Regisztráció Blogot indítok
Adatok
M62 255

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
ad 1. Először is, hadd gratuláljak a Zuwachshoz (mi, svábok csak így mondjuk). Szaporodjon, sokasodjon a Magyar ezekben a nehéz órákban. Felőlem akár keverék is lehet, csak neveld jó magyarnak. Persze az europid-keresztyén vérvonal mindig örömtelibb IMHO, de most nem ez a lényeg. A…..
Vasutaskritikus Meglepő fordulat 2010.12.11 12:25:00
 Tízmilliárdos kötvénykibocsátást tervez a Máv. Ez ugye egyszerűsítve hitelt jelent, csak így szebben hangzik, és amelyet pályafelújításokra óhajt költeni. Ennyire nincs már egy fillér sem a kasszában, hogy már ehhez is hitel kell? Na persze honnan is lenne pénz? Csak mert…..
M62 255 2010.12.17 09:55:53
Szerintem nem az újranyitott mellékvonalakon kéne élezned a nyelved, mert a falvakban élőknek is fel kell utazniuk a megyeszékhelyre, kistérségi központba, ha ingáznak munkába-iskolába, akkor meg napi szinten fontos nekik. Az biztos, hogy az 1-2 mellékkocsis Bzmot nem a vasúti közlekedés non plus ultrája, de ha átszállás nélkül elvisz a központba, akkor még mindig jobb, mint a kátyús lélekvesztőkön aranyeret kapni a buszon zötyögve, rosszabb esetben átszállással. A kulcs a menetrendek összehangolása(ráhordó szerep erősítése), átszállások csökkentése, így már nem sok esélye lenne a busznak a vasúttal szemben, és ez így is lenne jó. A busznak a vasúttal el nem látott helyekről kéne ráhordania a közeli vonalakra, feltéve, ha az összeköttetés fennáll.
Mondok egy példát. Korábban sok időt töltöttem Nagyatádon, ahonnan a 38-as vonal megmaradt darabkája vezet Somogyszobig. Onnan átszállással a néhai 37-es vonalon el lehet jutni B.sz.györgyig, még egy átszállással Keszthelyig. Én sokkal szívesebben választottam ezt a variációt középsulis koromban, amíg ráértem, jobb szeretem a 68 főútnál, de a Volán (akkor Pannon Volános Ikarusokkal) közvetlen járatot indított. A MÁV is megtehette volna ezt, ahelyett, hogy hagyja veszni a 37-est, így egy fontos észak-déli összekötőjárat alakult volna ki a Dél-Dunántúlon. Azt csak mellékesen jegyzem meg, hogy régen egészen Barcsig jártak a motorkocsik...
Még annyit tennék hozzá, hogy nem a mellékvonalak miatt akkor a vesztesége a MÁV-nak, amekkora, csupán egy látványos kirakatintézkedés, spórolás címén beharangozva, hogy ne kelljen megkavarni a panamákat, pocsékolásokat, mindenféle politikai felhang nélkül.