Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Schizomyco Phyta

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nemrégiben is szerepelt egy olyan helyszín, ahol először nem, később is csak hiányosan sikerült pótolni a lekopott útburkolati jeleket, majd végül csak elkészült. Most Gergő küldött nekünk egy újabb hasonlót, szintén egyelőre a félmegoldás stádiumából. Az ominózus Teve…..
Schizomyco Phyta 2011.10.05 09:07:40
@yoda-jedi: Megelőztél. Nekem is ez a problémám. Tipikus esete a Mester utca és Könyves Kálmán krt. kereszteződése. Mester utcából a Népliget felé (nagy ívben) kanyarodva a Könyvesre 2 sávból 3(+1) lesz. Ott nem szabad a külsőből valaki mellett kanyarodni, mert 10-ből 9 nem csak a logikát, de a kissé megkopott felfestéseket sem követi és a középsőbe vagy egyenesen a szélsőbe fog kikötni. Ott is ráférne pár kg festék az aszfaltra, nem a lámpás zebrákat kéne zöld-fehérre festeni...
Schizomyco Phyta 2011.10.05 09:19:24
@yoda-jedi: Valamikor a hétvégéken festették (felújították) a hidat. Szerintem ott maradt, a félpályás lezárást megszüntették, de a tábla örök. Mostanában nem jártam arra, de ilyen híreket hallottam és próbálom a logikájukat megérteni, követni.
De jó kérdés (nem nekem): ha egyszerre, egy rúdon van egy 70-es és egy 30-as tábla melyik az érvényes? (Mert a 70-est elfejeltették letakarni). Beugró kérdés. :)
Egy kicsit elkalandozunk a mediterrán ország autóiparába, és ezúttal egy Fiat Bravot veszünk górcső alá. A Bravo modell 1995-ben (igen, már olyan régen) váltotta a Tipot, ezzel a Fiat kompaktautó vonalát folytatva. Új hajtáslánc, egészen az 1.32 literestől a 155 lovas…..
Schizomyco Phyta 2011.08.14 08:38:22
@biker_kolee: Azt láttam, hogy a 2007-es (egyes helyeken Bravo II) másik lapon van. Tévedni a wikipedia szerzője is tud, mert nehezen tudom elképzelni, hogy egy 10 éves motor van az autómban. Akkor még nem volt downsizing-láz és ekkora "turbo-korszak" a hétköznapi autók között.
Schizomyco Phyta 2011.08.13 08:53:52
@biker_kolee: A wikipedia szerinti Bravo 1.4 Sport Turbo China Market kísértetiesen hasonlít a mostani Bravora (1368 ccm, 110 kW, bár a Sport 230 Nm/3000-et ad le, a 206 Nm/2250 a 88 kW-os T-jethez tartozik szerintem). Azt nehezen hiszem, hogy a FIAT 10 évet várna egy motorral a bevezetésre...
Az 1242 ccm-es csak véletlenül hajaz az 1.3 MJet-re?
autózz! Nekik szabad? 2011.08.07 17:33:00
Zsuzsanna tapasztalatai szerint utaznak rá a közterület-felügyelők, bár az általa küldött kép alapján nehéz megítélni, hogy ahol parkolni szokott, megvan-e a saroktól számított 5 méter. De most inkább az zavarta őt, hogy egy nagy busz leparkolt az érintett kereszteződést…..
Schizomyco Phyta 2011.08.10 10:38:54
@D4D: Az a két garázsajtószerű valami emlékeim szerint nem garázs, hanem egy night-club "kirakata". A sarkon van a bejárat. Állítólag hírhedt hely volt évekkel ezelőtt.
Az eredeti képen a fehér autó biztos 5 méteren belül parkol, így a bünti azért jár.
Azt a kanyart azért nem 50-nel szokás venni szerintem (elég nagy és beláthatatlan).
Persze a buszos szabálytalan volt, mint azt sokan leírták már.
Pontosan ilyet láttam a minap a Szentmihályi út egyik kereszteződésében, mint amit bara_o) írt meg. Kiegyensúlyozott nő lehet, ha nevetéssel intézte el a lenti helyzetet, ellentétben az előtte várakozóval... Kedves harminc körüli hölgy, Te, aki valszeg gödöllői vagy, mert a…..
Sokszor téma itt a blogon a közlekedés autópályán. Tothos összegyűjtött néhány, a sztrádák használatával kapcsolatos általános, ugyanakkor fontos tanácsot. Nemcsak a KRESZ betartásáról van itt szó, hanem olyan játékszabályokról, amelyek betartásával talán kevésbé…..
Schizomyco Phyta 2011.06.28 11:33:54
@Rong: Összefoglaltad: "Ésszel kell közlekedni." A csodált Németországban is szívatott egy polos anyuka az autópályán 110-zel (még 3 tanúm is van rá), ugyanezt megtette egy SLC-s is, csak ő fékezett, majd meglépett és ezt játszotta kb. 50 km-en keresztül. Lehet, hogy csípte a szemét a gyorsabb FIAT. Anyuka viszont még mutogatott is, amit nem értettünk. Ott is vannak idióták. Ugyanakkor 220-nál utolértek és én is lehúzódtam, illetve mások is. Ez így normális. Csak nálunk több a frusztrált majd-megmutatom-ki-vagyok ember, aki nem gondolkozik előre (és az összefüggő sorban képes villogni). Olyan is rendszeresen előfordul velem, hogy a fránya tempomat miatt elmegyek mellette (130-135-re állítva), majd észbe kap és elsüvít mellettem, de 100-150 m-re megint csak 110 környékén döcög. És persze megint utolérem és kezdődik elölről. Éljen a külső sáv és közlekedjünk ésszel, előrelátóan!
Nem érdekel, hogy szabályos vagy sem, amit tesz, engem ne sodorjon bajba, nekem nem lesz nagyobb, mert gizdultam vele.
Schizomyco Phyta 2011.06.28 11:40:38
@HakapesziM: Ez így szép, és megpróbálom tartani magam hozzá, de ha 130-nál 50 m távolságot tartok, akkor még egy kamion berongyol elém, de 2 autó biztos. A mögöttem jövő meg jobbról előz... Ennek ellenére sokat segít, ha előzékeny az ember (de nem nyuszi).
Schizomyco Phyta 2011.06.28 11:43:29
@VakondM: Nem feltétlenül veszélyesebb, csak a nagy sebesség miatt súlyosabb lehet a baleset.
Kultúra nélkül veszélyes sebességet emelni.
Múltkor a fővárosból kaptunk posztot, ami egy veszélyes zuglói kereszteződés problémáját írta le. Én legtöbbször inkább a bevásárlóközpontok környékén tapasztalom a parkolóban, hogy az autósok megzavarodnak és rögtön elfelejtik a jobbkézszabályt. András is rendre…..
Laptopisztán furcsa hely. Egyszerre szabad és formális, egyszerre szabad és kötelező, egyszerre laza és hajtós, termelékeny és lazsáló. Pont ez kell nekünk!A magyar hivatalnokokra, vagy legalábbis a róluk alkotott mentális képre, már jóideje ráférne egy alapos frizuraváltás.…..
Schizomyco Phyta 2010.12.11 11:23:33
@SlafRock: Hopp, én Budapestben gondolkoztam, mert ezt ismerem. De valóban, vidéken más lehet a helyzet, ott nagyobb létjogosultsága lehet. Erről nem tudok nyilatkozni. A budapesti központúságért elnézést, saját magamból indultam ki. :)
Schizomyco Phyta 2010.12.11 11:38:14
@Énvezettem?: A héten voltam ellenőrzésen, az ügyfél az engedélykérelmében (maga írta) más nevet adott meg. A postázási címet sem adta meg, szerencsére rákérdeztünk, hogy hova küldjük.
Az automatizálás nagyon szép szó, de sok helyen nem lehet alkalmazni, lásd előző példám. És én lennék a hibás, mert rossz név/cím van az adatbázisban.
Nem értem a következő mondatot: "Az meg már tényleg mindegy, hogy először a hivatalba megy, és onnan tovább, vagy egyből az ügyfélhez." Mi megy a hivatalba? A lakcímkártya a hivatalban nyomtatódik és átadják az ügyfélnek, miért kell ide posta? A központosított nyomtatáskor az ügyfél lesz a címzett, nem a hivatal. És létezik a IX. Balázs Béla utcában a KEK KH, ahol sok mindent már így csinálnak, de nem lehet mindent.
Schizomyco Phyta 2010.12.11 12:04:12
@Énvezettem?: Elvileg a kérelmező a felelős a megadott adatokért. És ha a rendszer jelez is másik cím miatt, elakad a folyamat, mégis kell emberi beavatkozás tisztázni a helyes címet. És a hivatalban újabb ügy, mert nem ment ki a címre a határozat, ami ugye nem jó (előírok valamit, de erről nem értesítem az ügyfelet?)
A központilag (KEK KH) kiállított okmányok szerintem most sem a hivatalba mennek, hanem az ügyfélhez egyenesen. A minisztériumi slepp pedig kis része csak az állam/közigazgatásnak. Persze mindenhol lehetne spórolni.
Az irodatechnika karbantartása pedig külsős, piaci céggel történik: a fénymásoló tonerét is ők hozzák, így ilyen személyzet nálunk nincs. Hogy ez most mennyire gazdaságos, ne menjünk bele, szerintem senki sem tudja megsaccolni (ez a cég sok telephelyet felügyel, biztos gazdaságosabb, mint mindenhol csak 1 embert foglalkoztatni, aki sosem megy szabadságra... :) )
Jajj,de csúnya! A falusi Lada 2010.12.10 20:14:00
 Mivel a TC-n Zsiguli hét van, ezért gondoltuk, mi sem maradhatunk a szovjet autóipar gyöngyszeme nélkül. Ez a szín.....Ennek a nem is tudom minek az ablakon mi értelme van?Ezt a képet csak a párducbunda miatt raktam fel :D..