Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tizenhúsz

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A hétvégén felszántotta a netet a Totalcar híre, miszerint a VW gyártásba veszi az új Trabantot. Pedig a Totalcaron nincs is ilyen hír. Akkor mégis, hogyan? Így. Tessék megnézni a böngésző címsorát, meg alul azt a fekete sávot! A SHRTURL.com egy tipikus prank-oldal,…..
Lassan egy hónapja posztoltam ki a Facebookra a Hangyászban ülő vigyorgó fejem, alatta egy olyan lábbal, aminek a talpa épp a kipufogó-leömlő talpával talpalt össze. Úgy alakultak a dolgok a térben, hogy a 350Z motor és a hozzá való leömlő éppen oda került, ahová a…..
tizenhúsz 2012.03.20 19:42:22
Igazán gratula!

Anno tanultam én is motortervezést (értsd: nekem is tanították/nem is vizsgáztam le höhö) Szép halál a belsőégésű technika (2 ütemű dízel motor, lekapcsolt gyújtású - "öngyulladós" benzin moci, ja ez még a Dakaron is járt, meg egyéb finomságok), de ami tényleg ritkaság, hogy kezdő hülyegyereknek, még ha mérnök, avagy építő is lesz az ilyen magyarázatok az igazi első lépcsők. Aki a témában ezen a szinten (könnyed mese benzingőzös hülyegyerekeknek - de Isten uccse nem bántóan!) SI mértékegységgekel erőlködik (megjelölt angolszász alapirodalom), az hamar oda jut, ahova a jelenlegi oktatás. Ezek tapasztalati és/vagy közelítő képletek, majdhogy soha nem igazak, nem ez alapján tervezték meg a sorozatgyártású autókat, nyugi. Viszont ha a garázsban a nagyfater robogójáról lerohad a kipufogó, némi lakatosmunkával erősítve működőképes járművet tudsz varázsolni, meg tudod "optimalizálni" a házi gyártású versenyautódat, úgyhogy nem kell hozzá a BME számítógépközpontja, mert:
- nem kell a gyártás/logisztikai dolgokkal, költségekkel foglalkoznod mint egy konszernnél
- 2-3 % vagy akár még több eltérésnél (amit az ad, hogy nem a mindenféle kukacokból (integrál) álló mérnöki képletekkel számítgatsz), jó esetben te buksz pici hatásfokot/lóerőt/környezetvédelmi terhelést, az akinek ezért a vére folyhat nem ilyen kommentelő mindentudóknak írogat, hanem kb. F1 vagy más sportmotorokat csavaroz/rajzol napi szinten.

Hangyász urat nyugodtan nevezzük hasznosnak a társadalom számára, és tartsa meg jó szokását az ilyen blogokkal, írogasson bátran mindenről. Lehet, hogy én összegyűjtöm, könyvben kiadom, bevezettetem a középiskolában, és ezer évig a diákság legf---ább technikakönyv kitalálójának fognak tartani (sajnos mingyá felebrédek, amint beleér a kezem a bilibe :-) ) Tizenöt évvel ezelőtt, ha ilyen mesterek magyarázták volna a témát, valszeg mégis befejezem az egyetemet, és ma a járműiparban nyomnám az okost. Szóval szerintem egyszerűen gyönyörű és minőségi munka, és örülök, hogy van még olyan elmebeteg a Földön, aki ilyen módon neveli a közerkölcsöt/ ismeretet terjeszt, ráadásul ingyé (legalábbis nekem), íccaka, blogban, mert akit ezért esetleg fizetnek, az sajna nem ezt teszi.
tizenhúsz 2012.03.20 19:52:37
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
tizenhúsz 2011.01.05 22:48:47
Többször 6számjegyű kilométert vezettem/közlekedtem (kerékpár, autó, kötöttpálya - valszeg túl vagyok a millión is összesen), van némi tapasztalatom az "emberek" közlekedési abnormalitásán. Tessék átmenni Ausztriába, az alábbi eset egyáltalán nem mindennapos - 2x1 sávos fóút, jobbról balról autók követési távolságon kb 50-el (!neem nyolcvan!!), zebra előtt két lépéssel megállok (gyalog), gondoltam fogyjanak a népek, addig rágyújtok. Ez kb. 2-3 másodperc lehetett, felnézek, balról négy autó áll, jobbról (azaz a túlfele!!!) négy autó áll.
Én vagyok az a hülye, ha a zebra szélén szélén áll valaki (q mindegy melyik oldalt, megállok - persze féktávon túl), és számolgatja, hány autó jön szembe el mellettem fékezés nélkül (azaz nekik jobbról a túloldalra vágyakozó delikvens). Előztek meg körforgalom behajtóján, 2x2-es úton kikapcsolt jelzőlámpánál, záróvonalat átlépve, MINDIG GYALOGOS MIATT álltam meg, de négy karikás, kékpropelleres, csillagos autó nagy ívben b...tt rá.

A legszebb történet az volt, amikor WagonR megáll nekem a zebra előtt, a mosolygós középkorú úriember integet is, de mivel már előtte a leparkoló szódáskocsinak sem ment neki (kb 20 méterrel előttünk) a mögötte jövő A4kombis jólöltözött 30as itt unta meg a "tötymörgést" és átszabott a zebrán a WagonR-t kikerülve. Egy akadály volt, az előttem levő babakocsi az egyéves fiammal, amit ugye kitakart a WagonR. Kocsi visszaránt, gyerek nem esett ki (be volt kötve), ilyen esetben megértettem volna a lőfegyver használatot.

Az a baj a sofőrök nyolcvan vagy még több százalékával (sok-sok ide irogatót is beleértve), hogy azt hiszik több életük van. Igenis vazze úgy kell bukkanóra felmenni, zebrára, kanyarba belemenni, lakó-pihenő övezetben áthajtani, hogy ahol semmit nem látsz, ott bármi lehet. A viseónál maradva mi lett volna akkor, ha csak 120 centis a hölgy, akkor akárhogy kukucskált volna is ki az autók mögül aligha lett volna esélye észlelni akár a Sprintert is.

A jelzőlámpa jogos, hogy mért nem működik, ha már egyszer van - a 9 másodperc alatti videón nem egy autó van rajta, de sajna az sem véd meg mindenkit. (Szeretek napi szinten találkozni azzal, hogy 100-al jövök 1000 tonnával minimum 600 méteres fékúttal és keresztbe-kasul mászkálnak autósok gyalogosok, akár vörös sorompóknál is - a betonfal sem állítja meg az ilyen birkákat) Időnként eszembe jut, hogy ahogy nálunk hivatásos sofőröknél (vasút) van időszakos vizsga, nem is lenne hülyeség kb 5-10 évente az úrvezetőkre is kiterjeszteni, márcsak azért is, mert időnként változik ez-az.