Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ClarkGriswald

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A bunkóság a sikeres üzlet titka. Egy kis késés belefér, hiszen az ügyfél semmit nem tehet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ClarkGriswald 2013.10.07 10:50:55
Sziasztok! Elöljáróban azzal kezdeném, hogy a szegedi Csillag Autósiskolától írok, vegyük úgy, hogy a fenti cikket szakmai oldalról szeretném megközelíteni, ugyanis rengeteg a tévhit, és az egyoldalú megközelítés a hazai autósiskolákat illetően. Ellentétben a cikkben közölt történet szereplőivel („Névtelenséget kér és azt, hogy az iskola nevét se hozzuk nyilvánosságra.” – Nem értem miért?!), a hozzászólásomat névvel, és az iskola nevével nyilvánosan vállalom, vállaljuk. A téma évek óta aktuális, és sokkal komplexebb annál, mint ami a cikkben megjelent. Sajnálattal tapasztaljuk, hogy a cikk írójának már nem ez az első negatív megnyilvánulása a gépjárművezető-képző szakma, és az autósiskolák irányába, ugyanis nélkülöz midenféle objektivitást, szigorúan egy oldalról közelít meg, egy bármelyik szolgáltatási szektorból bármikor kiemelhető példát, általánosítva egy egész szakmára ráhúzva az esetet.
Ezúton szeretném megcáfolni azt a tévhitet, hogy a fenti eset minden autósiskolára jellemző! Szeretettel várjuk Zách Dánielt bármelyik tanfolyamunkon, elméleti képzésükön, és gyakorlati óránkon, hogy élesben, saját bőrén megtapasztalva írjon egy cikket a korrektül működő autósiskolákról egyszer. Ugyanis ahogyan ez más szakmákban is jellemző, mindenhol vannak kirívó esetek, felháborító ügyfélkezelés, átverések, megtévesztések. Mindenki tud mondani olyan élményt, amikor étteremben, taxiban, kereskedelemben negatív tapasztalata volt, de ugyanígy biztos vagyok abban, hogy emellett van kedvenc étterme, taxitársasága, kedvenc kisboltosa.
Szegedi iskolánk 1989 óta működik, tanfolyamaink javarészt „teltházasak”, évente átlagosan 500 beiskolázásunk van B kategóriában, és az ügyfélreklamációk bár előfordulnak, de összességében az évi 10-12 esetet is alig érik el. Ilyen esetben is iskolavezető által teljes körű kivizsgálást tartunk, és törekszünk a korrekt megoldásra, a tanulónk elégedettségét szem előtt tartva. Felméréseink alapján tanulóink 90%-a ajánlásra választja iskolánkat, vagyis átlagosan 10 tanulónkból 9 tanulónknak van egy már nálunk végzett, és elégedett ismerőse.
Az elméleti képzésünket (KRESZ) modern, minden szükséges technikai eszközzel felszerelt szemléltető eszközzel, több évtizedes szakmai rutinnal rendelkező szakemberekkel, klimatizált belvárosi tantermünkben tartjuk. Gyakorlati oktatóink magas szintű követelményeknek kell, hogy megfeleljenek, a problémás kollégáknak már évekkel ezelőtt megköszöntük a munkáját, és elváltak útjaink.
Ami a cikkben leírtakat illeti:
1. Ha Bencének ilyen problémái vannak, nem értjük a névtelenséget, és hogy az iskolát miért nem meri megnevezni. Az ilyen esetekben általában mindig kiderül, hogy az éremnek van egy másik oldala is. Nem értem Bence félelmének az okát.
2. „Feljelenthetsz, de akkor nem leszünk jóban!” – Bencét ezúton szeretném tájékoztatni, hogy van egy olyan joga, hogy iskolát váltson. Az iskolaváltás előtt javaslom neki, hogy érdeklődjön ismerőseinél, tájékozódjon, biztos vagyok benne hogy Pest megyében is fog találni korrekt, megbízható iskolát.
3. „Vezetni mindenki csak egyszer tanul, ezért a nagyképű autósoktatónak nem kell attól tartania, hogy elpártolnak tőle az ügyfelek” – ez egyáltalán nem így működik. Az ilyen oktatónak hamar híre megy, és senki nem fogja ajánlani másoknak. Általában a magukra igényes autósiskolák, az ilyen oktatóktól haladéktalanul megválnak.
4. „A nyilvántartás továbbra is papíralapú, de tervezik, hogy áttérnek az elektronikus rendszerre” - Több éve elérhető a piacon az e-oktaméter rendszer, ami GPS alapon, a futott km-eket figyelembe véve méri az oktatást, mindenfajta visszaélést kizáró módon. Magyarországon a hatóság ezt a rendszert nem fogadja el hivatalos rendszernek, így marad az elavult, papír alapú rendszer a maga összes visszásságával, betarthatatlanságával egyetemben. Mi évek óta várjuk ennek bevezetését, készen állunk rá, sok iskolával együtt.
5. „Bencének azt javasolják a hivatalok, hogy tegyen bejelentést, ha panasza van, és küldje el az iskola által kiadott szerződés teljes szövegét. Ő viszont nem fog bejelentést tenni, és nem küld el nekik semmit. Nem erkölcsi győzelemre vágyik, hanem jogosítványra.” – A történet számomra itt válik hiteltelenné. Egyszerűen nem értem miért nem akar bejelentést tenni. A problémára van megoldás, de Bence ezt nem szeretné. Abszurd helyzet.