Adatok
macamuca [IHUN]
0 bejegyzést írt és 3266 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Jánosék tavaly költöztek ki Nagy-Britanniába, immár másodszor. Meglehetősen érdekes hónapokat töltöttek a szigetországban, ahol egy hotelben dolgozott takarítóként. Ebből az időszakból ragadott ki egy-egy életképet. (Azóta megint Magyarországon vannak, legalábbis átmenetileg.) A képeket is ő küldte,…..
macamuca [IHUN]
2017.06.12 22:24:44
@Dikusz:
"Mindig próbálok normális hangnemben vitatkozni, ha nem egyezik a véleményünk."
Én is, mármint próbálok normális hangnemben válaszolni-vitatkozni.
Nem tudom, mit éreztél nem normális/nem megfelelő hangnemnek, szóhasználatnak, ami miatt ezt most szükségesnek érezted megjegyezni, és tippelem, hogy nehezményezed is a válaszomat, mármint a stílusát, valamiért zokon vetted, bántónak érzed. Holott komolyan mondom, egyáltalán nem akartalak megbántani (általában senkit se, esetenként az irónia, szarkazmus belefér ugyan, de ez most nem ilyen eset), többek között azért sem, mert mindig normális stílusban írsz.
"De -meg ne haragudj rám- számomra úgy tűnik, hogy mindenáron ragaszkodsz a véleményedhez, nevezetesen ha kijelentetted egyszer, hogy nincs WC, akkor nincs."
A véleményem a saját, mondhatni friss tapasztalatomon alapul (május elején voltam ott).
Régebben sokszor jártam ott, tekintve, hogy az ország keleti feléből oda futnak be a vonatok, illetve onnan indulnak: emlékszem, volt wc a főépületben/csarnokban. Ezt kerestem volna, amikor megkérdeztem a vasutast (nem emlékeztem pontosan, melyik oldalon van). Nem tudom, te mikor jártál ott, mikori a tapasztalatod (az aluljáróban lévő wc meglétéről /ez egyébként ingyenesen használható?, vagy fizetős?/), de én a magam részéről elhittem az ott dolgozó vasutasnak (segítőkész, kedves, udvarias férfi, a bejáratnál lévő kávézónál állt, amikor a "nincs wc"-válaszon meghökkentem és a büfés hölgyre pillantottam, ő is rázta a fejét, nincs...), illetve büfésnek, hogy nuku wc. Értve ezalatt mindenki (=utasoknak szánva) számára ingyen elérhető/használható mosdót (ott, ahol mindenki/minden utas okvetlenül megfordul, a pénztárcsarnokban, tehát nem valami eldugott helyen).
Volt ilyen, de megszűnt... A fizetős wc, illetve az egyéb lehetőségek a közelben más tészta.
Tehát nem vélemény, hanem tapasztalat (a közelmúltból) az, amihez "ragaszkodom". A vasutas pedig akart segíteni, olyannyira, hogy az épület elé kikísérve mondta-mutogatta el, hogy merre menjek (illetve a 2 nappal későbbi visszajövetelem kapcsán is kérdeztem tőle, azt is elmondta, hogy ama helyre merre-honnan-hogyan jutok el).
Nem tudom, mit éreztél bántónak a korábbi kommentemben, de tekintve, hogy.egyáltalán nem állt szándékomban megbántani téged, ezúton kérek elnézést.
"Mindig próbálok normális hangnemben vitatkozni, ha nem egyezik a véleményünk."
Én is, mármint próbálok normális hangnemben válaszolni-vitatkozni.
Nem tudom, mit éreztél nem normális/nem megfelelő hangnemnek, szóhasználatnak, ami miatt ezt most szükségesnek érezted megjegyezni, és tippelem, hogy nehezményezed is a válaszomat, mármint a stílusát, valamiért zokon vetted, bántónak érzed. Holott komolyan mondom, egyáltalán nem akartalak megbántani (általában senkit se, esetenként az irónia, szarkazmus belefér ugyan, de ez most nem ilyen eset), többek között azért sem, mert mindig normális stílusban írsz.
"De -meg ne haragudj rám- számomra úgy tűnik, hogy mindenáron ragaszkodsz a véleményedhez, nevezetesen ha kijelentetted egyszer, hogy nincs WC, akkor nincs."
A véleményem a saját, mondhatni friss tapasztalatomon alapul (május elején voltam ott).
Régebben sokszor jártam ott, tekintve, hogy az ország keleti feléből oda futnak be a vonatok, illetve onnan indulnak: emlékszem, volt wc a főépületben/csarnokban. Ezt kerestem volna, amikor megkérdeztem a vasutast (nem emlékeztem pontosan, melyik oldalon van). Nem tudom, te mikor jártál ott, mikori a tapasztalatod (az aluljáróban lévő wc meglétéről /ez egyébként ingyenesen használható?, vagy fizetős?/), de én a magam részéről elhittem az ott dolgozó vasutasnak (segítőkész, kedves, udvarias férfi, a bejáratnál lévő kávézónál állt, amikor a "nincs wc"-válaszon meghökkentem és a büfés hölgyre pillantottam, ő is rázta a fejét, nincs...), illetve büfésnek, hogy nuku wc. Értve ezalatt mindenki (=utasoknak szánva) számára ingyen elérhető/használható mosdót (ott, ahol mindenki/minden utas okvetlenül megfordul, a pénztárcsarnokban, tehát nem valami eldugott helyen).
Volt ilyen, de megszűnt... A fizetős wc, illetve az egyéb lehetőségek a közelben más tészta.
Tehát nem vélemény, hanem tapasztalat (a közelmúltból) az, amihez "ragaszkodom". A vasutas pedig akart segíteni, olyannyira, hogy az épület elé kikísérve mondta-mutogatta el, hogy merre menjek (illetve a 2 nappal későbbi visszajövetelem kapcsán is kérdeztem tőle, azt is elmondta, hogy ama helyre merre-honnan-hogyan jutok el).
Nem tudom, mit éreztél bántónak a korábbi kommentemben, de tekintve, hogy.egyáltalán nem állt szándékomban megbántani téged, ezúton kérek elnézést.
macamuca [IHUN]
2017.06.12 22:32:53
@Herr Géza:
Ok, hamu+mamu fejemre, továbbá mea culpa, mea culpa maxima.
Valamint egy kérdés: a síneket kopácsolót hogy hívják? Nem anyakönyvileg!! :D , hanem szakmailag.
(lehet, hogy szakmailag helytelen krampácsolónak nevezni, de én tényleg mindig így hallottam emlegetni: esetleg egy, a köznyelvben tévesen rögzült megnevezésről van szó?, esetleg anno a krampacsolok a sineket is kocogtattak?, vagy szimpla helytelen info?)
Ok, hamu+mamu fejemre, továbbá mea culpa, mea culpa maxima.
Valamint egy kérdés: a síneket kopácsolót hogy hívják? Nem anyakönyvileg!! :D , hanem szakmailag.
(lehet, hogy szakmailag helytelen krampácsolónak nevezni, de én tényleg mindig így hallottam emlegetni: esetleg egy, a köznyelvben tévesen rögzült megnevezésről van szó?, esetleg anno a krampacsolok a sineket is kocogtattak?, vagy szimpla helytelen info?)
Sándor öt év Ausztria után költözött vissza Magyarországra, és ha azt mondom, meglepte a magyar valóság, akkor nem mondtam semmit. Mégsem vág neki még egyszer, a poszt végén azt is elárulja, miért.
Te is hazaköltöztél? Hogyan élted meg? Maradsz, vagy visszamennél megint? Jelentkezz a…..
macamuca [IHUN]
2017.06.09 20:50:29
@01234567:
Paciens neve: Fel! Támadunk!
Kezelőorvos neve: Dr. Alzheimer
--------------------------------------------
A sípszó után kérjük, hagyjon üzenetet!
Paciens neve: Fel! Támadunk!
Kezelőorvos neve: Dr. Alzheimer
--------------------------------------------
A sípszó után kérjük, hagyjon üzenetet!
Nagy-Britannia választ, méghozzá új parlamentet. Kicsit (nagyon) korábban, mint az várható volt, hiszen a menetrend szerint csak három év múlva kellett volna ismét az urnákhoz járulniuk a briteknek. Csak hát közbejött a Brexit, egy miniszterelnök-váltás, így aztán most jöhet az előrehozott…..
macamuca [IHUN]
2017.06.09 09:15:35
Azzal kezdeném, hogy én általánosságban bírom az angolokat, az angolszász kultúrát pedig kifejezetten, de ha valaki járt már brit nagyváros szórakozónegyedében péntek vagy szombat este, akkor azt is tudja, hogy ott azért nagyon kemény dolgok történnek, amiknek aztán 9 hónap múlva egyéb…..
macamuca [IHUN]
2017.06.06 17:37:04
@montroyal ( CAN qc):
Az "uralkodó" szerep átvétele (mármint a te gondolatmenetedet követve) lazán, könnyedén, egyszerűen megakadályozható óvszer beszerzésével/használatával, vagy vasectomiával.
Elvégre aki "uralkodik", az irányít, mindenek előtt a saját teste, élete, lehetőségei tekintetében, nemde?, tehát önvédelemből vedekezik. Nem a nőre hárítja, nem a nőtől várja (el), hanem maga teszi meg.
Ha nem?... Nos....
Az "uralkodó" szerep átvétele (mármint a te gondolatmenetedet követve) lazán, könnyedén, egyszerűen megakadályozható óvszer beszerzésével/használatával, vagy vasectomiával.
Elvégre aki "uralkodik", az irányít, mindenek előtt a saját teste, élete, lehetőségei tekintetében, nemde?, tehát önvédelemből vedekezik. Nem a nőre hárítja, nem a nőtől várja (el), hanem maga teszi meg.
Ha nem?... Nos....
macamuca [IHUN]
2017.06.06 20:25:32
@Payrollerwitch:
UK-ban.
Minden fogamzásgátló ingyenes.
Tabletta, hurok, beültetett "tabletta", sterilizáció, óvszer (patikában kérve, ugyanott (és persze a boltokban is) vásárolhat is márkajelzéses cuccot is bárki).
UK-ban.
Minden fogamzásgátló ingyenes.
Tabletta, hurok, beültetett "tabletta", sterilizáció, óvszer (patikában kérve, ugyanott (és persze a boltokban is) vásárolhat is márkajelzéses cuccot is bárki).
Virág már gimnáziumba, majd egyetemre is Ausztriába járt, és mint írja, a Magyarországon a külföldiekkel szemben gerjesztett hangulat miatt eszébe sem jut, hogy visszaköltözzön...
macamuca [IHUN]
2017.06.02 10:48:58
@Arthamyr:
Ezzel (2. pont) együtt simán acsarog (=irigykedik, beszól, megjegyzést tesz, leszól, stb) azokra, akiknek tényleg/szerinte könnyebb, jobb, stb az élete az övénél...
A ner leszarása még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a saját keserűségét/megkeseredettségét ne zúdítsa rá valakire, és lényegtelen, hogy miért pont akkor/ott/arra a személyre zúdította...
Egyre többen, egyre nagyobb mértékben elégedetlenek, egyre többen, egyre gyakrabban érzik úgy, hogy torkig ér a keserűség, tehát muszáj kiadni magukból = egyre gyakrabban történik meg, hogy szimpla hétköznapi emberek szimpla hétköznapi helyeken, helyzetekben váratlan és keserű, negatív, bántó módon nyilvánulnak meg = közbeszéd, használt szavak/fogalmak elterjedése, jelentéstartalma (a kormány által használt/alkalmazott retorika aktív közreműködésével....) erőteljes átalakulása bezony egyre jobban észrevehető, elsősorban annak, aki nem benne él =hazalátogat, vagy visszaköltözik......
Ezzel (2. pont) együtt simán acsarog (=irigykedik, beszól, megjegyzést tesz, leszól, stb) azokra, akiknek tényleg/szerinte könnyebb, jobb, stb az élete az övénél...
A ner leszarása még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a saját keserűségét/megkeseredettségét ne zúdítsa rá valakire, és lényegtelen, hogy miért pont akkor/ott/arra a személyre zúdította...
Egyre többen, egyre nagyobb mértékben elégedetlenek, egyre többen, egyre gyakrabban érzik úgy, hogy torkig ér a keserűség, tehát muszáj kiadni magukból = egyre gyakrabban történik meg, hogy szimpla hétköznapi emberek szimpla hétköznapi helyeken, helyzetekben váratlan és keserű, negatív, bántó módon nyilvánulnak meg = közbeszéd, használt szavak/fogalmak elterjedése, jelentéstartalma (a kormány által használt/alkalmazott retorika aktív közreműködésével....) erőteljes átalakulása bezony egyre jobban észrevehető, elsősorban annak, aki nem benne él =hazalátogat, vagy visszaköltözik......
macamuca [IHUN]
2017.06.02 16:25:46
@komisz_kölök:
Szóval az értelmes diplomáért én fizetek (államnak, sulinak), az értelmetlen diplomáért meg nekem fizetnek.
És az, hogy nekem kell fizetnem, az motivál, arra, hogy fizetni is akarjak.
Aha.
Hát logika órán rendszeres hiányzó voltál, az hótziher, a felsőoktatásról is csak kívülállóként hallottál ezt-azt, és nagy valószínűséggel halványlila segédfogalmad sincs, hogy az orvos-mérnök-IT diplomákon túl mégis mi frásznak oktatnak mást is egyetemeken, főiskolákon (majd diplomát is adnak..., feleslegesen..., mármint szerinted).
Ha nem tudod, nem érted, akkor felesleges: szerinted ennyire eccerű ...
Nice.
Szóval az értelmes diplomáért én fizetek (államnak, sulinak), az értelmetlen diplomáért meg nekem fizetnek.
És az, hogy nekem kell fizetnem, az motivál, arra, hogy fizetni is akarjak.
Aha.
Hát logika órán rendszeres hiányzó voltál, az hótziher, a felsőoktatásról is csak kívülállóként hallottál ezt-azt, és nagy valószínűséggel halványlila segédfogalmad sincs, hogy az orvos-mérnök-IT diplomákon túl mégis mi frásznak oktatnak mást is egyetemeken, főiskolákon (majd diplomát is adnak..., feleslegesen..., mármint szerinted).
Ha nem tudod, nem érted, akkor felesleges: szerinted ennyire eccerű ...
Nice.
A kérdés felmerült már itt, a blogon, most újabb válasz érkezett rá Zitától, Hollandiából. Talán nem sértek titkot, ha annyit elárulok, hogy a kísérőlevélben azt írta nekem, hogy praktikus tanácsoktól mentes az írása, mert arról sokan jókat írtak már. Inkább elidőzött a neki fontos és érdekes…..
macamuca [IHUN]
2017.06.01 17:34:20
macamuca [IHUN]
2017.06.01 18:18:22
@Arthamyr:
" 7 év alatt az ember már komoly előrelépést szeretne, ..."
Nem feltétlenül van így, ráadásul nincs is rá szükség = gondolj bele (maradva a konkrét sztorinál, mint példánál): tényleg szükséges (=értve: helyes, követendő) az, hogy mindenki akarjon (!!) előrelépni, magasabb/vezető pozira váltani?, mert ha nem, akkor elvesztegeti az idejét, életét, stb? Mindenki akarjon hotelmanager lenni, sőt, váljon is azzá, mert ha 1: nem akar 2: nem sikerül, akkor nem tekinthető eredményes, teljes, sikeres, boldog, elégedett, stbstb élet/életvitel "tulajdonosának"? Egyszerű matek pedig: tizen-, huszon-akármennyi , "csak"-kategóriás munkakörben dolgozó ember +1, azaz egy magasabb beosztású vezető/valaki, minél feljebb lép, annál kevesebb hely=szükség van mégmagasabbszintűvezetőre, vagyis egyre kevesebb ember lehet mégsikeresebb/boldogabb/stb.
Nem kekeckedes, és nem is kimondottan csakis neked szól ez a gondolatmenet, csak most a te kommented kapcsán jutott eszembe (nem először), és most le is írtam (megpróbáltam megfogalmazni...).
Mert olvasom, hallom, tapasztalom, hogy bezony sokaknál jelen van ez a felfogás, az onkentelen (vagy tudatos...) lenézés, miszerint ha "csak"-kategóriás munkakörben dolgozol, pláne ha nem is akarsz feljebb lépni/változtatni, akkor emberileg is "csak"-kategóriás lehetsz = valamiképpen csökkentértékű, kevesebbet érő...
(a tudatos lenézés azért kicsit másabb, mert olyankor az illető önmagát is többre tartja jellemzően (okkal, vagy ok nélkül, mindegy), tehát esetében a lenézés szerves és logikus része a felfogásának, gondolkozásának, míg az önkéntelen lenézés "képviselője" elvileg=tudatosan nem néz le senkit, sőt, soxor hangoztatja az egyenlőséget, aztán jön egy spontán megnyilvánulás...)
" 7 év alatt az ember már komoly előrelépést szeretne, ..."
Nem feltétlenül van így, ráadásul nincs is rá szükség = gondolj bele (maradva a konkrét sztorinál, mint példánál): tényleg szükséges (=értve: helyes, követendő) az, hogy mindenki akarjon (!!) előrelépni, magasabb/vezető pozira váltani?, mert ha nem, akkor elvesztegeti az idejét, életét, stb? Mindenki akarjon hotelmanager lenni, sőt, váljon is azzá, mert ha 1: nem akar 2: nem sikerül, akkor nem tekinthető eredményes, teljes, sikeres, boldog, elégedett, stbstb élet/életvitel "tulajdonosának"? Egyszerű matek pedig: tizen-, huszon-akármennyi , "csak"-kategóriás munkakörben dolgozó ember +1, azaz egy magasabb beosztású vezető/valaki, minél feljebb lép, annál kevesebb hely=szükség van mégmagasabbszintűvezetőre, vagyis egyre kevesebb ember lehet mégsikeresebb/boldogabb/stb.
Nem kekeckedes, és nem is kimondottan csakis neked szól ez a gondolatmenet, csak most a te kommented kapcsán jutott eszembe (nem először), és most le is írtam (megpróbáltam megfogalmazni...).
Mert olvasom, hallom, tapasztalom, hogy bezony sokaknál jelen van ez a felfogás, az onkentelen (vagy tudatos...) lenézés, miszerint ha "csak"-kategóriás munkakörben dolgozol, pláne ha nem is akarsz feljebb lépni/változtatni, akkor emberileg is "csak"-kategóriás lehetsz = valamiképpen csökkentértékű, kevesebbet érő...
(a tudatos lenézés azért kicsit másabb, mert olyankor az illető önmagát is többre tartja jellemzően (okkal, vagy ok nélkül, mindegy), tehát esetében a lenézés szerves és logikus része a felfogásának, gondolkozásának, míg az önkéntelen lenézés "képviselője" elvileg=tudatosan nem néz le senkit, sőt, soxor hangoztatja az egyenlőséget, aztán jön egy spontán megnyilvánulás...)
macamuca [IHUN]
2017.06.01 19:51:22
Ausztrália ugyan nagyon messze van Magyarországtól, történelmi és egyéb okokból mégis fontos szerepet játszik a mindenkori határátkelő magyarok életében. Meglepően sokan élnek ott, és kétségtelenül van valami vonzó az országban. Nemrégiben azonban nem túl örömteli hírek…..
macamuca [IHUN]
2017.05.31 16:28:54
@adg:
Ópasztmekkkkk.... :DDDDDDD
Szóval a pókok megölik, a cápák megeszik, közben meg ezerrel pirít a Nap, végül a bolygó (vagy Bolygó??) fennmarad/virul/ilyesmi.
(ha részt enni kell, szójjá', lécci, azt olvastam a jutyubon, a videlyók alatt, hogy a cápauszony leves fincsi: önfeláldozó módon letesztelném, csakis a bolygó érdekében, stbetcstbetc....)
Ópasztmekkkkk.... :DDDDDDD
Szóval a pókok megölik, a cápák megeszik, közben meg ezerrel pirít a Nap, végül a bolygó (vagy Bolygó??) fennmarad/virul/ilyesmi.
(ha részt enni kell, szójjá', lécci, azt olvastam a jutyubon, a videlyók alatt, hogy a cápauszony leves fincsi: önfeláldozó módon letesztelném, csakis a bolygó érdekében, stbetcstbetc....)
macamuca [IHUN]
2017.05.31 17:27:57
Ha a tegnapi poszt vitát kavart, akkor a mai is fog, ez nagyjából borítékolható, de lehet, hogy ellenkező előjellel. Norina írása ugyanis arról szól, szerinte miért jobb hazatérni, mint külföldön élni. Hát lássuk!..
macamuca [IHUN]
2017.05.30 16:29:58
@diggerdriver:
Ób+....
:))))))))))))))))))))))))))-)))
(üveg? papír? egyáltalán: csíkos?????)
(kösz a magas labdát, you made my day :DDDD)
Ób+....
:))))))))))))))))))))))))))-)))
(üveg? papír? egyáltalán: csíkos?????)
(kösz a magas labdát, you made my day :DDDD)
macamuca [IHUN]
2017.05.30 16:40:44
@P.Elliot:
"Az hogy mindket fel masik szemellyel hetyeg es meg tart a hazassag? Nagyon ritka az ilyen, azt hiszem ezt hivjak nyitott hazassagnak, amibol meg mindig eleg keves van."
A poszttól, posztolótól függetlenül, kizárólag az idézett sorokra, mint létező jelenségre reagálva:
Nem, nem ritka az ilyen, a mindkét fél mással hetyeg...
Nyitott házasságának akkor nevezik, ha mindkét fél tudtával ÉS beleegyezésével történik, méghozzá előre (!!!) megbeszélve (tehát nem a félrehetyegés után!! értesülve-elfogadva-kényszerből beleegyezve. Hangsúly az "előre", "kölcsönösen", "önként", "tetszéssel / szívesen" (tehát nem belekenyszerulve) szavakon.
"Az hogy mindket fel masik szemellyel hetyeg es meg tart a hazassag? Nagyon ritka az ilyen, azt hiszem ezt hivjak nyitott hazassagnak, amibol meg mindig eleg keves van."
A poszttól, posztolótól függetlenül, kizárólag az idézett sorokra, mint létező jelenségre reagálva:
Nem, nem ritka az ilyen, a mindkét fél mással hetyeg...
Nyitott házasságának akkor nevezik, ha mindkét fél tudtával ÉS beleegyezésével történik, méghozzá előre (!!!) megbeszélve (tehát nem a félrehetyegés után!! értesülve-elfogadva-kényszerből beleegyezve. Hangsúly az "előre", "kölcsönösen", "önként", "tetszéssel / szívesen" (tehát nem belekenyszerulve) szavakon.
Az alkalmazkodás a határátkelés egyik alapkérdése, és alkalmazkodni bizony még a fehér homokos kis Paradicsomban is kell – derül ki az egyik ajánlott posztból. Emellett lesz szó a most kezdődött Ramadánról, végül kalandozunk egyet Malmöben is.
(Fotó: pixabay.com/FrodeCJ)..
macamuca [IHUN]
2017.05.28 11:59:10
macamuca [IHUN]
2017.05.29 12:00:52
@gabors:
Igen..., bezzeg a keresztény hit!, az sokkal jobb, mert az sose' csinált efféléket és a keresztények böjtölési előírásai/szokásai lazábbak.
Ja.......
Igen..., bezzeg a keresztény hit!, az sokkal jobb, mert az sose' csinált efféléket és a keresztények böjtölési előírásai/szokásai lazábbak.
Ja.......
macamuca [IHUN]
2017.05.30 01:01:45
@gabors:
Nem említetted sehol, ahogyan én sem arra utaltam, ami a Koránban, Bibliában van, hanem arra, amit X hit/vallás/egyház/isten/akarki-akármi nevében a vak(!!)hitű, szélsőségesen hitbuzgó hívők műveltek.
Anno a kereszténység nevében oldokoltek lelkesen tomegeket, meghozza kegyetlenül (apropo: szerintem csak kegyetlenül lehet ölni, kivaltkepp háborúban, Olymindegy, mifele háború) és teritettek lelkesen, aki nem tért meg, azt megoltek, aki megtert, sokszor azt is, merthogy nem volt elég lelkes, buzgo hívő (inkvizíció mukodese szerte a keresztények által uralt területeken, szerte a világban = az aldozatok száma ...., de a lelkük érdekében muszáj volt, mármint a szetetetet hirdető kereszténység harcosai, az inkvizitorok szerint, természetesen pápai áldással ÉS támogatással mukodtek...). A Biblia ugyan nem írta elő a hitetlenek megoleset, de a lelkes hívők évszázadokon át mégis rendületlenül oltek a hitük nevében, annak terjesztése érdekében, térítettek karddal, puskaval (mikor mi volt kéznél...), még egymás között os buzgon oldokoltek (katolikus, református, unitárius, stb egymást is szívesen küldte a pokolta, mert másként imádta ugyanazt az istent, a zsidot meg a mai napig mind a legnagyobb egyetertesben utalja, mármint a vakbuzgó hívőik...)
Tehát szerintem semmi gond nincs a mohamedan vallassal, a gond a nem gondolkozó (már megint ez a gondolkodás..., ez a vesszőparipám...), a hitet, vallást mindenek fölé helyező vakbuzgó, vakhitű emberekkel, illetve a mindezen tulajdonságokon alapuló tetteikkel van.
Minden vallasnal.
A legtöbb mohamedan-ellenes ember "lelkesen" félti a kereszténységet, a keresztény Európát, elfeledkezve arról, hogy a féltett vallás szélsőséges képviselői pont ugyanazokat a túlkapásokat követték el hitük nevében, mint a muszlim szelsosegesek.
Mindössze erre utaltam ama mondattal. De ugy tűnik, nem volt egyértelmű, nem volt érthető.
Nem említetted sehol, ahogyan én sem arra utaltam, ami a Koránban, Bibliában van, hanem arra, amit X hit/vallás/egyház/isten/akarki-akármi nevében a vak(!!)hitű, szélsőségesen hitbuzgó hívők műveltek.
Anno a kereszténység nevében oldokoltek lelkesen tomegeket, meghozza kegyetlenül (apropo: szerintem csak kegyetlenül lehet ölni, kivaltkepp háborúban, Olymindegy, mifele háború) és teritettek lelkesen, aki nem tért meg, azt megoltek, aki megtert, sokszor azt is, merthogy nem volt elég lelkes, buzgo hívő (inkvizíció mukodese szerte a keresztények által uralt területeken, szerte a világban = az aldozatok száma ...., de a lelkük érdekében muszáj volt, mármint a szetetetet hirdető kereszténység harcosai, az inkvizitorok szerint, természetesen pápai áldással ÉS támogatással mukodtek...). A Biblia ugyan nem írta elő a hitetlenek megoleset, de a lelkes hívők évszázadokon át mégis rendületlenül oltek a hitük nevében, annak terjesztése érdekében, térítettek karddal, puskaval (mikor mi volt kéznél...), még egymás között os buzgon oldokoltek (katolikus, református, unitárius, stb egymást is szívesen küldte a pokolta, mert másként imádta ugyanazt az istent, a zsidot meg a mai napig mind a legnagyobb egyetertesben utalja, mármint a vakbuzgó hívőik...)
Tehát szerintem semmi gond nincs a mohamedan vallassal, a gond a nem gondolkozó (már megint ez a gondolkodás..., ez a vesszőparipám...), a hitet, vallást mindenek fölé helyező vakbuzgó, vakhitű emberekkel, illetve a mindezen tulajdonságokon alapuló tetteikkel van.
Minden vallasnal.
A legtöbb mohamedan-ellenes ember "lelkesen" félti a kereszténységet, a keresztény Európát, elfeledkezve arról, hogy a féltett vallás szélsőséges képviselői pont ugyanazokat a túlkapásokat követték el hitük nevében, mint a muszlim szelsosegesek.
Mindössze erre utaltam ama mondattal. De ugy tűnik, nem volt egyértelmű, nem volt érthető.
A legfrissebb adatok arra utalnak, hogy sokan igennel válaszolnak a címben feltett kérdésre, elindult ugyanis az uniós határátkelők elvándorlása az Egyesült Királyságból.
Te is meggondoltad magad az angliai munkavállalás kapcsán? Vagy mégis belevágsz? Esetleg visszaköltöztél Magyarországra a Brexit…..
macamuca [IHUN]
2017.05.26 21:28:20
@London2009:
Én a jellemző életkorról beszéltem, amikor X korosztály megszulte az első gyereket. Plusz-mínusz mindig voltak esetek, szám szerint nem kevés, százalékosan viszont igen. Tehát amikor X korosztály várható nyugdíjba vonulási életkoráról beszélünk, akkor célszerűbb a zöm/többség jellemző "helyzetét" figyelembe venni, a személyes ismereten alapuló esetek helyett.
Pld a tanato által említett 40 év munkaviszony utáni nyugdíjazás lehetősége: 200 ezren vették igénybe. Node az érintett korosztály hány főből áll? = mennyire nevezhető jellemzőnek ez a nyugdíj adott korosztályban?, a számszerűen nagy esetszámmal együtt?
Ugyanígy a szülés kapcsán: mennyire jellemző, hogy a nagyi nyugdíjas, ráér, hát majd befogjuk bébiszitternek (azt most hagyjuk, hogy esetleg a nagyi másként tervezte volna, meg egyáltalán, miért elvárás/elvárható ez, olyannyira, hogy soxor evidenciaként van kezelve...)?
Nekem ezek a részletek, mégpedig sokak=többség esetében jelen lévő részletek bökik a szememet, épp azért, mert ezekkel össze nem egyeztethető dolgokat vár el sok ember... Hát hogy?...
Én a jellemző életkorról beszéltem, amikor X korosztály megszulte az első gyereket. Plusz-mínusz mindig voltak esetek, szám szerint nem kevés, százalékosan viszont igen. Tehát amikor X korosztály várható nyugdíjba vonulási életkoráról beszélünk, akkor célszerűbb a zöm/többség jellemző "helyzetét" figyelembe venni, a személyes ismereten alapuló esetek helyett.
Pld a tanato által említett 40 év munkaviszony utáni nyugdíjazás lehetősége: 200 ezren vették igénybe. Node az érintett korosztály hány főből áll? = mennyire nevezhető jellemzőnek ez a nyugdíj adott korosztályban?, a számszerűen nagy esetszámmal együtt?
Ugyanígy a szülés kapcsán: mennyire jellemző, hogy a nagyi nyugdíjas, ráér, hát majd befogjuk bébiszitternek (azt most hagyjuk, hogy esetleg a nagyi másként tervezte volna, meg egyáltalán, miért elvárás/elvárható ez, olyannyira, hogy soxor evidenciaként van kezelve...)?
Nekem ezek a részletek, mégpedig sokak=többség esetében jelen lévő részletek bökik a szememet, épp azért, mert ezekkel össze nem egyeztethető dolgokat vár el sok ember... Hát hogy?...
macamuca [IHUN]
2017.05.27 11:40:09
@Kaptabakta:
18 évesen érettségi, majd 6 év orvosi egyetem után általános orvosi diploma 24 évesen.
Ideális esetben
- már ekkor pontosan tudja, mire szeretne szakosodni
- talál is olyan helyet (kórházat, kórházi osztályt) ahol van felvétel gyakornoknak/rezidensnek ÉS fel is veszik (hogy az esetleges költözést, lakhatást, stb is meg tudja oldani a frissen végzett egyetemista/pályakezdő, az szintén része az ideális esetnek/helyzetnek...)
- elkezdi a 2 éves szakorvosi gyakorlatot, és megszakítás nélkül végig is viszi
- a 2 év elteltével az osztályvezető főorvos aláírja a szakvizsgára jelentkezését = szakvizsgára javasolja (enélkül nix vizsga..)
- jelentkezik a szakvizsgára és sikeresen abszolválja azt.
Nah, ebben az ideális esetben 26 évesen szakorvos lett az illető, és 30 éves korára van/lesz 4 év szakorvosi gyakorlata.., ami ad ugyan rutint, nem keveset, de adott szakon belül az ún. komolyabb esetek ellátását, kezelését nem a kezdő szakorvosra bízzák (ahogy minden szakmában szokás), tehát szakterületén belül a komolyabb=szakmailag nagyobb kihívást jelentő esetek kapcsán értelemszerűen kisebb/kevesebb tapasztalata (rutinja) van. Idővel aztán természetesen ezt is megszerzi.
Nah, ez a menetrend ideális esetben. Ha bármelyik fentebb említett feltétel nem teljesül "azonnal", bármi ok miatt csúszik a teljesülése, akkor csúszik a szakvizsga = szakorvossá válás időpontja is == bezony gyakoribb, hogy 28-30 éves kor körül lesz szakorvos a doki. Merthogy az ideális eset/helyzet fogalmazzunk úgy, hogy nem jellemző/nem túl gyakori...
Az említett 30 éves professzor elképzelhető, ha az ideális körülményekhez zseni-faktor és szerencse is kapcsolódik, ezekkel együtt is fehér holló kategóriás eset: megesik, előfordul, de mérvadónak nemigen tekinthető...
(azok a fránya részletek, már megint, mindig, feszt...)
18 évesen érettségi, majd 6 év orvosi egyetem után általános orvosi diploma 24 évesen.
Ideális esetben
- már ekkor pontosan tudja, mire szeretne szakosodni
- talál is olyan helyet (kórházat, kórházi osztályt) ahol van felvétel gyakornoknak/rezidensnek ÉS fel is veszik (hogy az esetleges költözést, lakhatást, stb is meg tudja oldani a frissen végzett egyetemista/pályakezdő, az szintén része az ideális esetnek/helyzetnek...)
- elkezdi a 2 éves szakorvosi gyakorlatot, és megszakítás nélkül végig is viszi
- a 2 év elteltével az osztályvezető főorvos aláírja a szakvizsgára jelentkezését = szakvizsgára javasolja (enélkül nix vizsga..)
- jelentkezik a szakvizsgára és sikeresen abszolválja azt.
Nah, ebben az ideális esetben 26 évesen szakorvos lett az illető, és 30 éves korára van/lesz 4 év szakorvosi gyakorlata.., ami ad ugyan rutint, nem keveset, de adott szakon belül az ún. komolyabb esetek ellátását, kezelését nem a kezdő szakorvosra bízzák (ahogy minden szakmában szokás), tehát szakterületén belül a komolyabb=szakmailag nagyobb kihívást jelentő esetek kapcsán értelemszerűen kisebb/kevesebb tapasztalata (rutinja) van. Idővel aztán természetesen ezt is megszerzi.
Nah, ez a menetrend ideális esetben. Ha bármelyik fentebb említett feltétel nem teljesül "azonnal", bármi ok miatt csúszik a teljesülése, akkor csúszik a szakvizsga = szakorvossá válás időpontja is == bezony gyakoribb, hogy 28-30 éves kor körül lesz szakorvos a doki. Merthogy az ideális eset/helyzet fogalmazzunk úgy, hogy nem jellemző/nem túl gyakori...
Az említett 30 éves professzor elképzelhető, ha az ideális körülményekhez zseni-faktor és szerencse is kapcsolódik, ezekkel együtt is fehér holló kategóriás eset: megesik, előfordul, de mérvadónak nemigen tekinthető...
(azok a fránya részletek, már megint, mindig, feszt...)
macamuca [IHUN]
2017.05.28 17:48:02
@vándor madár:
"Magyarországon nem 2 év a szakorvosképzés."
De.
Pontosabban minimum 2 év: lásd az általad linkelt törvény 1. mellékletét: az ún. törzsképzési idő mindenütt 24 hónap..., tehát.....
A többi tévedésed is hasonlóan egyszerűen cáfolható, de felesleges, azt hiszem..., te ugyanis olvasol, de nem értelmezel. Még azt sem, amit te magad keresel elő a netről, mint saját állításod igazolását, aztán kiderül, hogy éppenhogy önnagadat cáfolod...
Szóval higgy, ami jólesik, hinni tényleg könnyebb, mint ....
"Magyarországon nem 2 év a szakorvosképzés."
De.
Pontosabban minimum 2 év: lásd az általad linkelt törvény 1. mellékletét: az ún. törzsképzési idő mindenütt 24 hónap..., tehát.....
A többi tévedésed is hasonlóan egyszerűen cáfolható, de felesleges, azt hiszem..., te ugyanis olvasol, de nem értelmezel. Még azt sem, amit te magad keresel elő a netről, mint saját állításod igazolását, aztán kiderül, hogy éppenhogy önnagadat cáfolod...
Szóval higgy, ami jólesik, hinni tényleg könnyebb, mint ....
Valami azt súgja, a mai poszt szerzője, TheGee és férje nagyon nincsenek egyedül dilemmájukkal, ami röviden úgy foglalható össze, hogy a Brexit óta Nagy-Britannia már nem az a hely, mint volt előtte, viszont merre lehet onnan továbblépni? Érdemes-e kockára tenni az eddig a…..
macamuca [IHUN]
2017.05.23 17:49:39
macamuca [IHUN]
2017.05.23 19:25:42
@vöribaba:
Drága és limitált: neked lehet, hogy drága és nehezen elérhető, de nekem pld nem az. A DKNY Gold a napi "adagom", ruciban mást (más stílust) favorizalok, a MAC is lazán fogyócucc. Takanyó létemre.
Kinek mi a drága, ugye, no és kinek milyen fogalmai/ismeretei vannak stílus, minőség, etc. terén...
Drága és limitált: neked lehet, hogy drága és nehezen elérhető, de nekem pld nem az. A DKNY Gold a napi "adagom", ruciban mást (más stílust) favorizalok, a MAC is lazán fogyócucc. Takanyó létemre.
Kinek mi a drága, ugye, no és kinek milyen fogalmai/ismeretei vannak stílus, minőség, etc. terén...
macamuca [IHUN]
2017.05.23 19:36:00
@Herr Géza:
Van, akinek "képzett"-sége van, és van, akinek "képzet"-e.
Utóbbi birtoklása eredményezi azt, hogy kalandvágyból nekivág Londóniának, hogy "britt"-eket nézzen, aztán frászt kap, mert rádöbben, hogy szúrásbiztos mellény és fejvédő nélkül jött-ment, és hallgatta a "britt" hapsik keresztkérdéseit.
Az az egy kis -t (hiánya, vagy megléte, a valóságban!!) ilyen sokat jelent(het)...
(a :P szmájlit is tessen figyuzni az ominózus komment végén! ;) )
Van, akinek "képzett"-sége van, és van, akinek "képzet"-e.
Utóbbi birtoklása eredményezi azt, hogy kalandvágyból nekivág Londóniának, hogy "britt"-eket nézzen, aztán frászt kap, mert rádöbben, hogy szúrásbiztos mellény és fejvédő nélkül jött-ment, és hallgatta a "britt" hapsik keresztkérdéseit.
Az az egy kis -t (hiánya, vagy megléte, a valóságban!!) ilyen sokat jelent(het)...
(a :P szmájlit is tessen figyuzni az ominózus komment végén! ;) )
Elgondolkodtató adatok jelentek meg a napokban arról, mennyien tervezgetik a határátkelést Magyarországon. Sokan közülük ráadásul nem csak a szavak szintjén, hanem komolyan foglalkoznak az elvándorlás gondolatával...
macamuca [IHUN]
2017.05.22 22:47:56
@fhdgy:
1: lehetetlenseg tudni (az érintettek létszáma miatt, plusz lakhelyuk szetszortsaga miatt)
2: miért kellene tudni?? Toluk "elvarhatobb" az emberség, emberseges cselekvés szukseg/lehetoseg eseten?
...
1: lehetetlenseg tudni (az érintettek létszáma miatt, plusz lakhelyuk szetszortsaga miatt)
2: miért kellene tudni?? Toluk "elvarhatobb" az emberség, emberseges cselekvés szukseg/lehetoseg eseten?
...
macamuca [IHUN]
2017.05.23 00:36:21
@fhdgy:
"Illene" embersegesnek lenni???, mondod ezt annak, aki ép ésszel felfoghatatlan embertelenseget élt túl, merthogy valaki(k) emberseges(ek) volt(ak) és megmentették.
Megmentés alatt a test ertve, az élet, a létezés. De hogy a lelke/mentalitasa mennyire sérült, netán torzult, arról nem esik szó..., csak arról, hogy ha emberseges emberek megmentették a puszta életét, akkor tőle/leszarmazottaitol elvarhato (!!!...) az embersrges viselkedés (pld mások megmentése).
Torzult személyiség, bosszúvágy, ilyesmi fel sem merül.
Elethosszig tartó, sőt, nemzedekeken ativelo hálaérzet ÉS erre alapozott felfogas, életmód, mindez elvárásként: ez viszont felmerül, depláne mint magától értetődő valami.
Mondd, tényleg nem érted, nem érzed, hogy miért viszolyogtató ez a felfogás??
Az atyák, szülők sorsa, élete, amint heted-/sokadíziglen ratelepszik az utódokra, merthat lám, akad, aki szerint ez a magától értetődő....
"Illene" embersegesnek lenni???, mondod ezt annak, aki ép ésszel felfoghatatlan embertelenseget élt túl, merthogy valaki(k) emberseges(ek) volt(ak) és megmentették.
Megmentés alatt a test ertve, az élet, a létezés. De hogy a lelke/mentalitasa mennyire sérült, netán torzult, arról nem esik szó..., csak arról, hogy ha emberseges emberek megmentették a puszta életét, akkor tőle/leszarmazottaitol elvarhato (!!!...) az embersrges viselkedés (pld mások megmentése).
Torzult személyiség, bosszúvágy, ilyesmi fel sem merül.
Elethosszig tartó, sőt, nemzedekeken ativelo hálaérzet ÉS erre alapozott felfogas, életmód, mindez elvárásként: ez viszont felmerül, depláne mint magától értetődő valami.
Mondd, tényleg nem érted, nem érzed, hogy miért viszolyogtató ez a felfogás??
Az atyák, szülők sorsa, élete, amint heted-/sokadíziglen ratelepszik az utódokra, merthat lám, akad, aki szerint ez a magától értetődő....
macamuca [IHUN]
2017.05.23 00:39:05
A mai poszt tulajdonképpen vallomás. Sok mindenről van benne szó: munkáról, a szakma szeretetéről, kihívásokról és az azokra adott válaszokról, külföldi életről is – szerintem sokan magukra ismernek majd benne, legalábbis remélem. Az elmúlt napokban úgyis volt elég vita, szóval evezzünk ma békésebb…..
macamuca [IHUN]
2017.05.18 11:39:49
macamuca [IHUN]
2017.05.18 11:40:20
macamuca [IHUN]
2017.05.18 22:58:23
@Golf2:
Az eddigi 1000 fontot akarja 2000 fontra emelni Theresa May pártja, ha győz a június 8.-i választáson = ez tehát nem tény, hanem pártprogram-terv. (sanszos, hogy nyernek, de ezzel együtt ez perpill csak terv).
Ja, és nem "külföldiek", hanem "EU-n kivuliek" esetében.
Eme "apróságok" picit más negvilagitasba helyezik az általad közölteket..., mármint szerintem...
Az eddigi 1000 fontot akarja 2000 fontra emelni Theresa May pártja, ha győz a június 8.-i választáson = ez tehát nem tény, hanem pártprogram-terv. (sanszos, hogy nyernek, de ezzel együtt ez perpill csak terv).
Ja, és nem "külföldiek", hanem "EU-n kivuliek" esetében.
Eme "apróságok" picit más negvilagitasba helyezik az általad közölteket..., mármint szerintem...
Amikor elolvastam Móni posztját, őszintén szólva kicsit bizonytalan voltam, mennyire illik a Határátkelőre. Aztán arra gondoltam, mégiscsak arról van szó, hogy miként látja egy Amerikából Magyarországra visszaköltözött magyar a jelenlegi helyzetet, úgyhogy végül is…..
macamuca [IHUN]
2017.05.15 12:21:32
@Arthamyr:
Előző kommentem is neked szólt, de valamiért nem műxik a linkeles, a szövegből is eltűntek a linkek, hátha most.... :
officina.hu/gazdasag/3-munkanelkuli-segely-2017-osszege-igenylese-utalas-allaskeresesi-jaradek-2017
www.jogszabalykereso.hu/cikkek/2014/11/04/onkormanyzati-segely
www.kormanyhivatal.hu/download/1/dc/73000/akt%C3%ADvkor%C3%BAak%20ell%C3%A1t%C3%A1sa%202017.pdf
Előző kommentem is neked szólt, de valamiért nem műxik a linkeles, a szövegből is eltűntek a linkek, hátha most.... :
officina.hu/gazdasag/3-munkanelkuli-segely-2017-osszege-igenylese-utalas-allaskeresesi-jaradek-2017
www.jogszabalykereso.hu/cikkek/2014/11/04/onkormanyzati-segely
www.kormanyhivatal.hu/download/1/dc/73000/akt%C3%ADvkor%C3%BAak%20ell%C3%A1t%C3%A1sa%202017.pdf
macamuca [IHUN]
2017.05.15 12:28:12
@tanato:
"... valójában ki vagy ..." : munkanélküli
"... és miből élsz nyugaton.": szociális segélyből (Ausztria...)
Ez nem "kialakult kép", hanem tény, tőle.
"... valójában ki vagy ..." : munkanélküli
"... és miből élsz nyugaton.": szociális segélyből (Ausztria...)
Ez nem "kialakult kép", hanem tény, tőle.
macamuca [IHUN]
2017.05.15 12:36:25
@Arthamyr:
Igen, Mo-ra vonatkoznak, nekem úgy tűnt, Mo-on élsz/éltek, utóbb derült ki, hogy Írországról van szó.
Igen, Mo-ra vonatkoznak, nekem úgy tűnt, Mo-on élsz/éltek, utóbb derült ki, hogy Írországról van szó.
A határátkelés egyik alaptétele, hogy a külföldön megkeresett pénzt jellemzően ott is költi el az ember, ezért nem szabad átszámolgatni forintra, illetve szabadni szabad, csak semmi értelme. Hiszen egy 1500 eurós (nagyjából 450 ezer forint, hogy csak azért is átszámoljam most az egyszer) fizetés…..
macamuca [IHUN]
2017.05.13 11:02:37
@Kövérmadár [swe]:
Szijaaaaaa!!!!
Jó ismét itt látni téged :)
Hogy vagy?, és mizujs?, és merre jártál?, és, és, és....
Mesélj :)
Szijaaaaaa!!!!
Jó ismét itt látni téged :)
Hogy vagy?, és mizujs?, és merre jártál?, és, és, és....
Mesélj :)
Milyen volt a franciaországi elnökválasztás egy ott élő magyar szemével? Tényleg volt, amiben az 1990-es magyar voksoláshoz hasonlított? Mire számíthatnak a franciák, és Európa Emmanuel Macrontól? Csupa kérdés, amire a válasz Hari Seldontól érkezik...
macamuca [IHUN]
2017.05.09 21:08:43
@Herr Géza:
Hogyan és főleg miért kerültél te ama fehérneműosztályra???
(==ez egy rafinált keresztkérdés!!!)
:))))))))))
Hogyan és főleg miért kerültél te ama fehérneműosztályra???
(==ez egy rafinált keresztkérdés!!!)
:))))))))))
Nagyon sok szempontból különleges Motkány írása, mely nyolc, Münchenben töltött év történetét öleli fel, és tart a mai napig. Érdekes, mert kíméletlenül őszinte (elsősorban önmagával szemben), és érdekes, mert kiderül belőle, sokszor évekig is tarthat, amíg valaki képes megtalálni a helyét, a neki…..
macamuca [IHUN]
2017.05.08 17:06:28
@Moti.blog:
Bendegúz for ever :D
(nem könnyű, igen, sőt, kurtanehéz. de lehetséges. magamból kiindulva... szurkolok neked :) )
Bendegúz for ever :D
(nem könnyű, igen, sőt, kurtanehéz. de lehetséges. magamból kiindulva... szurkolok neked :) )
macamuca [IHUN]
2017.05.08 17:08:20
macamuca [IHUN]
2017.05.08 17:15:31
Meglehetősen nagy vihart kavart a minap, amikor kiderült, milyen körülmények között élnek a Topház Speciális Otthon lakói, milyen embertelen módon bánnak velük azok, akiknek a törődés lenne a feladatuk. Erre reflektál a mai egyik ajánlott poszt, aztán Svájcba látogatunk, az sem lesz sokkal…..
macamuca [IHUN]
2017.05.07 11:08:13
@firg_firg:
Nem.
www.origo.hu/tudomany/20170324-vilagmeretu-vizsgalat-alapjan-a-rakot-okozo-mutaciok-zomeert-a-balszerencse-a-felelos.html
Aztán hogy ki fogadja el és ki hisz (mert már régen is megmondták, hogy ez+az+amaz okoz rákot, hülyeség ez az új izé, az az igaz, amit régen =régóta mondanak, stb), az más kérdés.
Nem.
www.origo.hu/tudomany/20170324-vilagmeretu-vizsgalat-alapjan-a-rakot-okozo-mutaciok-zomeert-a-balszerencse-a-felelos.html
Aztán hogy ki fogadja el és ki hisz (mert már régen is megmondták, hogy ez+az+amaz okoz rákot, hülyeség ez az új izé, az az igaz, amit régen =régóta mondanak, stb), az más kérdés.
Vajon lehetséges-e, hogy az ember külföldön rabszolga havi 2500 fontért, de Magyarországon nem az havi 85 ezer forintért? Melyek a rabszolgaság egyéb ismérvei? Magyar nyelven, magyar levegőt szívva nem lehet rabszolga valaki? Ezeket a kérdéseket teszi fel egyebek között Digger mai írásában, amivel…..
macamuca [IHUN]
2017.05.04 11:19:37
Az emberek különféle okokból vágnak bele a határátkelésbe, elsősorban persze anyagi indokok állnak mögötte (legalábbis Európa ezen részén), ám miközben elég sok írás született már a nemzetközi migráció méretéről, kevesebb szó esett a még otthon élők…..
macamuca [IHUN]
2017.04.29 10:04:57
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint tavaly 10 százalékkal kevesebb magyar döntött a határátkelés mellett, mint egy évvel korábban, ami viszont nem változott, hogy főleg a legjobb korban lévő, 40 év alatti munkavállalók mennek el az országból.
Hogyan alakult ki az ismerősi köröd…..
macamuca [IHUN]
2017.04.26 14:20:21
@Főgebra:
Megerősítetted.
Mit?
Hogy az eg.biztosítási státuszom és az ahhoz kapcsolódó adataim ismerete (nyilvántartása, kezelése, feldolgozása, sőt, közhírré tétele statisztikaként) teljesen okés, sőt, szükséges pénzügyi tranzakciók felügyelete kapcsán?
Miért is?
Megerősítetted.
Mit?
Hogy az eg.biztosítási státuszom és az ahhoz kapcsolódó adataim ismerete (nyilvántartása, kezelése, feldolgozása, sőt, közhírré tétele statisztikaként) teljesen okés, sőt, szükséges pénzügyi tranzakciók felügyelete kapcsán?
Miért is?
macamuca [IHUN]
2017.04.26 15:38:21
@Pink Petsch:
1: "Ezt alátámaszthatja, hogy a jegybank adatai alapján tavaly 3 milliárd eurót utaltak haza az átmenetileg, egy évnél rövidebb ideje külföldön élők."
2: Honnan tudja a jegybank, hogy a Mo-ra pénzt utaló személy mióta (!!!) él külföldön?
3: Itt került a képbe az OEP, hogy esetleg tőlük (az OEP adatokat szolgáltat a jegybanknak a külföldön eg.biztositassal rendelkezőkről)
4: Ha nem az OEP-től, akkor mástól/más szervtől szerezte meg a jegybank az információt, miszerint ki mióta él külföldön.
4/a: kitől? (részletkérdés amúgy)
4/b: MIÉRT? Miért szükséges tudnia a jegybanknak/bármely banknak, hogy a perpill pénzt utaló személy mennyi ideje él X országban?
Kezdettől fogva ez a költői kérdésem...
@Főgebra:
Nincs konfliktus-igényem, mindössze érdekelne fentebbi kérdésemre a válasz, az, hogy ki miért gondolja azt, hogy az amúgy szükséges penzmozgas-felugyelet kapcsán egyéb, nem releváns adatokhoz is hozzafer a jegybank. A "mióta él külföldön" adat forrása érdekelne, figyelembe véve, hogy Mo-on ivesen tesznek az adatkezelesi előírásokra a hivatalok/intezmenyek is, tehát ezt tudva nevezem költőinek a kérdésemet.
1: "Ezt alátámaszthatja, hogy a jegybank adatai alapján tavaly 3 milliárd eurót utaltak haza az átmenetileg, egy évnél rövidebb ideje külföldön élők."
2: Honnan tudja a jegybank, hogy a Mo-ra pénzt utaló személy mióta (!!!) él külföldön?
3: Itt került a képbe az OEP, hogy esetleg tőlük (az OEP adatokat szolgáltat a jegybanknak a külföldön eg.biztositassal rendelkezőkről)
4: Ha nem az OEP-től, akkor mástól/más szervtől szerezte meg a jegybank az információt, miszerint ki mióta él külföldön.
4/a: kitől? (részletkérdés amúgy)
4/b: MIÉRT? Miért szükséges tudnia a jegybanknak/bármely banknak, hogy a perpill pénzt utaló személy mennyi ideje él X országban?
Kezdettől fogva ez a költői kérdésem...
@Főgebra:
Nincs konfliktus-igényem, mindössze érdekelne fentebbi kérdésemre a válasz, az, hogy ki miért gondolja azt, hogy az amúgy szükséges penzmozgas-felugyelet kapcsán egyéb, nem releváns adatokhoz is hozzafer a jegybank. A "mióta él külföldön" adat forrása érdekelne, figyelembe véve, hogy Mo-on ivesen tesznek az adatkezelesi előírásokra a hivatalok/intezmenyek is, tehát ezt tudva nevezem költőinek a kérdésemet.
macamuca [IHUN]
2017.04.26 19:53:35
@Ponton Bianchi alkatresz nagykereskedelem:
Nem felejtenek, nem ignorálnak, majd hazajárnak nyaralni minden évben pár hétre, vagy karácsonyozni. Vagy nyaralni+karácsonyozni. Netán többször.
Látogatóként.
De élni és az általad bagatellizált pénzt megkeresni, adót +egyebeket fizetni, na, azt külföldön fognak.
Tudod, fiatalon sokkal könnyebb váltani, új helyre beilleszkedni..., így a gyerekként, vagy fiatal felnőttként külföldre kerültek nagy többsége bezony marad külföldön, maximum hazajár a nagyihoz. Amíg élnek a nagyszülők... Utána? .... Sok szép hely van a világon, ahol klasszul lehet nyaralni-stb, és ahova a külföldi élettel megkeresett pénzből bezony el is tud jutni..., a sok-sok évvel korábbi, Mo-on élő volt osztálytársak, régi ismerősök max fészbukon lájkolják a nyaralós képeket..., igaz, nekik nincs honvágyuk, ugye, hisz a szupijó helyen élnek, tehát maximum sajnálják a szerte a világban élő-utazgató, honvágyas emberkéket..., ja, tuti...
Nem felejtenek, nem ignorálnak, majd hazajárnak nyaralni minden évben pár hétre, vagy karácsonyozni. Vagy nyaralni+karácsonyozni. Netán többször.
Látogatóként.
De élni és az általad bagatellizált pénzt megkeresni, adót +egyebeket fizetni, na, azt külföldön fognak.
Tudod, fiatalon sokkal könnyebb váltani, új helyre beilleszkedni..., így a gyerekként, vagy fiatal felnőttként külföldre kerültek nagy többsége bezony marad külföldön, maximum hazajár a nagyihoz. Amíg élnek a nagyszülők... Utána? .... Sok szép hely van a világon, ahol klasszul lehet nyaralni-stb, és ahova a külföldi élettel megkeresett pénzből bezony el is tud jutni..., a sok-sok évvel korábbi, Mo-on élő volt osztálytársak, régi ismerősök max fészbukon lájkolják a nyaralós képeket..., igaz, nekik nincs honvágyuk, ugye, hisz a szupijó helyen élnek, tehát maximum sajnálják a szerte a világban élő-utazgató, honvágyas emberkéket..., ja, tuti...
Bevallom, a blogon próbálok nem foglalkozni a különböző kormányzati kijelentésekkel, amiért most kivételt teszek, az egyrészt a megszólaló személye, másrészt az, hogy úgy látom, ismét sikerült szintet lépni, és nemes egyszerűséggel lerabszolgázni pár százezer határátkelő magyart...
macamuca [IHUN]
2017.04.22 16:01:49
@Határátkelő:
Mondod/írod te, aki engedi kommentelni (=""színvonalas"" hozzászólásokkal részt venni a beszélgetésekben..) azt, aki saját maga írta le itt önmagáról mindazt, amit Pink kissé nyersen ugyan, de gyakorlatilag összefoglalt.
Ha azt írta volna, hogy a munkát/dolgozást és a tanulást kívülállóként, messziről szemlélő személy, aki ezzel együtt elvárja, hogy sokat, sőt, annál is többet keressen, ez a megfogalmazás eléggé színvonalas ehhez a bloghoz?
Mert a színvonal, az fontoooooos....
Tényleg nem érzed a disszonanciát? ....
Mondod/írod te, aki engedi kommentelni (=""színvonalas"" hozzászólásokkal részt venni a beszélgetésekben..) azt, aki saját maga írta le itt önmagáról mindazt, amit Pink kissé nyersen ugyan, de gyakorlatilag összefoglalt.
Ha azt írta volna, hogy a munkát/dolgozást és a tanulást kívülállóként, messziről szemlélő személy, aki ezzel együtt elvárja, hogy sokat, sőt, annál is többet keressen, ez a megfogalmazás eléggé színvonalas ehhez a bloghoz?
Mert a színvonal, az fontoooooos....
Tényleg nem érzed a disszonanciát? ....
macamuca [IHUN]
2017.04.22 16:45:29
@Határátkelő:
"Lusta dög"-nek nevezte az általad kifogásolt színvonalú kommentben. A "tetű" megnevezés egy későbbi kommentben szerepel.
A disszonancia itt sem tűnt fel neked..., szóval hagyjuk. Ha lesz egy kis időm, majd stílus- és színvonal leckéket veszek Hintuskától, elvégre tanulni sose késő...
"Lusta dög"-nek nevezte az általad kifogásolt színvonalú kommentben. A "tetű" megnevezés egy későbbi kommentben szerepel.
A disszonancia itt sem tűnt fel neked..., szóval hagyjuk. Ha lesz egy kis időm, majd stílus- és színvonal leckéket veszek Hintuskától, elvégre tanulni sose késő...
macamuca [IHUN]
2017.04.22 19:31:32
Régóta senki nem hív fel onnan, ahonnan jöttem. Messziről. Erről talán én is tehetek, nem tudom – írja József, és ezek a mondatok azért engem eléggé szíven ütöttek. Meg még sok minden más is. Következzen egy helyzetjelentés egy kölni magyar szociális munkástól...
macamuca [IHUN]
2017.04.21 17:10:16
@montroyal ( CAN qc):
9-kor indultam otthonról, a buszon ülve írtam egy kommentet (ami a blogon 10.14-es időponttal=magyarországi idő szerint jelent meg).
10-kor kezdtem a melót, 15.30-kor végeztem.
Ismét a buszon ülök, megyek a másik melóhelyemre, ott vár rám még 4 órányi pucevalas, utána már hazafelé vehetem az irányt. Kb este 10 körül érek haza.
Tippeld meg, mikor unatkozom. Elvégre ha kommentelni van időm...
9-kor indultam otthonról, a buszon ülve írtam egy kommentet (ami a blogon 10.14-es időponttal=magyarországi idő szerint jelent meg).
10-kor kezdtem a melót, 15.30-kor végeztem.
Ismét a buszon ülök, megyek a másik melóhelyemre, ott vár rám még 4 órányi pucevalas, utána már hazafelé vehetem az irányt. Kb este 10 körül érek haza.
Tippeld meg, mikor unatkozom. Elvégre ha kommentelni van időm...
macamuca [IHUN]
2017.04.21 21:37:19
@Golf2:
@fhdgy:
A "hülye" szó jelző, mely adott esetben a "gyerek" szóval (főnév, abból is köznév) alkot jelzős szerkezetet, de bármely főnévvel együtt használható, külön írva a szavakat.
A "hülyegyerek" szó, így, egybeírva önmagában jelző, egy főnévvel együtt használva szintén jelzős szerkezet lesz az eredmény.
A "hülye" szó egy általános értelmű helytelenítést jelez, míg a "hülyegyerek" szó egy bizonyos helytelenített viselkedésformát (hülye módon viselkedő gyerek: tudatlanul, akaratosan, értelmetlenül követelőzve, amikor eme tulajdonságokat ugyan részben betudjuk az életkornak (gyerek), de ezzel együtt helytelenítjük).
Tehát nem mindegy, mivel a 2 forma nem ugyanaz.
A helyesírás-ellenőrző program nem rossz dolog, de finoman szólva is nem pontos, 1-1 szó, szókapcsolat, szerkezet helyesírása szövegkörnyezet függvényében eltérő. A program csak egyes szavakat képes kezelni, szöveget nem értelmez, ezt bizony még mindig a felhasználó humanoidnak kell(ene) megtenni.
@fhdgy:
A "hülye" szó jelző, mely adott esetben a "gyerek" szóval (főnév, abból is köznév) alkot jelzős szerkezetet, de bármely főnévvel együtt használható, külön írva a szavakat.
A "hülyegyerek" szó, így, egybeírva önmagában jelző, egy főnévvel együtt használva szintén jelzős szerkezet lesz az eredmény.
A "hülye" szó egy általános értelmű helytelenítést jelez, míg a "hülyegyerek" szó egy bizonyos helytelenített viselkedésformát (hülye módon viselkedő gyerek: tudatlanul, akaratosan, értelmetlenül követelőzve, amikor eme tulajdonságokat ugyan részben betudjuk az életkornak (gyerek), de ezzel együtt helytelenítjük).
Tehát nem mindegy, mivel a 2 forma nem ugyanaz.
A helyesírás-ellenőrző program nem rossz dolog, de finoman szólva is nem pontos, 1-1 szó, szókapcsolat, szerkezet helyesírása szövegkörnyezet függvényében eltérő. A program csak egyes szavakat képes kezelni, szöveget nem értelmez, ezt bizony még mindig a felhasználó humanoidnak kell(ene) megtenni.
Nagyon érdekes helyzetet teremtett a brit miniszterelnök azzal, hogy bejelentette, június 8-ra előrehozott parlamenti választásokat írna ki. Politikus ilyet nyilván akkor tesz, ha biztos a dolgában (pláne, ha egyébként még bőven lenne ideje megmérettetni magát), ám Theresa May…..
Nemcsak a mai poszt (egyben a London Budapest Metro blog) szerzőjében, bennem is felmerült, hogy vajon Húsvét hétfőn mennyire megfelelő téma egy sírkert története, meglátogatása, de a londoni Highgate Cemetery annyira szép és elgondolkodtató hely, hogy végül úgy éreztem,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"De van, csak nem a MÁV üzemelteti."
Tehát a Nyugati Pályaudvaron NINCS wc.
Mert az, hogy a környékén, nem messze van wc (Olymindegy, ki üzemelteti, nyilván fizetősen, illetve ettől, az általad említettől nem messze a Burger King, vagy bármelyik vendéglátóhely wc-je, ahol érthető ok miatt fogyasztáshoz kötött a használat), az nem azt jelenti, hogy a tisztelt (???...) utazóközönség számára szükségesnek tartja mosdót fenntartani a vasúttársaság a talán legnagyobb forgalmú pályaudvaron. A fővárosban... (a pitschányi kisvárosban volt, nyitva, bárki által használható, repedezett csempével, de fűtött, tiszta, folyékony szappannal +wc papírral..).
A Nyugatiban nincs wc.
A közelében van.