezették, és csak 1980-ban vették elő újra. Erre emlékezhetek? Ugyaneből az időből rémlik, hogy a…..
KissGecihuszár
2022.07.12 21:38:07
Az előző két résszel (lásd itt és itt) még mindig nem lőttem el az összes kedvencemet Domonkos Endre fortepanos fotói közül. Az akkor látott felvételekhez képest a most következők helyszínének beazonosítása nem nehéz, úgyhogy régi légifotók nélkül is megleszünk - több lesz viszont a saját emlék…..
KissGecihuszár
2022.05.28 19:52:45
@Hamster: van az NSZK-ban parizer, de Lyonernek hívják, aztán nem dkg van, hanem gr, azaz 150 gramm-ot kell mondani, semmiféle pfund nincs! Sorry, de 7 év de facto kint lét után kötelességemnek érzem, hogy kijavítsalak. a 47-49 es tuják emlékeim szerint 1980-ig végállomásoztak és fordultak vissza a Bihariból. Nagyon cool a Leányka is, milyen másvilág volt egész Budafok és Albertfalva még a '70-es évek elején is, mert a közúti felüljárót 65-ben átadták ugyan, de ez a falusias miliő '72-ig állt fenn, amikor elkezdték építeni a Leányka LTP-t és ugye ledózerolták a kis földszintes, ill a villamosvágány melletti 1 emeletes , bizonyos részben csinos épületeket.
KissGecihuszár
2022.05.29 19:12:58
@Hamster: nézd, azt már nem tudom, nem emléxem rá, hogy Stuttgartban ,dettó '89-ben hogyan volt kiírva a Metzgereiben, vagy a Kauflandben a Lyoner, Salami, Wurst , Leberkäse súlya, de azt pontosan tudom, hogy az utóbbi 7 évben, mióta van szerencsém de facto kint melózni, tehát élni is és mert ich spreche kontinuierlich auf Deutsch, ezért képben vagyok, miként kell kérnem a pultnál ezt meg amazt a felvágottat. A '80-al nem voltam ezek szerint képben, de hogy '76-ban még a Biharin fordultak vissza a 47-49-esek ,az hótbiztos, mert kisgyerekként én még szálltam itt le ezekről. Sajnos, a fentrőlön én nem tudtam kivenni a '72-es állapotot...
KissGecihuszár
2022.05.31 13:18:10
@toto92: ez valóban már "fel van hagyva", de akkor '72-'76 közt már semelyik oldalról nem haladtak be a Bihari Jani utcába a 47-49-es villingerek, mert nekem még úgy rémlik, hogy a körút felől/felé ezen , a Bajcsy felől elvágott vágányok járhatóak voltak és mintha lett volna a Biharin egy végállomás, mindenféle irányító és fedező lámpákkal...
Annak idején írtam bejegyzést a Hódmezővásárhelyen először végigmenő szegedi munkavillamosról, az első Stadler tram-train jármű Szentesre érkezéséről, az első városi próbamenetről, és az utasforgalmi próbaüzem elindulásáról, de mindig másoktól elkért képek felhasználásával. Most viszont végre én is…..
KissGecihuszár
2022.05.21 21:17:57
@Fradista Utazó: nem-nem, nem vagyunk képben (már megint), én a HMV városi, helyi , viszonylatszámozott buszközlekedésről beszéltem, de úgy látszik, az értelmező olvasás nem az erősséged. A TramTrain pont azért épült, hogy megszűnjön a HMV-Szeged közti helyközi buszközlekedés, mert ilyen utasszámot buszokkal nem lehet európai módon megmozgatni a dugókkal terhelt 47-esen.
Valamiért úgy alakult, hogy - bár alapvetően széles látókörű közlekedésbarátnak tartom magam - a buszok nem igazán foglalkoztatnak. Kivéve, ha sokan vannak, nem újak, és Mátyásföldön vagy Székesfehérváron készültek :) A szakmai tudás persze így is hiányzik a Ferihegyen felsorakozott Ikarusok…..
KissGecihuszár
2022.05.06 21:44:48
KissGecihuszár
2022.05.07 20:20:16
@Hamster: jelentem, voltam, fotóztam, fb oldalamon feltalálhatóak a fotók. Szép volt, jó volt, de fájó volt, hogy sem a BKV, sem az MVK nem tette tiszteletét, pedig előbbi biztos nagy sikert arathatott volna a 284-es tolócsuklóssal. De mert ugye a tömköz cégek nem "rezsiszilárdi" 480.- ft-os áron kapják a dieselt, hanem a leszerződött piaci áron, ezért nyilván az a döntés született, hogy ez az idén nem fér bele, sajnos...
PS: ha nem Almádiban élnék, én sem biztos , hogy elmentem volna, de ugye nekem ez van a legközelebb...
PS: ha nem Almádiban élnék, én sem biztos , hogy elmentem volna, de ugye nekem ez van a legközelebb...
Múlt vasárnap óta ismét felpörgött a „na jó, akkor menjünk innen!” lassan már négyévenkénti hagyománnyá váló szokása, így aztán aligha lehetne aktuálisabb Bolyongó posztja, melyben több évtizednyi tapasztalatát foglalta össze a németországi álláskereséssel és beilleszkedéssel kapcsolatban...
KissGecihuszár
2022.04.10 15:16:15
@sírjatok: AHHA, ja, persze, biztosan... Épp 1 órával ezelőtt hívott egy régi kollégám, hogy januárban hazajött, mert egy "mindent vivő jolly joker" darus meló ajánalttal keresték, havi nettó félmillás fizuval + cafeteria, melyre a fele sem igaz szófordulattal lehet élni, mert kezdőnek egy erős 250 nettóval kecsegtették és a SCI-FI távolságban volt felvillantva a félmilla, úgyhogy 3 hete már ismét kint van. Ami engem illet; én is voltam 2 héttel ezelőtt egy itthoni interjún, egy dél-koreai cég keresett Angolul (is) folyékonyan beszélő kollégát egy új projekthez, aki a kapocs a koreaiak és a Magyar kivitelezők közt. Nettó 600-at kértem, a végére ebből nettó 530 lett és saját autó használatának elvárása, ütős 9 .- FT / Km díjazással, ja és jövő márc végéig kötendő határozott idejű szerződéssel. Szerinted megegyeztünk??
KissGecihuszár
2022.04.10 19:26:29
@Buchhalter: akkor nekem miért konkrétan 9 Ft/ Km-t mondtak és csak egy sovánka talán, majd esetleg ígéretet tettek a 15 Ft-ra?? Mivel nem mondtam fel odakint, ezért ha letelik a betegszabim, ami egy baleset következtében lett és lesz kint baustellém, én nem fogok hezitálni...
KissGecihuszár
2022.04.11 18:35:49
@Arthamyr: okostojás, hogyan közlekedtem volna Balatonalmádi és Dunaújváros között, he?? Hallgatom az alternatíváidat...
Többnyire ártalmatlan bosszantásokkal indul, de a vége súlyos agresszió vagy szív- és érrendszeri betegség is lehet...
KissGecihuszár
2022.04.05 11:45:00
@rdos: mondjuk nem hajnali 3h-kor kellene mosni, pláne nem egy panel LTP-n, ez a minimális tisztelet hiányát jeleníti meg!
Vissza az előző részhez
Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével!
Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
KissGecihuszár
2022.03.02 21:26:38
@Hamster: Azt azért tedd hozzá, hogy azért volt ilyen apró a forgalom a Könyvesen '72-ben (és még '82-ben is), mert nem volt még kész a Hungária-Könyves körút, tehát még a Soroksáriig sem ment el, Rákóczi híd pedig csak az álmaikban szerepelt a fővárosi, ill központi elvtársaknak. De ha megnézel egy '72-es Rákóczi, Kossuth, Nagykörút, Mártírok útja, Bajcsy, Népköztársaság útja valamelyikén készült fotót, ott bizony bőven látsz akár dugókat is, bár ezen dugók akkoriban csak a hétköznap reggel 6-8h, valamint késő délután 16-18h közti 2-2 órában voltak.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz