Regisztráció Blogot indítok
Adatok
jps

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A 3. rész végén említettem az óriási, 5-6 pótkocsis, bányadömperek helyett dolgozó ércszállítókat, amelyek a világ legnagyobb, rendszeresen használt kamionjai. Rendben, de mi van a nem rendszeresen használtakkal? Íme: Ahogy az autóknál is zajlik a verseny a gyártók,…..
jps 2015.08.27 21:05:15
@walter sobchak: A MAZ témát felmelegítve, ismerek még egy magyarországi 537-est. Gödöllőn van a Mezőgazdasági Gépesítési Intézet tulajdonában.
www.gmgi.hu/labor.php?Nyelv=1&ID=9
(Sajnos a leírását nem találtam meg,pedig régen mitha lett volna a honlapon, viszont a honlap háttérképe maga a gép :) )
A lényeg, hogy nagyteljesítményű traktorok szántóföldi (tehát valós körülmények közötti) vontatásos teljesítményméréséhez használják. Ha jól tudom a MAZ-ban motort is cseréltek (azért van függőlegesen két kémény, nem pedig a kerekek között), de a "lelke" egy egyedileg ráépített hidraulikus rendszer, amivel meg tudják fékezni, ha jól tudom a két hátsó tengelyt.

Érdekesség, hogy a nagy nyugati traktorminősítő intézetek pl. Nebraska a hasonló méréseiket kizárólag aszfalton végzik.
Őskövület jellegű kommentelőnk, Hammer küldte az alábbi videót, mintegy válaszként azoknak, akik a régi idők autóversenyeit sírják vissza és keseregnek a túlzott biztonsági előírások miatt. Nos, ez a kemény, nem a vídia, azt hiszem. Ilyenkor döbbenhetünk rá, valójában…..
jps 2011.05.23 20:36:41
@gyvy: A forma 1-nek viszont pont ez az egyik haszna, hogy irgalmatlan pénzekből fejlesztik a technikát. Így olyan dolgokat is ki tudnak kísérletezni, amire amúgy nem lenne pénz...
jps 2011.05.23 22:36:01
@Rocko-: Erről az jut eszembe, hogy az első autókon milyen magasan volt az ülés. Megszokták ugyanis a lovaskocsiknál: a kocsisnak olyan magasan kell lennie, hogy átlásson a lovak felett. Éveknek kellett eltelni, mire rájöttek, hogy a ló nélküli kocsinál ez nem szükséges és sokkal kedvezőbb, ha a kerekek között ülnek.
Utólag persze triviális minden...
Belsőség A magyar Formula-csapat 2011.01.05 15:00:00
Irgalmatlanul bánom és szégyellem, hogy a tavalyi év folyamán (rajtam kívülálló okok miatt) nem sikerült leszerveznem a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem versenycsapatával egy videós riportot. Dávid, a csapatkapitány hozott képbe, szépen bele is ástam magam. Aztán…..
jps 2011.01.05 16:42:11
@betm3n: Korlátozva van a szívócső átmérője.
Egyébként pedig a szponzorok sokasága ellenére van benne bőven sufni-megoldás.
Nekem nem ment olyan egyszerűen mint Csikósnak, maga az autó is bonyolultabb, és rutinom sincs annyi, mint neki. A lényeg, hogy puszta kézzel, nulla műszaki érzékkel és előképzettséggel, valamint az alkatrészeket a födre lökdöső gyerekkel is bátran belevághat, nekem is sikerült.…..
A karácsonyi hiéna első és talán egyetlen csajos ajándéka ez az aranyos fondue készítő szett. Lepd meg barátnőd, hogy finom csoki fondue-t készíthessen neked! Persze te sem maradsz ajándék nélkül, jár hozzá egy fehér Instant get póló XXL méretben. A kérdés…..
Hiéna barátunk is felüvölt, ha meghallja a vörös csoda rekedt hangját. Az Enzo már nem fiatal, de még mindig a maranellói istálló megkérdőjelezhetetlen királya.   A legjobb géneket hordozza: középen hordja hatliteres V12-es motorját, a váza karbon, akár a legnemesebb…..
jps 2010.12.11 12:31:13
A Métisse csodálatos tárgy, sajnálom, hogy ebben a formában sosem valósulhat meg. A feladathoz persze semmi köze, de a nyereményhez igen: Citroen Métisse modell + másik Citroen modell + Instant charge XXL póló. Nagytestűek előnyben. A Totalcarnál legutóbb járt francia, citromsárga…..
jps 2010.12.11 12:22:35