Regisztráció Blogot indítok
Adatok
[Moha]

4 bejegyzést írt és 66 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hajónapló Kedd. 2019.04.09 21:31:44
Valamit mindig hoz a víz. Ez a hátránya annak, ha az ember az uralkodó szélirányhoz képest leeben lakik. A szomszédok ezt halászták ki. (akkor még megvolt feneke teteje, szóval úszott a vízen) Tépelődtek, hogy mit csináljanak vele, végülis magamhoz vettem a rozsdás holmit, mert terveim vannak…..
Üdvözlök mindenkit! Ugye nagyon hiányoztam? Neeeeeeem? Azt is meg tudom érteni. Ha jól számolom, akkor bő 3 éve írtam az utolsó bejegyzésemet, de lehet, hogy már több idő is eltelt azóta. Közben hajóztam, elkezdtem őszülni és már kopaszodni is, biztosan a stresszmentes élet hatása.  Nem volt…..
[Moha] 2016.12.07 13:22:59
Március 27. hétfő, úton, Oran. Megjött, hogy váltanak, csak a marseille-i érkezés időpontját várják Párizsban. Már elkezdődött a Reisefever... Álmos voltam, de nem tudtam aludni délelőtt. Küldtem e-milt Encsikének. Jó lenne megcsináltatni a menyezetig érő könyvszekrényt a falra. Még éjfél előtt…..
November 30. Kedd, Plomin. Gomolyog a köd, és mínusz három fok volt reggel. Unatkozunk. Valójában nincs mit csinálni, mert semmit se tudunk, kibérelik-e a hajót vagy se? Festék nincs, így imitáljuk a munkát. Minden jó, ha a vége jó és ennek a hónapnak a vége valóban jól…..
Elkezdem a következő hajómon írt naplómat: HAJÓABLAK A NAGYVILÁGRA: PETRA1999. MÁJUS 15 - 1999. AUGUSZTUS 23.       Május 13. csütörtök, Reggel elmentem az OTP-be, kész lett a bankkártyám. Délelőtt felhívtam a MAG-ot (Morska Agencija Gdynia). Kínáltak egy ro-ro…..
Szeptember 1. Kedd. úton, Bordeaux. Csendes idő volt a Vizcayán, de amikor a La Gironde-ra értünk, az idő megbolondult, és eszeveszett szél kerekedett. A pilot nem tudott hova lenni a csodálkozástól. Délkeleti szél itt sohase szokott lenni, mondta, ráadásul ilyen meleg. Ma nem…..
 Így kezdődik: becsületszavamra mondom, hogy így történt. Bevallom őszintén, nagyon szerettem hallgatni ifjú titánként az „öregek” – néhányuk alig pár évvel volt idősebb nálam – meséit, történeteit a kávék, vagy egy-egy esti sörözés alkalmával.…..
[Moha] 2014.04.05 09:05:45
@Analyzer: Őszinte részvétem. Nem hajóztam vele csak egyszer találkoztunk a bérosztályon ahol én kényszermunkán voltam ő pedig valami ügyet intézni ugrott be. Karácsony előtt történhetett mert a hóna alatt egy bazi nagy fenyőfát cipelt. Mikor távozott fordultában a fával két asztalt is letarolt. A csajok visítoztak, mi akik távolabbi asztalnál ültünk csak röhögtünk.
Többen követelték az asztalt csapkodva, hogy az „Egy mozifilm apropóján” című bejegyzésemben írtakat részletezzem. Nevezetesen a Maersk Alabama fedélzetmesterével történ beszélgetést. Összeszedtem a gondolataimat és megírom, tessék. Csalódni fogtok , előre bocsájtom.…..
[Moha] 2014.03.15 16:04:01
@atpijkamo: Nem a gépek leállításához kell 5 perc hanem az automatikájuk kikapcsolásához van szükség némi időre. Ha csak úgy leállítaná a generátort akkor a tartalék elindulna, ha azt is lelövi indul a harmadik ha az is áll végre akkor meglepetésszerűen beindul a vészgenerátor. Gondolom ezt szerették volna megjeleníteni a filmen.
@Tanácstalan: Milyen spoiler? :D A valóságban is fejbelőtték őket.
Nagyon sok ismerősöm, sőt, ismeretlen emberek kérdezgettek már: mi is a véleményem a Phillips kapitány című filmről. Ilyenkor röviden kifakadok, mert mi tudjuk, valójában mi történt 2009- ben és nem tekintjük "hősnek" - illetve én nem tekintem annak - a címszereplőt. Két éve…..
Van nekem egy indiánom…..helyesebben volt. Még helyesebben három is van, ami majdnem négy lett. No, ez igen csak zavarosra sikeredett. Kezdem újra. Van (volt) nekem egy indiánom, nevezetesen Bakthavatsalu Madhanagopal….vagy valami ilyesmi. 35 éves, igen aprócska ember. (162 cm, 53 kg)…..
[Moha] 2014.03.04 10:47:34
@comp: Elátkozott hajó az a Maersk Alabama. A minap két biztonsági őrt holtan találtak a kabinjukban. Rövid idő múlva kiderítették, hogy kábitószer túladagolás végzett velük. Nekik kellett volna védeniük a hajót a kalózoktól. Hátha ebből is csinálnak filmet.
[Moha] 2014.03.05 10:30:57
@Tanácstalan: Amcsik voltak, volt hivatásos katonák a Virginia’s Trident Group alkalmazottai. Szóval mehet a faragás.
[Moha] 2014.03.05 10:32:57
@[Moha]: Hülye vagyok. Helyesen a virginiai Trident Group.
Ez az eset már nem annyira ifjú titánként esett meg velem. Elmesélve jobban ül, mint leírva, de próbáljuk meg. Kellemes konténeres járaton voltam 2. tiszt.  A parancsnokkal együtt szálltam be, aki kettő darab női hölgyet is hozott magával, olyan 22- 25 éves korosztályban. A…..
[Moha] 2014.01.15 11:51:04
Mint Pilátus a krédóba, úgy csöppentem bele egy újabb könyv kiadásába. Az úgy volt, hogy egyszer Bikkes Pista, vagy ahogyan hajós körökben ismert, Pici meghívott a Hajós Legendák & Legendás Hajósok zárt és titkos Fészbuk csoportba. Ő volt az, aki kitalálta és úgy…..
Na, akkor itt vagyok ismét, hónapokig tartó szünet után. Mentségem nincs, csak kifogásaim: - amerre jártunk nem fértem internet közelébe - a hazajövetel után pedig a blog a legutolsó helyre szorult; mea culpa, mea maxima culpa. Igazából pedig nem is volt miről írnom.…..
Jelentem rossz pénz nem vész el. Sajnos július 17-én járatot váltottunk, és egészen hazaérezésemig nem jutottam internet közelébe. Ami azt illeti, az írást is hanyagoltam - az alvással egyetemben. De majd most! A hazaérezés utáni hajcihő lecsengett, a rám váró feladatok a…..
[Moha] 2013.09.29 11:34:53
Volt egyszer egy MAHART, ahol több, mint 1500 tengerész dolgozott. Közöttük volt Moha és Seafalcon is. De a céget "hozzáértő" politikusok felszámoltatták a szakemberekkel, olyan helyzetbe hozva őket, hogy ez lehessen a logikus megoldás. Milyen is volt ez a cég, amikor…..
[Moha] 2011.01.06 11:44:12
@Seafalcon: Mindenki keveri.:D
[Moha] 2011.01.06 12:15:13
@Seafalcon: Bojnicet a Lednicével.:)
[Moha] 2013.08.29 12:14:46
@Seafalcon: Dehogyisnem született meg. Csak rövid és pocsékul fogalmazott lett. :D
Itten van-e: shipengine.blog.hu/2011/01/03/reni_85#more2556553
Már jó ideje nem jelentkeztem, aminek egyik oka, hogy nem volt miről írnom. A másik ok, hogy világhírű lustaságom győzedelmeskedett, továbbá meglehetősen kedvetlen voltam. Illetve az olimpia is most ért végett, azt meg kötelezően nézni kellett.Szóval június horgonyon telt, amely…..
[Moha] 2012.08.30 20:39:21
@Madár Fokker: Bocs, hogy beleszólok és én próbálok válaszolni.
Nekünk a hajó hossza nem sokat mond. Természetesen fontos tudni, márcsak azért is, hogy beférjünk a kikötőhelyre. :) A kezdő tengerész nagyon hamar megtanulja, hogy szemmel megbecsülje hány tonnás egy hajó. Nagyon jó közelitessel megallapitható. Manapság a konténeresek vannak elterjedve, azoknál a konténer befogadó képesség (TEU, Twenty Feet Equivalent Unit) a mérvadó.
De hogy a kérdésedre is válaszoljak az én legnagyobb hajóm 207 m hosszú, 33000 tonna és 2500 TEU-s volt.
Nagyon közelitően az összefüggés 1500 TEU kb 20000 t, 3000-4000 TEU kb 40000-50000 t. A legnagyobbak 13000 TEU-sok 140000 tonnásak 366 m hosszúak.
... ha nem tudom megmutatni, mit főztünk, hogyan néz ki? Elvesztettem a fényképezőgépem. Sajnálom nagyon, mert ilyen jó gépet már nem engedhetek meg magamnak többé... Nagyon sajnálom, mert a romániai utunk és az esküvői fotók mind odalettek! Sírni szeretnék.…..
 Igazából nem tudom megmondani, hogy mikor fejeztem be az előző részt, ha jól emlékszem valahol ott, hogy akkor mi most nyertünk magunknak egy rövid chartert, ez olyan lett, mint a hatvani személy, minden cseresznyefánál megálltunk jóformán. Korábban vigyorogtam Malay…..
[Moha] 2012.05.20 11:48:21
@Tanácstalan: Akkor ez az volt amelyik szétkúrta a kazánt Antwerpenben.:D
Elveszett a Vitéz. Rakonczay Gábor hajóját Szeremley Huba fogta vontatókötélre. És a tenger megint bizonyított. Bizonyította amit Petőfi is tudott, de sokan nem akarják felfogni, megérteni az igazát: "... azért a víz az úr!" Mindegy hogy ki vagy, fanatikus vagy…..
 (Moha kollégám remélem, díjazza majd a többes szám első személyt).Hogy mások is értsék, ez egy igen elterjedt forma a tengerészkapitányok között, miszerint: - bevittem a hajómat a kikötőbe - megraktam a hajómat - és zátonyra futottUNK J…..a kollektív felelősség…..
Olvasom a Maritime Bulletinben, ami egy orosz tengerész honlapja, hogy 2012. 03.7-én az esti órákban a Belfastba vezető hajózó csatorna kezdeténél (Belfast Lough) összeütközött az Union Moon darabáru szállító és a Stena Feronia komphajó. A komphajó Liverpoolból érkezett, a…..
Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar lesz újabb eset, amiről érdemes megemlékezni a vészhelyzetek kapcsán! Nos, ma reggel (2012.03.08-án 08:00 órai hír, bár ez nem teljesen igaz időpont, de ebbe ne kössünk bele) a Maritime Bulletin hozta a hírt: Március 6-én este a spanyol MRCC…..
[Moha] 2012.03.09 08:02:29
@Vu, de ja vu: A hajóknak nincs zászlója csak lobogója.:) A hirekben is helytelenül használják.;) Egyébként ez az első dolog amit egy kezdő hajósnak megtanitanak.:D
Az eltűnt idézőjeles, de a cím nem viseli el, és azért, mert nagyon remélem, hogy jól van, és véghezviszi ezt az "esztelen" vállalkozását. Végül minden akadályt legyőz, megküzdve az elemekkel győztesen kerül ki ebből a párbajból, bár ő is tudja, hogy véglegesen…..
[Moha] 2012.02.12 14:55:58
@Seafalcon: Nem tudtam, hogy a nyilt tengeren is gyakori a hullámtörés.
Már nem tudom kinek higgyek, és kinek nem! Amit a Lloyd's List állít, azt úgy csinálja, hogy nem zárható ki a zátonyra futás úgy, ahogyan ezen a videós animáción látjuk, ami a GPS pozíciók alapján készült. De hogy ki készítette és minek az alapján, nem derül ki. Nem…..
[Moha] 2012.01.24 07:30:15
@Tanácstalan: Nem tudom milyen böngészőt használsz, de próbáld másikkal. (Firefox és IE9 jó)