Adatok
MészárosTamás
10 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ez a hét sem telt el eseménytelenül külügyi téren Magyarország számára: mindkét jelenlegi főszereplő, Navracsics Tibor és Szijjártó Péter is mozgalmas hetet tudhat maga mögött. Ám míg Navracsicsnak a háttérből kell szemlélődnie, Szijjártó már láthatóan bele tudta magát…..
MészárosTamás
2014.10.17 14:10:06
@BigPi: Tény, földvesztés a haszonélvezeti jog újradefiniálása (az ún. zsebszerződésekről szóló rendelkezések), azok sok esetben történő semmissé tétele miatt történik, ám az általad is említett jogi személyekkel kapcsolatos tiltás fenntartása (a földmoratórium utáni időszakra) is nagyban befolyásolja az osztrák befektetési terveket. Köszönöm a kommentet!
Érdekes kettős játékot tapasztalhatunk Szerbiától, amely az európai uniós tagjelöltsége mellett igen szorgosan építi kapcsolatait Putyin Oroszországával is. Bár a két ország nyelvi és kulturális közössége okán szoros történelmi viszonyra tekinthet vissza, a jugoszláviai…..
MészárosTamás
2014.10.16 12:29:21
@Eudocimus Ruber: Jogos a felvetés. Rosszul írtam, népszavazás még nem volt a kérdésben, Vucsics a legutóbbi választásokon elért EU-párti erők győzelmére utalt. Jeleztem a helyreigazítást, és nagyon köszönöm, hogy felhívtad rá a figyelmem!
Szeptember 5. óta, azaz lassan egy hónapja tartja magát az ukrán tűzszüneti megállapodás, amelyet bár még mindig nem tekinthetünk teljes mértékűnek, a harcok minimális szintűre csökkentek. A helyzet gyors megoldására azonban még ezzel együtt sem számíthatunk.
Az Iszlám…..
MészárosTamás
2014.10.02 09:01:07
@Ad Dio: Legfőképp a Krímben történtekre utaltam vele, ahol az orosz benyomulás után nagyon gyorsan végbement a helyi szavazás arról, hogy szeretne-e a térség Oroszországhoz csatlakozni - ezt nevezem "demokratikus leválásnak". Idézőjellel pedig azért illetem, mert az ott történt népszavazás tisztasága jelen információk szerint elég kétes.
Napokon belül Szijjártó Péter, eddigi miniszterhelyettes és parlamenti államtitkár követheti a Külgazdasági és Külügyminisztérium élén a Brüsszelbe távozó Navracsics Tibort. Ennek kapcsán két cikkben, két szemszögből foglalkozunk a kinevezés hátterével. Ismét Pro/Kontra a…..
MészárosTamás
2014.09.24 08:42:49
@micsoda?: A Szijjártó koordinálásával, különböző nagyvállalatokkal megkötött stratégiai együttműködések közül azért találunk olyat, aminek pozitív a gazdasági hatása.
Lassan egy hete tart a tűzszünet Kelet-Ukrajnában, és egyre inkább úgy tűnik, sikerül békésebb mederbe terelni az elmúlt két évtized egyik legkockázatosabb európai konfliktusát. Teljes békéről ugyan még korántsem beszélhetünk, a retorika mindenesetre igen bíztató fordulatot…..
MészárosTamás
2014.09.11 18:08:46
@mrZ: A posztban arra próbáltam utalni, hogy Mariupol és térségének (!) elfoglalásával elérhető közelségbe kerülne a szárazföldi összeköttetés - nem azt, hogy ez a helyzet egyből fenn is áll majd.
(és nem, nem programok és nem is macskák írják a posztokat. Névvel vállalom, amit írtam: vitatkozhatunk róla, meggyőzhetjük egymást különböző kérdésekben, de ezt csak kölcsönös (legalább minimális) tiszteletet mutató hangnemben fogjuk tudni megtenni - ahogy ezt többször is jeleztük. Remélem, hogy továbbra is kritikai hang maradsz a blogon, de a vitakultúra alapjait tartsuk fent.)
(és nem, nem programok és nem is macskák írják a posztokat. Névvel vállalom, amit írtam: vitatkozhatunk róla, meggyőzhetjük egymást különböző kérdésekben, de ezt csak kölcsönös (legalább minimális) tiszteletet mutató hangnemben fogjuk tudni megtenni - ahogy ezt többször is jeleztük. Remélem, hogy továbbra is kritikai hang maradsz a blogon, de a vitakultúra alapjait tartsuk fent.)
A maláj személyszállítógép lelövésének tragédiája után sokan jósolták az orosz-ukrán konfliktus végét, mivel úgy tűnt, egy ilyen helyzet után elképzelhetetlen lenne, hogy a nemzetközi szereplők végre megálljt ne parancsoljanak a vérengzésnek. Bár az oroszok által…..
MészárosTamás
2014.08.14 20:16:03
@mrZ:
Több forrásból lehetett informálódni az augusztus 8-i konvojról, ám akkor még nem volt ilyen népszerű a téma. A cikkben elhelyezett link mellett például itt:
www.kyivpost.com/content/ukraine/ukraine-red-cross-to-lead-humanitarian-effort-to-luhansk-oblast-360193.html
A világ 2/3-a nagyon erős túlzás, nem kétséges, hogy most nem az oroszok mellett áll a politikai világhatalmak túlnyomó része.
A NATO nem akar bevonulni fél Ukrajnába, így ez a fajta "kiszámíthatóság" nem tekinthető mérvadónak - még ötletnek is kevés.
Mindezek mellett abban egyetértünk, hogy lassan eljön annak az ideje, hogy diplomáciával és gazdasági szankciókkal Európa nem fog tudni sikeresen fellépni az orosz agresszióval szemben.
Több forrásból lehetett informálódni az augusztus 8-i konvojról, ám akkor még nem volt ilyen népszerű a téma. A cikkben elhelyezett link mellett például itt:
www.kyivpost.com/content/ukraine/ukraine-red-cross-to-lead-humanitarian-effort-to-luhansk-oblast-360193.html
A világ 2/3-a nagyon erős túlzás, nem kétséges, hogy most nem az oroszok mellett áll a politikai világhatalmak túlnyomó része.
A NATO nem akar bevonulni fél Ukrajnába, így ez a fajta "kiszámíthatóság" nem tekinthető mérvadónak - még ötletnek is kevés.
Mindezek mellett abban egyetértünk, hogy lassan eljön annak az ideje, hogy diplomáciával és gazdasági szankciókkal Európa nem fog tudni sikeresen fellépni az orosz agresszióval szemben.
Láthatóan a végső szakaszába ért a Romániai Magyar Demokrata Szövetség (RMDSZ) körüli koalíciós vita. Bár a nagy szakításra végül nem került sor, a pártnak sikerült egy kellemes meglepetést hoznia: női jelöltet nevezett ki a párt élére, így egyben a…..
MészárosTamás
2014.08.07 09:19:54
@Firefly2009: Egyetértek, és ennek megfelelően nem is erényként szerettem volna Biró női mivoltát bemutatni. Mindezek mellett véleményem szerint érdemes kiemelni, hogy nőként ilyen magas pozícióba jutott, mivel a nemi egyenlőség kérdése sajnos jelenleg még nem oldódott meg (a politikában sem), akármennyire is szükséges lenne. Ezt jól mutatja, hogy jelenlegi statisztikák szerint az EU tagországok parlamentjeinek csupán 27 százaléka nő (ec.europa.eu/justice/gender-equality/gender-decision-making/database/politics/national-parliaments/index_en.htm)
Persze amit írsz, igaz: Magyarországon vagy akárhol máshol ez nem elképzelhetetlen dolog, ám kevés az élő példa rá a kontinensen, ezért véleményem szerint említésre méltó.
Persze amit írsz, igaz: Magyarországon vagy akárhol máshol ez nem elképzelhetetlen dolog, ám kevés az élő példa rá a kontinensen, ezért véleményem szerint említésre méltó.
Bár a sajtó fókuszában jelenleg a folyamatosan eszkalálódó izraeli-palesztin és orosz-ukrán konfliktus áll, nem szabad elfelejtenünk, hogy az aktuális krízisek száma sajnos korántsem áll itt meg. Az egyik ilyen, jelenleg még a sajtó vakfoltjában lévő helyzet például azok a…..
MészárosTamás
2014.07.25 08:54:33
@Firefly2009: Mind a nemzetközi sajtóban, mind a hazaiban olvashattunk ezekről a célokról, például itt:
af.reuters.com/article/worldNews/idAFKBN0FI0KD20140713
hvg.hu/hvgfriss/2014.29/201429_egyiptom_is_veszelyben
(ez utóbbi csak regisztrációval érhető el, így az ide tartozó részt kiemelném a cikkből: "A líbiai iszlamisták a Szíriában és Irakban jelentős területeket elfoglaló Iszlám Államéhoz (IS) hasonló terveket szövögetnek: meg akarják dönteni al-Sziszi hatalmát, hogy Egyiptomban is kalifátust hozzanak létre.")
af.reuters.com/article/worldNews/idAFKBN0FI0KD20140713
hvg.hu/hvgfriss/2014.29/201429_egyiptom_is_veszelyben
(ez utóbbi csak regisztrációval érhető el, így az ide tartozó részt kiemelném a cikkből: "A líbiai iszlamisták a Szíriában és Irakban jelentős területeket elfoglaló Iszlám Államéhoz (IS) hasonló terveket szövögetnek: meg akarják dönteni al-Sziszi hatalmát, hogy Egyiptomban is kalifátust hozzanak létre.")
MészárosTamás
2014.07.25 10:53:41
@Firefly2009: Köszönjük a kommentet!
Egyetértünk, a jelenlegi egyiptomi vezetés a belföldi iszlamista erők elnyomása és megbuktatása után egyértelmű, hogy szomszédságukban is hasonló lépéseket szeretne látni. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államok is túlzónak nevezte ezen félelmüket. Akárhogy is, a mostani helyzetben mindez elképzelhető opcióvá vált.
Egyetértünk, a jelenlegi egyiptomi vezetés a belföldi iszlamista erők elnyomása és megbuktatása után egyértelmű, hogy szomszédságukban is hasonló lépéseket szeretne látni. Nem véletlen, hogy az Egyesült Államok is túlzónak nevezte ezen félelmüket. Akárhogy is, a mostani helyzetben mindez elképzelhető opcióvá vált.
A közép-kelet európai régiót már több tekintetben próbálták közös platformra helyezni, legyen az gazdasági, politikai vagy szociológiai kérdéskör – tették mindezt sikerrel vagy inkább erőltetett módon. Van azonban egy terület, amely kétségkívül összeköti a régió…..
sok dolog az elmúlt napokban nem történt, de azért álljon itt mementóul pár mondat:
a cikkírás megy, kedd estétől szerda reggelig megint indexre került az új írásom, ami jóóóóó :)
elkezdtem kiszórni az önéletrajzom a nagyobb hírportáloknak, hátha valakinek épp egy…..
na, akkor itt a "nagy leleplezés" :)
elősztoriként akkor csak annyi, hogy meg szeretném próbálni a külpolos/sajtós vonalat, ha már a bankos vonal most parkolópályára mozdult (végre :) ). Ehhez azt olvastam több helyen, hogy egyre menőbb nálunk, plusz nyugaton tök alap, hogy online…..
MészárosTamás
2014.05.28 15:50:49
nos fiatalok, újra itt.
Hétvégén egész mozgalmasak voltunk, szombat délután elmentünk a helyi, nagy csinadrattával meghirdetett Gelato fesztiválra, ahol minden volt, csak bazdmeg gelato nem... persze-persze, most mondhatjuk, hogy this is italy, meg hát jaaaaaj, ezek az olaszok tudnak…..
ez a nap is eljött, itt vannak a várva-várt képek :)
A harmadik emeleten lakunk, ha belépsz az ajtón, kb ezt látod:
Az előtérből balra nyílik a hálószoba (amiből nyílik egy fürdő és egy gardrób szoba). Az kb így néz ki:
Menjünk vissza az előtérbe, onnan "nyílik" a…..
nos, akkor egy laza update az elmúlt napokról:
csütörtökön megvolt az utsó unicredites kötelezettségem, aznara volt még egy meghívásom egy konferenciára, amire beugrottam egy fél napra - mivel olyan kurva unalmas volt, hogy nem akartam tovább időt pazarolni rá. délután…..
MészárosTamás
2014.05.20 14:58:36
elérkezett a 3. nap is itt a messzi Milánóban, folyamatában haladok az aklimatizálódásban. Ma volt a "szokásos" (nekem első) magyar kontingens ebéd: az itt dolgozó magyar unicreditesek közös ebédje mindig szerdán van, ehhez most már csatlakozom én is. Tök jó volt, kurva jó idp…..
Első post, első napok, kicsit minden új, hogy ilyen közhelyesen kezdjem...
Egy kis helyzetjelentés: hétfőn reggel... pfff, mit reggel, hajnalban elindultunk Ágival és a két bálnányi bőrönddel meghódítani Milánót. Kicsit minden másképp zajlott az út során, mint ahogy azt…..
Félelmetes dolgokkal kell szembesülnie annak, aki követi a gyöngyöspatai konfliktust a sajtóban. Úgy gondolom, valahol eddig is érezhető volt, hogy a helyzet közel áll a robbanásponthoz, és így vagy úgy, de nem lesz szép vége. Ami most pénteken történt, az még nem éri el a…..
MészárosTamás
2011.05.25 10:03:37
@aesculus: kedves aesculus! nagyon örülök a kommentednek, felvetéseddel azonban sajnos több probléma is van:
1.: egy megjelent cikken belül nem szokás átírásokat eszközölni, kivéve persze ha elírásról, vagy stilisztikai hibákról beszélünk. Amennyiben a leírtak utáni történések arra sarkalnának, hogy belássam, tévedés volt, amit leírtam, azt valószínűleg egy helyreigazító cikk útján kezelném, a szavahihetőség megtartása érdekében.
2.: valószínűleg egyértelmű, hogy véleményem szerint a cikk nem tartalmaz hazugságokat, hiszen nem áll szándékomban téves információkat terjeszteni, megjelentetni. Főleg az általad kiemelt mondat az, ami még most, egy hónappal az eset után is így szerepel a médiában és majdnem összes sajtótermékben (a kivételekkel azok radikális mivolta miatt úgy gondolom, nem kell feltétlenül foglalkoznunk). Az, hogy a helyi roma lakosság a Véderő általi fenyegetettségérzet miatt hagyta el a falut úgy gondolom teljes mértékben megállja a helyét.
3.: a cikk terjedelméhez mérten kellően foglalkozik a helyzet előzményeivel. az általad megosztott link hosszasan taglalja a múltat, ám erre egy kb. 500 szavas cikkben nincs lehetőség, főleg, hogy nem is ez volt a bejegyzés célja.
4.: mindebből pedig következik, hogy bár úgy érzem, hogy utalásaid afelé irányulnak, hogy a falu lakosságának sérelmeit nem taglalom kellőképpen, azt kell, hogy mondjam, cikk nem ezt próbálja kifejteni. Célja, hogy a szituáció segítségével állítson tükröt az egyik magyar EU-elnökségi célkitűzésnek.
Remélem, hogy ezután sikerül közös álláspontra helyezkednünk az ügyben...
1.: egy megjelent cikken belül nem szokás átírásokat eszközölni, kivéve persze ha elírásról, vagy stilisztikai hibákról beszélünk. Amennyiben a leírtak utáni történések arra sarkalnának, hogy belássam, tévedés volt, amit leírtam, azt valószínűleg egy helyreigazító cikk útján kezelném, a szavahihetőség megtartása érdekében.
2.: valószínűleg egyértelmű, hogy véleményem szerint a cikk nem tartalmaz hazugságokat, hiszen nem áll szándékomban téves információkat terjeszteni, megjelentetni. Főleg az általad kiemelt mondat az, ami még most, egy hónappal az eset után is így szerepel a médiában és majdnem összes sajtótermékben (a kivételekkel azok radikális mivolta miatt úgy gondolom, nem kell feltétlenül foglalkoznunk). Az, hogy a helyi roma lakosság a Véderő általi fenyegetettségérzet miatt hagyta el a falut úgy gondolom teljes mértékben megállja a helyét.
3.: a cikk terjedelméhez mérten kellően foglalkozik a helyzet előzményeivel. az általad megosztott link hosszasan taglalja a múltat, ám erre egy kb. 500 szavas cikkben nincs lehetőség, főleg, hogy nem is ez volt a bejegyzés célja.
4.: mindebből pedig következik, hogy bár úgy érzem, hogy utalásaid afelé irányulnak, hogy a falu lakosságának sérelmeit nem taglalom kellőképpen, azt kell, hogy mondjam, cikk nem ezt próbálja kifejteni. Célja, hogy a szituáció segítségével állítson tükröt az egyik magyar EU-elnökségi célkitűzésnek.
Remélem, hogy ezután sikerül közös álláspontra helyezkednünk az ügyben...
MészárosTamás
2011.05.26 14:56:27
@aesculus: Kedves aesculus, szerintem maradjunk annyiban, hogy én kifejezetten örülök, hogy így megmozgatott a cikk, még ha szerinted hazugság is - amivel természetesen még most sem tudok egyetérteni, ám tiszteletben tartom véleményed. A nálam kifogásolt mondat akár a HVG, akár a Magyar Nemzet, akár a Népszabadság hasábjain megtalálható, ugyanilyen formában. Ám diskurzusra szükség van, ezért (is) jött létre ez a blog, ám ennek a vitának ilyen formában - az előttem szóló érveit figyelembe véve - nincs értelme. Remélem, hogy ennek ellenére olvasónk maradsz, és legközelebb értékesebb kommunikációt folytatunk!
MészárosTamás
2011.06.02 15:15:16
@aesculus:
HVG: hvg.hu/itthon/20110509_lmp_gyongyospata_bizottsag
Népszabadság: nol.hu/belfold/ensz-ellenor_vizsgalodik_gyongyospatan
Magyar Nemzet: www.mno.hu/portal/783065 (utalva rá)
HVG: hvg.hu/itthon/20110509_lmp_gyongyospata_bizottsag
Népszabadság: nol.hu/belfold/ensz-ellenor_vizsgalodik_gyongyospatan
Magyar Nemzet: www.mno.hu/portal/783065 (utalva rá)
A magyar kormány európai uniós elnökségének egyik legfőbb stratégiai célkitűzése Horvátország Unióhoz való csatlakozásának teljes körű elősegítése. Ezt a tervet erősítette meg Orbán Viktor miniszterelnök az Európai Parlament plenáris ülésén tartott szerdai…..
Múlt hét szerdán a magyar kormány bejelentette a nyugdíjrendszer átható reformját, melyre, mondhatni, azonnal felbolydult a nemzetközi sajtó. A vélemények korántsem pozitívak, sőt, mivel a helyzetet nem önálló esetként, hanem a kétharmadot megszerző Fidesz-KDNP kormány…..
MészárosTamás
2010.12.03 10:21:56
@Pirandellus: Nem, a cikk írója nem azonos az újságíró Mészáros Tamással. ha többekben is felmerül az összetéveszthetőség gondolata, akkor természetesen orvosolni fogjuk a dolgot, köszönjük a jelzést!
MészárosTamás
2010.12.03 10:34:43
@KandurB: korrekt felvetés, legközelebb megszórjuk linkekkel. Addig is hiánypótlóként pár főbb cikk:
www.economist.com/blogs/easternapproaches/2010/11/hungarys_economy
www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/nov/23/hungary-europe-democracy-rule-of-law
www.rinascita.eu/index.php?action=news&id=4760
www.economist.com/blogs/easternapproaches/2010/11/hungarys_economy
www.guardian.co.uk/commentisfree/2010/nov/23/hungary-europe-democracy-rule-of-law
www.rinascita.eu/index.php?action=news&id=4760
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz