Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Normogo

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Röfögés a Duna-parton 2011.06.20 09:48:00
Miután lóhalálában beszuszakoltuk a cuccot a kombi Insignia csomagtartójába (nem volt könnyű), nekiiramodtunk a városnak, de a Margit-híd környékén iszonyatos dugóba kerültünk. Csikós habzott, nem értette, mi van, hiszen már nincs iskola, mi ez a sok ember? Alig késtünk el, a…..
Belsőség Az autózás vége 2011.01.31 18:15:00
Nincs már ordító Weber karbi, nincs már hörgő kipufogó, az autót már nem vezetni kell, hanem utazni benne. 8 légzsák, övfeszítő, biztonságosabb, mint az anyaméh. Vajon jó irányba megy a fejlesztés?Szerintem egyáltalán nem.Nem vagyok a műszaki fejlesztés ellenzője, sőt. Én…..
Normogo 2011.02.01 10:25:08
Gratulálok a remek cikkhez!
Tulajdonképpen a szívemből szóltál, manapság ha megnézek egy autótesztet szinte az az első, hogy megnézem hány kg az érintett négykerekű.
Tavaly ilyenkor vettem autót, és bizony ledöbbentem, hogy a Focusom 1317kg!
Sokáig a Honda Jazz-eket hajtottam, de végül a Ford lett belőle. Az előző Jazz volt az egyetlen 1 tonna alatti gép, ami az általam elvárt méretű belsőteret nyújtotta.
Én is ebbe a dilemmába ütköztem, mint te, vagyis ha egy gyár elkezd gyártani 6-700 kilós családi autókat, az lesz a gond, ha egy ilyen könnyűszerkezetes gép ütközik egy mai SUV-vel.
Persze ma már számos olyan anyag van (ötvözetek, karbonszálas anyagok), amelyek kellően merevek és nagyon könnyűek, csakhogy megvenne –e valaki egy 600 kilós családi járgányt, ha dupla annyiba kerül, mint a hagyományos felépítésű, dupla tömegű kompakt?
Nézzünk például egy F-1-es balesetet, amikor az autónak csak az orrkúpja roncsolódik, miután 150 körüli tempóban gumifalnak csapódik. Aztán kiszáll a versenyző, mérgesen elhajítja a kormányt (az autóba ma már nem rúg bele, tudja milyen kemény:-), és szalad a boxba.
Szóval tudnának nagyon könnyű autót építeni, csak nem érné meg, viszont az utóbbi 1-2 évben elindult egy lassú tendencia, miszerint az új modellek pár kilóval könnyebbek lesznek (Mazda 2, Swift, Micra), ha ezt apránként a legtöbb gyár felkarolja, eljuthatunk újra egy értelmes szintre. Mondjuk 10 évente 10% nem lenne rossz.
A súlyhatár bevezetése nem rossz ötlet, de valószínűleg csak ábránd marad, pedig ugye milyen jól megy egy 800 kilós Bogár a szolid 50 lóerővel, pláne a 100+-al :-)Talán ezt továbbgondolva, ha minden gyártót köteleznénk, hogy modellváltás alkalmával legalább 10%-ot kell leadni, az nem lenne annyira drasztikus, könnyebben megvalósíthatnák.
A térkihasználást is lehetne javítani, lásd a Jazz az 1 tonnájával mennyi helyet nyújt.
Valóban el kéne indulni a súlycsökkentés felé!
Ott van például a Solo-Duo koncepció a 400kg körüli tömeggel, 3 személyes, áramvonalas, ha az ember dugóban araszol, azt megteheti pedálozással is. Egy 30 lóerő körüli motor már dinamikusan vinné. Én nagyon drukkolok nekik, remélem, összejön a gyártása.
Normogo 2011.02.01 11:08:57
@Shadowbull:
„Mondjuk az en 1500 kilos Mondeo Kombimrol le lehetne faragni mondjuk 300 kilot szenszalas kasznival, masik 100-at, ha kivagnank belole mindent ami nem szigoruan a vezeteshez kell.”

Írtam azt is, hogy a térkihasználást javítva sokat lehetne a tömegen is faragni, persze nem akarom, hogy mindenki dobozautót gyártson, de például egy 4-es Golfot nem érzek tágasabbnak, mint egy 2-est.
Akkora térre egy átlag családnak nincs szüksége, amennyit Mondeo kombi ad, vegyük családi autónak azt, amiben 4 ember kényelmesen elfér, és egy nagyobb babakocsi összehajtva ülésbuktatás nélkül elfér. Így hosszra elég 4m, szélességre 1,7m, magasságra 1,5m. Egy ilyen autó manapság 1000-1100kg lehet, szerintem ez 800-900kg-ra levihető lenne(lásd Audi a2 3L), a 600kg már tényleg elég drága lehet.

„Elarulom, hogy minden gyar minden fejlesztomernoke vert izzad a sulycsokkentesen, csak a Mazda csinalt belole marketingtemat.”

Persze ezt tudom, a gond az, hogy ezt a verejtékes munka eredményét kioltja a méretnövekedés, a plusz extrák, és a végén az utód csak nehezebb lesz, az említett példáknál ezt sikerült elkerülni.
Szerinted egy ilyen új modellenkénti 10% irreális lenne?
Persze úgy, hogy például az új X3 akkora, mint a régi X5 úgy biztosan.

„Illuzio, muszakilag sem lehet osszehozni, de annak nem is az a celja, hanem a palyazati penzek elegans lenyulasa.”

Remélem nem így van. Bár a 21. század elején valóban kissé irreálisnak tűnik, ha egy kis vállalkozás autót akar gyártani, és az nem egy méregdrága szupersportkocsi.
Azért én csak szorítok nekik, a mögöttes pénzügyi akciókat nem ismerem.
Nem hinném, hogy egy hétnyi zsigulizás után lenne még olyan magyar az országban, aki ne tudná, hogy e szovjet remek alapjául egy hatvanas évekbeli Fiat, a 124-es szolgált. Bár: ma reggel kikérdeztem a szomszéd nénit, és – a teremburáját - nem tudta pontosan megmondani, melyik…..
A Hiéna sem kivétel, főleg ha nagy, szaftos koncot akarnak kihúzni a gyűjteményéből. Nincs tekintettel a kérlelően néző, zsebóra-szemű gyerekekre, sőt, ha teheti, meg is kóstolja őket, de a fenyegetőzés sem hatja meg. Pedig most épp az egyik legnagyobb kincsétől szabadíthatja…..
Annyira könnyűcske lesz következő kérdésünk, mellyel egy World Series by Renault ajándékcsomagot nyerhet. A csomag tartalma egy instant paddock-látogatáshoz jól jöhet: jegyzettömb, kulcstartó, póló, toll, passztartó, mindez formás szütyőben a Renault Magyarországtól. Nagyon…..
Normogo 2010.12.11 18:12:02
Régóta remény sem volt rá, hogy valaki nemzetközi szinten is komoly autóversenyzővé váljon Magyarországról, pedig jól jönne nekünk egy Talmácsi, aki négy keréken bizonyít. Kesjár Csaba elhunyt, mielőtt valakivé válhatott volna, Baumgartnerből pedig hiányzott az a kicsi plusz…..
Normogo 2010.12.11 17:21:20
Koncz Jani az élet császára. Bárhová is küldjük a világban, könnyesre sírt szemekkel röhögünk a szerkesztőségben a nőügyein, már amit megoszt persze. Észrevették, hogy minden cikkében van csaj? Nem volt ez másként akkor sem, amikor ____ ban járt egy _____ bemutatón. El is…..
Normogo 2010.12.11 17:11:37
A gyanúzöld a zöld egy olyan árnyalata, melyre nem tudjuk egyértelműen ráfogni, hogy zöld. Van valami másik szín, ami ugyan nem domináns, de éppen egy picit bekavar. Na ilyen gyanúzöld volt a Green Taxi sajtótájékoztatója is, melyről a Hiéna ezt a vízórát nyúlta le. Bizony,…..
Normogo 2010.12.11 16:40:47
Bré hihetetlen nagy elánnal robbant be a köztudatba. Hétről-hétre figyeltük fejlődését, ahogy egyre szedte fel magára a lóerőket, és bár a végeredmény sokak szerint igen pazar volt, a projekt atyja még sem volt képes belenyugodni abba, hogy az eredeti célját nem érte el. Ha nem…..
Normogo 2010.12.11 16:31:21
Ne gondolja, hogy csak bonyolult kérdésekkel lehet értékes konchoz jutni. Ez a kérdés azoknak kedvez, akik ebédre is Googlet esznek, és az ülökben a notebookkal mennek a rötyire. Ha szeretne a Scania energiaitaltól mámorosan fetrengeni a láthatósági mellénnyel betömött…..
Normogo 2010.12.11 16:22:32
A kérdés helyesn úgy hangzana, hogy akartok némi blűzt? Na vajon kitől származik az idézet? Az első helyes megfejtőé a remek kis CX-7 modell. (Csak teljes név ér!) De ez nem minden! Jár hozzá egy XXL-es zöld, Totalcar-póló is, főleg, ha megkapjuk a választ arra a kérdésre IS,…..
Normogo 2010.12.11 13:52:08
Egy vérbeli Mercedes-majom elvből sem válaszol erre a kérdésre, és nem azért, mert nem tudja rá a választ, sőt, elég valószínű, hogy csak a Mercedes-majmok sejtik majd igazán, mi is a csízió – de egy igazi Mercedes-majomnak nincs szüksége sem chevrolet-s pólóra, sem…..
Jókat mulattunk a szerkesztőségi flotta SEC-ének tulajdonosának motoros karrierjét megörökítő íráson. Bár ő nem biztos, hogy ugyanilyen érzelemmel állította fel motorját bukás után a pálya széléről. De ő felállt, s általában vissza is szált a nyeregbe. Egy Hyundai…..
Normogo 2010.12.11 13:11:22
Akkor még mindig van egy MX-5 a tarsolyban! És hozzá a zseniális Instant Charge XXL-es póló is. És a kérdés? Szögegyszerű: Az utóbbi egy évben két szerzőnk is megházasodott. Kik ők és mik voltak esküvői autóik? ..
Normogo 2010.12.11 13:05:40
Azaz ló és lovasa. Találó kifejezés, ráadásul japánul még a sóskaleves is úgy hangzik, mint valami nagyon veszélyes fegyveres mozgalom, az pedig, hogy ló és lovasa egyszerűen nem lehet rossz. Ahogy az MX-5 sem az, bármennyire is szeretik nyelvükre venni a lóerőmániások, itt…..
Normogo 2010.12.11 11:52:21
V8. Ez a karakterpár annyi erőt sugároz, mint talán semelyik másik két írásjel így együtt – na jó, a japán, kínai és egyiptomi jeleket nem számítva –, képzeljék hát el, mire lehet képes az ital, amely magán viseli. Ki is próbálhatják, mit tesz az emberi…..
Normogo 2010.12.11 11:01:05
A nagy autószalonokon a kiállított kocsikhoz gyönyörű hoszteszeket is állítanak. A figyelmük felkeltésének egyik módja, hogy kérdezünk tőlük. Bandinak ennyire futotta: – Mit is mutat pontosan a Power Reserve műszer? Sajnos a választ nem tudta megmondani a kiválasztott…..
Normogo 2010.12.11 10:41:31
Kínai gyártmány, japán minőség. Azt hiszek, nem létezik? Pedig de, csak ügyesen, alaposan definiálni kell a megrendelést. Igaz, a kultikus MX-5-öt még nem Kínában gyártják, de ez a szépen kidolgozott, mondhatni félprofi modell megéri a pénzét. Persze a Hiéna ingyen adja, elég…..
Normogo 2010.12.11 10:22:13
A Genesis Coupe alapjaiban rengette meg az amerikai piacot. Ilyen egyszerűen történt minden, az első mondat nem hazudik. Hátsókerekes, jól néz ki, és két motorja közül a gyengébbik is 210 lóerős. A 3.8 V6 pedig 306. Sperrdifi, kupéforma és bazári ár (odaát). A Hyundai…..
Egy 50 éves jubileumi rossi-s falfestményt, egérpadot, Yamaha R1 füzetet és két yamahás meglepetés könyvet kap az a játékos, aki megválaszolja azt az igen egyszerű, és kézen fekvő, már-már triviális kérdést, hogy „melyik motoron próbáltuk ki a Discacciati féket?”.…..
Normogo 2010.12.11 10:01:36
Nem, ez nem vicc. Pedig tizenvalahány éve még sokan annak gondolták, de szívós aknamunkával és rengeteg pénzzel mára elértünk oda, hogy a koreai autókat ekézni nem menő. Remek ár-érték arányukkal, használhatóságukkal és ügyesen megválasztott garanciális-programukkal szépen…..
Normogo 2010.12.11 08:31:52
Normogo 2010.12.11 08:33:39