Adatok
varadyzsuzsi
1 bejegyzést írt és 17 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mivel már több napirendi pont is összegyűlt egy újabb találkozóhoz, és többen jelezték hogy tudnának időt szakítani az ünnepek között, javaslom tegyünk egy kísérletet a következő találkozó megszervezésére, nem lanyhuló lelkesedéssel. 20-23.-ai napokat vetném föl,…..
varadyzsuzsi
2007.12.05 09:53:34
Sziasztok. visszatértem. lényegében bármi jó! Addig is pótlok a blog-olvasás terén.
varadyzsuzsi
2007.12.19 14:22:41
2007. október 9-én a Nemzeti Színház vezetőségének kérésére a próbanaplót a blogról eltávolítottam.Ezúton is elnézést kérek az érintett alkotóktól, amiért nem egyeztettem Velük a szöveg (szűk nyilvánosság előtt való) közléséről. Remélem, a napló blogos…..
varadyzsuzsi
2007.08.26 22:21:09
Peter Weiss, Richard Peaslee, Donatien Alphonse Marquis de Sade, Eörsi István, Görgey Gábor és más nagy elődök nyomán Marat/TaramavagyJean Paul Marat üldöztetése és halála ahogyan azt a Kaposvári Egyetem Művészeti Karának végzős színészhallgatói előadnák Rusznyák…..
varadyzsuzsi
2007.10.19 22:32:42
Egy találkozó összehívását szorgalmazom, ahol első napirendi pontként a 'fülke' fedőnevű akció kidolgozását eszközölhetnénk. Utána pedig akár hajnalba nyúló vitázás, a próbanapló által felvetett etikai és szakmai kérdésekről, a blog jövőjéről és mindenről, ami…..
varadyzsuzsi
2007.10.19 22:31:21
MAGYARKÁRTYA AVATÁS ELŐTTI TALÁLKOZÓ SZOMBATON, FÉL 12-KOR, A KIRÁLY- ÉS A KAZINCZY UTCA SARKÁN. 12-KOR KEZDJÜK A CEREMÓNIÁT. Mindenkire három darab kártya lesz ragasztva, ugyanabból a figurából. Aki csak tud, hozzon kártyát!P.A.K.L.I!..
a magyar kártya projekttel kapcsolatos mindenféle információ és kommunikáció helye itt. 070903 - gödör klub jegyzőkönyve itt.070907 - keret jegyzőkönyve itt. várjuk a youtube-os videókat!..
varadyzsuzsi
2007.09.13 00:27:25
varadyzsuzsi
2007.09.15 00:28:15
varadyzsuzsi
2007.09.15 16:33:27
A csapat (Kovács Dani, Fancsikai Peti, Napsi, Bányai Miki, Göttinger Pali és jómagam / rangjelek szerint a Kuoni pásztor, Tell Vilmos, , a piros kilences, a zöld tízes a tök hetes kb) fél3 és 3 között találkozott a 2-es villamos Roosevelt téri megállójában.…..
Ez egy kísérlet. Sokakkal beszélgettem arról, hogy milyen nehézségeket támaszt a blogon való kommunikáció. A Magyar Kártya kommentjeinél elkezdődött egy beszélgetés, kissé abba maradt, de fontosnak tartom a folytatását. Az akciók politikai jellegét érintő dolgokról…..
a tegnapi találkozón, amire én kicsit megkésve értem oda - Danival lázba hozott minket egy ötlet, és bár tudom, hogy most a magyar kártya van napirenden, de talán ez is belekapcsolható a szept.22-e előtti (magyar kártyához kapcsolódó/azt előkészítő) projektek…..
Blogtársak!A csütörtök esti első szeánsz jó hangulatban és eredményesen telt. Erről és közös ötleteinkről, terveinkről, kérdéseinkről, blabla, részletes beszámolót ír majd holnap Egri Bálint. Addig is a legfontosabbakról:Most vasárnapra tervezünk egy közös akciót. Az…..
varadyzsuzsi
2007.08.31 16:35:55
Amíg nem sikerül egy rendes fórum-programot találni és rendesen beépíteni, addig itt a fórumon egy-egy bejegyzéssel tudtok topikot, azaz valamilyen témát felvetni. Az ahhoz írt hozzászólások, azaz kommentek szolgálhatnak addig is a vita helyszínéül.Például ehhez a topikhoz, hogy…..
varadyzsuzsi
2007.08.30 01:03:03
Angliában, az Edinburgh Fesztiválon része voltam egy izgalmas "előadásnak", amely nem tudom, hogyan, de kapcsolódik valahogy hozzánk. ezért is írom inkább ide és nem az ajánló rovatba. Íme - továbbgondolásra.
A címe Etiquette és a Rotozaza nevű angol társulat hozta létre - néhány hónapja egy másik előadásukkal egyébként szerepeltek a Trafóban, abba magyar színészeket is bevontak, akiknek próba nélkül kellett teljesíteniük különböző feladatokat a színpadon, olyan módon, hogy egy fülhallgató volt rajtuk és abba kapták folyamatosan az instrukciókat. Azt az előadást (Doublethink) nem láttam.
(imhol a rotozaza társulat és a trafós előadás linkje)
www.rotozaza.co.uk/home.html
www.trafo.hu/programok.phtml?id=879
Na de hogy az etiquette( amiről szintén van adat a rotozaza honlapon). Erre a cuccra a nézők kettesével vehetnek jegyet, én is így tettem, egy angol ismerősömmel. Az előadás helyszíne egy színház kávézója, nézője és egyben szereplője pedig mindössze az a két ember, aki jegyet vesz rá. Fél óráig tartott egy ea. és ment egész nap. Szóval le kellett ülnünk egymással szemben egy kis asztalhoz egy kávézóban és feltennünk egy-egy fülest, én lettem A, ő meg B.
Kettőnk fülhallgatójában különböző szöveg hangzott el, teljesen utólag sem tudtuk rekonstruálni, hogy a másik pontosan miket hallott. Mindez persze gondosan össze volt szerkesztve, így közös élmény jött létre. Három típusú szöveg hangzott el. 1. narráció. A hang elmondta, hogy mi történik éppen, ki vagyok én, hol vagyok stb. - mondjuk, hogy egy párizsi kávézó teraszán ülök és egyszercsak leül velem szemben egy fiatal nő. 2. instrukció - a hang megmondja, hogy mit csináljak. Nézzek B-re, tapsoljak egyet, vonjam meg a vállam ,vegyem kezembe az asztalon mellettem lévő kellékek egyikét ( pl. volt olyan, hogy egy krétát kellett megfognom, azzal téglalapot rajzolnom az asztalra - később kiderült, hogy ez a mi színpadunk, ahol egy-egy tízcentis játékfigurával megjelenítettünk Ibsen Nórájából egy részletet. aztán letöröltük a krétát - krétakör... :) ) Szóval mondjuk egy kis üres fekete füzetet kellett a kezembe vennem. És akkor B megszólalt - ez volt a 3. típus, a verbális instrukció, amikor a hang azt mondta, ismételd el utánam... és így jött létre a kommunikáció köztünk. B megkérdezte, mit olvasok - nekem meg közben az volt a számba (fülembe) adva, hogy Ibsent. És így alakult egy párbeszéd arról, hogy kik vagyunk, mit akarunk, csinálunk stb. Volt egy olyan szakasz, ahol nekem kellett folyamatosan beszélni, úgy, hogy a hang nem hagyott időt két mondat között, tehát úgy jöttek a szövegek, mint a gondolatok, amíg az egyiket kimondtam, hallatszott a másik, a kimondással egyidőben tudtam én is mindent összerakni, ez valami fürdőszobában játszódó krimiszál volt már akkor és egy elhagyatott dombon jártunk éppen, miközben zuhogott az eső ( itt pl. B-nek le volt hajtva a feje, így nem látta, hogy az asztalra kinyújtott kezére én csöpögtetem a vizet az egyik kellékemmel)
Hosszú és nem tudom jól leírni. A lényeg, hogy nagyon hatásos kísérlet volt, színház volt. És egy csomó dolog bután volt használva vagy nem elég izgalmasan - én például egy ideig - mint azt megtudtam - egy hatvanéves filozófia professzor voltam, férfi, akinek nyilván megtetszik a szemben ülő prostituált, de nem is ez a lényeg. Hanem hogy formákkal játszott ez a cucc is, hogy mi kizárólag formai instrukciókat kaptunk, játszani nem kellett, nyilván és a kontextus mégis érzelemmel, jelentéssel ruházta fel ezeket az amúgy üres gesztusokat. Interaktív volt - bár igai szabadságunk nem volt, hiszen csak irányítva voltunk, de...
Izgalmas élmény volt, újradefiniálás és a többi. Tovább lehetne fejleszteni, reality show-vá tenni, azáltal, hogy az instruktorok is folyamatosan a játszóból építkeznek - valahogy jelen vannak, ugyanúgy, mint a rimini protokollos cuccban, nem pedig egy előre felvett és rögzített hanganyaggal.
Persze lehet, hogy ez abszolút nem a hetven fős vonal, de mégis kapcsolódik, azt érzem. Remélem.
Üdv,
Zsuzsi
A címe Etiquette és a Rotozaza nevű angol társulat hozta létre - néhány hónapja egy másik előadásukkal egyébként szerepeltek a Trafóban, abba magyar színészeket is bevontak, akiknek próba nélkül kellett teljesíteniük különböző feladatokat a színpadon, olyan módon, hogy egy fülhallgató volt rajtuk és abba kapták folyamatosan az instrukciókat. Azt az előadást (Doublethink) nem láttam.
(imhol a rotozaza társulat és a trafós előadás linkje)
www.rotozaza.co.uk/home.html
www.trafo.hu/programok.phtml?id=879
Na de hogy az etiquette( amiről szintén van adat a rotozaza honlapon). Erre a cuccra a nézők kettesével vehetnek jegyet, én is így tettem, egy angol ismerősömmel. Az előadás helyszíne egy színház kávézója, nézője és egyben szereplője pedig mindössze az a két ember, aki jegyet vesz rá. Fél óráig tartott egy ea. és ment egész nap. Szóval le kellett ülnünk egymással szemben egy kis asztalhoz egy kávézóban és feltennünk egy-egy fülest, én lettem A, ő meg B.
Kettőnk fülhallgatójában különböző szöveg hangzott el, teljesen utólag sem tudtuk rekonstruálni, hogy a másik pontosan miket hallott. Mindez persze gondosan össze volt szerkesztve, így közös élmény jött létre. Három típusú szöveg hangzott el. 1. narráció. A hang elmondta, hogy mi történik éppen, ki vagyok én, hol vagyok stb. - mondjuk, hogy egy párizsi kávézó teraszán ülök és egyszercsak leül velem szemben egy fiatal nő. 2. instrukció - a hang megmondja, hogy mit csináljak. Nézzek B-re, tapsoljak egyet, vonjam meg a vállam ,vegyem kezembe az asztalon mellettem lévő kellékek egyikét ( pl. volt olyan, hogy egy krétát kellett megfognom, azzal téglalapot rajzolnom az asztalra - később kiderült, hogy ez a mi színpadunk, ahol egy-egy tízcentis játékfigurával megjelenítettünk Ibsen Nórájából egy részletet. aztán letöröltük a krétát - krétakör... :) ) Szóval mondjuk egy kis üres fekete füzetet kellett a kezembe vennem. És akkor B megszólalt - ez volt a 3. típus, a verbális instrukció, amikor a hang azt mondta, ismételd el utánam... és így jött létre a kommunikáció köztünk. B megkérdezte, mit olvasok - nekem meg közben az volt a számba (fülembe) adva, hogy Ibsent. És így alakult egy párbeszéd arról, hogy kik vagyunk, mit akarunk, csinálunk stb. Volt egy olyan szakasz, ahol nekem kellett folyamatosan beszélni, úgy, hogy a hang nem hagyott időt két mondat között, tehát úgy jöttek a szövegek, mint a gondolatok, amíg az egyiket kimondtam, hallatszott a másik, a kimondással egyidőben tudtam én is mindent összerakni, ez valami fürdőszobában játszódó krimiszál volt már akkor és egy elhagyatott dombon jártunk éppen, miközben zuhogott az eső ( itt pl. B-nek le volt hajtva a feje, így nem látta, hogy az asztalra kinyújtott kezére én csöpögtetem a vizet az egyik kellékemmel)
Hosszú és nem tudom jól leírni. A lényeg, hogy nagyon hatásos kísérlet volt, színház volt. És egy csomó dolog bután volt használva vagy nem elég izgalmasan - én például egy ideig - mint azt megtudtam - egy hatvanéves filozófia professzor voltam, férfi, akinek nyilván megtetszik a szemben ülő prostituált, de nem is ez a lényeg. Hanem hogy formákkal játszott ez a cucc is, hogy mi kizárólag formai instrukciókat kaptunk, játszani nem kellett, nyilván és a kontextus mégis érzelemmel, jelentéssel ruházta fel ezeket az amúgy üres gesztusokat. Interaktív volt - bár igai szabadságunk nem volt, hiszen csak irányítva voltunk, de...
Izgalmas élmény volt, újradefiniálás és a többi. Tovább lehetne fejleszteni, reality show-vá tenni, azáltal, hogy az instruktorok is folyamatosan a játszóból építkeznek - valahogy jelen vannak, ugyanúgy, mint a rimini protokollos cuccban, nem pedig egy előre felvett és rögzített hanganyaggal.
Persze lehet, hogy ez abszolút nem a hetven fős vonal, de mégis kapcsolódik, azt érzem. Remélem.
Üdv,
Zsuzsi
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz