Regisztráció Blogot indítok
Adatok
silent man

0 bejegyzést írt és 178 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Biztos tudjátok - ki ne tudná - hogy komoly változások vannak az Index szerkesztőségében. Ezek egyik hozadéka most, hogy lehetőség nyílt arra, hogy a blog.hu-s tartalmak az Index címlapon blogketrecen kívül is megjelenjenek. A szerkesztőségtől kapott információink szerint az Indexen semmilyen…..
silent man 2020.08.09 13:59:28
@Horváth András zöld dossziéja a Nagyi receptjeivel:
Legalább egy mondatot írnál le hibátlanul, te szerencsétlen.
Gyors ütemben fejlődnek az elektromos autók, egyre messzebbre jutnak egy töltéssel, egyre nagyobb akkumulátort tudnak elvinni magukkal. Viszont a villanyautó-tulajdonosokat ezen kívül két másik dolog is foglalkoztatja: ki tudom-e várni az otthoni töltést, illetve alhatok-e nyugodtan vagy leég közben…..
silent man 2020.02.14 10:09:59
@GyMasa: Fentebb belinkeltem annak a félkegyelműnek, az Uniós rendeletet. Az ilyen "írunk egy programot és telepítjük" nem úgy megy azért, valamint : mi a rossebnek. Aprópénzért kínlódni? Számold már ki, hogy a benzines autók hány forint jövedéki adót fizetnek havonta és átlagosan. Nincs 6000 forint. A támogatás meg 1,5 millió, az 250 hónap, több, mint 20 év. Én azt választanám, hogy 1,5 millió azonnal, nem pedig azt, hogy havi 6000 pénz.

"A felhasználó szempontjából nem mindegy, hogyha már elvileg sem képes a rendelkezésre álló kapacitás feltölteni a rendelkezésre álló időben az akkut."
Beszéljünk konkrétumokról. Mikor, mennyi autót, milyen teljesítménnyel, mindezt úgy, hogy a realitások talaján maradjunk, ami a villanyautók szaporodását tekinti.
silent man 2020.02.14 16:15:12
@GyMasa:

"szerinted nem fognak lehajolni a jövedéki adóért, majd ha már mondjuk az elektromos autók lesznek többségben?"
"Teljesen felesleges, mert a villanyautózás jelenleg, és a közepes távú jövőben is teljesen marginális résztvevő lesz."
Most akkor lehajolnak a jövedéki adóért, vagy nem? Sokkal egyszerűbb például a cigaretta és az alkohol adóját megemelni, mint kínlódni egy beszedhetetlen valamivel.

"eljesen felesleges, mert a villanyautózás jelenleg, és a közepes távú jövőben is teljesen marginális résztvevő lesz."
Akkor mivel fognak járni Európában? Szaporodnak a konkrét dátumok, amik után nem lehet belső égésű motorral szerelt autót forgalomba helyezni, és ki fogják tiltani őket egy csomó helyről : en.wikipedia.org/wiki/Phase-out_of_fossil_fuel_vehicles#Countries

Róma, Athén, Madrid, Párizs 2025-től semmilyen dízelt nem enged be, de 2030-tól sok helyen a benzines is kívül marad. Az átmeneti időszak egyik nyertese a Toyota lesz, mivel a hibridek könnyebben teljesítik a flottaszintű CO2 elvárást. Európában és a fejlett világban gyorsabb lesz a folyamat, máshol nyilván lassabb :
data.bloomberglp.com/bnef/sites/14/2018/05/annual-global-light-duty-vehicle-sales-1024x576.jpg

Akku meg lesz, ne aggódj. Régen benzint is a patikában lehetett kapni.
silent man 2020.02.15 10:49:56
@GyMasa:
"Majd, ha értelmezhető mennyiséget lehet beszedni belőle, akkor le fognak hajolni érte.
De ettől még igen messze vagyunk."
Akkor miért beszélünk erről ennyit? Villanyautót mai is kapni, ha szerinted még évtizedekig marginális szereplő lesz, akkor miért érdekes az a jövedéki adó?

"Ha az autókban implementálva lesz a pontos, és hiteles mérés"
Olyan még nem volt, hogy azt ne lehetett volna okosba kikerülni.

"De végső esetben lehet simán az autópálya éves matrica elvét követve kiszabni egy évente 50 000 HUF_os átalányadót is."
Erre utaltam, hogy cseppet egyszerűbb az előre odaadott 1,5 millióból, meg adókedvezményekből elvenni, mint megpróbálni a lehetetlent.

"Kamu hibridekkel?
Meg veterán autókkal."
A veterán autózás az drága dolog, nem lesznek ott tömegjelenetek, a kamuhibridek (pl. PHEV SUV-k) felett pedig már megsuhintották a jatagánt.

"Nade egy hibrid autó az tulajdonkppen egy BENZINES (kevéssé jellemzőed dízel), azaz BELSŐ égésű motoros jármű.
Akkor az most ki lesz tiltva, vagy nem?
Ja, hogy a hibridek is majd "elektromosnak" fognak számítani?"
A hibrideknek jellemzően lesz + 5 éve a városokban, a Toyotának pedig több pénze a fejlesztésre, mivel nem fizet CO2 flottaszintű büntetést. Az sok pénz ám, a Jaguar-Land Rover 4 év alatt keresett annyit, mint amennyi kinéz neki 2021-ben. Mazda szintén bajban lesz, de a nagy gyártóknak is fájni fog (illetve a vevőknek, persze.)

Mivel alapanyag van, ezért akku is lesz. A tömegtermelés mindig letöri az árakat, elég, ha megnézed mibe kerül ma 1 kWh akkukapacitás és mibe került 10 éve.
Manapság eléggé megosztó téma, hogy ki milyen formátumban hallgat zenét. A digitális és az analóg szerelmesei is görcsösen ragaszkodnak az általuk favorizált hangminőséghez. Kevesen vannak viszont, akik mindkét formátumot egyaránt kedvelik. Mi most nem fogunk egyik oldalra sem állni, egyszerűen csak…..
silent man 2019.08.26 21:00:40
@ételizésítő: Nos, gyíkarcú barátom, menjünk sorban.

Belefutok néha (vagy néha belefutok?) ilyen félművelt gyökerekbe, nem is szoktam magamra venni az ilyesmit, de kivételt teszek veled.

"Így mondja a magyar." Lófaszt, mama :
www.e-nyelv.hu/2012-04-27/ujra-nem-targyalhato-nem-ujratargyalhato/

"Másrészt meg hogyne lenne kikerülhető."
Lófaszt, mama. Napnál világosabb, hogy halvány lila fingod sincs a hanglemezről azon kívül, hogy miből készül, ezért segítek elindulni neked a megértés felé vezető hosszú és rögös úton.
A mikrobarázdás hanglemez úgy készül, hogy puha lakklemezbe egy vágófej segítségével, spirális alakban rögzítik az adott oldal műsorát, majd több lépcsőben préselésre alkalmas pozitív nyomólemezt készítenek belőle. A vágófej folyamatosan, megfelelő előtolással halad a lemez középpontja felé, méghozzá úgy, hogy a lemez sugara és a vágás síkja mindig 90 fokos szöget zár be, ezért nincsen szöghiba a vágáskor. Amennyiben közelről is láttál lemezjátszót, feltűnhetett, hogy a hangkar egy pont körül fordul el, ebből következően folyamatosan szöghiba lép fel, legfeljebb egy adott helyzetben lehetséges, hogy pontosan érintő irányban áll a hangszedő (a tangenciális hangkarok kivételek, de azok nem terjedtek el). A lemez középpontja felé a bajok exponenciálisan nőnek, mivel ott a lemez tűhöz viszonyított sebessége lényegesen alacsonyabb, ennek okán ott már nem vágható akkora jelszint és dinamika. A hanglemez jel-zaj viszonya és csatornaszétválasztása sokkal kisebb, mint a CD-é, hogy csak két sarkalatos pontot említsek.
Amire te utalsz, csak ismeretek híján nem megfelelő szavak jöttek a szádból, az a digitális és az analóg felvétel közötti különbség. Egy analóg mesterszalagról készült digitális kópia lehet olyan, hogy nem mindenki hallja a különbséget közöttük, de ez sokváltozós történet, a blog kereteibe biztos nem fér el ennek boncolgatása.

"És hát feltaláltak már vagy 50 éve olyan technikai megoldásokat, amitől a hanglemez nem serceg. Esetleg keress rá a Lenco névre."
Tényleg feltalálták? Kár volt, szerencsére hamar felismerték a hifisták, hogy a lenkózott lemez ugyan nem serceg, ellenben sokkal szarabbul szól. Akik használták, azok lábon is lőtték magukat, mert később vért izzadva kínlódhattak Plastool folyadékkal, mire kiszedték a barázdákba száradt szutykot. Keress rá : "lemezőr". Én szerencsére akkor kezdtem gyűjteni a lemezeket, amikor a Lenco már ment a levesbe, így fel se merült, hogy összekenjem azzal a minősített faszsággal.

"A belsőbarázda-torzítást meg már a házi pár tízezres lemezjátszókon is ki lehet kerülni, vannak erre mindenféle szabályozó mechanikák (antiskating stb.)."
Lófaszt, mama. Az antiskating a tűre ható radiális irányú és a lemez középpontja felé mutató erőkomponens kiegyenlítésére szolgál és semmi köze a belsőbarázda-torzításhoz.

"Merthogy DA-konverter minden CD-játszóban van"
Lófaszt, mama. Például az enyémben sincs. Ellenben van egy minőségi DA-konverterem, ma is kapható 1,1 M Ft-ért és sajnos klasszissal jobb így a hang, mint amíg olyan CD-t hallgattam, amelyikben volt DA-váltó. Jó lenne, ha olcsó holmikkal jutottam volna ide, de maradjunk annyiban, hogy két új kompakt autó ára van itt szar filléres elektronikákban, meg lemezekben.

Már csak azt áruld el, hogy miért érezted úgy, hogy a nyilvánvaló fogalmatlanságod ellenére osztanod kell az eszet? Régóta így lehet, ha ennyire megfogyatkozott a muníciód.

Remélem, tudtam segíteni.
silent man 2019.08.27 07:23:46
@ételizésítő: Ember, hiába faszkalapozol, csak annyira vagy kemény, mint a fagyott kutyaszar.

Megmondtam, hogy hosszú és rögös az út, számodra, gyakorló betegnek különösen.
Justin Kruger és David Dunning kutatók kitűnő tanulmányt írtak a hozzád hasonló fekete öves félkegyelműekről, akik :
1., hajlamosak túlbecsülni a saját képzettségüket,
2., nem képesek felismerni, ha más ért hozzá,
3., nem képesek felismerni, hogy ők maguk mennyire nem értenek hozzá,
4., ha fejlesztenek a saját szakértelmükön, képessé válnak annak felismerésére, hogy korábban nem értettek hozzá.

"Hozzál valami normális referenciát, ne az e-nyelv meg a nyest nevű amatőr baromságot"
Amennyiben olvasni is tudnál, nem csak írni, láthatnád, hogy az általam linkelt oldalon két szakkönyvből merítették a magyarázatot :
1., Grétsy László, Kemény Gábor (szerkesztő): Nyelvművelő kéziszótár
2., Zimányi Árpád (szerk.) Balázs Géza : Magyar nyelvhasználati szótár

Értem én, hogy te fingod a passzátszelet (is), de az aránytévesztésed még is orvosért kiált.

Nem írtam olyat, hogy egyesével vágják a hanglemezeket, kevesebbet igyál, vagy ne a gyógyszerre. A hanglemezgyártás során nem készítenek mesterlemezt, ezt valamelyik keményebb trip során haluzhattad be. A megvágott lakklemezből több lépcsőben nyomólemezeket készítenek, majd gőzzel előmelegített PVC pogácsába préselik a műsort. A néhai Hifi Magazin kiváló cikkeket közölt a témában, nekem itt sorakozik a gyűjtemény, de online is hozzáférhető. Hosszú és rögös az út, ahogy említettem, de merülj bele, hogy ne hülyén halj meg.
www.hifimagazin.hu

"Ha nem használsz hozzá Lencót legközelebb, akkor igen. Egyébként nem."
Mit nem sikerült megértened? A Lenco használatával a lemez kevésbé serceg, de szarabbul szól. Nem utána, hanem akkor :
www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM2213.HTM

"ha nincs D/A konverter a CD-játszódban, akkor hogy a faszba' lesz a CD-re vésett digitális jelsorból analóg jel a kimeneten?"
A CD-játszómon nincs analóg kimenet, csak digitális. A digitális jel egy 120 cm hosszú kábelen keresztül jut a DA-konverterbe, onnét egy másik kábelen az erősítőbe, majd egy újabb vezetéken a hangfalba, de ez látni valóan nagyon magas neked.

Ember, láthatóan félszerzet vagy a témában, a verbális keménykedéssel meg alighanem az otthoni elnyomást próbálod (sikertelenül) kompenzálni. Nem állítom, hogy mindent tudok a hifiről, de már akkor kérdezgettem az újságost a következő Hifi Magazin megjelenéséről, amikor téged hiába tanítgattak még a csapkodós lepke megfelelő tolásának fortélyaira is. Azóta nagyon sok év telt el, nekem sikerült egy szép lemezgyűjteményt felhalmoznom, a hallgatáshoz minőségi berendezéseket vásároltam, sokat és érdeklődve olvastam a témában, te pedig ott ragadtál valahol a teljes fogalmatlanság és magabiztos hülyeség között félúton.
silent man 2019.08.27 09:52:26
@gigabursch: Mindenhol vannak ilyenek, én sajnálom őket. A szájjal keménykedés megy, jobb híján, ennek a szerencsétlennek ráadásul a fentebb említett mentális terheltséggel is együtt kell élni. Szerintem családja nincs, az efféléket etetni is csúzlival kellett. Ismer szavakat, csak nem állnak össze értelmes gondolatokká, legalábbis a fenti ámokfutásában.
Egyre többet olvashatunk, illetve hallhatunk az elektromos fűtés + napelem rendszer kombinációról, mint az ingyenes fűtés lehetőségéről. Nagyon érdekes levelet kaptunk a témával kapcsolatban a Kardos Labor Kft-től, egy olyan vállalkozástól, amely több mint 10 éves gyakorlattal rendelkezik a megújuló…..
silent man 2019.06.01 09:16:50
@Nancsibacsi: "A napelem ellen szól az is, hogy bár jelenleg az áramszolgáltató átveszi a napelemmel termelt áramot nyáron és visszaadja télen, KÖLTSÉGMENTESEN - nade ha ezt megszüntetik, és mondjuk felét adja csak vissza mert a többi TÁROLÁSI KÖLTSÉG"

Hol tárolja a szolgáltató az átvett áramot?
Volt szerencsém belebotlani a National Geographic Channel légikatasztrófákról szóló dokumentumfilmjébe, s mivel az epizód a Korean Air 8509-es járatának szerencsétlenségéről szólt, nem kapcsoltam tovább. A teherszállító gép lassan 20 éve, 1999. december 22-én, pár perccel a londoni Stansted…..
Napjainkban, mert ez a divatos, mindenki arról értekezik, hogy meg kell érteni a másikat, ami azt jelenti, hogy döntési helyzetben az egyén törekedjen kompromisszumra. Berchtesgaden meglátogatása azonban tudatosította bennem, hogy vannak helyzetek, amikor operatív módon és hatalmi úton kell dönteni,…..
silent man 2019.05.25 11:54:30
silent man 2019.05.27 11:07:44
"A megfejtés a következő. A csúcs mai neve – állítólag – egy francia diplomatától ered, s ez terjedt el angol nyelvterületen (Eagle’s Nest), majd innen ment tovább minden nyelvbe."
Rossebet megfejtés ez, sima magyarázkodás.
A csúcs mai neve, ahogyan Hitler születése előtt is az volt : Kehlstein, a Berchtesgadeni-Alpok egyik kiemelkedése, 1837 m magas, elég lenne egy térképet megnézned :
https://www.google.hu/maps/place/Kehlstein/@47.6103079,13.0399737,16z/data=!4m5!3m4!1s0x4776eb9f829bf699:0xbb1bc4ede9cab5e5!8m2!3d47.6119444!4d13.0411111!5m1!1e4
A csúcs alatt pár méterrel épült a Kehlsteinhaus, aminek ma is az a neve. Ahogy írtam és te is hivatkozod, állítólag egy francia diplomata akasztotta rá az "Eagle1s Nest" nevet, ami aztán elterjedt a világban és angolból fordítva egyéb neveken is ismert (magyarul pl. Sasfészek), németre visszafordítva meg "Adlerhorst" (amit azonban nem használnak, mert van egy hely, amit valóban úgy hívnak, 600 kilométerrel odébb), de ettől a hely neve nem változott meg.
Itt elolvashatod részletesen a dolgot, annyit segítek, hogy a német "Spitzname" kifejezés magyarul becenevet jelent:
www.drohnen-forum.de/index.php/Thread/18847-Eagle-s-Nest-Kehlsteinhaus/
"Nicht mehr eindeutig zu belegen sind weitere Bezeichnungen für das Kehlsteinhaus, das damals auch Teehaus (2. Teehaus), D-Haus (Diplomatenhaus) oder T-Haus (Haus T) genannt worden sein soll. Ein französischer Diplomat soll ihm noch während der NS-Zeit den Spitznamen Eagle’s Nest (dt. ‚Adlerhorst‘) gegeben haben, der spätestens seit Kriegsende in der ganzen englisch-sprachigen Welt zum stehenden Begriff für dieses Haus wurde und übersetzt auch in anderen Sprachen Einzug gefunden hat."
Adlers Nest néven sem fut :
www.google.hu/search?q=Adlers+Nest&client=opera&hs=r0t&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwjq1pzKrbviAhUjvlkKHcd-AqwQ_AUICSgA&biw=1560&bih=796&dpr=1
Az ajánlóban említett "következtetés" szemléletesen mutatja be az Argumentum ad populum, azaz a közvélekedésre, többségre hivatkozás érvelési hibáját. Miszerint ha sokan elfogadnak valamit, akkor az úgy is van. Márpedig a közvélemény holtbiztos abban, hogy nemsokára elterjed az elektromos autó.…..
silent man 2019.04.28 22:25:14
@Gipsz Ferenc: " A hibridnek egy nagy baja van. Nehéz mint a fene. Az 500-600 kilós elektromos hajtási rendszer mellé ugyanis berakják még a 100-150 kilós normál motort is."

Auris kombi 1.6 D 1420-1580 kg
Auris kombi 1.8 hibrid 1410-1540 kg
www.auto-data.net/de/toyota-auris-model-421

Honnét veszel ekkora marhaságokat?
Az atomerőművek meglehetősen ritkán robbannak fel - nyugtat meg minket az atomenergetikai szakember. Néha azért mégis megtörténik - vágjuk rá mi. Megtörtént Cseljabinszkban, Csernobilban, Fukusimában, és van még tucatnyi hely a világon, ahol bármikor történhet atomkatasztrófa. A…..
silent man 2019.04.22 10:09:36
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Az hogy valamit meggyújt, az a teljesítménytől függ."
Nem. A nem megfelelő kivitelezés okozhat ilyet, nem a teljesítmény. Egy 9V-os elemmel is fel lehet gyújtani a tetőt.
silent man 2019.04.22 12:54:24
@szepipiktor: "De azt vajon elmondják a megtérítendőknek, hogy mennyi egy m2 tábla által keletkező energiamennyiség? Elmondják, hogy egy családi ház önellátásához mekkor méretű felület kell és ez hány millió, tízmillió forintos költség, hogy a tárolás sem megoldott még?"
200 m2-es ház, 4 fő, 2 konyha (kerámialapok, elektromos sütő) ellátásához 16 db panel, szükséges nálunk, ráadásul ebben van nagyjából 20-25% tartalék. E-on saját cége által kivitelezve bruttó 2,3 millió forint.
silent man 2019.04.22 12:58:28
@Kovacs Nocraft Jozsefne: ""Egy 9V-os elemmel is fel lehet gyújtani a tetőt."

Nem igazán, nem tudsz annyi teljesítményt és energiát kivenni belőle, hogy gyulladáspontig hevítsd a faszerkezetet."
Fogadunk?
  A 45-60 év körüli olvasóinknak talán megdobban a szíve a mai téma hallatán, hiszen a "legendás" magnókazettáról szól a mai mese. Ezen korosztály tagjainak szinte kivétel nélkül van valamilyen sztorija ami összefügg a kazettával azaz hivatalos nevén a compact-cassette-tel. Ki ne tekerte volna…..
silent man 2019.02.23 00:02:32
@Nyírjeslakó: Azért túlzásokba ne ess, az a kazetta szar volt, akárhogy is nézzük. Nem volt pénz lemezre, eleinte még lemezjátszóra se, ezért másoltunk.
A CD és az Lp egyaránt klasszissal jobb minőséget képvisel a kazettánál, csak megszépíti az emlékeket az idő múlása, meg a felejtés. Nagyon sok minőségi kazettám volt, szép hangú 3 fejes Aiwa magnót használtam, de annak örültem a legjobban, amikor az LP bukásakor (1990 körül) olcsón összevásároltam a lemezgyűjteményemet, a kazetták meg mehettek végre a szekrény mélyére.
A jó cd-felvétel pedig (minőségi láncon hallgatva) nyugodtan mellétehető az analógnak, sőt. Nálam egy Naim DAC szolgál és nincs hiányérzetem, pedig jó lemezjátszóm és talán 1000 LP-m is van.
silent man 2019.02.23 00:06:21
@Helyszíni zsemle: "És egy jó deck, dolby C -vel tuti elérte a cd minőséget."
Soha nem használtam zajcsökkentőt, azzal volt csak igazán szar a kazetta.
Amikor dühös lesz a nép Nemrég a Gundel húzta ki a gyufát, magára haragítva az internet jóravaló népeit, akiknek a lángoló dühét a várban a miniszterelnöknek és a sleppjének kínált étel ára táplálta.Meséken felnőtt, nem Magyarországon élő olvasók kedvéért: nem az volt a harag oka, hogy a kedvelt…..
silent man 2019.02.20 13:15:35
@Medgar: "a szakszervezet a forradalommal elérte, hogy pár hónap múlva kirúgnak 15-20%-ot..."
Persze. Az Audi arról híres, hogy a szükségesnél 15-20%-al magasabb létszámmal termel.
Téged se az eszedért fognak ellopni.
silent man 2019.02.21 09:02:17
@Behaton: "Az átállás oka az, hogy az Audi központi üzemében a kapacitáskihasználtság alacsony, így két műszakban is elő tudnak állítani annyi autót, amennyit a mostani kereslet indokol."
"Az intézkedések mögött a járművek iránti csökkenő kereslet mellett az is áll, hogy a Volkswagen bejelentett, 2025-re 30 százalékkal hatékonyabbá teszi termelését."

Mi köze van ehhez egy sztrájknak, jóember?
Február 1-től kell megvásárolni az autósoknak a 2019. évre szóló autópálya matricákat! Mondom AUTÓPÁLYA matrica! Mint tudjuk, ez a hivatalos elnevezése, ám tartalmilag jócskán megkérdőjelezhető például az M2-es esetében. Amely út persze egy sor kritérium alapján közel sem szolgál rá a minősítésre.…..
Kényelmes, tiszta, nem igényel túl sok karbantartást: számos előnye van annak, ha elektromos konvektorral oldjuk meg lakásunk, hétvégi házunk fűtését! Ugyanakkor annak telepítése előtt nem árt tisztában lennünk pár további ténnyel sem. Vizsgáljuk meg, mikor érdemes ezt a megoldást választani! A…..
silent man 2018.12.13 21:09:31
@cavalry: "thermo chip segítségével 1,5 Kw áram is előállítható"

Ajjaj.......
silent man 2018.12.13 21:18:19
@Nancsibacsi: "Láttál te már olyan kondenzációs kazánt, ami 10 évig bírta? Mennyi egy kondenzációs kazán karbantartási költsége/év?

Mondjuk a sajátom? Éppen 10 éves lesz, kétévente ellenőriztetem (kb. 10e Ft), jellemzően alig kell tisztítani, rozsdamentes a hőcserélője. 135 nm-es alacsony energiás, jól hőszigetelt ház, csak gázzal fűtve, 120e Ft a gáz egy évre, a vízmelegítéssel együtt. Csak radiátorok, alacsony előremenőre méretezve.
Klíma nincs és nem is hiányzik, jó tájolás+vastag hőszigetelés. 25,8 fok volt a legmelegebb a lakásban, de akkor 3 hétig volt 36 fok odakint.
silent man 2018.12.13 21:25:44
@cavalry: Mi az a 1,5 kW áram?
Fél éve kaptam egy e-mailt a Kukaholdingtól, hogy a helyben szokásos módon, tegyem közhírré az alábbi tájékoztatást: Az állami hulladékgazdálkodási feladatokkal törvényileg megbízott Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. (NHKV) értesíti a sződligeti polgárokat, hogy a…..
silent man 2018.11.22 22:02:24
@Fülig José: Érdekes olvasni, hogy milyen kitartóan mentegetik a menthetetlent ezek az alanyi gyíkok. Az arany is szarrá válik a kezükben, tömik két pofára és nem értik, hogy a hozzánk hasonlóknak mi nem tetszik. Rezsicsökkentés, ja. Rizsacsökkentés kellene inkább. Nyugodtan írják a homlokukra, hogy "Lopunk, de azt is balfaszul, bazmeg! És?" A pofámról sül le a bőr, hogy az ilyenekkel együtt vagyok magyar.
silent man 2018.11.22 22:48:21
@Secnir: "Az állami hulladékgazdálkodási közfeladat ellátására létrehozott szervezet kijelöléséről, feladatköréről, az adatkezelés módjáról, valamint az adatszolgáltatási kötelezettségek részletes szabályairól szóló 69/2016. (III.31.) Korm. rendelet 10.§. (2) bek. értelmében „a közszolgáltatási díjról a Koordináló szerv negyedévente állít ki számlát 15 napos fizetési határidővel”.
Ez világos beszéd. Teljesített, számlázott, fizetek. Vannak esetek, amikor a teljesített szolgáltatás esetén beáll a fizetési kötelem akár számla hiányában is, de kevéssé hiszem, hogy ez pont olyan eset volna.
Az ilyen ökrök, akik szerint csak úgy gondolomformán fizetni kell, szóra sem érdemesek. Legalább idéznék a szerződés vonatkozó pontját, de nem. Aszongya : "nem mindegy, hogy a szolgáltató számláz, vagy a behajtó ad nyugtát?" És néz, mint a lukinyúl.

Érdemes lenne megvakargatni a témát GDPR szempontból, nem kizárt, hogy lenne az fogaknak csikorgatása : nem mernék komolyabb tétet tenni arra, hogy az adatkezelés tökéletesen mintaszerű.

Sajnos megtehetik, hogy a trambulinról hugyozzák tele a medencét, én meg legfeljebb annak örülök, hogy a lelátóról nézem, nem a vízből. Utoljára 30 évvel ezelőtt rühellettem ennyire az ilyen maradék munkásőrféléket, akiknek a (még) regnáló hatalom bő nyállal történő felszopása volt a napi rutin.
Feudál-bolsevik félnáci tolvaj tempó ez, nem egyéb.
Mercim a lábam Úton vagyok. Egy 15 000 kilométeres európai körút első napján. Lassan 12 órája vezetek. Végre. 10 hónappal a „szigorúan vad” ötlet születése után, szervezés, csapatmunka, áldozatok eredményeképp itt vagyok az Alpokban, magasabban már, mint a Kékes, egy osztrák kis faluban,…..
silent man 2018.11.14 08:25:05
2018.10.08, a nap, amikor Budapest és nép egy igazi illibsi meetingre ébredt A török elnök, Erdogan, körbevizitálja haverjait, és szövetségeseit, és éppen Viktorunkhoz fújja őt a magánrepülő (vajon a Celebi pakolja a csomagjait?) Ki ez az Erdogan? Erdogan a Cumhuriyeti…..
silent man 2018.10.10 07:42:03
@Killary Fucking Clingon: "mi a lófaszért próbálnának megölni egy orosz állampolgárt Angliában, egy bonyi és nagyon veszélyes módon amikor ezt megtehették volna otthon, kényelmesen, legálisan"

Kevés undorítóbb forma létezik annál, mint amikor valaki a regnáló hatalmat és annak képviselőit szopja fel bő nyállal. Legálisan, persze. Oroszországban nincs halálbüntetés, te retardált. Azt az embert pedig orosz kémekre cserélték, business as usual.

"liberál balon" Fingod sincs alapvető fogalmakról, de okádasz összevissza.

Ha ingyen csinálod, akkor sajnállak, ha pénzért, akkor megvetlek akkor is, ha minden korban megvoltak az ilyen alja emberek.
A Skywalk impozáns panorámaterasza nyolc méterre nyúlik ki a sziklahomlokzatból, bele a semmibe. Aki kimerészkedik ide, átélheti, milyen érzés a Hohe Wand fennsíkján szinte a levegőben állni, a talpunk alatt 150 méteres mélységben elterülő völgy fölött. Tériszony nélkül is több mint furcsa, de nem…..
KultúrSokk Mamma Mia! 2018.07.26 21:06:22
Miért irritáló a Mamma Mia!? Meglepő a kérdés, hiszen a blogban számtalan bejegyzés született már musicalekkel, illetve zenés filmekkel kapcsolatban, így sejthető a műfaj iránti személyes elköteleződés. Azonban mindig szokott lenni egy kivétel, ami erősíti a szabályt. Pontosan 10 évvel ezelőtt…..
silent man 2018.07.28 13:01:41
@profiügyfélszolgálat: Szerintem eleve irritáló az, ahogy az eredetileg sem túl magas röptű, de tisztes iparosmunkaként, minőségi módon megírt és előadott Abba nótákat megbecstelenítették. Közepes fokban ittasan, egy házibuliban, vagy osztálytalálkozón elcsúszik az ilyen, de ez valóban szar. Ezen nem változtat az sem, ha valakinek tetszik, mint a Maunika-Sau sem lesz jó attól, hogy sokan elé gyógyulnak...
silent man 2018.07.28 22:01:53
@Koós Miklós: Csak a példa esetlenségére próbáltam rávilágítani.
silent man 2018.07.28 23:08:48
@Koós Miklós: Azt, hogy milyen zenék vészelték át az elmúlt 30 évet, nehéz objektíven megállapítani, mindenesetre a legnagyobb darabszámban eladott albumok között, az első tízben a Bee Gees az egyetlen, hagyományos értelemben vett slágerzenét játszó együttes :

Michael Jackson / Thriller
AC/DC / Back in Black
Pink Floyd / The Dark Side of the Moon
Meat Loaf Bat / Out of Hell
Whitney Houston / The Bodyguard
Eagles / Their Greatest Hits (1971–1975)
Bee Gees / Saturday Night Fever
Fleetwood Mac / Rumours

A Pink Floyd sajnos nem koncertezik, de Roger Waters (progresszív) előadásai telt házzal mentek az idén, tavasszal már csak a római kocertre tudtál jegyet venni, arra is csak azért, mert a Circus Maximus-ba legalább 400.000 ember elfér, a 2007-es Genesis (progresszív) koncerten legalábbis annyian voltak.
Az AC/DC utolsó turnéja is jellemzően teltházas volt :
en.wikipedia.org/wiki/Rock_or_Bust_World_Tour

Az egykori slágerzene egyrésze (pl. ABBA), annyiban mindenképpen többet kínált a mai kotvány előadóknál (tisztelet a kivételnek), hogy tanult dalszerzők és képzett zenészek munkája volt benne. A mai (relatív) népszerűség szerintem abból adódik, hogy erős a nosztalgia ebben a korosztályban, illetve nagyon gyenge minőségű a mai slágerzene. Vakok között király a félszemű.
Egy esküvői bulin pedig nyilvánvaló, hogy nem nehéz és furmányos zenék forognak, furcsa is lenne ittasan nyomni mondjuk valamelyik tudományos ELP, vagy King Crimson nótát, de ez korántsem jelenti azt, hogy ezeket elfelejtették volna az emberek.

Abban egyetértek, hogy a blogbejegyzés nem kimondottan reveláció erejű, de a film sem egy zenetörténeti mérföldkő.
Szerző: Németh Ákos Szombat délután három körül verőfényes napsütésben a búcsúi határon, Ausztriától 20 méterre megbüntet a Magyar rendőrség két marcona képviselője, mivel nem világított a lámpám! Természetesen jogos volt a büntetés, sajnos tényleg elfelejtettem felkapcsolni. Elismertem,…..
silent man 2018.06.16 21:36:17
@abcdefghijklmm:

Honnét tudod, hogy senknek sem jutott eszébe? Én simán el tudom fogadni, hogy megfontolás tárgyává tették és mint szükségtelent, elvetették a szabályozását, ahogy nem kötelező minden gépjárművet láthatósági színűre festeni (de nem tilos), pedig biztos lenne pozitív hozadéka.

A nappali menetfény célja, hogy a szembe jövő autót feltűnővé tegye, mert alsó hangon 160 km/h köztetek a sebességkülönbség országúton. Azonos irányban ilyen nincs. Közel 1 millió kilométert levezettem, de soha nem éreztem ezt problémának, lehet, hogy pont elkerülnek a balfaszok. Ez nem azt jelenti, hogy sosem láttam kivilágítatlan autót, de veszélyes helyzetbe még nem kerültem emiatt. Szürke aszfalton szemből érkező szürke autónak viszont határozottan jót tesz az a feltűnő menetfény, vagy tompított.
Törvény nem tiltja tudtommal, hogy a hátsó helyzetjelző is világítson vele, a gyártó programozhatja úgy is a világítást.

Mivel nem látom, hogy tömegek háborognának amiatt, hogy a DRL-el nem megy együtt a hátsó helyzetjelző, ezt betudom annak, hogy a többség úgy vezet, hogy akár egy kivilágítatlan autóba sem rongyol bele hátulról. Sokszorosan több balesetet okoznak a telefonáló sofőrök, mégis lehet nálad mobil a kocsiban.
silent man 2018.06.17 10:08:42
@abcdefghijklmm: "tudvalévő, hogy az emberek túlnyomó többsége műszaki analfabéta, és beteszi a macskát a mikróba szárítani..."

Szerintem meg ez nem tudvalévő, nem hallottam, hogy ilyen megtörtént volna. Nyilván kizárni sem lehet, de számon tartják a jelenséget a városi legendák között :

urbanlegends.wikia.com/wiki/The_Microwaved_Pet

Ettől még a használati útmutatóban kitérhetnek erre, mert olyanról viszont hallottam, hogy emberek abból akarnak pénzt csinálni, hogy a gyártókat mondvacsinált okokkal perlik.

Éjszaka egyébként ez nem lehet probléma, mert vagy az van, hogy a delikvens csak DRL-el megy, mert LÁT, de akkor te is látod pl. kivilágított területen (ez gyakori és felülreprezentáltan női szokás), vagy pedig hamar felfogja, hogy valami nem a rajz szerint van, hisz koromsötétben azzal a menetfénnyel semmit se lát maga előtt.
Másik felvetés a köd, nyilván nappal. Az valóban lehet problémás, de ahhoz több dolognak kell együttállni. Először is a hátsó helyzetjelzők 5W teljesítményűek, az a ködös szórt fényben nem sokat ér, nem véletlenül sokszoros a ködzárófény fényereje.

Kikerestem neked a hátsó lámpák ECE szerinti minimális -maximális fényerejét :

- helyzetjelző : 4-17 cd
- féklámpa : 60-260 cd
- irányjelző : 50-350 cd
- ködzárófény : 150-300 cd

Láthatod, hogy a ködlámpa az, ami ér is valamit, de az igazi csodaszer a látási viszonyokhoz helyesen megválasztott sebesség.

Továbbra is azt látom, hogy ez tipikus magyar mentalitás, miszerint a szakemberek hülyék, bezzeg mi jobban látjuk a nyilvánvalót. Nem én fogom megmondani a tutit, de erősen hajlok arra, hogy több tucat hozzáértő ember kompetensebb a témában mint itt bármelyikünk. A tökéletes megoldás az lesz, amikor minden autóban ott lesz az automatikus világításvezérlés, ami nem csak a sötétben kapcsol azonnal, hanem a ködben is. Nem mellesleg a nappal állandóan világító hátsó helyzetjelző rontja a féklámpa és esetleg az irányjelző láthatóságát is, vagyis lehet olyan autó, amin többet árt, mint használ.
silent man 2018.06.17 13:14:00
@abcdefghijklmm:

Szerintem az általad említettek nem a típuismeret hiánya miatt telefonálnak kézből, hanem azért, hogy mindenki lássa, hogy mekkora királyok. Az irányjelző sem rohad le három éves korára az említett kocsikon, hanem akkor esik az ára akkorát, hogy az ilyen faszparasztok is meg tudják venni.

Mivel átlépné a blog kereteit a fényerősség és a fényáram, valamint az általad érzékelt fényesség boncolgatása (valamint ehhez az ismereteim is kevesek), legyen elég annyi, hogy nagyon könnyen előfordulhat, hogy ködben maga az autó fényesebbnek látszik, mint az 5 wattos helyzetjelző, ez az autó színétől, a szórt fény mennyiségétől és még pár dologtól függ, de a lényeg : sok esetben előbb látod az autót, mint azt, hogy világít az a helyzetjelző.

Részemről ennyi, mert nem olvastam végig a tanulmányokat, ha te igen, akkor a tételes cáfolatokat vezesd elő, mert eddig még csak olyan érveket olvastam, mint hogy "tévedett, figyelmen kívül hagyta, nem jutott eszükbe", stb...

A stupid user folyamatos emlégetése hülyeség, ennyi erővel kést sem szabadna gyártani, mert roppant veszélyes.
Milyen fényképezőgépet vásároljak? Talán a legsűrűbben ismételt kérdés a hobbi- és az amatőr fotósok körében. Készítettem egy videót, amiben ahhoz adok segítséget, milyen szempontok alapján, hogyan válassz gépet. Számolj le a tévhitekkel! Hozz okos döntést fényképezőgép vásárláskor! Amikor azon…..
silent man 2018.06.04 09:24:13
@maxval balcán bircaman: A kitobi + fix 50 helyett sokkal inkább egy 17-50 f2.8.
silent man 2018.06.04 10:40:35
@R01: A Nikon szett 2095g, nem 2,5 kg. A 4/3-os érzékelő felülete alig nagyobb az APS-C felénél, ráadásul a képarány is szerencsétlen, amennyiben legalább a filmes 3:2-t szeretnéd látni, úgy további felület veszik el.
www.dxomark.com/Cameras/Compare/Side-by-side/Panasonic-Lumix-DMC-GX8-versus-Nikon-D7200___1041_1020
A D7200 dinamikában , zajkezelésben nem egy ligában játszik a Panasonic géppel, és ezt mindössze a nagyobb mérettel és tömeggel fizeted meg, az árban nem, ráadásul a 12-35 f2.8 felárárából kijön egy kitűnő LX100, ha valahova sok lenne egy D-SLR.
silent man 2018.06.04 13:06:41
@R01: Igazságod is van, de egy D7200 pl. gyakorlatilag ugyanazt tudja dinamikaátfogásban, mint a legjobb FF-ek, amik inkább csak zajban jobbak, esetleg felbontásban és kedvező áron lehet nagyon jó objektíveket építeni köré. Mellé egy LX100, ami nagyon kevés kompromisszumot kíván (szerintem), a maga 24-70mm átfogásával és 1.7-2.8 fényerejével.
Sokat gondolkodtam a Fuji X-T1-en, amíg kézbe nem fogtam, össze nem adtam a markolat, objektívek árait, aztán lett Nikon D-SLR.
Persze sokféle úton el lehet jutni Rómába...
Az utóbbi hetekben eléggé megosztott volt a figyelmem, úgyhogy sok minden kimaradt. Egy hete jelent meg például a böngésző új verziója, ami most nem tartalmaz látványos újdonságokat. A tartalomblokkoló új mintaillesztő algoritmussal dolgozik, aminek hatására még gyorsabban végzi a dolgát. 15…..
Alighanem a hónap szenzációja a légiiparban, hogy légitársaság-sorozatvállalkozó ex-forma1 pilóta Niki Lauda összefog a Ryanairrel, hogy együtt csinálják meg legfaszább osztrák fapadost. Lauda szép lassan jutott el a full service cégtől az ultra fapadig, egy ideig előző cégét, az Air Berlinnel…..
A napokban megszületett a második gyermekem, így pole pozícióból tudok mesélni mindarról, amire valaha is kíváncsi voltál az apás szülés kapcsán...