Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Claudius_az_Isten

2 bejegyzést írt és 32 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  1. Mikor járt utoljára olyan településen, ahol a romák aránya elérte a 30%-ot? 1 éven belül (4 pt) 3 éven belül (2 pt) Nem jártam (0 pt) 2. Hány emberrel beszélt a település életéről, problémáiról? Több, mint 3 (10 pt) 1-3 (5…..
A fejlett és demokratikus társadalmak II. VH-t követő korszaka sokáig az emberiség legsikeresebb időszakának tűnt. Korábban soha nem látott mértékű technológiai fejlődés, általános jólét, szociális védőháló, nyugdíjrendszer, egészségügyi ellátás. Szabadság, emberi…..
Publius Az olimpia vadhajtásai 2012.08.01 12:35:23
Ezekben a hetekben mindenki az olimpia lázában ég, én viszont úgy érzem, néha túlságosan is. Sokan hajlamosak ugyanis arra, hogy bármely magyar olimpiai eredményt - legyen az pozitív vagy negatív – túlreagáljanak. Szilágyi Áron aranyérmében a magyar nemzet felemelkedését,…..
autózz! Potenciális gyilkosok? 2012.06.21 07:26:00
Nemcsak közlekedési jellegű probléma, amiről Csaba is ír. Sajnos általánosságba véve jellemző a viselkedés, hogy lustaságból vagy csak úgy; egyesek semmibe veszik mások munkáját, illetve azt, hogy bizonyos korlátozásoknak tényleg oka lehet. Nem is értem, hogy nem világos…..
Claudius_az_Isten 2012.07.25 16:22:38
Némi idő eltelt az eredeti bejegyzés óta. Talán már a szerzőn kívül senki nem fogja olvasni a hozzászólásom, mégis lenne néhány megjegyzésem.
Először is van némi igazsága a szerzőnek.
Főleg atekintetben, hogy 2 perces kerülőért miért kell szalagot tépkedni, táblát borogatni.
Saját tapasztalataim azonban a következők.

Halásztelekről járok -ha az időjárás engedi- robogóval bel-Budára dolgozni.
M0 kombinált gyalog/kerékpáros-hídrész -Kresz szerint is itt közlekedhetek robogóval-, hárosi Duna-part, Növény utca, 6-os bevezető. Visszafelé tózse, csak fordított sorrendben.
Nagyjából a bejegyzés keletkezésének idején elkezdték össze-vissza feltúrni azokat a közterületeket, amelyeken addig közlekedtünk. A többes szám naponta és irányonként úgy gondolom, min. 1000-es nagyságrendű.
Soha, egyetlen feliratot, útbaigazítást nem láttam kihelyezve arra vonatkozóan, hogy gyalogosok, kerékpárosok, robogósok merre kerüljenek, mennyi ideig.
Arra hamar rájöttem, hogy a nyaralók között 300 m-es kerülővel visszajuthatok a szokásos kijáróhoz.
Mikor azonban a felújítás abba a szakaszba került, hogy fizikailag lehetetlen volt átjutni a korábbi kereszteződésen, semmi tájékoztatást nem adtak arra vonatkozóan, hogy ha az ott található aszfaltozott kerékpárútszerű úton elindulok jobbra, hová fogok kilyukadni, hol tudok visszamenni a főútvonalra.

Következő, még érdekesebb sztori.
Mikor az ominózuis kereszteződésben kifelé irányban megszűnt a balra kanyarodási lehetőség -hozzáteszem teljesen váratlanul-, fogalmam sem volt, hogy jutok fel a híd kerékpárútjára.
Megkérdeztem ott egy dolgozót. Útbaigazítás: menjek előre 100 métert. Ott van egy kihajtó, de azon még nincs forgalom, nyugodtan forduljak jobbra, és menjek szembe, nem fog jönni senki. Ott átjutok az út alatt.
Tényleg csak néhány nehézgép jött szembe, át óvatoskodtam közöttük.

Hát ez az érem másik oldala.

És még 2 megjegyzés.
Egyik napról a másikra lezárták a csomópont autós felhajtóágát az M5 irányába. A terelőtáblák este alig látatóak.
Előzetes tájékoztató táblák nem voltak. A hírportálokon egy szó sem volt a lezárásról.
Az elkészült le- és felhajtóágat több, mint 1 hónappal az eredeti határidő után adták át.

Nyilván, a problémák, hibák, amiket leírtam nem a cikkíró felelősségi körébe tartozik. Ám egy kicsit sepregethetne a saját munkáltatója portáján is.
Én sem szeretem, ha hülyeség miatt indulattal kioktat valaki, aztán a választ meg sem várva robog tovább, esetleg mondja a magát, mint akibe csak adó van felszerelve, vevő meg nem. Ákos hasonlóképpen érzett az alant fejtegetett helyzetben, bár azt azért neki sem ártana tudnia, hogy…..
Claudius_az_Isten 2009.11.19 13:51:32
@autosave:

Városi sebességkorlátozások...

Nem védem a hatóságokat, mert sok helyen tényleg lehetne emelni a sebességhatárt, vagy megszüntetni a korlátozást.

De gondolj bele -de tényleg gondolj bele úgy, mintha érintett lennél-, hogy hány olyan útszakasz van, amely elég jó minőségű, és szélességű akár a Forma-1-nek is, de ha felemelnék a sebességhatárt, a keresztforgalom, és lekanyarodók azonnal a torkos borzzal kerülnének egy csapatba.
Pont egy hete került szóba az a kereszteződés, aminek a közelében a mai történetünk is játszódik, akkor videót mutattunk egy köcsög fócvágenesről, aki tökön paszulyon át beverekedte magát a jobbra kanyarodó sávba, majd ment onnan tovább egyenesen. Feuer most egy ennél is…..
Claudius_az_Isten 2009.10.14 08:26:24
@sweety:

Mert a sok idióta:
1. Csak a belső sávban érzi jól magát. Bele van pecsételve a jogosítványába, hogy "Csak a belső sávra érvényes!!!". Némelyik szerintem oda is született.
(Rendszeresen látok olyat a Soroksárin, vagy Üllőin, hogy a mellékutcából bekanyarodó 20m-en belül már a belső sávban van, mert neki Miskolcon majd balra kell fordulnia. Vagy a másik tipikus. Üllői - Ferenc krt., kifelé az Üllőin, a lámpa előtt. Belső sávban 8 autó, középsőben 4, külsőben 1. Kinizsinél zöldre vált a lámpa, és a legtöbb birka továbbra is tömörül a belső sávban. Normális???)

2.
Az autóvezetők 1/3-a nem tud vezetni.
Az autóvezetők fele nem ismeri a kreszt.
Az autóvezetők 1/3-a nem tud közlekedni.
Az autóvezetők 1-3-a nem a vezetésre és a forgalmi szituációra koncentrál, nem figyel a többi résztvevőre.

Vannak olyan autóvezetők, akik mind a 4 kategóriába beletartoznak.
És most azokról nem is beszéltem, akik egyenesen lesz@rják, vagy szándékosan veszélyeztetik a többit.
Claudius_az_Isten 2009.10.15 12:03:47
@cso zsi:
10-ből 8x még autóval is gyorsabb a szélsőből indulva, és be-besorolva.
A "ki tud egyszerűbb ábrát rajzolni" versenynek Schdl lenne az abszolút győztese a lejjebb látható képpel, talán még enélkül is érthető lenne a sztori, mert nem valami bonyolult, hat sávos, felüljárós, össze-vissza fel-lehajtós kereszteződésről van szó. Ennek…..
Kifejezetten szerény nevű olvasónk, Claudius_az_Isten küldte be nekünk az alábbi sztorit egy negatív élményének hatására, pontokba szedve azt is leírja, hogy nekünk, autósoknak mire kell jobban odafigyelnünk, hogy béke legyen és szeretet, no meg hogy elkerüljük a baleseteket.…..
Claudius_az_Isten 2009.09.18 10:02:17
@promontor:
Jobbkezes utcáknál minden résztvevő lassít, ráadásul a legtöbb ilyen belvárosi helyszínen eleve nem mennek gyorsan. Ott nincs kockázat.

De úgyis hiába mondom, amíg nem tapasztalod meg 2 keréken.

És talán elkerülte a figyelmed, hogy autózom is. Bár az utóbbi években lényegesen kevesebbet, de ami mögöttem van, az több, mint amit a legtöbb ember egész életében vezet.
Claudius_az_Isten 2009.09.18 10:35:37
@promontor:
Nem azt mondtam, hogy egyáltalán ninc sigazad.
Hanem azt, hogy ha mérlegelnem kell a szabályos, és a biztonságos között, akkor az utóbbit fogom választani.
Mert a gyalogos és az én számomra is biztonságosabb.
És hidd el, hogy amikor nem állok meg, a mögöttem jövő autó sem áll meg. Pedig ő is látja a gyalogost.

Mellesleg egy olyan részletet ragadtatok ki az elbeszélésből, ami a napi útvonalamat tekintve kb. 1 héten 1x fordul elő.
Claudius_az_Isten 2009.09.18 11:01:05
@promontor:
Mivel Claudiust anno megmérgezték, a keresztre feszítés nem lenne stílszerű ;-)

Szerintem is az esetek többségében meg lehetne állni. De amikor nem, az már csak utólag derülne ki, és az nekem, a motoromnak, és talán még a gyalogosnak is fájna.
Jól kiszámolták az okosok, hogy milyen sok bevétele lesz a parkolási rablótársaságnak és az önkormányzatnak akkor, ha azt a sok, igen kihasznált és népszerű parkolóhelyet fizetőssé teszik ott a rakparton. Rica Maca készített néhány fotót és elküldte nekünk. Gratulálok az…..
Aki olvasta a nagysikerű Tesco-könyvet, vagy dolgozott ismerőse hipermarketben, azt tudja, hogy a leértékelt árukból csak a ropi és a kézmosó kerül ki a nagyközönségnek, az értékesebb termékeket elviszi a vezetőség, a maradékra megpróbálnak lecsapni az alkalmazottak. Egy ilyen…..
Azoknak szól az alábbi történet, akik az elmúlt három évben sem figyeltek eléggé. A Homár-klub első szabálya... nem az, hogy nem beszélünk róla, hanemhogy mindig elolvasunk mindent, mielőtt fizetünk. TaZnak ez nem sikerült, úgyhogy 5000 forintjából csak 3388-at sikerült…..
Nem mintha nem lenne nyilvánvaló, hogy forrásban lévő mustot lezárt műanyagpalackban forró erkélyen tartani petymegség, kezdő olvasóinknak talán mégis hasznos lehet Anna története, aki mégis megpróbálta. Olvasható kattintás után, vigyázzanak magukra! Kedves Homár!…..
Az alábbi jelentet a mai napon sikerült lefotóznunk szokásos bevásárlásunk alatt, helyszín: Cora, Budakalász. A halas akvárium csurig! A kérdés csak az, hogy mi lesz szegényekkel karácsonyig (az még pont egy hónap!). A kép jobb alsó sarkán már háton úszó példányt is…..
Aki hétvégén lemaradt volna róla, annak itt a pótlink az évtized hírére. Minthogy a PDA-k erősen veszélyeztetik a mobilpiacot, és ott egységesen miniUSB-csatlakozóval lehet tölteni a készülékeket, a mobilipar is egységes töltőcsatlakozást talált ki. Persze, amekkora…..
w Nem a haverom a kalauz 2007.09.03 05:30:00
Jó reggelt, kellemes hideg évszakot kívánok. Nem, Magyar Gárdából elég volt ennyi, és a magyar Star Wars Kid fotómontázsa sem érdemes szóra. A Gárdáról már megmondtam és fenntartom, azt meg igen szomorúnak találnám, ha mostantól úgy működne az országos politika, hogy…..