Adatok
geksz
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Jól megszívattam magam a múltkori szavazással, sokáig nem tudtam, hogy a Doomra vagy a Warcraft II-re készüljek. Ráadásul mindkettő igen ismert és szeretett játék, olvasói elvárások az egekben, omg, omg. Végül a Warcraft II nyert, aminek a történetéről egyébként meglepően…..

Tegnap megvolt a Pixelhősök parti, ahol egyedülálló produkciót láthattak a nézők: egy asztalnál olyan veterán gamer újságírókat, mint CoVboy, Martin és Shy. Volt velük egy kicsit szétesett kerekasztalbeszélgetés is, ebből következik egy részlet. A kérdés az volt,…..
geksz
2010.12.05 16:38:51
@nyomasek_bobo: ZED magazint én is nagyon szerettem! Első számtól kezdve minden hónapban félretettem rá a zsebpénzem, és talán 1 szám kivételével az összes megvan, még az évkönyv is!:)
Mai napig az egyik legszínvonlasabb játékmagazinnak tartom, bár az SPV-s és CoV-os időkből kimaradtam, de az 576-ot és a PC Guru-t már ismertem akkoriban.
Emlékszem mikor olvastam az SW: Rebellionos cikket benne, rögtön beleszerettem a játékba, mai napig előveszem néha, habár a kezelőfelülete elég sok kívánni valót hagy maga után...
Egyébként a kerekasztal beszélgetés során valahogy az az érzésem volt, hogy nem sikerült minden tekintetben megragadni a nyomtatott PC-s játékmagazinok hanyatlásának okait. A felgyorsult világunk, mint ok kimondása valahogy kimaradt. Ill. az internet terjedésével egy havonta megjelenő lap nem tudta felvenni a versenyt különösen a régi író gárda nélkül, minőségi, humoros írások nélkül a régi formában.
Mondjuk ettől függetlenül ma is van legalább 2-3 lap a piacon (Gamestar tuti, PC Guru is rémlik, hogy láttam újságosnál) de ezek már a mai trendeknek megfelelően tálalják a dolgokat.
Ahogy előttem többen is írták a mai fiataloknak már más kell, főleg ezekben a Facebook-os időkben...
Régi játékok kontra mai játékok kapcsán: ahogy Beregi Tamás is említette egy kérdésre válaszolva a könyvbemutatón a belső mechanikájukban, alapjaikban nincs sok különbség. A grafika fejlődött sokat, ill. stílusok összemosódtak, fejlődött a történet mesélés. Akkoriban is voltak nagyon unalmas, béna, játszhatatlan játékok, és ma is vannak ilyenek. Csak ma sok esetben még egy semmitmondó játékot is el lehet adni ha van multiplayer meg szép a grafika.
Nem tudom belegondoltatok-e de azóta, hogy elkezdtek így összeolvadni a stílusok egyre bonyolultabb egy játék fejlesztése, egyre több a buktató, jól kell ötvözni a különböző elemeket...
Emiatt aztán egyre nagyobb csapat is kell a fejlesztéshez, amit meg már egy garázsban nem igazán lehet összehozni, főleg nem anyagiakban. Innen nézve a dolgot meg szükség van a nagy kiadók pénzére, hogy létrejöhessenek ezek a programok.
Bár a Kiadók hozzáállása meg túlságosan profit orientált és sajnos a pénz az úr... A fejlesztőknek nincs beleszólása a döntésekbe. Az eredeti ötletek eltűnnek a sűllyesztőben, az egyre silányabb folytatásokból meg Dunát lehet rekeszteni.
Úgy tűnik a játékok aranykorával egyetemben a játék magazinok aranykorának is leáldozott.
Ugyan úgy, ahogy egy játékot nem a külcsín tesz naggyá, hanem a belbecs, a régi újságokat is a tartalom miatt szerették. Manapság hiába néz ki egy újság jól, elsőre még lehet megakad rajta a szemed, talán másodikra is, de a tartalom sok esetben híján van mindannak amit régen szerettünk bennük.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de ha veszek is ma ilyen magazint akkor azt maximum a hozzá adott teljes játék miatt teszem.
Egyébként örültem, hogy ott lehettem és létrejöhetett egy ilyen este a Pixelhősök könyv kapcsán!:) Köszönet a szervezőknek!:D
Mai napig az egyik legszínvonlasabb játékmagazinnak tartom, bár az SPV-s és CoV-os időkből kimaradtam, de az 576-ot és a PC Guru-t már ismertem akkoriban.
Emlékszem mikor olvastam az SW: Rebellionos cikket benne, rögtön beleszerettem a játékba, mai napig előveszem néha, habár a kezelőfelülete elég sok kívánni valót hagy maga után...
Egyébként a kerekasztal beszélgetés során valahogy az az érzésem volt, hogy nem sikerült minden tekintetben megragadni a nyomtatott PC-s játékmagazinok hanyatlásának okait. A felgyorsult világunk, mint ok kimondása valahogy kimaradt. Ill. az internet terjedésével egy havonta megjelenő lap nem tudta felvenni a versenyt különösen a régi író gárda nélkül, minőségi, humoros írások nélkül a régi formában.
Mondjuk ettől függetlenül ma is van legalább 2-3 lap a piacon (Gamestar tuti, PC Guru is rémlik, hogy láttam újságosnál) de ezek már a mai trendeknek megfelelően tálalják a dolgokat.
Ahogy előttem többen is írták a mai fiataloknak már más kell, főleg ezekben a Facebook-os időkben...
Régi játékok kontra mai játékok kapcsán: ahogy Beregi Tamás is említette egy kérdésre válaszolva a könyvbemutatón a belső mechanikájukban, alapjaikban nincs sok különbség. A grafika fejlődött sokat, ill. stílusok összemosódtak, fejlődött a történet mesélés. Akkoriban is voltak nagyon unalmas, béna, játszhatatlan játékok, és ma is vannak ilyenek. Csak ma sok esetben még egy semmitmondó játékot is el lehet adni ha van multiplayer meg szép a grafika.
Nem tudom belegondoltatok-e de azóta, hogy elkezdtek így összeolvadni a stílusok egyre bonyolultabb egy játék fejlesztése, egyre több a buktató, jól kell ötvözni a különböző elemeket...
Emiatt aztán egyre nagyobb csapat is kell a fejlesztéshez, amit meg már egy garázsban nem igazán lehet összehozni, főleg nem anyagiakban. Innen nézve a dolgot meg szükség van a nagy kiadók pénzére, hogy létrejöhessenek ezek a programok.
Bár a Kiadók hozzáállása meg túlságosan profit orientált és sajnos a pénz az úr... A fejlesztőknek nincs beleszólása a döntésekbe. Az eredeti ötletek eltűnnek a sűllyesztőben, az egyre silányabb folytatásokból meg Dunát lehet rekeszteni.
Úgy tűnik a játékok aranykorával egyetemben a játék magazinok aranykorának is leáldozott.
Ugyan úgy, ahogy egy játékot nem a külcsín tesz naggyá, hanem a belbecs, a régi újságokat is a tartalom miatt szerették. Manapság hiába néz ki egy újság jól, elsőre még lehet megakad rajta a szemed, talán másodikra is, de a tartalom sok esetben híján van mindannak amit régen szerettünk bennük.
Nem tudom ti hogy vagytok vele, de ha veszek is ma ilyen magazint akkor azt maximum a hozzá adott teljes játék miatt teszem.
Egyébként örültem, hogy ott lehettem és létrejöhetett egy ilyen este a Pixelhősök könyv kapcsán!:) Köszönet a szervezőknek!:D
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Annál félelmetesebb ellenfél RTS-ben nem nagyon volt szerintem. Legalábbis mikor megláttam, hogy jön egy az emberi bázisom felé, eleinte majd összecsináltam magam (az egységeimmel egyetemben... :)). 1 ütés 1 footman.
Meg még az ork catapult is elég szemét dolog tudott lenni, ha nem volt lovasa az embernek.
Imádtam az 1-et. A 2 inkább elment valami karikatúra irányba, nagyon messze volt az 1. rész borongós fantasy hangulatától. Az 1. résszel még apám is játszott!:D
Egyébként ha már stratégia, akkor a Supreme Commanderről mit gondoltok? Ugyan nem éppen régi játék, de szépen tovább vitte a Total Annihilation vonalat grafika, szimuláció féleség, és lehetőségek terén, nem? Talán az egyetlen hiányossága, hogy formációk nem nagyon vannak benne.