Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mikroszan

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
IDDQD Heti retro: Warcraft II 2011.02.17 15:30:00
Jól megszívattam magam a múltkori szavazással, sokáig nem tudtam, hogy a Doomra vagy a Warcraft II-re készüljek. Ráadásul mindkettő igen ismert és szeretett játék, olvasói elvárások az egekben, omg, omg. Végül a Warcraft II nyert, aminek a történetéről egyébként meglepően…..
mikroszan 2011.02.17 20:14:09
@Dr. Fred Edison: Scenario volt a játék neve, még ennyi idő távlatából is emlékeztem, hogy a 35. covnak a címlapján is szerepelt, amin egy koponya volt.
pcvilag.muskatli.hu/irodalom/CoV/CoV35/cov35.html

A WC2-höz hozzászólva, ez volt az a játék, amit a legeslegtöbbet játszottam multiban, még a gimis évek alatt (a másik a quake1 volt). A suliban elég jónak számítottam, valszeg egyébként elég béna lehettem, csak hát a konkurencia nem volt nagy. :) Akkoriban még az volt a számtech óra előtti izgalom oka, hogy vajon fel van-e telepítve a gépekre ez a játék (számtech tanárok nem szerették, de a diákok mindig felrakták újra), meg van-e éppen hálózat, meg hasonlók. És a 4-4 elleni 2 csapatos játékokat gyakran eldöntötte, hogy valakinek pár perc után egyszerűen lefagyott a gépe, és így kiszállt. :)
IDDQD Szerdai retro: Dune ][ 2010.05.26 12:30:00
(Ez első vendégposztunk a blogon, de biztosan nem az utolsó - további részletek holnap. Árpinak pedig nagyon köszönjük az értékes hozzájárulást.) Elkötelezett és buzgó Dune-rajongó voltam, vagyok és leszek. Ez azt jelenti, hogy szinte bármit el lehet nekem adni, aminek köze van…..
mikroszan 2010.12.25 08:35:24
1992 karácsonyán kaptam meg ajándékként az első pc-met, 386 SX 33 mhz, 2 mb ram, ami akkoriban elég jónak számított. már régóta vágytam rá, addig C64-em volt, amit szerettem, de a 90-es évek elejére már elszállt fölötte az idő.
két játék volt a gépen, az egyik egy boulder dash szerű, szóra sem érdemes dolog (nevére sem emlékszem), a másik meg a dune 2. amikor ez utóbbit megláttam, el sem tudtam képzelni, hogy ilyen jó grafika létezhet. az introtól dobtam egy hátast (pl a C64-en elég ritka volt az emberi beszéd, ez meg végigpofázta). meg amúgy az egész játéktól hetekig keresgélhettem az államat az asztal alatt. persze számtalanszor végignyomtam mindhárom házzal, a kedvenc nyilván a harkonnen volt. legkevésbé az ordosokat kedveltem, mert a speciális egységeik elég bénák voltak. az átszínező rakétás tank, ha nem találta el a közeledő devastatort, akkor vége is volt a történetnek, na meg ott a szabotőr - sokkal egyszerűbb egy rakétát küldeni az ellenfél városának közepébe, mint egy kis emberkével odalopózni. :)
a zenéje annyira bejött, hogy még majdnem 20 év után is emlékszem rá, és néha youtube-on is meg szoktam hallgatni.
mindehhez jött még a cov valamelyik számában a leírás, ami az egyik kedvencem volt, számtalanszor elolvastam, talán már azelőtt is, hogy meglett volna a játék.
később a dune 2000-et is toltam, de míg a dune 2-re úgy emlékeztem, mint nehéz játék (talán túl fiatal voltam hozzá), addig a 2000 könnyű volt, gyenge AI miatt.
kéne egy 100% dune 2 remake, ahol minden ugyanaz mint régen (zene, grafika, egységek), csak az irányítást modernizálják, hogy lehessen egységeket csoportosan kijelölni.
IDDQD Szerdai retro: Civilization 2010.08.25 09:00:00
Sid Meierről már volt szó a retrorovatban a Pirates! okán – és valószínűleg emlegetjük még majd néhányszor a mestert –, de mesterművéről, a Civilizationről nem esett még szó (pedig jó régen megszavaztátok). Persze kicsit önkényes mesterműnek kikiáltani egyetlen…..
Na, gondoltam, hogy ez lesz. Akárhányszor rakom be a szavazásba a Dungeon Mastert, nem végez első helyen, bezzeg az Eye of the Beholdert rögtön megszavaztátok heti játéknak. Ez a kiforrott játékok előnye a műfajteremtőkkel szemben: többen ismerik őket, és sokszor nagyobb sikert…..
mikroszan 2010.12.24 21:09:33
na ez akkora játék volt, hogy erre már tényleg regisztrálnom kell. :)

90-es évek elején, általános iskola felső tagozatának éveiben egyik osztálytársammal EOB-oztunk hónapokon (éveken?) át. rongyosra olvastuk a cov azon számait, amikben a leírások voltak, még most is megvan mind, köztük az évkönyv is, amiben a 2. és 3. rész volt. minden nap bevittem a suliba az évkönyvet, fellapoztuk annál a résznél, ahol tartottuk, és megvitattuk a dolgok állását, meg merre tovább, belefirkáltunk a térképekbe, ahol vmi hiányos volt, vagy hogy honnan hova lehet teleportálni. gyakran közösen játszottunk, ő nyomta az irányokat, én kezeltem az egeret (később a stonekeepet is így nyomtuk).

egyértelműen a 2. rész a legjobb, kb 12 évesen az a dungeon, ahol nem lehet pihenni, vagy előtte az, ahol egy nagy terem tele van csontikkal óriási kihívás volt. meg később a sáskás, lightning boltos pályák, vagy a darazsak. na és az agyturkászok, akik rögtön lebénítottak mindenkit. szerettem... a 3. részben egy jó újításra emlékszem, volt egy gomb, amit lenyomva mindenki támadott, nem kellett egyenként clickelni a fegyverekre. meg azok a dobófegyverek is tetszettek, amik mindig visszarepültek a kézbe. amúgy elég fárasztó volt egyenként összeszedni a nyilakat, dartokat, tőröket.

a sorozatot számtalanszor végigjátszottam később egyedül is az elejétől, mert azt tapasztaltam, hogy így sokkal erősebbek lesznek a karakterek, mintha részenként újakat generálnál. tolvajt nem használtunk. fighter, paladin, cleric, mage az alap. azóta is ha lehet, paladin vagyok minden RPG-ben (baldur's gate 2, neverwinter nights, stb). a két extra embert meg felvettem a csapatba, de rögtön ki is nyírattam őket, hogy a hátizsákjukban lehessen cuccokat vinni, de ne vegyék el az XP-t az alapemberektől. :)

végigjátszottam csalással meg anélkül is, a 2. végén a sárkány is lenyomható mezei karakterekkel, csak ügyesség kérdése. az évkönyv képei alapján látszik, hogy akik a leírást készítették, azok a HP-t átírták végtelenre. valaki említette a hex editort, azzal mi is játszottunk, néha véletlenszerűen írtunk be számokat, aztán megnéztük, milyen tárgyak születtek belőle. :)