Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Almandin

0 bejegyzést írt és 6159 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem, ez a cikk nem arról fog szólni, van-e járvány vagy nincs, kinek milyen érdeke fűződik a pánikkeltéshez, vagy hogy mennyire jogosak vagy feleslegesek a járványügyi intézkedések. Egyrészt, mert ilyen cikkekkel, bejegyzésekkel tele a net, másrészt mert nem vagyok szakember, hogy kellőképp…..
Almandin 2020.09.27 17:24:03
@Buchhalter: Épp ti vagytok azok, akik mindenféle önjelölt guruknak felültök és nem gondolkodtok önállóan. Aki meg a tudományos szaktekintélyeknek hisz, az meg szerintetek egy önálló gondolkodás nélküli hülye.
Ugyanazt az ostoba arroganciát látom nálatok, mint az oltáselleneseknél. Áltudományos dolgoknak és összeesküvés-elméleteknek jobban hisztek, mint egy országos tisztifőorvosnak vagy infektológus szakembereknek, akik ezt évtizedeken át tanulták.
Na mindegy, engem hidegen hagy, ha valaki hülyének gondol, az az ő baja. Sok vírusszkeptikus majd akkor kap észbe, ha majd majdnem kinyiffan a koronafertőzésben. Vagy ki is nyiffan. Az az érzésem, hogy néhány hónapon belül sok vírusszkeptikus a saját kárán fog tanulni.
Almandin 2020.09.27 19:03:04
@Buchhalter: Annyiban igazad van, hogy nincs jól megoldva a segélyezés. Külön járványsegélyt kellene azoknak folyósítani, akik emiatt vesztik el az állásukat. Én velük is együttérzek, nem csak az egyik oldalát látom a gondoknak.
Ez viszont valóban a kormány hibája. De mit lehet várni olyanoktól, akik a rokkantak nagy részét is kiszórták a rendszerből mindenféle ellátás nélkül, vagy súlyosan beteg embereket nem akarnak rokkantosítani? Ezek a fideszesek szociálisan érzéketlenek.
  Elmaradt az idei Tusványos, így Orbán Viktor ezúttal nem élőszóban, hanem a Magyar Nemzet hétfői számában adta közre aktuális politikafilozófiai meglátásait. Írásművében elsősorban a címbéli állítást igyekszik körbejárni.   Valójában már az is jócskán megkérdőjelezhető, hogy a liberalizmus és a…..
Almandin 2020.09.25 14:08:25
Almandin 2020.09.25 14:11:16
@Ad Dio: Azért kell tiltani a rabszolgaságot, mert sok nyomorgó ember eladná magát, anyagi kényszerből. Nemcsak az a kényszer, ha fizikailag kényszerít valaki. Ha az éhen halás fenyeget, az is kényszer.
Bele se merek gondolni, mi lenne pl. a magyar munkaerőpiacon, ha a rabszolgaság önkéntes alapon szabad lenne.
Almandin 2020.09.25 14:13:56
@MAXVAL birсaman közíró: A kizsákmányolás az emberi méltóság elleni tett. Nem véletlenül tiltják a rabszolgaságot, egy ember a szabadságától csak börtönbüntetés esetén fosztható meg, akkor is csak nagyon alapos indokkal. Nem modern nyugati elv az önkéntes rabszolgaság.
    Ez az a frázis, mely mindig brutálisan kiakaszt. Amitől még ennél is jobban bepöccenek, az az, amikor a beszélgetőtársak, kommentelők, vagy akár fajsúlyos prédikátorok meggyőződéssel hangoztatják, hogy ez már csak így van; nincs mit tenni, ez a világ rendje. A szenvedély elillan, s örüljünk,…..
Almandin 2020.09.23 14:32:37
@Zabalint: A múlt évezred nagy részében (kb. Kr.u. 1000 és 1900 között) volt domináns a nyugati kultúrkörben a válás teljes tilalma, valóban keresztény hatásra. Az is már évezredes távlat.
Almandin 2020.09.23 14:54:17
@Zabalint: Szerintem inkább egy mai mérsékelt konzervatív véleményt fogalmazott meg. A mai konzervatívok, hacsak nem ultrák, vagy bigottan vallásosak, úgy gondolkodnak, hogy éljen a hagyományos monogámia, de azért el lehessen válni, ha nem sikerül. Nem tudom, hány éves lehet, de ha 40 körüli, akkor az ő generációja már elfogadta a válást mint megoldást, még akkor is, ha konzervatív.
Almandin 2020.09.23 16:12:31
@M illumino d immenso: Pál apostol levelei nem részei az evangéliumoknak. Másrészt lehet szemezgetni a Bibliából, de Pál apostol azt is hirdette, hogy a nő engedelmességgel tartozik a férjének és az asszonyok hallgassanak a gyülekezetben. Ezek azért már nem korszerű gondolatok.
Jézus pedig már azt is bűnnek tartotta, ha valaki vággyal néz más feleségére, és a házasságtörőket kárhozattal fenyegette.
Nem véletlen, hogy nekem nem szimpatikus a kereszténység, ráadásul a valóságtartalma is kétséges.
Naplózoom Maszk háborúk 2020.09.21 19:46:33
Kedves Naplóm! A történetemet múlt hétről hozom. Annyit hozzátennék a történethez, hogy titokban villamost vezető tisztességes átlag polgár vagyok, vagyis közutakon vasúti járművet vezető személy, aki vagyok. A történet szeptember első felében zajlik, amikor a szigorítások újra elindultak Budapest…..
A címben feltett kérdés természetesen nem merül fel mindennapos munkám során, mert a legtöbb konyha, amivel dolgozom inkább helyhiányban szenved. Ebből következően inkább az a kérdés menjünk-e plafonig vagy sem. Én most mégis azt szeretném megmutatni, hogy nem kell feltétlenül, mindig, és kötelezően…..
Almandin 2020.09.20 13:37:47
@eßemfaßom meg áll: Presztízsből van a gazdagoknál is nagy konyha, persze drága és trendi módon berendezve, irigység felkeltése céljából.
Almandin 2020.09.20 20:45:38
@odamondó: Ismerősökben, rokonokban szeretnek az ilyen emberek irigységet kelteni. Ez az a típus, aki fitogtatja a vagyonát, mert az boldogítja, hogy mások belesápadnak az irigységbe. Sajnos ezek az emberek a pénze alapján ítélik meg az embert. "Akinek nincs semmije, az annyit is ér."
1952-ben születtem Battonyán. Anyám háztartásbeli,Apám vasutas,váltókezelő (Diplomázott!Ez fontos!Igaz,hogy a neten vette nyószázért,de mit is számít az!?) Jelenleg is Battonyán élek,a helyi Piroska háza közértbe vállalok bedógozást.Hátpersze  időnként bele-bele pottyan véletlenül a táskámba,oszt…..
Ma hajnalban ébredtem erre a gondolatmenetre…Nem hagyott aludni.Cikáztak a tények és a kérdések a fejemben.Kinek a tulajdona a női test?Anyai felelősség?Átgondolt védekezés?Férfiúi felelősség és a férfiak bevonása a döntésbe?Számtalan gyermekre vágyó pár? Nyílt örökbefogadás?Utóbbi sok-sok éve…..
Almandin 2020.09.19 20:10:27
@gabibalogh: A 15 éves fiúnak azért már tudnia kellett volna, mi a szex. Egyébként büntetendő, amit tett. Akkor nem lett volna büntethető a fiú, ha 14 alattiként létesít a lánnyal nemi kapcsolatot.
A szülői fáziskésés valóban sok családra jellemző. Az én rokonságomban is láttam, hogy a 12-13 éves kisfiú anyukája nem akarta tudomásul venni, hogy a gyerek elkezdett kamaszodni, kisgyerekként kezelte. Aztán nagyot néznek a szülők, ha nemi életet él a gyerek, vagy akár teherbe is esik.
Ha létezik kényes téma, akkor a szingli nők gyerekvállalása minden bizonnyal az. Sokan ellenzik még a gondolatát is, hogy valaki egyedül vállaljon gyereket – és sokszor ezek ugyanazok, akik önzéssel vádolják azokat a nőket, akiknek nincs gyerekük, mindegy, milyen okból. (Nekik mindegy, nem a…..
Almandin 2020.09.18 15:14:46
@_Amatőr_: Nem biztos, hogy feljebb jut a ranglétrán a családos ember, mert a család sok erőforrást köt le. Van, ahol inkább gátló tényező a karrierben. Szerintem a politikusi pálya lehet az, ahol ez igaz lehet, mert az emberek szívesebben szavaznak olyanokra, akik mintaszerű nyárspolgári életet élnek, vagy legalábbis fenntartják ennek látszatát. Az egyedül élő ember sokak szemében gyanús, szabálytalan. A vezető politikusok a vágyálom szerepét is betöltik (lásd pl. a Kennedy család felé irányuló imádatot), az nem érdekli a közvélemény nagy részét, hogy sokszor ez egy kulissza és akár a csodált gazdagság is származhat lopásból.
Almandin 2020.09.18 16:35:46
@_Amatőr_: Valószínűleg ez a nemtől is függ. Egy nő esetében ez fordítva van. Céges felsővezetővé nemigen fog az a nő válni, aki családot alapít. A gyerek miatt évekre kiesik, de később se tud akkora erőfeszítéssel csak a karrierjére koncentrálni. A férfiak esetében nem olyan megterhelő a gyereknevelés, ez a magyarázat.
Három alapelv alapján nevelik gyermekeiket a franciák, de tényleg annyira jól csinálják, mint amennyire elterjedt róluk? A válaszok persze sokfélék, saját személyes múltunktól, a minket körülvevő társadalomtól, kultúrától is függnek...
Almandin 2020.09.14 15:33:15
@Rayovac: Vannak azért különbségek. Ma konzervatív polgári családokban se sikerül gyakran a gyereket megtanítani köszönni. Emlékszem a 30-40 évvel ezelőtti állapotokra, akkor ez nem volt ennyire széles körben elterjedt. Van, akinek egyszerűen illik köszönni. Szomszéd, tanár, ismerős, rokonok. De ma már az illendőség is olyan kategória, amin a többség röhög.
A trágárság is elterjedtebb, mint régebben. Ma a fiatalok többsége kötőszóként használja ezeket a szavakat, arra néznek furcsán, aki nem teszi.
Pedig ez akusztikai környezetszennyezés.
A köszönésről csak annyit, hogy az a mai gyerek, aki köszön, simán lesziázza az idegen felnőttet is. Ha valamelyik szülőnek sikerül valami köszönésfélére megtanítani a gyerekét, akkor se tudja a helyzethez illő köszönésre megtanítani.
Ebből lehet, hogy az lesz, mint Amerika egyes részein, ahol egy üzletben furán néznek rád, ha köszönsz belépéskor és távozáskor.
Almandin 2020.09.15 14:02:39
@Rayovac: Engem se vesznek körül nagy számban konzervatív polgári családok, de egy ismerős család ilyen és megdöbbentett, hogy ők se tudják a gyerekeiket erre megtanítani. Sőt, az egyik simán belerúg az anyjába, aki ezt eltűri. Én szóltam rá a gyerekre, hogy ne rugdossa az anyját.
A magázódás valóban visszaszorulóban van. Jó lenne, ha olyan lenne a nyelvünk, ami nem különíti el ezt a két formát. Engem egyébként zavar a mindent elöntő tegeződés. Elvileg ez egy bizalmas viszony kifejezésére szolgál, ma pedig úton-útfélen használják. Hivatalokban egyenesen irritáló. Sajnos azt vettem észre, hogy a tegeződés magával hozza ezekben a helyzetekben a bizalmaskodást. Pedig pl. a bankba nem pletykálni járok, azt szeretem, ha udvarias, távolságtartó és professzionális ügyintézésben van részem.
Almandin 2020.09.16 22:15:38
@Rayovac: Nálunk a másik, ami zavaró, hogy sok emberrel nem lehet small talkolni, mert az átlag magyar, ha ismeretlenül szóba állsz vele, az ötödik mondatnál már a magánéletedet, az anyagi helyzetedet meg hasonlókat firtatja. Pedig én is szeretek néhány szóban elbeszélgetni, de ez a dolog annyira zavar, hogy sokszor inkább már lemondok róla és udvarias, hűvös távolságtartással viselkedem. Elegem lett abból, hogy a boltos, az étkezdés, meg hasonlók belemásznak a magánéletembe beszélgetés címén. Utána meg pletykálnak mindent tovább a következő vevőnek. Ezt többször tapasztaltam. Ha tényleg szimpatikus valaki, azzal hajlandó vagyok többet beszélgetni, de mindenkivel ne legyen kötelező, csak amiért gyakran vásárolok a boltban meg hasonló jogcímek alapján.
A tegeződés terjedése ezért is zavaró.
Határozott időre adtam bérbe a lakásomat, ami nyáron letelt. A bérlő a felszólításom ellenére sem volt hajlandó kiköltözni és nem is fizet. A kieső bérleti díjra nagy szükségem lenne gyermekeim eltartásához. Most kilakoltatási pert kell indítanom, vagy van gyorsabb megoldás? Válaszát előre is…..
Almandin 2020.09.15 13:23:32
@tip: A bérlő részéről nagy kockázat, hogy ha nincs sok vagy nagyon stabil jövedelme, könnyen fizetésképtelenné válhat. Egy bérelt lakásból gyorsabban kiteszik, mint egy sajátból. Most nem az olyanokról beszélek, akikről a beszélgetés nagy része szól, mert ahhoz pofa kell.
Almandin 2020.09.15 14:50:31
@tip: Igaz. A tulajdonos bármikor gondolhat egyet, hogy beköltözik az addig kiadott ingatlanba, vagy eladja. Joga van hozzá. Én már csak ezért is örülök, hogy nem kell bérelt lakásban élnem, mert valóban nagy a bizonytalanság.
Almandin 2020.09.15 18:49:27
@geegee: Nálunk se bérelni, se bérbeadni nem jó lakást.
Tegyük fel, hogy létezik igazi. Tegyük fel, hogy reális, hogy rá is találjunk, ha elég szorgalmasan keressük. De milyen módszer a legcélravezetőbb? Akármennyire is fanyalognak sokan, a netes társkeresésnél célravezetőbb módszer biztosan nincs. És a nagy számok törvénye szerint, ha elég kitartóak…..
Almandin 2020.09.13 14:33:24
@zsolt1022: Erre gondoltam:
"Akit a párkapcsolataiban folyton mindenki kihasznált, azt az életben is mindenki kihasználja: a munkahelyén, a hivatalban, a gázszerelő, a zöldséges, stb. Nem életképes a társadalomban. ".
Almandin 2020.09.13 14:56:28
@zsolt1022: Példának hoztad a gázszerelőt. Nos, a szerelők könnyen kihasználják még azokat is, akik az élet más területein nem kihasználhatóak. Egyszerűen a szakértelem hiánya miatt a szerelő gyakorlatilag úgy veri át az ügyfelét, ahogy akarja.
A munkaerőpiaci kihasználás pedig rendszerszintű probléma. Ha egy társadalomban elterjedt, sokan nem tudnak mit tenni ellene. Hiába megy másik munkahelyre, a probléma ott is felüti a fejét. Élni meg kell, sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy saját magukért kiálljanak.
A párkapcsolati kihasználásnak időnként olyan emberek is áldozatul esnek, akik más téren nem hagyják magukat. Ennek oka lehet mindenféle romantikus téveszme, vakszerelem, stb. De a jó hír az, hogy pont ez a terület az, ahol az embernek legnagyobb a mozgástere. Egy magánéleti kizsákmányoló helyzetből könnyebb kiszabadulni, mint egy munkahelyi szituációból.
Én el tudom fogadni, hogy valakinek egy idő után elege lesz és kiszáll a párkapcsolatok világából. Nem kötelező partnerrel rendelkezni, szexelni se kötelező. Másrészt lehet, hogy 5-10 év alatt valakinek változnak az igényei és újból elkezd párt keresni. De ha nem, az is az ő dolga, nem kötelező ez a dolog szerintem.
Almandin 2020.09.13 15:07:32
@zsolt1022: Minek blogkommentelsz, ha zavar a vita? Pont az az értelme.
Unalmas lenne, ha mindenki egyetértene.
Jézusnak valószínűleg barna szeme és volt sötét bőre, mint a Galileában az I. században élő zsidók többségének – írja Anna Swartwood House, a dél-karolinai egyetem művészettörténész professzora. Jézusnak  európai fehér emberként való ábrázolása a rasszista örökséggel kapcsolatos viták kapcsán…..
Péter önhibáján és akaratán kívül kényszerült több hónapra Magyarországon maradni, ami 13 év külföldi lét után kifejezetten érdekes tapasztalatokat hozott számára. Azon is elgondolkodott, milyen érzés ma magyarnak lenni...
Almandin 2020.09.10 22:46:12
@Csodabogár: Az, hogy egy bevándorlás veszélyes-e, több tényezőn múlik. Veszélyes, ha kulturálisan inkompatibilis, beilleszkedni nem tudó és nem akaró, hatalomra törekvő népcsoportok jönnek, valamint, ha tömeges a bevándorlás. Amilyen példákat hoztál, azok a nem veszélyes bevándorlásra jó példák. A mai helyzet más. Nem xenofób szerintem, aki nem nézi jó szemmel az erőszakos muszlim bevándorlókat. Ha egy helyzet veszélyt jelent, az más. A migrációs folyamatokat felügyelni kell, mert ha nem teszik, az egyik nép kitúrhatja a másikat.
Almandin 2020.09.10 22:46:12
@Buchhalter: Szerintem itt senki se okoz felesleges pánikot. Azok majomkodnak felelőtlenül, akik maszk nélkül a másik nyakára állnak, buliznak, tömegtüntetésekre járnak, stb., nem véve komolyan a veszélyt. Itt még csak azt se lehet mondani, hogy aki hülye, haljon meg, mert nemcsak magukat veszélyeztetik, hanem a nem hülyéket is.
Érdemes megfigyelni, hogy többnyire ugyanazok a vírustagadók, akik oltásellenesek és mindenféle ostoba összeesküvés-elméletben is hisznek (chemtrail, reptiliánok, annunakik, stb.).
  Popper Péter az az ember, akire mindig is valóságos példaképként tekintettem. A teljes életművében évtizedeken keresztül nem találtam egyetlen árva gondolatot sem, amellyel vitám lett volna. Egészen mostanáig. A napokban futottam bele Felcserélt szerepek című előadásába, melyben kitér az…..
Almandin 2020.09.09 22:06:49
@Vén motoros: Érdemes korfákat tanulmányozni. A 19. sz. végéig a korfák fenyőfa alakúak voltak. Legalul volt sok gyerek, aztán a felnőttek korosztályában is 10 évenként felfele vékonyodott, öreg ember volt, de kevés. Utána fokozatosan oszlop alakúvá fejlődött, ma meg már lassan alul kevesebb ember van, mint felül. Van is gond emiatt a nyugdíjrendszerrel.
Az öregség ma emiatt több embert ér utol, mint évszázadokkal ezelőtt. Sőt, az elmúlt 30 évben is nőtt a várható élettartam. Én 43 éves vagyok. Megfigyeltem, hogy gyerekkoromhoz képest mennyire máshogy él egy mai középkorú vagy idős ember. Olyan jó 10 évvel fiatalosabban élnek, mint 30-40 éve (a 30 az új 20 és hasonlók). A nyolcvanas években egy 60 feletti ember öregesen öltözött, és nem járt túrázni, utazni, sportolni (legalábbis az átlag). Az is fura volt akkoriban, ha egy idős ember farmert vett fel. Ma a középkorúak sokszor úgy élnek, mint a huszonévesek, az öregek pedig csak 75-80 felett állnak rá az igazán öreges életmódra (legalábbis a tanultabb rétegeknél). A kitolódott élettartam azt eredményezte, hogy az életszakaszok is eltolódtak. Az öregedést is emiatt nehezebb kezelni. Amíg az ember arra számított, hogy kis eséllyel éli túl a hatvanadik születésnapját, addig nem okozott a többségnek fejfájást, hogy hogyan élje meg az öregkort és a nemi vonzereje csökkenését. Ma a tüneti kezelésekkel akár évtizedekre is meghosszabbítható az élet sok betegség esetén. Emiatt sok évig lehet az ember gondozásra szoruló is.
Lehet valóban azt is látni, hogy sokan valóban nem tudnak jól öregedni. Pl. ma lehet látni, hogy sok öreg vagy öregedő nő szörnyen öltözködik. Valóban a fiatalságot kergetik, de ebből csak az lesz, hogy közszemlére teszik a ráncos, plöttyedt combjukat, szűk ruhákban mutogatják a hájas, lógó testüket. A nyári hőségben is lehetne ízlésesebben kinézni. Ma az lett a divat, hogy nyáron félmeztelenül szaladgálnak az emberek. Csak ez egyedül a csinos, nem elhízott fiataloknak áll jól. Sokan nem tudják elfogadni, hogy elszaladt az idő. Ennek a mai világ fiatalságkultusza a fő oka. Annak ellenére, hogy soha a történelemben még ennyi idős ember nem volt, szégyen az öregség. Ez még nagyobb teherként nehezedik az öregekre, mint maga a kor és az abból fakadó esztétikai és egészségi problémák.
Almandin 2020.09.09 22:09:01
@Ad Dio: Tévedsz, mert a gyerekszülés, a járványok, háborúk nagyon sok embert vittek el fiatal felnőttkorban is. Híres emberek életrajzait érdemes tanulmányozni. Még a 19. században is sokan haltak meg fiatalon, többen, mint manapság.
Almandin 2020.09.10 14:13:50
@Zabalint: Itt nemcsak a divat követéséről van szó, hanem a szokásokról. A nyolcvanas években egy idősnek még nem illett élénk színű ruhát felvenni, 50-60 felett tompább színeket és sötét ruhákat hordtak, a nők nem ritkán fejkendőt (főleg falun). Hajat festetni se volt szokás. Ma az idősebbek is fiatalosabb stílusban öltöznek. Ehhez nem a trendiségnek van köze. Ma is öltözhet egyébként egy öreg is divatosan ha akar, a nem túl fiatalos (túl rövid, túl kivágott, stb.) ruhákban is van divat, vannak trendek.
Egy öregasszonynak szerintem jól áll a rózsaszín blúz. Ősz hajhoz különösen szép. Fiatalít is , ha élénk színeket vesz fel egy idős. 30-40 éve ez még nem volt szokás. Emlékszem, amikor az idősebb Bush 89-ben Magyarországon járt, a neje rózsaszín blúzt viselt és anyám megjegyezte, hogy ez tipikus amerikai ízlés, nálunk már ebben a korban nem illik rózsaszínt felvenni.
Zahid Younist a southwarki büntetőjogi bíróság életfogytig tartó börtönbüntetésre ítélte két nő megölése miatt. Legkorábban 38 év múlva szabadulhat...
Almandin 2020.09.09 13:45:35
@Örömhernyó: Te is jó körökben forogsz, hogy ilyen beható ismereteid vannak első kézből a drogkereskedők és iszlamisták világáról.
Másrészt téveszméid vannak. Azt hiszed, hogy minden migráns törvényszegő, lelkiismeretlen bűnöző. Nos, nem hiszem, hogy az 56 után kivándoroltak vagy az Erdélyből áttelepülők mind csalók lettek volna. Egy normális ember nem azért nem kezd drogkereskedelembe, vagy nem követ el nemi erőszakot, gyilkosságot, mert kevesli a büntetési tételeket. Elég nagy baj lenne, ha sokan csak ezért nem követnének el súlyos bűncselekményeket.
Az emberekről a másik tévhited: "ez minden migránssal így van". Nos, sokan képesek törvénytisztelők maradni új helyen is. Miért, te is bűnözésbe kezdtél a Távol-Keleten? Ha én elmennék másik országba lakni, betartanám a törvényeket. Rokonaim, ismerőseim is vannak, akik más országba költöztek, nem lettek bűnözők belőlük.
Prostitúció: vannak bizonyítékaid? Anélkül az áldozatok rágalmazása ilyet állítani.
Éber Márk Áron szociológus a magyar társadalom egyre növekvő szétszakadásának okait és mikéntjét mutatja be, globális kitekintésben. Mikor az ókori Egyiptomról tanultunk az általános iskolában, az egyiptomi társadalmat stílszerűen egy piramisként ábrázoltuk, ahol a piramis csúcsán van a fáraó,…..
Almandin 2020.09.08 14:26:00
@chrisred: A brit viszonyok nem egyenértékűek az amerikaival. Európában eleve jobban kiépített szociális ellátórendszerek vannak. Az angolok lehet, hogy segítőkészebb népek a koldusokkal, mint az amcsik vagy a magyarok.
Az életvitelszerű koldulás Magyarországon is létező jelenség. Itt meghízni nem fog rajta senki, de sok vidéki nyomorgó télen felmegy Budapestre koldulni, mert különben otthon fagyna meg a házában.
Amerikában azonban nagyon gyenge a szociális háló, ennek történelmi okai vannak. Az egy vérkapitalista társadalom, ahol az egyén jobban magára utalt, mint Nyugat-Európában. Éhezők ott is vannak.
Almandin 2020.09.08 14:33:56
@Almandin: Cikk az amerikai hajléktalanok cseppet se irigylésre méltó helyzetéről:

merce.hu/2018/01/03/a-nyomor-amerikai-fovarosaban-a-jarda-negyzetmetereert-is-berleti-dijat-kerhetnek/
Almandin 2020.09.08 15:09:16
@midnight coder: Itt egy cikk, szintén Los Angelesről:
mandiner.hu/cikk/20190602_szemet_patkanyok_es_hajlektalanok_mi_tortenik_los_angelesben
Nagyobb ott a baj, mint gondolod. Olyan sokan laknak sátrakban, hogy az utcai szemetesek pillanatok alatt megtelnének. Folyamatosan takarítják a szemetet, de nagyon gyorsan újratermelődik. Nem arról van szó, hogy egy utcán két-három hajléktalan lakik, akik még az utcai kukákkal megoldanák a helyzetet, hanem egy kisebb tömeg.
A régi korokban alsóinget, alsószoknyát, fűzőt szinte minden nő viselt. Bugyit viszont általában nem. Valójában csak a 19. században lett trendi női fehérnemű belőle, de akkor aztán nem spóroltak a felhasznált anyaggal.   Bizony, a férfi privilégiumnak tekintett alsó igen sokáig nem került be a…..
Almandin 2020.09.07 15:20:09
@mpl: Ez a menstruációs szoknya nyilvános kiteregetése elég fura. Egyszerre voltak prűdek és szemérmetlenek bizonyos szempontból. Manapság sokkal szabadabb világ van, mégsem illik a használt intim betétet közszemlére tenni.
Sőt, én még a bugyijaimat se teregetem ki a kertben. Csak a lakásban. Zavarna, ha a férfi szomszédok azt néznék, milyen bugyim van (és titokban arra élvezkednének). Az, hogy ez nem alaptalan, a következő blogbejegyzés tanúsítja:
modoros.blog.hu/2016/10/29/hogyan_dobjad_fel_unalmas_vendegeskedeseidet
Más kérdés, ha én rajtakapnék egy vendéget, hogy a szennyesládából "csemegézik", gyorsan vége lenne a vendégeskedésének.
Almandin 2020.09.07 15:30:08
@Örömhernyó: Sz. Morvai Judit leírta a palóc paraszti életet bemutató könyvében (1900 körüli viszonyokról szól a könyv), hogy a döngölt földpadlós parasztházakban a gyerekek és a nők gyakran ki se mentek pisilni. A nők sok alsószoknyát viseltek. Terpeszbe álltak, levizelték a padlót, ami beszívta. Évente egyszer egy szakember felszedte a felső földréteget és kicserélte. Tehát nemcsak a menstruációt oldották meg helyenként így, hanem a kisdolgot is.
A bugyi nélküliség egyébként azoknak lehetett kínos, akiknek volt inkontinenciájuk. Földpadlós házban ez még kevésbé volt kínos, de egyéb körökben már igen, ahol parkettás-szőnyeges környezet volt.
Almandin 2020.09.07 18:25:16
@Örömhernyó: A régi idők munkaterheiről nem sok fogalmad van. A gépesítés nélküli háztartás és paraszti munkák sokkal több gürcölést kívántak meg az emberektől, mint egy mai átlagos irodista munkamennyisége. Felhúzni a kútból a vizet, fát hasogatni, tüzet gyújtani, úgy főzni meg vizet melegíteni, félkész ételek nélkül főzni, mosószerek nélkül, patakban mosni, kézi erővel aratni, stb. Sokkal többet dolgoztak a régi idők parasztjai, mint a mai emberek. Az ünnepnapok pont azért is voltak beiktatva, hogy ne csak a munkáról és az alvásról szóljon az élet.
Miközben az Európai Unióban egyre általánosabbá válik a sokszínűség (mást ne mondjunk, rengeteg magyar él külföldön), addig egy friss átfogó felmérés szerint Magyarország egyre jobban bezárkózik, egyre kevésbé hajlandó elfogadni a más országból érkezőket...
Almandin 2020.09.06 14:30:40
@desw: Nekem se ment át egy kommentem, mert leírtam, hogy nem mindegy, milyen kisebbség él az ember mellett. Van olyan, hogy valaki bizonyos nációk mellett békésen elvan, de mások mellett nem, mert ahol tömegesen megjelennek, leromlik a közbiztonság. A felmérés kérdésfeltevése ezért rossz, mert egy kalap alá vesz mindenféle kisebbségit és bevándorlót.
Határátkelő szerintem azokat a szabályokat alkalmazza, amit Nyugaton sok helyen, pl. Svédországban. Vannak problémák, amiket tilos még csak említeni is, mert rasszistának leszel minősítve.
A kommentem azért nem ment át, mert az egyik problémás nációt néven neveztem.
Na, ez a liberális véleményterror.
Almandin 2020.09.06 14:31:15
@Arthamyr: Épp azzal van a baj, hogy te is szalonrasszizmusnak gondolod azt, ha valaki pl. nem ért egyet a tömeges muszlim bevándorlás támogatásával. Pedig az nem rasszizmus. A népek szokásai között vannak különbségek. Sokszor ezek annyira eltérőek, hogy a két nép nem tud egy területen harmonikusan együtt élni. Ennek semmi köze a bőrszínhez, ez kulturális kérdés.
Kirúgni meg szerintem még szélsőséges, neonáci, vagy kommunista nézetek miatt is csak akkor lehetne valakit normális esetben, ha ezzel rossz hatással lehet másokra. Pl. egy tanár, ha az órán hirdeti a nézeteit, kirúgható, mert a tanítványait szélsőséges irányban befolyásolja. De pl. egy informatikus, mérnök, vagy gyári munkás esetében nincs hatással a munkavégzésre, ha ilyen nézetei vannak. Arra kell csupán megkérni az embereket, hogy a munkahelyen ne politizáljanak. Abból ugyanis csak széthúzás, viszálykodás származik.
Nyugaton már ott tartanak, hogy homofóbia és szexizmus miatt is rúgnak ki embereket. Tehát mindenről megmondják, mit kell gondolni és érdekes módon a szélsőlibsi elveket akarják alapelvekké tenni. Pedig hogy ki mit gondol a homoszexualitásról, vagy mennyire női egyenjogúság-párti, egyrészt magánügy, másrészt az esetek többségében nem befolyásolja a munka minőségét.
Almandin 2020.09.06 14:31:17
@dikusz.: Nem, nekem csak ez az egy van.
Ismét emelkedik a megbetegedések száma, az országok lezárták a határokat, utazni már alig lehet. Kétségtelen: A második hullám(évad) elkezdődött. Hogyan tudjuk ezt kezelni, és mi várható a jövőben?..
Almandin 2020.09.05 14:13:19
@Vén motoros: Ilyenkor érdemes a cég házhozszállítását kérni, vagy a másik lehetőség, hogy kinézni, mely boltokban kisebb a forgalom a környéken és oda menni (kevesebb ember, kevesebb vírus). Én a közeljövőben kipróbálom a házhozszállítósdit is, de a járvány kezdete óta tudatosan kisebb üzletekben vásárolok, ahol kicsi a forgalom. Hipermarketbe mostanában csak akkor megyek, ha valami olyasmi kell, ami nem kapható a kisebb ábécékben. Műszaki cikk, vagy hasonló. Nyáron döbbenten tapasztalatam, hogy a plázákban akkora tömeg volt, mint a járvány előtt, igyekeztem még pár hónapja is ritkán menni oda. Jelenleg az a legfontosabb, hogy lehetőleg elkerüljem a fertőződést, nem az, hogy a legnagyobb kínálatú és legolcsóbb helyeken vásároljak.
Az iskolatáska cipelése elvileg jót is tehetne a gyermek egészségének. Amennyiben sosem visznek terhet, kisebb mértékben erősödnek a csontjaik és az izmaik – ugyanis a csontokba nagyobb mértékben épül be a kalcium, amikor a gravitáció ellenében végzünk izommozgást. De mégis mekkora az a teher, amit…..
  Még a legfejlettebb civilizációkban élők is abban a téveszmében ringatják magukat, mely szerint elsősorban az erkölcsi megfontolások tartják vissza az embert a bűnös életmódtól. Mindig is azt verték a fejünkbe, hogy az erőszak útja könnyű sikerekkel kecsegtet, s - nyilvánvaló nehézségük ellenére…..
Almandin 2020.09.03 03:12:00
@Glokta: Bármilyen ideológiai közegre jellemzőek az áltudományos kutatások, az eredmények manipulálása propagandacélok érdekében. Ez fordítva is működik. Ha pl. egy keresztény egyetem megrendel egy kutatást arról, hogy mi a vallás hatása az emberi pszichére, a kutatók, ha objektívek, lehet, hogy nem jelentethetik meg az eredményeiket, mert nemcsak pozitív hatásai vannak a vallásnak, hanem negatívak is, ráadásul ez egyénfüggő is. De ha szépen elhallgatják a negatív hatásokat, akkor publikálhatnak náluk és további pénzt kapnak kutatásokra.
Nehéz helyzetben vannak az objektív, korrekt és nem megvehető tudósok. Manapság lehet látni, hogy mindegyik ideológiai társadalmi csoport külön egyetemeket tart fenn és lakájértelmiséget nevel ki. Az önálló emberek nehéz helyzetben vannak.
Almandin 2020.09.03 12:55:44
@Zabalint: Az indiai IT-s nők magas aránya azért is érdekes, mert India az egyik legnőelnyomóbb társadalommal rendelkezik a világon, mégis kisebb az a sztereotípia, miszerint a nőknek nem való a műszaki pálya. Nálunk nagyobb a női egyenjogúság, az emberek fejében mégis erősebb gondolat, hogy "a nőknek nem való a műszaki pálya, mert nem alkalmas rá a gondolkodásuk".
Almandin 2020.09.03 15:00:36
@Zabalint: A gender studiesról a legtöbb embernek csak homályos képzetei vannak. Eleve nem azonos a gender studies és a gender ideológia. A gender szó a társadalmi nemi szerepeket jelenti, a gender studies a szociológia egy ága, ami a társadalmi nemi szerepek vizsgálatával foglalkozik. Igazából csak az tud objektív véleményt kialakítani a témáról, aki elvégzett egy ilyen szakot. Ha nekem lenne rá időm és pénzem, szívesen beiratkoznék egy ilyen szakra, mert érdekel. Nemcsak maga a férfi-női szerepek vizsgálata, hanem az is, hogy mennyire hatja át ideológia ezt a tudományágat. Ezt csak tapasztalati úton lehetne kideríteni. Épp ezért nevetséges a gender elleni, vagy amelletti harcos kiállás, mert a társadalom elenyésző része ismeri alaposabban ezt a témakört. A többség megelégszik azzal, amit a kedvenc pártjának véleményvezérei a fülébe mondanak, vagy amit a papok harsognak a szószékről. Kritikátlanul átveszik az álláspontjukat.