Adatok
fancsikai
27 bejegyzést írt és 90 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Színházból nem lesz polgárháború - a Mandiner a Krétakör alapítójával, Schilling Árpáddal beszélgetett a hazai kultúrharcról, nemzeti és szakmai együttműködésről, blöffről és innovációról, függetlenségről és művészi szabadságról. Terján Nóra interjúja.A TELJES…..
Művészeti vezetőnk vasárnap 11:37-től a Pro és kontrában Csáki Judittal és Mészáros Sándorral beszélget a kritikáról és a kritikusok díjairól...
Szeptember 18., szombat 20.00 Marczibányi Téri Művelődési KözpontVendég: Schilling Árpád, téma: Van új a nap alatt? - Progresszív-e a magyar művészet, és ha igen, van-e rá igény? Vajon itthon minden csak a közepes kópiája-e valami sikeres külföldinek, vagy születnek…..
Művészeti vezetőnket Bujdos Attila kérte fel a beszélgetésre, melynek során Árpád az elmúlt évek törekvéseiről beszélt.
A beszélgetésről a Borsod Online beszámolóját itt olvashatjátok, a pódium-interjú pedig meghallgathatjátok a blogunkon: első rész, második…..
fancsikai
2010.06.01 22:02:00
nem is értem, miről beszélsz.
A civileket megmozgató, kérdőre vonó és játékra, közös alkotásra ingerlő színházi módszerek hazánkban még jószerivel ismeretlenek a nagyközönség előtt. És az is nyilvánvaló, hogy ez a nagyközönség igencsak meg volna lepve, ha az általa már kényelmesen belakott…..
Interjút olvashattok ügyvezetőnkkel, Gáspár Mátéval, a Prae.hu-n a Krétakör új irányvonalairól a Szabadulóművész és a készülő pécsi projekt kapcsán. ..
2010 február 24 és 26 között Rigában jártunk, egy – a 2011-es Prágai Quadriennálé előkészítéseként szerveztt - szimpóziumon. A 2011-es Intersection elnevezésű nemzetközi programban a Krétakör egy szabadtéri performance létrehozására kapott felkérést, melynek…..
Krétakörblog
Krétakör Majális a Pécs2010 programsorozat keretében április 30 – május 2. között
2010.03.10 20:23:00
English version here:Krétakör presents Jaroslav Jicinsky Utopia Society, Pécs, Hungary, April 30 – May 02 2010Lassan fél éve kezdtük meg pécsi munkánkat, amelynek eredményét tavasszal mutatjuk meg az érdeklődők számára. A hely-specifikus munka nem idegen a Krétakörtől, elég,…..
1995 január 25-én tartotta első bemutatóját a Krétakör. Jean Cocteau: Rettenetes gyerekek c. regényéből készült Nagy Játék című előadás létrehozására így emlékszik vissza a rendező, Schilling Árpád.
A szerelem, a géniusz, a halál szenvedélyes és könyörtelen…..
fancsikai
2010.01.25 16:55:17
@Nyári Mikulás: mikulás meg nincs is. bibibí
Krétakörblog
Hakni dokumentumfilm-vetítés és kerekasztal beszélgetés a Krétakör Bázison
2010.01.08 18:12:00
Punk, táncdal és utcazene
A Németh Gábor Péter filmjeiből indított sorozat legújabb darabjaként, január 10-én 19:00 órától a Hakni című dokumentumfilmet vetítjük a Krétakör Bázison. A Hakni három, végletesen különböző zenei csapat egy-egy fellépését követi…..
fancsikai
2010.01.10 10:13:14
Krétakörblog
Bázisélet; A szabadulóművész analógiája - Dargay Marcell koncertsorozata a Bázison, második alkalom november 24. (kedd) 19:00 (+képek)
2009.11.22 17:59:00
A koncert hanganyagát itt tudjátok meghallgatni. Folytatódik Dargay Marcell és zenésztársai koncertsorozata. Ha lemaradtál volna az első alkalomról, ide kattintva meghallgathatod felvételről. A koncert jegyára 500 forint, amit a helyszínen lehet megvásárolni. A koncert helyszíne…..
fancsikai
2009.11.26 17:56:58
Krétakörblog
Bázisélet; A szabadulóművész analógiája - Dargay Marcell koncertsorozata, első alkalom október 20. 19.00 (+ fotók)
2009.10.14 23:03:00
A KONCERT HANGANYAGA ITT MEGHALLGATHATÓ (quicktime player, vagy plugin szükséges - ajánlott a mozilla firefox, vagy a google chrome webböngésző használata). A cím a Krétakör múlt évadban lezajlott városterápiás akciósorozatára, A Szabadulóművész apológiájára utal.…..
Az APEH értesítése alapján a 2008.évi személyi jövedelemadó 1%-ból részünkre felajánlott összege várhatóan 171 318 Ft lesz. A felhasználásról szóló közlemény megtekinthető itt. Mindenkinek köszönjük a felajánlást! Krétakör az egy százalékos…..
Mint azt a közelmúlt során észrevehettétek, a Krétakör jelenlegi tevékenységében fontos szerep jut a legfiatalabb generációkkal folytatott munkának, illetve az olyan aktivitások támogatásának, melyek az óvodásoktól a középiskolásokig mindenkit partnerüknek tekintenek. Az…..
Az ORTT hangjáték pályázata lehetőséget teremtett arra, hogy Mikó Csaba Idill című drámájából hangjáték-változat készülhessen. Schilling Árpád, egy régebbi felkérésnek eleget téve, vállalta a hangjáték megrendezését a Magyar Rádió számára. Árpád rendezői…..
Krétakörblog
Vabababa - Macskefecska, kortárs gyerekoprae, Schilling Árpád közreműködésével - riport Dargay Marcellal, a foglalkozás zeneszerzőjével (+fotók)
2009.06.18 17:32:00
Miközben a Szabadulóművész projekt javában zajlott, Schilling Árpád az idei tanévben közreműködött egy újonnan alakult, óvodásokat és kisiskolásokat foglalkoztató pedagógusközösség munkájában Nagykanizsán. A Vabababa nevű összefogást alkotó pedagógusok arra tettek…..
fancsikai
2009.06.19 15:00:38
A beszámoló-sorozat harmadik része.
Ezúttal az elmaradt Nemzeti galériás kiállítás rövid koncepcióját olvashatjátok itt. Ebből az is kiderül, hogy mire használtuk volna azokat az interjúkat, amiket azokkal készítettünk, akik jelentkeztek közületek a felhívásra.
Itt…..
fancsikai
2009.06.15 18:58:44
Kedves Viki!
Elviekben sok mindennel egyetértek, amit írsz, a konkrét esetben viszont vitatkoznék néhány dologgal. Mindjárt Bea mondataival kapcsolatban érzek egy kis félreértést, de persze én is csak ugyanolyan olvasója vagyok a sorainak, mint Te. Mégis, úgy gondolom, Bea nem elsősorban a „művészeti szakma” reakcióit, a kritika dicséretét, illetve a kanonizálást hiányolja, hanem sokkal inkább olyan jellegű, reflektált eszmecserét, vitát, amit a projektünk által felvetett kérdések generálhattak volna. Ezidáig ilyen jellegű beszélgetés egyedül ezen a blogon alakult ki (ezért nem értek egyet a „hívek lelkes vibrálása”-megfogalmazással, mivel ezek ennél sokkal komolyabb, reflektáltabb, partneribb elemző beszélgetések voltak, különösen a Krétakör régebbi működése során zajlott fórumélethez képest). Azon a maréknyi – a szó legeredetibb értelmében – lelkes emberen kívül, aki ezen a blogon, vagy egy-egy beszélgetésen érdeklődő figyelemmel megnyilvánult, nem találkoztunk olyan partnerekkel, akik vitaképes félként részt vettek volna egy olyan eszmecserében, amire eredetileg, egy ilyen akció lefolyása után (és alatt) számítottunk. (Az „alatt”-ra vonatkozóan ld. Feldmár beszélgetés kretakor.blog.hu/2009/04/21/vasarnap_feldmar_andras_beszelt_a_laborhotelen) És itt jön az összeomlott kommunikáció, amivel találkozhatsz más szövegekben is, amiket mostanában rakosgatunk ide – egész konkrétan a legszűkebb stáb projektértékelő megbeszéléseinek zanzásított jegyzőkönyvében. Szóval ezt mi magunk is elismertük, tehát ilyen értelemben minden mostani hiányérzet lehet ennek a következménye, ezért lehet, hogy csak magunknak tehetünk szemrehányást. Még egy adalék ehhez: a kommunikációval kapcsolatos alapvető (ön)kritikánk nem az, hogy nem sikerült telenyomnunk negyvenezer óriásplakáttal a várost, hanem hogy éppen azzal az izgalmas, keresgélős „gerillamarketinggel” amit Te is említesz és előnyben részesítesz, nem sikerült olyanokat (vagy nem eleget) behúznunk a dologba, akik talán inkább a negyvenezer óriásplakátra figyelnek. Illetve, hogy a rengeteg jó ötletet, ami ennek tervezése során jött, végül egyáltalán nem sikerült megvalósítani.
A kanonizálással kapcsolatos példád az amivel elméletben egyetértek, de az az érzésem, hogy jelen esetben nem teljesen helytálló. Mondhatjuk-e a Krétakör esetében (és most nem hazabeszélek, mert akkor még nem „laktam itt”), hogy nyeretlen kétévesként kiállt az utcára egy (jól) összepingált vászonnal a semmiből, és most követeli magának az elismerést? Az elmúlt tizennégy évben felépített művészi entitásra (magára a Krétakörre) szerintem ez nem áll. Persze nem ez a kiindulópont, és szerintem nem különféle magaslati pontokról gondol magára a Krétakör, meg onnan lefelé azokra, akik figyelnek ránk, de azért azt nem vitathatjuk el, hogy Süsü és azok, akiket erre összehívott, megalapoztak már valamit, aminek a mostani munka a folytatása.
De nehogy elsikkadjon: ha mi most ilyenekről kezdenénk beszélgetni, az már önmagában az a hasznos eszmecsere lehet, amiről itten tépem a számat. Szóval nem attól leszünk feltétlenül boldogok, ha ilyen-olyan paltformokon nagyra tartott gondolkodók, vagy akárkik egyszercsak idecsöppennének, és nagyok okosak lennének, mert lehetünk mi is azok.
Elviekben sok mindennel egyetértek, amit írsz, a konkrét esetben viszont vitatkoznék néhány dologgal. Mindjárt Bea mondataival kapcsolatban érzek egy kis félreértést, de persze én is csak ugyanolyan olvasója vagyok a sorainak, mint Te. Mégis, úgy gondolom, Bea nem elsősorban a „művészeti szakma” reakcióit, a kritika dicséretét, illetve a kanonizálást hiányolja, hanem sokkal inkább olyan jellegű, reflektált eszmecserét, vitát, amit a projektünk által felvetett kérdések generálhattak volna. Ezidáig ilyen jellegű beszélgetés egyedül ezen a blogon alakult ki (ezért nem értek egyet a „hívek lelkes vibrálása”-megfogalmazással, mivel ezek ennél sokkal komolyabb, reflektáltabb, partneribb elemző beszélgetések voltak, különösen a Krétakör régebbi működése során zajlott fórumélethez képest). Azon a maréknyi – a szó legeredetibb értelmében – lelkes emberen kívül, aki ezen a blogon, vagy egy-egy beszélgetésen érdeklődő figyelemmel megnyilvánult, nem találkoztunk olyan partnerekkel, akik vitaképes félként részt vettek volna egy olyan eszmecserében, amire eredetileg, egy ilyen akció lefolyása után (és alatt) számítottunk. (Az „alatt”-ra vonatkozóan ld. Feldmár beszélgetés kretakor.blog.hu/2009/04/21/vasarnap_feldmar_andras_beszelt_a_laborhotelen) És itt jön az összeomlott kommunikáció, amivel találkozhatsz más szövegekben is, amiket mostanában rakosgatunk ide – egész konkrétan a legszűkebb stáb projektértékelő megbeszéléseinek zanzásított jegyzőkönyvében. Szóval ezt mi magunk is elismertük, tehát ilyen értelemben minden mostani hiányérzet lehet ennek a következménye, ezért lehet, hogy csak magunknak tehetünk szemrehányást. Még egy adalék ehhez: a kommunikációval kapcsolatos alapvető (ön)kritikánk nem az, hogy nem sikerült telenyomnunk negyvenezer óriásplakáttal a várost, hanem hogy éppen azzal az izgalmas, keresgélős „gerillamarketinggel” amit Te is említesz és előnyben részesítesz, nem sikerült olyanokat (vagy nem eleget) behúznunk a dologba, akik talán inkább a negyvenezer óriásplakátra figyelnek. Illetve, hogy a rengeteg jó ötletet, ami ennek tervezése során jött, végül egyáltalán nem sikerült megvalósítani.
A kanonizálással kapcsolatos példád az amivel elméletben egyetértek, de az az érzésem, hogy jelen esetben nem teljesen helytálló. Mondhatjuk-e a Krétakör esetében (és most nem hazabeszélek, mert akkor még nem „laktam itt”), hogy nyeretlen kétévesként kiállt az utcára egy (jól) összepingált vászonnal a semmiből, és most követeli magának az elismerést? Az elmúlt tizennégy évben felépített művészi entitásra (magára a Krétakörre) szerintem ez nem áll. Persze nem ez a kiindulópont, és szerintem nem különféle magaslati pontokról gondol magára a Krétakör, meg onnan lefelé azokra, akik figyelnek ránk, de azért azt nem vitathatjuk el, hogy Süsü és azok, akiket erre összehívott, megalapoztak már valamit, aminek a mostani munka a folytatása.
De nehogy elsikkadjon: ha mi most ilyenekről kezdenénk beszélgetni, az már önmagában az a hasznos eszmecsere lehet, amiről itten tépem a számat. Szóval nem attól leszünk feltétlenül boldogok, ha ilyen-olyan paltformokon nagyra tartott gondolkodók, vagy akárkik egyszercsak idecsöppennének, és nagyok okosak lennének, mert lehetünk mi is azok.
Itt az újabb adag olvasnivaló, mely a második része a Szabadulóművész projekt lezárása során elétek tárt értékelő és "így készült" sorozatnak. Ezúttal Takács Péter artProletarz beszámolóját olvashatjátok ide kattintva. Itt pedig az artProletarz rendezőinek…..
Sziasztok! Túl nagy információértéke nincs már annak a kijelentésnek, hogy A szabadulóművész apológiája című városterápiás akciósorozatunk több mint egy hónapja befejeződött. Mindazok számára legalábbis biztos nem, akik figyelemmel kísérték ezt a projektet, és/vagy…..
2009. június 20-án a KultúrPont Iroda a Pécs Ars GEometrica III. Nemzetközi Találkozó és Workshophoz kapcsolódóan pályázati partnerkereső estet szervez Pécsett. A KultúrPont Iroda a Pécsi Kulturális Központtal közösen, a Pécs Ars GEometrica 2009 eseménysorozatához…..
Krétakörblog
Finálé: elhagyott zálogház és parkosítandó aszfaltdarab május 1-jén
2009.04.30 13:10:00
Holnap lezárul A szabadulóművész apológiája eseménysorozata. A befejezést munkával és felvonulással ünnepeljük május 1-én: találkozó május 1-jén délelőtt 10-kor a BÁV egykori székházának udvarán (Kinizsi u. 12.). Kérünk hozz magaddal valamit, amitől szabadulni…..
fancsikai
2009.05.05 22:54:26
Pár nap és lezárul a Krétakör A szabadulóművész apológiája címmel március 8-án indított városterápiája. Utolsó eseményünk előtt még Schilling Árpád tart előadást és vezet beszélgetést csütörtökön 6-kor a Krétakör bázison (IX. ker. Gönczy Pál u. 2.) az…..
fancsikai
2009.05.04 19:37:50
@veronu:
www.dailymotion.com/video/x7dvqg_unkle-rabbit-in-your-headlights_music
(a youtube-on sajna Magyarországról nem érhető el)
www.dailymotion.com/video/x7dvqg_unkle-rabbit-in-your-headlights_music
(a youtube-on sajna Magyarországról nem érhető el)
Vasárnap este Feldmár András vezette a Laborhotel utolsó beszélgetős eseményét, ezzel lezárult az április 10-én indult 11 előadásból és 3 beszélgetésből (ebből egy elmaradt) álló második felvonás. Képek a beszélgetésről:
INDAFOTO.slideshow.run({…..
fancsikai
2009.04.22 18:36:35
Gábor hozzászólása (a Feldmárhoz közel ülő srác) természetesen provokatív volt, hiszen a doktor úr felütése is az volt. ami ennél fontosabb, hogy arra az alapproblémára reagált, ami aztán az egész beszélgetés alatt uralkodott. Feldmár ugyanis morálisan kezdett megközelíteni egy műalkotást, Gábor szerintem erre reflektált hevesen, csípőből. Hasonlót gondolok GNY; én is erősebb idegzetűnek gondoltam Feldmárt annál, hogy traumatizálódásra panaszkodjon egy színházi előadás(!) hatására. De a helyzet az - és szerintem ez az alapja a moralizáló vs. esztétizáló attitűd folyamatos (nem szándékolt) jelenlétének a beszélgetés alatt - hogy természetesen nem valódi traumáról beszélt ő, hiszen egy valódi traumát elszenvedve, feltételezem, nem tudott volna kiülni egy székre, majd hangot adni az érzéseinek. A traumát mint metaforát használta gondolom, ez esetben viszont értelmetlen a vád, hiszen nem valódi sérelemről, hanem egy vizsgálható fogalomról beszélünk. Röviden: ha traumán estem át, akkor páciens lesz belőlem, ha a traumát akarom egy bizonyos távolságból, vagy közelségből vizsgálni, akkor kutató.
azért az érdekes volt, hogy pont a beszélgetés előtti napon olvastam azokról a tudósokról, akik az önmagukon végzett kísérleteik által értek el eredményeket:
index.hu/tudomany/2009/04/12/hanyast_csepegtetni_a_szemunkbe/
azért az érdekes volt, hogy pont a beszélgetés előtti napon olvastam azokról a tudósokról, akik az önmagukon végzett kísérleteik által értek el eredményeket:
index.hu/tudomany/2009/04/12/hanyast_csepegtetni_a_szemunkbe/
Ezt a bejegyzést csak azért csináltam, hogy ne kelljen sokat keresgélni ha van valami mondanivalótok az előadásról...
fancsikai
2009.04.13 22:24:02
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz