Regisztráció Blogot indítok
Adatok
littletsu

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
by 5.g & CSM & Rammjaeger83 & SchAA KatPol sem mehet el szó nélkül az utóbbi hetek gyakran forradalminak titulált közel-keleti eseményei mellett. Minthogy azonban naprakész információszolgáltatásban minden igyekezetünk ellenére sem vehetjük fel a versenyt a nagy…..
littletsu 2011.01.31 01:14:31
@Rammjaeger83: Nevezd meg kérlek, hogy melyek azok a cikkek. Ne haragudj, de nem akarom végigolvasni az egyöntetű véleményeket.
Épp erről van szó, hogy ilyenkor a "nyugati értelemben vett, liberális demokrácia" tökéletes másának a meg vagy nem megvalósíthatósága mentén tevődik fel az egész rezsimváltás létjogosultságának a kérdése. Rossz a megközelítés.
Egy muszlim országban természetesen nem lesz olyan. Attól még az emberek akarhatnak normális életet, tényleges szabadságjogokat, bizonyos fokú népképviseletet, és más dolgokat, amik az (állítólagos) demokráciákra jellemzőek. Itt az emberekről van most szó, nem az épp meglevő poilitikai erőkről. Szerinted az emberek nem érdekeltek azokban a szabadságokban, amiért az utcán vannak már 6 napja és amiért meghalni is készek?
Vegyük már észre, hogy az iszlamista/szélsőséges/terrorista, stb. erők nem a tényleges társadalmakat képviselik az adott országokban.
A fehér/keresztény ember fosztogatja és gyilkolja az arab országok népeit cirka 50 éve, vagy fordítva?
Ne lepődjünk meg, ha páran felrobbantják magukat...
littletsu 2011.02.02 12:19:29
The cooptation of the leaders of major opposition parties and civil society organizations in anticipation of the collapse of an authoritarian puppet government is part of Washington's design, applied in different regions of the World.

The process of cooptation is implemented and financed by US based foundations including the National Endowment for Democracy (NED) and Freedom House (FH). Both FH and the NED have links to the US Congress. the Council on Foreign Relations (CFR), and the US business establishment. Both the NED and FH are known to have ties to the CIA.

The NED is actively involved in Tunisia, Egypt and Algeria. Freedom House supports several civil society organizations in Egypt.

"The NED was established by the Reagan administration after the CIA’s role in covertly funding efforts to overthrow foreign governments was brought to light, leading to the discrediting of the parties, movements, journals, books, newspapers and individuals that received CIA funding. ... As a bipartisan endowment, with participation from the two major parties, as well as the AFL-CIO and US Chamber of Commerce, the NED took over the financing of foreign overthrow movements, but overtly and under the rubric of “democracy promotion.” (Stephen Gowans, January « 2011 "What's left"

While the US has supported the Mubarak government for the last thirty years, US foundations with ties to the US State department and the Pentagon have actively supported the political opposition including the civil society movement. According to Freedom House: "Egyptian civil society is both vibrant and constrained. There are hundreds of non-governmental organizations devoted to expanding civil and political rights in the country, operating in a highly regulated environment." (Freedom House Press Releases).

In a bitter irony, Washington supports the Mubarak dictatorship, including its atrocities, while also backing and financing its detractors, through the activities of FH, the NED, among others.

www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=22993
Tegnap óta vetítik a magyar mozik Lee Chang-dong legújabb filmjét, a Poézis - Mégis szép az életet. Kritikámat a film.hu-n olvashatjátok...
littletsu 2011.01.30 16:53:28
Én is csak a saját véleményemet mondtam. Egyáltalán nem derül ki a filmből tisztán, hogy a főhős öngyilkosságot követne el. Pont az a nyitottan hagyás jellemző erre a filmre, amire elvileg áhítozol: annyi a vége, hogy az öregasszony eltünik, hívja a lányát (feltehetőleg, mert valakinek a romlott unoka gondját kell viselnie), aztán a végén együtt "mondják fel" a verset az áldozattal.
Ez a film a költészet problémáit akarja körüljárni, és attól eltekintve, hogy minden Chang-dong filmben van bőven "szocio" rámutogatás dolgokra, ez a film nem a bűnt és a moralitást akarja tárgyalni - szerintem. Ebbe a filmbe kellett a vers, mert az tette fel a pontot az i-re. Attól, hogy egy ilyen pont felkerül, még nem válik feltétlenül valami szájbarágóssá. Ettől függetlenül azzal egyetértek, hogy ez valahol tipikusan hozzátartozik Chang-dong stílusához, merész, markáns, progresszív (de közben nagyon is légies), és inkább a mozdulatot választja, mint a mozdulatlanságot.
Ami a fanyesegetést illeti: ne felejtsd el, hogy az nem egy "átlagember" érzéseiből fakad, hanem olyan valakiéből, akiben nincsenek meg azok az "egészségesen felnőttes" gátlások, fékek és önmeghamisítás, ami inkább az önnyesegetést választja, legtöbbször.
A modorosság pedig, amiről vélem, hogy beszélsz, nem más, mint a kelet-ázsiaiak sajátos szentimentalitása. Ez viszont kőkemény transz-kulturális és pszichológiai kérdéseket vet fel, amikbe én egyelőre nem megyek bele, ha tehetem. :)
Ami az nyugati filmek ívelését illeti, egy keleti filmben, amit megpróbálnak mondjuk a Zen elveinek hűen felépíteni, ugyanúgy elronthatnak és tehetik túlságosan befejezetté.