Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pcamp

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mind elméleti, mind gyakorlati lehetőség van arra, hogy az ország leváltsa az immár túlságsoan is régóta regnáló Fidesz és KDNP irányította kormányt. Persze még a béka segge alatt sincs az ellenzék, de a lehetőség már adva van. Nemcsak a valamilyen módon koordinált jelöltállításra vagy a józan ész…..
Most nézem, több mint egy év eltelt azóta, hogy Dezsőről írtam e hasábokon. Kérem, ne vessenek meg, ne higgyék, hogy eladtam az autót, begyávultam, kivéreztem, mert még tart az elszántságom, de ez most a két lépés előre, két lépés hátra időszaka, számolatlanul fogynak a…..
pcamp 2015.01.25 15:12:26
@Csikós Zsolt:
Szervusz! A tiedben milyen blokk van?
Az enyémben M121 B.IV (121.923-10).
Leveleztünk már erről, és a föntieken már túl vagyok: láccsere, kompresszíójavító (helyretevő) csereberék - szimering, szelepszárvezetők, hf. tömítés, szívó-kipf. sor tömítés cseréje, komplett kipufogó (képzeld hátul egy kerek GM dob volt!), porlasztó stimmel, de ez a q gyújtás! Az nekem is szívás!
Pedig kipróbálva, hajtva, hidegen a garázsból indulva (épp egy éve) városban, autópályán, minden rendben volt igazán szépen járt. Rögtön trélerre téve. S mióta hazaért, azóta baszakszik. Megsértődött. Kétségen kívül!
Én az említett 123ignitionnal vettem (a német mondta, hogy 123-as elosztó van rajta, gondoltam ámátőrként, hogy a W123-asra gondolt, mit lehet tudni).
Megfelelő VJUR 4 BR28-as elosztó beszerezve, mégsem megyen.
Bizonytalan vagyok a kondi állapotában, hogy a megfelő fedél van-e rajta, hogy a rotor jó-e, ugyanis az utóbbi kettő nélkül kaptam.
Tényleg, a rávaló rotornak és fedélnek mi a cikkszáma, a mai cikkszáma? Mert a gyári katalógus számai alapján nem sikerült mai gyártású terméket találni, pedig biztosan van.
A lényeg, hogy elsőre mélyebb átvizsgálás nélkül tettem föl a régi Bosch-t, tehát lehet hogy jó lenne, csak az maga is javításra(?) szorul. Alig két órát próbálkoztam.
Ja és akkor még ott van a 123ignitionhoz való gyújtótekercs, amint aza képen is látszik. Alkalmas az egyáltalán a rég szerkezethez?

Mező Péter
Szeged
pcamp 2015.01.25 14:54:54
@gacsiiiz: Jó néhány helyről hallom, kapom, olvasom ezt a megjegyzést, hogy minek az OT, meg sznob, stb.
Téged nem ismertve nem tudom az ilyen jellegű saját tapasztalataid.
Kicsit az ISO 9001-es minőségirányítási rendszer és a hasonlók (teljesen önkéntes)bevezetése ellen tiltakozó ismerősök és ismeretlenek jutnak eszembe: minek az, attól jobb lesz?
És a válasz egyszerű: igen. De erről nem sikerült a kétkedőket meggyőznöm. A bevezetése rávílágított a folymatokra, amiket csak csináltunk, s mégesem ismertünk. Felszínre hozott hibákat, duplikácókat. Felkészülhettünk a cégünk bemutatására úgy, hogy nem csak a felszínt, hanem a mélységeit is megismertük. És ez még tulajdonosként is okozott nem egyszer meglepetést!
Rendre és fegyelemre, figyelemre ösztönzött, kényszerített. És mindezt önkéntes alapon. S hogy jár-e többletköltséggel, plusz munkával? Igen. De megérte. Mindig. Az, hogy ez is mint annyi más fölhígult, csak az embereket minősíti.

A veterán minősítés amellett, hogy levesz pár terhet az öreg autó körüli adminisztrációból, költségekből nagyjából öt évre, ad egy halom olyan felmentést, ami nélkül forgalomba sem helyezhetnéd, nem használhatnád, csak ezer korlátozással, megszabadít például a regisztrációs adótól - ami lóvét inkább az autódra költhetsz, stb.
Egy ilyen vizsgára fölkészülés, fölkészítés egy próbatétel, egy másik kihívás, a járgány (autó, motor, stb.) felújításán, rendbetételén túl.
Lehet vitatkozni, és kell is, a hazai rendszer bénaságain, hülye kifogásain, a változó szinten fölkészült vizsgáztatókon, vizsgáztató helyeken, de van, működik és többnyire megugorható.
Az gépnek ma már nem kell gyáriállapot*2-nek lenni, a valóságban is elmegy a patinás, ám gondosan rendbetett autó. Ugye itt is megint a "rend" köszön vissza!
Az "elmegy"-et nem úgy kell érteni mint a műszaki vizsgán az alig álló bármi, csak hogy a papírja meglegyen!
A vizsga egy újabb cél, hogy ezt is megcsináltam. Megküzdöttem a műhelyben, a boltban, a vizsgán, a hivatalokban. Egy mérce magának a tulajnak. Még tán jó is, ha a vizsgáztató nem naprakész teljesen, vagy úgy csinál: a tulajdonos fölkészül az autóból kiolvassa az alkatrészkatalógust (ha van neki), cikkeket, könyveket(!), internetet magyarul és esetleg idegen nyelven, megismeri a gépe minden porcikáját, sztorizgat kicsit mivel szívott, stb.
Egy másik hozzászóló véleményével teljesen egyetértve a cél nem föltétlen vagy nem csak megérkezés a vágyott pontba, a cél maga az út, a célig eljutás. S ha ezt valaki végigjárja, miközben ismeretségeket köt kényszerből, szükségből, szimpátiából más, önmagához hasonló elmebetegekkel, tanul, tapasztal, rácsodálkozik apró finomságokra, mint egy zenész a régi kottákban, amit már százszor olvasott, játszott, vagy egy irodalmár egy regényben, vagy amikor a filmrajongó az Üvegtigrist vagy éppen egy Bud Spencer - Terence Hill filmet századszorra megnézve megint újabb poént, csavart fedez föl, akkor valamiben egy magasabb fokra jutott.
És ez tök mindegy milyen hobbi, vagy akármi: eltökélten haladni a cél felé. És közben ez benne a narkó. Bekapod, beszopod és többet nem szabadulsz tőle. És az elvonási tünetek hamar jelentkeznek, és fájnak. Amikor elkészül a mű (persze nem jellemző a 100%-os állapot). És akkor mint kártyajátékos újabb partit akarsz.
Tehát szerintem az OT magadnak egy bizonyosság.

S hogy sznob?? Ugyanannyiba kerül egy 500-as Trabihoz is mint egy '59-es Rolls Royce ezüst lidérchez. Mértéke elenyésző a költségek között. Az autók felkészítésében persze jelentős az árkülönbség.
Valahol Csikós úr is említé: ha nem az itt vázolt lelkesedéssel, elhivatottsággal csinálja valaki, akkor az nem veterános, csak egy sznob villognivágyó, ahogy Zsolt írja a belinkelt 2010-es cikkében: pozőr.
S hogy megéri-e a matek? Önmagában nem. Jó ha féláron fogod az értékét, mint amit rá költesz. Babettára 120-130 ezret? Noooómális? De az eredmény nagyszerű. És maradandó. Otthon és néha msáhol is azt mondom: elkölthettem volna kocsmára meg qrvákra is. És persze gyűjtögethetném a perselybe.
De közben olyan ismereteket szerzek, olyan ismeretségeket kötök, amelyek boldoggá tesznek vagy palléroznak. Pedig én aztán nem vagyok egy lelkizős típus. S van olyan is, akivel ebből már kézzel fogható gazdasági kapcsolat is kialakult. És akkor bizony javul a matek.
Most látom, hogy esszém "bervas" korábbi hozzászólásának mételyesen megnyújtott változata.
Azért kérlek fogadd szeretettel!

Talán érdemes lenne egy éltető s egyben finom kritikát is megfogalmazó cikket írni az OT-ságról (ha még nem lenne - de mintha lenne valami a veteránozásról...).

Tisztelettel,

Mező Péter
Szeged
VAZ 21012
MB W120 180a/b
meg két Babetta (ezzel kezdődött a delírium)
stb.
79 évvel ezelőtt hirdették ki a III. Birodalomban az állampolgársági törvényt. A történeteket figyelemmel kísérők számára ez a döntés nem volt váratlan, hiszen Hitler 1933-as győzelme után sejteni, tudni lehetett, hogy ez bekövetkezik. §1. (1) Az állampolgár, aki a Német…..
TComment Adócsalókat fogtunk 2012.03.29 10:15:00
Azt mondták, negyvenezren vannak a külföldi rendszámmal közlekedő magyarok és milliárdos a bevételkiesés. A valóság sokkal szórakoztatóbb. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
pcamp 2012.03.30 14:10:09
Én az egész hajcihőt nem értem.
Ha már annyira unió meg annyira alapelvek, akkor ez itt mé' nem az?
"A személyek és áruk (szolgáltatások) szabad mozgása/áramlása." Alaptétel. Valami hasonló formában.
Ott veszem, ahol nekem jobban megéri. Pont.
Legyen az az autó, a biztosítása (köt. és/vagy kaszkó), stb. És itt nem kell mindenféle álliberális, kommunista szöveg, hogy a lóvésok megtehetik a szegények meg szopják a hazai szabályokat. Mindenki él és éljen a helyzetéből adódó legális vagy legalábbis erkölcsös lehetőségekkel. Senkinek sem tilos.
Állami bevétel? Minek az neki?
Ja autóutak használata? Matrica! Mint romániában, vagy egyéb helyeken. Külföldi renccám, belépel aszt fizetel. 4 nap, 10 nap, hónap, stb.
Más pézek is? Igen!! Üzemanyag jövedéki adója!
Büntetés? Helyben fizet vagy a külföldi hatóságnak kiküldöm. Kész. A megállapodás, szerintem 1 oldal ebben a témában más ország hatóságával: Én küldök neked valaki részére büntit, te behajtod, én ugyanígy viszont, és kölcsönösen elismerjük a bünti jogosságát, a kiszabás szakszerűségét, mittoménmégmi. Pont.
Az állami bürökrácia elképesztő bonyolultsága csak arra jó, hogy zavaros legyen, s abban az ott erre "hivatottak" halásszanak.
Ba'meg, ha otthon a családi kasszát és ügyeket az ember így intézné... De ez már egy másik téma.
Röviden: úthasználati díj.
Na persze nem olyan hülyén, magyarosan, ahogy szoktuk. Vegye meg a pályamatricát, ami neki érvényes az egész ország úthálózatára.
Ha 40000 a "csaló", akkor ők valószínűleg éveset vennének (mit nekik az a 43000 Ft, nem?).
Szorozzunk: 1,7 Milliárd Ft. És ez csak alsó hangon ennyi, szerintem. És közben jogszerű, alkotmányos, korrekt, megfizethető, ellenőrizhető, stb., és mindenki nyugodt.
Nnna itt van a spanyol vax, nesztek!
pcamp 2012.03.30 16:44:07
@szgy: a tied is egy szempont, de alapvetően azt nem értem, hogy miért fáj az bárkinek is, hogy hol van regisztrálva más ember/cég autója, és hogy ki merre jár vele?
Nem értem!
Nekem vállalkozásom van 250 emberrel, jórészt külföldön, és a dolgozóim legalább negyede, min. 50 fő rendelkezik magyar vagy német rendszámú autóval? Nekik miért kell rettegni, ha Németországban vannak vagy miért kell rettegni, ha hazajönnek (egyik irányban a magyar másik irányban a német rendszám a probléma). Mert hogy ott is át kellene rendszámozni az autót, a'sszem fél év után. Ők itt és ott élnek teljesen jogszerűen.
De mi ebben a jogszerűtlen?? Az, hogy nem mindenki teheti meg? Emberek, ez már a nem a coccializmus, amikor mindenki egyenlő!!
Az nem mondható, hogy sehol sem fizet! Ott fizet, ahol kedvezőbb.
Mégegyszer: az egyszerű és olcsó megoldás az útdíj. A többi meg a jövedéki adó a benzinből.
Gondold el, valaki - én nem - ingázott, ingázik havonta kétszer-háromszor, akár 2,5-4 ezer kilómétert. Megvesz kint egy nagyobb értékű autót, mert megteheti, mert kényelmeset akar, mert biztonságos kell neki, s aztán korábban azt mondták itthon, hogy a regadód 2-3-4 millió forint. Na ha ezt nem akarta megfizetni, akkor maradt ennyi pénze, amiből mégegy autót vehetett valamelyik családtagjának, a cégének.
Az adócsaló az - kicsit pontosítva egy korábbi hozzászólást - aki elkerüli az adó megfizetését és azt vagy hasonlót sehol sem fizeti meg. Aki csak csökkenti, és ehhez úgy választja meg a helyet és módot, hogy az optimális legyen, az adóoptimalizáló, még akkor is, ha ezt valakik sértőnek is érzik.
A bírság meg útkoptatás pedig csak maszlag, a nemakaromigazánhatékonyanésszelmegoldani dolgok közé tartozik.
Modom: útdíj plusz jövedéki bevétel. Nem több.
Na és akkor még nem beszéltünk a nemrég megénekelt bürökráciáról, mire az ember behoz vagy átrendszámoztat egy autót. Ha ott az időt és a baszakodást is forintra váltanánk, bizonyosan 100ezres tétel lenne.
Nemek mondjuk magyar rendszámú kocsim van. De ha legközelebb veszek, akkor német táblája lesz és nem fogom szégyellni magam. Normálisan közleked és ennyi.
Akinek külföldi táblája van nem feltétlenül bunkó. De van köztük is. Sokan nagy királynak érzik benne magukat, az "akármitmegtehetekvazze" elv alapján. S persze ez párosul egyes autómárkák előkelő és friss modelljeivel.
De nem mindenki ilyen.
Miért nem lessük el a szomszédoktól a jó megoldásokat? Senkinek nem fájna a csererendszám vagy a szezonforgalmi. Vélemények az azonos című írásunkról...
pcamp 2011.03.11 14:46:16
Nem olvastam el a többi hozzászólást, lehet volt már róla szó:

A rendszámigénylés díjzásai is megér egy misét:
segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/ugyintezes/okmanyiroda/ugyintezesiutmutato/gepjarmu/rendszam

Az általános, sorozatban előállított táblák "vásárlása" elfogadható (megjegyzem Németországban 10 Eurós nagyságrend a rendszám ára, és az egyedi is talán 40, ha jól emlékszem)
Ehhez képest az alábbi tételek elképesztőek, és nem látom indokoltnak (akárcsak a reg.adó):

a) sorozatban előállított (általános, 3 betűből és 3 számból áll):
A sorozatban előállított (általános) rendszámtáblával kapcsolatos díjak:
•1 pár rendszámtábla: 8 500 Ft
•1 db rendszámtábla: 5 500 Ft
•Régi típusú, sorozatban előállított rendszám EU-s rendszámként való legyártása iránti kérelem: 56 000 Ft
•Sorozatban előállított rendszámtábla egyénileg kiválasztott rendszámtáblává minősítése: 112 450 Ft.

56 ezer????? csak mert "uniósítani" akarom?
112 ezer???? merdt meg akarom tartani?
de m'éééééér'??????? noooo'mális???

b) sorozatban előállított egyénileg kiválasztott,
Az egyénileg kiválasztott rendszámtáblához kapcsolódó díjak:
•Egyénileg kiválasztott rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 112 450 Ft
•Egyénileg kiválasztott rendszámtábla jogosítottjának személyében történő változás engedélyezése: 112 450 Ft
•Régi típusú, egyénileg kiválasztott rendszám EU-s rendszámként való legyártása iránti kérelem: 23 500 Ft
•Egyénileg kiválasztott, EU-s rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica egyedi gyártásának engedélyezése: 1550 Ft
112??? mi???? a renncámtábla tulajdonos váltása is 112??? Hogy képzelik és megint csak miééééééérttt??

c) egyedileg előállított,
Az egyedileg előállított rendszámtáblával kapcsolatos díjak:
•Egyedileg előállított rendszámtábla kiadásának engedélyezése: 435 000 Ft
•Egyedileg előállított rendszámtábla jogosítottjának személyében történő változás engedélyezése: 435 000 Ft
•Egyedileg előállított, EU-s rendszámtáblához tartozó regisztrációs matrica egyedi gyártásának engedélyezése: 1550 Ft

mi az hogy 435? és akár többször is? ugyanazért??? mi a f@szért?
Azért mert a PISTA-1 esetleg egy kopasz milliomosé (bocs, ha tényleg). És ha a vállalkozásomnak kell: GUMIS-8 vagy AKFT-84? Meg egyébként is.

d) különleges,

és még ott vannak az ideiglenes táblák. ott is szép pénzeket - igaz 10ezres nagyságrendű - húznak le.

Elképesztő!!!