Adatok
gyarló
0 bejegyzést írt és 177 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ebben a posztban Európa legrövidebb, legkihasználatlanabb, legfölöslegesebb metróit nézhetjük meg. Rögtön az elején el kell, hogy szomorítsam a kedves olvasót, mert bármennyire is azt gondolta, Budapest zöld színű metróvonala sajnos nem lesz benne a sorban, annál sikerült értelmetlenebbet találni,…..
A Tesco számára az volna a legjobb döntés, ha megválna néhány külföldi, köztük magyarországi érdekeltségétől, és erőit a hazai, brit piaci pozíciói megtartására, növelésére fordítaná, legalábbis így látják a Morgan Stanley elemzői. (Forrás: HVG.hu)
Az európai…..
gyarló
2014.10.15 17:07:24
@[imi]: "bocs, de én nem akarom megvenni ugyanazt 2 és félszeres áron."
Talán néha próbálj ki más boltokat is, ahogy én betévedtem a Tescoba az elmúlt hónapban párszor. Ledöbbentem, milyen istentelenül _drága_, kicsi a választék és mennyire siralmas az általános minőség.
Talán néha próbálj ki más boltokat is, ahogy én betévedtem a Tescoba az elmúlt hónapban párszor. Ledöbbentem, milyen istentelenül _drága_, kicsi a választék és mennyire siralmas az általános minőség.
Miután az állami légitársaságok után megjelentek az alacsony költségekkel kalkuláló, alacsony szolgáltatást nyújtó, ún. "fapados légitársaságok", vagy finomabban fogalmazva a diszkont légitársaságok, a repülést választó utasok száma ugrásszerűen megnőtt. Az emberek…..
Urbanista
A Duna fölött járó libegő miatt lebontanák a volt Kisgazda-székházat a Belgrád rakparton
2013.12.22 08:37:41
A gellérthegyi sikló terve vagy jó 120 éves, és úgy tűnik a Rác-fürdőtől a csúcsra vezető libegőjárat is célegyenesbe került: néhány hete a BKK is beszállt a fejlesztésbe.
De rógat tervben van - hogy ne mondjam, lóg a levegőben - egy másik projekt is, a Duna felett járó…..
gyarló
2013.12.22 15:57:32
@Iosephus30: Az egy teljesen másik híd volt. Mellesleg sokkal rondább, mint a mai.
Jövőre ismét emelkedik a nyugdíj. Nem is lehet másként, hiszen választási év lesz, a nyugdíjasok pedig politika mindenhatói. A három millió magyar nyugdíjas a választásra jogosultak 40%-át teszik ki, ezzel pedig mindenkori királycsinálókként pozíciójuk megingathatatlan a…..
gyarló
2013.12.03 18:59:29
@CyberPunK: Fogalmam sincs te hol és mit nézel, de van egy erős gyanúm, hogy nem az éves inflációt.
gyarló
2013.12.03 19:24:44
@CyberPunK: Az nem a 2013-as évre számolt infláció...
gyarló
2013.12.03 19:36:18
@CyberPunK: Ennél azért elhiheted, hogy egy cseppet bonyolultabb a metodika... Az az adat csak az előző évi azonos időszakhoz viszonyít.
Elsőként a kelet-európai országok közül a rendszerváltás után Csehországban épülhet nagy sebességű vasúti pálya. Ha minden jól megy 2030 után a cseh fővárosból egy óra alatt jutunk el Brnoba, hello MÁV.
Hódítanak az szuperexpresszvonatok (TGV, ICE) Nyugat-Európában,…..
Elfogadta a prágai Városháza a D (magyarul: négyes, csehül: kék) metró építési tervét. A leadkép nagyítható, klikk. Feketével a már meglévő metróhálózatot, pirossal a jövőre átadásra kerülő 4 új megállót, kékkel a tervezett D vonalat látjátok a képen.
• Az…..
gyarló
2013.10.22 17:59:42
@molnibalage: Budaörs felé jól van tájolva, csak a MÁV vágányaira nem lehet terelni. Mondjuk ez utóbbinak is akkor lett volna értelme, ha már eleve erre tervezik (azaz mondjuk nem 80 méteres állomásokkal).
m.cdn.blog.hu/va/varosban/image/Nyomvonal%20copy.jpg
m.cdn.blog.hu/va/varosban/image/Nyomvonal%20copy.jpg
gyarló
2013.10.22 17:59:53
@Circus: Nagyrészt már kaptál választ. Én egyébként nem a lakótelepekről beszéltem elsősorban, hanem arról, ami azokon kívül van ezekben a "Rákos" kerületekben.
Nem hinni kell egyébként a zsúfoltságot, elég csak ránézni az adatokra. Míg a VII. kerület (kirívó példa!) közel 30 ezer fő/nkm-rel "büszkélkedhet", addig pl a XVII. 1525-tel. És akkor ezen területek közti gazdasági aktivitásbeli különbségről nem is beszéltem.
Nem hinni kell egyébként a zsúfoltságot, elég csak ránézni az adatokra. Míg a VII. kerület (kirívó példa!) közel 30 ezer fő/nkm-rel "büszkélkedhet", addig pl a XVII. 1525-tel. És akkor ezen területek közti gazdasági aktivitásbeli különbségről nem is beszéltem.
Mielőtt bármibe is belekezdenék, mit jelent az, hogy szotyitaxi? Ez a kifejezés pár évvel ezelőtt került be a taxis szlengbe. Azokra a cégekre mondták, akik mélyen a gazdaságosság alatt kezdtek el fuvaroztatni az alvállalkozóikkal.
Egyszer volt, hol nem volt, volt egy taxis szegény…..
A New York-i hajléktalan szállásokon élő családok 28%-ában az egyik szülő dolgozik, az egyedülálló hajléktalanok 16%-a is állásban van. A Nagy Almában jelenleg 50.000 ember él hajléktalan szálláson, és a szám egyre nő, mert egyre többen veszítik el az állásukat, ezzel…..
Hova megy ez a vonat?
Mitől borul a ravatal? - 1. rész: Közvetlen kocsik, vagy átszállás
2013.06.06 07:00:00
Hajdanán, még a blog történetének kezdetén sokat foglalkoztam a menetrenddel, szerkesztési alapkérdésekkel, és az infrastruktúrába való beavatkozás módjaival annak érdekében, hogy ezzel minél nagyobb menetrendi nyereség legyen elérhető.
A most induló új sorozatban fordítok a…..
gyarló
2013.06.10 17:39:05
Én egyértelműen az átszállásra szavazok. Egy tudatosan erre tervezett infrastruktúrával rengeteg időt lehet nyerni amellett, hogy az egyes irányokban az adott utasforgalomhoz méretezett kapacitást mozgatunk.
Talán a legjobb példa erre a holland vasút, itt látható egy iskolapéldája egy átszállóperonnak. www.youtube.com/watch?v=Kyv4OMuZk_Y#t=175s Meg persze az is jól látható a videón, hogy még az InterCity kocsik is széles ajtóval rendelkeznek a gyorsabb utascsere érdekében.
Talán a legjobb példa erre a holland vasút, itt látható egy iskolapéldája egy átszállóperonnak. www.youtube.com/watch?v=Kyv4OMuZk_Y#t=175s Meg persze az is jól látható a videón, hogy még az InterCity kocsik is széles ajtóval rendelkeznek a gyorsabb utascsere érdekében.
Urbanista
Rogánék a romkocsmákat tekintik a követendő példának. A Váci utca újramárkázása mediterrán arculattal és CBA-étteremmel
2013.04.18 10:18:43
Fotó: Zoliber Ingyen című képe az Indafotóról.
Sajnos nem tudtam elmenni tegnap az V. kerületi önkormányzat sajtótájékoztatójára, ahol bejelentették a Váci utca nagy "rebrandingjét". Pedig szívesen megkérdeztem volna, hogy miért egy másik utca, sőt egy másik városrész…..
gyarló
2013.04.19 08:18:20
@SontPent: Neked meg minimális építészeti műveltségre.
Urbanista
Breaking: mégsem dőlt el, hol lesz a Ferenciek terén a buszsáv - a BKK szeretné, ha középen lenne
2013.03.27 12:09:04
Komolyan nem hittem volna, hogy egyszer még egy buszsáv pár méteres tologatásával barikádokra lehet hívni az embereket, de hát ennek is eljött az ideje. Szóval alig néhány perccel azután, hogy egy kedves tájépítész összefoglalta a helyzetet az Urbanistán, azonnal meg is…..
gyarló
2013.03.27 14:36:48
@-Sarq-: Szerintem többek között azért, mert előbb-utóbb villamost szeretnének a Rákóczi útra. A Keleti és Buda között összesen csak 3 km hiányzik.
Egyébként jelenleg csak a Pest felé haladó irány kerülne középre (de javítsatok ki ha rosszul tudom!), Budáról meg egyszerűen fel tudna kanyarodni középre. Nagyjából itt: static.panoramio.com/photos/large/78137824.jpg
Egyébként jelenleg csak a Pest felé haladó irány kerülne középre (de javítsatok ki ha rosszul tudom!), Budáról meg egyszerűen fel tudna kanyarodni középre. Nagyjából itt: static.panoramio.com/photos/large/78137824.jpg
Az index.hu vasutas fórumain és a vasutas blogokon terjedő nézet szerint a minisztérium áremelést akar a közlekedésben meg nem is. (lásd: lent, az apróbetűs résznél)
Bevételt csinálni több módon lehet:
1. Alap okosság, hogy árat emelni ott lehet hatékonyan, ahol a…..
gyarló
2013.02.26 03:56:09
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
Amit te linkeltél az tavalyi, gondolom az idei is áprilisban jön ki, ahogy ez is.
Természetesen üzemi szinten nyereséges a MÁV. Erről volt szó, hogy egyáltalán érdemes-e ilyet csinálni. Ha hoz még 3 ilyen évet, akkor eltűnik a teljes adóssága körülbelül.
Amit te linkeltél az tavalyi, gondolom az idei is áprilisban jön ki, ahogy ez is.
Természetesen üzemi szinten nyereséges a MÁV. Erről volt szó, hogy egyáltalán érdemes-e ilyet csinálni. Ha hoz még 3 ilyen évet, akkor eltűnik a teljes adóssága körülbelül.
gyarló
2013.02.26 03:57:38
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Ne haragudj, de arról nem vagyok hajlandó diskurálni még elvi szinten sem, hogy mi lenne ha megszüntetnénk az egyik legforgalmasabb vonalon a személyszállítást. Ez nagyon Sci-Fi.
gyarló
2013.02.26 04:14:28
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Reméltem ez azért tiszta. Természetesen kap állami pénzt a MÁV-Start, hiszen közszolgáltatást végez. Én azzal vitatkoztam, hogy ez az összeg 270 Milliárd forint lenne csupán a személyszállításnál.
A hitelátvállalást meg azért nem tartom jogosnak, hiszen az egyszeri tétel, és az állam évekig nem fizette ki névértéken a nyújtott szolgáltatást, tehát konkrétan tehet is a felhalmozódott adósság egy részéről. A regisztrációs jegy sem véletlen lett eltörölve.
A hitelátvállalást meg azért nem tartom jogosnak, hiszen az egyszeri tétel, és az állam évekig nem fizette ki névértéken a nyújtott szolgáltatást, tehát konkrétan tehet is a felhalmozódott adósság egy részéről. A regisztrációs jegy sem véletlen lett eltörölve.
Ma a Fidesz képviselőcsoportja a gyakorlatilag bejelentett, előzetes igéretével szemben nem küldi az AB elé normakontrollra a választási regisztrációról szoló törvényt. A kérdés az, hogy az Alkotmánybíróság megsemmisítené-e most a választási regisztrációról szoló…..
gyarló
2012.11.07 23:31:36
@glinolid: Nem. Ő azt kérdőjelezte meg nagyon helyesen, hogy ez az egész USA-ban így van. Az ő linkjéből is kiderül, hogy vannak államok, ahol ez lehetséges.
gyarló
2012.11.08 20:53:54
@glinolid: Te szándékosan tetteted a hülyét? Kit érdekel ez? Miért nem mondjuk a kaliforniai rendszert linkelgeted?
gyarló
2012.11.09 01:10:34
@glinolid: Hát valóban ezek a lényegi kérdések... Azt a nüansznyi tényt viszont elegánsan elhagytad, hogy ha 2 héttel a választás előtt jut eszedbe regisztrálni, akkor buktad a dolgot.
„Gyere – int a rendőr – semmi baj nem lesz”. Kissé riadt a finom vonású, fekete hajú copfos, kiskamasznak látszó tizennyolc éves lány. A rendőrség „előállította”, átadják a bíróságnak, a szünetben még a vécéhez is elkísérik, azután felszívódnak, nem várják…..
A Starbucks 1998-ban nyitotta meg az első üzletét az Egyesült Királyságban, napjainkban 735 egységet üzemeltetnek a szigetországban.
A Reuters jelentése szerint az elmúlt 14 év alatt összesen 8.6 millió font adót fizetett a cég, ami az egész időszakra vonatkozóan nagyjából egy…..
gyarló
2012.10.22 00:17:05
@we: "Mert nincs már választásunk. Illetve van, elmenni nyugat európába ugyanazt csinálni, magasabb életszinvonalért. Van előnye is meg hátránya is."
Én társadalmi szinten értettem. Hosszú évek, évtizedek rossz gazdaságpolitikája kellett ahhoz, hogy most sok embernek ne legyen más választása. Pontosan a multikba vetett túlzó, feltétel nélküli bizalom vezetett ide.
Én társadalmi szinten értettem. Hosszú évek, évtizedek rossz gazdaságpolitikája kellett ahhoz, hogy most sok embernek ne legyen más választása. Pontosan a multikba vetett túlzó, feltétel nélküli bizalom vezetett ide.
gyarló
2012.10.22 00:56:43
@igazi hős:
Akkor sorban: "A beruházások és a beruházásoktól remélt munkahelyek létrehozatala továbbra sem a belföldi tőkeképzésre, hanem a külföldi tőkére van bízva. De a modell nem működik, mert a külföldi tőke több munkahelyet szüntet meg, mint amennyit létrehoz, és a külföldi tőke áráért – a kedvezményekért, a támogatásokért, és a GNP 6-8 százalékát is elérő kamat, osztalék és royalty jövedelem kiáramlásért – a bérmunkával kitermelt hozzáadott érték nem fedezi a bérmunka előállításához és fenntartásához szükséges szociális költségeket, mint az oktatást, az egészségügyet, a nyugdíjat, a munkanélküli-segélyt, az infrastrukturális beruházásokat, a rendőrséget és az államigazgatást stb." - ezt egy tegnapelőtti Róna Péter cikkből másoltam ide.
Egyáltalán nem írtam semmi hamisat. Azt írtam, hogy ha ugyanolyan hatékony lenne, akkor termőterületre vetítve 19 000 milliárdot tudna a GDP-be adni, ami jelenleg olyan 28 000 milliárd körül van. A tőke nem a levegőből jött létre ott sem, ezt a munkát nem lehet megúszni. Az összefogás meg kell itt is, ez vitathatatlan. Az európai mezőgazdaság pont nem a magas gépesítésről szól, ez alól a holland sem kivétel. Sokkal inkább jellemzőbb a családi gazdálkodás, és ez alatt nem a hátsó kertben kapirgászást kell érteni, hanem magas hozzáadott értékű komplex gazdálkodást állattartással és késztermékek előállításával. Másrészről a mezőgazdaság mellett az élelmiszeripart is írtam, ezt elegánsan kihagytad, pedig a kettő szerves egész.
Akkor sorban: "A beruházások és a beruházásoktól remélt munkahelyek létrehozatala továbbra sem a belföldi tőkeképzésre, hanem a külföldi tőkére van bízva. De a modell nem működik, mert a külföldi tőke több munkahelyet szüntet meg, mint amennyit létrehoz, és a külföldi tőke áráért – a kedvezményekért, a támogatásokért, és a GNP 6-8 százalékát is elérő kamat, osztalék és royalty jövedelem kiáramlásért – a bérmunkával kitermelt hozzáadott érték nem fedezi a bérmunka előállításához és fenntartásához szükséges szociális költségeket, mint az oktatást, az egészségügyet, a nyugdíjat, a munkanélküli-segélyt, az infrastrukturális beruházásokat, a rendőrséget és az államigazgatást stb." - ezt egy tegnapelőtti Róna Péter cikkből másoltam ide.
Egyáltalán nem írtam semmi hamisat. Azt írtam, hogy ha ugyanolyan hatékony lenne, akkor termőterületre vetítve 19 000 milliárdot tudna a GDP-be adni, ami jelenleg olyan 28 000 milliárd körül van. A tőke nem a levegőből jött létre ott sem, ezt a munkát nem lehet megúszni. Az összefogás meg kell itt is, ez vitathatatlan. Az európai mezőgazdaság pont nem a magas gépesítésről szól, ez alól a holland sem kivétel. Sokkal inkább jellemzőbb a családi gazdálkodás, és ez alatt nem a hátsó kertben kapirgászást kell érteni, hanem magas hozzáadott értékű komplex gazdálkodást állattartással és késztermékek előállításával. Másrészről a mezőgazdaság mellett az élelmiszeripart is írtam, ezt elegánsan kihagytad, pedig a kettő szerves egész.
gyarló
2012.10.22 13:43:34
@igazi hős: Hát úgy nehéz vitatkozni, ha szerinted mindenki elfogult, csúsztat és hazudik, aki nem ért veled egyet. Ráadásul odáig le sem ereszkedsz, hogy pontosan megmutasd hol a hiba szerinted. Konkrét idézetet kaptál, egyáltalán nem általánosan, hanem a magyar helyzetre vonatkoztatva.
Nem zárja ki a magas gépesítést, de azért itt a kontinensen mégsem a tízezer hektáros gazdaságok a jellemzőek. Magas a tőkeigény, igen, ahogy sok másnak is amibe öntöttük pénzt az elmúlt 20 év alatt, miközben ezt az ágazatot hagytuk szépen elpusztulni. Ilyen célra nem léteztek eddig érdemi EU-s pénzek sem ITTHON, én egyáltalán nem csodálom hogy a tönk szélén van a feldolgozók nagy része. Tisztán látszik, hogy az élelmiszeripar hanyatlása magával vonta az egész mezőgazdaság hanyatlását is.
Nem zárja ki a magas gépesítést, de azért itt a kontinensen mégsem a tízezer hektáros gazdaságok a jellemzőek. Magas a tőkeigény, igen, ahogy sok másnak is amibe öntöttük pénzt az elmúlt 20 év alatt, miközben ezt az ágazatot hagytuk szépen elpusztulni. Ilyen célra nem léteztek eddig érdemi EU-s pénzek sem ITTHON, én egyáltalán nem csodálom hogy a tönk szélén van a feldolgozók nagy része. Tisztán látszik, hogy az élelmiszeripar hanyatlása magával vonta az egész mezőgazdaság hanyatlását is.
Hova megy ez a vonat?
Nullás gyűrű tehervonatoknak, 1. rész: Mit és milyen paraméterekkel kellene építeni?
2012.10.18 07:00:00
- A magyar vasúti teherszállítás versenyképességének javítása
Míg autópályák, elkerülő utak változó ütemben ugyan, de folyamatosan épültek Magyarországon az elmúlt években, évtizedekben is, új vasútvonal építéséről nagyon ritkán hallhatunk. A hodosi vonal és…..
Tulajdonképpen semmi különös nem történt a kormány mai bejelentésével, miszerint még további pénzelvonásra van szükség a költségvetési hiány tartásához. Mindenki tudja, hogy Matolcsy egy tehetségtelen bohóc akinek a programja, lassan már kimondható, hogy évek óta…..
gyarló
2012.10.17 19:39:45
@Ándi bácsi: "Bezzeg a hitelfelvétel meg előmozdítja a gazdaság növekedését."
Hát márpedig ez így van! Javaslom Széchenyi művét a témában, ő azért csak megfelel a te ízlésednek is.
Hát márpedig ez így van! Javaslom Széchenyi művét a témában, ő azért csak megfelel a te ízlésednek is.
Egy gyerekkel nem lehet így bánni, főleg nem egy sérült, vérző fejű gyerekkel. És egy anyával sem.
Tisztelt Praxis!
A 4 éves kisfiam a múlt héten itthon játszott, amikor nagyon szerencsétlenül beverte a fejét a dohányzóasztal sarkába. Én éppen a konyhában voltam, de…..
gyarló
2012.10.07 22:18:57
@csutkababa: Nekem speciel kétszer tört be a fejem, kisgyerekként még a 90-es évek derekán. Mindkét esetben jött a mentő szó nélkül, érdekes! Sőt, az egészségügy minden szereplője nálam is sokkal komolyabban vette a dolgot, az elsőnél egy hétig bent tartottak -kapaszkodj meg- agyrázkódás gyanújával.
gyarló
2012.10.07 22:27:44
@zellerke56: Bizonyos orvosok eltávolításával csak jobb lesz az egészségügy!
gyarló
2012.10.08 01:13:35
@fefe79: Hát pedig sajnos a mai egészségügyben ez a sztori egyáltalán nem sci-fi. De én kívánom neked, hogy még közvetve se tapasztald meg és maradj meg ebben a hitedben.
..
gyarló
2012.10.04 23:53:25
@nemértekhozzá(m): Régen valóban így volt, mostanában viszont radikálisan leesett a színvonal amióta új a staff. Én kerülöm egy jóideje..
A német fővárosban az ember a... hogy is mondjam, nem kicsit mozgalmas történelem miatt nem nagyon számít középkori, árkádos-templomos-sikátoros óvárosra. Pedig van olyan - már 25 éve. Drezdánál láttuk, milyen az, amikor egy lerombolt történelmi városszövetet elkezdenek helyreállítani; itt is valami…..
gyarló
2012.10.03 04:39:14
@bloggerman77: Na de mégis mikor állítsuk meg az időt a várban? A nem is olyan régi Halászbástyát akkor most elbontsuk?
Hova megy ez a vonat?
Várható menetrendi fejlesztések 2013-ra, VII. rész – Tolna megye fő mellékvonala
2012.10.02 07:00:00
Közeleg a következő menetrendváltás, folytatjuk sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol számolhatunk változásokkal a mostanihoz képest, és mi lesz mindennek az eredménye, hatása a közlekedőkre és más közlekedési módokra. Az előzményben megnéztük, hogy a…..
gyarló
2012.10.02 21:27:21
@Laptoptáskás Ügynök: Szeged állomáson az utóbbi időben feltűnően sok kocsi áll tárolóvágányon, még csúcsidőben is, miközben egyre gyakoribbak a heringjáratok. Ennek okáról tud valaki bármit is?
A MÁV az 1920-as évek elején egyik válságból a másikba zuhant. Kezdődött a trianoni veszteségekkel (jármű, hálózat, személyzet), majd folytatódott a szén- és anyaghiánnyal, az inflációval, a menekült vasutassággal stb. Ripsz-ropsz kiderült, a világháború előtti módon a…..
gyarló
2012.10.02 01:07:50
@sanyix: Hülyeségeket ne terjesszünk már! A Bp-Vác vonal mindig is ezen a nyomvonalon haladt, a vácrátóti több mint 60 évvel utána épült HÉV-ként.
Egyébiránt ma egy személyvonat 42 perc alatt teszi meg, egy zónázó meg 25 perc alatt. Az emlegetett egy órás út egy különvonat volt, ami tudtommal egyedül Dunakeszin állt meg.
Egyébiránt ma egy személyvonat 42 perc alatt teszi meg, egy zónázó meg 25 perc alatt. Az emlegetett egy órás út egy különvonat volt, ami tudtommal egyedül Dunakeszin állt meg.
Hova megy ez a vonat?
Hová is menjen az a vonat? – új kapacitáselosztás a budapesti pályaudvarok között
2012.08.29 07:00:00
Ahogy cikksorozatunk első részében is olvashattuk, az összes menetrendi fejlesztési tervnek igen nagy gátat szab a budapesti fejpályaudvarok és az azokhoz bevezető vonalak véges kapacitása. Az előző részben azonban még csak arról születtek gondolatok, hogy a tervezett…..
gyarló
2012.08.30 12:48:03
@VT22: Szerintem ehelyett szerencsésebb lenne azt a 4 vágányt kitolni, a csarnokból meg egy rendes terminált faragni, hasonlóan mint Zürichben.
Miért van mindenki kibukva azon, ha egy állami vállalat pont úgy működik, mint maga az állam?
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
gyarló
2012.08.30 12:34:29
@D4D: Kihagytad az amortizációt, meg a részletfizetést (ha készpénzre vetted, akkor meg azt kell arányosan beleszámolni).
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
1. A 158 ezres utasszámot (nem véletlenül) akkor mérték fel, mikor hetekig zárva volt a Déli és a vonatok csak Kelenföldig jártak. A reális utasszám még ennél is kevesebb. Emlékszünk még mennyivel is haknizott anno Demszky? 420 ezerrel! Ez a mai napig olvasható a 4-es metró honlapján. És nem, nem a teljes szakaszra, arra (legalábbis a Bosnyákig) 730 ezret becsültek a "szakemberek".
2. Ez utóbbihoz hozzátartozik, hogy volt egy Főmterv mérés (2005-2006 környékén), mely alapján a Bosnyák-Keleti közötti felszíni tömegközlekedést használók száma napi 80 ezer fő. Összesen, az 5-ös buszt, a trolit, meg mindent beleszámolva, ami itt közlekedik.
3. A másik irány meg még soványabb, nem is értem, attól az alig több mint 1,5 km-től miért várnak ennyien csodát. Ha egész Gazdagrét és Budaörs napi szinten ki lenne vezényelve 4-es metrózni, az sem dobná meg érdemben a forgalmat.