Adatok
ecodrive
0 bejegyzést írt és 277 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A kés a legrégebbi eszközeink egyike, hiszen már az ősidőkben is rendkívül hasznos kelléke volt a mindennapoknak. Azóta óriási formálódáson mentek keresztül ezek a darabok, s számos változatának örvendhetünk.
Mint tudjuk, a magyar egyébként is egy tipikus “bicskás nép”, tehát nagy hagyománya van a…..
ecodrive
2023.09.07 12:27:17
Örömmel látom itt a fotómat, de meg kellett volna előtte kérdezni, és feltüntetni a nevemet.
Üdvözlök minden lámpa rajongót! Bemutatkozásnak annyi, hogy néhány évvel ezelőtt kezdett igazán érdekelni a téma, így találtam rá az Index fórumon található, elemlámpa topicra is, ahol elég sok információt gyűjtöttem. Ebből a fórumból nőtte ki magát ez a blog. Az…..
A Takáts Eszter és Zenekara jelenlegi felállása 2016-ban alakult, 2017 végén dupla lemez készült Giret Gábor hangszerelésével, majd az utóbbi két évben ezekkel a dalokkal koncerteztünk, és több tagcserén is átestünk. A jelenlegi felállás a dalszerző-énekes körül Giret Gábor szólógitár-vokál, Horváth…..
ecodrive
2020.03.30 16:24:27
Elég kicsi a választék a nagy teljesítményű, kettőnél több AA elemmel üzemeltethető lámpák között, ezért nagyon megörültem amikor kiderült, hogy kipróbálhatom az Olight új lámpáit. Nincsenek elődeik, teljesen új sorozatról van szó. Annyira frissek, hogy, még…..
Tévedés ne essék nem vagyok jogász.
Minden tiszteletem a jog napszámosaié, hiszen a jog a jó és a méltányos művészete, egyféle kötéltánc a törvény és az igazságosság vagy méltányosság oszlopai között.
Azonban a GDPR kapcsán, a rendelet betűit szentírásnak, vallási dogmának tekintő jogászok és…..
ecodrive
2018.10.18 15:17:28
@Exploiter: ez itt off, és én vagyok felelős azért, hogy behoztam a GDPR témába a copyright jogot, amit e hónapban fognak véglegesen megszavazni. Itt már vita nem lesz, csak szavazás, és annak eredménye nem kétséges, mert lényegében már múlt hónapban elfogadták. A GDPR csomó (szerintem jogos) tilalmat hozott és csomó (szerintem aggályos) nyilvántartásra kötelez, de hogy mindennek a végeredménye egyáltalán megbecsülhető legyen, ahhoz a copyright rendelettel együtt kellene értelmezni. A GDPR-t nem érzem megvalósíthatatlannak, sem feleslegesnek, de rosszul hajtják végre, és iszonyat többlet-adminisztrációt okoz, vagy ha valaki ezt nem csinálja, kockáztatja a büntetést. Ki látott már olyat, hogy egy marketing targeting minden apró mozzanatát jegyzőkönyvezzék? Az viszont, hogy a big data műveleteket de facto betiltják, és tartalomfeltöltéskor copyright check-et kérnek, szerintem egyrészt kivitelezhetetlen, másrészt kinyírja a netet.
ecodrive
2018.10.18 16:27:17
@Exploiter: A mém a legkisebb probléma. Az internetnek olyannak kellene lennie, mint egy szabad országút. Most először a GDPR félreértelmezéséből zárulnak be az ajtók: lassan minden oldalt csak akkor nézhetsz meg, ha egyúttal felhatalmazod az oldal kezelőjét az adataid kezelésére. Rossz reagálás, zártabbá teszi a netet.
A copyright rendelet pedig még zártabbá és bénábbá fogja tenni. Részemről nem ezt szeretném.
A copyright rendelet pedig még zártabbá és bénábbá fogja tenni. Részemről nem ezt szeretném.
Jó néhány egekig magasztalt technikai vívmány végezte enyészetként az utóbbi 10-20 évben a blu-ray-től a Google szemüvegig, és talán ez a sors várt volna a tabletekre is, ha fel nem fedezik maguknak a gyerekek. De nem csak felfedezték, hanem elsőszámú fejlesztőjátékká léptették elő. Így aztán…..
Úgy hozta az élet, hogy a történelmi jelentőségű és páratlan szépségű Gellért szállóban tölthettem el pár napot. Budapestről Budapestre utaztam, az épületben egyáltalán nem, az üzemeltetőkben viszont nagyot csalódtam. Hiányzó előlap a hűtőgépen, borzalmas szemét az erkélyen, cigicsikkek, egyebek,…..
Mutatom a tökéletes módszert, többfajta tojásos reggelihez is.
..
Döntéseik dollár-milliárdokra és emberek ezreire vannak hatással, egy-egy lépésük pedig még azt is meghatározhatja, hogy merre indul a világ. Gigacégek vezetőinek lenni nem könnyű, vagyis nem akármilyen személyiségre van szükség ahhoz, hogy valaki hosszú időn keresztül helyt álljon. Mi most arra…..
ecodrive
2017.07.24 05:56:50
Lássunk két tipikus társasházi „klikket”, amellyel érdemes kicsit behatóbban foglalkozni: állatbarát lakók, és a kisgyermekes szülők, azon belül is inkább az ösztönösen védelmező anyukák.
Először is fontos megérteni, hogy ez a két pólus mindenhol felbukkanhat, nem csak nálatok. Létezésük…..
Lassanként napi szinten találkozok olyan iskolai problémákkal, hogy gyermekemet valamilyen retorzió éri. Nem azt mondom, hogy ő egy szentecske, de azért olyan messzire menni sem tapasztaltam még tanárt, amilyet tegnap.
De kezdjük elölről. Sajnos a fiam sok más gyermekkel együtt komoly mentális…..
ecodrive
2016.06.17 12:26:26
@Kelly és a szexi dög: Szerinted mit rongáltak meg?
ecodrive
2016.06.17 12:28:13
@ZON: Honnan tudod, hogy az a lelki sérelem múló?
Oké, a szabály, az szabály, mondhatnánk, de még csak ez sem igaz. A BKK üzletszabályzatában ugyanis egy helyen szerepel a roller, és ott bizony ezt mondják róla: "roller /.../ kézipoggyászként díjtalanul szállítható valamennyi járművön, amennyiben az utasok ruházatát, a jármű berendezéseit nem…..
Franciaország egyre több fenntartható projektben vesz részt. A COP21 után legutóbb a napelemes járdák ötlete miatt figyeltünk fel az ország tevékenységére. Legújabb tervük egy nagy oázis a főváros szívében. Lássuk, milyen újdonsággal rukkoltak elő ismét a franciák!..
Újra és újra szóba kerül a budapesti közlekedés fejlesztésének egyik legnagyobb kiaknázatlan lehetősége, a meglévő vonatsíneken közlekedő gyorsvasúti rendszer kialakítása. A Bécs vagy Berlin S-bahn hálózatán alapuló koncepció szerint a budapesti elővárosi vasutak a mainál gyakoribb követéssel…..
Egy olyan rendezvényen, mint az AMTS, nagyon sok, valamilyen szempontból érdekes jármű van. Van köztük szép, ocsmány, van sok pénzből épült förtelem és kevés pénzzel faragott műremek. A baj, hogy egy ekkora tömegben az ember nagyon gyorsan túltelítődik, meg aztán minden nem…..
Pár nappal ezelőtt írott, a reggae zenéről szóló posztomban utaltam arra, hogy hogyan is bukkantam két éve az amerikai kortárs country zenére. Kis hazánk olvasó és zenefogyasztó közönségének jó része persze csodálkozva olvashatja ezt, hiszen itthon a rajongók szűk körét leszámítva az a közvélekedés,…..
ecodrive
2014.11.03 10:10:11
A kortárs szót én a klasszikus ellentétpárjaként értelmezem. Klasszikus alatt pedig általában komolyzenét szoktak érteni, így a kortárs szó is a komolyzenét jelenti számomra. Nem úgy komoly, hogy szomorú, hanem úgy, hogy az előadó komolyan veszi a zenét, és a hallgatót, és nem csak a felszínt kapargatja. Szinte minden népi szórakoztató műfaj kitermelte a maga komoly előadóit: Rácz Aladár így vitte a cimbalmot (részben Bartókon és Sztravinszkij-n keresztül) a koncerttermekbe, Piazzola a harmonikát, Fleck a bendzsót. A komoly zene számomra jelenti még azt is, hogy nem sekély. Talán mindenkinek ismerős ez a zenei élmény: azta' de jó - egész jó - jó - na jó. Egyszer-kétszer jó, de ötödik hallgatásra kiürül. Számomra a jó zene (a komolyan vett zene) minden újabb meghallgatásra többet ad, újra és újra jönnek ki belőle a rétegek.
Az első idézetemben mutatott Newgrass Revival számomra ezt a fajta kortárs-ságot indította el: az igazán komolyan vett laza zenét. Aki még foghatja közülük a hangszert, az a mai napig tanul, kísérletezget. Építi be a country-t a kortárs zene megannyi kísérletébe. Aki ezt jól csinálja, az arra is képes, hogy nem száll el magától, és a gyökerekhez is hű marad. Bela bejárja ugyanazt a kísérleti zarándoklatot, amit Yehudi, Ravi Shankar, McLaughlin és még sok remek zenész: keresi az együttműködést más zenei világokkal és nyelvekkel (többnyire meg is találja). Kortárs zenét zenél. És nem röstelli a gyökereit sem.
www.youtube.com/watch?v=RysgwKMylWk
Számomra például ez is egy kísérlet, a country egy kortárs megjelenése.
Csak érdekességképp hoztam fel ezt a megközelítést. Az általad mutatott "kiállunk a közösség elé és toljuk a countryt mai hangon és üzenettel' nem kevésbé jó, az is egy iránya az ezerágú countrynak.
Az első idézetemben mutatott Newgrass Revival számomra ezt a fajta kortárs-ságot indította el: az igazán komolyan vett laza zenét. Aki még foghatja közülük a hangszert, az a mai napig tanul, kísérletezget. Építi be a country-t a kortárs zene megannyi kísérletébe. Aki ezt jól csinálja, az arra is képes, hogy nem száll el magától, és a gyökerekhez is hű marad. Bela bejárja ugyanazt a kísérleti zarándoklatot, amit Yehudi, Ravi Shankar, McLaughlin és még sok remek zenész: keresi az együttműködést más zenei világokkal és nyelvekkel (többnyire meg is találja). Kortárs zenét zenél. És nem röstelli a gyökereit sem.
www.youtube.com/watch?v=RysgwKMylWk
Számomra például ez is egy kísérlet, a country egy kortárs megjelenése.
Csak érdekességképp hoztam fel ezt a megközelítést. Az általad mutatott "kiállunk a közösség elé és toljuk a countryt mai hangon és üzenettel' nem kevésbé jó, az is egy iránya az ezerágú countrynak.
ecodrive
2014.11.03 10:35:46
Lehet, hogy túlzok, de
www.youtube.com/watch?v=BUavFsfbFv8
ezt egy olyan összefoglaló műnek tekintem, ami a country gyökereitől (tessék meghallgatni az elején a country-s csattogást) Elvisen és rockon, metálon, elektronikus zenén át észrevétlenül elvisz a kortárs repetitív zenéig. Még ha nem is annyira mai, számomra kortárs country.
www.youtube.com/watch?v=BUavFsfbFv8
ezt egy olyan összefoglaló műnek tekintem, ami a country gyökereitől (tessék meghallgatni az elején a country-s csattogást) Elvisen és rockon, metálon, elektronikus zenén át észrevétlenül elvisz a kortárs repetitív zenéig. Még ha nem is annyira mai, számomra kortárs country.
ecodrive
2014.11.03 10:40:20
www.youtube.com/watch?v=M3d8KobWVwk
Fentebb Bela Fleck az indiai tablistával, itt pedig Ravi Shankar lánya teszi meg a kötelező tiszteletkört Dolly Parton klasszikusával egy kortárs feldolgozásban, jelezve, hogy mennyire kicsi a világ, és mennyire összeér minden.
Fentebb Bela Fleck az indiai tablistával, itt pedig Ravi Shankar lánya teszi meg a kötelező tiszteletkört Dolly Parton klasszikusával egy kortárs feldolgozásban, jelezve, hogy mennyire kicsi a világ, és mennyire összeér minden.
Korábban a japánok, most a kínaiak mindent lemásolnak, ha kell, hivatalosan, ha kell, törvényen kívül. Anyagminőség, mérnöki terv, nem lehet kérdés, ha elég pénz áll rendelkezésre. Van azonban, ami nem kapható. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Urbanista
Meglepő válasz, másfél év után: az önkormányzat azért nem indít eljárást a szabálytalan ingatlan ellen, mert ő az egyik tulajdonos
2012.04.02 11:49:00
Csúnya dolog egy szép házra ronda klímát szerelni és abból a járókelők fejére csepegtetni a vizet (mint arról már korábban is volt szó). Az sem túl kedves, hogy a hivatal válaszára másfél évet kell várnia a bejelentőnek. De az igazi csavar az, hogy másfél év lázas…..
Kriszta telefonjáról 3 hónap szervizbe rohangálás után megvonta a szerviz a garanciát, mert a sok javítgatás közben fizikailag is megsérült a készülék. A Vodafone eddig azért nem cserélte, mert a szerviz szerint rendben volt a Sony Xperia X10, azóta meg a garancia hiánya miatt.…..
ecodrive
2012.03.20 17:37:45
@Rosszindulatú Vászka: Alakul ez, bár eddig még újdonságot nem hoztunk be az üzleti modellbe, ezt már mind csinálja nálunk valaki, csak nekünk a többieknél olcsóbban kell megoldanunk.
Az például segít, hogy mi eleve nem ajánlunk semmit, csak a hűséget (de azt nagy kedvezménnyel és akciókkal), de majd azt is kiadjuk alvállalkozásba, és nem fizetjük ki.
Az például segít, hogy mi eleve nem ajánlunk semmit, csak a hűséget (de azt nagy kedvezménnyel és akciókkal), de majd azt is kiadjuk alvállalkozásba, és nem fizetjük ki.
ecodrive
2012.03.20 17:47:37
@estrella negra: A Voda semmit nem bukott. Van három rossz szolgáltató, mindhárman irreálisan magas árakkal,pocsék termékszerkezettel, egyik rosszabb, mint a másik, sziklaszilárd ügyfélhárító rendszerrel dolgoznak, és bár szolgáltatnak is, alapvetően abból élnek, amit az ügyfél kifizet, de nem vesz igénybe. Most az, hogy ötven ügyfél átmegy a másikhoz, ötven meg jön a másik kettőtől, az nem veszteség, de arra jó, hogy lett száz új előfizetés :-)
Büntetni csak azzal büntethetnéd a szolgáltatót, ha nem vennéd igénybe a szolgáltatásait. Egyikét sem.
Vagy legalábbis nagyon alaposan megnézed, hogy mit fizetsz, és meggondolod, hogy arra tényleg szükséged van-e. Persze a szolgáltatót az sem nagyon zavarja, ha te visszaveszel a fogyasztásból, mert akkor egyszerűen árat emel. Ezt csinálja az áramszolgáltató és a gázos is: ha nem fogyasztasz eleget, akkor árat emel, vagy kitalál egy Naprendszer-használati alapdíjat, Ha meg de, akkor is :-)
Büntetni csak azzal büntethetnéd a szolgáltatót, ha nem vennéd igénybe a szolgáltatásait. Egyikét sem.
Vagy legalábbis nagyon alaposan megnézed, hogy mit fizetsz, és meggondolod, hogy arra tényleg szükséged van-e. Persze a szolgáltatót az sem nagyon zavarja, ha te visszaveszel a fogyasztásból, mert akkor egyszerűen árat emel. Ezt csinálja az áramszolgáltató és a gázos is: ha nem fogyasztasz eleget, akkor árat emel, vagy kitalál egy Naprendszer-használati alapdíjat, Ha meg de, akkor is :-)
ecodrive
2012.03.20 18:11:28
@Rosszindulatú Vászka: A harmadik havi hűség-számla hátoldalán halványszürke 6-os betűkkel örömmel tájékoztatnám az ügyfeleket, hogy hűségük miatt további kedvezményre kiválasztottuk őket, és egy hónapon keresztül teljesen ingyen kapnak tőlünk extra-hűséget, amit a hátralévő húsz hónapban a rendkívül kedvező havi kettőezetötszáz forint felárért bocsátunk rendelkezésükre, és ezzel a kedvezménnyel kiegészül a havidíjuk, ami már alig hétezerötszáznál tart.
Bocsássanak meg. Képtelen vagyok Széll Kálmánnak nevezni azt a teret.Szóval a minap leszállok az 59-es villamosról, és belevetem magam a jó öreg moszkva téri szubkultúrába, hogy átkeljek a Combinókhoz. Csakhogy ezúttal az utamba került egy Greenpeace kiállítás, közvetlenül az…..
ecodrive
2012.03.13 19:25:08
@flamer: Ezzel a gondolattal egyetértek. Amikor az atomenergia kártételeit és eddigi pusztításait nézzük, korrekt lenne azokat összevetni a többi energiafajták kitermelése során elszenvedett veszteségekkel.
Hiába sajnáljuk a bocit, a darálthúskonzervet nem lehet visszatolni a gyárba, hogy az elején kijöjjön a marha. Az atomenergia fel van találva, és töredékét sem használjuk annak, amit lehetne. Fúzió, plazmaerőművek, stb.
Azzal a mondással viszont nagyon egyetértek, hogy ne fogyaszd el, ne égesd el, amit nem muszáj. Meg kell tanulnunk sokkal kevesebbet fogyasztani, legolcsóbb és legtisztább az az energia, amit nem pazarlunk el.
Hiába sajnáljuk a bocit, a darálthúskonzervet nem lehet visszatolni a gyárba, hogy az elején kijöjjön a marha. Az atomenergia fel van találva, és töredékét sem használjuk annak, amit lehetne. Fúzió, plazmaerőművek, stb.
Azzal a mondással viszont nagyon egyetértek, hogy ne fogyaszd el, ne égesd el, amit nem muszáj. Meg kell tanulnunk sokkal kevesebbet fogyasztani, legolcsóbb és legtisztább az az energia, amit nem pazarlunk el.
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ecodrive
2012.03.01 19:16:08
@airdace: "Autózunk, meg zabáljuk az argentin szóját, még ha rá is megy..."
Nem tudom, hol élsz, átaludtad-e az elmúlt négy évet, vagy olyan erős tartalékaid vannak, hogy sem téged, sem a környezetet nem érintette meg a változás szele? AZ én környezetemben minden drasztikusan megváltozott, sehol nem látok már pazarlást.
Csak a Kossuth téren...
Nem tudom, hol élsz, átaludtad-e az elmúlt négy évet, vagy olyan erős tartalékaid vannak, hogy sem téged, sem a környezetet nem érintette meg a változás szele? AZ én környezetemben minden drasztikusan megváltozott, sehol nem látok már pazarlást.
Csak a Kossuth téren...
ecodrive
2012.03.01 19:24:09
@tonalcar: Jó, vicc volt, de hozzáteszem, hogy egy percig sem gondoltam vagy sugalltam azt, hogy autóba üljön az, akinek nem érdemes, vagy nem szükséges.
Azt én is a közösség arculcsapásának és elítélendőnek tartom, ha valaki egy túlterhelt városba szórakozásból hajt be eltúlzott méretű járművel, választott nickem, az eco - drive is azt próbálja kifejezni, hogy az ésszel és gzdaságosan utazás híve és hirdetője lennék.
Mondjuk bele is rokkantam abba, hogy kipróbáljak minden szart, amit ilyen fórumokon, meg zöld portálokon ésszerűnek mondtak. Egy Diósd-Soltvadkert reggeli tömegközlekedésre szívesen vendégül látnám az ötletgazdákat, én kipróbáltam, közel húsz kilós hátizsákkal. Vittem torony PC-t is kézben, buszon, állva, utána egy hétig bottal kellett járnom. Mindent kipróbáltam, amire nagytudású autógyűlölő barátaink rákényszerítenék az utazva dolgozó honfitársaikat.
Azt én is a közösség arculcsapásának és elítélendőnek tartom, ha valaki egy túlterhelt városba szórakozásból hajt be eltúlzott méretű járművel, választott nickem, az eco - drive is azt próbálja kifejezni, hogy az ésszel és gzdaságosan utazás híve és hirdetője lennék.
Mondjuk bele is rokkantam abba, hogy kipróbáljak minden szart, amit ilyen fórumokon, meg zöld portálokon ésszerűnek mondtak. Egy Diósd-Soltvadkert reggeli tömegközlekedésre szívesen vendégül látnám az ötletgazdákat, én kipróbáltam, közel húsz kilós hátizsákkal. Vittem torony PC-t is kézben, buszon, állva, utána egy hétig bottal kellett járnom. Mindent kipróbáltam, amire nagytudású autógyűlölő barátaink rákényszerítenék az utazva dolgozó honfitársaikat.
ecodrive
2012.03.02 13:55:58
@5perc: Nem, nem arról írok, hogy a város egyetlen, lassítás nélküli autópálya legyen. Hát itt senki nem tud disztingválni? (különbséget tenni a különbözők között)
A brutális össztűz a probléma, a finom különbségtételek hiánya. Aki Kőbányáról megy Óbudára, az maga sem akarna megállni kiindulási helye és végcélja közt, és a város is akkor jár legjobban, ha minél kevesebbszer állítja meg ott, ahová nem akar menni, csak kénytelen áthaladni. Aki parkolóházat keres a tömbben, azt már le lehet, sőt le is kell lassítani. Ő mehet a harmincas, autó-bringa közös útvonalakon, kiállt a fősodorból, és az utazási célja környékén lassít. Aki gyalog vagy kerékpárral van (és nem csepp formájú, cápabőrbe burkolt versenyző), az mehet az autómentes utcákon, ahol csak a gyalogosok, és az értelmes kerékpárosok haladhatnak.
Nem, kedves 5perc, nem kell sem mindenkinek megállás nélkül száguldania, sem meg-megállva tötymörögni. Azt kellene biztosítani (megközelíteni, törekedni rá), hogy úticéltól, eszköztől, hatótávolságtól függően ki-ki a maga tempójában haladhasson. Abban a tempóban, ami a városnak is a legkevesebb konfliktust és szennyezést okozza.
A természet ezt olyan szépen meg tudta oldani annyi helyen. A folyó középen rohan, viszi a nagy hordaléktömeget. A partok mellett egyre lassul, vannak helyek, ahol visszafelé folyik. Minél gyorsabban megy, ott annál nagyobb terheket cipel. Ahol belassul, ott teszi le az apróságokat.
A melegvérűeknél is hasonlóan épül fel a keringési rendszer. A fő gyűjtő és szétosztó csatornák (artériák és vénák) hatalmas sebességgel, nagy tömegben viszik szét az anyagot. Ahogy szétterül az érhálózat, egyre lassul a forgalom, és a végcélnál mindig le tudja tenni a tápanyagot, és fel tudja venni a hulladékot. A futárok is működnek, hiszen a hormonokat is a keringési rendszer viszi szét célzottan, igény és szükség szerint.
Nem láttam még olyan értelmes embert, aki véget akart volna vetni a túlzott áramlásnak, és lezárta volna a fő vérereket. Ha volt is, kísérletei alanyát biztos a föld fedi már.
Képzeljétek el, ha az artériákat le kellene zárni addig, amíg a hajszálerek a végcélhoz juttatják a dolgokat. Ez így nem működik, egy élő szervezetben az összes kommunikációs és szállítási csatornának megvan a maga szerepe. Tanuljunk az élő rendszerekből, mert egy nagyváros kísértetiesen hasonlít egy élő szervezethez. Jó lenne, ha a miénk nem egy amőbához, hanem egy fejlett gerinceshez hasonlítana inkább.
A brutális össztűz a probléma, a finom különbségtételek hiánya. Aki Kőbányáról megy Óbudára, az maga sem akarna megállni kiindulási helye és végcélja közt, és a város is akkor jár legjobban, ha minél kevesebbszer állítja meg ott, ahová nem akar menni, csak kénytelen áthaladni. Aki parkolóházat keres a tömbben, azt már le lehet, sőt le is kell lassítani. Ő mehet a harmincas, autó-bringa közös útvonalakon, kiállt a fősodorból, és az utazási célja környékén lassít. Aki gyalog vagy kerékpárral van (és nem csepp formájú, cápabőrbe burkolt versenyző), az mehet az autómentes utcákon, ahol csak a gyalogosok, és az értelmes kerékpárosok haladhatnak.
Nem, kedves 5perc, nem kell sem mindenkinek megállás nélkül száguldania, sem meg-megállva tötymörögni. Azt kellene biztosítani (megközelíteni, törekedni rá), hogy úticéltól, eszköztől, hatótávolságtól függően ki-ki a maga tempójában haladhasson. Abban a tempóban, ami a városnak is a legkevesebb konfliktust és szennyezést okozza.
A természet ezt olyan szépen meg tudta oldani annyi helyen. A folyó középen rohan, viszi a nagy hordaléktömeget. A partok mellett egyre lassul, vannak helyek, ahol visszafelé folyik. Minél gyorsabban megy, ott annál nagyobb terheket cipel. Ahol belassul, ott teszi le az apróságokat.
A melegvérűeknél is hasonlóan épül fel a keringési rendszer. A fő gyűjtő és szétosztó csatornák (artériák és vénák) hatalmas sebességgel, nagy tömegben viszik szét az anyagot. Ahogy szétterül az érhálózat, egyre lassul a forgalom, és a végcélnál mindig le tudja tenni a tápanyagot, és fel tudja venni a hulladékot. A futárok is működnek, hiszen a hormonokat is a keringési rendszer viszi szét célzottan, igény és szükség szerint.
Nem láttam még olyan értelmes embert, aki véget akart volna vetni a túlzott áramlásnak, és lezárta volna a fő vérereket. Ha volt is, kísérletei alanyát biztos a föld fedi már.
Képzeljétek el, ha az artériákat le kellene zárni addig, amíg a hajszálerek a végcélhoz juttatják a dolgokat. Ez így nem működik, egy élő szervezetben az összes kommunikációs és szállítási csatornának megvan a maga szerepe. Tanuljunk az élő rendszerekből, mert egy nagyváros kísértetiesen hasonlít egy élő szervezethez. Jó lenne, ha a miénk nem egy amőbához, hanem egy fejlett gerinceshez hasonlítana inkább.
Azon megy a paláver az Index Totálkár fórumán, hogy Budapesten lassan lehetetlen lesz élni és autózni. Teljesen igaza van a szerzőnek a hozzászólók többségének. Budapestet fejlesztését egy évszázaddal ezelőtt úgy tervezték meg, hogy a Magyar Királyság fővárosa…..
Kedves Munkahelyi terror blog és olvasók!
Pályakezdő lány vagyok, Budapesten élek, nemrég vehettem át a diplomámat. Mivel sajnos nem igazán piacképes a végzettségem, ezért úgy voltam a dologgal, hogy bár megpróbálok elsősorban ezen a területen elhelyezkedni, de nem…..
ecodrive
2012.02.26 12:11:51
@Tzp: Ilyen tesztet ne végezzenek, és ne végezhessenek. Vannak határai a magánéletnek, és jó lenne elejét venni, hogy ezeket a határokat bármelyik fél megsérthesse. A dolgozó ne vigye a magánéletét a munkahelyre, a munkahely pedig ne kutakodjon a dolgozó magánéletében.
Minden normális alkotmány szerint (nem tudom, nekünk most van-e ilyenünk) alapvető emberi jog az emberi méltósághoz való jog. Nagyon durva büntetéseket gondolnék megfelelőnek arra az esetre, ha egy munkáltató olyan kérdéseket tesz fel a jelöltnek, amihez semmi köze.
Más az, ha egy ügyfélkapcsolati munkatárs ki van téve az ügyfelek zaklatásának, és azt tesztelik, hogy bírja-e, le tudja-e kezelni normálisan, és más, ha a leendő munkáltató úgy hajt végre stressztesztet, hogy nem közli, miről van szó.
Minden normális alkotmány szerint (nem tudom, nekünk most van-e ilyenünk) alapvető emberi jog az emberi méltósághoz való jog. Nagyon durva büntetéseket gondolnék megfelelőnek arra az esetre, ha egy munkáltató olyan kérdéseket tesz fel a jelöltnek, amihez semmi köze.
Más az, ha egy ügyfélkapcsolati munkatárs ki van téve az ügyfelek zaklatásának, és azt tesztelik, hogy bírja-e, le tudja-e kezelni normálisan, és más, ha a leendő munkáltató úgy hajt végre stressztesztet, hogy nem közli, miről van szó.
UPDATE: ÚJ BEJEGYZÉS A TÉMÁBAN IDE KATTINTVA OLVASHATÓMegteheti-e egy állam Európa földrajzi közepén, hogy hagyja bedőlni saját légitársaságát? Vajon a szűken vett gazdaságosság oltárán fel lehet-e áldozni egy olyan vállalatot, amely túl azon, hogy közvetve több, mint 25…..
ecodrive
2012.02.20 09:14:14
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz