Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sheldrake (törölt)

0 bejegyzést írt és 149 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Coldfusion Magyarország Kft. nem cáfolta értesülésünket, miszerint a cég egyik tulajdonosát keresi, de nem találja a rendőrség a keddi warezrazzia után. Ezt a vállalkozást már többször kapcsolatba hozták az emelt díjas sms-ekért jogvédett tartalmat kínáló warezoldalakkal,…..
Sheldrake (törölt) 2009.04.18 08:17:16
@gftamas:

www.spamcop.net

Kezdd el használni, a spameket forwardolt a kapott e-mail címre 48 órán belül. Érezhetően csökkenni fog a mennyiségük, pláne ha a szolgáltatód is elkezdi használni azokat a listákat.
Tisztelt MÁV-figyelő! 1991. V-hó óta vezették be az Intercity forgalmat, először Budapest-Keleti-Miskolc-Tiszai pu. között, majd a későbbiekben a többi fő, nagyobb forgalmú vonalakon is. Kérdésem: a 80-as vonalon közlekedő, valamint a kör Intercity-knek nem-e lenne a MÁV…..
Sheldrake (törölt) 2009.03.09 20:47:20
Nézd Péter, nem volt mibe belekötni, belekötöttek a szabadjegyedbe. (Megjegyzem én sem értek azzal egyet, hogy veszteséges állami vállalat ilyen grátiszokat adjon a munkavállalóinak. Nekem a nyereséges vállalat nem ad semmit, ahol dolgozom és nem ezért nyereséges szerintem. :)) Ennek ellenére egyetértek azzal, amit írsz, jóllehet egyre kevésbé érint, hogy mit csinálnak a vonatok a hatvani vonalon.

Ha nem írod a szabadjegyet, akkor meg a helyesírásodba kötnek bele, ha meg abba sem lehet, akkor a stílusba. A Bp.-Hatvan-Miskolc-Szerencs-Tokaj-Nyh. vonalon rendszeresen késnek a vonatok. Hétvégén sokan Gödöllőre mennek, elsősorban diákok vagy csóró oktatók (csomagokkal). Ezt csak azért írom, mert javarészt azért ők használják Vasárnap/Hétfőn és Csütörtökön/Pénteken az IC-ket. Záhonyból vagy a Nyíregyházól keletre eső szabolcsi településekről az északi országrészbe vonattal nem nagyon lehet eljutni átszállás nélkül. Ennek sajnos vonalvezetési okai is vannak.

Sokak számára annyira hihetetlen, hogy nem a saját érdekeit tartja szem előtt, hanem képes másokra is gondolni. Persze fikázni könnyű, de aki ehhez ért, kipróbálhatná a post írást is. :)

Aki átszállásban gondolkodik, gondolja hozzá az utazótáskát, bőröndöt, mappát, laptop táskát miegymást is. Ha hátizsákkal kirándulhatok, nem nagyon zavar, ha át kell szállnom. Csomagokkal azért kicsit bajosabb a dolog, főleg, ha a csatlakozó vonat nem vár 5 percnél többet és esetleg nem is lehet rá felférni.
Ahány pénztáros, annyi jegyvisszaváltási módszer. Van aki szó nélkül visszaváltja, van aki a száját húzza, de vissza adja a pénzt. Van aki kifogást keres és morog, olyan is akad, aki valami szabályra hivatkozva nem adja vissza az utas pénzét. Mi a pontos szabály? Erre keresi…..
Sheldrake (törölt) 2009.03.08 19:46:34
@Ákibard!:

És ha nincs meg a komfort? 300 Ft-ért nem éri meg a papírozással foglalkozni, ezért sokan nem is foglalkoznak vele és statisztikailag minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel legyünk megelégedve.
Tisztelt MÁV-figyelő!Február 22-től vezették be a módosított menetrendet a 30a vonalon. Erről egy külön bejegyzés is volt "Február 22-től menetrendi módosítások" címmel. Ezzel a módosítással próbálta meg "kijavítani" a MÁV-START azt a hibát, amit még…..
Tisztelt MÁV-figyelő! Füzesabony a MÁV azon büszkesége, ahol a "high tech" 3G IC és a kőkorszaki utastájékoztatás romantikus, római kori elegyet alkot. A vágányok számozása kizárólag a peronok elején található meg róma számokkal, vasoxidos  :)  táblán,…..
Sheldrake (törölt) 2009.03.08 19:32:12
@Ákibard!:

Már szálltam át úgy Füzesabonyban, hogy a mellettünk lévő vágányról ment Pestre a vonat vagy esetleg az azt követőről, úgy látszik most már három vágánnyal arrébb is indul. :)
Sheldrake (törölt) 2009.03.08 19:34:09
@d88:

Hmm... Ha ez ilyen pontosan megvan, akkor miért nem kerül be a menetrendbe és az Elvirába? Úgy mint a sógoréknál.

???
Sheldrake (törölt) 2009.03.08 19:36:23
@d88:

Hatvanban ellenben kb. 2 éve van vizuális utastájékoztató rendszer, ha jól látom az elsuhanó IC-ből. :)
A MÁV-START az elektronikus jegyértékesítés területén újabb, az utasok kényelmét szolgáló fejlesztést hajtott végre. A közkedvelt E-ticket rendszer révén menetjegyét már nem csak az interneten számítógépén keresztül, hanem mobiltelefonja segítségével is megvásárolhatja.…..
Sheldrake (törölt) 2009.02.23 20:31:36
@töröttszárnyú angyal:

Az igen drága kártya... Bár ki tudja mire használod, de nem feltétlenül kell elfogadni, amit a bank adni akar.
Sheldrake (törölt) 2009.02.23 20:33:15
@kenshikun:

Miért lenne használhatatlan a Maestro kártya (feltéve, ha OTP-s). OTP-s fizetési felületen a Maestro kártya (t-online internetes fizetés) cvc kód nélkül is használható.
Sheldrake (törölt) 2009.02.23 20:38:06
@vanek ur:

Arra alkalmas mobilt kell venni. Sokan lenézik a wapot, amikor 12 gombos telefonom volt, akkor is be bírtam írni mindent. Aki igazán mobil akar lenni és tömegközlekedik, annak egy E61i vagy E71 Nokiát javasolnék. Semmi sem tökéletes, de én az E61i-vel tökéletesen meg vagyok elégedve és gyorsan tudtam még a mobilos verzió előtt opera mini segítségével jegyet venni.

A laptop szerintem nem mobil eszköz, inkább csak hordozható. :)
Olvasónk előre váltott 2 darab retúr menetjegyet, melyet csak félig használt fel, ugyanis a visszautat autóval tették meg. Felhívták a MÁV ügyfélszolgálatát, hogy a jegy visszaváltható-e. Az ügyfélszolgálat azt mondta, hogy a jegy Budapesten visszaváltható, ám erre még sem…..
Sheldrake (törölt) 2009.01.25 14:26:57
@Ákibard!:

Csak azért furcsállottam, mert Sárospatakon - annak ellenére, hogy az odaútra szóló számlát mutattam - nem egyszerűsített számlát kaptam, hanem átutalásost, ha jól emlékszem, amire ugyanúgy ráírték, hogy fizetés módja készpénz. :)

Az nem a MÁV hibája, hogy a kártyás tranzakciókról is készpénzes egyszerűsített számla készül, úgy mint a cipőkről sem, ha kézzel írják. Nem vagyok könyvelő, de ha pl. ha valaki egyéni folyószámlához tartozó bankkártyával vesz egy jegyet és az egyéni vállalkozása nevére kéri a számlát (amelyhez egy vállalkozói folyószámla tartozik), akkor a tranzakció nem jelenik meg a vállalkozói számla kivonatában, de mivel készpénzes számlát kap, akkor olyan, mintha a vállalkozás kp vagyonából fizette volna. Ellenben, ha hiper-szupermarketben vásárolsz, akkor az egyszerűsített számlán ott van, hogy fizetés módja: bankkártya.
Nem tudom, miért nem gondol ilyenekre az APEH... Szerintem kártyás fizetéskor is átutalásos számlát kellene kiállítani és rá kellene írni, hogy fizetés módja: bankkártya.

Neten előreutalással vásárolva valamit is csak olyan névre állítanak ki - elvileg - számát, amilyen néven a bankszámla van, amiről az jóváírás megtörténik.
A leharcolt vonatok maradnak, de az utastájékoztatás műholdakra vált. Az utazni készülők otthonról, internetes térképen figyelhetik a vasút személyszállító szerelvényeinek mozgását. Ősztől késés nem maradhat titokban. Mikor jön már a vonat? - a vasútállomások peronjain…..
Vasárnap kiderült, hogy melyik az erősebb: az internet vagy az autópálya-építők elszántsága. Ahogy nyilvánvalóvá vált, hogy ezúttal nem masszív torrentrazzia okozza a hazai internetforgalom nagyarányú visszaesését, - a HUP és a twitterezők mellett - a Webisztán is azonnal…..
Sheldrake (törölt) 2009.01.25 23:35:03
@atleta.hu:

Az Invitel Data Centerében lévő szerverek is elérhetőek voltak és a nem T kábelnet is működött itthon, csak ott vettem észre a T leállást, hogy nem hozott le a mobil GPRS-en adatot, illetve az egyik tárhely szolgáltatóm mailszervere, ami az adatparkban van, az nem működött, viszont a más hotelben lévő webserver az ment rendesen. Először azt hittem valami mailszerver gond, aztán látom semmi sem megy, ami T. :)

Volt már hasonló "netleállás", amikor az interwarenél történt hiba: itmania.hu/tart/rcikk/e/0/92719/1 Az ehhez adott magyarázat azért hihetőbb volt. Mondjuk 2005-ben annyira domináns volt még az IW szerverterme, hogy legalább olyan jelentős kiesést jelentett, mint ez a mai.

Szerencse, hogy nem egy zsúfolt hétköznapon történt mindez. Elképzeltem, ahogy állnak az emberek a boltban, kezükben bankkártyával, aztán nem tudnak fizetni.

Aztán volt már jelentősebb műholdas hibaeset is már bankkártya:
index.hu/tudomany/visa/
Sheldrake (törölt) 2009.01.25 23:38:23
@Hermione-négykerekü:

Vegyél D-Link router/modem helyett Linksyst és heggessz rá Linux alapú fw-t.
Vasárnap délutánra sötétségbe borult a magyar szerverekről futó szájtok jelentős része. Az adsl-előfizetők százezrei pedig rémülten pillantottak a kihűlt vonalra. No net today.Webmail-szolgáltatásokat, bankok szájtjait, a BKV honlapját vagy például az iWiW-et is érintette a…..
Sheldrake (törölt) 2009.01.25 21:26:39
@MP33PORTAL:

Nekem is azt írja... Meglepődnének, ha közjegyző előtt hitelesített napi screenshotokkal igazolva, hogy nem volt szolgáltatás vagy volt félretájékoztatás a rendszer szerint nem fizetnék. :)

Állítólag a díjcsomagváltás miatt írja ki ezt, de január 6-án váltottunk 37 perc telefonos szöszölés után és 7-én már élt a szolgáltatási csomag.
Olvasónk annyira figyelmetlen volt, hogy a vonaton felejtette a bőröndjét. Segítséget kért a MÁV dolgozóitól, akik néhány telefon, és egy kis várakozás után előkerítették az eltűnt csomagot. Teljes történet alant:Üdv Mindenkinek!Hogy ne csak rosszat olvassunk nemzeti…..
Sheldrake (törölt) 2009.01.21 18:31:35
@..::Froschlama::..:
--------------------
Pirospont nekik!

Reméljük, hogy hamarosan országos, hiteles és wapos is lesz. :)
Vác felé is megjelennek hétvégén a Stadler Flirtjei Határidő előtt megérkezett a második 30 darabos Flirt-rendelés első két járműve a MÁV-hoz. A svájci Stadler több mint két hónappal az eredeti határidő előtt szállított. A Kötött pálya információ szerint a 30. (vagy…..
Sheldrake (törölt) 2009.01.21 12:57:27
Káposztakukac · felsulooktatas.blog.hu/ 2009.01.20. 23:51:10
------------------------------
Közösségi közlekedés szempontjából az autópálya mit sem ér... Nyíregyházára ugyanúgy 1 buszjárat van, mint azelőtt és az ugyanúgy Polgárig megy a pályán, mint azelőtt, hogy az M3-as Nyíregyházáig leért volna. Debrecenbe ugyanúgy nincs buszjárat, mint korábban.

Sőt! Nyíregyházáról Debrecenbe sincs buszjárat úgy, hogy mindkét megyeszékhelyről megyehatárig van buszjárat, csak ezek nincsenek összekapcsolva. Záhonyból pedig szintén nincs busz. :)

Indoklás: Jól működő vasúti közlekedés van...

Az M35-ös megépítése... Azt a pénzt értelmesebben fel lehetett volna használni (szerintem), csak hát milyen rosszul nézett volna az ki, hogy Záhonyig vagy Barabásig van autópálya és Debrecent "csak" egy korszerűsített 2*2 sávos 4-es számú főútvonalon vagy a felújított és bővített 35-ös főúton lehet megközelíteni vagy Füzesabonytól a 33-ason.

Valakinek van tapasztalata arról, hogy az M35-ösön mekkora a csúcs forgalom?

Próbálj meg Nyíregyházáról Szegedre autóval vagy vonattal eljutni. Lehet, hogy Pesten át gyorsabb. :)
Tegnap délután az Érd-alsóról 13:54-kor induló Martonvásári vonattal mentem Kelenföldre. Leszállásnál vettem észre, hogy a WC-ből valami meghatározhatatlan eredetű és összetevőjű sárgás folyadék patak formájában csurdogál az ajtó felé: ..
Bhv-s kocsiról leszállni kész életveszély, főleg télen, amikor a vonat lépcsői és az állomási peronok is le vannak fagyva. Miért nem sózzák a peronokat? Kinek a feladata lenne? Hasonló kérdési vannak olvasónknak is, reméljük megkapja rájuk a választ: Kedves MÁV-figyelő!…..
Sheldrake (törölt) 2009.01.18 10:02:10
A szerintem helyes válaszok:

- MÁV Ingatlankezelő Kft. Elérhetőség:
www.mavik.hu/elerhetoseg.php , de érdemes a levelet az eszrevetel@mav-start.hu-ra is elküldeni... Ha jól vagyok informálva, akkor tőlük kell megrendelni a síkosságmentesítő szolgáltatást valakinek. :)

- Sehogyan sem kártalanít a MÁV, ha nem tekintjük az esetleges formális elnézés kérést kártalanításnak. Köss magadnak balesetbiztosítást, nem érdemes magad a tömegközlekedési vállalatok biztosítására bízni...

- A hangbemondás az sok mindenre jó, csak az aktuális helyzet közlésére nem használják. Nem mondják be a pontos késést akkor sem, ha tudják. Egyébként az sejthető és látható, hogy ha a vonat lépcsője csúszik, akkor a peron sem csontszáraz... Ha erre nem gondol valaki, annak hiába mondanák be, hogy csúszik a peron...

- Azért nem teszik meg, mert senki sem tolja le őket, ha valaki nem teszik meg. Ha valaki szörnyethalna, akkor meg esetleg eltávolítanák Kiss Jóskát a cégtől...

- Aszódon a piros riasztásos ónos esős napon a fél peron fel volt szórva (A Bp irányába használt, a másikat nem tudom) homokkal vagy homokos sós eleggyel. Logikát ebben sem keresnék, mert ez a peron olyan hosszú, hogy amikor Sátoraljaújhelyből jön gyorsvonat, akkor az utolsó 1-3 kocsiban utazóknak már nem jut peron. Többszöri kérdésre sem sikerült megtudni, hogy miért nem sikerült néhány éve ennél hosszabb peront építeni, de mint láthatjuk, ezt sem tudják télen végig síkosság mentesíteni. :) Talán, ha orosz jellegű peronjaink lennének az nem jelentene annyi munkát.

Az ominózus napon egyébként az Aszód-Bp. Keleti vonalon többnyire azt láttam, hogy mindenhol törik a fagyott homokot és síkosság mentesítenek.
Több olvasó is elküldte az alábbi linket, ami a MÁV-Start weboldalára mutat. A weboldalon egy kérdőív található, ezzel a címmel: „Szavazzon! - Kávéautomaták a vonaton”Amikor megláttam ezt a címet, és a kérdéseket, előbb egy erős röhögő görcs fogott el, majd…..
Alant olvasható levél írója a MÁV takarítóinak gyöngyszemeivel találkozott. Nevetgéltek, hadonásztak a seprűvel, nem csináltak semmit, és az egyikük ki is jelentette, hogy nem érdekli a munka, majd kitakarít más a vonatot:Tisztelt MÁV-START Zrt! Úgy látom, Önök még…..
Sheldrake (törölt) 2008.12.16 12:15:20
Nincs igazad, mert azon a vonalon sokszor a jegyeket sem tuják elkérni... Bár amennyire leredukáltam vonatos kalandjaim számát, mondhatnám azt is, hogy javult a jegyvizsgálók munkamorálja. :)

Csak óvatosan a takarító cégek bírálatával, mert engem a Budaber fel akart jelenteni, hogy rágalmazom őket, amikor fényképekkel, vonatszámmal, kocsiszámmal alátámasztva kifejtettem nekik, hogy mocskos a vonat.

Aztán - mikor kifejtettem, hogy ezt csak nekik írtam meg, ergo őket csak maguk előtt járathatom le, de nyilvánosságot is kaphat az ügy, ha feljelentenek - megmagyarázták, hogy nem volt idő a gyors vonatfordulók miatt takarítani a vonatokat...

Most van idejük bőven! Remélem a Start megrendeli a nagytakarítást a sztrájk alatt...

Egyébként:
"
Ismételt megkeresésének kapcsán tájékoztatjuk, hogy a vonatok tisztaságával kapcsolatosan számtalan alkalommal kifejtettük álláspontunkat és tisztában vagyunk a hiányosságokkal is. A hosszú évtizedek alatt, vasoxidtól és egyéb szennyeződésektől tarkított személykocsikat esztétikus állapotba hozni lehetetlen. A távolsági vonatok menet közben történő takarításának bevezetése többször is felmerült Társaságunknál, de mindannyiszor meghiúsult annak megvalósítása, különböző objektív és szubjektív okokból. A takarítást végző szerződéses partner által végzett munkákat, a MÁV-START Zrt. munkatársai ellenőrzik és nem megfelelő minőség esetén szankcionálják azzal, hogy az átvételi könyvben el nem végzettként tüntetik fel, amelyért díj nem illeti meg a munkavállalót. Sajnos ettől még nem lesz tisztább a kocsi és újratakaríttatásra biztosan nincs lehetőség (idő). Mindaddig, amíg a takarító cégek, az Ön által tapasztalt munkamorállal rendelkező (vagy nem rendelkező) alkalmazottakkal végeztetik a munkát és képtelenek anyagilag érdekeltté (motiválttá) tenni az embereiket, minden erőfeszítésünk hasztalan energiapazarlás. Minden évben új tendert kiírni? Az sem tűnik jó megoldásnak. Egyetlen reményünk az, hogy minél előbb sikerül a járműparkunkat teljes egészében lecserélni és az új szerelvények állapotát – utasainkkal és a takarítócégek alkalmazottaival közösen – minél hosszabb ideig megőrizni.
"
Forrás: MÁV Ügyfélszolgálat: 2008.11.06. 18:29
UPDATE1: 18 órától országos vasutas sztrájk! VDSZSZ.HU: Minél hamarabb szeretnénk a sztrájkkal eredményeket elérni, ezért a VDSzSz Szolidaritás december 14-én 18 órától az egész országra kiterjeszti a határozatlan idejű általános vasutas sztrájkot. December 14-én újra…..
Az alábbi, -sajnos valószínűleg valós- történet gyönyörűen vázolja, hogy állami cégeknél miért kerül mindig minden körülbelül 10-szer annyiba, mint egy magán tulajdonú cégnél. A MÁV Ingatlankezelő egy egyszerű izzócserét is túlbonyolított: Kedves…..
Zsolt egyszer vásárolt jegyet interneten keresztül, a MÁV azóta nem hagyja békén. A terminál, ahol a jegyét átvehette volna, hibás volt, ezért megbüntették. Az utas fellebbezett, és a blogon megjelent post után a MÁV elállt a büntetéstől. Elvileg. Postán viszont megjött a…..
Sheldrake (törölt) 2008.12.12 18:30:49
Azt tanácsolnám, hogy semmit se sz**j le, aminek nem jártál utána, nem intézted el normálisan. Szerintem egyébként pusztán annyi történt, hogy a házon belüli kommunikáció SEM tökéletes - de szépen mondtam - a MÁV-Startnál. Valószínűleg a büntetéskiszabó főosztálynak már előbb elküldték az alosztályról, hogy Téged meg kell büntetni és a döntésmegmásító belső ellenőrzési főosztályról meg nem szóltak át, hogy mégsem kell büntetni, mert XY szakelőadó épp szabadságra ment... :)

Az e-mail csak akkor tekinthető hivatalos dokumentumnak, ha azt digitálisan aláírtad (nem GPG-vel/PGP-vel), hanem olyan 5000 Ft-os havidíjas chipkártyás bohócsággal, amit gyakorlatilag az informatikus 99%-a is csak kiröhög vagy nem tudja mi az. Ennek ellenére valószínűleg nem feltételezné a bíróság, hogy meghamisítottad, ergo az is bizonyító erejű lenne.

A postai levélnél is csak a papír alapú tértivevényt fogadja el a bíróság... Az e-értesítés - bár olcsóbb - nem jó, mert a Magyar Posta Zrt. munkatársainak 99%-a - na jó most már csak 98%-a - nem tudja használni és digitális a szolgáltatás: vagy megjön az e-értesítés vagy nem. :D

[OFF - 1]
Mióta T-Home lett a T-Online, azóta az ügyfélkiszolgálás színvonala valami pocsék lett... Nem válaszolnak a levelekre, nem működik rendesen az on-line ügyfélszolgálat és néhány elektronikus hirdetéssel kapcsolatos törvényt is sértegetnek, de ez csak apróság...
Szóval kiírtak nekünk 1 hónapja egy olyat az on-line ügyfélszolgálatra, hogy lejárt számlatartozásunk van, ami 21 Ft és emiatt korlátozhatják a szolgáltatást. Jah, ami poén: 2006.05.11-i számla az, ami miatt követelik a 21 Ft-ot az utóbbi 1 hónapban. Szóban már a személyes és a telefonos ügyfélszolgálat is közölte, hogy nincs tartozásunk, csak a bibi ott van, hogy az on-line felületen még ott díszlik a felszólítás és papírom/e-mailem nincs arról, hogy nincs tartozás.
[/OFF - 1]

[OFF - 2]
Hol tartunk ma? Magyaország 2008., pártízezer lakosú város: Önkormányzat 3 szintes épületben székel. Takarékossági okokból a fölső szinten kikapcsolták a fűtést, az ottani irodistákat leköltöztették a másik két szintre, akit meg lehetett elküldtek szabadságra. Ehhez nem is fűzök hozzá semmit.
[/OFF - 2]

Járj utána mindennek, papírozz le mindent, ha pénzről van szó, mert az a tiszta. Sajnos sok olyan ember él ebben az országban - és sajnos boldogul is - aki amolyan Pató Pál úr, mindent lesz****ok módon él és talán emiatt is a sz**ban gázolunk, no meg persze az Úri muri...

Olvasmány 1886-ból:
www.intratext.com/IXT/HUN0136/_PAT.HTM
A pesti kislábú nők egy fokkal könnyebben vannak, mert helyben vannak üzletek, ahol rájuk is gondolnak. Pl. ott a Kislábú nők cipőboltja, a Mariann üzlet (itt extra méret is van!), és a Wesselényi u. 19-ben is van egy kiscipő-szalon. Remek ötlet, csak hát kicsit messze van.…..
Az elmúlt héten kicsit eltűnt a blog. Ennek személyes okai vannak. (sok dolgom volt) De így hétfő kora reggel egy finom kis tájékoztatós bunkós vasutasos postot kínálok a reggeli kv mellé.Üdv! Ezt a levelet már elküldtem a M.Á.V.-nak, de gondoltam ide is elküldöm. Tisztelt…..
Elindult a már régóta várt online menetjegyváltás. Úgy kb fél évvel ezelőtt tesztelhettem a rendszert. Voltak gyermekbetegségei, voltak észrevételeim, de végre megszületett és remélem használható is lesz. Már évek óta várunk rá. Persze ez csak részben fogja csökkenteni a…..
Új MÁV blog Re: Arrogáns kalauz 2008.05.29 14:56:00
Szerencsére mindig vannak kivételek, amik abban erősítenek, hogy a helyzet nem reménytelen. Alant Király Rák levele:Kedves georgejr! Az Arrogáns kalauz c. cikk kapcsán eszembe jutott egy nagyon hasonló történet, ami velem esett meg, csak a végkifejlet pozitívabb. Szegedre óránként…..
Sheldrake (törölt) 2008.05.29 23:40:41
Minden IC-re helyjegyet venni? Mégis hogyan? Ha a szabályokat betartják a pénztárosok, akkor helyjegyet nem adhatnak ki, csak akkor, ha érvényes menetjegy vagy ingyenutazási igazolvány is van hozzá. Kijátszani ki lehet, de csak azért, mert a menetjegyre nem pecsételik rá, hogy helyjegy kiadva (korábban talán pecsételték), mint ahogyan teszik ezt számla kiadás esetén a "Számla kiadva" bélyegzővel.

A helyjegyen pedig elvileg rajta van, hogy melyik menetjeggyel érvényes. Ha jó lenne az informatikai rendszer, akkor látszana, hogy az adott jegyhez van-e és milyen viszonylatra kiadva helyjegy, de nem jó az informatikai rendszer, ezért ez nem működik és nem is fog még vagy száz évig.

Ezt egyszer végig kellene gondolni, hogy mit és hogyan szeretnének megvalósítani és az elejétől kezdve újra kidolgozva felépíteni és megírni, mert csak akkor fog normálisan működni. Addig az egész csak toldozgatás.

Mert minden jegyre nem lenne nagy kunszt egy egyedi vonalkódot nyomni, amit jegyvizsgálat alkalmával végig lehetne olvasni és nem csak azt tudná már a kedves vasút, hogy merre utaznak az utasok, hanem azt is, hogy mikor, hányan és melyik vonaton és esetleg melyik jegyvizsgáló nem jegyet vizsgál már 1 órája...

Az szerintem igenis a vasút hibája, hogy az internetes és telefonos jegyrendelést nem kötik regisztrációhoz, mert akkor legalább nyomon lehetne követni és ki lehetne szűrni a notórius jegyet nem átvevőket.

Attól pedig már előre tartok, hogy mi lesz a jelszó nélküli interneten rendelt és fizetett jegyek csupán kód alapján történő átvételekor, ami elvileg e hónap végétől fog élesen működni. Jah, már hónap vége van. Ütemesen késik ez is...
Új MÁV blog Arrogáns kalauz 2008.05.28 09:27:06
Pénztártól való távozás előtt tessék mindig csekkolni, hogy jó jegyet adtak-e. Persze ez jelen esetben most nem olyan fontos, hiszen a kalauznak nem volt semmilyen jogalapja az utassal ilyen hangnemben beszélni. Számomra érthetetlen, hogy miért vannak még mindig ilyen jv-k aktív…..