Adatok
Jumbóka
622 bejegyzést írt és 439 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Megszűnő Posták, szaporodó futárszolgálatok. Generációváltás a feladóknál, a címzetteknél és a „postások”-nál is.
Magam is sorban állok, de csak úgy hivatali kötelességből, hetente egyszer. Ez adta az ötletet, meg hogy közben úgyis „ráérek”. Persze ehhez ott kellett állnom a nyugdíjas Mari néni…..
Jumbóka
2025.01.20 00:00:50
@gigabursch: Érdekes, mert a futárszolgálatuk meg egyre gyorsabb és megbízhatóbb.
A vágyalapú liberális újságírás gyöngyszeme:
- a lényeg: a művelt européer polgár ül otthon és tajtékzik, hogy megszűnt a liberális cenzúra, ezért törli magát a Facebookról.
Mert ilyenek ezek az igazi polgárok: nem bírnak óvónéni nélkül létezni, akik törölnek, engednek-tiltanak, s…..
Jumbóka
2025.01.15 23:25:34
@Deak Tamas: Nekem senki ne mondja, hogy nincs előrelépés. A "zinternet" az új TV. Na, de mi lesz a következő?
Jumbóka
2025.01.16 23:12:40
@Deak Tamas: Ez nem nyert, már egy pár éve bizonyított...
Se szeri, se száma a különféle okoknak, amiért listákat „állítunk” össze. Háziasszonyok a bevásárláshoz, cégek az árakhoz, sportolók az eredményekhez, medvék meg hááát… ki se merem mondani.
Mai „modern” világunkban ezek a „bundások” már nem alszanak téli álmot. Hogy ezt a klímaváltozás teszi, vagy…..
Jumbóka
2025.01.13 10:24:17
@gigabursch: Nincs (objektív) vizsgálat.... ahogy írod, de csak nálunk... Ez meg őket szerintem nem igazán érdekli... "Véletlenül" meg csak nem lehet odakerülni... A tény pedig, hogy ott van rajta. Azon mindenesetre el kell gondolkodni, hogy a nagy USA csak akkor barátunk, ha "X" az elnök, vagy csak akkor ha "Y".
Az éhséget leginkább a hasunkkal „ábrázoljuk”. Pedig mennyi minden mással összefüggésbe hozható.
Pénz, hatalom, fegyver. Jaj, pont a kaja nehogy kimaradjon! Így van, ezek akár jól kiegészíthetik egymást. Sőt, nincs is annál „szebb”, ha mindezek egyre kevesebb kézben összpontosulnak.
Egy keményen…..
A szovjet közélet egyik vicces jelensége volt a ленинский зачёт - értelem szerint ez "lenini próbatétel", de a magyar fordítás túl erős, az eredeti orosz verzió nem ennyire vad.
A magyar felsőoktatási intézményekben is szokás, hogy vannak komolyabb vizsgák, melyekre a diák érdemjegyet kap, s…..
Jumbóka
2025.01.09 20:49:22
@Billy Hill: Köszönöm az érdeklődést! 1983-ban történt. Középiskolás voltam. Egy korabeli szakmunkásképzőből nőtt ki egy szakközépiskolai osztály. Mi voltunk a második évfolyam. Az akkori „rendszer” része volt, hogy mi oroszt is tanultunk. Azt nem tudom, hogy az iskolánk hogyan került kapcsolatba egy kinti partneriskolával. De a lényeg, hogy 20 „kiválasztott” diák, és öt tanár lehetőséget kapott egy csaknem öthetes, Moszkva melletti csere-építőtábor „jellegű” kikapcsolódásra. Jaj, ettől most úgy fellelkesedtem, hogy írok egy komplett blogbejegyzést belőle. Pici türelmet kérek! (Hogy tudlak értesíteni, ha élesítem a posztot?)
Újév, új helyzetek, de kezdjük csak az alapokkal. Egy „alsópolcos” oktatási intézménnyel.
Lehet azon vitatkozni, hogy már én is retro vagyok, vagy egyszerűen csak öreg. Minden esetre már elég nagy ahhoz, hogy kicsi legyek. De én még emlékszem a TV-ovira. Háááát most megérkezett hozzánk, ha kicsit…..
Jumbóka
2025.01.03 11:10:38
@gigabursch: Konkrétan a „face”-re gondolsz, vagy általában a közösségi médiára. Mert ha az utóbbi, akkor az aligha megvalósítható. Mert ha az utóbbira, akkor az aligha megvalósítható. Mindenki „ott él”, így minden erre alapul, és mindenki erre épít.
Jumbóka
2025.01.03 22:04:11
@Nevem senki.: @gigabursch: Nem kell aktívan közreműködnötök, csak figyeljetek :) Az ismerősöket ki lehet törölni, elmetettek a láthatatlan tartományba, így nem érheti szó a ház elejét. (Jó tudom, az egyikőtöknek nincs, de mindenki másra érvényes.)
Bevezetés helyett egy ötlet. Menjetek, és nézzétek meg a filmet, utána lehet agyalni róla! – úgy, mint én.
Na, jó… aki már látta, vagy olthatatlan vágyat érez, hogy mégis ráhangolódjon, annak tessék… (Nyugi, a képsorok sokkal hamarabb visznek el a cselekményekhez.)
Az első zenés filmélményem még…..
Alapvetően fontos tényező a politikában a kifáradás.
Orbán 2026-ban már 20-éves múltú kormányzó lesz, ebből 16 éve folyamatosan. Ez abszolút rekord a rendszerváltozás óta.
Ennyi idő után sokan olyanok is megunják a vezetőt, akik nem is elégedetlenek vele igazán.
S persze van jelentős…..
Jumbóka
2025.01.02 14:43:09
Így az év utolsó napján azért ez nem egy nagy kihívás. Még ha egy kicsit sürgetőnek is tűnik. Remélem, marad még annyi idő az évből, hogy elolvassátok.
Összeszedtem néhány gondolatot a 2024-es évvel kapcsolatban. Aztán – ahogy lenni szokott – vissza akartam linkelni az előző évi (2023-as)…..
Jumbóka
2024.12.31 21:46:43
@2024: Ez egy abszolút őszinte komment volt, nincs okod magyarázkodásra, vagy elnézést kérni. Én úgy gondolom, hogy egy kicsit szerencsém is van. A címlapszerkesztők valószínűleg értik az iróniát. (Nem feltétlenül az enyémet, hanem úgy a műfajt…) Szerintem ezért kerülnek ki az írásaim havonta többször is. Egyfajta kis „színesnek” szánják, a többi keményebb vagy konkrét szakmai tematikájú írás mellett.
Egy dolgot én is sajnálok. Ugyanis a blogketrec tetején régebben volt egy gomb, (egy link) ami közvetlen elérhetőséget biztosított a közéleti blogokhoz. kozelet.blog.hu. Itt egyébként tényleg több igazán közéleti írás van, én is szívesen böngészek bennük.
Azt egyébként bizonyára Te is látod, hogy különféle rövidebb-hosszabb videós tartalmak miatt (is) „kicsit” háttérbe szorulnak a szöveges felületek. Bár a kettő nem konkurenciája egymásnak. Az viszont látható, hogy az emberek egyre kevesebb időt szánnak olvasásra. (Így blogokra is.) A „szövegelők” is „kopnak”. Így a szerkesztők merítése is kisebb. Lehet, hogy olyanok is több szerepet kapnak a címlapon, amelyek egyébként nem annyira kedveltek. Hááááát az íróknak is meg az olvasóknak is ezzel kell megbékélni. Nyilván a szerkesztőknek az olvasottság (a kattintásszám a lényeg.
Egy dolgot én is sajnálok. Ugyanis a blogketrec tetején régebben volt egy gomb, (egy link) ami közvetlen elérhetőséget biztosított a közéleti blogokhoz. kozelet.blog.hu. Itt egyébként tényleg több igazán közéleti írás van, én is szívesen böngészek bennük.
Azt egyébként bizonyára Te is látod, hogy különféle rövidebb-hosszabb videós tartalmak miatt (is) „kicsit” háttérbe szorulnak a szöveges felületek. Bár a kettő nem konkurenciája egymásnak. Az viszont látható, hogy az emberek egyre kevesebb időt szánnak olvasásra. (Így blogokra is.) A „szövegelők” is „kopnak”. Így a szerkesztők merítése is kisebb. Lehet, hogy olyanok is több szerepet kapnak a címlapon, amelyek egyébként nem annyira kedveltek. Hááááát az íróknak is meg az olvasóknak is ezzel kell megbékélni. Nyilván a szerkesztőknek az olvasottság (a kattintásszám a lényeg.
Jumbóka
2025.01.01 16:20:43
@gigabursch: Én is neked, hogy a helyén tudod kezelni.
Szép szám, barátságos érték, igazi 5-ös! Ha már „muszáj” kívánni, akkor sem kell, hogy ennél biztatóbb vagy jobb legyen!
Én már megjöttem onnan, hogy nagy fogadalmakat, kívánságokat írjak össze(-vissza). Azt azért elárulom, hogy egy azért csendben teljesült: Elmúlt a 2024-es esztendő.
’85-ben…..
A fideszes megmondóember ezt mondja:
- valamiféle igazi Európát hallucinál.
Pedig ilyen nem létezik.
Ez olyan mint amikor az i. sz. II. század végi Rómában is akadtak még akik ragaszkodtak ahhoz, hogy Róma köztársaság, s nem csak jogilag, de ténylegesen is, így egyszerűen az ezt…..
Jumbóka
2024.12.31 11:39:01
@vasútihíd: Nem csak Európa, hanem a kereszténység is csak nevében létezik. Egyelőre még nehéz a gondolatot megemészteni, de a mai „modern” világunkban egyre inkább csak az álkereszténység virágzik. Ebből az jön le, hogy minden másnap (húsvét és karácsony) zabálás van. A legtöbbek számára már az sem világos, hogy a tízparancsolat valamiféle Istenség vagy a szülői ház intelmei.
Jumbóka
2024.12.31 17:36:03
@Wildhunt: Köszönöm, nekünk van mit enni. Arra próbáltam utalni, hogy sokak (másoknak) is van, ennek ellenére úgy állítják be, mintha nem lenne. Közben azt nem veszik észre, hogy sokaknak tényleg nincs. A "bandádat" kifejezést azért nem értem, mert bármennyire is furcsa, nem tartozom egyik "tömb"-höz sem. Talán azért látom józanabbul mindkettőt!
Jumbóka
2024.12.31 17:37:06
@vasútihíd: Bízom benne, hogy vannak még igaziak is, csak sok hang közül elég nehéz megtalálni őket...
Aranyos drága nyulacskáim! Már megint évet búcsúztatunk. Tesszük ezt könnyű szívvel, mert elég volt belőle. Év végén kiengedni a gőzt, vidáman, humorral fűszerezve elengedni a megélt évet nem újkeletű dolog. Ennek hagyománya van, de pártunk és kormányunk időt, pénzt, energiát nem kímélve év közben…..
Jumbóka
2024.12.31 09:04:52
Bár a következő parlamenti választást mai tudásunk szerint 2026-ban rendezik Magyarországon, 2025-ben valószínűleg már tudni fogjuk, hogy 15 év regnálás után megbukik-e az Orbán-rendszer. Nem kell ugyanis Nostradamusnak lenni ahhoz, hogy megjósoljuk: ha folytatódik a Fideszben idén elkezdődött…..
A fogalmat – gondolom – nem kell különösebben magyarázni. Mint ahogy azt sem, hogy a „jelölt” állat "gyermekei" meg az utóbbiból kelnek ki.
Biztos, ami biztos, azért említsük meg az újszülött „puly(k)áknak”. A vállalatok (egy része) karácsonyi jutalmat ad a dolgozóinak. Az ünnepi asztal egyik…..
Bármennyire is furcsának tűnhet, ez a jeles esemény is „orvoslásra” szorulhat. Nem is kell olyan messziről nézni.
Bevallom mindenkinek – vagy, hogy kapcsolódjak a témához: „Gyónom a mindenható Istennek és nektek testvéreim” – hogy még soha nem voltam éjféli misén. Nincs is igazán tervben, de ugye…..
Jumbóka
2024.12.26 13:26:44
@gigabursch: Helyes... ha már neve van a "gyereknek".
Jumbóka
2024.12.27 12:32:50
@gigabursch: Ez pontosan így van! Itt is érvényesülhet a kereslet-kínálat elv.
Jumbóka
2024.12.27 21:55:34
@gigabursch: A '80-as évek végén voltam olyan faluban 2 hetet, ahol ezt simán bevállalták volna, de nem kellett, mert volt sajátjuk. De, hogy most menne e, nem tudom. Azért egy "kicsit" más az egyház megítélése, (főleg külön a papoké) de a "hívek" is változtak...
2024. karácsonyára készülve is igyekszik mindenki egy kicsit lelassulni.
Ez az elmélet, vagy legalábbis ez kellene, hogy legyen. Ugyanis mit látunk? Rohanunk, még az utolsó pillanatban is, az elengedhetetlen hozzávalókért, „kellékekért”, vagy egy tuti ajándékért.
Hazaérve sem más a helyzet.…..
Jumbóka
2024.12.23 22:34:27
@gigabursch: Műfenyőnk van, egy veszélyforrás kilőve.
Meglepődtem a dubaji édességen:
Számomra semmi új nincs ebben.
Egyrészt ez tulajdonképpen csokis halva, ami egy ókori perzsa édesség csokoládéval, mely elterjedt az araboknál, majd a törököknél, s így a Balkánon is. A Balkánon számtalan verziója létezik.
Viszont az arabok révén…..
Jumbóka
2024.12.22 11:00:58
Mondom én, hogy fordítva vagyunk bekötve… Ez pedig nem egy hülye hasonlat!
Mivel villany(autós) témában „utazunk”, ez nem egy félresikerült összevetés. Emelik a belső égésű autók árát Európában, mivel nem fogynak az elektromosok.
Emlékeztek, hogy mi volt az egyik legelső érv az E-autók mellett?…..
Végre! Mondhatnánk, ha egy ilyen intézkedést hatékonyan be lehetne tarta(t)ni.
Megszavazta a parlament az internetes agresszió visszaszorítását célzó törvényjavaslatot. Az az intézmény, amelynek egyes tagjai – hogy is fogalmazzak, különösen egy ilyen intézkedés után – az átlagosnál egy kicsit több…..
Jumbóka
2024.12.19 19:04:32
@gigabursch: Is!
Végre utolérhetjük Ausztriát. Vagy legalábbis gyorsabban eljuthatunk a sógorokhoz.
Átadták ugyanis a 85-ös főúton a Bécsi-dombi alagutat, kiegyenesítve ezzel a Magyarországot Ausztriával összekötő terepet. Így már 2x2 sávon suhanhatunk a határig. Az „ottaniak” ugyan még nincsenek teljesen kész a…..
Jumbóka
2024.12.17 21:21:44
@gigabursch: "Emlékszem, Sopronban" :)
Végre történik valami, a gyorshajtókkal szemben. Pontosabban valami elkezdődik, egyelőre sok-sok fenntartással, és görbe írásjellel.
Néha nehéz eldönteni, hogy ha valami (jó) döntés úgy körvonalazódik, és már látszik is belőle valamiféle kezdemény, akkor azt hova tegyük. Nálunk ugyanis ilyenkor két…..
‘Gúgl a barátod!
Gondolom, (unásig) hallottad már. Lehet, hogy magad is szúrtad már oda valakinek. Eleinte én viszonylag komolyan hittem benne. Állítólag bő 20 éve van velünk. Olyan, akkoriban nagy neveket váltott, mint a Yahoo és az Altavista, melyekre manapság alig valaki emlékszik. Úgy…..
Jumbóka
2024.12.15 14:10:18
Van egy Karinthy-írás, Tegezés a címe, két ember találkozik, akik nem tudják, hogy legutóbb összetegeződtek-e vagy még magázódniuk kellene, ezért várják, hogy a másik szólítsa őket megfelelően, addig meg próbálnak általános alannyal meg többes szám első személyben beszélni. Hogy van a családunk?…..
Egyre többen szeretnének „kisgazdák” lenni. Na, nem olyanok, hanem „igaziak”. Igaziak?
Hirtelen óriási érdeklődés övezi az aranykalászos gazda képzésre való jelentkezést. Ilyen sokan szeretnének földműveléssel foglalkozni? Aligha…
Ha valamire ilyen „hirtelen” megnő a kereslet, ott nem véletlenül…..
Van e még „széles” e hazában olyasvalaki, aki ne látta volna a Magyar-Menczer, vagy ha úgy tetszik a Menczer-Magyar szóváltás videóját? Egy valaki biztosan: én.
Először „csak” lemaradtam az „eseményről”, de utána már tudatosan kezdtem kerülni. Miért írok akkor róla? – kérdezhetnétek. Természetesen…..
Jumbóka
2024.12.11 17:41:07
@gigabursch: Így van. Ahogy több példából látjuk, a konfliktuskezelés tényleg egy tudomány... Korábban a Magyar Péter -- Rónai Egon összevetésben is hibáztak mindketten. De komolyan kérdezem. Mit várunk el a "kisemberektől", ha a "nagyok" is ilyen problémákkal küzdenek?
Jumbóka
2024.12.11 21:46:06
@gigabursch: Az utolsó mondatoddal egyetértek. (Fel lehetett volna olvasni.) Amiben szerintem hibázott, hogy nem lehet egy kérdést a végtelenségig szajkózni, amire a másik nem hajlandó válaszolni. Értem, hogy az a dolga, e akkor sem. Túl kell lépni, van más téma is. Van ő olyan profi, hogy vissza tud utalni esetleg más témából is. De ha már ott van már dolgot is meg lehet beszélni akkor is, ha van olyan, ami függőben marad. Azt egyébként konkrétan láttam végig. De azt is mondhatta volna, hogy köszönöm, nincs más kérdés, csak azért hívtuk be. Még elegánsan meg is köszönhette volna, hogy befáradt. (Ezzel más érzete lett volna a dolognak, ha Egon "küldi" el, mint hogy magától távozzon.)
Jumbóka
2024.12.11 21:55:35
@ulpius66: Bármennyire is furcsa, ismerem az utálat és a gyűlölet szavakat, de nem használom ételre sem, emberre sem. Aki ilyet feltételez, nála viszont ebben nem vagyok olyan biztos, hogy ne lenne szélsőséges. Nem kedvelem, ez igaz, nem is fogok szavazni rá. Ez nem feltétlenül a politikai tevékenységéből adódik, inkább a hatalmából adódó "melléktevékenységből". Ezt nem fogom kifejteni itt -- hiszen ahogy már megfogalmaztam -- nekem nincs olyan háttérbázisom, ami mindentől és mindenkitől megvédene. Szerencsére még nem kell most szavazni. Ugyanis MP bármennyire is esélyes, még mindig nem lehet benne biztos senki, hogy ki is valójában. Úgy értem, hogy biztosan magát adja e, és nincs e valami olyan dolog a háttérben, amit csak nagyon kevesen ismernek. (Hagy fogalmazzam meg úgy a helyzetet, hogy jó zsaru, rossz zsaru.)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz