Adatok
jocóka
64 bejegyzést írt és 134 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egy Svédországban vendégmunkásként dolgozó bosnyák család a nyugat-boszniai Sanski Most melletti Čaplje faluba utazott, hogy ott töltsék el a rokonaiknál az éves szabadságukat.
A légkondicionált járműben töltött hosszú utazást követően – több mint húsz fokos…..
jocóka
2012.07.04 16:45:13
@Noname Cowboy: persze, picit növeli az esélyét, de valahogy még sincs tele az összes strand halott gyerekekkel, akik pedig rendszeresen ugrálnak felhevült testtel a hideg vízbe.
jocóka
2012.07.04 16:47:22
@Pirx pilóta: jogos, az asztmásoknak lehet káros, de a mindenféle virágporallergiára csak jó a pollenszűrő, nem? persze ezt csak gondolom, mert se allergiám, se asztmám nincs (szerencsére).
Elhatároztuk a barátnőmmel (csókoltatlak), hogy megyünk egy karikát ezzel a "Csoda"-"Ingyen"-BKV hajóval, ha már van bérletünk. Szabolcsi emberként, hajót csak filmekben láttam eddig, és életemben csak egyszer ültem ilyen ördögi szerkezeten. Így lettem egy loser társaság tagja,…..
jocóka
2012.07.04 10:39:00
@Gyors és gépkocsivezető: aha, akkor nézzünk egy olyat, ahol nem lehet egy metró + egy villamos kombóval végigmenni, és mondjuk folyásirányban: a batyi-boráros útvonalon a hajó menetideje 22 perc, ezt nem tudod más bkv-vel gyorsabban megtenni, kocsival lehet, hogy gyorsabb, de ott még legalább öt-tíz perc, mire találsz parkolóhelyet, max a bringa veszi fel vele a versenyt...
jocóka
2012.07.04 13:50:06
@Karipapa01: arról nem is beszélve, hogy a metró infrastruktújának a kiépítése hány nagysegrenddel került többe...
@multi84:
Batthyány tér -> Boráros tér:
hajóval: 22 perc
M2 + 2-es villamos: 23 perc (a BKV útvonaltervezőjével ajánlott leggyorsabb út)
autó: 10 perc (ha nincs dugó a rakparton) + 5 perc, mire találsz parkolóhelyet...
@multi84:
Batthyány tér -> Boráros tér:
hajóval: 22 perc
M2 + 2-es villamos: 23 perc (a BKV útvonaltervezőjével ajánlott leggyorsabb út)
autó: 10 perc (ha nincs dugó a rakparton) + 5 perc, mire találsz parkolóhelyet...
Egy hely, ahol egyszerre van mennyiség és minőség. Jay Leno garázsában jártunk. Rögtön kétszer!
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
A "sztárpáros" nem tud együtt dolgozni a Neo FM csődje után, mivel 50-50 százalékban jogtulajdonosai a Bumerángnak, ám jelenleg nincs olyan országos rádió, amelyik mindkettejüket ki tudná fizetni. Aki meg ki tudná, annak már van saját reggeli műsora, írja a mai Blikk.
"Az…..
Remek bréking cserpestől:
Esetleg érdekes lehet az alábbi cikk:
http://index.hu/tudomany/tortenelem/2012/06/21/megsem_stuka_a_keleti-tengeri_roncs/
Az MTI-s szerkesztő/fordító németül még csak tanulhatott valamennyit, de földrajzból egészen biztos megbukott. A német Ostsee…..
jocóka
2012.06.22 15:35:05
@jocóka: *Bangkok
A főváros és annak kerületei a 2010-et követő politikai és közigazgatási reformviták egyik központi elemét jelentették. 2011 folyamán mind a főváros, mind a kerületek megszüntetésének lehetősége felmerült. Végül mind a főváros, mind a kerületek fennmaradtak, bár…..
Urbanista
Őrült csúszdatervek a Palatinuson. Van olyan, amelyik hosszas tekergés után a Duna fölött ér véget
2012.06.02 10:43:00
A margitszigeti Palatinus óriáscsúszdájáról lehet szavazni a Budapest Gyógyfürdőinek honlapján. Hogy milyen következményekkel jár a nép szava, azt nem tudni (mint ahogy azt sem, hogy tulajdonképpen mi a nép szava, mert az eredmény állása nem jelenik meg szavazás után).
Ettől…..
jocóka
2012.06.02 16:04:53
@L.A.: @quasar: ti meg még nem láttátok ezt:
www.youtube.com/watch?v=8Nw68VNOYb8
tényleg lehetetlen felfelé csúszni, mi?
www.youtube.com/watch?v=8Nw68VNOYb8
tényleg lehetetlen felfelé csúszni, mi?
A budapesti metrókocsikat gyártó Alstom megcsinálta a vonatok FerrarijátOlaszország olyan szempontból mindenképpen szerencsés, hogy társadalmának 20. századi közös tudatát nem katasztrófák sora, hanem olyan dolgok formálták, mint a jó foci, a divatközponttá válás, vagy éppen…..
jocóka
2012.05.01 00:38:06
@Tartós Béka: csak azt felejted el, hogy a TGV 40 éves konstrukció, és már akkor tudta a 300-as utazósebességet, amikor a shinkansen a 230-at, a németek pedig a 200-at nyaldosták alulról...
Ki kell vezetni a különadókat, de a helyük egy kibaszott nagy lyuk lesz a költségvetésben (idén 150 milliárd, 2013 400 milliárd), így ahelyett, hogy csökkentenék a kiadásokat, új adókon ötletelnek Matolcsyék. Csodálkozom,hogy a jövedékiadó-emelés még nem került szóba, ezt a…..
jocóka
2012.04.20 14:33:27
@Tardigrada.: és persze a Nemzeti Békemobil Társaság!
Urbanista
Kötelező energiapazarlás a vendéglátósoknak? Egységesül a győri utcakép, de nem lehet majd téliesíteni a kiülőhelyeket?
2012.04.19 10:26:00
Aggódó levelet kaptam Győrből Zsolttól, aki alighanem maga is érintett a rendeletmódosításban: a város szigorítja a vendéglátóhelyek teraszának megjelenését. Ami önmagában nem lenne baj, sőt!
Na de lássuk, miről is van szó:
Sziasztok!Győrben egy érdekes…..
jocóka
2012.04.19 14:16:23
@Hurrá Torpedó: nem, a gyalogos sáv a járdának azon része, amelyik gyalogos közlekedésre van kijelölve (vö.: kettéosztott járda: fele biciklis sáv, fele gyalogos sáv) -szerintem, persze lehet, hogy tévedek
jocóka
2012.04.19 15:02:09
@Rézfánfütyülő fűzangyal: de, a vendéglátó terasz az dohányzóhely. így szól a törvény.
Bár a tolvaj Schmitt lassan távozik, Károlyit pedig Horthy és Rákosi után Orbán is emigráltatta, történt még egy fontos dolog Magyarországron. Átadták a kecskeméti Mercedes-gyárat.A gúny és szánalom tárgyává lett köztársasági elnök megbízója elégedetten nézett…..
jocóka
2012.03.30 11:15:12
@Alf: te szerencsétlen, a győri audi gyár nyitásakor is ezt mondtad? ők is csak 1000 bérmunkást alkalmaz? mérnököket véletlenül sem (akik képzését mellesleg igen komolyan támogatja a győri egyetemen)? nem ad egy vagyont a női kézicsapatnak (annyit, hogy mo-n fel tudtak építeni egy gyakorlatilag verhetetlen csapatot, amelyik európai szinten is az élvonalban van)?
mellesleg a merci gyár építésével nem magyar munkások és építőipari cégeknek adtak munkát?
mellesleg a merci ingen jelentős beszállításokat is eszközölni fog a gyártáshoz MAGYAR cégektől.
és végül: kapnak adókedvezményt, sőt, lehet, hogy egy darabig egyáltalán nem kell iparűzésit fizetniük (ezt nem tudom), de ha nem lenne a gyár, akkor a helyén lévő pusztából mennyi iparűzési adóbevétele lenne az államnak? ja, hogy semmi?
na ezek után gondold át még egyszer, hogy semmit sem ad nekünk a gyár...
mellesleg a merci gyár építésével nem magyar munkások és építőipari cégeknek adtak munkát?
mellesleg a merci ingen jelentős beszállításokat is eszközölni fog a gyártáshoz MAGYAR cégektől.
és végül: kapnak adókedvezményt, sőt, lehet, hogy egy darabig egyáltalán nem kell iparűzésit fizetniük (ezt nem tudom), de ha nem lenne a gyár, akkor a helyén lévő pusztából mennyi iparűzési adóbevétele lenne az államnak? ja, hogy semmi?
na ezek után gondold át még egyszer, hogy semmit sem ad nekünk a gyár...
jocóka
2012.03.30 11:18:58
@Alf: nem nézem (most) meg, így is eleget basztam el a munkaidőmből, te viszont válaszolj a kérdésekre (vagy legalább gondold végig)
Belátom, a napórának – bármennyire is szeretem – rengeteg hátránya van. Helyhez kötött, nem mutatja az időt sem éjjel, sem borús időben és nem hogy másodperceket, de perceket se nagyon olvashatunk le róla. Arról nem is beszélve, hogy védtelen olyan civilizációs…..
jocóka
2012.03.28 12:05:01
@Bobby Newmark: te nagyon okos, nem kezd elmászni.
De külföldiül se tudnak. Lambordzsíni. Pedig ennyit illenék tudni, hogy a há az pont azért van ott, hogy ne dzsé legyen belőle. De kicsit rendet kéne tenni a fejekben, ami a márkaneveket is illeti.
Mitsubishi: helyesen micubisi, nem micsubicsi.
IBM: ájbíem és nem íbéemm…..
jocóka
2012.03.27 13:50:53
@velaxin: barrichello apai nagyapja (akinek a nevét viseli) olasz zs*dó volt
Urbanista
Hanyadik legnagyobb agglomeráció a budapesti? És mikor voltunk a Top 40-ben, majdnem holtversenyben Pekinggel? - napi toplista
2012.03.21 11:55:00
Van egy remek népesedési oldal, a GeoHive, ahol szépen sorrendbe vannak rakva a világ agglomeráció aszerint, hogy melyikben élnek a legtöbben. (Igen, valószínűleg máshol is elérhetők ezek az adatok, de én itt bukkantam rájuk.)
Az élen Tokió, a második Delhi, a harmadik São…..
jocóka
2012.03.21 17:06:10
@ehhhe ehhhe: hát ez az, nyugodtan lehetne 2,5 millióval számolni(en.wikipedia.org/wiki/Budapest_metropolitan_area), a 3,2 milliós "ingázó terület" már kicsit túlzás lenne, az gondolom tartalmazza fehérvárt, ceglédet, szolnokot is.
Egy ilyen autószalon - azon felül, hogy fárasztó és melós hely az újságírónak - azért sok szempontból iszonyún hasznos. Először is temérdek - máshol nem hallott - információt szedhet össze, érdekes és fontos emberekkel beszélgethet egy-egy márka jövőjéről, az új…..
jocóka
2012.03.14 16:09:56
Miről szól ez az ünnep? Szerintem arról, hogy nagy "Ü"-vel írjuk. Nekem sajnos ez most nem megy.Nem megy, mert amivé mára ez lett, az minden, csak nem Ünnep. Nem arról szól, hogy kik és mit tettek annak idején, mit áldoztak fel, milyen eszmét éreztek maguknak. Ezekről…..
jocóka
2012.03.14 14:21:13
@Trompf: ha tanultál volna történelmet, tudhatnád, hogy 1848-ban egész európában a párizsi megmozdulásokból indultak a felkelések
Annyiféle ötlet felmerült kik és hogyan segítsék kimenteni a BKV-t az ismételt eladósodás karmai közül, hogy bennünk is megfogalmazódott egy javaslat a bevételi oldal átvilágítására. A terv nagyon egyszerű - egy hét, amikor mindenki csak díjfizetéssel használhatja a BKV…..
jocóka
2012.03.12 17:27:51
@- Rendi -: azért ha végre elkészülne (persze rákospalotáig), akkor a 4-es metró nagyrészt kiválthatná a 7-es buszcsaládot, metrón pedig már könnyű ellenőrizni a jegyeket
2012-t írunk. Különös jelentőséggel bír ez az esztendő és itt most nem csupán a 2009-ben számítástechnikai berendezésekbe beruházó vállalkozások tárgyeszköz-könyvelőire gondolok, még csak nem is a maja naptárat bújó fatalistákra. A köznyelv szökőévként…..
Urbanista
A magasvasút, amit egy házon vezettek keresztül - a nap archív képe, ezúttal Berlinből
2012.02.12 07:52:00
Buheramegoldások nem csak Magyarországon és nem csak manapság voltak. Ennek ékes példája ez környezetébe illeszkedő, minden szempontból praktikus, házon átvezetett berlini magasvasút. Egész pontosan itt helyezkedett el. A fotó 1905-ben készült, de az épület csak a háborúban…..
jocóka
2012.02.12 14:39:04
@Paeonia: megelőztél :)
Androlib blog. Bipp!
"A program működése leállt" - iOS vs Android küzdelem újratöltve
2012.02.08 06:30:00
Bár ezen a blogon most már igyekszünk elkerülni azt a bizonyos forró kását, amely az Android kontra iOS körül forrong, de vannak olyan horderejű dolgok, amelyekről mégiscsak illik említést tennünk. Ilyen például egy, a Crittercism mobil alkalmazásokat vizslató cég által…..
A 2-es és a 3-as metróvonalon a mai napig azok a szerelvények járnak, amelyeket 1966-tól kezdtek beszerezni a Szovjetuniótól. A 100-104 pályaszámú kocsik a legöregebb, EV típusúak, ezek 1970 óta, tehát 42 éve álltak forgalomba. (Ezt a szerelvényt hívják házon belül…..
jocóka
2012.02.11 18:05:44
@hagyma: úgyúgy. new yorknak, londonnak, párizsnak, moszkvának elég a 10-10 millió emberre egy polgármester, de nekünk 1,6 millióra 24 kell?! ez évente legalább 100 milliós FÖLÖS kiadás, amit mondjuk metró karbantartásra lehetne költeni...
Urbanista
Ha felébredünk egy ismeretlen helyen Budapesten, bárhonnan hazatalálunk. Kivéve Újlipótvárosból...
2012.01.20 08:00:00
Én úgy tanultam, hogy Budapesten bárhonnan könnyű hazatalálni - már ha az embernek van ideje. Ha mondjuk kiütjük magunkat (vagy ne adj Isten leütnek bennünket) és felébredünk egy ismeretlen helyen, elég csak elindulnunk a csökkenő házszámok irányába és előbb-utóbb eljutunk a…..
jocóka
2012.01.20 09:40:10
@goldengiccs: én úgy tudom, hogy a Lánchídtól kezdik számozni az utcákat, de ez akkor ugyanaz, mint a 0 km-kő. attól távolodva nőnek a számok.
Tiszta ciki, de hiába helyeztem magamra nyomást, az 1991-es év értékelését (zenei és filmes szempontok!) csak nem sűrítettem bele 2011-be. A tavalyi év végén, mikor az egyes hazai és külföldi zenei és filmes magazinokban elemezgették 2011 legjobb dalait és albumait,…..
Elképedve vettem tudomásul amikor Orbán Viktor egy parlamenti felszólalásában képes volt rezzenéstelen arcal ecsetelni a növekedési prognózisát, amit Matolcsy György még el sem készült növekedési tervére alapozott. Igen arra a növekedési tervre amelyhez Matolcsy a közönség…..
Kossuth téren jártunk, LMP-seket és jobbikosokat láttunk, fennakadtak a rácson, kellemes karácson'! Korábbi, képes-szöveges beszámolónk itt olvasható...
jocóka
2011.12.24 00:21:09
@cicmen: nem hiszem el, hogy emberek ennyire zoknik legyenek matematikából. te mondjuk befizettél x millió ft-ot nyugdíjjárulékként. ha ezt az állami nyugdíjrendszerbe teszed, akkor azt jelenti, hogy (nagyjából) ennyit kapsz vissza (mostani reálértéken) nyugdíjként. az, hogy a reálhozamod 63000 ft volt, azt jelenti, hogy a magánnyugdíjpénztár tagságod miatt 63000-rel többet kaptál volna nyugdíjként, mintha kezdettől csak az államiba fizetsz. ezen vagy kiakadva? tényleg de rossz is lett volna, ha maradnak a manyupok, és több nyugdíjat kaptál volna...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz