Adatok
uskok
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A BUDA motoros a helyszíne és egyik központi eleme a "Buda" című kisjátékfilmnek, melynek bemutatója május 25-én lesz a Toldi moziban. "A Buda egy fikciós lélektani dráma, melyben Ábel 14 év után visszalátogat gyermekkora helyszínére, a Buda nevű állóhajóra,…..
uskok
2012.05.26 22:18:22
Megrázó élmény volt számomra! S én marha, még egyenruhát is húztam volt hajóm emlékére. Kár volt! Egyáltalán elmenni is. Hazafelé egyre azon rágódtam, mennyi hasznos dolgot tehettem volna az elfecsérelt idő alatt itthon. Az is végigfutott az agyamon, hogy a két tucatnyi létszámú stáb annyi pénzzel, energiával, s idővel akár a hajó teljes fedélzetét rendbe hozhatta volna, e helyett a SEMMI helyett.
2011. első két negyedévét a LAJTA emlékév töltötte ki számunkra, 2011. utolsó negyedévében azonban visszatérünk tradícionális témáinkhoz, illetve belevetjük magunkat új tématerületünk, a Római Birodalom és a Classis Pannonica hajózástörténetébe. Ennek jegyében - terveink szerint - az alábbi…..
Na Jégtörő Mátyás úgy tűnik nem okoz csalódást. Már tegnap este elolvadt az amúgyse vastag hártyajég a hajó körül, reggel meg sziporkázó napsütés, szélcsend és felmelegedés köszöntött ránk. Ki is használtam az alkalmat és felhasogattam pár tuskót, pótlandó a…..
Hajók, gépek, tengerészek
A mai helyzetről írt cikkem az "Európai Tükör"-be - A külügyminisztérium kiadványa
2011.02.08 14:54:00
A magyar hajózás és a Duna Stratégia, valamint a Széchenyi terv. I. Az alapok: A közlekedést úgy vizsgálhatjuk, mint az ország ideg, ér és nyirokrendszerét. Figyelnünk kell rá, és folyamatosan karban kell tartanunk. Bármelyik részének elhanyagolása tragédiához…..
uskok
2011.02.18 19:33:55
@szalma b: A mai Metropolban jelent meg Karátson Dávid? vulkanológus tanszékvezető, mellesleg geográfus, demagóg Dunaszauruszozó cikke, a Vélemények rovatban. Igen nagy tudású ember lehet, aki tagadja, hogy a vasút és a hajózás olcsóbb lenne mint a közúti fuvarozás. Úgy látszik, a tények nem hatnak a gondolkodására.
Talán jobb lett volna, ha megmarad a kaptafájánál, a vulkánjainál.
Képtelen felfogni, hogy a szabályozatlan folyó minden kotrás nélkül ássa be magát, immár több évtizede. Pontosan ezért lett évekkel előbb leállítva a kotrás, de sajnos ez zömében papíron maradt. A kotrást nem miattunk, a hajózás miatt végezték, végzik, hanem az építőanyag miatt.
Talán jobb lett volna, ha megmarad a kaptafájánál, a vulkánjainál.
Képtelen felfogni, hogy a szabályozatlan folyó minden kotrás nélkül ássa be magát, immár több évtizede. Pontosan ezért lett évekkel előbb leállítva a kotrás, de sajnos ez zömében papíron maradt. A kotrást nem miattunk, a hajózás miatt végezték, végzik, hanem az építőanyag miatt.
És egyik nap, valamikor a nyár derekán megszületett a KÖZÉP–EURÓPA HAJÓN című projekt, amelynek minden apró lépését mától itt követhetitek nyomon. Gyereket általában nem tervezünk, hanem igyekszünk elfogadni olyannak, amilyenre sikeredett. A mi kis hajó-csemeténk ezzel…..
Tisztelt Olvasók, engem is meglepett, hogy előző írásommal így felkavartam az állóvizet. Örvendetes a sok hozzászólás, mert a legnagyobb veszélynek éppen a hallgatást éreztem, azt, hogy jó ideje már nem is beszélünk a Duna folyó problémáiról.Mint írtam, a valódi szakemberek…..
Volt egyszer egy MAHART, ahol több, mint 1500 tengerész dolgozott. Közöttük volt Moha és Seafalcon is. De a céget "hozzáértő" politikusok felszámoltatták a szakemberekkel, olyan helyzetbe hozva őket, hogy ez lehessen a logikus megoldás. Milyen is volt ez a cég, amikor…..
uskok
2011.01.04 20:44:28
Üdv a lelkes csapatnak!
Örülök, hogy beindítottátok a blogot. Valóban sokunkat érdekel a valós történés!
A "Hajóportrék" c. könyvünkben néhány akkor ismert adatot felsoroltunk, az azóta sajnálatos körülmények között elhunyt két szerzőtársammal. Egyszer a Yacht Magazinban is volt egy cikkem az egy dolláros hajókkal kapcsolatban, s a Vörösmarti eladásakor első felindulásból elkövetett cikksorozatom, ami az Aqua Magazinban jelent meg, a honlapomon olvasható (www.uskok.eoldal.hu.
Ha bármelyik írásnak, vagy részletének helye lenne itt, természetesen hozzájárulok a közzétételhez.
Ha szükséges, sok fotóm is van, az akkori idők minőségi színvonalának figyelembevételével.
Örülök, hogy beindítottátok a blogot. Valóban sokunkat érdekel a valós történés!
A "Hajóportrék" c. könyvünkben néhány akkor ismert adatot felsoroltunk, az azóta sajnálatos körülmények között elhunyt két szerzőtársammal. Egyszer a Yacht Magazinban is volt egy cikkem az egy dolláros hajókkal kapcsolatban, s a Vörösmarti eladásakor első felindulásból elkövetett cikksorozatom, ami az Aqua Magazinban jelent meg, a honlapomon olvasható (www.uskok.eoldal.hu.
Ha bármelyik írásnak, vagy részletének helye lenne itt, természetesen hozzájárulok a közzétételhez.
Ha szükséges, sok fotóm is van, az akkori idők minőségi színvonalának figyelembevételével.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz