Adatok
Zsigmi
37 bejegyzést írt és 53 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tudjuk, hogy nem az akadálymentesítés a legnagyobb prioritású dolog a kettes villamos építése során, ezért az alábbi képeket csak érdekességképpen közöljük a Csokonai gimnázium előtt létesített ideiglenes megállóhelyről. Az időseknek, a kerekesszékeseknek és más…..
Divatos kifejezéssel élve epic fail, ami a kettes villamos építése során történik Debrecenben. Nem elég a már így is közröhej és -felháborodás tárgyává süllyesztett közbeszerzési eljárás, amelyet eddig hatszor játszottak végig, most a pályaépítés (illetve annak…..
Ma este rendezte meg a Hajdú-Bihari Napló a helyi tömegközlekedés fórumát a DKV és a Debreceni Vagyonkezelő két-két munkatársának részvételével. A DKV-figyelő Twitteren közvetítette az eseményeket. Összegzés következik szubjektív hangvételben.Először essen néhány szó a…..
A Debbenet blog a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesülettől megtudta, hogy a Hajdú-Bihari Napló (Inform Média, naná!) fórumot rendez a debreceni tömegközlekedésben várható változásokról.A rendezvény április 19-én, kedden 18 órakor kezdődik, helyszíne a Szoboszlói út 50.…..
A Dehir.hu mai híre szerint a DKV rövidtávú tervei között szerepel a trolik felsővezetékeinek és váltóinak cseréje és az elektronikus utastájékoztató rendszer megújítása a kettes villamos építésével egyidejűleg.A Petőfi téri új tömegközlekedési csomópont…..
A Dehir.hu ma megírta, hogy egy héten belül várható az új, szám szerint a hatodik pályázat kiírása a debreceni 2-es villamos ügyében.Maga a kiírás egy rendkívül lecsupaszított, egyszerű közbeszerzési kiírás lesz, minél kevesebb adminisztratív terhet igyekszünk róni az…..
Májusban tervezik elkezdeni a Zsuzsi kisvasút felújítását, fejlesztését uniós támogatással és durván 10% (khm...) önerővel. Az a baj, hogy ebben a városban a fejlesztés szitokszóvá vált az évek során. (Gondoljunk a buszközlekedés fejlesztésére: jónak indult, de látjuk, mi…..
Debrecen tömegközlekedésének alighanem eddigi legabszurdabb története röviden: március 22-én reggel 8 óra után a 486-os számú villamos ismeretlen vezetője rázárta az ajtót egy éppen leszálló vak utasra, aki emiatt leesett a járműről és 8 napon belül gyógyuló sérüléseket…..
Több hónapja már, hogy az új Cívisbuszok beltéri utastájékoztató kijelzőiről lekerültek a Hírkereső szalagcímei. (Ha emlékeztek még, a kezdetekkor azokat olvashattuk az aznapi dátum és névnapok mellett.) A DKV Zrt. mai sajtóközleményéből megtudhatjuk, hogy - alkalmazkodva az…..
Zsigmi
2011.04.02 20:59:25
@fehértoll: Most, hogy elmúlt ápr. 1., elmondhatom: az InstantCoelho véletlen mondatokat generál, nem valódi idézeteket, tehát már ez gyanús lehetett volna. :) (Meg nem erősített információk szerint jövőre Schmitt Pál helyesírási tanácsait vetítik a kijelzőkre.)
Január óta foglalkoztatott a dolog, mikor lesz már valami a tavaly év végén beharangozott valamelyik riport végére egy laza félmondatban odalökött DKV-féle újításokból. Eddig jól titkolták az átalakítások mibenlétét, de tegnap vajúdtak a hegyek, a vállalat honlapján 24…..
Az alábbi közlemény jelent meg ma a www.dkv.hu-n:
Nyílt nap: 2010. október 16.
Társaságunk Nyílt Napot tart a Salétrom utcai telephelyén, 2010. október 16-án 10.00 órától 15.00 óráig.
A programok között szerepel telephely-látogatás, utazás nosztalgia villamossal,…..
Előző posztunk gondolatmenetét folytatva: érdekes, hogy Debrecenben mindig minden fordítva működik. Noha az ország több nagyvárosában igen népszerűek az éjjeli tömegközlekedési járatok (elég csak Budapestre gondolni), nálunk - a 2. legnagyobb városban - valahogy…..
Mindig szívesen olvassuk a Debbenetet, mert olyan hírekre is rábukkanunk, amelyről a királyi helyi média nem vagy nem észrevehetően számol be. A blogger kollégák most az Indexen bukkantak egy hírre, mely szerint "egyelőre nem kap pénzt Magyarország a Közlekedési Operatív…..
Hét hét, azaz negyvenkilenc nap telt el azóta, mióta Gábor panaszát elküldtük a DKV-nak elérhetőségével együtt. Ma megkapta hőn áhított válaszát, és elégedetten továbbította nekünk.Tisztelt P. Úr! Megkaptam levelét, melyben leírja az Önnel történt kellemetlen…..
A Magyar Rádió debreceni regionális csatornáján (MR6) ma reggel hangzott el az alábbi összeállítás, amelyet Orosz Csaba készített a DKV forgalmi igazgatójával, Ilyés Zsolttal. A téma a megállókba kihelyezett elektronikus utastájékoztatók problémája: Miért nem működnek?…..
Zsigmi
2010.09.04 17:14:29
@Zotya: Szívemből szóltál, a posztban nem akartam ennyire belemenni a részletekbe. Úgy tudom, a buszok és a központ között GPRS alapú a kommunikáció (tehát mobilhálózatra csatlakozik, másképp nem is nagyon lehetne olcsón kivitelezni). Mi okozhatja, hogy - ahogy írod - "a járművek fele nem látszik"?
Statisztikusan egyébként akkor is ki lehetne számolni egy jármű közelítőleges helyzetét, ha egy-egy megálló idejére kimarad a kommunikáció ("eltűnik a térképről"). Még mindig pontosabb lenne az eredmény mint az elméleti menetrend.
Kamerák és hangos utastájékoztatók is vannak az oszlopokon, így kizárt, hogy ne legyenek összekötve a központtal (lásd: dkvfigyelo.blog.hu/2010/03/30/breking_radioado_vevo_a_tajekoztato_oszlopokon). Azért, hogy az adatkapcsolat nem működik, nem a technológiát kell okolni, hanem a fejlesztőket, üzemeltetőket. És valóban, eddig legalább egy évük volt az éles tesztre és legalább fél év a tervezésre, szoftverfejlesztésre (a Volán-éra utolsó hónapjaiban).
Statisztikusan egyébként akkor is ki lehetne számolni egy jármű közelítőleges helyzetét, ha egy-egy megálló idejére kimarad a kommunikáció ("eltűnik a térképről"). Még mindig pontosabb lenne az eredmény mint az elméleti menetrend.
Kamerák és hangos utastájékoztatók is vannak az oszlopokon, így kizárt, hogy ne legyenek összekötve a központtal (lásd: dkvfigyelo.blog.hu/2010/03/30/breking_radioado_vevo_a_tajekoztato_oszlopokon). Azért, hogy az adatkapcsolat nem működik, nem a technológiát kell okolni, hanem a fejlesztőket, üzemeltetőket. És valóban, eddig legalább egy évük volt az éles tesztre és legalább fél év a tervezésre, szoftverfejlesztésre (a Volán-éra utolsó hónapjaiban).
Amikor barátokkal beszélgettem a kettes villamosról, mindig az volt az álláspontom: "akkor hiszem el, hogy készül, amikor leraknak legalább egy darab sínt". Nos, megjöttek a sínek.
A Dehir.hu információi szerint a munkát a Thomas Mann utcán és a Borbíró téren kezdik -…..
Reméljük, az idei augusztus 20. éjjel csak a főpróba volt, és hamarosan rendszeres éjszakai tömegközlekedés lesz Debrecenben. Alább a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület hozzánk eljuttatott sajtóközleményét olvashatjátok:Nagy népszerűségnek örvendtek az éjszakai…..
Éreztétek már magatokat megalázottnak a pékségben vagy a postán, amikor egy marék apróval fizettetek? Gáborral ez történt.
Azok kedvéért, akik lusták végigolvasni, a történet röviden: Gábor aprópénzzel fizet, pontosan kiszámolva a jegy árát, mire a sofőr az utasok füle…..
A DKV abban a sajátos helyzetben van, hogy a debreceni buszközlekedés megreformálásának első évfordulóján nem kapják, hanem adják az ajándékot. Szerdán volt egy éve, hogy Debrecen helyi buszközlekedése a Hajdú Volántól a DKV, Cívisbusz, Inter Tan-Ker, whatever kezébe került.…..
Zsigmi
2010.08.17 11:22:35
@Trouw: Nem tudom, melyik szakon vagy, de én IK-sként sosem érem el a 3E-t (a 24-est is alig). Nem túl hallgatóbarát ez a menetrend, a Kassairól visszafelé pedig egyenesen FAIL.
Persze ennek érdekében tehetne az egyetem/oktató is: nem 20 percet kellene biztosítani az átérésre. De ez nem az a blog...
Persze ennek érdekében tehetne az egyetem/oktató is: nem 20 percet kellene biztosítani az átérésre. De ez nem az a blog...
T. Anna egy olyan dologra lett figyelmes ami már nekem is szemet szúrt. Ez pedig az ellenőrök egyszínűsége, bár a kék póló nem állandó és a nadrággal sem értek egyet. Mert mi másban lehetnének? Nekem nincs félnivalóm mert minden hónapban van bérletem, de attól még az…..
Már majdnem rászántam magam, hogy leüljek és írjak egy posztot a bombariadók margójára, de Pannóca megtette helyettem. Az írást a DTV Esti közelkép c. műsorának augusztus 13-i adása ihlette.Vajon mi lehet az indíték? Amire a DKV embere kapásból gondol, hogy esetleg a…..
Zsigmi
2010.08.15 18:59:55
@Pannóca: Meg kell találni a felettes szervet, a fogyasztóvédelem "állítólag" nem illetékes az ilyen ügyekben. Kezdhetnénk mondjuk a GVH-val vagy a megfelelő minisztériummal. De az összefogás lenne a legfontosabb.
Twitteren kaptuk az infót, hogy bombariadó miatt ismét leállt a helyi tömegközlekedés Debrecenben. A szolgáltató honlapján az alábbiak olvashatók:13:40A Rendőrség szakemberei jelenleg is vizsgálják járműveinket.Az átvizsgált járműveink folyamatosan visszaállnak a forgalomba.…..
Zsigmi
2010.08.14 09:32:09
@redjohn: A járművek átvizsgálása is pénzbe kerül.
Az alábbi közleményt találtuk a DKV honlapján:BOMBARIADÓ MIATT SZÜNETEL A HELYI KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS2010. augusztus 7Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy bombariadó miatt szünetel a helyi közösségi közlekedés.A járművek folyamatos átvizsgálás alatt állnak, ezért…..
Zsigmi
2010.08.12 18:55:11
@srácz: Érdekes konteó, de egy ilyen átvizsgálás nem kevés pénzbe kerül, amit valakinek ki kell fizetnie. (Közvetetten nekünk, utasoknak.)
Alig egy hónappal azután, hogy a DKV az utazóközönség igényeit figyelembe véve végrehajtotta legújabb útvonal- és menetrendmódosítását, az ámokfutás folytatódik. Apró öröm az ürömben, hogy a szép emlékű 28-as helyett meghosszabbított, majd július 12-én megkurtított…..
Erős szakmaisággal megfogalmazott posztot találtunk, amelyről a hatodik bekezdésig nem is derül ki, hogy miről szól valójában. Lelőjük a poént: a hosszú bevezető után egy gyakorlati példa (megtörtént eset) segítségével mutatja be az utasok, a bliccelők és egy jegyellenőr…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A Dehir.hu-t mindig fenntartásokkal kezelem, ezért nem is pazaroltam több karaktert rájuk. Akit a propagandaszöveg érdekel, úgyis kattint a belinkelt hírre, és elolvassa. :)