Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gazsi bácsi lótetű

3 bejegyzést írt és 139 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Budapesten kívül lakók autói adják a belső személygépkocsi-forgalom közel felét. Rendszeresen hallhatjuk – politikusoktól, közlekedéstervezőktől és átlag állampolgároktól is –, hogy ennek a forgalomnak és egyúttal a város belső részei parkolási gondjainak a csökkentéséhez jelentősen hozzájárulhat,…..
Gazsi bácsi lótetű 2020.03.30 15:37:58
Évek óta nem értem, hogy a Levegő Munkacsoport miért nem tud használható ötletekkel előállni. Vagy mások ötletének működés-képtelenségét magyarázzátok, vagy csak újabb sarcot akartok az autósokra rakni. Az első lehetőség az lenne, hogy önkormányzati vagy fővárosi tulajdonú parkolóházakat kell építeni. Sokan képtelenek letenni az autót, viszont órákat araszolgatnak feleslegesen a belvárosban, parkolóhelyet kutatva. Mondhatom ugye, hogy erre akad fedezet abból a mérhetetlen mennyiségű parkolási bevételből, ami kézen-közön eltűnik.
A következő lépés lenne a regionális kötöttpályás utazás normalizálása. Vicc, hogy 24 kilóméterről 60 perc alatt lehet bevonatozni - ha éppen a MÁV-ot nem zavarja a 4 évszak és az utasok. Hévek tájékán a királyi rokon Dávid elkezdett valamit mozgolódni, talán lesz belőle valami. De ha esetleg a hozzáértő civileket is bevonnák, akkor sokkal jobb is lehetne. Olvastam értelmes megoldásokat a szentendrei hév kapcsán.
P+R parkolót lehetne pár tízezret építeni. De csak oda, ahová a kötöttpályás közlekedést oda tudják vinni. Nem a Mexikói út és Őrmező rossz példája lebegjen a szemetek előtt, hanem azon kellett volna dolgozni, hogy az elrontott M4 Kelenföld helyett valahol ágazzon el Gazdagrét felé (mínusz párszáz buszjárat kiváltása naponta), és valahol Budaörs tájékán legyen egy másik végállomása egy bazinagy P+R parkoló alatt. Az M3 is mehetne vidáman Káposztáson túlra, és az M0 közelében épülhetne P+R parkoló. Esetleg lehetne oda normális kórházat is építeni egyúttal a lepukkant belvárosi kórház-matuzsálemek helyett. Meg kéne érteni az emberek gondolkodását. Ha 20-30 km-t ült autóban, akkor nem kezd parkolót keresni a céljától 4-5 kilométerre. Olyan alternatívát kell mutatni, ami ténylegesen segíti. Ha az M0 környékén ledobja az autót olcsóért, és onnan percek alatt bemetrózik a belvárosba, az alternatíva. Remélem feltűnt nektek is, olyanok hoznak ebben az országban döntéseket, akiknek lövésük nincs az adott ügyekhez.
Utazó Tódi AA vagy BA? 2020.03.28 06:00:00
A kaliforniai utunkhoz az akcióknak köszönhetően prémium turista osztályt választottunk. Ráadásul sikerült úgy összepárosítani a járatokat, hogy odafelé American Airlines, visszafelé British Airways gépen ültünk, így a múltkori Iberia-Latam járatpárhoz hasonlóan lehetőség nyílt frissiben…..
  A Fidesz és a fideszes trollok azzal támadják Csőzik Lászlót – Érd új ellenzéki polgármesterét -, hogy úgysem fogja tudni visszafizetni az ingatlan tulajdonosok által befizetett 250.000 forint csatorna hozzájárulást, melyet másra költött a fideszes városvezetés, mint amire kapta...
Bevallom, ritkán vonatozom. Egy időben ingáztam a főváros és Kelet-Magyarország között, de szerencsére már csak alkalomszerűen megyek. Az egyik ilyen alkalom apropóján pedig végül mégis a vasút mellett döntöttem. A régi rossz emlékek megfakultak, gondoltam, adok egy esélyt. Az autó kevésbé…..
Gazsi bácsi lótetű 2019.07.09 16:42:59
Vicces azt olvasni, hogy a MÁV a 4. legjobb. A közelmúltban utaztam a francia, olasz, német vonatokon, IC, ICE, EC, ITALO és helyi döcögősökön is, háááát én nem értem hogy jött ki a matek.
A takarítás hiánya igen szembeötlő. Tessen már az aktuális vezignek hetente kipróbálni a szolgáltatást. Olyan mocskosak a kocsik, hogy évek óta nem kaptak normális takarítást. Azt, hogy 1 vödör vízzel felmosnak egy szerelvényt, nem nevezem takarításnak.
Mi a helyzet a pottyantós klotyókkal? Valahol olvastam, hogy a MÁV szerint 35 év kell még, hogy sikerüljön lecserélni a vasúti kocsikat. Remélem ez csak vicc.
Kommunikáció hiánya. Konkrétan úgy hazudnak, hogy az vicc. Volt fotóm, ami szerint a 35 percet késő IC csak 5 percet késett a peron információs kijelzője szerint.

Néhányan érvelnek a kocsik életkorával. Tapasztalatom szerint a haldokló nyugaton a karbantartás minősége hmm némileg magasabb, ezáltal jobb állapotúak a kocsik.

Ha úgy tűnne, hogy nem drukkolok ennek a korhadt ósdi vállalatnak, az nem igaz. Csak nem gondolom, hogy a szabad piac nyitásáig bármi is történne. Majd jön pár szlovák-cseh-osztrák próbálkozó, aki az otthoni selejt helyett idehozza a lepukkant szerelvényeit, és lepipálja a MÁVot.

A pályavasút állapotához nem szólok, mert az rohadtul csak a lopásról szól, stróman lölő aranyáron újítja fel a pályát. Erről valami összehasonlító adat valakinél? Mennyibe kerül nálunk 1 km pálya felújítása, és mennyibe kerül ugyanez máshol? Érdekelne...
  Március 5. kedd, úton, Rotterdam.  Hát nem tudom, volt-e ilyen napom, mint a mai, ebben az életben?   Igazi bolondokháza!   Kezdem azzal, hogy tegnap este nem tudtam elaludni az éjféli őrség előtt. Nyolckor feküdtem, mint szoktam, máskor tíz percen belül alszom, de most nem ment. Kilenckor…..
A Ryanair sokak szerint nem random módon, hanem a lehető legnagyobb kényelmetlenséget okozva osztja szét az a helyeket az ülések lefoglalásáért pluszt pénzt nem fizető utasok között. Pl. szétültetik a családokat, vagy a középső ülést adják az utasnak, amit a legtöbben nem igazán kedvelnek. A cég…..
Volt egyszer egy család: anyuka, apuka, három gyerek. A fiatalok nem azért vállalták a gyerekeket, hogy támogatásban részesüljenek, hanem azért, mert így tervezték az életet. Építettek hát egy kis házat, abban laktak. Egy napon az apuka váratlanul, tragikusan meghalt. Hátramaradt a szomorú…..
Gazsi bácsi lótetű 2018.01.22 21:47:39
A szitu tökéletesen beleillik a mai magyar valóságba.
Nagy arccal - sok sok pénzért, ami persze a haveroknál landolt - beharangozták a CSOK-ot, amely ezer sebből vérzik. Persze lehetne finomítani, kijavítani a hibákat, de ártunk és kormányunk kemény, és nem javít, mert soha nem ismeri be a hibáit - így mutatja magát erősnek.
Minden alkalommal mindent megmagyaráznak, még az átlátszó hazugságot is.
A CSOK két okból nem jött be. Egyrészt egyre kevesebben mernek 3 gyereket vállani, másrészt a dübörgő gazdaságunk ellenére az építőipar fetreng, mert nincs szakember. Igazából a CSOK azoknak segít, akik tehetősek.
Lehetne millió értelmes dolgot csinálni, ami tényleg segít az átlagembereknek, de minek. Ha jobban élnek az emberek, akkor esetleg lesz idejük és kedvük politizálni, az pedig nagyon nem cél. Addig jó, amíg az átlagember elhiszi a nagy kék plakátokat, és a sok párthű újságot. Lehetne értelmes szociális bérlakás-programot csinálni, ahogy a franciák csinálták. Ott a fiatalokat célozták meg, néhány évre adnak lakást (házat) a fiatal házasoknak, hogy segítsék a kezdeti lépéseket. Olcsón, előre meghatározott időre.
Ehhez képest nálunk kitalálnak nagyívű lakásprogramokat - lásd ócsai csodapark - amely irgalmatlan közpénzbe került, és hatalmas bukta lett belőle.
Nem cél értelmes dolgokat csinálni, ezzel a túlduzzasztott, és átlagnál is tehetségtelenebb hivatalnokcsapattal nem is nagyon lehet, mert ugye futsalosok, és valakik valakijei ülnek az összes vezető beosztásban...
Megérkezett Sződligetre is a Mikulás! Hozott zsákjában minden jót. Ki is osztotta mindenkinek érdeme szerint.                     Majd mellékelt hozzá két szemétdíjas számlát is… … illetve, mit is beszélek össze: a szemetes számlákat nem a Mikulás, hanem a Fidesz-KDNP által kreált…..
Gazsi bácsi lótetű 2017.12.08 09:50:17
@Ballib cenzúrázók réme 25: mielőtt nagyon belelovalod magad ebbe az elkúrósdiba, csak nézd már meg kérlek az államadósság összegét a Bajnai kormány működésének végén, és most. Aztán add hozzá a MANYUP pénzeket, a tolvajtóni által gründolt letelepedési kötvények bevételét, és azt a pár ezer milliárdot ami összejött, azt értelmezd. Azt már fel sem bírod fogni, hogy miért is jó az államnak és az adófizetőknek, hogy a letelepedési kötvények közvetítési díja tóniék zsebébe megy - ez máshol állami bevétel. De hát gondolom ezért kapod a fizetésed...
  Na, gyorsan el kell készítenem az újabb részt, mert nyakamon a behajózás és akkor hónapokig nem lesz semmi. Ez pedig az érdeklődő tömegek heves reakcióját válthatja ki, ami akár utcai zavargásokba is torkolhatna. Az Akacian történt rövid vendégszereplésem azt eredményezte, hogy a szabadságom…..
Gazsi bácsi lótetű 2017.02.13 13:44:33
Miközben készül az újabb rész - influenza és némi tanulási kötelezettség hátráltatott - kaptam a hírt, hogy az utolsó hajóm "meghalt". Pontosabban partra futtatták Bangladeshben, szétvágják. Azt már hetek óta tudom, hogy eladták, azt is, hogy…..
A tényeket és az igazságot azonban akkor is el kell ismerni, ha az a magyarok számára kedvező – mondta hétfőn Orbán Viktor a Nemzeti Bank konferenciáján. És akkor is, ha nem kedvező? A gazdasági növekedés lényegében kifulladt, a kormány pedig két marokkal szórja a pénzt – amiből persze a leginkább…..
Gazsi bácsi lótetű 2017.01.25 10:03:07
@Ballib cenzúrázók réme 22: az a baj, hogy az általad hozott statisztikák némileg nem a teljes valóságot hozzák. Ha a foglalkoztatottak számából levonjuk a külföldön dolgozók és a közmunkások számát, akkor elkeserítő az eredmény. Elhúzott az országból legalább 600.000 adófizető, olyanok, akik ugye fizették az adót, TB-t, nyugdjat, de nem vettek igénybe komoly EÜ szolgáltatásokat. Vagyis nettó befizetők voltak. Ittmaradtak a nyugdíjasok, és a lakosság öregszik. Az utánpótlás viszont hiányzik, mert az örömódákban nyolcpercenként zengedezett fantasztikus lépések valahogy nem működnek. Az infláció alacsony, de ez önmagában nem okoz semmit. Amatőr lépések történtek, bután csökkentették az Áfát, semmi érezhető hatása nem lett. Nőtt viszont brutálisan a rosszul elköltött pénz mennyisége, butaság volt a trafikmutyi (persze jó a tolvajkormány támogatóinak), dilettáns volt a földmutyi (de legalább Lölő bevásárolt), nyílt lopás a letelepedési kötvény (úgysem cáfolod, inkább hallgatsz róla), és Matolcsy gazdasági lépései inkább bűntettnek minősíthetőek. Túlinflálták a Ft-ot, amivel tönkrevágták a devizahiteleseket (erre Romániában találtak megoldást), amatőr látszatintézkedésekkel próbálták enyhíteni a kárt (mert ugye az ócsai lakópark sem egy sikertörténet), és sikeresen ellopták az EU-s pénzeket bármiféle gazdaságélénkítés nélkül. Persze épült alföldi szánkópálya, és sok sok hasznos dolog, főleg felcsúti kisvasút. Gazdaságélénkítő hatásuk nulla. Nincs gazdaságpolitika, csak sodródunk, aztán védekezünk az aktuális gondok ellen. Ellenben rohadt nagy pénzek mennek a haverok zsebébe, és szépen leépül a demokrácia. Lassan kiürül az ország, aki teheti, elhúz. Leállnak az EU-s támogatások, vége lesz a jóvilágnak. Lovésetek sincs mit fogtok csinálni pénz nélkül, mert elloptátok a jövőnket. Nem, nem érdekel, hogy a szocik loptak. Egyrészt volt 6 7 évetek a számonkérésre, nulla eredménye lett. Másrészt attól Ti még tolvajok vagytok, naponta buknak le az embereitek, ma pl. az izsáki polgármester. Normális országban holnap már előzetesben lenne. Fogadjunk, hogy semmi nem fog történni, mert az orbány-rendszer a lopáson alapul, nem a teremtésen.
2001. június 9. szombat, Santander, úton. Hajnali negyed ötkor ébresztő, ötkor pilot, s indulás. El kell érnünk a dagályt hétfő reggel. Sörügyek Az a helyzet, hogy igazán jól érzem magam, csak egy baj van. Túl sok sör fogy a hajón. Kezdve azzal, hogy capt. Brackhagen a napi kartont letolja, és…..
A csepeli fideszes városvezetés médiafőnöke, Ábel Attila alpolgármester (képünkön) csepeli HÉV-ügyben saját blogján badarságokat írt, és ráadásként a cikkében elkotyogta, hogy  a HÉV helyett. "a jövőben alacsony padlós gyorsvillamosok járnának. A villamosok átszállás…..
Gazsi bácsi lótetű 2016.09.12 22:37:45
Nem vagyok közlekedési szakértő, csak a józan paraszti eszemet próbálom hAsználni.
1. kapacitás
A jelenlegi HÉV kapacitása többszöröse (cca 3-4x) egy CAF szerelvény kapacitásának. Mivel csúcsidőben igen gyakran jár, ez azt jelenti, hogy a jelenlegi kapacitást 3-4x sűrűbb menetrenddel lehetne hozni. Hihető ez? A Nagykörút villamos forgalma jelenleg csúcsidőben 2 percenként közlekedő szerelvényeket jelent, erre plusz kapacitást nem lehet terhelni. Tehát el fognak vonni kapacitást a jelenlegi 4-6 villamostól, ami igen nagy forgalmat bonyolít.
2. fonódás helyzete.
Jelenleg is okoz problémát Budán, ha egy baleset miatt a fél város villamos-közlekedése lebénul. Ha bármi gond van a Nagykörúton, akkor nem lehet Csepelre hazajutni. Biztos okos dolog ez?
3. Helyiérdekű közlekedés
Anno a HÉV arra lett kitalálva, hogy gyorsan, nagy távolságokat tegyen meg, és behordja az utasokat a belvárosba. Ugyanez működik S-Bahn, RER, Cercanias néven sok nagyvárosban.
Mióta a HÉV elkészült, viszonylag sokat változott a világ, komoly lakóövezetek alakultak ki a Csepel-szigeten. Emiatt célszerű lenne olyan gyorsvasútat kiépíteni, amely megoldást kínál erre a problémára. Ne legyen Csepel központja egy nagy átszállóállomás, legyen kötöttpályás közlekedés SzSzMiklós, Szigethalom irányába.
A belvárosi végállomás esetében a továbbfejlesztés lehetne cél, esetleg megcélozva a 4-es metrót.

Ha esetleg a döntéshozók megkérdeznének néhány szakértőt, és nem a saját zsebük kongása alapján döntetnének, sokkal élhetőbb lenne ez az ország. Persze orbániában nem jellemző a szakértelem a politikában, amire Csepel igen jó példa...
Akkor derül ki, mitől fapados a fapados, amikor valami gebasz van - írtuk már párszor, most itt az újabb bizonyíték. Sztrájk miatt hagyott feladott csomagokat a Wizz Air Barcelonában, aztán pont magasan tett rá, mikor jutnak el a poggyászok a tulajdonosaikhoz. Egy hétig tartott a hazahozatal, közben…..
Kiderült, honnan lesz kapacitás a múlt héten bejelentett új budapesti Wizz-járatokra: Isztambult sajna kukázzák úgy, ahogy van. Debrecen még rosszabbul járt: Brüsszel-alsó úgy megy a lecsóba, hogy a helyi bázisú gép inkább egy román-olasz útvonalat repül helyette. A kapcsolódó menetrendváltozások…..
A nemzeti tőkésosztály építéséről szóló mesék csak Magyarország kirablásának az elleplezésére szolgálnak.  Az idén május végén benyújtott céges beszámolókból két dolog minden korábbinál jobban kirajzolódik: a Fideszes oligarchák nem terveznek hosszú távon, és Orbán Viktor nem követi el még egyszer…..
Gazsi bácsi lótetű 2016.06.05 22:50:59
@Willkommenskultur: kik is jöttek az országba több mint 600 000-en?
Migránsok ugye nem, mert azok olyan országba mennek, ahol működő gazdaság van. Erdélyiek? Azok maradnak otthon, ott is erősebb a gazdaság. Ukránok? Azokkal ki vagyunk segítve...
2013-ban Magyarország jelentkezett a Bocuse d’Or 2016-os európai selejtező rendezési jogára. 2014-ben, a stockholmi versenyen hirdették ki, hogy megnyertük a pályázatot. A rendezés joga fontos promóciós lehetőség az ország számára melynek keretein belül Budapest és a magyar gasztronómia bemutatása…..
Liget projekt, Nyugati pályaudvar fölötti (!!!) park, Déli pályaudvar megszüntetése, Hauszmann-terv. Grandiózus, Budapest csinosítását szolgáló kormányzati elképzelésekből nincs hiány. Vannak értékelhető, és vannak felháborítóan káros elemeik, de mindegyik ötlet eredője Orbán Viktor várba költözése.…..
Gazsi bácsi lótetű 2016.05.02 10:15:49
Hehe, a fideszes bértrollok elsőként jelentek meg. Na sötétkék, a fő probléma az, hogy nincs egységes koncepció. Kapkodás van, és eszetlen látszatberuházások. Persze baromi fontos a felcsúti tolvajnak fényűző palotát felújítani, de cellában a helye. Olyan beruházásokra lenne szükség, amely a város érdeke. Kezdhetnék egy egységes parkolási társasággal. Folytathatnák a P+R parkolók építésével. Az lenne a cél, hogy a vidékről a fővárosba érkező a város határában letegye az autót biztonságos helyen, olcsóért. Majd folytassa az útját tömegközlekedéssel, lehetőleg környezetbarát módon, gyorsan. Mert csak ez reális alternatíva. De ilyen nincs. Atán folytathatjuk azzal, hogy miért őskövület metrókocsikat kell felújítani? De beszélhetünk a tökéltesen dilettáns buszbeszerzésekről, amelyek mindenféle koncepció nélkül, egyéni érdekek útján, ill. kapkodva történtek meg. Folytathatjuk, hogy miért is kellett a mentőautók működésének életkorát visszaemelni 13 évre? Hol a koncepció a helyiérdekű regionális tömegközlekedésre? Még csak lövésetek sincs arra, mit kéne csinálni. A jobboldali városvezetés csak zöldterületet írtani tud, és mindent tripla áron megépíteni. Elcsesztek eddig mindent. Meg lehet nézni a belvárosi kőburkolatokat, milyen állapotban vannak. Nincs értelmes koncepció, nem cél az élhető város létrehozása. Egy feladatot éreznek magukénak, minél többet lopni. Mennyi volt a vízes VB kezdeti költségvetése? És mennyi most? Na birkák?
TLDR. Mi fán terem a külső bizottsági tagság. Mi történik manapság egy bizottságban, képviselő-testületben. Miért nem szeret Tarlós István. Mit csinál Székely Sándor. Hogyan változtatja a főpolgármester a politikai érdekétől függően az álláspontját. Az önkormányzatok működésében kevésbé járatos…..
Kövér László, a Fidesz állandóan ügyeletben lévő megmondóembere a hétvégi időközi választásra készülő Nyírcsaholyban fejtette ki lábszagú, zoknis-szandálos MSZMP-s időket idéző nézetét, miszerint „úgy tekintünk az önkormányzatokra, mint az állami szervezet azon részére, amelynek partnerként kell…..
Gazsi bácsi lótetű 2016.01.22 10:01:55
@BircaHang Média: Azért ugye nem kell nagyon keresgélni a hasonlóságokat a 30-as évek Németországában történtek, a 80-as évek romániai történések és a jeéenleg itthon folyó események között. Komolyan érdekel, hogy egy jobboldali beállítottságú ember mit gondol arról a mérhetetlen dilettáns kormányzásról, a lopásokról (trafikmutyi, földmutyi, letelepedési kötvénymutyi), a lerohadó közoktatásról és a haldokló EÜ-ről. Téged hogyan érint, hogy nulla a gazdasági növekedés, az EU-s pénzeket iparszerűen lopják, és a kormánypárt korlátlan teljhatalomra törekszik. Hogyan vélekedsz arról, hogy az ügyészség nem független, a bíróság nem független, és a rendőrség sem az. Hogyan vélekednél arról, ha mondjuk egy részeg fideszes elütné egy családtagodat, és az eset elsikálásra kerülne? Mi a véleményed a roma felzárkóztatásra szánt milliárdok eltüntetéséről, és szerinted fog-e ez még problémát okozni a jövőben? Mi a véleményed arról, hogy propaganda-minisztérium létesült, és a vezetője havonta a fizetése többszörösét költi el, ami egyetlen ellenőrző hatóságot sem érdekel? Gondolkodj el, és sírj.
Hősünk tegnap bőrgyógyászatra vitte gyermekét. Még az általános munkaidő lejárta előtt odaértek, hátha nem kell olyan sokat várni. Bejelentkezés nincs, mert akkor hónapokra előre betelne a várólista, és ez nem cél. Így marad a sorban állás. Megkapjuk a sorszámot. Hmm. 21-en…..
Még ezekben a percekben is az Andrássy-Bajcsy kereszt környékén parkol kanyarodósávban az a fasztalicska, aki miatt írom a cikket. Természetesen DT rendszámmal veri a csalánt. Ha ugyanezt a manővert én csinálom, akkor nagyon sok dezsővel díjjazzák a mutatványomat. Történt…..