Regisztráció Blogot indítok
Adatok
uskok

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2011. első két negyedévét a LAJTA emlékév töltötte ki számunkra,  2011. utolsó negyedévében azonban visszatérünk tradícionális témáinkhoz, illetve belevetjük magunkat új tématerületünk, a Római Birodalom és a Classis Pannonica hajózástörténetébe. Ennek jegyében - terveink szerint - az alábbi…..
Hajónapló Szombat. 2011.02.26 19:22:00
 Na Jégtörő Mátyás úgy tűnik nem okoz csalódást. Már tegnap este elolvadt az amúgyse vastag hártyajég a hajó körül, reggel meg sziporkázó napsütés, szélcsend és felmelegedés köszöntött ránk. Ki is használtam az alkalmat és felhasogattam pár tuskót, pótlandó a…..
A magyar hajózás és a Duna Stratégia, valamint a Széchenyi terv.   I. Az alapok:  A közlekedést úgy vizsgálhatjuk, mint az ország ideg, ér és nyirokrendszerét. Figyelnünk kell rá, és folyamatosan karban kell tartanunk. Bármelyik részének elhanyagolása tragédiához…..
uskok 2011.02.18 19:33:55
@szalma b: A mai Metropolban jelent meg Karátson Dávid? vulkanológus tanszékvezető, mellesleg geográfus, demagóg Dunaszauruszozó cikke, a Vélemények rovatban. Igen nagy tudású ember lehet, aki tagadja, hogy a vasút és a hajózás olcsóbb lenne mint a közúti fuvarozás. Úgy látszik, a tények nem hatnak a gondolkodására.
Talán jobb lett volna, ha megmarad a kaptafájánál, a vulkánjainál.
Képtelen felfogni, hogy a szabályozatlan folyó minden kotrás nélkül ássa be magát, immár több évtizede. Pontosan ezért lett évekkel előbb leállítva a kotrás, de sajnos ez zömében papíron maradt. A kotrást nem miattunk, a hajózás miatt végezték, végzik, hanem az építőanyag miatt.
És egyik nap, valamikor a nyár derekán megszületett a KÖZÉP–EURÓPA HAJÓN című projekt, amelynek minden apró lépését mától itt követhetitek nyomon. Gyereket általában nem tervezünk, hanem igyekszünk elfogadni olyannak, amilyenre sikeredett. A mi kis hajó-csemeténk ezzel…..
Tisztelt Olvasók, engem is meglepett, hogy előző írásommal így felkavartam az állóvizet. Örvendetes a sok hozzászólás, mert a legnagyobb veszélynek éppen a hallgatást éreztem, azt, hogy jó ideje már nem is beszélünk a Duna folyó problémáiról.Mint írtam, a valódi szakemberek…..
uskok 2011.01.19 08:31:14
Az események folyamatát figyelve igen pesszimista vagyok.
Már most úgy tűnik, a Duna stratégia nem a Dunáról, s főként nem annak hajózhatóbbá tételéről szól!
Hiába a sok kiváló szakember, a felettünk lévő folyószakasz pozitív példái, a sok elemzés.
Ha majd a folyószabályozás során is olyan összegeket lehet lenyúlni, mint az autópálya fejlesztéseken, talán beindul valami. De abból sem a társadalomnak lesz haszna.
Laci! A Te írásod, nyugodtan nevezhetem kiváló, jól felépített tanulmánynak is, nem fog eljutni a döntéshozók kezébe, míg sok önjelölt szakértő "tanulmánya" már eljutott, rózsaszín ködökkel, álmokkal!
Egy olyan országban, ahol a folyamszabályozást, az élő víz megtartását nem tartják fontosnak. Ahol a hajózást központi akarattól vezérelve szétzüllesztették, s ma már elmondhatjuk, hogy a hajózás közigazgatását is! Ahol egy tollvonással meg lehet vonni kiválóan képzett hajós szakemberektől a képesítésüket, belekényszerítve őket egy össz európai nyomorúságba, ott sajnos sok jóra nem lehet számítani.
Az európai elnökségünk fél éve az önvédelem s önmagunk mákonyozása jegyében fog telni, s olyan apróságokra, mint a VALÓS DUNA STRATÉGIA, nem lesz energia.
Úgy vélem, ebből a ködből, hogy a hasonlatoddal éljek, a legkiválóbb radarral sem fogunk kijutni!
Kíváncsian várom a folytatásokat, s a véleményeket is.
Sok sikert.
Volt egyszer egy MAHART, ahol több, mint 1500 tengerész dolgozott. Közöttük volt Moha és Seafalcon is. De a céget "hozzáértő" politikusok felszámoltatták a szakemberekkel, olyan helyzetbe hozva őket, hogy ez lehessen a logikus megoldás. Milyen is volt ez a cég, amikor…..