Regisztráció Blogot indítok
Adatok
RÁki

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Get well, Robert! 2011.02.07 15:21:00
Nem megyünk bele abba a kérdésbe, mennyire bölcs dolog Forma-1-es top-pilótaként raliversenyen indulni egy hónappal a szezon kezdete előtt, ahogy nem megyünk bele abba sem, hogy a rali és az F1 nem véletlenül két különböző sportág. Már csak azért sem, mert tudjuk, hogy a lengyel…..
RÁki 2011.02.07 15:57:22
Korábbi írásunkban a manapság annyira népszerű közvetlen befecskendezéses dízelmotorok szoftveres tuningjáról írtunk. Aki belekezd a tuningolásba, ritkán áll meg ennyinél, és nem is jó, ha itt hagyja abba. Elmondjuk miért, a koromszűrő maszkot tegye fel az olvasó. Vélemények…..
RÁki 2011.01.10 16:51:10
Először is mielőtt megköveznek a benzinautó párti HONDA FUNok :) szeretnék egy dolgot leszögezni.
2 éve nekem is benzines autóm van. Jelenleg egy 250 lovas turbós benzines autót használok. Viszont voltak korábban dízel autóim, ezért reálisan össze tudom őket hasonlítani. Nem lehet egyértelműen azt mondani, gy ez vagy az a jobb. Vannak dolgok amiben jobb a dízel és vannak dolgok amiben a benzines. Olyan ez, mint az alma és a körte. Kinek ez ízlik, kinek az. Én mindkettőből szeretem a finomat érettet.
A dízel abban lényegesen jobb, hogy ugyanazt a dinamikát lényegesen kisebb üzemanyag fogyasztás árán biztosítja. UGYANAZT!
Az autó nem attól megy jól, mert forog. Egy jól megépített dízel 5000ig tud olyat, hogy ne legyen szüksége tovább forogni, ahhoz, hogy egy 8000et forgó S2000es Hondából bohócot csináljon. Tapasztalatból írom ezt, mert volt olyan autóm amit sokan nem értettek. Ez a kocsi egy gyári 110 lovas elektromos adagolós TDI volt megépítve 240 lóra. Imádtam. Sokaknak már az is hihetetlennek tűnik, hogy ekkora teljesítménynövekedés lehetséges, de azt, hogy mindezt úgy érjük el, hogy megbízhatóságban ne legyen rosszabb, mint széria testvérei egyenes lehetetlennek tartják.
Az én autómban még nem volt 1000 km amikor fel lett húzva 200 ló felé. Sok mindenen kellett még finomítani mire teljesen összeállt. Amikor összetörtem 190.000 km volt benne. Ekkora futásteljesítmény alatt egy nagyobb meghibásodás történt, ami a szerviz szakszerűtlenségének volt köszönhető. (vezérműszíj csere utáni hazaúton átugrott vezérlés). Ettől eltekintve csak a kopó alkatrészeket és az olajat kellett cserélni.
A tuning egy olyan dolog aminek sosincs vége. Egy hobbi, életforma. Minden mindennel összefüggésben van. Mindíg van mit még jobbra cserélni az autón. Ha valamiből jobbat nagyobbat raksz fel, az magával hozza azt, hogy cserélni kell még 3-4 alkatrészt. Ha valaki belekezd akkor először is ki kell találni, hogy mekkora teljesítménnyel lenne elégedett. Mindent (cooler, turbó, üzemanyagrendszer, kipufogó, kuplung, hengerfej, fék, futómű stb.) ehhez a teljesítményhez kell méretezni. A legtöbben ott rontják el, hogy kis pénzből akarnak erőset csinálni. Meg lehet próbálni, de sose lesz stabil az autó. A "nincs most pénzem coolerre, de a turbót már megveszem és íratok rá egy ütős chipet" autók nem tartanak túl sokáig. Ami pedig a füstöt illeti. Van olyan erős dízel ami nem füstöl, de azokból egy kis füsttel lehet még erősebbet csinálni. :)
RÁki 2011.01.10 17:20:56
@ps3peter:

nepitelet.hu/autok/bmw/5_2003/majdnem_tokeletes_tars/

Felhívnám figyelmedet a népítelet legvégére!

:)