Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gabesz9

0 bejegyzést írt és 148 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A tavaly bevált pótkocsis nosztalgia idén is végigpörgött egy délutánt a kelenföldi kocsiszín és a János kórház közt. Az időjárás most nem volt annyira partner a fotózásban, mint múltkor, de az északi végállomáson épp sütötte a nap, úgyhogy kattintottam rá párat: Bécsben egy időben favázas…..
Az 56-os az egyetlen vonal, ahonnét konkrét emlékem van arról, hogy acélvázas villamossal utazunk, úgyhogy ha a (szintén acélvázas) 2624-es arrafele jár, nekem ott kell lennem. A 2624-esnek ugyan eggyel kevesebb oldalablaka van, mint az annak idején a vonalra jellemző 1000-eseknek, de mivel…..
2022 villamosilag legörömtelibb eseménye az 1522-es pályaszámú nosztalgia villamos bemutatkozása volt. Meglehetősen hányatott sorsú járműről van szó, melyből a régi villamosok talán legszebbike lett. Ezen az oldalon az életre keltés néhány pillanatát mutatom be a korábbi oldalaimtól némileg eltérő…..
Vissza az előző részhez Utazzunk megint vissza az időben a FŐMTERV Fortepanra feltöltött képei, még pontosabban Domonkos Endre fotói segítségével! Ez a kellemes kisvárosi utca a templommal ma hat vagy hét sávon lát forgalmat: a Kerepesi úton járunk, hátunk mögött a Hungária körúttal. A dupla…..
Gabesz9 2022.03.02 14:43:15
@McKay: Az. A Facebook-on néhány napja kint volt a kép és ott ki lett tárgyalva.
Tudom, pár hete már mutogattam ezt a nosztalgiakocsit, de olyan szépen sütött a nap október utolsó napján, hogy megint kimentem megnézni. Mivel a nap körülbelül egy helyen sütötte jól az észak felé tartó járatot, a Közraktárak sarkához pozicionáltam magam. Amúgy emlékszünk még arra, hogy a képen…..
Gabesz9 2021.11.11 19:29:16
@nyelv-ész: Az János körházi hurokban fordult. (Én leaglábbis ott láttam 1/2 2-kor fordulni)
Körülbelül egy éve mutattam néhány képet Dieter Kubischtól, aki a hetvenes és nyolcvanas években (is) járt nálunk. Az ő fotóival utazunk most vissza 1974-be: 1977 júniusának végéig az M1/M7 bevezetőjén a fővárosba érkezve Budaörsnél találkozhatott először a budapesti villamossal az ember, a 41-es…..
Gabesz9 2021.04.06 21:22:02
@toto92: Forgalmi szempontból nem sok értelme volt (ma már lenne), de 63-ban, amikor a HÉV helyett villamos lett, még nem volt elég ikerkocsi. A 41.esnek ott tudtak hurkot építeni. A 43-ason Tétényben meg átcsatoltak az 1000.esek ikresítéséig.
Gabesz9 2021.04.06 21:43:14
@aaabbbccc: Az új Erzsébet híd felépítéséig a Rudastól az Orvos lépcsőig, ill a Lánchídig más vonalon jártak a villamosok. Úgyhogy az a Stuka simán lehet 9-es, vagy 60-as.
Gabesz9 2021.04.13 16:27:46
@Hamster: Valaminek ki kellett nevezni a végállomást. Azt mégsem lehetett kiírni az iránytáblára, hogy "Kamaraerdő és Budaörs között a semmi közepe"
Bonyolódjunk bele egy kicsit a számokba: az 1600-asokról szóló bejegyzésben említettem, hogy abból a sorozatból vezethető le az F1A típus, másként mondva az 1500-as sorozat, melyről több képes összeállítást is csináltam már, lásd itt és itt. Ezt a két bejegyzést megnézve láthatjuk, hogy az 1500-asok…..
Ezúttal fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák budapesti képei közül. Ezeknek más hangulatuk van, mint a színeseknek, és kicsit talán élesebbek is a jobb filmanyagnak köszönhetően (anno a keleti blokkban elég rossz színes filmeket árultak). A Colosseumot ma is megkerüli félig a…..
Gabesz9 2021.03.01 20:55:06
@BölcsÉsz: Ez így van, de a hurokvágánynak az az előnye, hogy nagyobb a tárolóképessége. Hűvösvölgyben most sem ártana...
2016. január 16-án eléggé átalakult a budai oldal tömegközlekedése; XI. kerületiként én akkor is örültem, és most is örülök ennek. Ezen az oldalon nem a technikai vagy forgalmi részleteket szeretném felidézni - tehát hanyagolni fogom a "bal oldali képen az 123456 pályaszámú KCSVTB77 típusú villamos…..
Gabesz9 2021.01.16 22:31:33
@KissGecihuszár: Gyermekkoromban, ami elég rég volt ezen a szakaszon 8! viszonylat járt, és a 18-as kivételével egyik sem volt ritka járat. A gond a lámpák beállításával, meg a nagyon elfuserált Gellért téri megállóval van.
HamPLÓ Egy irány, hat kép 2020.12.16 07:00:00
Még nyáron mutattam Tomáš Dvořák néhány fotóját a Tatra villamosok budapesti próbaüzeméről. Szerencsére Tomáš nem csak a csehszlovák masinákat fotózta, hanem a "mieinket" is. Most ezek közül egy olyan típusról mutatnék néhány képet 1979-ből, mely nem igazán mondható meghatározónak vagy…..
Gabesz9 2020.12.17 22:17:10
@Békássy Csaba: Egy Benga 23-24 tonnát nyomott. A 12-esen járó 1600-asok tömege a két 5600as póttal több mint 32 tonna volt. Mégis gyorsabbak voltak mint a Benga. Nem a súllyal volt gond, hanem a konstrukcióval.
Pécsváradra 2009 decembere óta nem járnak vonatok, és a háttérben látható MDmotok sincsenek már velünk egy ideje. A pályaudvar viszont jobb lett azóta...
Gabesz9 2020.08.19 20:27:31
@Flankerr: 2011-ben vonták ki a forgalomból az MD motorvonatokat. A Db-Füzesabonyi vonalon Csörgős ingák, Bz-k esetleg Desirók járnak
HamPLÓ A kétpúpú vonat 2020.07.16 07:00:00
A július eleji balatoni retró hétvégén a legnagyobb sztár természetesen a 424-es gőzös volt, de velem együtt sokak szívét megdobogtatta egy másik öreg gép is: az M40-es, becenevén a "Púpos". Ráadásul nem is egy, hanem rögtön kettő is tiszteletét tette az északi parton! A tavalyi retró hétvégén…..
Gabesz9 2020.07.17 21:28:37
@josephk: A Púpos nem tolatómozdony. Az más kérdés, hogy arra használják. Sajnos újkorukban sem a könnyű, vagy közepes terhelésű vonatokat továbbították velük, hanem a 9-12 kocsis távolsági személy- és gyorsvonatokat, meg az 9 kocsis, minden bokornál megálló elővárosi vonatokat. Ezt nem bírták, mert nem erre készültek.
Nemrég kaptam Ernst Plefkától néhány képet, mely egy olyan üzemállapotot mutat be, amiről már olvastam régebben, de még sose láttam fotón. Talán mások is jópofának találják - de még mielőtt megmutatom a képeket, következzék egy kis földrajzóra! Von Threedots (Daniel Ullrich), CC BY-SA 3.0, Link A…..
HamPLÓ Ezresek a hegyvidéken 2020.04.27 07:00:00
Egy hete a Moszkva téren mutattam pár ezres villamost, de lássuk be, ezek az öreg tuják nem ott mutatták legjobb formájukat, hanem a hegyvidéki vonalakon, ... ... ahol Pascal Pontremoli 1976 januárjában minden jel szerint több órát eltöltött a megörökítésükkel. Itt például Nagyhíd megállónál…..
Gabesz9 2020.04.28 09:21:10
@ikke i drift: Abban az ívben nem volt mindig sebességkorlátozás. A felújítás után az 1000-esek és a Tátrák is teljes árammal mentek sokáig. Csak a 90-es évek óta van kint a 25-ös tábla, akkor is, ha kicserélik az ívet.
Dieter Kubisch budapesti villamosos képei néhány éve landoltak a mailboxomban, őszinte meglepetésemre és örömömre. Dieter a hetvenes és nyolcvanas években több alkalommal is járt a fővárosban, és szerencsénkre néha megörökítette, amit az utcán látott. Itt például egy 1940-es gyártású Stukát…..
Gabesz9 2020.04.07 09:58:51
@Hamster: A Vörösvári úti sínek a Bécsi útnál végződtek, a Bécsi útiak a Margit kórháznál. A kocsiszínbe a 11-es vonalán körbe mentek a tuják. A 19-es szerintem a Zsigmond tér környékén megy haza.
Valamikor régebben talán már írtam arról, hogy a legtöbb régi közlekedéses kép, amit kapok, 1976-os vagy későbbi szokott lenni. Természetesen azok is klasszak, de nagyon fel szokott dobni, amikor ennél régebbiekkel örvendeztetnek meg. Most ez történt, Noah Caplin jóvoltából! Ha erre a képre…..
HamPLÓ Villamosok és emberek 2019.08.20 02:06:00
Régen voltak már régi képek a blogban, utazzunk hát kicsit vissza a hetvenes évek második felébe Balt Korthals Altes felvételeivel! Ezúttal olyan fotókat válogattam össze, amelyeken nem csak a járművek és házak látszanak, hanem egy kicsit az emberek is. Elsőnek az örök klasszikus 65-ös villamost…..
A Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) a főváros második nagy kötöttpályás közlekedési cége volt a lóvasúttal induló, majd elektromos vontatásra áttérő Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) után. A két cég ádáz konkurenciaharcot folytatott, és vizuálisan is igyekezett megkülönböztetni a…..
Gabesz9 2019.08.02 20:29:50
@nyelv-ész: Az 51/A a metróépítés időszakában az Ecseri útról fordul az Üllőire a Nagyvárad tér felé
Hihetetlen, hogy már hét éve, hogy Debrecenből Pestre érkezett egy kicsit kopott, kék csíkos villamos! Rá se lehet ismerni: Idén rendesen beindult a nosztalgiaszezon: szombaton a 2-esen, vasárnap az N19-esen pörög mindig valamelyik régi tuja, és ebben a nagy forgásban végre az…..
Gabesz9 2019.07.02 18:33:10
@Hamster: A kéttengelyesek is felmentek Farkasrétre. Persze, szólóban. De a Benga az teljesítmény/súly arányban olyan, mintha a 2806-os után kötnének 2 könnyű pótkocsit. Én még utaztam a Bengával a 60-ason a Böszörményi úton. Oda is nehezen mászott fel. Farkasréttel nem kéne kísérletezni. Se fel, se le.
Ernst Plefka felvételeivel már találkozhatott az, aki figyeli ezt a blogot, nemrég azonban nem saját képeivel örvendeztetett meg, hanem egy barátja, Pascal Pontremoli által készítettekkel. Érdekes egy-egy újabb fotós műveivel találkozni, hiszen mindenki másképp látja, és így másképp is láttatja a…..
Gabesz9 2019.06.04 22:55:58
@szepipiktor: A régi villamosokon, még az acélvázasítás után sem volt indításjelző lámpa. Csengő volt a kocsi végén, amivel a kalauz indított. A lépcsők mellett, illetve a kettősfeljárók között található fém lámpákat a FVV idején a KN közlekedés bevezetésekor szerelték a kocsikra. Úgyhogy azok igencsak távol állnak az eredetitől ráadásul nem is szépek.
Két éve szomorkodtam egy sort, hogy nem sikerült utaznom ennek az ikonikus kinézetű busznak az elővárosi változatával; most április végén Pozsonyban pótoltam az élményt, a városi verzióval. Ő az itt lent: egy 1968-as gyártású Škoda 706 RTO MTZ. Hát nem szép? A Škoda 706 RTO-t 1958-tól építették a…..
Pár hete tanfolyamon voltam Külső-Angyalföldön, ami meglehetősen megváltozott gyerekorom óta. Hozzá kell tennem, előnyére. Persze a villamosok kicsit hiányoztak, ezért is örültem meg Karl Holzinger majdnem 43 évvel ezelőtt készült képeinek, amiket gyorsan el is kértem tőle - a pozitív válaszért…..
Gabesz9 2019.04.21 20:56:48
@Siposdoktor: A Stukák egy része eredetileg motoros ajtóval készült. A háború alatt már csak kézi ajtókkal készültek. A helyreállításkor az önműködö ajtó kb a 299-ik probléma volt. A középső ajtók valószínűleg azért voltak lezárva, mert az utasok az esetek kb 95 százalékában nem csukták be indulás után az ajtót. Mivel a Stukákon belső ajtó nem volt, a középső nyitva maradása esetén a hátsó részt kivitte volna a huzat, másrészt (akkor voltak még telek) az utasok is szétfagytak volna.
Tanulságos írás jelent meg az iho-n, ahol vélhetően vagy a kivitelező, vagy a NIF embere magyarázza a bizonyítványt azzal kapcsolatban, hogy miért szükséges 10 hónapos leállás a vonatközlekedésben a Rákos-Hatvan vonalon. Eleve igen érdekes az írás eleje, ahol bemutatásra…..
Gabesz9 2019.02.05 16:04:43
@citrix: Nekem a Transzszibériai vasút jutott eszembe. Az oroszok valahogy meg tudják oldani, hogy nagyságrendileg rosszabb terep és időjárási viszonyok mellett is karban tudják tartani a pályát. Ráadásul, ha a MÁV tempójában újítanák fel, a vonal felén még az 1900-as évek elején lefektetett sínek lennének.
Hova megy ez a vonat? Eger elesett 2019.01.24 09:56:21
Ha Eger elesik, utána nem állhat meg se Miskolc, se Kassa. Az apró várakat lerázza a török, mint a diót. - olvashattuk annak idején Gárdonyi híres regényében, az Egri csillagokban. Akkor sikerült megvédeni a töröktől, most a vasút éppen elveszíteni akarja, egy tíz hónapos vágányzár keretében...
Gabesz9 2019.01.25 17:27:48
@Sir Gombóc: Szerintem a Traxx-ok nemigen tartják a FLIRT-re készített menetrendet. Ha meg Szilis inga van, akkor + 10, 15 perc Fehérvérig
Néha már felbukkant Balt Korthals Altes neve régi képek kapcsán itt a blogban, most viszont csak az ő felvételeiből válogattam össze néhányat. Balt néhány társával - többek közt Tim Borickal - együtt egyfajta "felfedezője" volt a városnak '76 nyarán, Ab van Donselaar már az ő…..
Gabesz9 2018.12.29 21:14:38
@mester utca: Így van. A 3266-os Kelenföldi kocsi volt. Valamit vihetett Angyalföldre a Füzessiből. Onnan meg az M+PP szerelvényt átküldték Újpestre. Az UV-t rácsapták a végére és a mai Újpest Központnál visszafogtak. Az UV a 3 megállón behúzta pótost Újpestre. Egyszerűbb és gyorsabb volt, mint a Nyugatin vagy Rákospalotán keresztül.