Regisztráció Blogot indítok
Adatok
retikanya

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Gubacsi utat nem a szép környék miatt szeretjük, hanem mert annyira elhanyagolt, hogy a többség inkább elkerüli és menekülőútnak tökéletesen alkalmas. Villamos is halad rajta, szakaszonként változó módon vezetnek a sínek, nehogy egyszerű legyen a helyzet. Az biztosan mindenki…..
retikanya 2010.07.26 21:22:13
@107!: Tényleg ismered a környéket :) Ha ismernéd tudnád, hogy ott csak szarul lehet menni, mert a lámpákat még anno demszky city logika szerint úgy hangolták, hogy a Vágó híd - Erzésbet között ne lehessen zöld hullámon max 45-el végigmenni, e felett megállsz (az út 70-es :))
Az másik, hogy aki ismeri a környéket az nem nagyon indul neki blról, mert a zsaruk ezt kimondott pénztárca feltöltő helynek használják. Engem már úgy is büntettek itt - és nem volt kifogás semmi - hogy a sorban erőlködőket előztem ki, hogy utána mint 20 éve minden nap elmenjek jobbról a villamos mellett. A zsaruk okos szöveg: "csak meglátott minket és azé ment vissza egy 10-es és nem láttuk egymást", ők ketten én egyedül. Szóval nem kell erőlködni itt, ha kifogtad a villamost pihi, vagy fizetsz ha intenetk. Értelmetlen, de a szabály az szabály.
Új MÁV blog Vác-Bp expressz 2010.02.08 10:52:28
A MÁV-nak egy hét alatt sem sikerült gatyábaráznia a közlekedést a váci vonalon, holott ez az egyik legnagyobb forgalmú és mellesleg állítólag nyereséges elővárosi vonalak egyike. Mindig van valami, amire a káoszt fogni lehet. Pedig szerintem (és ide a követ vállalom) normális,…..
retikanya 2010.02.08 20:22:56
@Vörösbe esett fedezőjelzőre előjelzést adó főjelző: Mi lenne, ha egyszer egy adott vonal azért sztrájkolna, hogy NEM TELJESÍTHETŐ DOLGOT KÉNYSZERÍTENEK RÁJUK?
Félreértés ne essék, annó én is blokkosnak készültem, majd elmenekültem. A szolgáltató szektorban ennek a tizedét sem tehetem meg! Nem tudom elfogadni, hogy nem lehet a táblára kiírni mert... Akkor töröld az előző sort (ha kell módosíttasd a ketyerét talán ez nem nagy kihívás 2010-ben, ha igen akkor törölj róla mindent és mondd be rendszeresen). Ezeket megtéve legalább tudnák, hogy te is az utasokkal vagy.
Amúgy jelezném, hogy a munkába járás támogatása nem kötelező hanem adható (még ha a dolgozók nem szeretnék ezt elfogadni). Az is mindegy a MÁV miért kapja meg ezt a pénzt, ha megkapta melózzon. Ha kell rúgjátok ki érte a Gaskót, vagy akit akartok. Amúgy amíg a Gaskó is a MÁV által (azaz az én adómból van fizetve a mindenkori MÁV vezig pénze szerint) addig nem értem miért támogatjátok ezerrel?
A szakszervezetiseket mind TI VÁLASZTJÁTOK, HA NEM SZERETITEK HÍVJÁTOK VISSZA - ENNYI!
Sajnos a MÁV és a BKV dolgozók ma már a rinyát látják csak kivitelezhetőnek és a melót nem. Persze megértem a kevés pénzt meg minden mást, de kérem, ebben az országban azért a melósok nagy része nincs túlfizetve és mégsem rinyál - melózik és igencsak pipa ha ebben a MÁV a BKV és azok dolgozói akadályozzák.
Autókkal foglalják el az alig néhány hetes kiskörúti kerékpárutat parkolópárti aktivisták, akik a sáv visszavételéért hirdetettek demonstrációt. Az Empamo az autósoknak követeli a teljes útfelületet, bár azt állítja, hogy a rendezvény nem a kerékpárosok ellen szól. A…..
retikanya 2009.12.10 20:04:06
@BpErik: Felfogtuk, és a belvárosba nem is megyünk be (általában). Nektek azt kéne felfogni, hogy a kocsi sok helyen muszáj kérdés. Nincs csak csillagpontos BKV amivel ma 2 óra alatt tudok bejutni a reggeli csúcsban is a melóhelyemre (annó majdnem ugyanott nőttem fel a szocializmusban ugyanezek a járatok, vonalak voltak, de az út max 1,5 óra volt - éljen a fejlesztés). Majd ha lesz tiszta, nem óránként csúcsban is csak 4-5 villamost felsorakoztató BKV, akkor erre térjünk vissza. Amúgy meg napi pakkom befelé (bár nem öltönyben), egy kb 10 kilós notis táska, 3 gyermek, kapcsolódó szerelvényeik (ami a suliba kell - majd ha lesz törpéd rájössz nem kevés), a különórák cuccai mert ezekért már nem tudok napközben hazamenni.
Bár napközben csak egyedül láthatsz a kocsimban reggel és este azért fullra rámolt. Talán erre is kéne gondolnod miközben a belső sávban előttem tekersz és az ujjadat emelgeted ha rád dudálnak...
retikanya 2009.12.10 20:14:26
@BpErik: Ahol én jártam nyugatabbra ott a kerékpárosok is egyenrangúan álltak a gyalogosokhoz, sőt! Tudod rendes balhé volt abból, amikor nyáron a Margit hídon a három sétáló gyerekemet egy kb 50 éves papa először megcsilingelte, majd egy az egybe szemből nekik "rontott" lassítás nélkül. Csak azért állt meg mert a két lépéssel mögöttük sétáló anyjuk simán lecsapta a drótról. Három gyerek sír úgy megijedtek (az egyik nem volt elég gyors és a lábán szépen átment a kerék), a többi szimplán megijedt.
Ezzel szemben legutóbbi berlini élményemben az érkező biciklista elől visszahúztam a párom, mert túl gyorsnak éreztem az érkező kerékpárost. Megállt (tényleg különösebb erőlködés nélkül) és megkérdezte miért nem merünk előtte átmenni? Nem értette... Elmondtuk, mire közölte, hogy "a gyalogost mindenféleképp védeni kell", majd továbbment.
Sok hibánk van nekünk autósoknak, de egy biztos, a tömegek védenek mindenkit (még ha a..nak is), de ezt sajna a biciklis tömegnél nem tapasztalom. Bár lehet hogy rossz helyeken szoktam gyalogolni...
Hóbelevanc Neptun isten 2009.01.28 14:00:00
Egyszer volt, hol nem volt, valaki kitalálta, hogy milyen jó is volna a felsőoktatásban lévő hallgatók adatait egy egységes rendszerben kezelni. Az ötlet megfogant, és 1995-ben elindult a HIR, vagyis a Hallgatói Információs Rendszer. Ezt akkora szakértelemmel és felkészültséggel…..
  Ha azt mondják, szálljunk buszra, mert úgy csökkentjük a szálló por mennyiségét, nézzünk körül a buszon. Ha negyvennél kevesebben tartózkodnak rajta, nekünk pedig benzines autónk van, máris megdőlt az elmélet. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Napközben sűríti járatait a BKV, hogy a szmogriadó miatt korlátozott autóforgalom nyomán (páros napokon, például hétfőn a páros, páratlan napokon a páratlan rendszámú autók közlekedhetnek) megnövekvő igényeket kielégíthesse. A reggeli csúcsban több járművet, főleg…..
retikanya 2009.01.11 21:07:32
Sokatoknak igaza van, de komolyan kérdezném előre tájékoztatásnak minősül-e, hogy szombaton szólnak viggyázz! Vasárnap meg 11-től - elvben - büntetnek. Ki és hol hírdette ki a dolgot? Én spec a bolti körútból hazaérve láttam a neten. Még az áruházakban hallható rádióból sem derült ki. (egy)
Tegyük fel, becsületes akarok lenni. Tekintettel arra, hogy nálunk 3 gyermeket kell iskolába, óvodába hordani (közben fokozatosan a külvárosból bejutni a belvárosba). Ha lenne normális BKV ez nem 2,5 órába kerülne, miközben az öltöztetésekkel együtt naponta lenyomom 45 percen belül (forgalom függő). Fogadok, hogy a kocsi (EURO4-es) egy fejre jutó károsanyag kibocsátása kisebb mint a mellettem pöfögő Ikarusnak :).
Ugyanígy gond az amit többen mondtak, hogy nálunk kinn a villamos végállomáson már a jegyeladó automatát is levették, ha fellépek a villamosra, viszont azonnal jön valaki, aki közli, hogy a felszállásommal elfogadtam a feltételeket, és jegy nélkül akkor most Ő büntet. Egy szabadnapomon bejártam a környéket és kocsival 10 perc távolságra találtam végre egy jegyeladó helyet... Szóval mi a jobb törvénytudatos magatartás: 1.) Megyek autóval és ha megálmodták miképp lehet valami jópofi jegyet venni felesleges bespájzolás nélkül akkor átállok, 2.) Szabit veszek ki, és a gyerekek is itthon maradnak. Ebben az esetben viszont hamarosan nem kell már sehová bemenni, mert a tulajdonosunk nem a megértő tipus ilyen esetben, és nem támogatja a távmunkát.

Bónusz kérdés 1: BKV Villamosnál dolgozó barátom szerint még mindig kihasználatlan a nálunk járó villamos szárnyvonal. Ezen a villamoson reggel mindig tömött kocsikat látok. Ennek köszönhetően reggel van 10 percenként villamos 6-8 között, de most a hidegben üzemszerűen kimarad minden második-harmadik. Kíváncsi lennék a járatsűrítés kapcsán legalább a menetrend betartása megoldható-e a BKV szakembereinek? Ha ez lenne akkor már sokkal többen használnák.

Bónusz kérdés 2: Mi lenne ha a BKV nem csak sugarasan vinné a vonalait a belváros felé, hanem felismerné, hogy a Hungária körgyűrűn kívül is élnek és lenne használható és sűrű keresztirányú járathalmaz. Nálunk ez ugyanis a XX-XXIII-XIX-XVII körül megoldatlan :)
Egyáltalán nem értjük, miért csodálkozik az, aki egy multinacionális telefoncégnél akar munkát vállalni, de interjú helyett a kapunál várakoztatják úgy, hogy le sem ülhet. Attila ezen kibukott és távozott. A kérdés: Attila volt-e a hülye, vagy éppen ellenkezőleg? Tényleg…..
retikanya 2007.10.08 18:05:26
Sajnos ak multihoz megy magától és nem hívásra az 30 felett már öreg - akár tetszik ez nekünk akár nem. Azt kell látni, hogy a multi világ a még elkapatható és a mindentől "elélvező" fiatalokat keresi, 30 éves korára meg már kicsit beérik az ember és nem oly egyszerű a lábáról levenni (mondjuk nem egy céges mobil az ami a legfőbb szíve vágya, hanem egy normális fizu amiből ha kell finanszírozható).
Másik gond az, hogy ha elmegyek valahová munka kapcsán tárgyalni a csúszás megszokott. Vártam már többet is mint 5 perc :) és az esetek többségében mindig kiderült a miértje. Nagyon sok helyen van a portánál leülési lehetőség, de ha valaki járt az infoparkban (hogy nációnál maradjunk) akkor sem az IBM sem a HP bejáratnál, sem a T betünél nincs mód a leülésre, pisilésre, vizecskére, stb. Többször jártam már meg, hogy munka kapcsán vidékről érkezve hozzájuk "vonaglottam" amig a kapcsolattartó bevitt (aztán tűz a mefelelő helyre). Ezen a "multik" szerint amig nem kisér valaki nem vagy megbízható, ergó nincs gyere be. Ezt lehet szeretni, vagy nem szeretni de ez van. Kész.
Amúgy nem értem 5 percből miért lehet és kell ekkora hisztit csapni? Egyetértek azzal, hogy ha valami nem tetszik, elmegyek onnan és vissza sem nézek. Nekem volt már olyan interjum is (még a kezdeti hőskorban) ahol bementem, körülnéztem és szóltam a recepción, hogy elnézést, nem kívánok a lehetőséggel mégsem élni. Nem tudom jó döntés volt-e vagy sem, de ha már az első lépésnél nem tetszik az egész, akkor nem szeretem erőltetni.
Böff Evangéliuma Esőnap 2007.09.03 10:40:00
Nagyon szeretem, mikor okosok elmondják, hogy merre tovább és hogyan, te nagy magyar dzsídípí, meg gazdasági fejlődés. Mert dübörgünk, meg állatkodunk, mint például amikor épp puma mackóalsóban próbálunk valami imidzset adni magunknak, még ha pannon kivitelben is. Ilyenkor…..
retikanya 2007.09.04 09:18:30
Olvasgatlak titeket. Persze lehet motorral, BKV-val, meg ki tudja milyen csodákkal járni (akár gyalog is), de ahhoz utak kellenek! Nekem naponta meg kell tennem a Soroksár-Kelenföld utat. Nem hosszú (14 km-be belefér a kocsi szerint), s ez általában 30-40 perc (még most is hogy az első iskolanap után megnyugodott kicsit a környék). Ugyanez BKV-val (hajnalban mert később még ritkábbak a járatok kinn), ha minden jön akkor 1,5 óra! Tekintsünk el attól, hogy mint vezető és mint informatikus nem túl nagy fizikai méretű táskát cipelek magammal (kb 10 kg), de a közbiztonság miatt azért meggondolom ha néha BKV-val jövök be - és tudom előre - hazacigölöm-e a munkához szükséges dolgokat.
Másik kérdés, hogy megint hallgatom okostolyást, hogy a kocsikban egyedül ülök, bla-bla-bla. Nálunk a környéken minden házban van legalább egy kocsi (nem kevés helyen több is - de hát általában 1-2 generáció él együtt), de mégis azt látom, hogy mint mi is, más is egyszerre indul. Nálunk teli indul az 5 fővel az autó. Igaz mire a Lágymányosi hídhoz érek megfogyatkozik a csapat. A végén egyedül érek át Kelenföldre. Akkor most mit is tegyek? Dobjam el az autót mert egyedül maradtam benne? Hihi - ezt csak azok gondolják akiknek még nem kellett parkolni.
Napokban panaszkodott egy a XVII kerületben lakó bartánőnk, hogy nem szeret a belvárosban vezetni (pedig tud!) és ezért le szokta tenni metrónál az autót. Mára odáig jutott, hogy mire a két kisgyerekkel beér 10 körül, már SEMMI PARKOLÓHELYET nem talál. Mit is kéne tennie? Keresi a parkolóhely ötleteket és addig is kocsival erőlködik a városban.
A P+R rendszerről meg annyit, hogy valahogy hamvában elhalt. Érdekes módon oda tették a parkolási lehetőségeket, ahová kocsivan nem nagyon mennek az emberek, és ráadásul nehezen megközelíthető (nu meg az is érdekelne, hogya a patkányokkal teli Kispesti metró végállomáshoz miként lehet odacsábítani az öltönyös réteget? Talán takarítani, rtendet tartani kéne, s utána...)
Nekem az egyetlen P+R lehetőség az útvonalamon Soroksártól befelé a Lurdy ház lenne, de onnan végképp nincs csatlakozás sehová (ja és reggel a busz még nehezebben és lassabban megy át a hídon mint a kocsik).
Nem sírok, és szívesen járnék újra BKV-val, ha emberi időn belül, emberi költségen, kiszámíthatóan, tisztán és kultúráltan működne. Egyszerűbb lenne, mint mindig kűzdeni a forgalomban, de addíg amíg ez a BKV szerint extra (BKV Plusz - lásd a honlapjukat) addig sunnyogjanak el sorban mind...