Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vetreszka2

0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A TADANO-FAUN daruk Lift Adjuster (emelési utánállítás) biztonságot növelő technológiai megoldása. Az autódaru gyártók közül elsőként kifejlesztett módszer a darukezelő munkáját is jelentősen megkönnyíti. A darukhoz extraként megvásárolható elektronika hivatott…..
 Mit tud a Liebherr LTR 11200-as 1200 tonnás teleszkópgémes lánctalpas daruja, az eredeti LTM 11200-as autódaruhoz képest.  Tavaly Ehingenben bemutatták ahogy átsétál egy 6 méteres "úthiányon". A lánctalp hossza mindössze 9,74 méter. A daru tömege viszont, a…..
vetreszka2 2011.01.22 20:20:01
@lada95: Felsorolnék néhány méretet: 30tonnás daru teleszkópgémének lemezvastagsága 8 milliméter+ csuszkavastagság. Ennek a darunak a segédgém csővastagsága 50 milliméter. Ha ilyen átmérőjű csőből lenne a teleszkóp (a közöttük lévő görgőnek legalább csőméretűnek kellene lenni)hány darab férne egymásba? A merevítőkötél hogyan szinkronizálódna kitolás alatt?
A soproni és angliai kémény bontás óta feltűnt néhány újabb variáció a daruval felemelt kotrógépes módszerre. A Felbermayr profi kivitelezése (TÜV jóváhagyással) egy 52 méteres ausztriai kéményen,   4,7 tonnás Takeuchi exkavatorral: A folytatásban egy másik…..
Mobildaru Blog A szél ereje 2011.01.15 16:02:00
A daruk számára a szél ellenség és barát is egyben. Most nézzük a baráti oldalát: a jövő biztosítékát. 2010-ben nagyjából 40 000 MW energia előállítására képes szélerőművet építettek a világon.   Legtöbbet Kínában, az USA-ban, Indiában és…..
vetreszka2 2011.01.16 10:02:11
@Pityubácsi: A helikopteres emelést szélerőmű építésénél gyakorlatilag kivitelezhetetlennek tartom, több okból is.A súly valóban az elsődleges kizáró tényező.A szerkezeti elemeket nagyon nagy pontossággal, lassan kell a helyükre illeszteni. A helikopter működési elvéből adódóan, (a levegőt maga alá "gyűri"és ezen egyensúlyoz)ezek a kritériumok nehezen valósíthatók meg.Az oszlop emeléséhez úgy kötnek, hogy az függőlegesbe álljon. Ha valamilyen probléma miatt (ez időnként előfordulhat)vissza kellene fektetni a csövet az "átbillentés"a helikopternél kész öngyilkossági kísérlet. Az erőmű rotor szárnyprofilja a légmozgás befogására van kialakítva ez vajon, hogyan viselkedne a nagy szélben? Ha páros emelésre van szükség ez megvalósítható?
vetreszka2 2011.01.16 10:44:04
@Autódarublog: A politikamentességet én is fontosnak tartom ebben a blogban is.Ugyanakkor kikerülhetetlenek a nemzeti vonatkozások (a német autódaru-technika elemzése ---- általad is). Ez előbb-utóbb el kell, hogy vezessen a magyar autódaruzás vonatkozásaihoz is.
Mielőtt elindítod a videót gondold át, hogyan vennéd le a hidat a helyéről és tennéd ki a partra.Rendelkezésedre áll a két daru és egy tréler, a vizen nincs semmilyen eszköz és nem is teheted bele.A daruk nem tudnak ekkora teherrel még a középvonalig sem benyúlni. ..
  Fellépéseihez a Grupo Puja  legalább 100 tonnás, korszerű elektronikus vezérléssel és kijelzéssel rendelkező autódarut kér, tapasztalt darukezelővel...
 ..
vetreszka2 2010.12.30 10:47:57
@Rocko-: Nem a kevés hajtott tengely a jellemző, inkább fordítva, egy vagy kettő tengely nem hajt. Az "áthajtó" difiket már régóta használják így sok tengelyt lehet egyszerre hajtani. A kormányzás hidraulikus, vezérlőszelepekkel tetszőlegesen lehet variálni a kerékállást. (itt a hibamentesség igen fontos). Kerékagymotorokkal daruhajtásnál még nem találkoztam:)
vetreszka2 2010.12.30 13:34:11
@Rocko-: Elgondolkodtam....... A darufelépítmény hajtását már oldották meg így(diesel-villany) a Panther és a Kraz ilyen. Járműveknél csak a Porshe tervezte benzinmotor-dinamo-agymotorok hajtású vontató ugrik be, ez is igen régi, még első-világháborús. A villanymotorok indítási nyomatéka valóban óriási, de talán itt van a gond is, a dieselé viszont nem az.Hatalmas motor kellene az induláshoz. A sebességváltó (itt ez hiányzik)tulajdonképpen egy nyomatéksokszorozó.