Adatok
PRND2L
0 bejegyzést írt és 78 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/pa/pangea/image/.external/.thumbs/b4248625abd0293097921c332cf8c9a3_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Milutin Milanković a 20. században él és alkotott. A horvátországi Dálya (Dalj) községben született 1879-ben. Iskoláit Eszéken (Osijek), és Bécsben végezte. 1914-ben a feleségével együtt Budapesten tartózkodott. Még ugyanebben az évben a nemzetközi helyzet fokozódott, mert Bosznia és Hercegovina…..
![](https://m.blog.hu/cs/csipszer/image/.external/.thumbs/e9045f1b75ef01975ffe56c4046a8500_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Miközben zötyögtem a hatvan kilométerre lévő helyszínre, elmerengtem, hogy van –e egyáltalán értelme összehasonlítani ezt a két autót. Valószínűleg nincs, hisz harminc évvel ezelőtt mások voltak a lehetőségek az autógyártásban, és mások voltak a vevők elvárásai, mint manapság. Bakelit lemezjátszót…..
![](https://m.blog.hu/ha/hataratkelo/image/.external/.thumbs/089a0dd1910e99a5609397a9d486a3e6_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Távol Magyarországtól (és Európától) született a mai írás a Magyarország és én pályázatra. Hajni (aki korábban már a Kanári-szigetekről és Nicaraguából is küldött posztot) elég kalandos utat járt be, és mint írja, mára arra jött rá: alapvetően a nyelv és a konyha az,…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/7e4ea187d0042a4911f5cd0dc2da9ad3_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Minden idők legnagyobb Forma-1-es tehetsége, versenyzőtársai és millió rajongója szerint (én is ide tartozom) pedig minden idők lenagyobb pilótája, Ayrton Senna da Silva.Méltón meg fogunk emlékezni halálának évfordulójáról, ebben biztosak lehetnek.Addig is emlékezzünk rá ezzel…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/3852e262d6ea4dc67e50673b911aec42_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Könnyebb, mint gondolnák. Piactérképezésünk napi szintű, ilyenkor át-átnézzük a legforgalmasabb hazai használtautó-oldalt, jó tudni, minek mennyi az ára, hiszen - többek között - rengeteg használtautó-vásárlással kapcsolatos kérdés fut be hozzánk és különben is: a piac…..
PRND2L
2012.12.13 17:19:52
@Shadowbull: az 1987-es Toyotámnál egy izzócsere 1 perc sérülésmentesen, az 1998-as Hondánál 15 perc és komoly folytonossági hibák a bőrömön. Úgyhogy kegyetlenűl elbaxták a tisztelt mérnök urak. Ennyi, erről nem érdemes vitába szállni.
Amúgy meg biorobot rabszolga vagyok egy elektronikai multinál és hallom milyen méretű fingreszelés megy a 9 órai míííííítingeken , hozzáadva a sajátmaguk tömjénezésével, és nem fogadták meg Winston Wolf tanácsát, hogy -" Azért még ne kezdjük el egymás fa....t szopni!" Felelős beosztásban lévő emberek irtózatos hülyék tudnak lenni.... Nem hinném, hogy más multicégeknél jobb lenne a helyzet.
Amúgy meg biorobot rabszolga vagyok egy elektronikai multinál és hallom milyen méretű fingreszelés megy a 9 órai míííííítingeken , hozzáadva a sajátmaguk tömjénezésével, és nem fogadták meg Winston Wolf tanácsát, hogy -" Azért még ne kezdjük el egymás fa....t szopni!" Felelős beosztásban lévő emberek irtózatos hülyék tudnak lenni.... Nem hinném, hogy más multicégeknél jobb lenne a helyzet.
![](https://m.blog.hu/ki/kisauto/image/.external/.thumbs/dd70bbb8063e438b02d6f9ab3e0ca3c1_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
A többség a felfelé nyíló sirályszárnyas ajtókról ismeri a Mercedes 300 SL-t – de annyit minimum általában tudnak róla, hogy ez valamilyen régi, autóipari ékszer. A hozzáértők azt is tudják, hogy a maga idejében bitang erős és gyors autó volt, már-már versenykocsi, de…..
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Alig megy jobban, mint egy dízel Passat mégis vigyázzba állhat tőle mindenki. Kilencmillió alatt ajándék.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
PRND2L
2012.09.25 15:56:23
@ommm: A hátsókerékhajtás monnyon le ! :-)
Kedves Pista mit szólnál azon felvetéshez, ha szereznétek egy új és egy régi hot-hatch-et , egy régi tuningolt Honda Prelude-ot(működő 4kerékkormányzással), egy 300ZX-et, oszt' csinálnátok egy szép nagy összehasonlító tesztet a Hungaroringen?
Kedves Pista mit szólnál azon felvetéshez, ha szereznétek egy új és egy régi hot-hatch-et , egy régi tuningolt Honda Prelude-ot(működő 4kerékkormányzással), egy 300ZX-et, oszt' csinálnátok egy szép nagy összehasonlító tesztet a Hungaroringen?
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Ha ön azok közé tartozik, akik nem értik a prémium-márkákat és nem hisz a minőségi, drága dolgok tartósságában, akkor ezen tesztünk önnek készült.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
![](https://m.blog.hu/ra/racingdream/image/.external/.thumbs/94860440f0ae4ae1f54987531c8aa040_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Itt szurkolj velünk Norbiéknak!
Update! Új képek, és Kapócs Zsóka kalandja videón. (Csak annyit mondok: húúúúúúúvazzzzz.)
Szóljanak a fanfárok, zúgjanak a harangok, Mogyoródon a WTCC mezőnye! Ez mégis csak valami, világbajnokságot rendezhetünk. Emellett még másféltucat…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/ef93f318d0ac1160c15298c471bce8a8_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
And when you slow down and relax, the Mégane is simply a nicer place to be and feels more special despite its humble roots. Yep, oversteer-obsessed EVO gives the nod to the front-drive Mégane. The BRZ has shown moments of brilliance on the road, but often failed to hit the spot. Henry Catchpole…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/mobil/header.jpg?v=1292258632)
Minek is? Csak rablás, pénzkidobás, semmi értelme blablabla, a téligumi-ellenesek n+1 számú érvet tudnak felhozni ellene, lelkük rajta. De azért álljunk meg egy pillanatra és nézzük meg ezt az alig négynapos videót egyenesen az Újvilágból. Seattle nem egy mediterrán…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/2d145094c12ff3a30823f6832c5fe832_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Hivatalos választ többszöri megkeresésünk ellenére sem kaptunk, de információink szerint az ORFK-nál még nem tudják pontosan, mekkora erőket mozgósítanak az ominózus szigorított jogszabály betartatására.Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.09.01 20:48:29
@Accordbela: Ez az elszállított kocsi szélvédőjére rakott papír olyan értelmes ötlet, hogy megfogják valósítani jogszabályügyileg :-)
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/1f374ea14f407220d0cd191d69ce29af_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Bármiről is legyen szó, mániákusan szeretünk keseregni. Bezzeg Ausztriában milyen nagy a rend, Svédországban milyen jó a közbiztonság, Angliában milyen pompás a gyep. Miért nem a dán adórendszert emlegetjük, ami megtriplázza egy új autó árát?Gazdasági cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.08.29 11:23:32
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/77f8b991107c1a2404d97d35bb02f7b4_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Jó autó a Honda és a BMW, de nagyon rossz az Alfa Romeo? Ha megszeretünk egy autót, akkor elviseljük a hibáit, ha nem szeretjük, akkor pedig a hibátlan sem elég jó.
Mai cikkünk blogposztja...
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/f2c3dab90156e00bc122e3b2caf2ee35_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Sajnos idehaza kötelezően választani kell hozzá egy matricát. Mi leszel? Büdös gengszter vagy cionista hazaáruló? Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.08.15 10:43:47
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/1843b5da96b636ecb02b0b65308c0888_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Zsibbadt lábbal álltam fel a vécéről, ahová cigizni járok esténként, amikor hideg van a teraszon. Kezemben a notebookkal, letolt tréningben csoszogtam ki a nappaliba a feleségemhez: - Nézd, ezt most megvesszük neked! Rita ölni tudott volna a szemével. Aztán megnézte a képeket. - De…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/9828dd75e8e8153ac659913e1c5d70a5_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Kémet játszottunk a Mercedes fejlesztőközpontjában, de lebuktunk: összetörtük az álcázott prototípust.
Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.07.11 11:36:14
@Rocko-: Előkotortam egy 1984-es Autorevű című könyvet,amikor még többé-kevésbé reális adatokat adtak meg fogyasztásnak. Ez a két járgány két egymás melletti lapon van, meg az eltérés is jó nagy ,így kiváló példák.
Ferrari Mondial 2997 cm3 , V8
90 km/h 9.8 l
120 km/h 11.1 l
városban 21.6 l
végsebesség 240 km/h
Fiat Panda 45 903 cm, soros 4
90 km/h 5.0 l
120 km/h 7.0 l
városban 7.1 l
végsebesség 140 km/h
Ha a Fiat üveghangon visítva, padlógázon menne 100 km-t, 150 km/h sebességgel valószínű megenné a 15 litert és a végén nem ártana neki egy nagyszervíz, míg a Ferrari ezt vidáman teljesítené kevesebb üzemanyaggal.
Úgyhogy valóban fogyaszthat a kicsi motor többet extrém esetben,de azért valljuk be: ez azért nem általános használati mód.
Ferrari Mondial 2997 cm3 , V8
90 km/h 9.8 l
120 km/h 11.1 l
városban 21.6 l
végsebesség 240 km/h
Fiat Panda 45 903 cm, soros 4
90 km/h 5.0 l
120 km/h 7.0 l
városban 7.1 l
végsebesség 140 km/h
Ha a Fiat üveghangon visítva, padlógázon menne 100 km-t, 150 km/h sebességgel valószínű megenné a 15 litert és a végén nem ártana neki egy nagyszervíz, míg a Ferrari ezt vidáman teljesítené kevesebb üzemanyaggal.
Úgyhogy valóban fogyaszthat a kicsi motor többet extrém esetben,de azért valljuk be: ez azért nem általános használati mód.
PRND2L
2011.07.11 22:42:34
@Kopi3.14: hogy kedvenc (volt) főnökömet idézzem "éves szintre kivetítve!"
De jó lenne egy olyan feketedoboz az autókon amelyik 10mp-enként rögzítené a motor fordulatszámát és a használt fokozatot,akár éves vagy teljes élettartamra kivetítve! Ebből aztán szépen lehetne látni/kiszámolni mekkora a károsanyag-kibocsájtás...
A véleményekről pedig egy kiváló színész örökérvényű mondata ugrik be: A vélemény ,olyan mint a segglyuk - mindenkinek van! - Clint Eastwood.
De jó lenne egy olyan feketedoboz az autókon amelyik 10mp-enként rögzítené a motor fordulatszámát és a használt fokozatot,akár éves vagy teljes élettartamra kivetítve! Ebből aztán szépen lehetne látni/kiszámolni mekkora a károsanyag-kibocsájtás...
A véleményekről pedig egy kiváló színész örökérvényű mondata ugrik be: A vélemény ,olyan mint a segglyuk - mindenkinek van! - Clint Eastwood.
PRND2L
2011.07.11 23:04:57
@misinator:" De mielőtt nekem esne bármelyikőtök is, újfent megemlítem, hogy az autógyártók nem jótékonysági intézmények, nem lelkes manufaktúrák, vagy lánglelkű autóépítők, hanem keményen profitorientált cégek, bonyolult struktúrával; annak minden átkával, öntörvényűségével, hétköznapi ember számára g.ci értékrendjével /lásd reluxa pénzügyi szemlélete/."
De jó esetben azok, mármint lánglelkű autóépítők, viszont ez manapság elég ritka dolog, többek közt ezért is tart ott a mai autógyártás ahol....
De jó esetben azok, mármint lánglelkű autóépítők, viszont ez manapság elég ritka dolog, többek közt ezért is tart ott a mai autógyártás ahol....
![](https://m.blog.hu/au/autozz/image/.external/.thumbs/85c6414944d9b1660a112b6852fa8a2b_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Gépjárművezetői oktatásban és vizsgáztatásban kereshetnénk bőven hibát. Sokszor látok olyan tanulóautókat a forgalomban, akik nem mennek a megengedett sebességgel sem. Ehhez még hozzájön, hogy sajnos vannak kötekedő vizsgabiztosok, akik abba is beleszólnak, aminek nincsen…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/9828dd75e8e8153ac659913e1c5d70a5_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Olyan ez a sarc, mint egy benyögött mentőhazugság, amiből már nem lehet kikeveredni. Pedig lenne tuti megoldás. Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.07.06 12:01:38
@közösperonos átszállás: Az 1950-es, 1960-as években az NSZK-ban valahogy egy pártnak sem sikerült nagy népszerűséget elérnie aki a nácik háborús bűneit forszírozta.Az oka? Ezt mondta egy okos ember : Hatmillió halott zsidó nem szavaz, hárommillió volt náci viszont igen.
Ezt csak azért mondom mert tudtommal képviselőket és ezáltal a kormányt még mindig a magyar választópolgárok juttatják be a parlamentbe és nem az uniJÓs bürokraták.
Mindenki a saját kézben tartott saját csalánnal saját péniszt csapkodja...
Ezt csak azért mondom mert tudtommal képviselőket és ezáltal a kormányt még mindig a magyar választópolgárok juttatják be a parlamentbe és nem az uniJÓs bürokraták.
Mindenki a saját kézben tartott saját csalánnal saját péniszt csapkodja...
PRND2L
2011.07.06 12:03:02
@adt: Sikerült elolvasni a hozzászólásom többi részét is vagy csak ezt?
PRND2L
2011.07.06 12:40:52
@közösperonos átszállás:Igen,értelek, igazad van. Viszont egy kérdésre szeretnék válasz kapni: Tehát ha még egy kis pénz behajtása a cél akkor kormány és a parlament szembe mer fordulni az EU-val, ha meg mondjuk csökkenteni kellene a terheket akkor nem?
Ugye milyen érdekes?
Kicsit mintha nem lenne következetes...illetve de hülye vagyok: Még több ello..., vagyis dehogy: okosan felhasználható pénzt a kincstárba!
Ugye milyen érdekes?
Kicsit mintha nem lenne következetes...illetve de hülye vagyok: Még több ello..., vagyis dehogy: okosan felhasználható pénzt a kincstárba!
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/9828dd75e8e8153ac659913e1c5d70a5_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Belevágtak, csinálják, mi pedig drukkolunk nekik. Végre valakik, akik nem csak panaszkodnak, hanem összedugják a fejüket és akarnak, tesznek.Mai tesztünk blogposztja...
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/dec8dc53327656443803800726a9e2c8_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Nem akarok senkit sem a bűnbe csábítani. De ha már felvetted, csináld ésszel, nem? Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.06.29 10:55:24
@Virág et.:
@tocibacsi:
15 éve van jogosítványom és autóm is. Mivel mozgássérült vagyok így automata váltósak voltak csak..ÉS ...a jogosítványom mellé kapott papírba bele volt írva, így is tanultam meg vezetni,hogy a féket és a gázt kézi segédberendezéssel kell működtetnem.
Magyarul: jobb kézzel a gázt hasonlóan húzom mint a motorosok, a féket pedig egy rudazattal nyomom. A kormányon pedig 10 óra állás környékén van egy forgatógomb mint egyes buszokon,kamionokon. Tehát ha úgy vezetek ahogy a nagy könyvben meg van írva,akkor nem foghatom két kézzel a kormányt!! Különben nem is tudom két kézzel fogni,fura,zavaró.Egyébként meg hosszútávon lábbal nyomom a gázt,mert az alkarom-csuklóm leszáradna már 50 km után is.
@tocibacsi:
15 éve van jogosítványom és autóm is. Mivel mozgássérült vagyok így automata váltósak voltak csak..ÉS ...a jogosítványom mellé kapott papírba bele volt írva, így is tanultam meg vezetni,hogy a féket és a gázt kézi segédberendezéssel kell működtetnem.
Magyarul: jobb kézzel a gázt hasonlóan húzom mint a motorosok, a féket pedig egy rudazattal nyomom. A kormányon pedig 10 óra állás környékén van egy forgatógomb mint egyes buszokon,kamionokon. Tehát ha úgy vezetek ahogy a nagy könyvben meg van írva,akkor nem foghatom két kézzel a kormányt!! Különben nem is tudom két kézzel fogni,fura,zavaró.Egyébként meg hosszútávon lábbal nyomom a gázt,mert az alkarom-csuklóm leszáradna már 50 km után is.
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/mobil/header.jpg?v=1292258632)
Nem kell elkeseredni, már bőven kétszázezer alatt is van megoldás! Sőt, százért is. Fospisztolyok reklámáron, ha nagyon kell a négy kerék. Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.06.23 18:08:42
@ommm: Ahogy Besenyő családból Pityu mondaná : Maaaaaaargit, nóóóóóóóórmális?
Otthagytátok a kereskedésben a világ egyik legtakarékosabb és legmegbízhatóbb motorjával felszerelt autóját az 1.5D Corsát????
A kocsi többi része viszont finoman szólva is hagy maga után némi kivetnivalót. Viszont az Isuzu motor kárpótol mindenért!!! Ha lenne automata váltósban már ma vennék egyet!
Otthagytátok a kereskedésben a világ egyik legtakarékosabb és legmegbízhatóbb motorjával felszerelt autóját az 1.5D Corsát????
A kocsi többi része viszont finoman szólva is hagy maga után némi kivetnivalót. Viszont az Isuzu motor kárpótol mindenért!!! Ha lenne automata váltósban már ma vennék egyet!
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/02ab85b75aa18d4575e6f00acb603e5e_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Ha mindenki csak minden másnap enne húst, sokkal beljebb lennénk kibocsátásban, mintha az egész Földön havonta egy hétre leállna a közlekedés.
Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.06.22 23:25:28
@Rocko-: Pontosítok : nagyon sokan túl nagy köbcentiméteres motorú autókat használnak.
A hetes BMW az akkor is kényelmes ha nem létező legnagyobb,hanem a legkisebb motor van benne.
A hetes BMW az akkor is kényelmes ha nem létező legnagyobb,hanem a legkisebb motor van benne.
PRND2L
2011.06.22 23:54:46
@Rocko-: Naaaaa,azért egy 2800cm3-es BMW nehogy már dugót generáljon és feltartsa a többieket azért,mert nem egy V12-es hatezres moci van benne..... Ezt te sem gondolhatod komolyan!
Még a kilencvenes évek elején is a Rolls-Royceokban 3 azaz HÁROM fokozatú automata váltók voltak. Egy luxusautóban. Amikor a BMW,Mercedes meg a Honda már rég négyfokozatúaknál tartott. Eccerű lett volna a képlet : a Rollsokba berakni egy 5 fokozatú váltót és kisebb motorokat; gyorsulás,végsebesség szempontjából ugyanott vagyunk a fogyasztás meg mondjuk kevesebb lett volna 3-5 literrel... Egy jó váltó csodákra képes.
Még a kilencvenes évek elején is a Rolls-Royceokban 3 azaz HÁROM fokozatú automata váltók voltak. Egy luxusautóban. Amikor a BMW,Mercedes meg a Honda már rég négyfokozatúaknál tartott. Eccerű lett volna a képlet : a Rollsokba berakni egy 5 fokozatú váltót és kisebb motorokat; gyorsulás,végsebesség szempontjából ugyanott vagyunk a fogyasztás meg mondjuk kevesebb lett volna 3-5 literrel... Egy jó váltó csodákra képes.
PRND2L
2011.06.23 17:47:10
@Rocko-: Csak az arányokat szerettem volna érzékeltetni.
Az én autóm 1110kg/90 LE és elég.Nem egy versenygép az igaz, viszont ha még lenne benne 2-3 fokozat,akkor elég jó lenne.
@Shadowbull: Itt meg a hozzáállást. A gyártók szartak bele a környezetvédelmi előírások szigorítása előtt - és fogyasztók is - hogy mennyire szennyezik a környezetet.
Kicsit el vannak szállva a TC-os újságírók is.Amire hümmögve azt írják "hát elmegy,de nem egy nagy szám a gyorsulása" azt 15 évvel ezelőtt az égig dicsérték.
Az én autóm 1110kg/90 LE és elég.Nem egy versenygép az igaz, viszont ha még lenne benne 2-3 fokozat,akkor elég jó lenne.
@Shadowbull: Itt meg a hozzáállást. A gyártók szartak bele a környezetvédelmi előírások szigorítása előtt - és fogyasztók is - hogy mennyire szennyezik a környezetet.
Kicsit el vannak szállva a TC-os újságírók is.Amire hümmögve azt írják "hát elmegy,de nem egy nagy szám a gyorsulása" azt 15 évvel ezelőtt az égig dicsérték.
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/c32bf8eaa687fa20eabc9a0b9a47b21a_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
A napokban hozta le az év hírét a Spiegel, melyet olvasva a legőszintébb káröröm felhőtlen kacajában fetrengtünk egy fél óráig. A történet – mint minden ilyen – egyszerű és mulatságos. Bár az mondjuk nem lehetett valami vicces, mikor az ember szembesül azzal, hogy…..
![](https://m.blog.hu/be/belsoseg/image/.external/.thumbs/89aea3666ddf6c7045bb153357028c50_669ba6b3c379af695492e9efd7630b86.jpg)
Megelégelte a kormány, hogy egyre több, becslések szerint már közel harmincezer hazai autós próbál külföldi rendszámmal adót, bírságot elkerülni. Mai cikkünk blogposztja...
PRND2L
2011.06.15 12:05:02
@conmorientes: Igen, árnyaltabb,igazad van.
Én "csak" egy egyszerű magánszemélyben gondolkodtam, aki nem vállalkozó és mondjuk örökölt vagy tőzsdézett vagy nyert a lottón.
Én "csak" egy egyszerű magánszemélyben gondolkodtam, aki nem vállalkozó és mondjuk örökölt vagy tőzsdézett vagy nyert a lottón.
PRND2L
2011.06.15 12:54:34
@conmorientes: Igen, ismerem a fogalmakat. H.L. Hunt egy texasi olajmilliárdos írt is egy regény ebben a témában--> több adó,több szavazati jog. Vessük össze azzal ami Szerettet Nagy Bölcs Vezérünk és a Párt ötlete volt,hogy ha van kiskorú gyereked szavazhatsz a nevükben.
Tételezzünk fel a vállalkozó vesz egy M3-as BMW-t.Leír minden költséget, használja 5 évig.Eladja valakinek majd az is továbbadja, jól lelakják és végén a 20 éves boyracer hülyegyerek megveszi fillérekért. Persze tankolni csak 1500 Ft-ért tud bele,annyi pénze van. Ám még ekkor is fizetne vagy évi 30 ezret a NAV felé. Nem elég, hogy az 1500 forintnyi benzinből 1000 forint adó?
Amikor azt olvastam Japánban a középkorban a parasztnak 2/3-ad részt kellett leadózni a földesúrnak, még szörnyülködtem, most már irigylem őket... Ott se nagyon kapott semmit sem a pénzéért és lassan itt se nagyon..
Tételezzünk fel a vállalkozó vesz egy M3-as BMW-t.Leír minden költséget, használja 5 évig.Eladja valakinek majd az is továbbadja, jól lelakják és végén a 20 éves boyracer hülyegyerek megveszi fillérekért. Persze tankolni csak 1500 Ft-ért tud bele,annyi pénze van. Ám még ekkor is fizetne vagy évi 30 ezret a NAV felé. Nem elég, hogy az 1500 forintnyi benzinből 1000 forint adó?
Amikor azt olvastam Japánban a középkorban a parasztnak 2/3-ad részt kellett leadózni a földesúrnak, még szörnyülködtem, most már irigylem őket... Ott se nagyon kapott semmit sem a pénzéért és lassan itt se nagyon..
PRND2L
2011.06.15 14:31:07
@conmorientes: Drága tezsvíírem nyugodjál meg, egy platformon vagyol velem :-)
Biztos hallottad,olvastad azt a kifejezést,hogy "valaha szebb napokat látott ház". Sajnos vannak ilyenek jópáran. Részben önhibájukon kivül: házastárs halála,nyugdíjazás, kirúgják a munkahelyéről és sokáig nincs jövedelme. Persze rengeteg marha van aki megérdemli a sorsát.
A 20 éves boyracer hülyegyerek aki megvesz egy olyan rozsdaboglyát amit nem bír rendesen karbantartani,tankolni, nem kellene még egy adóval is sújtani. Veri ő saját magát nem kell még rúgni is bele. Meg az is előfordulhat: tényleg minimálbérért dolgozik egy multiban mint árúmozgató-menedzser :-) A leadózót /SZJA/ pénzéből nem illendő mégegyszer vagyonadóval lehúzni a politikusok részéről. Ezt ha jól tudom kettős adóztatásnak nevezik. No nem mintha Pártunkat és Kormányunkat zavarná a dolog ,megjegyzem az előzőt sem zavarta, az üzemanyagoknál.
A la' USA- 150 évvel ezelőtt : Nicholas Longworth /1782-1863/ , becsült vagyona 15.000.000$- vagyonadót pedig 17.000$ értékben fizetett egy évben. Nem tudom volt-e ott és akkor SZJA-féle dézsma, viszont az arányok érdekesek. A vagyonának kicsivel több ,mint egy EZRELÉKÉT fizette ki évente adóba. Tehát a példámnál maradva ha az M3-as Bömbi 30 milla,akkor fizessen évi 34 EZER forintot a póógár ,oszt' csókolom.
Nem az adóval van gondom,hanem annak mértékével és azzal,hogy nem látom az értelmét! Az utca közepén a kereszteződében három akkora lyuk van,hogy egy T72-es, egy Panzer meg egy Abrams elbújhatna bármelyikbe és vígan lőhetnék egymást, közben meg egy liter benzinbe van vagy 200 Ft adó..
Biztos hallottad,olvastad azt a kifejezést,hogy "valaha szebb napokat látott ház". Sajnos vannak ilyenek jópáran. Részben önhibájukon kivül: házastárs halála,nyugdíjazás, kirúgják a munkahelyéről és sokáig nincs jövedelme. Persze rengeteg marha van aki megérdemli a sorsát.
A 20 éves boyracer hülyegyerek aki megvesz egy olyan rozsdaboglyát amit nem bír rendesen karbantartani,tankolni, nem kellene még egy adóval is sújtani. Veri ő saját magát nem kell még rúgni is bele. Meg az is előfordulhat: tényleg minimálbérért dolgozik egy multiban mint árúmozgató-menedzser :-) A leadózót /SZJA/ pénzéből nem illendő mégegyszer vagyonadóval lehúzni a politikusok részéről. Ezt ha jól tudom kettős adóztatásnak nevezik. No nem mintha Pártunkat és Kormányunkat zavarná a dolog ,megjegyzem az előzőt sem zavarta, az üzemanyagoknál.
A la' USA- 150 évvel ezelőtt : Nicholas Longworth /1782-1863/ , becsült vagyona 15.000.000$- vagyonadót pedig 17.000$ értékben fizetett egy évben. Nem tudom volt-e ott és akkor SZJA-féle dézsma, viszont az arányok érdekesek. A vagyonának kicsivel több ,mint egy EZRELÉKÉT fizette ki évente adóba. Tehát a példámnál maradva ha az M3-as Bömbi 30 milla,akkor fizessen évi 34 EZER forintot a póógár ,oszt' csókolom.
Nem az adóval van gondom,hanem annak mértékével és azzal,hogy nem látom az értelmét! Az utca közepén a kereszteződében három akkora lyuk van,hogy egy T72-es, egy Panzer meg egy Abrams elbújhatna bármelyikbe és vígan lőhetnék egymást, közben meg egy liter benzinbe van vagy 200 Ft adó..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mindez miért? Mert felrobbant 1 napelem tábla!!!
Ja nem, várj, rosszul emlékszem.... Talán valami Csernobil vagy mi rémlik.....